Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] PSV - AS Monaco (9 aug 20.30u)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Als ik de voorspellingen bekijk, is het rond de aftrap maximaal een graad of 22. Waarom is dat belangrijk? Nou, afgelopen dinsdag leken de Monegasken niet wat beter bestand tegen hitte. Daarbij heb ik liever niet dat PSV weer veel en vroeg moet wisselen.

Je zou dus zeggen, gecombineerd met een relatief extra vol stadion, omdat Monaco niet alle kaarten heeft afgenomen, dat de ingrediënten aanwezig zijn voor een mooi avondje Europees voetbal.

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk deze pot is en kan zijn, zeker het het oog op de daarop volgende ronde, die mij kansrijker lijkt dan een jaar geleden. Tegelijkeŕtijd miste Monaco vorige week aardig wat spelers en vond ik ze met name op het eind indrukwekkend de overhand nemen.

Weet PSV deze horde te nemen?

 

+2/-0

Ze hebben het de laatste jaren iets te vaak af laten weten als het moest, maar we gaan er weer vol voor. Hoop dat Simons start ipv Til. Met Veerman, Simons en Sangare hebben we een heerlijk middenveld. Mwene, Obispo, Ramalho en Max, waarbij de laatste echt eens wat beter moet gaan verdedigen. Maar het is nog geen tijd voor Oppergard in zo'n pot. Gakpo, De Jong en Saibari die me wat meer kan bekoren dan Bakayoto op dit moment. Het is te doen, maar ik vond die Fransen op het laatst ook erg sterk en zeker fysiek beesten.

 

+1/-0

Ik zou spelen met Mwene op rechts, Ramalho en Teze in het centrum, Max linksback.
Dan middenveld Sangaré, Guti en Veerman en voorin Gakpo, De Jong en dan twijfel ik tussen Saibari en Simons.

 

+3/-0

Do or die wedstrijden in de laatste jaren;

Paok thuis
Granada uit
Olympiakos thuis
Benfica thuis
Sociedad uit
Kopenhagen uit
Leicester thuis
Ajax bekerfinale

Dat is 5x winst, 2x verlies en 1x gelijk en zo voelt het niet.

 

+1/-0

In de do or die wedstrijden moet je kijken of je het benodigde resultaat hebt behaald.

Dan is het leuk dat je wint van Olympiacos en gelijkspeelt tegen Benfica, maar dat zijn gewoon 2 wedstrijden waarin je niet geslaagd bent in je missie.

Vandaag is een wedstrijd zoals de returns tegen Leicester, tegen Benfica, tegen Kopenhagen of zoals (een jaar eerder) tegen Olympiacos. Tegenstanders met behoorlijk wat kwaliteiten, waar je niet zomaar van wint maar op een goeie dag heb je gewoon alle kans.

Dit is weer heel anders dan de examens tegen Galatasaray of Midtjylland, waar we het in de eerste ontmoeting al beslisten. Vandaag kan ieder detail beslissend zijn, zonder dat je nog een tweede wedstrijd hebt om dingen recht te zetten.

Voor mijn gevoel heeft PSV juist in dit soort wedstrijden de afgelopen jaren vaker gefaald dan getriomfeerd. Hopelijk nu, met een nieuwe trainer aan het roer, staan we na 90 (of 120) minuten eens aan de goede kant van de score!

 

+1/-0

Een wedstrijd waar een goede organisatie verdedigend, maar zeker ook in de omschakeling belangrijk gaat zijn. Natuurlijk wil je druk zetten en iets forceren, maar ik zou onze backs niet heel vaak laten opkomen, zeker met de snelle omschakeling van Monaco.

Afgelopen weekend had Monaco tegen Strasbourg ook weer minder balbezit, maar creëren ze meer kansen en winnen de (nipt) wedstrijd, dus ook zonder bal zijn ze gevaarlijk. Wel was dat met een deels ander elftal want een aantal belangrijke spelers (o.a. Ben Yedder en Golovin) hebben niet gespeeld, waaruit je kunt opmaken dat voor Monaco de wedstrijd van vandaag zeer serieus wordt genomen.

Onze backs en rechtsvoor zijn denk ik weer onze potentiële zwakke punten. Qua positioneel verdedigen en organisatie vind ik Max, Obispo en (tot nu toe) Hoever de zwakkere schakels, dus ik zie liever ook Ramalho en Mwene, zoals hierboven. Ik hoop verder ook dat De Jong ook wat meer in de lucht gezocht gaat worden, daar liggen volgens mij kansen (Strasbourg scoorde ook via een kopduel in de zestien). Ik hoop echt dat met het publiek erachter dat het dubbeltje een keer wel de goede kant op valt, na weer een zware voorronde loting dit jaar. Ik denk dat we één van de beste selecties van de afgelopen jaren hebben. Uitschakeling zou mogelijk het verlies van Gakpo kunnen betekenen en dan krijg je denk ik ook in de competitie een heel ander seizoen. Er staat veel op het spel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 09 augustus 2022 om 11:57:

In de do or die wedstrijden moet je kijken of je het benodigde resultaat hebt behaald.

Dan is het leuk dat je wint van Olympiacos en gelijkspeelt tegen Benfica, maar dat zijn gewoon 2 wedstrijden waarin je niet geslaagd bent in je missie.

Vandaag is een wedstrijd zoals de returns tegen Leicester, tegen Benfica, tegen Kopenhagen of zoals (een jaar eerder) tegen Olympiacos. Tegenstanders met behoorlijk wat kwaliteiten, waar je niet zomaar van wint maar op een goeie dag heb je gewoon alle kans.

Dit is weer heel anders dan de examens tegen Galatasaray of Midtjylland, waar we het in de eerste ontmoeting al beslisten. Vandaag kan ieder detail beslissend zijn, zonder dat je nog een tweede wedstrijd hebt om dingen recht te zetten.

Voor mijn gevoel heeft PSV juist in dit soort wedstrijden de afgelopen jaren vaker gefaald dan getriomfeerd. Hopelijk nu, met een nieuwe trainer aan het roer, staan we na 90 (of 120) minuten eens aan de goede kant van de score!




Eens hoor, waarbij je best kunt spreken van een beetje misfortuin als je Benfica en Olympiakos mee gaat tellen met het verhaal bij die wedstrijd. De 3 finales die van Ajax wonnen zou je dan ook mee kunnen nemen met een beetje fantasie.

Ik zie het precies als de wedstrijd tegen Leicester of Benfica vorig jaar. Beide wedstrijden met perspectief waarbij je het thuis moet afmaken. En juist thuis hebben we gewoon niet lekker gepresteerd de afgelopen jaren. Sinds Olympiakos en de last minute directe rechtse;

Ajax thuis 1-1
Benfica thuis 0-0
Sociedad thuis 2-2
Feyenoord thuis 0-4
Monaco thuis 1-2
Ajax thuis 1-2
AZ thuis 1-2
Kopenhagen thuis 4-4
Leicester thuis 1-2

Vooral thuis moet het oude PSV weer uit de as herrijzen. Daar lag vroeger onze kracht en die zijn we onder Roger in ieder geval kwijt geraakt.

 

+1/-0

Alles staat of valt met kansen afmaken. Eigenlijk met de eerste kans er gelijk in en de tweede of derde daarna ook.
Afgaande op de wedstrijd van vorige week en dat we nu hopelijk wel 90 minuten het niveau kunnen houden, hoeven we echt niet eruit te vliegen vandaag.

 

+1/-0

De spanning begint toch wel toe te nemen nu, de concentratie in mijn thuiskantoor neemt met het uur af. Ergens is het best bijzonder dat je het hele seizoen normaliter naar een climax toewerkt (de prijzen worden immers dan pas verdeeld), maar vandaag staat er iets op het spel wat onderhand net zoveel waard is. Het is 9 augustus en we spelen wellicht nu al de belangrijkste wedstrijd van het jaar.

Ik denk dat het een 50/50 wedstrijd wordt waarin de details de doorslag gaan geven. Monaco zal er fysiek vol op klappen en PSV zal zich daardoor niet gek moeten laten maken. Voetballend denk ik dat wij nog steeds de betere ploeg zijn. Met een vroege goal in ons voordeel verwacht ik gek genoeg dat het een eenvoudige overwinning gaat worden, denk aan 3-0 of 4-1. Maar hoe langer de wedstrijd duurt, hoe meer profijt Monaco zal hebben aan het vechtvoetbal. Dus in het ideale scenario klapt PSV er vanaf minuut 1 vol op, op dezelfde manier zoals Feyenoord ons vaak bestrijdt in de Kuip. Come on you boys in red!

 

+1/-0

Monaco is gewoon echt een heel stuk sterker hoor.

 

+1/-0

Mogen niet klagen tot nu toe.

 

+1/-0

Tsja, vooral Gakpo is eerlijk gezegd schrikbarend tot nog toe. Maar dat was tegen Ajax ook en toen gaf hij ineens twee assists. Die corner was al een lichtpuntje. Saibari heeft wellicht de minste status van iedereen maar is tot nog toe één van de besten op het veld.

Ik hoopte dat PSV na die eerste kans van Ben Yedder wakker was. Gelukkig maakt Monaco het niet af tot nog toe. Maar dat is uiteraard ook kwaliteit.

 

+1/-0

Nee waar is het wedstrijd topic op de voorpagina gebleven? Of ligt dat aan mij?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 09 augustus 2022 om 21:27:

Tsja, vooral Gakpo is eerlijk gezegd schrikbarend tot nog toe. Maar dat was tegen Ajax ook en toen gaf hij ineens twee assists. Die corner was al een lichtpuntje. Saibari heeft wellicht de minste status van iedereen maar is tot nog toe één van de besten op het veld.

Ik hoopte dat PSV na die eerste kans van Ben Yedder wakker was. Gelukkig maakt Monaco het niet af tot nog toe. Maar dat is uiteraard ook kwaliteit.



Cody probeert zich een beetje te veel te etaleren …. Jammer, komt z’n spel niet ten goede …

 

+1/-0

Veel te weinig rust aan de bal. Ballen gewoon inleveren bij veelbelovende tegenaanvallen. Dat kan niet goed bljven gaan.

 

+1/-0

Til, Obispo en Saibari eraf. Ramalho, Simons en Guti er bij.

 

+1/-0

Onbegrijpelijk dat je niet wisselt als je met 1-0 overlopen wordt…

 

+1/-0

Als je Monaco al niet aan kunt ben je ook geen knip waard voor de Champions League. PSV komt gewoon tekort. Alweer... Er is meer kwaliteit nodig.

 

+1/-0

Voetballend zijn we gewoon te matig op dit moment. En dat zag ik ook al in de oefenwedstrijd tegen Betis. Wanneer het tempo omhoog gaat, gaat er te veel fout.

 

+1/-0

Dat is duidelijk. Hoe langer het duurt, des te meer krijg ik het idee dat de jaren van CL voetbal er niet meer gaan komen. Het is structureel veel te licht voor een serieus Europees niveau.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] PSV - AS Monaco (9 aug 20.30u)