Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 179 180 181 182 183

Niet echt de juiste plek, maar verbaas me dat de NOS de samenvattingen begint met Ajax. Zijn ze alweer vergeten wie er (in elk geval tot volgende week) koploper is?

Het is ook niet bepaald groot leed, maar wonderlijk is het wel.

Dit bericht is gewijzigd op 16 januari 2022, 19:37:49.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 16 januari 2022 om 19:23:

Niet echt de juiste plek, maar verbaas me dat de NOS de samenvattingen begint met Ajax. Zijn ze alweer vergeten wie er (in elk geval tot volgende week) koploper is?

Het is ook niet bepaald groot leed, maar wonderlijk is het wel.


Haha geen ramp maar het viel mij ook op inderdaad.

Misschien is de NOS een beetje zoals het OMT. Als Ajax bovenaan staat beginnen ze de samenvattingen met de koploper. En als Ajax niet bovenaan staat beginnen ze de samenvatting met de club die als vroegste gespeeld heeft.

 

+1/-0

https://nos.nl/video/2413366-ten-hag-begrijpt-ophef-over-corona-vlucht-niet-topsport-heeft-andere-regelslink

Die ten Hag werkt al te lang in Amsterdam: voor zijn ploeg gelden de regels niet die voor de rest van de maatschappij wel gelden?
Je hoort ook gewoon de verbazing bij Valentijn Driessen en Willem Vissers. Onder welke steen heeft die ten Hag gelegen? Of is hij gewoon al te lang bij Ajax en denkt hij echt dat er voor hun geen regels gelden? Wat een mafklapper.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 17 januari 2022 om 08:07:

https://nos.nl/video/2413366-ten-hag-begrijpt-ophef-over-corona-vlucht-niet-topsport-heeft-andere-regelslink

Die ten Hag werkt al te lang in Amsterdam: voor zijn ploeg gelden de regels niet die voor de rest van de maatschappij wel gelden?
Je hoort ook gewoon de verbazing bij Valentijn Driessen en Willem Vissers. Onder welke steen heeft die ten Hag gelegen? Of is hij gewoon al te lang bij Ajax en denkt hij echt dat er voor hun geen regels gelden? Wat een mafklapper.



Het was toch zo veel makkelijker geweest om te zeggen:

- We hebben het risico zo veel mogelijk beperkt
- Daarbij hebben we een aantal regels spijtig genoeg over het hoofd gezien waar we scherper op hadden moeten zijn

Al het eromheen is ruis, de testen die gedaan zijn terwijl het niet hoeft is irrelevant, dat er geen extra besmettingen zijn geweest is ruis, dat ze de specifieke spelers apart hebben laten reizen is ruis. Dat er voor topsporters andere regels gelden is ruis. Alles om met het toevoegen van context een - wellicht onbewuste - fout goed te praten.

 

+3/-0

Er was een tijd dat Ajacieden PSV verweten Bruma en Rekik te halen, want je moest dat soort jeugd, dat voor de centen naar het buitenland vertrok, niet een tweede kans geven. PSV werd zelfs zielloos genoemd. Nu met Brobbey is het allemaal tof.

Als ik iets heb geleerd, is dat bij Ajax principes niet altijd gelden. Daar is deze tenenkrommende persconferentie met ten Hag ook een goed voorbeeld van.

 

+2/-0

Ik snap het ook niet helemaal. Waarom goedpraten dat je je niet aan de regels hebt gehouden? Met als argument dat die besmettingen enkel zijn vastgesteld omdat Ajax testte, terwijl dat volgens de regels niet hoefde. Die 2 dingen staan totaal los van elkaar!

Dan over de wedstrijd: goede prestatie van Ajax in een - op papier - lastige uitwedstrijd. Utrecht was duidelijk niet scherp, waar Ajax dat wel was. Ze dwongen in de beginfase een aantal fouten af die ze goed afstraften. Utrecht miste de kansjes op de aansluitingstreffer, waarbij het natuurlijk onzinnig was dat die vlag omhoog ging bij die niet-buitenspelsituatie bij 0-2.

Conclusie is dus dat Ajax scherp uit de winterstop komt, al geeft dat geen garanties voor de wedstrijd tegen ons vorige week. Als wij wel scherp verdedigen en weinig ruimte weggeven, dan zal Ajax niet zo makkelijk aan de goals komen. De vraag is of we dat kunnen opbrengen, met alle problemen die we hebben in de bezetting.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 17 januari 2022 om 10:00:

Als ik iets heb geleerd, is dat bij Ajax principes niet altijd gelden. Daar is deze tenenkrommende persconferentie met ten Hag ook een goed voorbeeld van.



Ik denk dat je dit wel kan veralgemeniseren naar de voetbalwereld. Principes zijn leuk maar als de nood aan de man is worden de principes aan de kant geschoven.

Dat gebeurt bij elke club. Hoe vaak we wel niet hebben gehoord dat spelers met nog één jaar contract in principe niet spelen terwijl ze dan alsnog minuten maken

 

+2/-0

Ajax was tegen utrecht heer en meester en heeft verdiend gewonnen, maar ze hadden wel weer hulp gekregen vd arbitrage. Door meteen te vlaggen voor buitenspel. Psv zou dit meteen al moeten aankaarten bij de knvb. Zondag kan psv dit ook overkomen en dit gebeurd bij ajax wel heel vaak. En de media hoor je er ook nooit over. Was het andersom geweest, dan had de scheids voor de camera uitleg moeten geven.

 

+2/-1

Nou, ik ben eerder voorstander van niet huilen en stoppen met wijzen. Zondag moet er gewoon gewonnen worden, niets minimaal gelijkspel. Winnen.

Dat ze Utrecht van de mat spelen zonder publiek verbaast me niets. Utrecht speelde ook met 0.0 creativiteit en weinig inzet. Dan rolt Ajax je gewoon op, simpel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

napo schreef op 17 januari 2022 om 10:41:

Ik denk dat je dit wel kan veralgemeniseren naar de voetbalwereld. Principes zijn leuk maar als de nood aan de man is worden de principes aan de kant geschoven.

Dat gebeurt bij elke club.


Heracles Almelo met Vloet is ook zo'n mooi voorbeeld. Als je principes hebt dan ontsla je hem of laat je hem in ieder geval voorlopig geen wedstrijden spelen. Maar ja, Heracles staat onverwachts in het rechter rijtje en trainer Wormuth wordt aan het einde van het seizoen gewoon afgerekend op de eindstand. Dan zijn principes ineens heel relatief en wringt zo'n trainer zich in allerlei bochten om uit te leggen waarom hij hem gewoon op kan stellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

napo schreef op 17 januari 2022 om 10:41:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 17 januari 2022 om 10:00:

Als ik iets heb geleerd, is dat bij Ajax principes niet altijd gelden. Daar is deze tenenkrommende persconferentie met ten Hag ook een goed voorbeeld van.



Ik denk dat je dit wel kan veralgemeniseren naar de voetbalwereld. Principes zijn leuk maar als de nood aan de man is worden de principes aan de kant geschoven.

Dat gebeurt bij elke club. Hoe vaak we wel niet hebben gehoord dat spelers met nog één jaar contract in principe niet spelen terwijl ze dan alsnog minuten maken



True. Maar Ajax en Ajacieden in het bijzonder hebben wel meer dan eens een superioriteitsgevoel, wat zich uit in veroordelend spreken over andere clubs. Jarenlang was PSV een koopclub en waren er tal van verwijten te lezen, nu kopen ze de ene na de andere speler. Ik betwijfel of diezelfde fans nu ineens van club zijn gewisseld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 17 januari 2022 om 14:11:

open/sluit de onderstaande quote:

napo schreef op 17 januari 2022 om 10:41:

Ik denk dat je dit wel kan veralgemeniseren naar de voetbalwereld. Principes zijn leuk maar als de nood aan de man is worden de principes aan de kant geschoven.

Dat gebeurt bij elke club.


Heracles Almelo met Vloet is ook zo'n mooi voorbeeld. Als je principes hebt dan ontsla je hem of laat je hem in ieder geval voorlopig geen wedstrijden spelen. Maar ja, Heracles staat onverwachts in het rechter rijtje en trainer Wormuth wordt aan het einde van het seizoen gewoon afgerekend op de eindstand. Dan zijn principes ineens heel relatief en wringt zo'n trainer zich in allerlei bochten om uit te leggen waarom hij hem gewoon op kan stellen.



Ik ben blij dat niet ieder bedrijf iedere werknemer ontslaat die privé iets heeeeeel stoms doet. Dat heeft niet zo veel met 'principes' as such te maken maar meer met andere principes.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 17 januari 2022 om 10:00:Als ik iets heb geleerd, is dat bij Ajax principes niet altijd gelden. Daar is deze tenenkrommende persconferentie met ten Hag ook een goed voorbeeld van.



Dat optreden van Ten Hag was van het niveau Koefnoen. Echt bizar hoe hij iets kroms op een nog veel krommere manier probeerde recht te praten. Ik kan me niet voorstellen dat hij zijn eigen zeververhaal ook echt zelf gelooft, zo achterlijk is hij volgens mij niet. :D

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 17 januari 2022 om 15:44:

Ik ben blij dat niet ieder bedrijf iedere werknemer ontslaat die privé iets heeeeeel stoms doet. Dat heeft niet zo veel met 'principes' as such te maken maar meer met andere principes.


Als ik met te veel drank op een kind van 4 doodrijd zou ik het niet raar vinden als ik mijn auto van de zaak mag inleveren en in ruil daarvoor een ontslagbrief krijg.

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 17 januari 2022 om 15:48:

Dat optreden van Ten Hag was van het niveau Koefnoen. Echt bizar hoe hij iets kroms op een nog veel krommere manier probeerde recht te praten. Ik kan me niet voorstellen dat hij zijn eigen zeververhaal ook echt zelf gelooft, zo achterlijk is hij volgens mij niet. :D


Extreem gênant inderdaad. Je gelooft het niet voordat je het gezien hebt. Ik vraag me nu ook af of hij echt te dom is om te poepen of dat dit gewoon een wanhopige vorm van damage control is.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 17 januari 2022 om 17:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 17 januari 2022 om 15:44:

Ik ben blij dat niet ieder bedrijf iedere werknemer ontslaat die privé iets heeeeeel stoms doet. Dat heeft niet zo veel met 'principes' as such te maken maar meer met andere principes.


Als ik met te veel drank op een kind van 4 doodrijd zou ik het niet raar vinden als ik mijn auto van de zaak mag inleveren en in ruil daarvoor een ontslagbrief krijg.

...



Ik reageer alleen op je 1e deel van je reactie.
Je weet helemaal niets, net als ik, van de zaak Vloet, behalve dat hij in beschonken toestand achter het stuur een aanrijding heeft veroorzaakt, waarbij een 4-jarig jongetje om het leven is gekomen.

Weet jij of het jongetje wel goed in zijn stoel gegespt zat?
Weet jij of Vloet de ouders van het jongetje toestemming heeft gevraagd of zij het bezwaarlijk vonden dat hij weer ging voetballen?
Enzovoort, enzovoort.

Dus verlaag je aub niet tot Valentijn Driessen niveau.

 

+2/-1

Laten we nu ook niet gaan victim blamen. Het al of niet aangegespt zijn doet niet ter zake.

 

+1/-0

We hoeven ook niet te victim blamen. Maar ik denk dat Vloet niets anders zou willen, dan terugdraaien wat heeft plaatsgevonden.

Nu heb ik een groot probleem met mensen die met een slok op (of een telefoon in de hand) achter het stuur kruipen, maar doorgaans leidt dat niet tot een overlijden en dan zie je toch dat mensen denken: mij gebeurt het niet.

Het is wel heel makkelijk om zo iemand maar te laten vallen en alles te misgunnen, maar uiteindelijk slaapt hij er vermoedelijk behoorlijk slecht van. Hij heeft er heus geen leuker leven door.

Plus heel Nederland stond op de banken voor Kluivert, toen hij er 4 maakte tegen Joegoslavië, dus het heeft ook iets inconsistents.

Zo'n ongeluk kent alleen maar verliezers. Neemt niet weg dat ik als ouder van zo'n kind zijn bloed wel zou kunnen drinken.

 

+4/-0

Volgens de NOS was Tadic een van de spelers die in Portugal positief testte op corona

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 januari 2022 om 21:11:

Volgens de NOS was Tadic een van de spelers die in Portugal positief testte op corona



Nergens op de site van de NOS te vinden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

napo schreef op 17 januari 2022 om 21:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 januari 2022 om 21:11:

Volgens de NOS was Tadic een van de spelers die in Portugal positief testte op corona



Nergens op de site van de NOS te vinden



Dat werd in hun voetbalpodcast van vandaag gemeld

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax