Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 januari 2022 om 21:11:

Volgens de NOS was Tadic een van de spelers die in Portugal positief testte op corona



Ze hebben toen in Denemarken ook de boel geflest, dus dit soort dingen verrast me niet. Volgende week ineens een coronauitbraak in Utrecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 januari 2022 om 21:11:

Volgens de NOS was Tadic een van de spelers die in Portugal positief testte op corona


Klopt. Arno Vermeulen beweert in de NOS Voetbalpodcast dat Tadic één van de vier spelers is die positief testte op corona. Die had dus volgens de regels 10 dagen in quarantaine gemoeten in Portugal en had dan hoogstwaarschijnlijk Utrecht-Ajax gemist.

Luister: https://www.nporadio1.nl/podcasts/nos-voetbalpodcastlink
-> NOS Voetbalpodcast #198 (21min 57sec)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 18 januari 2022 om 10:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 januari 2022 om 21:11:

Volgens de NOS was Tadic een van de spelers die in Portugal positief testte op corona


Klopt. Arno Vermeulen beweert in de NOS Voetbalpodcast dat Tadic één van de vier spelers is die positief testte op corona. Die had dus volgens de regels 10 dagen in quarantaine gemoeten in Portugal en had dan hoogstwaarschijnlijk Utrecht-Ajax gemist.

Luister: https://www.nporadio1.nl/podcasts/nos-voetbalpodcastlink
-> NOS Voetbalpodcast #198 (21min 57sec)



Dan hebben ze het vervolgens over veiligheid enzo. Dat alles veilig is gegaan en dat ze dat in het achterhoofd hebben gehad. Mijn reet...

Zeker met een speler als Tadic willen ze die gewoon niet missen/achter laten in Portugal. Niet alleen met het oog op de wedstrijd tegen Utrecht, maar ook met die tegen ons natuurlijk.

Daarin quarantaine betekent dat je niks kunt doen, terwijl hij hier in Nederland waarschijnlijk gewoon apart heeft kunnen trainen.

Ik hoop echt van harte dat Ajax nog gezeik krijgt voor de wedstrijd tegen Benfica. Dat ze ineens allemaal/een aantal in quarantaine moeten van de Portugese overheid.

 

+1/-0

Het zit Ajax niet tegen dat de uitwedstrijden tegen PSV, Feyenoord en Utrecht zonder publiek zijn. Dit zijn denk ik toch de lastigste uitwedstrijden voor hun in een seizoen.

 

+2/-0

Het is echt ongelooflijk dat een compleet media en communicatie team en directie er geen woord over zegt en dat dan Ten Hag het moet gaan verdedigen anderhalve week later. Een simpel statement had de eerste kou al uit de lucht kunnen halen maar dat daar niet voor gekozen is vind ik bijzonder.

De korte corner van v Rosmalen was heel treffend en dat is de kracht van Ajax maar ook de zwakte. Hierom hebben zoveel mensen een hekel aan die kut club. Over het terugvliegen an sich kan ik me nog niet zo druk maken maar hoe ze het proberen te spinnen is echt om kotsmisselijk van te worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Goldensands schreef op 18 januari 2022 om 12:16:

Het zit Ajax niet tegen dat de uitwedstrijden tegen PSV, Feyenoord en Utrecht zonder publiek zijn. Dit zijn denk ik toch de lastigste uitwedstrijden voor hun in een seizoen.


Ik heb het al eens eerder gezegd en niet iedereen is het met me eens. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat de KNVB deze wedstrijden tussen eind december en eind januari heeft gepland. En dat is geen praten achteraf. Je kon in de zomer ook al aan voelen dat er een reële kans zou zijn dat er in het midden van de winter zonder publiek gespeeld zou worden.

Het gekke is dat er vorig seizoen wel rekening werd gehouden met corona in het speelschema. Toen werden er geen onderlinge toppers tussen Ajax, PSV, AZ en Feyenoord gepland tot de winterstop.

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 18 januari 2022 om 12:19:

Het is echt ongelooflijk dat een compleet media en communicatie team en directie er geen woord over zegt en dat dan Ten Hag het moet gaan verdedigen anderhalve week later. Een simpel statement had de eerste kou al uit de lucht kunnen halen maar dat daar niet voor gekozen is vind ik bijzonder.


Hier snap ik dus ook niks van. Ik vind het ook vreemd dat juist Ten Hag deze acties moet verdedigen. Ten eerste, omdat dat zijn rol helemaal niet is (je zou eerder Van der Sar aan het woord verwachten). En ten tweede omdat je weet dat hij geen held is voor de camera. Van der Sar had zich veel beter staande gehouden in deze situatie.

Wat Ten Hag had moeten doen is heel simpel. Hij had gewoon moeten zeggen "Daar ga ik niet over, dat is een beslissing van de directie geweest. Ik focus me alleen op de voorbereiding voor de tweede seizoenshelft." Klaar.

 

+1/-0

Of Ten Hag heeft juist die keuze gemaakt en Overmars heeft gezegd dat ie het zelf maar gaat uitleggen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 18 januari 2022 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Goldensands schreef op 18 januari 2022 om 12:16:

Het zit Ajax niet tegen dat de uitwedstrijden tegen PSV, Feyenoord en Utrecht zonder publiek zijn. Dit zijn denk ik toch de lastigste uitwedstrijden voor hun in een seizoen.


Ik heb het al eens eerder gezegd en niet iedereen is het met me eens. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat de KNVB deze wedstrijden tussen eind december en eind januari heeft gepland. En dat is geen praten achteraf. Je kon in de zomer ook al aan voelen dat er een reële kans zou zijn dat er in het midden van de winter zonder publiek gespeeld zou worden.

Het gekke is dat er vorig seizoen wel rekening werd gehouden met corona in het speelschema. Toen werden er geen onderlinge toppers tussen Ajax, PSV, AZ en Feyenoord gepland tot de winterstop.



Ik vind dat op zich niet gek. Toen het vorig seizoen begon, was er weinig mogelijk door corona en waren we überhaupt blij dat er wedstrijden gespeeld gingen worden. De toppers zijn toen allemaal na de winterstop ingepland, om de kans te maximaliseren dat er publiek bij kon zijn.

Deze zomer, toen het wedstrijdschema gemaakt werd, was er nauwelijks corona. Door de vaccinaties leek het op dat moment ondenkbaar dat we een half jaar later weer in lockdown zouden gaan. We hadden net een EK gespeeld met een redelijk volle Arena en bomvolle stadion in Hongarije en Londen (al was het daar niet helemaal gepland).

Na de start van de competitie werd de anderhalvemeter-regel losgelaten en werd er zelfs op de persconferentie gesproken over het loslaten van alle maatregelen per 1-11. Ik vind dus niet dat je de KNVB kan verwijten dat ze voor Ajax 3 lastige uitwedstrijden tussen half december en eind januari hebben ingepland. Voor hetzelfde geld hadden ze in deze periode 5 basisspelers moeten missen vanwege corona en waren zij aan het klagen geweest dat ze in een cruciale fase teveel toppers achter elkaar hadden.

Natuurlijk, het zal ze zeker niet slecht uitkomen dat Feyenoord, Utrecht en PSV niet gesteund worden door hun aanhang. Maar om hier nu de KNVB van nalatigheid te beschuldigen, vind ik wel erg vergezocht.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:





Hahahhaa, ja. Daar mag Valentijn iets van zeggen, die heeft in de beginmaanden continu karaktermoord gepleegd op Ten Hag.

 

+1/-0

Het speelschema deugt gewoon niet en dat heeft niet eens zoveel te maken met Corona. Ajax speelt hun belangrijkste en lastigste wedstrijden buiten het CL seizoen om. Net toen de CL gedaan was kregen ze Feyenoord, nu voordat CL begint Utrecht en PSV en straks na de CL campagne tegen AZ en Vitesse. Om de wedstrijden heen van de CL spelen ze 9 van de eerste 10 wedstrijden thuis en 8 van de 10 tegen easy peasy tegenstanders. Natuurlijk spelen ze vóór de CL wedstrijden wel lastigere wedstrijden maar binnen NL kost een wedstrijd 48 uur om te verteren en Europees tegen een hogere weerstand 72 uur omdat je gewoon meer moet brengen. Daarnaast spelen ze in NL iedereen van de mat dus is het vaak om maar 1 helft aanzetten.

Als je zeker weet dat 1 club CL speelt en 4 andere clubs zeer waarschijnlijk niet dan moet je Ajax niet tegen die 4 andere teams laten spelen omdat de kans al 50% is dat ze 2 dagen extra rust krijgen. Dat Feyenoord tegen PSV speelt is nog te begrijpen of Vitesse tegen AZ. Straks spelen ze tegen Benfica op dinsdag en zondag tegen Feyenoord. Maarja Feyenoord speelt die donderdag dus weer 2 dagen minder rust. Als je alles op gaat sommen dan kun je niet anders zeggen dat het speelschema voor Ajax is gemaakt als een fijne warme winterjas.

De laatste speelrondes voor de CL begint, de weken half december, de weken half januari en rond en nabij april lijken me uitstekende data om toppers te plannen. Dat het dit jaar voor Ajax uit pakt dat ze uit bij Feyenoord en PSV zonder publiek spelen maar tegen PSV en Feyenoord thuis met publiek spelen is overmacht. Tering wat een geluk hebben ze dit jaar gehad, en maar klagen over die paar kansen tegen GAE en Heracles.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 18 januari 2022 om 16:27:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 18 januari 2022 om 13:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Goldensands schreef op 18 januari 2022 om 12:16:

Het zit Ajax niet tegen dat de uitwedstrijden tegen PSV, Feyenoord en Utrecht zonder publiek zijn. Dit zijn denk ik toch de lastigste uitwedstrijden voor hun in een seizoen.


Ik heb het al eens eerder gezegd en niet iedereen is het met me eens. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat de KNVB deze wedstrijden tussen eind december en eind januari heeft gepland. En dat is geen praten achteraf. Je kon in de zomer ook al aan voelen dat er een reële kans zou zijn dat er in het midden van de winter zonder publiek gespeeld zou worden.

Het gekke is dat er vorig seizoen wel rekening werd gehouden met corona in het speelschema. Toen werden er geen onderlinge toppers tussen Ajax, PSV, AZ en Feyenoord gepland tot de winterstop.



Ik vind dat op zich niet gek. Toen het vorig seizoen begon, was er weinig mogelijk door corona en waren we überhaupt blij dat er wedstrijden gespeeld gingen worden. De toppers zijn toen allemaal na de winterstop ingepland, om de kans te maximaliseren dat er publiek bij kon zijn.

Deze zomer, toen het wedstrijdschema gemaakt werd, was er nauwelijks corona. Door de vaccinaties leek het op dat moment ondenkbaar dat we een half jaar later weer in lockdown zouden gaan. We hadden net een EK gespeeld met een redelijk volle Arena en bomvolle stadion in Hongarije en Londen (al was het daar niet helemaal gepland).

Na de start van de competitie werd de anderhalvemeter-regel losgelaten en werd er zelfs op de persconferentie gesproken over het loslaten van alle maatregelen per 1-11. Ik vind dus niet dat je de KNVB kan verwijten dat ze voor Ajax 3 lastige uitwedstrijden tussen half december en eind januari hebben ingepland. Voor hetzelfde geld hadden ze in deze periode 5 basisspelers moeten missen vanwege corona en waren zij aan het klagen geweest dat ze in een cruciale fase teveel toppers achter elkaar hadden.

Natuurlijk, het zal ze zeker niet slecht uitkomen dat Feyenoord, Utrecht en PSV niet gesteund worden door hun aanhang. Maar om hier nu de KNVB van nalatigheid te beschuldigen, vind ik wel erg vergezocht.



Hier kan ik me alleen maar volledig bij aansluiten. Sommigen hier beginnen echt heel ver door te slaan.

 

+2/-1

Financiele problemen voor Ajax, dat altijd zo opschepte over de dikke bankrekening?

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/50856/Mike-Verweij-%27Ajax-staat-financieel-toch-voor-een-probleempje%27link

 

+2/-0

Amsterdamse boevenbende steelt de drie punten.

 

+1/-0

En dan vragen mensen mij serieus waarom ik een *(^&@#~)!(@+# hekel aan die club.

Nou, hierom dus.

 

+1/-0

Nou, transfer van Mo is een feit.. kost ze slechts 2mln.
Goede keuze.. slaagt ie, hebben ze weer goud in handen. Slaagt ie niet hebben ze maar beperkt verlies..

 

+1/-1

Onrustzaaier die het groepsproces nu op de Toekomst gaat verstoren. Geef het een maand of acht. Next stop: Fortuna Sittard.

 

+2/-0

Lol, kan ie mooi dienen als doelpaal. Die rennen ook niet

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 30 januari 2022 om 18:50:

Nou, transfer van Mo is een feit.. kost ze slechts 2mln.
Goede keuze.. slaagt ie, hebben ze weer goud in handen. Slaagt ie niet hebben ze maar beperkt verlies..


Het kan twee kanten op met deze jongen (eigenlijk maar één, maar theoretisch twee). Mocht het goed gaan kan hij een topper worden bij Ajax en wordt hij voor veel geld verkocht. Maar wat mij opvalt, veel mensen onderschatten het andere scenario, waarbij het niet goed gaat.

Bij PSV heeft hij echt als een dissonant in de groep gefungeerd. Killing voor de sfeer en continue de aandacht af leidend van hetgeen echt belangrijk is. Het is niet "lukt het wel, dan is het mooi, lukt het niet, dan jammer". Deze jongen is zo opgehemeld, die gaat niet geruisloos door de achterdeur naar buiten als hij niet slaagt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 januari 2022 om 22:43:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 30 januari 2022 om 18:50:

Nou, transfer van Mo is een feit.. kost ze slechts 2mln.
Goede keuze.. slaagt ie, hebben ze weer goud in handen. Slaagt ie niet hebben ze maar beperkt verlies..




Bij PSV heeft hij echt als een dissonant in de groep gefungeerd. Killing voor de sfeer en continue de aandacht af leidend van hetgeen echt belangrijk is. Het is niet "lukt het wel, dan is het mooi, lukt het niet, dan jammer". Deze jongen is zo opgehemeld, die gaat niet geruisloos door de achterdeur naar buiten als hij niet slaagt.




Daarom doet Ajax het ook goed door hem bij jong Ajax te laten starten. Ligt hij dwars dan is hij niet eens in de buurt van de voordeur geweest...........

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax