Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 179 180 181 182 183

Die grens is ook niet scherp, maar aangezien het over een langere periode gaat waarin hij grensoverschrijdende berichten aan meerdere dames heeft gestuurd, lijkt het er sterk op dat het niet louter onschuldige complimentjes zijn geweest.
Ook waren er meerdere gesprekken met vd Sar en RvC waarin het besloten is. Dit voor een club die het geen enkel probleem vindt om de Coronaregels van meerdere landen te overtreden en dat vervolgens goed te praten.

 

+6/-0

:denk De beste oplossing voor dit geval is als er een gerechtelijk onderzoek word ingezet naar dit voorval. En in het verloop van het onderzoek alle wetende betrokkenen op non actief zetten. En in het kader van het onderzoek alle activiteiten stopzetten.

 

+1/-0

Heftig nieuws bij Ajax. Overmars is volgens mij de beste technisch directeur van Nederland en nu dit. Ik vind het verstandig dat hij opgestapt is. Ik vraag me af, wat is er gebeurt en wat is te ver gegaan? Ik vind dat echt een zeer lastige discussie...
Als Ajax slim is halen ze op termijn Marcel Brands op. Ik zou dat verschrikkelijk vinden maar als je een goede technisch directeur zoekt zou hij op het lijstje moeten staan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat heeft die geschreven dan? Want dat wordt nergens duidelijk.
Tegenwoordig maak je je al snel schuldig aan grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Je hoeft maar te zeggen je hebt sexy benen en je gaat al een stap te ver.



..




Blijkbaar weet jij meer dan ik dan anders kan je niet beweren dat die walgelijk gedrag vertoond. Blijkbaar weet jij dus wat die heeft gezegd of geschreven. Er is geen standaard van gedrag en alles wat daar van afwijkt dan grensoverschrijdend zou zijn. Uiteindelijk bepaald de vrouw in kwestie dat.

Bv als je tegen een vrouw zou zeggen wat heb je sexy benen ik noem maar iets. De ene vrouw vat dat op als compliment en een anders vat dat op als seksistisch. Maar we leven toch niet in een maatschappij waarin je als man niets meer tegen vrouwen kan zeggen?

Zolang ik niet weet wat Overmars zou hebben gezegd of geschreven kan ik het niet beoordelen. Jij blijkbaar wel.



Ik ben niet op de hoogte van wat Overmars gedaan heeft.
Ieder vorm van grensoverschrijdend gedrag vind ik walgelijk.

Het is een algemeen maatschappelijk iets. Mensen lijken vandaag de dag het maar normaal te vinden alles te kunnen zeggen zolang het wettelijk niet anders bepaald is. Onze “vrijheid van meningsuiting”.

Buiten dat is er ook nog iets als fatsoen en respect hebben voor elkaar. Dat vervaagt met de dag.

 

+7/-0

Als je het niet kan inschatten dan zwijg je. Zo moeilijk is dat niet. Bovendien, wat voor bedoelingen schuilen er achter zo'n opmerking? En zeker als je haar baas bent zwijg je gewoon.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

Verbazingwekkend wat sommige mannen denken te kunnen/mogen/moeten zeggen tegen vrouwelijke collega’s / vrouwen in z’n algemeenheid.
Of een vrouw al dan niet een “geil jurkje” aan heeft, “sexy benen heeft”, “een shirtje heeft waarin je haar tieten goed kunt zien”, doet er allemaal niet toe.

Blijf fatsoenlijk/zakelijk, dan heb je hier allemaal geen last van.
Beoordeel collega’s op kwaliteit van hun werk, dan voorkom je heel deze ellende.

Heb zelf een vriendin die ook regelmatig “slachtoffer” is van “mannengedrag”, dus heb voorbeelden in overvloed.


Je hebt gelijk, maar het is wel heel eenzijdig bekeken. Er zijn namelijk genoeg vrouwen die doen het erom. En nu zal jij wel zeggen dat dat niet ter zake doet, maar dat doet het wel. Die kleden zich bewust sexy om aandacht te krijgen of soms zelfs om een hogere functie te krijgen. En die genieten maar wat van de aandacht. Sterker nog, er zijn er zat die niet zonder kunnen. Als we het probleem toch gaan bespreken moet dat ook meegenomen worden.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 februari 2022 om 09:16:

Je hebt gelijk, maar het is wel heel eenzijdig bekeken. Er zijn namelijk genoeg vrouwen die doen het erom. En nu zal jij wel zeggen dat dat niet ter zake doet, maar dat doet het wel. Die kleden zich bewust sexy om aandacht te krijgen of soms zelfs om een hogere functie te krijgen. En die genieten maar wat van de aandacht. Sterker nog, er zijn er zat die niet zonder kunnen. Als we het probleem toch gaan bespreken moet dat ook meegenomen worden.



Dan is er alsnog een heel groot verschil wat de situatie is. Op de werkvloer kan ik me in ieder geval geen enkele situatie voorstellen dat het acceptabel is om zoiets te zeggen.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 07 februari 2022 om 08:55:

Heftig nieuws bij Ajax. Overmars is volgens mij de beste technisch directeur van Nederland en nu dit. Ik vind het verstandig dat hij opgestapt is. Ik vraag me af, wat is er gebeurt en wat is te ver gegaan? Ik vind dat echt een zeer lastige discussie...
Als Ajax slim is halen ze op termijn Marcel Brands op. Ik zou dat verschrikkelijk vinden maar als je een goede technisch directeur zoekt zou hij op het lijstje moeten staan.



Breng Ajax niet op een idee. Volgens mij kunnen we bij PSV ook wel een GOEDE technisch directeur gebruiken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 februari 2022 om 09:16:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

Verbazingwekkend wat sommige mannen denken te kunnen/mogen/moeten zeggen tegen vrouwelijke collega’s / vrouwen in z’n algemeenheid.
Of een vrouw al dan niet een “geil jurkje” aan heeft, “sexy benen heeft”, “een shirtje heeft waarin je haar tieten goed kunt zien”, doet er allemaal niet toe.

Blijf fatsoenlijk/zakelijk, dan heb je hier allemaal geen last van.
Beoordeel collega’s op kwaliteit van hun werk, dan voorkom je heel deze ellende.

Heb zelf een vriendin die ook regelmatig “slachtoffer” is van “mannengedrag”, dus heb voorbeelden in overvloed.


Je hebt gelijk, maar het is wel heel eenzijdig bekeken. Er zijn namelijk genoeg vrouwen die doen het erom. En nu zal jij wel zeggen dat dat niet ter zake doet, maar dat doet het wel. Die kleden zich bewust sexy om aandacht te krijgen of soms zelfs om een hogere functie te krijgen. En die genieten maar wat van de aandacht. Sterker nog, er zijn er zat die niet zonder kunnen. Als we het probleem toch gaan bespreken moet dat ook meegenomen worden.



Blijft een vreemde redenering, vind ik. Hoe weet jij dat zij het er om doen? Welk bewijs heb je daar voor? Wat jij sexy vind, vinden zij misschien normale kleding (vrouwen en fashion, je weet wel). Of moeten alle vrouwen maar gewoon lange broek en een trui dragen?

En daarmee zeg ik niet dat er nooit vrouwen zullen zijn die op andere manieren hogerop probeerde te komen, maar je projecteert je eigen perspectief op die van vrouwen. En als het wel massaal zou gebeuren vraag ik me af waarom er nog altijd zo bar weinig vrouwen in hogere posities werken in Nederland in vergelijking tot vrijwel alle andere westerse landen (NL = één van slechtste van Europa).

Verder heeft Marc het al zelf toegegeven en excuus aangeboden, dus dit is vrij overduidelijke situatie als het gaat om schuld.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat heeft die geschreven dan? Want dat wordt nergens duidelijk.
Tegenwoordig maak je je al snel schuldig aan grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Je hoeft maar te zeggen je hebt sexy benen en je gaat al een stap te ver.



..




Blijkbaar weet jij meer dan ik dan anders kan je niet beweren dat die walgelijk gedrag vertoond. Blijkbaar weet jij dus wat die heeft gezegd of geschreven. Er is geen standaard van gedrag en alles wat daar van afwijkt dan grensoverschrijdend zou zijn. Uiteindelijk bepaald de vrouw in kwestie dat.

Bv als je tegen een vrouw zou zeggen wat heb je sexy benen ik noem maar iets. De ene vrouw vat dat op als compliment en een anders vat dat op als seksistisch. Maar we leven toch niet in een maatschappij waarin je als man niets meer tegen vrouwen kan zeggen?

Zolang ik niet weet wat Overmars zou hebben gezegd of geschreven kan ik het niet beoordelen. Jij blijkbaar wel.



Ik ben niet op de hoogte van wat Overmars gedaan heeft.
Ieder vorm van grensoverschrijdend gedrag vind ik walgelijk.

Het is een algemeen maatschappelijk iets. Mensen lijken vandaag de dag het maar normaal te vinden alles te kunnen zeggen zolang het wettelijk niet anders bepaald is. Onze “vrijheid van meningsuiting”.

Buiten dat is er ook nog iets als fatsoen en respect hebben voor elkaar. Dat vervaagt met de dag.




Maar wat is grensoverschrijdend gedrag, dat is wel een heel groot gebied. Tegen de een kan je alles zeggen en een ander voelt zich gelijk seksueel bejegend. Dat is natuurlijk een heel breed gebied. Weet je ik heb met genoeg vrouwelijke collega's gewerkt. En je moest eens weten wat er soms tegen gezegd wordt. Er zijn ook genoeg vrouwen waarmee je kan ouwehoeren over seks hoor zonder dat ze zich gelijk seksistisch bejegend voelen. Ik heb zo vaak dingen tegen vrouwen gezegd zonder enige bijbedoeling hoor.

Mannen zijn nu eenmaal zo. En de meeste mannen denken het ook. Als je een mooie vrouw ziet, of je hebt een mooie vrouwelijke collega. het eerste wat je als man denkt is dat een lekker wijf. En dat is gewoon mannelijk. Dat is de aard van het beestje en dat verander je niet. Mannen zijn mannen.

 

+1/-5

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:09:

Blijft een vreemde redenering, vind ik. Hoe weet jij dat zij het er om doen? Welk bewijs heb je daar voor? Wat jij sexy vind, vinden zij misschien normale kleding (vrouwen en fashion, je weet wel). Of moeten alle vrouwen maar gewoon lange broek en een trui dragen?


Sorry hoor, maar dit vind ik wel een beetje naïef. Natuurlijk hoeven vrouwen niet altijd een lange broek en trui te dragen. Maar loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond over Stratumseind en je zult zien dat een flink deel (lang niet alle!) van de vrouwen zelfs bij temperaturen rond het vriespunt amper kleren aan hebben. En dat doen ze maar voor één reden en dat is aandacht. Of denk jij dat ze dat doen omdat ze het anders te warm hebben in de kroeg?

Het toppunt is natuurlijk carnaval waarbij de grens van wat 'te sexy' is nog eens flink verlegd wordt.

Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat vrouwen mogen dragen wat ze willen. Bij wijze van spreken in bikini over Stratumseind lopen. Maar dan aan de andere kant wel alle opmerkingen erover veroordelen. Het mes snijdt wel aan twee kanten hè.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat heeft die geschreven dan? Want dat wordt nergens duidelijk.
Tegenwoordig maak je je al snel schuldig aan grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Je hoeft maar te zeggen je hebt sexy benen en je gaat al een stap te ver.



..




Blijkbaar weet jij meer dan ik dan anders kan je niet beweren dat die walgelijk gedrag vertoond. Blijkbaar weet jij dus wat die heeft gezegd of geschreven. Er is geen standaard van gedrag en alles wat daar van afwijkt dan grensoverschrijdend zou zijn. Uiteindelijk bepaald de vrouw in kwestie dat.

Bv als je tegen een vrouw zou zeggen wat heb je sexy benen ik noem maar iets. De ene vrouw vat dat op als compliment en een anders vat dat op als seksistisch. Maar we leven toch niet in een maatschappij waarin je als man niets meer tegen vrouwen kan zeggen?

Zolang ik niet weet wat Overmars zou hebben gezegd of geschreven kan ik het niet beoordelen. Jij blijkbaar wel.



Ik ben niet op de hoogte van wat Overmars gedaan heeft.
Ieder vorm van grensoverschrijdend gedrag vind ik walgelijk.

Het is een algemeen maatschappelijk iets. Mensen lijken vandaag de dag het maar normaal te vinden alles te kunnen zeggen zolang het wettelijk niet anders bepaald is. Onze “vrijheid van meningsuiting”.

Buiten dat is er ook nog iets als fatsoen en respect hebben voor elkaar. Dat vervaagt met de dag.



Mannen zijn nu eenmaal zo. En de meeste mannen denken het ook. Als je een mooie vrouw ziet, of je hebt een mooie vrouwelijke collega. het eerste wat je als man denkt is dat een lekker wijf. En dat is gewoon mannelijk. Dat is de aard van het beestje en dat verander je niet. Mannen zijn mannen.



Serieus?
Mannen zijn mannen?
Hadden we dan maar in een leren kleedje moeten blijven lopen, gewapend met een knots op zoek naar een zwijn om te kunnen eten?
Mag toch hopen dat we ons door de eeuwen heen wel zo ontwikkeld hebben dat we meer doen dan jagen en voortplanten..


Ontslaat man zijn je van fatsoen moeten hebben?
Ik kijk ook graag naar een mooie vrouw, maar dat wil nog niet zeggen dat me dat ook de vrijheid geeft om maar alles te moeten zeggen wat in mij opkomt?

 

+8/-0

Volgens Marjan Olfers (hoogleraar sport en recht op de VU) zouden er al journalisten bezig zijn geweest met deze zaak en zijn ze nu denk ik net op tijd om nog veel meer schade te voorkomen.

Ik snap ook de discussie over grensoverschrijdend gedrag niet zo goed, want als hij zelf al te kennen geeft dat dit zo is. Dan kun je er toch wel redelijk van uit gaan dat het ook daadwerkelijk te ver ging.

Natuurlijk kun je gerust nog een keer een grap of opmerking maken en zullen er nog steeds dames zijn die dat niet leuk vinden. Dat is echter wat anders dan meerdere berichten sturen en/of dickpicks, terwijl hier bijvoorbeeld niet om gevraagd wordt.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 februari 2022 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:09:

Blijft een vreemde redenering, vind ik. Hoe weet jij dat zij het er om doen? Welk bewijs heb je daar voor? Wat jij sexy vind, vinden zij misschien normale kleding (vrouwen en fashion, je weet wel). Of moeten alle vrouwen maar gewoon lange broek en een trui dragen?


Sorry hoor, maar dit vind ik wel een beetje naïef. Natuurlijk hoeven vrouwen niet altijd een lange broek en trui te dragen. Maar loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond over Stratumseind en je zult zien dat een flink deel (lang niet alle!) van de vrouwen zelfs bij temperaturen rond het vriespunt amper kleren aan hebben. En dat doen ze maar voor één reden en dat is aandacht. Of denk jij dat ze dat doen omdat ze het anders te warm hebben in de kroeg?

Het toppunt is natuurlijk carnaval waarbij de grens van wat 'te sexy' is nog eens flink verlegd wordt.

Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat vrouwen mogen dragen wat ze willen. Bij wijze van spreken in bikini over Stratumseind lopen. Maar dan aan de andere kant wel alle opmerkingen erover veroordelen. Het mes snijdt wel aan twee kanten hè.


Rob en shevchenko; In plaats van stellen dat het allemaal zo lastig en ingewikkeld is, wat is volgens jullie dan wél grensoverschrijdend gedrag? Wanneer wordt volgens jullie de grens van de ander overschreden op een onacceptabele manier? Want met jullie uitleg kun je inderdaad alle kanten op.

Jullie voorbeelden zijn toe nu toe namelijk wel erg mager:
- Op een gelijkwaardige manier over seks praten met een vrouwelijke collega lijkt me vanzelfsprekend geen grensoverschrijdend gedrag.
- Een voorbeeld waarvan een specifieke groep (minderheid) vrouwen zich sexy kleden bij het uitgaan.

Van mij part neem je dat laatste voorbeeld, ze kleden zich sexy, dus wat is allemaal toegestaan en wat niet? "Hé sl*tje!" roepen?

 

+4/-0

Marcel Brands heeft allang eens aangegeven nooit naar ajax te gaan. Is niet zijn club, past niet bij hem als persoon.


Los van dat: Goed dat Overmars eruit is. En dat gehuil 'laat mij en mijn gezin even met rust' is lachwekkend.
Had die vrouwen maar met rust gelaten, dan had je dit gezeik niet gehad. Sukkel.

 

+5/-0

Als John de Jong nou op staat hebben wij plaats voor Netto Overmars :B

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 07 februari 2022 om 12:40:

En dat gehuil 'laat mij en mijn gezin even met rust' is lachwekkend.
Had die vrouwen maar met rust gelaten, dan had je dit gezeik niet gehad. Sukkel.



Dit vond ik echt het bijzonder. Overmars zijn gezin moet je ook gewoon met rust laten, die zijn wat dat betreft net zo goed slachtoffer, maar Overmars zelf is natuurlijk alleen maar dader, geen slachtoffer. Maar goed, na zoveel jaar Ajax ben je ook niet anders gewend dan dat het nooit aan jou kan liggen.

 

+3/-0

Dat sommige mensen hier op dit forum niet weten wat grensoverschrijdend gedrag is, dat kan ik begrijpen ... maar dat een Overmars, op zo'n niveau bij Ajaks, zich gedraagt alsof hij niet wist dat hij fout bezig was, dan klopt er iets niet!

In mijn ogen is Ajaks fout door hun werknemers (incl. direktie) niet goed op te leiden, of het is allemaal gewoon een smoesje dat hij niet wist dat hij fout was!

Ik werk zelf voor een beursgenoteerd/internationaal bedrijf, en iedereen is verplicht om bepaalde trainingen te doen, mbt ethiek etc.. In deze trainingen komt dit onderwerp zeer nadrukkelijk ter sprake, en het is een zeer "hot topic" bij de grote(re) bedrijven.

Daarom verbaast het me dat Ajaks (als beursgenoteerd bedrijf) hierin tekort schiet. Maar het zal wel weer een achterbaks smoesje zijn ... net zoals met die Covid fouten ...

 

+3/-0

Overmars weet echt wel dat wat hij deed fout was. Waarschijnlijk is dat één van de redenen waarom hij het juist deed.

 

+1/-0

Nav wat ik lees. Na gesprekken (dus meerdere) met VD Sar en RVC. Dus de RVC en VD Sar wisten hier al van. En hebben zelf niet ingegrepen. Overmars stapt nu na de gesprekken zelf op. Verweet heel Nederland John de Mol niet dat hij die Rietbergen er niet direct uitgeknikkerd had toen hij hoorde van 1 app contact ?
Het lijkt dus al weken bekend, getuige ook de opmerking van Marjan olfers dat ze dacht dat de NRC hier al even mee bezig was. Waarom niet eerder duidelijkheid ? Zeker in deze tijd, hoopten ze ook hier weer mee weg te komen ?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax