Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 183 184 185 186 187

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:57:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 februari 2022 om 11:34:

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:09:

Blijft een vreemde redenering, vind ik. Hoe weet jij dat zij het er om doen? Welk bewijs heb je daar voor? Wat jij sexy vind, vinden zij misschien normale kleding (vrouwen en fashion, je weet wel). Of moeten alle vrouwen maar gewoon lange broek en een trui dragen?


Sorry hoor, maar dit vind ik wel een beetje naïef. Natuurlijk hoeven vrouwen niet altijd een lange broek en trui te dragen. Maar loop op een willekeurige vrijdag of zaterdagavond over Stratumseind en je zult zien dat een flink deel (lang niet alle!) van de vrouwen zelfs bij temperaturen rond het vriespunt amper kleren aan hebben. En dat doen ze maar voor één reden en dat is aandacht. Of denk jij dat ze dat doen omdat ze het anders te warm hebben in de kroeg?

Het toppunt is natuurlijk carnaval waarbij de grens van wat 'te sexy' is nog eens flink verlegd wordt.

Je kunt niet aan de ene kant zeggen dat vrouwen mogen dragen wat ze willen. Bij wijze van spreken in bikini over Stratumseind lopen. Maar dan aan de andere kant wel alle opmerkingen erover veroordelen. Het mes snijdt wel aan twee kanten hè.


Rob en shevchenko; In plaats van stellen dat het allemaal zo lastig en ingewikkeld is, wat is volgens jullie dan wél grensoverschrijdend gedrag? Wanneer wordt volgens jullie de grens van de ander overschreden op een onacceptabele manier? Want met jullie uitleg kun je inderdaad alle kanten op.

Jullie voorbeelden zijn toe nu toe namelijk wel erg mager:
- Op een gelijkwaardige manier over seks praten met een vrouwelijke collega lijkt me vanzelfsprekend geen grensoverschrijdend gedrag.
- Een voorbeeld waarvan een specifieke groep (minderheid) vrouwen zich sexy kleden bij het uitgaan.

Van mij part neem je dat laatste voorbeeld, ze kleden zich sexy, dus wat is allemaal toegestaan en wat niet? "Hé sl*tje!" roepen?



Het is volgens mij helemaal niet lastig. Vooral niet op je werk en al helemaal niet als je een leidinggevende functie hebt. Het basis uitgangspunt is dat je geen opmerkingen maakt over het uiterlijk van collega´s en helemaal niet via persoonlijke berichtjes. Wat vandaag grappig is, is morgen grensoverschrijdend.
´Een leuk jurkje´ kan maar ´een sexy jurkje´ gaat gewoon te ver. Leuk om te denken maar vooral daarbij houden.

Ik vind het helemaal bijzonder dat daar blijkbaar cursussen voor nodig zijn maar dat ligt wellicht aan mij. Hou jezelf een spiegel voor en behandel anderen zoals je zelf graag wordt behandeld.

Dat die grenzen bij het uitgaan wat anders liggen lijkt me logisch. Dat onsmakelijke naroepen heb ik echter nooit gesnapt.

 

+8/-0

Ik heb er zoveel over te zeggen maar ik kan het gewoon niet uitleggen. Ik vind die appjes van Gudelj heel heftig en het laat eigenlijk perfect het probleem zien. In dit geval doet de meid/vrouw het eigenlijk precies goed en daarom is het goed dat dit ook openbaar wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat is grensoverschrijdend gedrag, dat is wel een heel groot gebied. Tegen de een kan je alles zeggen en een ander voelt zich gelijk seksueel bejegend. Dat is natuurlijk een heel breed gebied. Weet je ik heb met genoeg vrouwelijke collega's gewerkt. En je moest eens weten wat er soms tegen gezegd wordt. Er zijn ook genoeg vrouwen waarmee je kan ouwehoeren over seks hoor zonder dat ze zich gelijk seksistisch bejegend voelen. Ik heb zo vaak dingen tegen vrouwen gezegd zonder enige bijbedoeling hoor.

Mannen zijn nu eenmaal zo. En de meeste mannen denken het ook. Als je een mooie vrouw ziet, of je hebt een mooie vrouwelijke collega. het eerste wat je als man denkt is dat een lekker wijf. En dat is gewoon mannelijk. Dat is de aard van het beestje en dat verander je niet. Mannen zijn mannen.



Ik heb op een of andere manier het gevoel bij het lezen van jouw postings in deze discussie dat je vindt dat het oké is, dat 'mannen-gedrag' onderdeel is van het leven. Ik denk dat de kern van het probleem juist is dat dat sentiment er is en door een deel van de mensen als normaal wordt beschouwd.

Ook denk ik dat er een heel groot verschil is tussen denken en doen. Ik denk ook wel eens "wat een lekker wijf" bij het zien van een mooie vrouw --> maar ik zou niet zomaar iemand out-of-the-blue nafluiten of in de billen knijpen. Ik denk ook wel eens "wat een geil broekje / truitje / rokje heeft die meid aan" --> maar ik zal dat nooit zomaar out-of-the-blue tegen iemand zeggen. Voor mij zijn dat waarden en normen over hoe ik in de basis met vrouwen / mensen om wil gaan.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat een opmerking of gebaar in de ene context absoluut grensoverschrijdend is, terwijl exact datzelfde gedrag in een andere situatie helemaal geen grenzen over gaat. Is er wederzijdse interesse / aantrekkingskracht?? Wat is er in het verleden voorgevallen? Hoe gaan 2 individuen met elkaar om? Dat heeft allemaal invloed. Maar een mannelijke collega die opmerkingen maakt over het lichaam van een 'gewone' vrouwelijke collega, dat is in bijna in elke situatie grensoverschrijdend.

Er zit voor mij ook nog een groot verschil tussen aftasten of er sprake zou kunnen zijn van wederzijdse interesse en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een Overmars, of Jeroen Rietbergen, of wijzelf of welke man dan ook, die in een (whats app-) gesprek probeert uit te vinden hoe een vrouw in datzelfde contact staat, daar is natuurlijk niet direct iets mis mee. Als je je tot iemand aangetrokken voelt, mag je van mij best uitzoeken hoe de ander daar in staat. Al maken machtsverhoudingen dat natuurlijk ook wel direct een stuk lastiger. Maar dat is iets anders als 'ongepaste appjes' of 'dickpics' sturen.

Het feit dat Overmars direct spijt betuigt geeft aan dat hij zelf heel goed weet dat hij een grens over is gegaan. Ik denk dat Ajax dan ook het enige juiste besluit neemt, door hem er per direct uit te kegelen. Zeker in het licht van het "The Voice" sentiment. We hoeven ons daarom zeker niet af te vragen of hij iets verkeerds gedaan heeft, of dat er een "op aandacht beluste vrouw" iets claimt.

Na Marco Borsato en Ali B. is dit nu in korte tijd het 3e "idool voor velen" die keihard van zijn voetstuk valt. En het erge is, dat dit alleen maar het topje van de ijsberg is. Er zijn natuurlijk heel veel zaken waar de daders van dit gedrag nog wel de hand boven het hoofd wordt gehouden. Of waar het de media niet haalt omdat het niet om publieke figuren gaat. Of waar het niet eens uitkomt.

open/sluit de onderstaande quote:

greggo1 schreef op 07 februari 2022 om 08:49:

:denk De beste oplossing voor dit geval is als er een gerechtelijk onderzoek word ingezet naar dit voorval. En in het verloop van het onderzoek alle wetende betrokkenen op non actief zetten. En in het kader van het onderzoek alle activiteiten stopzetten.



Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen strafbaar gedrag en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Of er een gerechtelijk onderzoek komt, hangt er volgens mij vooral van af of er ook een aangifte tegen Overmars komt.

Anyway, je kunt natuurlijk ook al de fatsoensnormen ver overschrijden zonder dat er sprake is van gedrag waar je de gevangenis voor indraait. En dat zal hier in ieder geval gebeurt zijn.

 

+6/-0

Dat laatste verwacht ik ook.
Laten we Overmars nu niet meteen aan de hoogste boom opknopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 07 februari 2022 om 15:15:

Dat laatste verwacht ik ook.
Laten we Overmars nu niet meteen aan de hoogste boom opknopen.



Een klein boompje is ook al groot genoeg voor die kabouter. ;)

 

+4/-0

Bosje.

 

+2/-0

Er gaat een beerput open daar, schijnt al maanden sprake te zijn van seksueel grensoverschrijdend gedrag mbt bestuur van ajax en vrouwelijke werknemers.
Vrouwen hebben daar gedwongen geheimhoudingsverklaringen moeten tekenen en zijn afgekocht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 07 februari 2022 om 14:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat is grensoverschrijdend gedrag, dat is wel een heel groot gebied. Tegen de een kan je alles zeggen en een ander voelt zich gelijk seksueel bejegend. Dat is natuurlijk een heel breed gebied. Weet je ik heb met genoeg vrouwelijke collega's gewerkt. En je moest eens weten wat er soms tegen gezegd wordt. Er zijn ook genoeg vrouwen waarmee je kan ouwehoeren over seks hoor zonder dat ze zich gelijk seksistisch bejegend voelen. Ik heb zo vaak dingen tegen vrouwen gezegd zonder enige bijbedoeling hoor.

Mannen zijn nu eenmaal zo. En de meeste mannen denken het ook. Als je een mooie vrouw ziet, of je hebt een mooie vrouwelijke collega. het eerste wat je als man denkt is dat een lekker wijf. En dat is gewoon mannelijk. Dat is de aard van het beestje en dat verander je niet. Mannen zijn mannen.



Er zit voor mij ook nog een groot verschil tussen aftasten of er sprake zou kunnen zijn van wederzijdse interesse en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Een Overmars, of Jeroen Rietbergen, of wijzelf of welke man dan ook, die in een (whats app-) gesprek probeert uit te vinden hoe een vrouw in datzelfde contact staat, daar is natuurlijk niet direct iets mis mee. Als je je tot iemand aangetrokken voelt, mag je van mij best uitzoeken hoe de ander daar in staat. Al maken machtsverhoudingen dat natuurlijk ook wel direct een stuk lastiger. Maar dat is iets anders als 'ongepaste appjes' of 'dickpics' sturen.



Dit is dus voor mij exact de kern. Couldn't agree more en ik denk dat die lijn best dunnetjes is tussen wederzijds interesse aftasten en grensoverschrijdend gedrag.

Voorbeeldje van hoe ik het zie; Ali B heeft blijkbaar met één van die meiden gezoend door haar gewoon ineens te zoenen. Dat doet ie niet bij alle 14 deelnemers van dat programma op de eerste dag dat ie ze ziet. Daar zit voor hem blijkbaar een bepaald spel aan vooraf waarbij hij telkens een stapje zet en zolang de deur open blijft staan bij de ander dan gaat hij een stapje verder. Als hij voldoende denkt dat zoenen een goed idee is zal hij dat normaliter pas doen, zeker in zijn situatie. Dus ik denk dat hier een groot gedeelte van miscommunicatie aan vooraf gaat waarbij zij niet weet wat zijn doel is maar waar hij denkt dat er sprake is van wederzijdse interesse en geen dwang. Wat ie vervolgens heeft gedaan is verwerpelijk natuurlijk en neigt naar pure verkrachting.

Hetzelfde met dat meisje wat bij Jeroen Rietbergen langs komt om zijn studio te zien. Ik geloof echt dat het gewoon miscommunicatie is en dat zij de signalen niet heeft opgevangen en hij denkt dat er wederzijds goedkeuren is. Belachelijk als je een getrouwde man bent natuurlijk en ook zeer onhandig en dom vanuit zijn rol.

Het probleem wat hier bij Overmars wordt aangekaart is voor mijn gevoel een maatschappelijk probleem en het is goed dat er meer aandacht voor komt. Maar het is niet zo eenzijdig als het nu wordt uitgemeten. Een betere wereld begint in dit geval wel bij de mannen.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:57:

Rob en shevchenko; In plaats van stellen dat het allemaal zo lastig en ingewikkeld is, wat is volgens jullie dan wél grensoverschrijdend gedrag? Wanneer wordt volgens jullie de grens van de ander overschreden op een onacceptabele manier? Want met jullie uitleg kun je inderdaad alle kanten op.

Jullie voorbeelden zijn toe nu toe namelijk wel erg mager:
- Op een gelijkwaardige manier over seks praten met een vrouwelijke collega lijkt me vanzelfsprekend geen grensoverschrijdend gedrag.
- Een voorbeeld waarvan een specifieke groep (minderheid) vrouwen zich sexy kleden bij het uitgaan.

Van mij part neem je dat laatste voorbeeld, ze kleden zich sexy, dus wat is allemaal toegestaan en wat niet? "Hé sl*tje!" roepen?


Die vraag is heel moeilijk te beantwoorden. Dat wordt namelijk bepaald door de ontvanger. En iedere ontvanger heeft die grens ergens anders liggen. De ene vrouw vindt het wel leuk als er een opmerking gemaakt wordt over haar jurkje, de ander niet. En om het nog ingewikkelder te maken; het maakt ze waarschijnlijk ook nog uit wie die opmerking maakt (is het een 'vies oud mannetje' of een aantrekkelijke man van gelijke leeftijd?). En nog ingewikkelder: in welke context (op het werk of in een of andere bierhal na 15 bier).

Los van dit alles is het sowieso foute boel als personen niet op dezelfde trede van de hierarchische ladder staan. Baas-medewerker, trainer-leerling, leerkracht-leerling, etc. Maar wat ik me dan meteen afvraag; als baas mag je jouw machtsverhouding niet gebruiken tov medewerkers, maar een profvoetballer of artiest mag wel groupies hebben? Ik zie daar wel veel gelijkenissen in namelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 07 februari 2022 om 15:46:

Er gaat een beerput open daar, schijnt al maanden sprake te zijn van seksueel grensoverschrijdend gedrag mbt bestuur van ajax en vrouwelijke werknemers.
Vrouwen hebben daar gedwongen geheimhoudingsverklaringen moeten tekenen en zijn afgekocht.



Heb je daar een bron van?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 februari 2022 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:57:

Rob en shevchenko; In plaats van stellen dat het allemaal zo lastig en ingewikkeld is, wat is volgens jullie dan wél grensoverschrijdend gedrag? Wanneer wordt volgens jullie de grens van de ander overschreden op een onacceptabele manier? Want met jullie uitleg kun je inderdaad alle kanten op.

Jullie voorbeelden zijn toe nu toe namelijk wel erg mager:
- Op een gelijkwaardige manier over seks praten met een vrouwelijke collega lijkt me vanzelfsprekend geen grensoverschrijdend gedrag.
- Een voorbeeld waarvan een specifieke groep (minderheid) vrouwen zich sexy kleden bij het uitgaan.

Van mij part neem je dat laatste voorbeeld, ze kleden zich sexy, dus wat is allemaal toegestaan en wat niet? "Hé sl*tje!" roepen?


Die vraag is heel moeilijk te beantwoorden. Dat wordt namelijk bepaald door de ontvanger. En iedere ontvanger heeft die grens ergens anders liggen. De ene vrouw vindt het wel leuk als er een opmerking gemaakt wordt over haar jurkje, de ander niet. En om het nog ingewikkelder te maken; het maakt ze waarschijnlijk ook nog uit wie die opmerking maakt (is het een 'vies oud mannetje' of een aantrekkelijke man van gelijke leeftijd?). En nog ingewikkelder: in welke context (op het werk of in een of andere bierhal na 15 bier).




100%

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 februari 2022 om 14:28:

Ik heb er zoveel over te zeggen maar ik kan het gewoon niet uitleggen. Ik vind die appjes van Gudelj heel heftig en het laat eigenlijk perfect het probleem zien. In dit geval doet de meid/vrouw het eigenlijk precies goed en daarom is het goed dat dit ook openbaar wordt.


Appjes van Gudelj?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 07 februari 2022 om 16:39:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 februari 2022 om 14:28:

Ik heb er zoveel over te zeggen maar ik kan het gewoon niet uitleggen. Ik vind die appjes van Gudelj heel heftig en het laat eigenlijk perfect het probleem zien. In dit geval doet de meid/vrouw het eigenlijk precies goed en daarom is het goed dat dit ook openbaar wordt.


Appjes van Gudelj?



Ja van tig jaar geleden maar het gaf precies het probleem aan vond ik. Zag ze op Twitter voorbij komen. Heeft niets met Ajax problematiek te maken maar wel maatschappelijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat heeft die geschreven dan? Want dat wordt nergens duidelijk.
Tegenwoordig maak je je al snel schuldig aan grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Je hoeft maar te zeggen je hebt sexy benen en je gaat al een stap te ver.



..




Blijkbaar weet jij meer dan ik dan anders kan je niet beweren dat die walgelijk gedrag vertoond. Blijkbaar weet jij dus wat die heeft gezegd of geschreven. Er is geen standaard van gedrag en alles wat daar van afwijkt dan grensoverschrijdend zou zijn. Uiteindelijk bepaald de vrouw in kwestie dat.

Bv als je tegen een vrouw zou zeggen wat heb je sexy benen ik noem maar iets. De ene vrouw vat dat op als compliment en een anders vat dat op als seksistisch. Maar we leven toch niet in een maatschappij waarin je als man niets meer tegen vrouwen kan zeggen?

Zolang ik niet weet wat Overmars zou hebben gezegd of geschreven kan ik het niet beoordelen. Jij blijkbaar wel.



Ik ben niet op de hoogte van wat Overmars gedaan heeft.
Ieder vorm van grensoverschrijdend gedrag vind ik walgelijk.

Het is een algemeen maatschappelijk iets. Mensen lijken vandaag de dag het maar normaal te vinden alles te kunnen zeggen zolang het wettelijk niet anders bepaald is. Onze “vrijheid van meningsuiting”.

Buiten dat is er ook nog iets als fatsoen en respect hebben voor elkaar. Dat vervaagt met de dag.



Mannen zijn nu eenmaal zo. En de meeste mannen denken het ook. Als je een mooie vrouw ziet, of je hebt een mooie vrouwelijke collega. het eerste wat je als man denkt is dat een lekker wijf. En dat is gewoon mannelijk. Dat is de aard van het beestje en dat verander je niet. Mannen zijn mannen.



Serieus?
Mannen zijn mannen?
Hadden we dan maar in een leren kleedje moeten blijven lopen, gewapend met een knots op zoek naar een zwijn om te kunnen eten?
Mag toch hopen dat we ons door de eeuwen heen wel zo ontwikkeld hebben dat we meer doen dan jagen en voortplanten..


Ontslaat man zijn je van fatsoen moeten hebben?
Ik kijk ook graag naar een mooie vrouw, maar dat wil nog niet zeggen dat me dat ook de vrijheid geeft om maar alles te moeten zeggen wat in mij opkomt?



Ja mannen zijn mannen. En mannen versieren nu eenmaal graag mooie vrouwen, dat is nu eenmaal zo. Dat is de natuur van de man.

 

+1/-8

Wat me opvalt bij alle besproken verhalen is dat de mannen in kwestie allemaal (voor zover duielijk is aan de buitenwereld) in een relatie zitten en daardoor in een soort blinde vlek bij vrouwen onder de radar zitten. Want bij het op pikken van 'signalen' zullen de meeste vrouwen denken,'dat zal wel niet toch hij is getrouwt' of 'hij heeft jonge kinderen thuis, etc.'
En dat vind ik echt vies. Ik denk dan ook dat miscommunicatie niet het juist woord is hier.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 16:57:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 11:20:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 08:29:

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 07 februari 2022 om 08:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Robmeister schreef op 07 februari 2022 om 05:54:

Maar wat heeft die geschreven dan? Want dat wordt nergens duidelijk.
Tegenwoordig maak je je al snel schuldig aan grensoverschrijdend gedrag natuurlijk. Je hoeft maar te zeggen je hebt sexy benen en je gaat al een stap te ver.



..




Blijkbaar weet jij meer dan ik dan anders kan je niet beweren dat die walgelijk gedrag vertoond. Blijkbaar weet jij dus wat die heeft gezegd of geschreven. Er is geen standaard van gedrag en alles wat daar van afwijkt dan grensoverschrijdend zou zijn. Uiteindelijk bepaald de vrouw in kwestie dat.

Bv als je tegen een vrouw zou zeggen wat heb je sexy benen ik noem maar iets. De ene vrouw vat dat op als compliment en een anders vat dat op als seksistisch. Maar we leven toch niet in een maatschappij waarin je als man niets meer tegen vrouwen kan zeggen?

Zolang ik niet weet wat Overmars zou hebben gezegd of geschreven kan ik het niet beoordelen. Jij blijkbaar wel.



Ik ben niet op de hoogte van wat Overmars gedaan heeft.
Ieder vorm van grensoverschrijdend gedrag vind ik walgelijk.

Het is een algemeen maatschappelijk iets. Mensen lijken vandaag de dag het maar normaal te vinden alles te kunnen zeggen zolang het wettelijk niet anders bepaald is. Onze “vrijheid van meningsuiting”.

Buiten dat is er ook nog iets als fatsoen en respect hebben voor elkaar. Dat vervaagt met de dag.



Mannen zijn nu eenmaal zo. En de meeste mannen denken het ook. Als je een mooie vrouw ziet, of je hebt een mooie vrouwelijke collega. het eerste wat je als man denkt is dat een lekker wijf. En dat is gewoon mannelijk. Dat is de aard van het beestje en dat verander je niet. Mannen zijn mannen.



Serieus?
Mannen zijn mannen?
Hadden we dan maar in een leren kleedje moeten blijven lopen, gewapend met een knots op zoek naar een zwijn om te kunnen eten?
Mag toch hopen dat we ons door de eeuwen heen wel zo ontwikkeld hebben dat we meer doen dan jagen en voortplanten..


Ontslaat man zijn je van fatsoen moeten hebben?
Ik kijk ook graag naar een mooie vrouw, maar dat wil nog niet zeggen dat me dat ook de vrijheid geeft om maar alles te moeten zeggen wat in mij opkomt?



Ja mannen zijn mannen. En mannen versieren nu eenmaal graag mooie vrouwen, dat is nu eenmaal zo. Dat is de natuur van de man.


Als je versierskills niet verder komen dan lompe opmerkingen dan moet je niet raar opkijken dat je aan de schandpaal genageld wordt. Eindelijk.

 

+9/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:




Ja mannen zijn mannen. En mannen versieren nu eenmaal graag mooie vrouwen, dat is nu eenmaal zo. Dat is de natuur van de man.



Dan zal ik even als vrouw spreken.

Mannen zijn inderdaad mannen, maar het 'versieren' mag in héél erg veel gevallen wel wat chiquer en respectvoller.

Ik sport bijvoorbeeld vaak buiten. Hoe vaak er vanuit auto's of voorbijkomende fietsers (mannelijke) iets geroepen wordt. Of als een malle gaan toeteren of naast je komen fietsen en blijven kijken. Je bent toch verdomme niet achterlijk? Waar slaat het op?


Of in de kroeg van de ene kant van de kroeg naar de andere kant moeten lopen om naar de bar te gaan. Je kan er donder op zeggen dat er minimaal een kerel tussen staat die het niet kan laten z'n hand op je kont te leggen.

Nu ben ik echt de flauwste niet en trek echt mijn mond wel open als ik ergens niet van gediend ben, maar heel veel vrouwen zijn dat niet. Dan moet je als man je grens kennen en kappen met deze onzin.

Als dit ook bij het 'man zijn' hoort ben ik heel blij dat ik geen man ben. Ik zou me kapot schamen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 februari 2022, 17:28:20.

 

+10/-0

Ik zeg 5 punten in mindering!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 februari 2022 om 16:00:

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 07 februari 2022 om 11:57:

Rob en shevchenko; In plaats van stellen dat het allemaal zo lastig en ingewikkeld is, wat is volgens jullie dan wél grensoverschrijdend gedrag? Wanneer wordt volgens jullie de grens van de ander overschreden op een onacceptabele manier? Want met jullie uitleg kun je inderdaad alle kanten op.

Jullie voorbeelden zijn toe nu toe namelijk wel erg mager:
- Op een gelijkwaardige manier over seks praten met een vrouwelijke collega lijkt me vanzelfsprekend geen grensoverschrijdend gedrag.
- Een voorbeeld waarvan een specifieke groep (minderheid) vrouwen zich sexy kleden bij het uitgaan.

Van mij part neem je dat laatste voorbeeld, ze kleden zich sexy, dus wat is allemaal toegestaan en wat niet? "Hé sl*tje!" roepen?



Los van dit alles is het sowieso foute boel als personen niet op dezelfde trede van de hierarchische ladder staan. Baas-medewerker, trainer-leerling, leerkracht-leerling, etc. Maar wat ik me dan meteen afvraag; als baas mag je jouw machtsverhouding niet gebruiken tov medewerkers, maar een profvoetballer of artiest mag wel groupies hebben? Ik zie daar wel veel gelijkenissen in namelijk.



Als een vrouw zich, min-of-meer letterlijk, aan je voeten werpt omdat je beroemd bent, dan is dat toch iets heel anders? Kijk, als je getrouwd bent of een vriendin hebt, ben je nog steeds een klootzak als je vreemdgaat, maar in mijn ogen is er dan niet per sé sprake van grensoverschrijdend gedrag (hooguit van de vrouw in kwestie als de voetballer er niet van gediend is ;)).

Er is waarschijnlijk ook niemand die Marc Overmars zal verbieden om een affaire te hebben met pak 'm beet de communicatie-adviseur die dat stiekem ook heel leuk vindt. Maar als hij op een opdringerige manier de casanova heeft uithangen bij diverse vrouwen die daar niet op zaten te wachten, dan is dat weer iets heel anders. In het eerste geval schendt hij zijn huwelijkse trouw en wellicht een regel uit het huishoudelijke reglement van Ajax, maar in het laatste geval is er wel degelijk sprake van het onheus bejegenen van mensen die alleen maar op een normale, veilige manier hun werk willen doen. En dan ben je dus verkeerd bezig.

Wat dat betreft is de posting van Ehv040 wel heel sprekend. Ik ben bang dat, als je gaat kijken, misschien wel 80% van de vrouwen dezelfde ervaringen zal hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

FCEPSV schreef op 07 februari 2022 om 17:41:

Ik zeg 5 punten in mindering!


En 40 doelpunten.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 183 184 185 186 187

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax