Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Tylan schreef op 08 augustus 2022 om 13:32:

[...] ben ik ook wel benieuwd hoe al die mensen nu reageren die destijds riepen dat Schmidt en PSV hem verpestten en dat Ajax hem wel eens eventjes in het gareel zou krijgen... Want die wisten toch wel hoe ze met hem om moesten gaan hoor, laat dat maar aan de professionals over.
[...]


Van wat ik begrepen heb heeft PSV echt alles in het werk gesteld om die jongen op de rit te krijgen. De hele organisatie was zo'n beetje met hem bezig. Als Ajax hem dan (nu al!) met pek en veren terug naar Turijn stuurt hebben ze wel erg weinig doorzettingsvermogen. Dan kunnen ze vooraf mooi pretenderen zo'n warme club te zijn en Mo in de armen te nemen. Aan het einde zie je dan toch weer hoe de vork echt in de steel steekt.

open/sluit de onderstaande quote:

psver2012 schreef op 08 augustus 2022 om 13:41:

Al met al wordt die invalbeurt tijdens de bekerfinale steeds lachwekkender... Een niet al te fitte speler in laten vallen om PSV eens even te laten zien hoe goed ze bij Ajax met dit probleemgeval omgaan...



Ik vind dit moment ook steeds lachwekkender worden:
forumillustratie

Niemand krijgt mij kapot. Nee dat hoeft ook niet, dat doet hij zelf wel.

 

+3/-0

Hij staat onder contract van Juventus. En Ajax heeft getekend voor huur tot december dit jaar.
En vanwege dat laatste laten ze hem nu ver van de selectie trainen en houden ze hem een mental coach voor.
Zodat ze achteraf kunnen zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben, en zich aan het contract met Juve houden.

Van Bommel haalde hem vorig jaar ook niet naar Wolfsburg toen PSV hem wilde verkopen. Die weet genoeg.
Heeft ook connecties binnen PSV. En Overmars heeft connecties binnen Ajax. Die zijn niet gek. En weten wat voor problemen ze binnenhalen.

Uiteindelijk heeft Ajax nu maar 1 doel voor ogen. En dat is zo snel mogelijk van Ihattaren afkomen.
Een speler die in verband gebracht word met de Mocro Maffia is niet goed voor het imago van Ajax en sponsoren.
En ook niet goed voor de veiligheid van staf en selectie.

 

+1/-0

Misschien kan Juventus Mootje komend jaar verhuren aan Videoland.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Haroldinho schreef op 08 augustus 2022 om 15:27:

Misschien kan Juventus Mootje komend jaar verhuren aan Videoland.



:D

Zou zomaar kunnen nu ja.

John van den Heuvel komt al met meer. Hij zou ook gezien zijn bij een bezoekje aan een "behoorlijke" crimineel in de gevangenis. Op de dag dat hij de training bij Ajax weer ging hervatten.

Hij ging om met de familie van een verdachte in het Marengo proces. Die ondersteunden hem om weer terug te keren als voetballer. Daar is een conflict ontstaan tussen Ihattaren en die familie. En uit die hoek kwamen de bedreigingen.

 

+1/-0

Als een speler op enige wijze betrokken raakt bij de georganiseerde misdaad die direct in verband staat met de grootste strafzaak die nu in Nederland loopt, dan snap ik heel goed dat Ajax hier een grens stelt. Dat heeft in mijn ogen niks te maken met de "warmte" van de club. Ajax is de afgelopen jaren al voldoende keren in diskrediet gebracht door medewerkers, van Labyad tot Promes en van Bogarde tot Overmars.

Verder kun je je opnieuw afvragen, waar je als speler mee bezig bent als je in dit soort kringen vertoeft. Ik wil niet beweren dat het eenvoudig is om je voor een periode van ruim 20 jaar volledig voor 100% op je sport te focussen. Maar dat is wel nodig als je het maximale uit je carrière wil halen. Je moet fit zijn, voldoende rust hebben, goed op je voeding letten. Ga 's avonds lekker op je appartementje zitten. Kijk een serie met moeder de vrouw, ga nog even een stukje wandelen, doe een activiteit voor je sponsor. En meld je de volgende dag weer fris en fruitig op de training. En doe in ieder geval geen dingen die destructief zijn voor je leven en je carrière.

Mo was voorbestemd om in 20 jaar tientallen miljoenen euro's bij elkaar te voetballen. Op dit moment is de vraag of hij over 2 jaar nog ergens onder contract staat. Uiteindelijk is zijn leven op het moment gewoon een heel triest verhaal. Ik zal er niet rouwig om zijn dat hij niet gaat schitteren bij Ajax en daar voor een dikke transfersom weer vertrekt. Maar ik vind het wel oprecht heel sneu voor die jongen, want ik weet nog hoe verbaasd ik was dat een 17-jarig jochie al zo goed was toen hij onder Van Bommel bij ons debuteerde.

 

+1/-0

Mo gaat misschien nog een club krijgen maar ik acht de kans groot dat hij geen enkele club heeft half september. Die wordt oneervol ontslagen en er is geen club die zich daar aan gaat branden. Zelfs niet in de zandbak of de Serie B.

 

+1/-0

En ook hier wederom ligt het aan alles en iedereen behalve aan Whopper Mo-tje.
Iemand die zo veel talent heeft en er werkelijk alles aan doet dit niet te benutten is nog dommer dan, ja roept u maar!

 

+1/-0

Ajax heeft inmiddels ruim 90 miljoen euro geïnvesteerd op de transfermarkt. Ze schuiven ineens geen eigen jeugd meer zoveel door als eerst. Wie is nu dan de koopclub?

 

+1/-0

Ajax is de koopclub, geen twijfel. Alleen nu is het een stuk minder bezwaarlijk, blijkbaar.

En ik geef ze groot gelijk, als je het geld hebt, kun je beter met Bergwijn spelen dan met de nieuwe Lukoki.

 

+1/-0

Ze erkennen zelf ook een koopclub te zijn getuige hun spandoek in het onderlinge duel met ons. Het blijft bijzonder. Want wat hebben ze afgegeven op ons als koopclub toen de rollen omgedraaid waren.

forumillustratie

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 11 augustus 2022 om 10:12:

Ajax heeft inmiddels ruim 90 miljoen euro geïnvesteerd op de transfermarkt. Ze schuiven ineens geen eigen jeugd meer zoveel door als eerst. Wie is nu dan de koopclub?



Talenten zullen straks niet meer naar Ajax gaan maar weer eerder naar AZ/Feyenoord/PSV. Daar hebben ze namelijk wel de kans om door te breken. Daarnaast gaat Ajax ook niet jaarlijks voor evenveel kunnen inkopen als verkopen. Dus dan kan in de nabije toekomst problemen voor ze gaan opleveren.

 

+1/-0

Dat zal wel weer meevallen... Want tegenover die wat kleinere kans op een doorbraak staat dan weer een club met meer status en waarschijnlijk een hogere maandelijkse paycheck.

Of je al dan niet een koopclub bent, hangt enerzijds af van je financiële mogelijkheden en anderzijds van de kwaliteit van de jeugdspelers die doorstromen.

Ajax heeft de afgelopen jaren natuurlijk een aantal klappers gehad, met Frenkie de Jong (hoewel natuurlijk geen eigen jeugd) en Matthijs de Ligt als grootste exponenten. Daarnaast zijn jongens als Gravenberch, Dest, Mazraoui en ook Brobbey nog vanuit de opleiding doorgebroken. In het huidige Ajax staan met Timber, Blind, Taylor, Klaassen en Brobbey nog altijd 5 zelfopgeleide jongens bij de eerste 14 namen.

Oftewel, ik vind het wel meevallen met dat predikaat 'koopclub'. Dat ze nu een Mexicaan halen omdat ze onvoldoende vertrouwen hebben in Rensch, dat ze Q. Timber laten vertrekken omdat ze liever met Alvarez spelen en dat Ünüvar het waarschijnlijk nog een jaartje in Jong Ajax moet doen, kun je ook wegschrijven als 'doorselecteren'. Maar ik heb nog steeds het idee dat Ajax met de jeugdspelers nog steeds goed plant wie er wanneer goed genoeg is en dat deze jongens ook echt een serieuze kans krijgen in het eerste.

Natuurlijk is er een enorm grijs gebied. Is die Mexicaan wel beter dan Rensch? Was het nou echt nodig om die lange Italiaan te huren? Is Bassey wel beter dan Schuurs? Maar dat Ajax (grote) investeringen doet om kwaliteit in huis te halen op posities waar ze die nog onvoldoende hebben, vind ik eerder getuigen van beleid dan het klakkeloos inpassen van jeugdspelers.

Wat dat betreft vind ik dat wij in Eindhoven de afgelopen jaren een vergelijkbaar beleid voeren, alleen dan wel op een andere schaal qua bedragen. Wij hebben met Teze, Obispo, Gakpo, Madueke en Mauro Jr. ook 5 spelers in onze A-kern zitten. Alleen hebben wij op dit moment een veel grotere groep daarachter zitten. Een groep waar we nog niet precies weten hoe goed ze zijn en of ze echt gaan doorbreken, maar die zekerheid hebben Ajax en Feyenoord met de recente groep exotische aankopen ook niet.

Ergo: de tijd dat de Ajacieden ons uitmaakten voor koopclub, was omdat we succesvol waren. Nu doen ze het zelf en gaan wij hen daarop aankijken? Punt is gewoon dat Ajax de afgelopen jaren gewoon een goed beleid heeft gevoerd waar ze de financiële vruchten van plukken. Maar een ieder weet ook... hoe hoger je geklommen bent, des te harder kun je vallen en als Ajax met dit uitgavenpatroon tot stilstand komt, kan die klap wel eens heel hard gaan aankomen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 11 augustus 2022 om 14:12:

Ergo: de tijd dat de Ajacieden ons uitmaakten voor koopclub, was omdat we succesvol waren. Nu doen ze het zelf en gaan wij hen daarop aankijken?


Het klopt dat de Ajacieden ons toen uitmaakten voor koopclub uit frustratie dat wij jarenlang zo succesvol waren. Ik heb er zelf overigens helemaal niks op tegen om spelers te kopen en daarmee je club naar een hoger niveau te tillen. Zolang er maar een balans is tussen eigen jeugd en aankopen. Ervaring en talent. Nederlanders en buitenlanders. Dus ik kijk ze er ook helemaal niet op aan.

Waar ik wel moeite mee heb: zij keken ons er wel op aan dat we een koopclub waren. Dan moet je niet daarna zelf hetzelfde gaan doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 11 augustus 2022 om 16:08:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 11 augustus 2022 om 14:12:

Waar ik wel moeite mee heb: zij keken ons er wel op aan dat we een koopclub waren. Dan moet je niet daarna zelf hetzelfde gaan doen.



Ach... als dat je grootste zorg is, dan heb je een fijn leven toch ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 11 augustus 2022 om 13:17:

Ze erkennen zelf ook een koopclub te zijn getuige hun spandoek in het onderlinge duel met ons. Het blijft bijzonder. Want wat hebben ze afgegeven op ons als koopclub toen de rollen omgedraaid waren.

forumillustratie



Wel komisch om te zien dat ze roulette spelen. En zoals iedereen weet, als je maar lang genoeg speelt, verlies je altijd.

Let's hope.

 

+1/-0

Nou ja, het scheelt dat als het daar mis gaat ze nog altijd de 'hogere machten en krachten' achter de hand hebben.

 

+1/-0

Ajax speelt in feite geen roulette, actuele transferbalans is 20 miljoen in de plus. Pas als ze 2 jaar geen CL halen komen misschien de problemen, maar dat zie ik niet snel gebeuren, zeker niet als Nederland straks 2 ploegen in de CL heeft. Natuurlijk hoop je als PSV supporter op een ineenstorting van Ajax, maar dat is alleen wishfull thinking op dit moment.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 13 augustus 2022 om 12:00:

Ajax speelt in feite geen roulette, actuele transferbalans is 20 miljoen in de plus. Pas als ze 2 jaar geen CL halen komen misschien de problemen, maar dat zie ik niet snel gebeuren, zeker niet als Nederland straks 2 ploegen in de CL heeft. Natuurlijk hoop je als PSV supporter op een ineenstorting van Ajax, maar dat is alleen wishfull thinking op dit moment.



Kan snel gaan in het voetbal. Kijk maar naar PSV in 2008 toen Jan Reker puin moest komen ruimen. Of zijn we Munsterman alweer vergeten bij FC Twente. Die kregen ook last van grootheidswaanzin.

2 mindere jaren of slecht beleid van Ajax en ze kunnen ook gaan puinruimen.

 

+1/-0

PSV in 2008 had geen eigen vermogen van 224 miljoen, fc Twente evenmin.
Maar na 2 jaren geen CL zal het zeker lastig worden. Alleen zie ik dat niet gebeuren.

 

+1/-0

Bij ajax hebben ze allemaal spelers gehaald, op posities waar ze eigenlijk helemaal geen versterkingen nodig hadden. Hierdoor zit berghuis al op de bank, maar het mooiste moet nog komen. En dat is de rol van tadic dit seizoen. Als die straks op de bank beland,dan wordt het vuurwerk daar. Dit wordt een top seizoen voor psv, met dank aan een oud speler van psv.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax