Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 183 184 185 186 187

Trek de gezinszakken popcorn maar weer uit de kast :D :D

 

+1/-0

Haha heerlijk.. al heeft hij natuurlijk 100% gelijk, het is wel leuk om te aanschouwen 😂

 

+1/-0

Schreuder heeft gelijk als hij zegt dat hij bepaald wie er speelt, maar de media doen in deze gewoon hun werk en dat is vraagtekens stellen bij keuzes die voor de buitenwereld vreemd zijn: in een CL een international passeren voor een debutant en de enige fatsoenlijke spits in je selectie niet opstellen. Zeker als je dat soort keuzes maakt terwijl je 4 van de laatste 5 wedstrijden niet wint. Schreuder weet ook hoe dat werkt, dus daarom is zijn emotionele reactie nu amateuristisch. :)

 

+4/-0

Je weet als trainer van ajax dat je kritiek gaat krijgen wanneer het totaal niet loopt. Dat is bij elke club, maar bij ajax net iets erger.
En dan de smoes gebruiken dat je 'nog niet ingespeeld bent'. Als wij dat nou zeiden met zowat iedere week weer een nieuwe blessure.. Volgens mij kan hij iedere week een vrij fitte selectie neerzetten.

Denk niet dat het zijn laatste huilstukje zal zijn dit seizoen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 oktober 2022, 11:56:46.

 

+1/-0

Het probleem van een voetbalclub, en zeker bij de topclubs, is dat er geen tijd is om "ingespeeld te raken". Althans, supporters en media zullen niet zomaar voor zoete koek slikken dat het minder gaat, en gaan dan zoeken naar details die als oorzaak kunnen worden aangemerkt.

Maar natuurlijk verliest Ajax niet van Napoli omdat Kudus speelt in plaats van Brobbey. Of omdat Wijndal niet speelt. Of omdat Tadic de sfeer verziekt door langs de kant te coachen. Ajax verliest van Napoli doordat het t.o.v. vorig jaar 5 belangrijke basisspelers is kwijtgeraakt. Ajax presteert moeizamer omdat geen enkel team in staat is om probleemloos het verlies van een half efltal van je belangrijkste spelers op te vangen.

Ajax is namelijk niet in staat om gelijkwaardige vervangers te halen. Zo'n succes als Antony of eerder Davinson Sanchez die er direct vanaf minuut 1 staan, die heb je slechts af en toe. Jongens met de kwaliteit van Tadic, Blind of Bergwijn zijn extreem duur en die kun je ook niet altijd kopen, want het merendeel van de spelers van dat kaliber willen niet eens in NL spelen. Dan kom je uit bij Bassey, een speler die misschien best kan uitgroeien tot een stabiele factor in een sterk Ajax, maar op dit moment heeft Schreuder die formule nog niet gevonden. Of jongens als Kaplan, Sanchez, Grillitsch, Conceicao en Lucca die wellicht in het Ajax van vorig jaar lekker zouden kunnen meedraaien, maar die nu in een matig draaiend elftal het niveau omlaag halen.

Het was voor Schreuder, door alle uitgaande transfers, geen makkelijk moment om in te stappen. Hij heeft er zelf voor gekozen, dus moet nu ook niet gaan huilen. Maar dat er verzachtende omstandigheden zijn die zorgen voor de huidige staat van Ajax die niet voortkomen uit 1 of 2 keuzes die Schreuder (misschien verkeerd) maakt, is iets wat wel degelijk onderbelicht blijft als men over Ajax schrijft.

Hopelijk heeft PSV de weg naar boven gevonden na de zeperd in Leeuwarden, want dit is wel het moment waarop Ajax kwetsbaar is. De onderlinge wedstrijd straks begin november wordt voor een (dan hopelijk weer) nagenoeg compleet PSV hét moment om een tikkie uit te delen.

 

+1/-0

Ik heb enkel wat stukjes voorbij horen komen dus wellicht mag ik er niet te zwaar over oordelen maar ik vind dit echt een zwaktebod van Schreuder. Door zo nadrukkelijk bozig te stellen dat hij de opstellingen maakt geeft hij juist onbedoeld aandacht voor twijfel terwijl iedereen met een gezond verstand weet dat hij de opstellingen maakt want hij is de trainer van Ajax voor pakweg 1 a 2 miljoen per jaar. Een politieagent zegt toch ook niet dat mensen naar hem moeten luisteren omdat hij een politieagent is. Een leider is pas een leider als hij niet elke keer hoeft te zeggen dat hij een leider is. Eigenlijk is het super onnatuurlijk om tegen media/supporters uit te dragen dat jij de trainer bent. Dat weten die mensen ook wel hoor.

Schreuder heeft zich in het eerste weekend kwetsbaar opgesteld om direct na de wedstrijd te zeggen dat hij iets niet goed heeft gedaan. Hij komt met weinig slimme teksten voor en na een wedstrijd waaruit de media op maakt dat hij er wellicht helemaal niets van begrijpt. Ondanks al die jaren in het voetbal heeft hij bijzonder weinig ervaring als hoofdcoach en het is toch te gek voor woorden dat Ajax kiest voor hem omdat hij een goede assistent was onder Ten Hag? Wellicht is hij gewoon een goed mens die goed met spelers kan sparren en veel verstand heeft van het spelletje maar gewoon geen manager is. Geen persoon die speelt met de media, met de Hans Kraaijtjes van deze wereld of met een offensief van de Telegraaf omdat die kranten verkocht moeten worden en Ajax fans klaar zijn met deze reeks resultaten. Dat hij zegt dat er geen kennis/ervaring is bij Hamstra en Huntelaar en daarom een zaakwaarnemer nog even met de strijkstok langs laat komen zegt ook zoveel over de situatie dan hij bedoelde te zeggen. Ik vind hem heel zwak voor de camara.

Wat Bas hierboven zegt is niet perse onwaar maar ik denk dat Ajax met het programma wat ze hebben gehad, met de selectie die ze hebben, veel beter voor de dag hadden kunnen en moeten komen. Ja er zijn veel spelers weg maar je kunt daar ook nog best wel wat bij zeggen hoor. Taylor speelde al ipv Gravenberch, Mazraoui was de helft van de tijd geblesseerd en Rensch heeft al heel veel wedstrijden voor Ajax gespeeld en Anthony heeft wel kwaliteiten maar zijn cijfers waren ook niet zo denderend. Dat Ajax compleet de plank heeft misgeslagen met de aankopen lijkt zo klaar als een klontje maar Schreuder had het zichzelf ook een stuk makkelijker kunnen maken door je aankoop van 20 miljoen in de spits te zetten ipv een middenvelder.

Ajax heeft dit jaar 7 wedstrijden gespeeld waarbij je van te voren denkt... ja dit is een serieuze wedstrijd; Ze winnen er 2 van de 7 en er valt een case te maken dat het de eenvoudigste 2 waren. En dan moet je nu tegen Liverpool, Rangers en PSV en als je er dan 2 verliest dan kun je gewoon ontslagen zijn. Laten we het hopen van niet want er zijn veel betere trainers dan Schreuder.

PSV - Verloren
Utrecht - Gewonnen
Rangers - Gewonnen
Liverpool - Verloren
AZ - Verloren
Napoli - Verloren
Napoli - Verloren

Buiten die 7 wedstrijden zitten er alleen maar pretpotjes. Ze hebben geen Europese voorrondes gespeeld en vrijwel geen blessure gehad. Dan mag je best spreken van crisisje.

 

+4/-0

Plaatsvervangende schaamte als ik hem zo hoor. Benieuwd wat de aandeelhouders hiervan vinden dat een of ander makelaartje de zaken van ajax momenteel doet.

 

+1/-0

Laten we hopen dat deze onrust bij onze concurrent nog zeker tot aan de winterstop aanhoudt en dat wij er op de ranglijst van kunnen profiteren. Als we er sportief niets wijzer van worden, dan is het enkel vermakelijk en hebben we er verder niets aan.

 

+3/-0

Danny Blind is dus binnen ajax bij elke beslissing betrokken én is assistent bij Oranje.
Kan allemaal natuurlijk...........

 

+1/-0

Scholletje blijft goed bezig ja.

 

+1/-0

Zit even RKC te kijken maar gadver wat zijn die Blind en Bergwijn enge nare mannetjes zeg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 22 oktober 2022 om 19:32:

Zit even RKC te kijken maar gadver wat zijn die Blind en Bergwijn enge nare mannetjes zeg.



Die Blind zeker … kan gewoon niet meer mee, en dan gaat hij weer liggen janken tegen de scheids.
Ze komen trouwens een paar keer goed weg … RKC speelt goed en slim.
Als Ajaks zo blijft voetballen hoeven wij over 2 weken toch niet bang te zijn ?!

 

+1/-0

Grappig dat ze bij een gelijke stand Alvares en Blind wisselen omdat die op scherp staan voor de wedstrijd tegen PSV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 22 oktober 2022 om 20:03:

Grappig dat ze bij een gelijke stand Alvares en Blind wisselen omdat die op scherp staan voor de wedstrijd tegen PSV.



Ik ben blij, speel liever wel tegen blind

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 22 oktober 2022 om 20:03:

Grappig dat ze bij een gelijke stand Alvares en Blind wisselen omdat die op scherp staan voor de wedstrijd tegen PSV.



Ik mis de grap?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeghel schreef op 23 oktober 2022 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 22 oktober 2022 om 20:03:

Grappig dat ze bij een gelijke stand Alvares en Blind wisselen omdat die op scherp staan voor de wedstrijd tegen PSV.



Ik mis de grap?


Dat ze dus blijkbaar zo bang zijn om tegen ons zonder deze twee te spelen dat ze er voor kiezen om ze te wisselen terwijl ze toen de winst nog lang niet binnen hadden.

 

+1/-0

Ik neem mijn woorden terug.

Dit bericht is gewijzigd op 23 oktober 2022, 17:39:08.

 

+1/-0

Laten we nu eerst maar eens winnen van Groningen en daarna Arsenal en NEC en daarna nog naar de poolcirkel en pas daarna denken we aan Ajax. Ook zij denken nog echt niet aan ons. Zij spelen weliswaar de volgende competitie wedstrijd tegen ons (waarom spelen zij komend weekend niet???), maar hebben nog wat Europese potjes te gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 22 oktober 2022 om 21:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 22 oktober 2022 om 20:03:

Grappig dat ze bij een gelijke stand Alvares en Blind wisselen omdat die op scherp staan voor de wedstrijd tegen PSV.



Ik ben blij, speel liever wel tegen blind



Inderdaad ... heb die wedstrijd gisteren (grotendeels) gezien, en eigenlijk gingen ze pas beter spelen in de 2e helft, toen Blind en Alvarez eruit waren ... maar het lag ook een beetje aan RKC, waarom konden die niet meer wat de de 1e helft wel konden?!

Dus ja, laat die Blind maar staan, wordt een makkie met de snelheid van onze aanvallers!

Enne, het blijft daar trouwens lekker rommelen ... eerst die kwestie met die zaakwaarnemer (van Schreuder), dan Schreuder die zich niet kan inhouden tegen de media .... en nu weer die discussies over Danny Blind (die blijkbaar overal bij betrokken is)!
Lekker zo daargaan jongens!! mooie club ... ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 23 oktober 2022 om 08:46:

Dat ze dus blijkbaar zo bang zijn om tegen ons zonder deze twee te spelen dat ze er voor kiezen om ze te wisselen terwijl ze toen de winst nog lang niet binnen hadden.



Ik had het pas grappig gevonden als het dan puntverlies zou hebben opgeleverd. Nu kan ik er de humor niet echt van inzien. Misschien morgen wel.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 187 pagina's: 1 2 3 4 ... 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... 183 184 185 186 187

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax