Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 179 180 181 182 183

In tegenstelling tot voorgaande jaren heb ik het gevoel dat we volgende week grote kans maken op een overwinning in amsterdam.
En ik weet dat we eerst nog tegen NEC en Bodo moeten, maar als de selectie fit blijft zie ik het wel goed komen.
Vooralsnog staan ze er in grote wedstrijden wel (op Rangers na dan) en waar onze kracht ligt, ligt in amsterdam echt hun zwakte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 29 oktober 2022 om 13:11:

Volgens mij mis je zijn punt.



Jij begrijpt me ;)

 

+1/-0

Waarom speelt Ajax niet dit weekend?
En Feyenoord ook niet?

Het zal toch niet echt zijn zodat zij extra rust krijgen met oog op de beslissende (als ze er niet al uit lagen..) slotwedstrijd Europees, terwijl AZ en PSV dat niet krijgen?
Toch? Of is het echt zo opzichtig?

 

+1/-0

Jawel, en PSV was zelf veel te laat met aanvragen.

 

+1/-0

Nee, PSV en AZ vonden het niet nodig

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 30 oktober 2022 om 13:00:

Nee, PSV en AZ vonden het niet nodig



Ik neem aan dat @JorisDeDraak het over van de zomer had, met de JCS.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 30 oktober 2022 om 13:00:

Nee, PSV en AZ vonden het niet nodig



Nee, PSV en AZ heeft deze 'Vrije dag' al in augustus gehad.

Volgens de afgesproken regels mag je maar 1 wedstrijd uitstel vragen.

Ajax en Feyenoord heeft deze in augustus niet gebruikt.

 

+1/-1

De KNVB denkt indien mogelijk mee met Nederlandse deelnemers van Europese toernooien. Eerder werd op verzoek van Feyenoord het duel met SC Cambuur verplaatst naar donderdag 10 november (20.00 uur) en gaven AZ en PSV aan geen uitstel te willen hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 30 oktober 2022 om 13:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 30 oktober 2022 om 13:00:

Nee, PSV en AZ vonden het niet nodig



Ik neem aan dat @JorisDeDraak het over van de zomer had, met de JCS.



Nee, ik schreef dit weekend en had het ook over dit weekend.
Wist niet dat PSV en AZ er bewust niet om gevraagd hebben.

Wel slim van Ajax, nu hebben ze extra rust voor het zware blok met de CL wedstrijd en tegen ons. In ruil voor minder rust tegen Emmen...

 

+1/-0

Ach, ik weet niet of het nou zoveel uitmaakt of wij gisteren tegen NEC hebben gespeeld of niet. Denk dat Ajax er meer voordeel van heeft dat zij op dinsdag spelen en wij op donderdag. Verder hebben we vorig jaar ook in de bekerfinale laten zien dat we ook na een midweekse wedstrijd tegen Leicester nog steeds 90 minuten lang kunnen bikkelen.

Het is nu voor het eerst dat ik met iets meer vertrouwen uitkijk naar een wedstrijd tegen Ajax. Voornamelijk omdat ze in de grote wedstrijden enorm kwetsbaar zijn en ze niet in staat lijken daar iets aan te doen. Aan ons de taak om, met een nagenoeg fitte selectie, Ajax pijn te doen en ervoor te zorgen dat we in de komende 2 weken voor het WK niet definitief afhaken in de strijd om de titel.

 

+2/-0

Wij hadden rust voor de wedstrijd tegen de Rangers (toch?).. heeft ons ook niet bepaald geholpen toen.

Daarbij hoeven wij donderdag ook niet perse tot het gaatje te gaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 31 oktober 2022 om 12:17:

Wij hadden rust voor de wedstrijd tegen de Rangers (toch?).. heeft ons ook niet bepaald geholpen toen.

Daarbij hoeven wij donderdag ook niet perse tot het gaatje te gaan.


Klopt. Wij hadden rust vóór de thuiswedstrijd tegen de Rangers.

Wat betreft aanstaande donderdag, dat is een dilemma. Ten eerste, kunnen we de coëfficiëntpunten goed gebruiken. En ten tweede, kunnen we nog steeds bovenaan eindigen in de poule. Zurich heeft afgelopen donderdag van Bodo/Glimt gewonnen en afgelopen zondag uit gewonnen van de nummer 3 van Zwitserland. Het begint dus eindelijk een klein beetje te lopen daar. Ik zeg niet dat de kans groot is dat ze minimaal een punt pakken in Londen, maar het kan wel. Oftewel, we spelen nog ergens om.

Ik zou zelf denk ik opteren om donderdag gewoon met de basisspelers te starten, maar deze niet langer dan 45-60 minuten te laten spelen.

 

+1/-0

Een zekerheidje die je in kan vullen voor de uitwedstrijd in de arena; Makkelie fluit en v Boekel is de var.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/danny-makkelie-fluit-topper-tussen-ajax-en-psv~aab2c622/?referrer=https%3A%2F%2Fforum.psv.nl%2Flink

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 31 oktober 2022, 19:51:26.

 

+1/-0

Je weet dat het letterlijk de eerste keer is dat hij Ajax-PSV gaat fluiten in Amsterdam?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brenetjes schreef op 31 oktober 2022 om 20:47:

Je weet dat het letterlijk de eerste keer is dat hij Ajax-PSV gaat fluiten in Amsterdam?



Ben ik in de war met Eindhoven dan?
In mijn beleving is het wel erg vaak Makkelie.

 

+1/-0

Klopt inderdaad. De laatste vijf seizoenen heeft hij steeds PSV-Ajax gefloten. Vorig seizoen de bekerfinale, de vier seizoenen daarvoor steeds de competitiewedstrijd in het Philips Stadion. Ook in 2015 nog PSV-Ajax.

 

+1/-0

Tja, deze scheidsrechter beviel ze de laatste keer in het Philips Stadion natuurlijk erg goed... Begrijp mij goed, ik denk niet dat er een alternatief is, behalve dan een grijze muis als Kamphuis, Van den Kerkhof of Manschot, maar als hij de laatste keer in Eindhoven zo'n duidelijke beslissing op de hand van PSV had gemaakt, dan was er vooraf veel druk uitgeoefend en het meermaals nog even herhaalt wat er toen toch gebeurde...

 

+2/-0

Juist voor Ajax gaat de CL toch nergens meer om? Waarom dan vrij vragen? Of is dat om nog punten te pakken tegen Rangers waar je eerder al met 4-0 van won? Zijn ze zo onzeker?

Verder kan de scheidsrechter me niet zoveel boeien zolang het geen Gözöböyuk of Nijhuis is.

 

+1/-0

Dat is een maand geleden al aangevraagd

 

+1/-0

Weet niet wie ik het het meest misgun, Ajax of van Bronckhorst.

Voor zondag is het misschien wel goed dat Ajax makkelijk wint en weer naast hun schoenen gaan lopen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 116 117 118 119 120 121 122 123 124 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax