Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 31 oktober 2022 om 19:36:

Een zekerheidje die je in kan vullen voor de uitwedstrijd in de arena; Makkelie fluit en v Boekel is de var.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/danny-makkelie-fluit-topper-tussen-ajax-en-psv~aab2c622/?referrer=https%3A%2F%2Fforum.psv.nl%2Flink



Makkelie en van Boekel zijn beiden Feijenoord-aanhangers. Kan gunstig werken voor ons.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

coendillen schreef op 02 november 2022 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 31 oktober 2022 om 19:36:

Een zekerheidje die je in kan vullen voor de uitwedstrijd in de arena; Makkelie fluit en v Boekel is de var.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/danny-makkelie-fluit-topper-tussen-ajax-en-psv~aab2c622/?referrer=https%3A%2F%2Fforum.psv.nl%2Flink



Makkelie en van Boekel zijn beiden Feijenoord-aanhangers. Kan gunstig werken voor ons.



Mmm.. vertrouw vooral Polleke achter dat tv scherm niet.

 

+2/-0

Er wordt enorm drama gemaakt bij onze voornaamste concurrent, maar is het echt zo vreemd dat je met dit team rond de 79 punten haalt en tegen Napoli en Liverpool verliest? Ze verwachten uiteraard elk jaar de triple te winnen. Na zulke desinvesteringen in de selectie steeds blijft het geen feest. Een ons team is ook niet slecht als iedereen fit is.

Schreuder lijkt nog wel zoekende, maar ik weet niet of het zo'n ramp is als hij vervangen wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 november 2022 om 15:49:

Er wordt enorm drama gemaakt bij onze voornaamste concurrent, maar is het echt zo vreemd dat je met dit team rond de 79 punten haalt en tegen Napoli en Liverpool verliest? Ze verwachten uiteraard elk jaar de triple te winnen. Na zulke desinvesteringen in de selectie steeds blijft het geen feest. Een ons team is ook niet slecht als iedereen fit is.

Schreuder lijkt nog wel zoekende, maar ik weet niet of het zo'n ramp is als hij vervangen wordt.



Ze zijn in de Eredivisie anders al een aantal keer goed weggekomen waaronder tegen RKC en Volendam. Kan me wel voorstellen dat fans dan er een drama van maken, omdat het spel ook gewoon niet is wat het afgelopen jaren was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 07 november 2022 om 15:49:

Er wordt enorm drama gemaakt bij onze voornaamste concurrent, maar is het echt zo vreemd dat je met dit team rond de 79 punten haalt en tegen Napoli en Liverpool verliest? Ze verwachten uiteraard elk jaar de triple te winnen.


Precies dit is het. Bij Ajax zijn ze gaan geloven in hun eigen sprookje. Groepsfase Champions League wordt gezien als een noodzakelijk tussendoortje, voordat het echte werk kan beginnen. Diep van binnen denken zij op gelijke hoogte te zitten met Liverpool en toch zeker boven Napoli. In eigen land is er helemaal geen concurrentie meer, dus het (in hun ogen) falen in de Champions League en in de toppers in de Eredivisie leidt tot enorme frustratie. Zo veel frustratie als je eigenlijk zelden hebt gezien.

En als ze dan aan Kees Jansma vragen hoe dit opgelost moet worden is het antwoord: investeren in de winterstop. Is hij soms vergeten dat er afgelopen zomer al meer dan 100 miljoen is uitgegeven? Het woord koopclub heeft een nieuwe dimensie gekregen.

 

+4/-0

Ik haat ze gewoon nog steeds... (en ben erg blij dat we van ze gewonnen hebben... alweer :) )

 

+2/-0

Ik zie ze gewoon kampioen worden. Maar het is wel fijn dat ze een groot gedeelte van hun geld verkwanseld hebben. Probleem is alleen dat ze er nog een keer 100 miljoen tegenaan kunnen gooien als ze dat willen.

 

+1/-0

Het is gewoon echt een bizar seizoen qua programma in de Eredivisie. Dus er valt nu nog niet veel over te zeggen anders dan dat Ajax nog 15 wedstrijden droog kan oefenen voordat het seizoen voor hen echt begint. Als ze niet te veel laten liggen dan gaat in mei het succes van het seizoen worden bepaald. Dus Ajax moet dan top zijn en een reeks maken tegen Utrecht, AZ en PSV. Toevallig net op een moment dat er normaliter geen zwaar dubbel programma is.

Feyenoord heeft met een nieuwe selectie ook nog even 5 maanden droog oefenen want die krijgen ook na de winterstop 6 lastige potjes in 7 speelrondes. Die zouden zich zelfs kunnen versterken, net als Ajax, om die periode door te komen met frisse nieuwe spelers.

PSV daarentegen die mag in oktober/november tijdens een ongekende situatie, waarbij de CL/EL in een maand korter afgewerkt wordt, de 3 verste uitwedstrijden spelen voor de competitie én uit bij Ajax.

Ajax kan straks in de winter nog wat spelers erbij gooien en in principe de titel kopen tenzij wij gewoon amper iets laten liggen. In het jaar dat Ajax Haller kocht hebben we bizar veel verliespunten gepakt en eindigden we op 16 punten achterstand terwijl we in januari nog bovenaan stonden. Als Ajax een goede rechtsbuiten met diepgang erbij haalt ipv die Ocampos dan hebben ze ineens een prima voorhoede om iedereen op de pijnbank te leggen binnen de ED. Eigenlijk zie ik dat met Schreuder niet gebeuren maar het is niet uit te sluiten natuurlijk.

Op dit moment zou ik zeggen dat een kampioenschap voor PSV 50% is, Ajax 45% en Feyenoord 5%.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 02 november 2022 om 17:28:

open/sluit de onderstaande quote:

coendillen schreef op 02 november 2022 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 31 oktober 2022 om 19:36:

Een zekerheidje die je in kan vullen voor de uitwedstrijd in de arena; Makkelie fluit en v Boekel is de var.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/danny-makkelie-fluit-topper-tussen-ajax-en-psv~aab2c622/?referrer=https%3A%2F%2Fforum.psv.nl%2Flink



Makkelie en van Boekel zijn beiden Feijenoord-aanhangers. Kan gunstig werken voor ons.



Mmm.. vertrouw vooral Polleke achter dat tv scherm niet.


Dat heb je aardig goed ingeschat.

 

+1/-0

Moeten we nu hopen op een stunt van Vitesse (Cocu :) )? Normaal gesproken wel natuurlijk, ze moeten punten verspelen zodat wij op kop komen. Maar puntverlies tegen Vitesse kan bijna niet anders dan het ontslag van Schreuder betekenen, dan barst de bom echt. En dan hebben ze maanden de tijd om een nieuwe trainer aan te stellen en die aankopen te laten doen.

Wint schreuder twee keer blijft hij gewoon zitten neem ik aan en bepaalt hij wie er gekocht gaan worden (en daar is ie niet zo goed in geloof ik). De bom gaat dan later barsten en dan lijkt me de schade veel moeilijker te herstellen, dit blijft toch dooretteren en komt nooit meer echt goed denk ik. Bij iedere volgende nederlaag steekt dit weer de kop op.

Maar ja, om nu te hopen op een amsterdamse overwinning, dat zou de eerste keer zijn denk ik. (Ben niet zo sportief dat ik europees wel voor ajax ben, ik ben gewoon altijd voor de ander, ongeacht depunten).

 

+3/-0

Naast dat een trainerswissel onrust geeft, kost het ook nog eens geld. Daarnaast vind ik dus dat Ajax naar de mogelijkheden presteert. Zoals ik al voor het seizoen zei, hebben ze weinig gegarandeerde goals.

PSV is naar mijn mening goed genoeg om van eigen kracht uit te gaan met 1 of 2 punten voorsprong. En als PSV alleen punten laat liggen in kleinere wedstrijden maakt het programma ook niet uit.

Dus schop Schreuder er maar uit en laat Danny Blind maar iemand zoeken die zijn zoon op het veld zet. Of nog beter is dat hij het zelf gaat doen :p.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 08 november 2022 om 20:32:


Dus schop Schreuder er maar uit en laat Danny Blind maar iemand zoeken die zijn zoon op het veld zet. Of nog beter is dat hij het zelf gaat doen :p.



Dat durft Danny niet, die speelt liever de baas op de achtergrond. Zou mij niks verbazen als Daley straks vertrekt naar Antwerp.

 

+1/-0

Aankopen doen is natuurlijk risicovol. Ga je aankopen van het geld van de afgelopen transferwindow en wordt je geen kampioen en speel je dus geen CL, heb je een groot probleem en moet er sowieso verkocht worden om dat gat van 50 miljoen te dichten. Doe je geen aankopen is dat geld er in ieder geval nog wel. Gezien de voorzichtigheid van de RvC van Ajax bij sommige transfers denk ik dus dat ze niet zomaar wat aankopen gaan doen.

 

+1/-0

Ik verwacht ook niet dat ze grote aankopen gaan doen in de winter. Twee jaar geleden kochten ze voor een recordbedrag Haller in de winterstop, omdat ze geen fatsoenlijke spits hadden. Toen hadden ze versterking nodig op één specifieke positie en hadden ze geen 100 miljoen uitgegeven in de zomer.

De chaos is nu zo groot dat ze op verschillende posities versterkingen nodig hebben. En dat kan niet allemaal tegelijk. Met andere woorden; het euvel is nu niet opgelost met één goede versterking. En dat juist na een zomer waarin ze zoveel uitgegeven hebben. 100 miljoen aan nieuwe spelers die bijna allemaal op de bank zitten. Ongekend eigenlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 09 november 2022 om 09:29:

Ik verwacht ook niet dat ze grote aankopen gaan doen in de winter. Twee jaar geleden kochten ze voor een recordbedrag Haller in de winterstop, omdat ze geen fatsoenlijke spits hadden. Toen hadden ze versterking nodig op één specifieke positie en hadden ze geen 100 miljoen uitgegeven in de zomer.

De chaos is nu zo groot dat ze op verschillende posities versterkingen nodig hebben. En dat kan niet allemaal tegelijk. Met andere woorden; het euvel is nu niet opgelost met één goede versterking. En dat juist na een zomer waarin ze zoveel uitgegeven hebben. 100 miljoen aan nieuwe spelers die bijna allemaal op de bank zitten. Ongekend eigenlijk.



Ik denk dat ze een hoop geld gaan neerleggen voor een rechtsbuiten en het daarbij laten. Op het middenveld en in de verdediging hebben ze niet per se versterkingen nodig als iedereen fit is.

Wat ze bij Ajax zouden moeten doen is nieuwe koppeltjes gaan bouwen op de flanken. Mazraoui + Antony en Tadic + Blind waren sterke koppeltjes die elkaar perfect begrepen. Nu is dat door het geschuif en vertrek van spelers volledig weg en zijn de automatismen ook gelijk weg. Dit verklaart denk ik voor een deel ook het stroeve spel van ze.

 

+1/-0

Ik denk dat de situatie ook niet overdreven moet worden. Mensen moeten niet vergeten dat Ajax met Mazraoui, Martinez, Gravenberch, Antony en Haller 5 dragende basisspelers van vorig jaar is kwijtgeraakt. Jongens die niet (zomaar) te vervangen zijn door gelijkwaardige opties, want daarvoor is de aantrekkingskracht van Nederland te klein en zelfs de portemonnee van Ajax niet groot genoeg.

Dat Ajax het dit jaar moeilijker zou krijgen, is niet onlogisch. Dat ze in de CL niet opgewassen zijn tegen Liverpool en (een uitstekend) Napoli, is ook logisch. Ook het Ajax van vorig jaar had deze poule niet zomaar overleefd. In de eredivisie verliezen ze van AZ en PSV en hebben ze een zeperd gehad thuis tegen de Eagles. Dat kan op zich gebeuren. Ook vorig jaar verloren ze van AZ in de eerste seizoenshelft en hadden ze er een paar potjes bij zitten zoals tegen Eagles.

Punt is dat je vorig jaar na een slechte pot wist dat Ajax beter kon. En ondanks dat is de arbitrage vorig jaar op meerdere momenten doorslaggevend geweest voor het kampioenschap. En had Ajax daarnaast ook een aantal gelukkige en late 3-2 overwinningen nodig.

Al met al is Ajax dit seizoen kwetsbaarder vanwege een mindere verdediging en zijn ze aanvallend zwakker door het vertrek van Antony en Haller. Dat zal gecompenseerd moeten worden doordat andere spelers opstaan en doorgroeien, en tot nu toe kun je enkel van Taylor zeggen dat hij dit seizoen een stap vooruit maakt. Berghuis, Klaassen, Blind, Tadic zijn allemaal prima spelers, maar toch een stukje minder dan de 5 die vertrokken zijn.

En het probleem voor Ajax is dat die aankopen allemaal (nog) niet veel toevoegen. Bassey valt tegen, Sanchez is nog geen aanwinst, Lucca scoorde zondag dan wel, maar heeft mij nog niet overtuigd, en zelfs Bergwijn lijkt weer in alles op de speler die bij PSV regelmatig teleurstelde. En dan hebben we jongens als Kaplan en Ocampos nog nooit aan het werk gezien.

Wat ga je dan kopen als je nu de markt op gaat? Ga je weer voor A-kwaliteit en daar minimaal 20-30 miljoen voor kwijt zijn? En wie wil er komen? Als je verder gaat met veel geld uitgeven aan het kaliber spelers wat er nu al is, dan zal ik daar alleen maar blij mee zijn. Ook als ze Schreuder de laan uitsturen, zie ik het niet direct veel beter worden. Wellicht keert Bosz dan terug op het oude nest, maar of ze daarmee beter af zijn, is ook niet te zeggen.

 

+1/-0

Dan zitten ze nog steeds met 2 linksbuitens, die allebei “moeten” spelen ….
En ook de kwestie met Blind natuurlijk … dat is nog niet 1-2-3 opgelost hoor!
En die technische staf die er n8ks van bakt ….
Kortom, het blijft leuk daar … ;)

 

+1/-0

Wel of geen Schreuder maakt in mijn optiek weinig verschil. Een Peter Bosz gaat dit team ook niet in eens beter maken. Alleen die grote zak geld die ze hebben kan nog wel eens het verschil maken. Gelukkig spelen ze geen CL meer, waardoor bepaalde spelers eerst naar clubs die wel CL spelen zullen vertrekken en daarna naar de grote clubs in de EL (Barca Juve Man U).
Wij zullen ons ook moeten versterken. Het gemis van Luuk en Noni en Mauro en Boscagli, maar met name Luuk was groot. Vertessen is absoluut geen geschikte vervanger en Xavi Til of El Ghazi zijn alleen noodgrepen. Ik zie Luuk niet alles spelen en een snelle wendbare spits zou welkom zijn. Kan je ook nog eens variëren in speelwijze.
Helaas blijft geld toch heel belangrijk. Wij moeten eerst verkopen en Ajax niet.

 

+1/-0

Vitesse scoort, en niet Cocu of Manhoef komt in beeld, maar de camera meteen op Sjaak en co.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax