Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36

Als Feyenoord een goede, ervaren trainer zou hebben die al bewezen heeft spelers beter te maken en in een filosofie te laten spelen, dan zou ik me als Feyenoord-supporter nog niet direct zorgen maken. Maar Van Persie is natuurlijk ook alles behalve een zekerheidje als trainer. Die moet nu dit seizoen met een elftal aan de slag wat nog helemaal gevormd moet worden.

De loting voor de voorronde CL tegen Fenerbahçe is ook een lastige. Natuurlijk moet je een Turkse tegenstander gewoon pakken als je het wil verdienen om CL te spelen, maar de 2 Turkse topclubs zijn op dit moment geen walk-over. Aangezien Feyenoord verre van klaar oogt, denk ik dat ze het wel eens moeilijk zouden kunnen krijgen. Maar goed, de Europa League is natuurlijk ook een mooi toernooi ;-)

Ik moet zeggen dat ik niet alle transfer-geruchten uit Rotterdam heel goed volg, maar hoe zou hun elftal er nu ongeveer uit zien als we Beelen en Trauner even niet meerekenen?

Bijlow - Read - Mitchell - Watanabe - Smal - Hwang - Timber - Steijn - Hadj Moussa - Ueda - Sauer

met als back-ups Lotomba, Nieuwkoop, Kasanwirjo, Moder, Zerrouki, Targhaline, Stengs, Nadje, Bullaude, Valente, Borges, Carranza, Carillo en nog een hele sloot jeugdspelers.

Al met al vind ik het vooral heel veel in kwantiteit en een stuk minder in kwaliteit. Ik verwacht dat Feyenoord nog van heel veel van deze namen (tijdelijk) afscheid wil gaan nemen.

+1/-0

De Hancko soap gaat door: toch niet naar de zandbak!

+1/-0

Hebben ze net die Watanabe en van den Berg een contract aangeboden.
Wel zuur hoor, stel dat dat met Noa zo was gegaan en we van Bommel al gekocht hadden.

+2/-0

Ook een vreemde manier van doen van Al Nassr ( als ik dit goed schrijf ).. Hancko was al aangesloten bij het trainingskamp dacht ik te hebben gelezen. Ben benieuwd of die jongen de knop snel om kan zetten.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 22 juli 2025 om 19:37:

Hebben ze net die Watanabe en van den Berg een contract aangeboden.
Wel zuur hoor, stel dat dat met Noa zo was gegaan en we van Bommel al gekocht hadden.

Wij hebben toch een soort hetzelfde gehad destijds met Bakayoko. Die zou vertrekken en Lozano was al in huis gehaald. Uiteindelijk bleef Bakayoko alsnog.

Voor Feyenoord is dit natuurlijk geen enkel probleem. De overeenkomst met van de Berg was nog niet zover, dus die kunnen ze gemakkelijk on-hold zetten. Watanabe is nodig, want ze missen ook Beelen, Mitchel en Trauner op dit moment.

Als Hancko niet verkocht wordt hebben ze er een puike verdediger bij, als hij wel wordt verkocht kan van de Berg alsnog de overstap maken (mits hij in tussentijd niet wordt verkocht aan een andere club en Hancko alsnog last minute naar Juve ofzo gaat).

+1/-0

Volgens mij zijn ze daar ook aan het doordraaien …. 20-25 milj. voor die Hadj-Moussa?! Die zijn gek ….

+1/-0

Gisteravond op de Ziggo-go app naar de voorronde CL-wedstrijd tegen Fenerbahce gekeken en vond de nieuwelingen een goede indruk maken waarbij het spel fris en fruitig oogde.
Of de terechte 2-1 overwinnig genoeg zal zijn voor definitieve deelname zal in de return blijken,Mourinho kennende is het nog niet gewonnen natuurlijk en zal het zeker een heet avondje worden voor Van Persie en zijn boys.

+1/-0

Ik vind het knap dat je met drie nieuwe verdedigers, waaronder een jongen die er pas 1 dag was, kunt winnen van een door Mourinho getraind Fenerbahçe. En met (bij vlagen) best acceptabel spel.

Volgende week is het natuurlijk nog zeker geen gelopen koers, en in een eventuele volgende ronde wacht met Benfica een nieuwe tegenstander van formaat, maar wat Feyenoord gisteren liet zien, zal de Rotterdamse burger moed gegeven hebben.

+1/-0

BasArnhem schreef op 07 augustus 2025 om 11:26:

Ik vind het knap dat je met drie nieuwe verdedigers, waaronder een jongen die er pas 1 dag was, kunt winnen van een door Mourinho getraind Fenerbahçe. En met (bij vlagen) best acceptabel spel.

Volgende week is het natuurlijk nog zeker geen gelopen koers, en in een eventuele volgende ronde wacht met Benfica een nieuwe tegenstander van formaat, maar wat Feyenoord gisteren liet zien, zal de Rotterdamse burger moed gegeven hebben.

Je moet het wel in perspectief plaatsen: Fenerbahçe speelde bijzonder slecht, erg slordig, veel balverlies, veel door de lucht, en toch namen ze vanaf ongeveer de 35e minuut de overhand op Feyenoord. Beide ploegen waren matig, wat ook terug te zien is in de lage expected goals (0,78 voor Feyenoord, 0,80 voor Fenerbahçe). Gezien de XG en balbezitpercentage (60 Fenerbahçe, 40 Feyenoord) zou een 1-1 stand terecht zijn geweest imo.

Fenerbahçe begon bovendien zonder een aantal belangrijke spelers, wat je kunt interpreteren als een vorm van onderschatting door Mourinho.

Volgende week is de wedstrijd allesbehalve een gelopen koers. Persoonlijk vind ik dat Feyenoord met twee of drie doelpunten verschil had moeten winnen om met vertrouwen naar de return te kunnen. Fenerbahçe uit en Fenerbahçe thuis zijn vaak twee totaal verschillende ploegen.

+1/-0

Feyenoord uitgeschakeld voor de champions league, persoonlijk vind ik het jammer voor ze, voordeel voor ons is dat ze nu wel miljoenen mislopen. Toch zie ik ze wel 2de worden in de eredivisie dit seizoen.

+1/-0

Zonde man.. 3 NL clubs in de CL was toch gaaf geweest!
Financieel was het voor NL ook geweest. Vanuit de collectiviteit-regeling hadden alle NL clubs financieel een graantje meegepikt.
Jammer..
wens ze wel veel succes in Europa en hoop op een mooie 2e plek in de competitie achter ons ;)

+1/-0

Erg jammer. Ik had ze het gegund (en Mourinho niet).

Maar ze waren ook wel ontzettend slecht. Weinig structuur, los zand, alle aankopen vielen door de mand.

Gezien de verhoudingen wel terrecht, maar wel jammer.

+1/-0

Voor de coëfficiënten op zich wel goed nieuws. Feyenoord gaat in de EL meer punten verzamelen dan in de CL. Daarom zou het eigenlijk ook beter zijn dat Utrecht de Conf. League ingaat en niet de EL.

+1/-0

vaio schreef op 12 augustus 2025 om 22:16:

Zonde man.. 3 NL clubs in de CL was toch gaaf geweest!
Financieel was het voor NL ook geweest. Vanuit de collectiviteit-regeling hadden alle NL clubs financieel een graantje meegepikt.
Jammer..
wens ze wel veel succes in Europa en hoop op een mooie 2e plek in de competitie achter ons ;)

Financieel voor ons toch beter? Zij minder geld, en wij meer geld, van TV-gelden (die we nu alleen met Ajax hoeven te delen)?!
En qua punten waarschijnlijk ook beter lijkt me ...

+2/-0

Ik heb stukjes van de wedstrijd gezien, en het volgende viel me op:
* Die nieuwe aankoop Borges lijkt me niet alles (precies wat bepaalde media eerder al schreven) ... maar ja, dat dacht ik 2 jaar geleden ook van zijn voorganger ...
* Steijn weer niet gezien ...het is nog vroeg, maar ik ben echt benieuwd of die zich gaat waarmaken daar
* Schandalig dat ze zoveel geld voor die Hadj-Moussa durven te vragen ...

+2/-0

Vooral het kinderlijke verdedigen achterin deed zeer aan de ogen. Ballen door het midden uitverdedigen, met de bal aan de voet je strafschopgebied uit willen lopen, een bal vanaf 5 meter niet naar de goede kleur spelen, niet meelopen met je tegenstander en ga zo maar door. Nu kreeg die Lotomba de schuld, die bakte er ook niks van. En ik begrijp dat je die Japanner buiten schot houdt omdat ie twee keer scoort. Maar die heb ik achterin ook maar verdomd weinig goed zien doen.

Maar goed dit krijg je er dus van als je zoals PSV en Feyenoord afgelopen seizoen Ajax in leven houdt. Zij komen direct in de CL zij krijgen het geld. En Feyenoord moet het nu doen met een fooitje. We hadden samen Ajax 25 jaar terug in de tijd kunnen zetten. En dat hebben beiden verzuimd.

+2/-0

Kleine1 schreef op 13 augustus 2025 om 09:40:

Ik heb stukjes van de wedstrijd gezien, en het volgende viel me op:
* Die nieuwe aankoop Borges lijkt me niet alles (precies wat bepaalde media eerder al schreven) ... maar ja, dat dacht ik 2 jaar geleden ook van zijn voorganger ...
* Steijn weer niet gezien ...het is nog vroeg, maar ik ben echt benieuwd of die zich gaat waarmaken daar
* Schandalig dat ze zoveel geld voor die Hadj-Moussa durven te vragen ...

* Watanabe verdedigde zwak, scoort wel 2x maar speelde eigenlijk een zwakke wedstrijd.
* Lotomba ging enkele keren in de fout.
* Steijn zie je niet bij wedstrijden waar de tegenstander gelijkwaardig of beter is
* Hadj Moussa lukte niks
* Ze hebben geen spits, Ueda lukt het niet om te scoren
* Tengstedt niet beter dan Ueda
* Sauer is niet het niveau voor Feyenoord 1
* Borges vond ik na Lotomba de slechtste man van het veld.

Enige pluspunt vond ik persoonlijk Valente. Die viel goed in.

+1/-0

Uiteindelijk zie je dan dat ze bij het halen van nieuwe spelers uit een andere vijver vissen dan hier in Eindhoven en nu werden ze afgetroefd met eigen wapens.(vooral inzet en enthousiasme)
Maar misschien wel het meest treurige is het feit dat ze vorig seizoen toen ajax een veel mindere selectie had dan normaliter gesproken ze het hebben laten liggen om zich direct te plaatsen.
Het financiele gat met psv en ajax zal nu niet slinken.

+1/-0

Feyenoord heeft vorig jaar natuurlijk een uiterst teleurstellend seizoen gehad. Bij vlagen lieten ze zien hoeveel kwaliteit ze hadden, maar uiteindelijk hebben ze veel te veel puntverlies geleden tegen de kleintjes. Bij een goed seizoen had Feyenoord de titel kunnen pakken.

Met betrekking tot de voorronde CL is het simpel: Fenerbahçe is een tegenstander van formaat, maar als je daarvan verliest, heb je in de CL weinig te zoeken. In tegenstelling tot in Rotterdam werden de kwetsbaarheden nu wel bloot gelegd en scoorde Fener liefst 5 keer.

Lotomba maakte geen sterke indruk, maar ik vind het wat makkelijk om hem alle schuld in de schoenen te schuiven. Fenerbahçe dwong de fouten simpelweg af. Wat ik veel erger vond dan die fouten van Lotomba is de manier waarop nieuwe aankoop Borges die enorme kans 1 op 1 met de keeper miste.

+1/-0

Blijft toch een tovenaar die jurist van Feyenoord. Schorsingen van de KVNB worden steevast verkort. En nu wordt er weer een straf van de UEFA gehalveerd.

https://www.nu.nl/voetbal/6375858/uefa-trekt-straf-feyenoord-in-de-kuip-toch-vol-bij-el-duel-met-sturm-graz.html

Dit soort meevallers zie ik bij PSV zelden tot nooit. Ik heb altijd het idee dat wij gewoon "ja en amen" zeggen als er een straf wordt uitgedeeld en vervolgens met het vingertje naar de supporters gaan wijzen.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 36 pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36

PSV Forum » Nederlandse competities » Feyenoord