Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 238 pagina's: 1 2 3 4 ... 234 235 236 237 238

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 22 januari 2026 om 20:41:

Pffft, dan verkopen ze Moro na 1 goal en 2 assists vrijwel zonder verlies en met 50% op de doorverkoop. En dat is dan niet de winst, maar echt het verkoopbedrag. Dan maar hopen dat hij zijn contract af laat lopen.

Die bonussen kunnen oplopen tot max 8 miljoen. Bij het behalen van die bonussen krijgen ze geen 50 procent meer bij doorverkoop.

+1/-0

het is nog steeds niet rond met Zinchenko toch ? Bekend wat het ''probleem'' is ?

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 26 januari 2026 om 09:36:

het is nog steeds niet rond met Zinchenko toch ? Bekend wat het ''probleem'' is ?

"Volgens Sky Sports staat de deal voorlopig in de wacht. De Oekraïner moet eerst nog wat zaken afronden met Arsenal voordat hij écht kan vertrekken."

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom wij geen interesse hebben. Voor mij is hij een betere versie van Mauro. Kan net als Mauro op de linksback positie en op het middenveld.

Ik ga er vanuit dat wij Salah-Eddine komende zomer overnemen van Roma. Dus dan hebben we een goede back. Maar Zinchenko erbij zou niet mistaan.

+1/-0

Ik las ergens dat ze een bod op Sano van NEC hadden gedaan. Geen idee wat de bron is en of zij wel zoveel geld op de plank hebben liggen🤔

+1/-0

constructie dus met kaplan. daar gaat nec niet in trappen. zou wel een absolute versterking voor ze zijn.

+1/-0

Ik zou er niet blij mee zijn in ieder geval.

+1/-0

Kan iemand het mij nu uitleggen ? Ik hoor en lees steeds overal ajax kan voorlopig niks, geen geld voor versterkingen, moeten uit andere vijvers vissen etc. Komt er op neer, ze kunnen helemaal niks.

Maar dan zie je nu weer wat ze binnenhalen, Zinchenko (ik wou hem graag, maar hij zou ons te veel salaris kosten, ajax kan dat blijkbaar wel betalen), die japanner van Arsenal (prestatiecontract, maar goed, je moet hem dus wel kunnen betalen als hij presteert), zo n spits (carizzo?) die miljoenen zou moeten kosten en nu schijnen ze bezig te zijn met Sano, zeg niet dat het lukt, maar daar begin je toch niet met onderhandelen als je pakweg 4 miljoen te besteden hebt ?

+1/-0

ajax heeft de afgelopen periode veel verkocht en verhuurd. en wellicht zit er een voorschotje bij op de cl-gelden.

+1/-0

the alchemist schreef op 01 februari 2026 om 18:23:

En nog een vette bankrekening met eigen vermogen.

Is dat over de afgelopen 3 jaar niet heel hard afgenomen?
Veel transfers, veel afschrijvingen op spelers, veel kosten en relatief weinig Europese inkomsten?

Staat inderdaad wel tegenover dat ze veel uitgaande transfers hebben gehad.

+1/-0

Die zijn hun CL-gelden al flink aan het verbrassen …
Een oude speler die nog maar eens moet bewijzen dat hij terug aan de top komt na zijn blessure, een speler die bij Arsenal niet meer voorkomt in het plaatje, en die niet goedkoop zal zijn ( salaris voor dat half jaar) … en een Japanner die momenteel goed presteert, maar geen garantie is voor de toekomst.

Ze riskeren alles om die 2e plek binnen te slepen …

+1/-0

Even los van mijn afkeer van ajax, dit is toch gewoon competitievervalsing ? NEC strijdt met ajax (en feyenoord) om plek 2, ze staan zelfs boven ajax en dan koop je ff hun sterspeler weg. Of hij ajax beter gaat maken is natuurlijk nog maar de vraag, maar zeker lijkt me dat NEC verzwakt wordt door deze zet. Even een vergelijkbare speler kopen en inpassen lijkt me voor hun onmogelijk.

Aan het eind van het zeizoen gebeuren dit soort dingen altijd, maar tijdens een lopende competitie bij concurrenten spelers weghalen..

Ik hoop dat Boekhoorn zelf ingrijpt.

+1/-0

Natuurlijk is de kans levensgroot dat NEC de huidige reeks niet tot het eind vol kan houden. Als Ajax of Feyenoord weer een stukje stabiliteit gaat terugvinden, zie ik één van hen er toch met de 2e plek vandoor gaan. Ajax probeert met aankopen stabiliteit terug te krijgen, Feyenoord moet hopen dat bepalende spelers weer fitter worden nu het dubbele programma voorbij is.

Toch zou ik als NEC zijnde op dit moment nooit je sterspeler aan Ajax (of Feyenoord) verkopen. De kans dat Ajax en Feyenoord allebei blijven klooien, of dat NEC wel zijn punten blijft pakken, is dusdanig aanwezig dat NEC een niet-verwaarloosbare kans op de directe CL plek heeft. En dan vaart er opeens een schip met vele miljoenen naar Nijmegen. En Sano kun je in de zomer ook nog prima verkopen, ook aan een buitenlandse club.

+1/-0

Een tijdje terug kwam Sano voor de camera van ESPN en was hij totaal uit zijn comfortzone. Hij zei zelfs liever niet te scoren om geen interviews te hoeven geven. Dat lijkt me echt geen speler die de aandacht en druk van daar aan kan.

Ajax had nu een halfzieke selectie en kan wellicht nog wat beter. Desondanks is nipt gelijkspelen thuis tegen Excelsior heel dramatisch. Als NEC of Feyenoord een goede serie neerzetten heeft Ajax een probleem. Sparta is misschien zelfs nog een conurrent voor ze.

+1/-0

Die Argentijn kopen ze 50% van de transferrechten van. Zinchenko krijgt een contract tot einde seizoen en betalen ze anderhalf miljoen salaris voor 13 wedstrijden. En Sano bieden ze 10 miljoen voor plus Kaplan waarvan ze zelf vinden dat die 5 miljoen waard is. En als NEC niet akkoord gaat dan starten ze een arbitragezaak. Fijne manier van zaken doen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 238 pagina's: 1 2 3 4 ... 234 235 236 237 238

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax