Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 253 pagina's: 1 2 3 4 ... 248 249 250 251 252 253

De loting van Ajax is iets zwaarder dan die van FC Twente maar dat mag geen naam hebben. Ajax speelt tegen gemiddeld de nummer 127 van de ranking en FC Twente tegen gemiddeld de nummer 151.
Terwijl Ajax zelf op 58 staat en FC Twente op 128 dus waar hebben we het over want ik zag de eerste reacties over een zware loting alweer voorbij komen.

+1/-0

Relatief zwaar dan waarschijnlijk. Het is het derde niveau in Europees verband.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 26 augustus 2026 om 22:54:

Weekend vrij om je voor te kunnen bereiden op een voorronde voor de conference league ..... Ergens best wel vernederend toch.

Oei ik zie weer vrije weekenden aankomen zodat ze zich voor kunnen bereiden op FC Thun, Sint Truiden en Hajduk Split.

+1/-0

Amrabat aan de selectie toegevoegd, daarmee hebben ze wel een "6" met ervaring weten te strekken.
Was transfervrij, dus zal ze ongetwijfeld een flinke zak met tekengeld gekost hebben (en een torenhoog salaris).
Desalniettemin, mooi om een speler met deze ervaring weer terug op de NL velden te zien.

+1/-0

Lijkt me niet dat dit de eerste optie op de lijst was maar dat Cruijff de tijdsdruk een beetje begon te voelen.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 30 augustus 2026 om 03:43:

Lijkt me niet dat dit de eerste optie op de lijst was maar dat Cruijff de tijdsdruk een beetje begon te voelen.

Dat is niet relevant toch?
Ik hoop dat psv ook zo langzamerhand wat druk begint te voelen en nog een vervanger voor Schouten haalt en nog een top verdediger.
Als dat kwaliteit is, hoeft dat voor mij ook niet nr1 op de lijst te zijn hoor.

+1/-0

Wat was Koeman aan het doen gister ? Dan te bedenken dat ik hem ook nog als potentiële keeper voor PSV zag omdat hij zo goed mee voetbalt en in mijn ogen goed bij het systeem van Bosz zou passen . Blij dat ik dat nooit gepost heb hier :)

Ajax heeft wel heel veel spelers die kunnen scoren. En die huurspits uit Engeland.is er ook wel eentje hoor. Stond bij ons niet op de lijstjes helaas. Toch wel ff iets anders dan Lammers in heel veel opzichten.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 31 augustus 2026 om 12:16:

Wat was Koeman aan het doen gister ? Dan te bedenken dat ik hem ook nog als potentiële keeper voor PSV zag omdat hij zo goed mee voetbalt en in mijn ogen goed bij het systeem van Bosz zou passen . Blij dat ik dat nooit gepost heb hier :)

Ajax heeft wel heel veel spelers die kunnen scoren. En die huurspits uit Engeland.is er ook wel eentje hoor. Stond bij ons niet op de lijstjes helaas. Toch wel ff iets anders dan Lammers in heel veel opzichten.

En toch denk ik dat Obispo die spits van hun gewoon “opvreet”!

+1/-0

Wat ze daar allemaal aan het doen zijn bij Ajax.
Allemaal spelers zonder restwaarde aan het binnenhalen.
Cruijf schijnt helemaal zijn eigen plan te trekken.
Zetten alles op kampioenschap en het is aan Psv om dat te voorkomen.
Dan hebben ze gegokt en verloren en geen kapitaal op het veld en zakken ze nog verder weg en kun je als Psv een flink gat slaan voor de komende jaren.

+1/-0

Al eerder geroepen hier. Degene die dit jaar kampioen wordt is spekkoper. Ajax moet moet met deze zelfmoordtactiek wel kampioen worden. Als ze dat niet lukt en PSV wel dan durf ik te beweren dat wij die derde ster sneller op hun shirt hebben staan dan zij de vierde.
Ach, ik ga het gewoon zeggen ook. Dan hebben wij die vierde ook nog sneller dan zij...

+2/-0

Almere vak V schreef op 01 september 2026 om 12:37:

Al eerder geroepen hier. Degene die dit jaar kampioen wordt is spekkoper. Ajax moet moet met deze zelfmoordtactiek wel kampioen worden. Als ze dat niet lukt en PSV wel dan durf ik te beweren dat wij die derde ster sneller op hun shirt hebben staan dan zij de vierde.
Ach, ik ga het gewoon zeggen ook. Dan hebben wij die vierde ook nog sneller dan zij...

Nummer 2 speelt nog voorronde CL hé. Dat zou voor Ajax ook nog een prima vangnet kunnen zijn en is best goed te doen om er alsnog te komen.

+1/-0

forza vessem schreef op 01 september 2026 om 12:39:

Almere vak V schreef op 01 september 2026 om 12:37:

Nummer 2 speelt nog voorronde CL hé. Dat zou voor Ajax ook nog een prima vangnet kunnen zijn en is best goed te doen om er alsnog te komen.

Ik weet niet hoeveel spelers ze nu hebben gehuurd of rond hebben lopen met nog een 1-jarig contract, maar als ze volgend jaar halverwege juli de selectie op orde moeten hebben als ze geen kampioen zijn geworden wens ik de opvolger van Jordi veel succes.. die zal namelijk nog creatiever met geld moeten gaan zijn..

+1/-0

Er zitten wel wat goede spelers tussen maar het voelt bij mij toch aan als een samengeraapt zooitje. Beetje een vreemdelingenlegioen.

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 01 september 2026 om 19:25:

Er zitten wel wat goede spelers tussen maar het voelt bij mij toch aan als een samengeraapt zooitje. Beetje een vreemdelingenlegioen.

Dit ben ik met jou eens. Het doet me denken aan het Feyenoord van lang geleden die toen ook gearriveerde namen haalde.
De spelers die ze halen vielen of buiten de boot bij hun clubs of waren transfervrij.
Het beleid vind ik wel erg gericht op de korte termijn en dat is zo snel mogelijk kampioen worden en het geld van de Champions League binnen halen. In Amsterdam zien ze natuurlijk ook dat PSV sportief en financieel sterke jaren heeft.

Ik ben toch benieuwd of hun trainer hier een hecht team van kan maken en op welke termijn de puzzelstukjes goed vallen. Dan heeft Ajax potentieel een mooie ervaren ploeg. Toch denk ik oprecht dat dit Ajax echt niet sterker is dan de selectie van PSV. Wij hebben ook veel goede spelers en ook spelers met ervaring. Daarnaast oogt PSV ook veel meer als een team en zie ik ook honger bij de spelers om opnieuw kampioen te worden.

Ik hoop dat we een spannende titelstrijd krijgen met Ajax.

+1/-0

Rickardoko schreef op 01 september 2026 om 22:21:

James Sonny Crockett schreef op 01 september 2026 om 19:25:

Dit ben ik met jou eens. Het doet me denken aan het Feyenoord van lang geleden die toen ook gearriveerde namen haalde.
De spelers die ze halen vielen of buiten de boot bij hun clubs of waren transfervrij.
Het beleid vind ik wel erg gericht op de korte termijn en dat is zo snel mogelijk kampioen worden en het geld van de Champions League binnen halen. In Amsterdam zien ze natuurlijk ook dat PSV sportief en financieel sterke jaren heeft.

Ik ben toch benieuwd of hun trainer hier een hecht team van kan maken en op welke termijn de puzzelstukjes goed vallen. Dan heeft Ajax potentieel een mooie ervaren ploeg. Toch denk ik oprecht dat dit Ajax echt niet sterker is dan de selectie van PSV. Wij hebben ook veel goede spelers en ook spelers met ervaring. Daarnaast oogt PSV ook veel meer als een team en zie ik ook honger bij de spelers om opnieuw kampioen te worden.

Ik hoop dat we een spannende titelstrijd krijgen met Ajax.

Een nieuwe coach met een nieuwe selectie. Dat gaat sowieso duren voordat dat allemaal een beetje is ingespeeld. Zaterdag zal sowieso voor PSV wat dat betreft voordelig zijn omdat daar zichtbaar al een voorsprong is voor Bosz.

+1/-0

Jaybee schreef op 01 september 2026 om 22:31:

Een nieuwe coach met een nieuwe selectie. Dat gaat sowieso duren voordat dat allemaal een beetje is ingespeeld. Zaterdag zal sowieso voor PSV wat dat betreft voordelig zijn omdat daar zichtbaar al een voorsprong is voor Bosz.

Peter had het bij ons ook heel snel staan. Ik ken de kwaliteiten niet van Michel, maar als er in een groep een bepaalde chemie ontstaat, dan kan het ineens heel snel gaan. (net zoals het ook ineens heel snel fout kan gaan als een dynamiek verstoord wordt).

+1/-0

vaio schreef op 02 september 2026 om 08:39:

Jaybee schreef op 01 september 2026 om 22:31:

Peter had het bij ons ook heel snel staan. Ik ken de kwaliteiten niet van Michel, maar als er in een groep een bepaalde chemie ontstaat, dan kan het ineens heel snel gaan. (net zoals het ook ineens heel snel fout kan gaan als een dynamiek verstoord wordt).

Mocht het zomaar ineens allemaal op zijn plaats vallen daar, laten we dan in ieder geval hopen dat dat pas na komend weekend het geval is. ;-)

+1/-0

Elke keer als ik het nieuws open hebben ze er wel weer eentje aangetrokken.
Kan me nog een uitvak in Eindhoven herinneren in 1994. Die zongen vrolijk “en koop er nog maar 1” tot aan”en koop er nog maar 11” nadat ze met 1-4 wonnen. Die beruchte wedstrijd van Aad de Mos toen hij verraste met E Meyer in de verdediging (of zoiets)

+1/-0

Ten eerste als we verliezen aankomend weekend is er nog niets aan de hand.
Afgelopen 3 seizoenen is het ons niet gelukt om van Ajax te winnen volgens mij.
Ajax heeft nu een vreemdeling legioen met een overvloed aan spelers die rond de 30 of ouder zijn.
Amrabat heeft helemaal geen voorbereiding gehad bij een club en laatste wedstrijd was op wk.
Dus die heeft nog weken nodig om fit te raken
En als er straks bij Ajax een blessure komt van Brandt of die grote spits dan wordt het allemaal al een stuk minder.
En al worden wij dit jaar geen kampioen dan hebben we in iedergeval genoeg jonge spelers aangetrokken met langdurige contracten deze zomer zodat we ook in een minder seizoen een goede selectie blijven houden en we 1 op 1 spelers kunnen vervangen.

+1/-0

Corinthians schreef op 02 september 2026 om 14:34:

Elke keer als ik het nieuws open hebben ze er wel weer eentje aangetrokken.
Kan me nog een uitvak in Eindhoven herinneren in 1994. Die zongen vrolijk “en koop er nog maar 1” tot aan”en koop er nog maar 11” nadat ze met 1-4 wonnen. Die beruchte wedstrijd van Aad de Mos toen hij verraste met E Meyer in de verdediging (of zoiets)

Dat was volgens mij in een europese wedstrijd (ik meen Leverkusen) dat hij hem linksback zette.
Was wel een dramatisch seizoen en een Ajax dat niet bepaald met amateurs speelde zoals afgelopen seizoenen...

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 253 pagina's: 1 2 3 4 ... 248 249 250 251 252 253

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax