Brenetjes
Mister PSV
Geen lid meer
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.364
Reg.: 23 december 2000
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Brenetjes schreef op 18 maart 2021 om 10:42:
Een kabinet met GroenLinks zou de absolute doodsteek voor dit land zijn. Moet er niet aan denken
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:antonh schreef op 18 maart 2021 om 10:05:
open/sluit de onderstaande quote:SouBavaria schreef op 18 maart 2021 om 09:29:
En wie denk je dat Kaagje erbij gaat eisen bij Mark? Toch echt GL en PvdA hoor...
Lijkt me een goed idee! Ook graag Volt erbij! Jammer dat D66 niet de grootste is geworden, maar je kunt niet alles hebben.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Als je het politieke spectrum pakt zoals dat op kieskompas is weergegeven, dan is mijn conclusie inderdaad dat links slechts 33 zetels pakt, de middenpartijen 66 en de rechtse partijen 51 (https://twitter.com/Kieskompas/status/1371934626042806275/photo/1link).
Een centrum-rechts kabinet zou daarmee in de lijn der verwachtingen liggen. Echter, je hebt natuurlijk ook nog de as "conservatief / progressief" en het probleem is dat die middenpartijen (vooral D66 eigenlijk) een stuk progressiever zijn dan de rechtse partijen.
Als iedereen zijn poot stijf gaat houden, dan gaat er nooit een coalitie komen. Want als Kaag alleen met GL en PvdA erbij wil, dan zijn de verschillen met de VVD waarschijnlijk te groot. En zonder D66 kan de VVD geen coalitie maken en zonder de VVD krijgt D66 ook niks voor elkaar. Het gaat interessant worden hoe dit uiteindelijk uitgespeeld gaat worden, maar het zou mij niet verbazen als dit lang gaat duren. Ik denk dat wij Drommel eerder binnen hebben in ieder geval
Wat het in ieder geval gaat worden: meer geld naar de bodemloze put genaamd Zuid Europa (schuldendeling), meer massa immigratie, onbetaalbare klimaatplannen (gaat de middenklasse voor opdraven) en wellicht in de toekomst ook nog een 'Europese' pensioenpot (Nederlands zuurverdiende pensioenvermogen van 1600 miljard foetsie) .
Hoop dat het allemaal mee gaat vallen, maar vrees het ergste. Maarja we krijgen er wel 'nieuw' leiderschap voor terug..
Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
open/sluit de onderstaande quote:Nikiforov 3 schreef op 18 maart 2021 om 12:18:
Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren.
Uit: Doetinchem
Forumreacties: 446
Reg.: 3 augustus 2002
En wie denk je dat Kaagje erbij gaat eisen bij Mark? Toch echt GL en PvdA hoor...
Lijkt me een goed idee! Ook graag Volt erbij! Jammer dat D66 niet de grootste is geworden, maar je kunt niet alles hebben.
Wacht een nachtmerrie zou dat zijn. Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren. Benieuwd of Rutte zich weer gaat overleveren aan links of eindelijk zijn rug recht houdt. Ik heb er helaas weinig vertrouwen in.
De kiezers wil duidelijk naar rechts dat maakt deze uitslag opnieuw duidelijk.
Aan Rutte de taak om de kloof tussen de wens van de samenleving en de politieke droomwereld niet verder te vergroten.
Nikiforov 3
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Forumreacties: 627
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:antonh schreef op 18 maart 2021 om 13:43:
Wacht een nachtmerrie zou dat zijn. Dan kunnen we NL meteen opheffen en ons de eerste provincie van Brussel verklaren. Benieuwd of Rutte zich weer gaat overleveren aan links of eindelijk zijn rug recht houdt. Ik heb er helaas weinig vertrouwen in.
De kiezers wil duidelijk naar rechts dat maakt deze uitslag opnieuw duidelijk.
Aan Rutte de taak om de kloof tussen de wens van de samenleving en de politieke droomwereld niet verder te vergroten.
Speciaal voor jou doe ik er Sylvana Simons bij, die krijgt waarschijnlijk ook een zetel..
Scorendemiddenvelderaub
Fan van PSV
Mister PSV
Geen lid meer
Wat ik ongeloofwaardig vindt ,is waarom d66 opeens zo hot is?
om 5,6,7 zetels erbij te krijgen moet je intensieve campagne voeren en standpunten hebben waar het volk zich in kan vinden.
D66 staat voor meer immigratie,lijkt me toch geen punt waar het volk zich in kan vinden.
Kaag is ook geen persoonlijkheid of vrouw met charisma waar het volk op zou stemmen.
Ook vind ik het raar dat na de stand van de exitpolls mevrouw Kaag op de tafel aan het danssen is en deze stand min of meer de eindstand is.
Het zijn 50.000 mensen die gevraagd worden naar hun stemgedrag.
Vak: Oost - YY
Forumreacties: 3.443
Reg.: 28 november 2001
Willem, ben jij het?
Insinueer je nu fraude?
Mag ik je er trouwens op attenderen dat de eerste exitpolls er nog flink naast zaten? D66 kwam bij de eerste exitpolls op 27 zetels, ze zijn inmiddels bijgesteld naar 23. Dan kun je die exitpolls niet echt 'min of mee de eindstand' noemen....
Tijdens eerdere verkiezingen waren deze overigens veel betrouwbaarder, veelal een marge van maximaal 2 zetels.
Het lijkt duidelijk dat een deel van de traditioneel linkse stemmers van SP, GL en PVDA vrij laat toch nog geswitcht zijn naar D66. Zij scoren namelijk een stukje minder dan de polls vooraf aangaven. Dus die winst lijkt prima te verklaren.
Ik ben persoonlijk niet ontevreden over de uitslag (en nee, ik heb geen D66 gestemd). Maar het had altijd beter gekund, ik had het Sylvana van harte gegund als ze naast een zetel had gegrepen. Ook vind ik de groei van FVD zeer spijtig. Maar hij heeft goed gebruik gemaakt van het anti-corona sentiment onder een deel van de bevolking...
Arriba Atiba
Fan van PSV
Vedette
Uit: Amsterdam
Forumreacties: 274
Reg.: 26 februari 2009
open/sluit de onderstaande quote:Scorendemiddenvelderaub schreef op 19 maart 2021 om 05:57:
om 5,6,7 zetels erbij te krijgen moet je intensieve campagne voeren en standpunten hebben waar het volk zich in kan vinden.
D66 staat voor meer immigratie,lijkt me toch geen punt waar het volk zich in kan vinden.
Kaag is ook geen persoonlijkheid of vrouw met charisma waar het volk op zou stemmen.
Ook vind ik het raar dat na de stand van de exitpolls mevrouw Kaag op de tafel aan het danssen is en deze stand min of meer de eindstand is.
Als hij met volk bedoelt de mensen uit zijn eigen bubbel en die stemmen allemaal FVR, ja dan is het misschien lastig te begrijpen dat er ook nog ander volk is met andere meningen. Ik denk dat Kaag vooral op de tafel ging dansen omdat ze 3 keer zo veel stemmen had als het FVR! Moet kunnen toch!?
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Scorendemiddenvelderaub schreef op 19 maart 2021 om 05:57:
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
Ik ben ook niet heel ontevreden over de uitslag. Ik stem rechts van het midden.
De opkomst van D66 is niet zo verbazingwekkend. Hoewel het wel wat wordt overdreven, zoveel hebben ze nou ook weer niet gewonnen.
Er zat een hele marketingmachine achter. Met een hele dure media-campagne om mevrouw Kaag te promoten. Gekoppeld aan waar links tegenwoordig vooral mee bezig is, zoveel mogelijk diversiteit (lees: als het maar geen blanke hetero mannen zijn), werd er de laatste tijd steeds meer geroepen dat er een vrouw premier moest worden.
Veel linkse stemmers hebben daarom gekeken naar de debatten en op de vrouw gestemd die het beste overkwam. Met de concurrentie van Ploumen en Marijnissen niet zo raar dat Kaag het won.
Ik ga er wel vanuit dat Rutte niet met 3 linkse partijen gaat regeren. Te links lijkt me ook niet slim gezien de rechterflank.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 maart 2021, 14:12:59.
open/sluit de onderstaande quote:Vivi1987 schreef op 18 maart 2021 om 13:17:
Wat het in ieder geval gaat worden: meer geld naar de bodemloze put genaamd Zuid Europa (schuldendeling), meer massa immigratie, onbetaalbare klimaatplannen (gaat de middenklasse voor opdraven) en wellicht in de toekomst ook nog een 'Europese' pensioenpot (Nederlands zuurverdiende pensioenvermogen van 1600 miljard foetsie) .
Hoop dat het allemaal mee gaat vallen, maar vrees het ergste. Maarja we krijgen er wel 'nieuw' leiderschap voor terug..
Dit bericht is gewijzigd op 19 maart 2021, 14:33:24.
PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Politiek