Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het (grote) OJK vooraf en achteraf gelul eredivisietopic

Deze normale topic is open en bestaat uit 94 pagina's: 1 2 3 4 ... 89 90 91 92 93 94

Michel maakte de ruimte tussen ons middenveld en verdediging groter door met twee lage zessen te spelen. Doordat PSV overal één op één speelde, stonden Sano en Fernandez heel hoog.
Met drie tienen eigenlijk die onder de kleerkast in die grote ruimte konden komen, wat ook weer als gevolg had dat de backs veel druk konden hebben op onze vleugelspelers, die daardoor minder aan aanvallen toekwamen.

Het werd voor ons pas beter toen bij hun de energie én de betere spelers eruit gingen.
Dat laatste maakte echt veel verschil. Onze invallers waren geen verzwakking, die van hun eigenlijk allemaal wel.

+1/-0

Simpele conclusie S K E R E L A E R , Fernandez isuitermate geschikt voor de kleine ruimte. Hij ziet de gaatjes en weet haarfijn tussen de linies te lopen. Ook gedijt zijn techniek dan het beste, met tegenstanders kort op hem en elkaar.
Wanneer de ruimtes groot worden, moet hij nog leren hoe dan het spelletje te spelen.
Dat heeft hij nog (te) weinig gedaan vermoed ik.
Daarom was met name de wissel van Fernandez een belangrijk kantelpunt en herwonnen we daarna het middenveld.
Persoonlijk zou ik lid Kostic gebracht hebben en Romaurio op 6 hebben gezet, maar swoit.
Fernandez moet heel goed kijken naar Sano, die voelt precies wat gevraagd wordt onder verschillende omstandigheden en levert. Speelde onzichtbaar geweldig!
Ik begreep overigens de wissel van cantara Pepi (oeh lala) niet helemaal. Was voor het eerst ijverig, balvast en scherp.
Trui achterin is goud! Maar, laten we eren wie ere toekomt, Flamingo viel prima in.
Ik deel trouwens wel het gevoel van B O M M E L E N, de overwinning smaakt heerlijk.
Maar de wedstrijd maakt ook duidelijk dat er tactisch nog veel werk aan de winkel is.

+1/-0

Ik had de indruk dat Sano en Wanner in de tweede helft ook iets minder ver doordekten dan Sano en Fernandez on de eerste helft. Fernandez verdronk nogal eens in de ruimtes onder de meer rigoreuze doordek instructies. Sano en Wanner bleven on het tweede bedrijf relatief eenvoudig overeind.

Goed, zoals je al aangeeft: met Leonardo & Dolberg ipv Tolu & houtenKlaasen verdwenen er inderdaad ook key ingredients voor hun 1ste helft strategie.

Dat doelpunt van Bakterie is overigens wel geweldig gemaakt. Esmir is echt speciaal, er zit een bepaalde finesse in die zeldzaam is. En toch mag ie weg, want overall hebben we genoeg cover en de cash is welkom. De sjeik prijs wordt er iig niet lager op.

+1/-0

Verkoop dan Mr Man! Die voegt veel minder specifieks toe dan Bakteri, is bovendien op een leeftijd dat hij hard afschrijft terwijl Bakteri nog wel een paar jaar waardevermeerdering voor de boeg heeft.
Goed, in Mekka hoort de Hadj, dus Moesa zal weg gaan en Bakteri hier blijven.

B O M M E L E N minder ver doordekken ontstond omdat El Misjel aanvallers ging brengen ipv middenvelders en daarmee de dynamiek van zijn eigen middenveld ondermijnde.
Zij moesten en wij hoefden niet zo nodig.
Dit is trouwens wel een van de weinige wedstrijden onder Bosz die ik me kan herinneren dat hij de wedstrijd (bewust) in het slot wist te gooien met wissels.
Daarom liet hij kleine Bommel ook staan. Aanvallend niet zo sterk maar wist de aanvalsdrift van Gaa-ei te beteugelen en door zijn dreiging door zijn snelheid konden de Vets niet te ver van het eigen doel gaan spelen.

+1/-0

Mauro terug op LB neem ik aan, maar misschien rouleert Bosz verder ook nog wat?

Fernandez ipv Wanner zou niet zo controversieel zijn, maar gaat b.v. Gasiorowski, Mijnans, Bouhamdi, of Bajrakterevic in de basis verschijnen?

want "hij laat het zien op de training" ?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

B O M M E L schreef op 13 september 2026 om 14:50:

Mauro terug op LB neem ik aan, maar misschien rouleert Bosz verder ook nog wat?

Fernandez ipv Wanner zou niet zo controversieel zijn, maar gaat b.v. Gasiorowski, Mijnans, Bouhamdi, of Bajrakterevic in de basis verschijnen?

want "hij laat het zien op de training" ?

Heel andere voorhoede met Mijnands en Til als een soort Saibari Til variatie. Wel interessant om te zien..

+1/-0

Voorhoede inderdaad gerouleerd, Jaybee. De uitersten:

Trui een 9, Pepi een 3.

Mijnans de nieuwe Skiete Willy! Sano ook een keer raak maar zet wel wat kleine kanttekeningen bij spel van beiden.

Het was de 2e helft tot aan de 3 wissels niet best, daarna een stuk beter; alleen die Tim Matavz II in de punt, dat is niet om aan te zien. Laat Lam en Bro maar gauw wedstrijdfit worden.

+1/-0

B O M M E L schreef op 13 september 2026 om 22:02:

Voorhoede inderdaad gerouleerd, Jaybee. De uitersten:

Trui een 9, Pepi een 3.

Mijnans de nieuwe Skiete Willy! Sano ook een keer raak maar zet wel wat kleine kanttekeningen bij spel van beiden.

Het was de 2e helft tot aan de 3 wissels niet best, daarna een stuk beter; alleen die Tim Matavz II in de punt, dat is niet om aan te zien. Laat Lam en Bro maar gauw wedstrijdfit worden.

Gewoon Mijnans in de spits houden volgende week. Pepi mag inderdaad even banken.

+1/-0

Ik maak me wat zorgen om Big Paul W. Tot nu toe is het allemaal net niet wat hij laat zien. Te bleu.

+1/-0

Jaybee schreef op 13 september 2026 om 22:18:

Gewoon Mijnans in de spits houden volgende week. Pepi mag inderdaad even banken.

Maar Sven is duidelijk beter achter de spits. Zijn schot uit 2e lijn is Tillmaniaans.

Til in de spits zou ik zeggen, wissel af met Lam.

+1/-0

B O M M E L schreef op 13 september 2026 om 22:33:

Jaybee schreef op 13 september 2026 om 22:18:

Maar Sven is duidelijk beter achter de spits. Zijn schot uit 2e lijn is Tillmaniaans.

Til in de spits zou ik zeggen, wissel af met Lam.

Ik zag het interview van Bosz vooraf op Espn en hij zei opzoek te zijn naar een soort Saibari Til variant met Mijnans. Dus geen echte spits. Zowel Til als Mijnans hangend/zwervend.

+1/-0

Ik heb gisteren in het stadion dit keer op een extra strategische plek eens goed op Wanner gelet. Is positioneel goed, werkt hard, goede basistechniek, maar 2 makkes.
Hij haalt de trekker nooit over. Komt vermoed ik omdat hij geen vertrouwen in zijn eigen schotvaardigheid heeft.
Maar het allergrootste probleem; het is een een tempo voetballer. Er zit nooit een versnelling in, zeker niet aan de bal.
Hij speelde overigens niet slecht gisteren, maar er moet nog hard aan hem gesleuteld worden.
Verder is de grote winst van gisteren, en dit seizoen, dat na je basiself er minstens 6 volwaardige vervangers klaar staan.
We hebben gewoon een prima selectie.

+1/-0

Sparta deed het uitstekend deed in die 20 minuten na rust, wat wij dan weer op leken te vangen met name door met Perisic en v Bommel meer loopvermogen, slimheid, duelkracht te brengen. Die twee moesten in momenten ook best ver mee terug verdedigen. E.g. van Bommel's slide tackle was fenomenaal.

Toch rijst er bij mij de vraag inmiddels of we niet ook een 'low-energy' modus van spelen moeten kunnen uitvoeren waarin er geen volgass wordt gevraagd van o.a. de twee buitenspelers. Meer even de bal rondspelen en energie besparen zonder meteen 3 goeie kansen voor de tegenstander. Ik vrees een beetje de blessures die gaan volgen als we dit altijd zo gaan proberen op te lossen.

Hoe zag jij die aspecten vanuit het stadium, wethouder?

Overigens: goede analyse van Wanner.

Dit bericht is gewijzigd op 14 september 2026, 09:03:28.

+1/-0

Ik was er ook en vond Wanner gewoon erg goed. Nou ben ik één van zijn grootste fans, dus wellicht niet helemaal objectief.

En Pepi vond ik, vanaf de verste helft gezien, eigenlijk best goed invallen...
Kennelijk te ver :denk

+1/-0

Bosz vond Pepi ook goed invallen. Maar dat begrijp ik wel, dat is piepel management.

Ik heb me iig dood geergerd aan Pepi. Hij verdedigde af en toe redelijk mee, plus het simpele feit dat hij dieper staat dan Til maakt, zonder zelf echt iets te doen, al dat er meer ruimte komt voor Mijnans net daarachter. Zijn reputatie als goalgetter doet al het werk. So far, so good.

Maar de bal aannames en keuzes, wat een drama. Hij is dan echt de kink in de kabel: een spits die wel kan kaatsen of de bal bij zich kan houden maakt een enorm verschil voor deze ploeg. En het waren echt niet zulle moeilijke ballen, maar hij mist zowel balgevoel als instinct waar ie hen moet draaien. Hij is een ouderwetse balletjes afwachter die krampachtig soms iets anders probeert. Wat een armoe! Dit elftal verdient beter.

En de enige voorzet op maat wilde ie direct op de schoen nemen; op zich prima, maar het zag er zo verschrikkelijk matig uit. Dat kan ie normaal wel veul beter, maar het roofdier dat ie kan zijn hebben we al veel te lang niet gezien. Wat blijft er dan over? juist, puur zijn reputatie. Geeft mij dan maar Til of Lam, bro. Totdat Pepi z'n mojo weer vind.

De grote tegenpool, weliswaar op een hele andere positie, is m.i. Geertruida: die doet werkelijk bijna alles goed, is het spel steeds 2 stappen voor, is functioneel, heeft een fijne touch, super awareness, komt altijd op tijd. Kan ook heerlijk improviseren waar nodig. Daar heb ik enorm van genoten gister, alswel van de vinnigheid en het weten wat de wedstrijd vraagt van Bommelson. De beste slide tackle van het jaar is al gemaakt! (dat ze dat niet in de samenvatting stoppen snap ik niet echt).

Mijnans, Sano, Geertruida, en vorig seizoen van Bommel. Dat zijn vier hele rake aankopen. Nouja goed, Trui is maar een jaartje huur, en ik verwacht dat ie straks heen kan gaan waar ie wil.

+1/-0

Ik zal dat vanaf mijn positie vast niet goed gezien hebben.

Over het algemeen ben ik het wel eensch dat zonder Pepi spelen beter voor het teamspel is, maar dat idee heb ik altijd wel gehad (dat dienende spitsen meer resultaat opleveren).

Lam is dat meer en Bro lijkt op voorhand alles te hebben.

+1/-0

Von Bommel Jr. als toekomstige spits? Hij heeft wel heel veel kwaliteiten daarvoor: Snel, Sterk, verwoestend schot en een flinke dosis werkethiek.

+1/-0

Vanavond voor het eerst bij Jong PSV, Bro!

+1/-0

SKERLA schreef op 14 september 2026 om 19:22:

Vanavond voor het eerst bij Jong PSV, Bro!

Wie?

+1/-0

Mikkel, Bro!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 94 pagina's: 1 2 3 4 ... 89 90 91 92 93 94

PSV Forum » Oude Jongens Krentenbrood Forum » Het (grote) OJK vooraf en achteraf gelul eredivisietopic