Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

:denk

 

+2/-1

Het zit niet tegen deze wedstrijd.

 

+1/-0

Fijn dat Blind weer wat zelfvertrouwen tankt pffff

 

+1/-0

Bedankt Memphis wanne kutbal.

 

+1/-0

Weghorst en de Ligt??

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVRijnwoude schreef op 03 december 2022 om 17:14:

Fijn dat Blind weer wat zelfvertrouwen tankt pffff



Op zich niet eens zo heel erg als schreuder hem weer bankje zet.

Daarnaast een prima pot van Nederland. Nu op naar Argentinië?

 

+1/-0

Argentinië it is. Gakpo op 10 beviel me gister beter. Kwam veel meer power vanuit dan Klaassen. Terwijl Gakpo naast Memphis helemaal niet zichtbaar was. Dus ik zou 'm achter de spitsen laten staan. Bergwijn daarentegen was ook waardeloos naast Memphis. Misschien toch die Lang eens proberen.

Amerika viel me tegen, of Oranje hield ze goed in bedwang. Hoewel, als de 1-0 na 2 minuten valt, dan moet ik het allemaal nog zien. Maar er worden sowieso veel grote kansen gemist dit toernooi. Behalve bij NL, trouwens.

 

+1/-0

Jammer dat Polen meedoet met het grote kansen missen, want ook zij hadden kans om op voorsprong te komen. Toch wel een 90% kans.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 03 december 2022 om 17:34:

Bedankt Memphis wanne kutbal.



Ik vond zijn reactie nog bedroevender: blijven staan en met zijn handen naar zn hoofd grijpen. Gas erop en herstel!

 

+1/-0

Als Marokko het WK wint, is de huldiging dan in Nederland? Er zijn immers meer basisspelers in de lage landen geboren dan in Marokko.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 06 december 2022 om 16:01:

Als Marokko het WK wint, is de huldiging dan in Nederland? Er zijn immers meer basisspelers in de lage landen geboren dan in Marokko.


Laat ze lekker met zijn allen naar Marokko gaan en dan daar de zaak aan het schijten brengen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 06 december 2022 om 16:01:

Als Marokko het WK wint, is de huldiging dan in Nederland? Er zijn immers meer basisspelers in de lage landen geboren dan in Marokko.



Geen zorgen, de binnensteden zullen er wel uitzien alsof er een huldiging in Nederland is geweest :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 06 december 2022 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 06 december 2022 om 16:01:

Als Marokko het WK wint, is de huldiging dan in Nederland? Er zijn immers meer basisspelers in de lage landen geboren dan in Marokko.



Geen zorgen, de binnensteden zullen er wel uitzien alsof er een huldiging in Nederland is geweest :D



Hopelijk zijn ze een beetje kapot na verlenging en penalties, mochten ze onverhoopt door gaan.

Bedankt Spanje, voor de schade aan onze steden, met je grafspel en je laffe penalties.

 

+1/-0

Karma als je met zulke spelers 120 minuten van dat zaaddodend kutvoetbal blijft spelen. 77% balbezit en meer dan 1000 passes, volgens de Hollandse ziekte heb je dan geweldig gespeeld. Uiteindelijk heb je maar één schot op doel gehad. Als je dan de pingels op hetzelfde niveau gaat nemen, kun je dan ook volkomen terecht wieberen.

 

+4/-0

Het is wel jammer, want ze voetbalden heerlijk tegen Costa Rica. Dan denk je, volgens mij was dat ook een citaat van Luis Enrique, dat ze druk bezig zijn het publiek te vermaken, en daarna vervielen ze weer in die oeverloze driehoekjes. Kom op Spanje, het is 2022, voetbal is veranderd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 06 december 2022 om 19:00:

77% balbezit en meer dan 1000 passes, volgens de Hollandse ziekte heb je dan geweldig gespeeld.


Mooi verwoord. Spijker op z'n kop.

Voorzitter van de patiëntenvereniging: Marco van Basten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 07 december 2022 om 10:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 06 december 2022 om 19:00:

77% balbezit en meer dan 1000 passes, volgens de Hollandse ziekte heb je dan geweldig gespeeld.


Mooi verwoord. Spijker op z'n kop.

Voorzitter van de patiëntenvereniging: Marco van Basten.



Sterker nog:

Ik zag net een tweet voorbij komen. In de hele geschiedenis van het WK is het vier keer voorgekomen dat een land tot meer dan 1000 passes in een wedstrijd kwam, vier keer Spanje. Drie keer verloren ze, waarvan twee keer na strafschoppen.

Spanje - Rusland (WK 2018): 1115 passes, eindstand 1-1. Rusland wint na strafschoppen

Spanje - Japan (WK 2022): 1058 passes, eindstand 1-2

Spanje - Costa Rica (WK 2022): 1045 passes, eindstand 7-0

Spanje - Marokko (WK 2022): 1019 passes, eindstand 0-0. Marokko wint na strafschoppen



Dit doet me ook altijd weer denken aan Celtic - Barcelona een jaar of 10 geleden. Barcelona kwam tot 89% balbezit en had bijna 1000 passes. Celtic won met 2-1... Ook dat was zogenaamd een schande voor het voetbal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 07 december 2022 om 11:15:

Dit doet me ook altijd weer denken aan Celtic - Barcelona een jaar of 10 geleden. Barcelona kwam tot 89% balbezit en had bijna 1000 passes. Celtic won met 2-1... Ook dat was zogenaamd een schande voor het voetbal.


Of wat te denken van Barcelona - Chelsea 10 jaar geleden. Het schitterende aan die wedstrijd was niet het tiki-taka voetbal van Barcelona, maar de dubbele muur van Chelsea spelers die op ogenschijnlijk computergestuurde wijze synchroon beweegde. Zo mooi op elkaar afgestemd dat het een voorstelling leek. Pure kunst.

Maar ja, de Nederlandse kenners op TV zijn niet geïnteresseerd in hoeveel ballen er in het mandje gaan of wie er doorgaat, maar in hoeveel balbezit een team heeft gehad en hoeveel er op de helft van de tegenstander is rondgetikt.

 

+4/-0

Wat verwachten jullie vanavond? Ik denk steeds meer dat Nederland de sterktes en zwaktes van Argentinië kan bestrijden. Na de wedstrijd tegen Senegal zag ik het somber in, maar ik word steeds positiever. De goals van Argentinië die me bij staan zouden door Noppert eenvoudig gekeerd worden.

Messi die half meedoet en nog wat spelers die half geblesseerd zijn daar kom je niet mee weg tegen Oranje. Daarentegen is Blind met zij snelheid tegen de VS al beschamend. Ook hoop ik dat Louis niet ineens weer Bergwijn in de basis zet oid.

 

+1/-0

Ik ben een beetje bang voor het scenario dat we door een zondagschot vroeg achterkomen en dan het spel moeten gaan maken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Oranje & overige interlands » WK 2022