Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 16 december 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

the alchemist schreef op 16 december 2022 om 13:45:

Tja,wat is er minder aan dit toernooi dan alle voorgaande.



Door alle randzaken met betrekking tot dit WK en wellicht ook de periode waarin het gespeeld wordt, leeft het voor mijn gevoel gewoon veel minder. En dat is gewoon jammer.

Ik zelf heb wel echt geprobeerd om elk potje dat op tv kwam te kijken met natuurlijk Nederland als hoogtepunt. Ik betrapte mezelf erop dat het me geen moment kon schelen toen Nederland eruit vloog. Waar ik in voorgaande toernooien er wél altijd van baalde.


Ik begrijp je helemaal en waarschijnlijk ga ik al wat langer mee,want de heisa die nu speelt was er in 1978 in Argentinie (militaire dictatuur)ook al.
Over het algemeen is het de graag opgedikte perceptie van de media om krantjes te verkopen(nu click-bate sites).
Het voetbal zelf vertoont meer overeenkomsten dan verschillen.

 

+1/-0

Hup Messi!

 

+1/-1

Het ligt er wel heel dik weer bovenop wie kampioen moet worden. Wat een aanfluiting dit :kots

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 18 december 2022 om 16:27:

Het ligt er wel heel dik weer bovenop wie kampioen moet worden. Wat een aanfluiting dit :kots


Inderdaad, ik denk dat ik maar weer Brecel-Selby ga kijken. Hier ga ik mijn tijd niet aan verdoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 18 december 2022 om 16:27:

Het ligt er wel heel dik weer bovenop wie kampioen moet worden. Wat een aanfluiting dit :kots



Niet gezien maar het was wéér een kado?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 18 december 2022 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 18 december 2022 om 16:27:

Het ligt er wel heel dik weer bovenop wie kampioen moet worden. Wat een aanfluiting dit :kots



Niet gezien maar het was wéér een kado?


Erg makkelijk gegeven. Maar Argentinië is een klasse beter dan Frankrijk. Ze combineren een stuk makkelijker en zetten beter collectief druk.

 

+1/-0

Waren gewoon twee strafschoppen. Allebei oliedom verdedigd. Zoals Dumfries ook dom verdedigde.

Vind de scheids wel matig. Gaf veel te laat de eerste gele kaart, dus het is wel heel vaag waar nu de grens ligt.

Maar wat hebben die Argentijnen het weggegeven, zeg! Niks aan de hand, heel de wedstrijd niet en dan sta je toch 2-2.

 

+1/-0

Nog nooit zo hard staan juichen voor goals van Frankrijk.

 

+2/-0

Mbappe staat nu in een heel bijzonder rijtje, met alleen Wout Weghorst.

 

+3/-0

Dat was een beste finale. Enorm blij voor Messi dat het hem gelukt is. 20 jaar van die gast kunnen genieten, benieuwd of we ooit nog een speler als hij mee gaan maken.

Tuurlijk komen er toppers, bij Frankrijk stond er al eentje op linksbuiten (nét beter dan Gakpo), maar wat Messi met een bal kon was fenomenaal.
Het is hem - misschien niet door de meeste van mijn landgenoten, maar wel door mij - gegund.

 

+1/-0

Iedereen heeft het over Messi, maar die keeper heeft toch ook een erg groot aandeel gehad hoor.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 18 december 2022 om 19:09:

Iedereen heeft het over Messi, maar die keeper heeft toch ook een erg groot aandeel gehad hoor.



Klopt. Ik zou het niet op penalties aan laten komen tegen die lui. Maar een beetje coach beseft dat 😅.

 

+1/-0

Wat ben ik blij dat Argentinië gewonnen heeft zich. Zeker voor Messi, maar bovenal omdat ik Frankrijk echt een verschrikkelijke ploeg vindt. Zoveel topklasse spelers en zo armetierig spelen…

 

+1/-0

De wedstrijd deed me in bepaalde opzichten wel veel aan Nederland-Argentinië denken.

Argentinië komt op 2-0 voorsprong met een makkelijk gegeven strafschop. Oranje/Frankrijk vrij onmachtig maar komt laat in de wedstrijd toch op gelijke hoogte door 2 doelpunten van dezelfde speler. Verlenging en vervolgens strafschoppen waar keeper van Argentinië zich onderscheidt.

Ik weet niet wat de strafschop statistieken van die keeper zijn, maar wat een overtuiging. Kiest vaak de goede hoek en laat echt weinig ruimte voor de bal om door te glippen. Zat er 2x dicht bij bij Mbappé. En de strafschoppen van Van Dijk en Berghius waren niet slecht ingeschoten. Is gewoon een kwaliteit, zoals onze Heurelho dat ook ooit had.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 18 december 2022 om 19:50:

Wat ben ik blij dat Argentinië gewonnen heeft zich. Zeker voor Messi, maar bovenal omdat ik Frankrijk echt een verschrikkelijke ploeg vindt. Zoveel topklasse spelers en zo armetierig spelen…


Sluit ik me volkomen bij aan.
Wat een schijtbakkenvoetbal van die Fransen en gelukkig zijn het de Argentijnen en vooral Messi die nu de derde wereldtitel mogen bijschrijven.
Al met al vond ik het een leuk WK met dus een verdiende winnaar.

 

+1/-0

Heb me toch ook wel zitten ergeren aan het gedrag van die Argentijnen. Maar ach als PSV dat zou doen zou ik het prachtig vinden😊
Beangstigend gewoon hoe gemotiveerd die gasten stuk voor stuk waren.

 

+1/-0

Bij het zien van de Argentijnen vraag ik mij altijd af wanneer wij (Nederland) eens gaat winnen.
Ik ben bang dat het nooit zal lukken. Mentaal gezien zijn we erg zwak op beslissende (strafschop) momenten- denk aan WK 98, 2010, 2014 , het EK van 92, 2000

Zeer spijtig

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvdebeste23 schreef op 19 december 2022 om 17:21:

Bij het zien van de Argentijnen vraag ik mij altijd af wanneer wij (Nederland) eens gaat winnen.
Ik ben bang dat het nooit zal lukken. Mentaal gezien zijn we erg zwak op beslissende (strafschop) momenten- denk aan WK 98, 2010, 2014 , het EK van 92, 2000

Zeer spijtig


Om meerdere redenen zal het heel moeilijk worden om ooit wereldkampioen te worden.

We zijn mentaal zwak als het op strafschoppen aankomt, dat klopt. Daarnaast hebben we niet de mentaliteit om voor ieder duel door het vuur te gaan. We hebben niet de mentaliteit om de scheidsrechter te bespelen. Niet de mentaliteit om continu op zoek te gaan naar die pingel (voor de Mexicanen die meelezen, excuses voor deze opmerking). Niet de mentaliteit om 100x te gaan liggen bij een kleine voorsprong als de wedstrijd daar om vraagt.

Puur technisch gezien hebben we gewoon onvoldoende kwaliteit. Er zijn denk ik wel 10 landen die kwalitatief een betere selectie hebben dan wij. Wij hebben een handje vol spelers die bij een topclub spelen. De toplanden hebben zeker 15 man die voor een topclub spelen.

En dan als laatste. Wij hebben te vaak trainers die een zware voorkeur hebben voor alles wat ajax is. Die zetten liever een Bergwijn uit vorm linksbuiten dan de topscorer van de Eredivisie. Liever opa Blind linksback dan de vaste back van Manchester United. En liever albino uit vorm op het middenveld, dan Simons die in de vorm van zijn leven verkeerd.

 

+2/-0

Met alle belangrijke wedstrijden waar we zijn uitgeschakeld, zijn we niet op voorsprong gekomen. Ik kan me alleen tegen Mexico en Brazilië herinneren dat we op een belangrijk moment een achterstand goed wisten te maken en nu dus tegen Argentinië (om het vervolgens weer weg te gooien). En NL - Duitsland in 1988, en toen wonnen we dan ook het toernooi.

Alleen in 1974 kwamen we op voorsprong in die finale, om het te vergooien. Maar dat kwam door Cruijff natuurlijk.

Als het moeilijk wordt, trekken we nogal vaak aan het kortste eind. Vandaar dat ik Nederland - Brazilië in 2010 zo bijzonder vind. Dat is echt de meest on-Nederlandse overwinning die ik me kan herinneren. Ja, Nederland - Zweden in 2004, want dat was de eerste keer sinds tijden dat we wonnen na penalty's. Maar zowel in de poulefases als op eindtoernooien, als het moeilijk wordt, lukt het ons nauwelijks om het verschil te maken. Andere landen slagen daar relatief vaker in. Duitsers bijvoorbeeld, stonden erom bekend.

Als je wil winnen, gaat het om die dubbel op z'n kant wedstrijden. En daar geven we zelden thuis.

 

+1/-0

Tegen Costa Rica in 2014 wonnen we wel met penalties. Toen wonnen we ook tegen de odds van Brazilië en Spanje en vies tegen Mexico. 2014 Was wat dat betreft een behoorlijke prestatie van Nederland met de derde plek.

De laatste jaren is het drama, maar dat is niet zo raar gezien het niveau van de elftallen. Voor ons is het leuk dat Gakpo de man is, maar voor Oranje is het geen teken van weelde. Eigenlijk is alleen de CV positie ok ingevuld. Dat Nederland tot een penaltyreeks komt tegen de uiteindelijke winnaar is al boven verwachting. Vooral als je ook nog de zoon van de hulpcoach op moet stellen die in de Eredivisie al door de mand valt.

Nederland was iets van zevende in de odds voor het toernooi. Als het lekker gaat en wat goede landen vallen eerder begin je al snel enthousiast te worden, maar de kans dat je echt wint is nog steeds klein. Zelfs als je in de finale tegen Frankrijk zou staan is de kans minder dan 50%, dus ben je wat dat betreft niet eens halverwege. Misschien als er wat key-players van de tegenstander half fit zijn met griep en je vroeg een makkelijke penalty krijgt, dat je het nog tot penalties kan schoppen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Oranje & overige interlands » WK 2022