Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Oranje & overige interlands » WK 2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 20 december 2022 om 19:38:

Tegen Costa Rica in 2014 wonnen we wel met penalties. Toen wonnen we ook tegen de odds van Brazilië en Spanje en vies tegen Mexico. 2014 Was wat dat betreft een behoorlijke prestatie van Nederland met de derde plek.


We winnen wel vaker van grote landen als het er nog niet echt om gaat. Zoals in 2008, maar dus ook Spanje en Brazilië 2014. Maar als het dan langzaam "echt" wordt, gaan we altijd knullig onderuit.

Kan ook gewoon een kwaliteitsding zijn, natuurlijk.

 

+1/-0

2014 en 2022 was allebei kwartfinale. Als je zo redeneert doet geen enkele wedstrijd er echt toe tot de finale.

Dit bericht is gewijzigd op 23 december 2022, 18:22:27.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 22 december 2022 om 23:48:

2014 en 2022 was allerlei kwartfinale. Als je zo redeneert doet geen enkele wedstrijd er echt toe tot de finale.



Eens. Maar Costa Rica "voelt" toch minder do or die dan Argentinië, toch? Ik neem aan dat iedereen ons als favoriet bestempelde.

Niettemin was die gewonnen penaltyserie een hele prettige uitzondering. Net als in 2004 tegen Zweden.

Het gaat mis bij die 50/50 potjes, waarvan je vooraf al denkt: dit wordt lastig. Die verliezen we vaker dan we winnen. Behalve in 2010, en 1998. De: dit kunnen we winnen-potjes winnen we vaker wel dan niet.

Wat ik zei: misschien gewoon een logische afspiegeling van de kwaliteiten, maar om kampioen te worden, zul je ook die lastige tegenstanders eens moeten verslaan.

 

+1/-0

Ik bedoelde natuurlijk 2010 tegen Brazilië. Nederland presteert gewoon naar behoren. We hebben deze eeuw toch nooit de absoluut beste spelers gehad? Tweede, derde, Danny Blind, kwartfinale is dan toch prima. Zeker als je kijkt dat we er nooit na 90 minuten uitgaan. Nederland is sinds de finale van 2010 (in de verlenging) ongeslagen op world cups. Dat kun je toch niet uitleggen als choken op het moment supreme?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 december 2022, 08:23:02.

 

+3/-0

De laatste keer dat Nederland op een WK verloor in 90 minuten is die veldslag tegen Portugal in 2006.
Sindsdien is er gespeeld tegen: Japan, Denemarken, Kameroen, Slowakije, Brazilie, Uruguay, Spanje (finale), Spanje (poule), Chili, Australie, Mexico, Costa Rica, Argentinie, Brazilie, Senegal, Equador, Qatar, Verenigde Staten en Argentinie.

Dat is dus al 19 wedstrijden ongeslagen in reguliere speeltijd, waaronder 2x Argentinie, 2x Brazilie en 2x Spanje.
Het probleem is enerzijds dat je de wedstrijden waar het er om ging, het net niet over de streep weet te trekken, zoals tegen Spanje in de finale en 2x op strafschoppen tegen Argentinie. Anderzijds is, gezien de selecties die oranje heeft gehad in die tijden, dit toch ook echt wel het maximaal haalbare.

 

+2/-0

Daar kan ik mij in vinden. Het is puur naar je selectie bekeken heel netjes, wat er gepresteerd is. Neemt niet weg dat er weleens wat meer in had gezeten, zoals afgelopen WK tegen Argentinië. Niet dat we beter waren, maar we hadden in die verlenging in elk geval íets kunnen proberen. Maar puur naar de talenten van de spelers gekeken, presteren we doorgaans heel degelijk.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Oranje & overige interlands » WK 2022