Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Speelwijze PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Uiteindelijk:


open/sluit de onderstaande quote:



code:

Zoet/Unnerstall

Baumgartl Boscagli
Dumfries Lato
Rosario Guti

Ihattaren

Malen Lammers Bergwijn



 

+1/-1

Eigenlijk zou 4-4-2 het beste passen bij deze selectie. Zou dan spelen met 2 spitsen (waarvan je een aanspeelpunt hebt en iemand die eromheen beweegt. Daarnaast een speler hangend aan de zijkant. Het middenveld wordt nu (Rosario, Guti, Bergwijn) te vaak overlopen op het moment dat een tegenstander de bal heeft. Bergwijn is een pure aanvaller en Guti denkt ook vaak in balbezit. Je zou dan je middenveld versterken en zelfs nog kunnen kiezen tussen Guti en Hendrix (afhankelijk van je tegenstander). Feit is dat je voorin een aanspeelpunt nodig hebt om jezelf een extra keuze te geven als je niet onder druk uit kunt spelen.
Mijn team zou er dan zo uit komen te zien:

Zoet

Dumfries Baumartl Schwaab Viergever

Ihattaren Rosario Guti/Hendrix

Bergwijn

Malen

Mitroglou

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 03 september 2019 om 14:03:

Plan A

code:

Zoet

Dumfries Baumgartl Viergever(C) Boscagli

Rosario Gutiriez

Bergwijn

Ihattaren Malen Bruma



Loopt het niet, of speel je echt op de helft van de tegenstander en sta je tegenover 2 bussen kun je met Mitro, Gakpo en Doan heel veel kwaliteit van de bank brengen. Daarnaast heb je met Dumfries en Boscagli die een voorzet kunnen geven of in ieder geval de spitsen kunnen bedienen. Gakpo heeft ook een top voorzet in de benen, Doan heeft een goed afstandschot en Malen kan in een vrije rol om Mitrogoal heen spelen.

Plan B

code:

Zoet
Baumgartl Viergever (C)
Dumfries Boscagli
Ihattaren Gutiriez

Doan Mitrogoal Malen Bergwijn



Je hebt in een wedstrijd ook momenten dat je de bal niet hebt. Ook die 2 bussen krijgen weleens de bal. Zo'n opstelling is dan regelrechte zelfmoord. Kan gewoon niet..

 

+1/-1

Volgens mij moet er in beginsel met 3 echte middenvelders gespeeld worden. Met 2, zoals wanneer Bergwijn op '10' speelt is kamikaze.

Daarnaast is het hebben van een geroutineerd aanspeelpunt voorin toch wel heel erg lekker, zo bleek in de invalbeurten van Mitroglou tot nog toe.

Wat mij opviel in de tweeluik tegen Limassol en tegen RKC is dat PSV elke keer beter ging voetballen wanneer Ihattaren op '10' ging spelen (meestal meteen na rust) en wanneer Mitroglou erin kwam na ongeveer 75 minuten.

Voorin hebben we keuze genoeg op de flank waarbij Bergwijn en Malen normaliter eerste keus zullen zijn naast Mitroglou. Op het middenveld zouden Ihattaren en Guti aangevuld moeten worden met een box-to-box speler. Die lijkt voorlopig niet voor handen helaas. Achterin vind ik de linksbackpositie een heikel punt, de rest is redelijk tot goed. Hopelijk kan Lato daar de erfenis van Angelino alsnog opvangen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 13 augustus 2019 om 08:37:

Tja, het is helaas niet echt een keuze hè...

Punt 1
Ik zou willen dat PSV heel goed voetbal met een goed positiespel zou laten zien, waarin daarnaast ook nog de individuele kwaliteiten van de spelers tot hun recht komen. En het voetbal wat ik dan voor ogen heb, bestaat dan uit veel beweging, een hoog baltempo, spelers die durven voetballen, op de juiste momenten collectief druk zetten, af en toe ook inzakken en ruimte voor jezelf creëren. En in dat voetbal kunnen mannen als Bruma en Bergwijn prima hun dribbels en passeeracties maken. Dan kunnen we gebruik maken van de explosiviteit van Malen en zullen de kwaliteiten van Guti aan de bal doorslaggevend zijn.

Punt 2
Maar PSV, en ook Van Bommel, legt de nadruk in eerste instantie op de organisatie in het elftal. En van daaruit wordt gezocht om de individuele kwaliteiten van de spelers naar voren te laten komen. En als dat lukt, zoals vorig jaar regelmatig het geval was, dan krijg je hele acceptabele wedstrijden. Maar als het dan even niet loopt, dan is het zo stroperig dat je geen enkele wedstrijd meer makkelijk wint.

Punt 3
Ik zou graag zien dat PSV in ieder geval probeert om het eerste type voetbal te spelen, maar daarvoor heb ik nog maar bar weinig aanknopingspunten gezien dit seizoen. En dat je dan misschien een keer tegen een domper aanloopt vanwege naïviteit, dat is niet meer dan normaal. Maar ik verwacht dat het je uiteindelijk gaat uitbetalen. Want in zo'n elftal is het leuker voetballen, komen kwaliteiten beter tot hun recht, worden spelers meer waard en ga je uiteindelijk ook veel meer punten pakken.




Allereerst top, dat je deze discussie op het forum gestart bent! :)
Ik (en denk velen met mij) zijn het eens met wat je bij punt 1 aangeeft. Volgens mij zit er voldoende kwaliteit in het elftal om op deze manier te spelen.

Wat ik grappig vindt is dat je bij je 2e punt aangeeft dat Van Bommel 'in eerste instantie de voorkeur geeft aan de organisatie van het elftal'. De organisatie van het elftal wordt altijd weggezet als juist het negatieve/verdedigende, maar ik denk juist dat wanneer je elftal goed georganiseerd is dit inhoudt dat je algehele spel goed op elkaar is afgestemd. Met andere woorden: Manchester City (om maar een voorbeeld aan te halen) speelt extreem goed georganiseerd. Maar omdat het leuk is om naar te kijken roepen alle analisten op TV dat dit komt doordat het geweldige spelers zijn en dat de trainer hier geen hand in heeft. Het omgekeerde is volgens mij waar: Van Bommel heeft het nog steeds niet voor elkaar om zijn elftal zo te organiseren dat ze gezamenlijk druk zetten, vloeiend aanvalsspel spelen en snel spelers aan de bal te krijgen die voor creativiteit kunnen zorgen.

Met punt 3 ben ik het ook weer helemaal met je eens. Als je goed positiespel gaat spelen, zul je vast een keer tegen een zeperd aanlopen (nu ook overigens), maar uiteindelijk is het voor de ontwikkeling van de spelers veel beter en zal het op de lange termijn veel meer opleveren.

Wat ik overigens heel erg vreemd vindt aan het spel van PSV onder Van Bommel. Het eerste half jaar zetten we alle tegenstanders over het hele veld bij balverlies direct onder druk. Het leverde veel doelpunten op, veel punten, nauwelijks puntverlies en prachtige wedstrijden. Na de winterstop speel je gelijk bij Emmen uit (nogal wonderlijk na enorm veel kansen) en vanaf dat moment is van bovenstaande helemaal niets meer te zien geweest. Terwijl Van Bommel de beschikking had over exact dezelfde spelers!

En afgelopen week tegen RKC is het gehele elftal gestart met inzakken tot op eigen helft. Tegen RKC!!! Waar ben je dan mee bezig? En dan zijn we weer mooi terug bij jouw punt 3.....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

den Bondskootsj schreef op 07 september 2019 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 13 augustus 2019 om 08:37:

Tja, het is helaas niet echt een keuze hè...

Punt 1
Ik zou willen dat PSV heel goed voetbal met een goed positiespel zou laten zien, waarin daarnaast ook nog de individuele kwaliteiten van de spelers tot hun recht komen. En het voetbal wat ik dan voor ogen heb, bestaat dan uit veel beweging, een hoog baltempo, spelers die durven voetballen, op de juiste momenten collectief druk zetten, af en toe ook inzakken en ruimte voor jezelf creëren. En in dat voetbal kunnen mannen als Bruma en Bergwijn prima hun dribbels en passeeracties maken. Dan kunnen we gebruik maken van de explosiviteit van Malen en zullen de kwaliteiten van Guti aan de bal doorslaggevend zijn.

Punt 2
Maar PSV, en ook Van Bommel, legt de nadruk in eerste instantie op de organisatie in het elftal. En van daaruit wordt gezocht om de individuele kwaliteiten van de spelers naar voren te laten komen. En als dat lukt, zoals vorig jaar regelmatig het geval was, dan krijg je hele acceptabele wedstrijden. Maar als het dan even niet loopt, dan is het zo stroperig dat je geen enkele wedstrijd meer makkelijk wint.

Punt 3
Ik zou graag zien dat PSV in ieder geval probeert om het eerste type voetbal te spelen, maar daarvoor heb ik nog maar bar weinig aanknopingspunten gezien dit seizoen. En dat je dan misschien een keer tegen een domper aanloopt vanwege naïviteit, dat is niet meer dan normaal. Maar ik verwacht dat het je uiteindelijk gaat uitbetalen. Want in zo'n elftal is het leuker voetballen, komen kwaliteiten beter tot hun recht, worden spelers meer waard en ga je uiteindelijk ook veel meer punten pakken.




Allereerst top, dat je deze discussie op het forum gestart bent! :)
Ik (en denk velen met mij) zijn het eens met wat je bij punt 1 aangeeft. Volgens mij zit er voldoende kwaliteit in het elftal om op deze manier te spelen.

Wat ik grappig vindt is dat je bij je 2e punt aangeeft dat Van Bommel 'in eerste instantie de voorkeur geeft aan de organisatie van het elftal'. De organisatie van het elftal wordt altijd weggezet als juist het negatieve/verdedigende, maar ik denk juist dat wanneer je elftal goed georganiseerd is dit inhoudt dat je algehele spel goed op elkaar is afgestemd. Met andere woorden: Manchester City (om maar een voorbeeld aan te halen) speelt extreem goed georganiseerd. Maar omdat het leuk is om naar te kijken roepen alle analisten op TV dat dit komt doordat het geweldige spelers zijn en dat de trainer hier geen hand in heeft. Het omgekeerde is volgens mij waar: Van Bommel heeft het nog steeds niet voor elkaar om zijn elftal zo te organiseren dat ze gezamenlijk druk zetten, vloeiend aanvalsspel spelen en snel spelers aan de bal te krijgen die voor creativiteit kunnen zorgen.

Met punt 3 ben ik het ook weer helemaal met je eens. Als je goed positiespel gaat spelen, zul je vast een keer tegen een zeperd aanlopen (nu ook overigens), maar uiteindelijk is het voor de ontwikkeling van de spelers veel beter en zal het op de lange termijn veel meer opleveren.

Wat ik overigens heel erg vreemd vindt aan het spel van PSV onder Van Bommel. Het eerste half jaar zetten we alle tegenstanders over het hele veld bij balverlies direct onder druk. Het leverde veel doelpunten op, veel punten, nauwelijks puntverlies en prachtige wedstrijden. Na de winterstop speel je gelijk bij Emmen uit (nogal wonderlijk na enorm veel kansen) en vanaf dat moment is van bovenstaande helemaal niets meer te zien geweest. Terwijl Van Bommel de beschikking had over exact dezelfde spelers!

En afgelopen week tegen RKC is het gehele elftal gestart met inzakken tot op eigen helft. Tegen RKC!!! Waar ben je dan mee bezig? En dan zijn we weer mooi terug bij jouw punt 3.....



Geen speld tussen de krijgen.

Ik vrees dat : "Kan het elftal zo organiseren dat ze gezamenlijk druk zetten, vloeiend aanvalsspel spelen en snel spelers aan de bal te krijgen die voor creativiteit kunnen zorgen." niet in de standaard-profielschets van de PSV trainer staat.

Zou van Bommel gister nog ruilen tegen een Wormuth of van den Brom.

 

+1/-0

Inmiddels zijn we een kleine 2 maanden verder na de opening van dit topic. En ondanks dat spel nog steeds lang niet altijd goed is, lijkt er in ieder geval weer een strijdplan zichtbaar én lijkt PSV iets makkelijker te voetballen.

Grotendeels kun je dat denk ik op het conto schrijven van Ihattaren. Deze jongen is een rasvoetballer die het spel naar zich toe trekt en die ervoor zorgt dat het aanvalsspel een hele nieuwe impuls heeft gekregen na de dramawedstrijden tegen Haugesund. In het begin van het seizoen moest hij het met invalbeurtjes doen, nu krijgt hij rust als de situatie dat toe laat.

Ik vind nog steeds dat PSV de tegenstander vaak te makkelijk laat voetballen, het "semi drukzetten" zoals ik dat in de openingspost noemde. Zo scoorde Ajax uiteindelijk de 0-1 en ook Sporting kreeg na de 3-1 alle mogelijkheden om lekker te voetballen en kansen te krijgen met de 3-2 als gevolg. Het mag wat mij betreft allemaal een tandje agressiever in dat soort situaties. Niet zozeer m.b.t. overtredingen, maar gewoon zorgen dat je op tijd goed in positie staat om je zone te verdedigen. Met name Gakpo en Bergwijn zijn in mijn ogen wat laks met terugverdedigen. Bruma en Doan doen dat wat beter vind ik.

Verder denk ik dat het huidige elftal wel aardig vorm aan het krijgen is en dat het hierdoor ook leuker wordt om naar te kijken. Ik ben blij met Mitroglou, omdat hij iets brengt wat het elftal nog niet had. Jammer dat hij nu licht geblesseerd is, want het is altijd fijn om hem te zien invallen.

Als je dan bedenkt dat Afellay, Thomas, Lammers en Pereiro straks ook nog gaan terugkeren, dan heb je toch heel veel mogelijkheden met dit elftal. Ik heb de hoop dat Thomas zich misschien kan ontpoppen tot een serieuze concurrent van Rosario.

 

+1/-0

Ik moet echt lachen om die opstellingen hierboven. Gaat helemaal nergens over. Bergwijn op 10 zie ik zelfs voorbij komen. Lol.

 

+1/-2

Duidelijk dat Schwaab weer in de basis moet. Dan zijn er twee opties:

- Met Baumgartl achterin, Viergever linksback.

LB probleem beter, maar middenveld nog steeds matig.

- Met Viergever achterin, Baumgartl naar het middenveld.

Nog steeds geen goede LB, maar misschien dat hiermee wel het middenveldprobleem wordt opgelost. Baumgartl is tot nu toe nog niet de echte topper die we gehoopt hadden achterin, maar is voetballend niet slecht en kan een goal maken. Het proberen waard als rechter CM ipv Rosario denk ik.

Schwaab aanvoerder maken, enige logische aanvoerder in de selectie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BroGi schreef op 10 augustus 2019 om 16:24:


Hoog druk zetten is trainbaar. Gebeurde begin vorig seizoen ook en is er nu de eerste wedstrijden compleet uit verdwenen. CV's die doordekken in het middenveld zie je totaal niet meer terug. Enige handicap is het vertrek van Luuk die hierin de ploeg stuurde.




Die "enige handicap" waar je over spreekt is het grote probleem gebleken. En dat was ook te verwachten want de zo vaak bekritiseerde Luuk was nagenoeg onvervangbaar.

Juist het gebrek aan sturing leidt dit seizoen tot zoveel domme keuzes en daardoor nodeloos puntverlies.

Ik ben het dan ook eens met Daguardo hierboven dat Daniel Schwaab de enige is die aanvoerder kan zijn nu Luuk weg is.

En wat betreft speelstijl; die zal me worst wezen zolang het duel ons drie punten oplevert.

 

+3/-1

Luuk is prima vervangbaar geweest qua positie, want we zijn er misschien wel gevaarlijker op geworden, maar niet qua type spel, persoonlijkheid, leider, druk zetten, tegenstander vast zetten etc.

Met de wisseling van Luuk en Angelino naar Malen en geen linksback had het plan compleet aangepast moeten worden. Ook de gelegenheid om een lange bal naar voren te pompen op het moment dat het niet loopt is van de baan. Dus we zijn eigenlijk plan A en plan B kwijt geraakt en hebben nu een nieuwe plan A maar geen plan B.

Ik vind persoonlijk plan A zeer acceptabel, het zal vaker wel dan niet lopen als iedereen fit is. Met de vier voorin hebben we zo n surplus aan kwaliteit en individuele klasse dat je wedstrijden binnen 30 minuten naar je toe hebt kunnen trekken. Dan kun je vervolgens volledig naar de kracht van het team iets achteruit zakken en eruit komen in de counter. Plan A is dus wat mij betreft prima. Waar het mis gaat is het te lang volhouden van plan A, ook als het niet loopt, met een starre visie op voetbal en tactiek. Zeker omdat we ook nog zo'n goede bank hebben met aanvallende impulsen waar ze op veel plekken hun vingers van af zullen likken.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 31 oktober 2019 om 20:14:

Luuk is prima vervangbaar geweest qua positie, want we zijn er misschien wel gevaarlijker op geworden, maar niet qua type spel, persoonlijkheid, leider, druk zetten, tegenstander vast zetten etc.

Met de wisseling van Luuk en Angelino naar Malen en geen linksback had het plan compleet aangepast moeten worden. Ook de gelegenheid om een lange bal naar voren te pompen op het moment dat het niet loopt is van de baan. Dus we zijn eigenlijk plan A en plan B kwijt geraakt en hebben nu een nieuwe plan A maar geen plan B.

Ik vind persoonlijk plan A zeer acceptabel, het zal vaker wel dan niet lopen als iedereen fit is. Met de vier voorin hebben we zo n surplus aan kwaliteit en individuele klasse dat je wedstrijden binnen 30 minuten naar je toe hebt kunnen trekken. Dan kun je vervolgens volledig naar de kracht van het team iets achteruit zakken en eruit komen in de counter. Plan A is dus wat mij betreft prima. Waar het mis gaat is het te lang volhouden van plan A, ook als het niet loopt, met een starre visie op voetbal en tactiek. Zeker omdat we ook nog zo'n goede bank hebben met aanvallende impulsen waar ze op veel plekken hun vingers van af zullen likken.




Wat mij het meest stoort is dat we zelden een doelman uittesten. We hebben er wel de mensen voor. Guti , Mo en Cody hebben een geweldig schot in de benen maar zelden een afstandsschot op doel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 31 oktober 2019 om 20:14:

Luuk is prima vervangbaar geweest qua positie, want we zijn er misschien wel gevaarlijker op geworden, maar niet qua type spel, persoonlijkheid, leider, druk zetten, tegenstander vast zetten etc.




Volgens mij spreekt het tweede deel van je zin het eerste tegen.
Ik blijf dan ook betreuren dat hij ging en er geen gelijkwaardige opvolger voor hem kwam.

Wat je verhaal over plan A en plan B betreft, ga ik een eind met je mee.
Het enige plan B wat ik met deze groep kan bedenken om in de slotfase de drie punten te pakken zou misschien zijn om kopsterke Schwaab en breekijzer Mitroglou samen de 16 in te sturen.

@romaba; ook ik erger me vaak aan het gebrek aan schotkracht.Rond de 16 mag je best op goal schieten in plaats van eindeloos te breien in de drukte, vind ik.

 

+3/-1

Malen heeft wel laten zien een hele belangrijke spits voor PSV te kunnen zijn, maar hij heeft andere kwaliteiten dan De Jong natuulijk. Met De Jong was je niet zo gevaarlijk in de counter want hij mist dan de snelheid. Daarnaast moest je je spel op hem aanpassen en dat was ook heel voorspelbaar. En als je dan tegen 2 slopers speelt centraal achterin dan kan het ook een lastige middag worden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 november 2019 om 12:45:

Malen heeft wel laten zien een hele belangrijke spits voor PSV te kunnen zijn, maar hij heeft andere kwaliteiten dan De Jong natuulijk. Met De Jong was je niet zo gevaarlijk in de counter want hij mist dan de snelheid. Daarnaast moest je je spel op hem aanpassen en dat was ook heel voorspelbaar. En als je dan tegen 2 slopers speelt centraal achterin dan kan het ook een lastige middag worden.



Ik vond Luuk juist heel gevaarlijk in de counter.
Een lange hoge bal van Jeroen of een back of cv naar pakweg de middencirkel en Luuk kopte hem panklaar naar de snelle jongen op rechts of links. Die niet van zijn baan af hoefde te wijken of in hoefde te houden. Terwijl de pass, zoals dit seizoen vaak, niet in de loop of niet op de juiste snelheid wordt gegeven, waardoor de counterkans meteen weg is.

 

+3/-1

Nou ben ik het wel met je eens dat die pass eigenlijk veelal ontbreekt bij de spelers achter de diepste spits(en) maar met Ihattaren is dat wel al beter geworden en ik denk dat Doan dat ook wel heeft. Maar kopduels zijn niet langer een wapen in elke mogelijke manier.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 november 2019 om 16:31:

Nou ben ik het wel met je eens dat die pass eigenlijk veelal ontbreekt bij de spelers achter de diepste spits(en) maar met Ihattaren is dat wel al beter geworden en ik denk dat Doan dat ook wel heeft. Maar kopduels zijn niet langer een wapen in elke mogelijke manier.



Ja, ik denk dat we met Mo inderdaad een PSV waardige passer in huis hebben. Maar dan blijven m.i. drie problemen over bij de huidige speelwijze;

- het vervolg op een mooie opening van Ihatarren, de (voor)laatste pass na zo'n ingeving is vaak onnauwkeurig; weg is de kans op een doelpunt.
- de spitsen , zoals gememoreerd drijven de combinatie te ver door en schieten te weinig van afstand; weg is de kans op een doelpunt.
- last but not least; doordat we geen kopkracht meer hebben leveren vrije trappen en corners nauwelijks meer iets op; weg is de kans op een doelpunt.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 01 november 2019 om 21:16:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 november 2019 om 16:31:

Nou ben ik het wel met je eens dat die pass eigenlijk veelal ontbreekt bij de spelers achter de diepste spits(en) maar met Ihattaren is dat wel al beter geworden en ik denk dat Doan dat ook wel heeft. Maar kopduels zijn niet langer een wapen in elke mogelijke manier.



Ja, ik denk dat we met Mo inderdaad een PSV waardige passer in huis hebben. Maar dan blijven m.i. drie problemen over bij de huidige speelwijze;

- het vervolg op een mooie opening van Ihatarren, de (voor)laatste pass na zo'n ingeving is vaak onnauwkeurig; weg is de kans op een doelpunt.
- de spitsen , zoals gememoreerd drijven de combinatie te ver door en schieten te weinig van afstand; weg is de kans op een doelpunt.
- last but not least; doordat we geen kopkracht meer hebben leveren vrije trappen en corners nauwelijks meer iets op; weg is de kans op een doelpunt.




Last but not least, zou wel kunnen . Denzel en Donyell heb ik wel mooie doelpunten zien maken met het hoofd . Kwestie van door trainen ? Trouwens Daniel , net niet 2x.
Ze zijn er wel . Net zo goed als er 3 zijn die een geweldige trap hebben en nooit een afstandsschot proberen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 01 november 2019 om 21:31:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 01 november 2019 om 21:16:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 01 november 2019 om 16:31:

Nou ben ik het wel met je eens dat die pass eigenlijk veelal ontbreekt bij de spelers achter de diepste spits(en) maar met Ihattaren is dat wel al beter geworden en ik denk dat Doan dat ook wel heeft. Maar kopduels zijn niet langer een wapen in elke mogelijke manier.



Ja, ik denk dat we met Mo inderdaad een PSV waardige passer in huis hebben. Maar dan blijven m.i. drie problemen over bij de huidige speelwijze;

- het vervolg op een mooie opening van Ihatarren, de (voor)laatste pass na zo'n ingeving is vaak onnauwkeurig; weg is de kans op een doelpunt.
- de spitsen , zoals gememoreerd drijven de combinatie te ver door en schieten te weinig van afstand; weg is de kans op een doelpunt.
- last but not least; doordat we geen kopkracht meer hebben leveren vrije trappen en corners nauwelijks meer iets op; weg is de kans op een doelpunt.




Last but not least, zou wel kunnen . Denzel en Donyell heb ik wel mooie doelpunten zien maken met het hoofd . Kwestie van door trainen ? Trouwens Daniel , net niet 2x.
Ze zijn er wel . Net zo goed als er 3 zijn die een geweldige trap hebben en nooit een afstandsschot proberen.



Zoveel mogelijk trainen op koppen lijkt me inderdaad gewenst.
Want per duel krijg je diverse doelkansen via corners en vrije trappen van de zijkant.

En daarnaast is het ook handig ballen te kunnen weg koppen uit je eigen 16 in dat soort situaties.

En dat trainen op schoten van afstand kan ook geen kwaad. Invaller Bruma kon tegen LASK vlak voor tijd de 1-0 in schieten en produceerde slechts een slap rollertje.
Die misser scheelde ons twee punten en een paar honderd duizend UEFA euro's.

 

+3/-1

Het nadeel is, door de vele buitenspelers/aanvallers (stuk of 8) ben je gedwongen met 3 voorhoedespelers aan te treden, maar gisteren kon je heel even zien dat 3-5-2 best wel werken kan voor PSV. Dan zou je met Bergwijn en Malen voorin kunnen spelen, daarachter Mo en de CV kan dan meevoetballen, wat e.e.a. scheelt in de opbouw. Spelers als Dumfries kunnen dan ook wat makkelijker hun gang gaan.

Maar je kunt moeilijk Gakpo, Doan, Mitroglou en Bruma ernaast zetten, daar ze veel waarde representeren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Speelwijze PSV