Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

En niet alleen die 2-0 tegen Ajax, maar ook de 0-2 en 0-3 tegen PEC Zwolle, de 0-1 tegen RKC en zo mis ik er vast nog wel een paar. Balverlies van de tegenstander, drie à vier passes en de bal lag in het netje. Maar inderdaad, de tegenstander moet je die momenten wel "gunnen" en dat gebeurt tegen betere ploegen minder vaak.

@shevchenko:

Je hebt gelijk. Thomas en Mauro zijn makkelijke slachtoffers. PSV heeft 2 problemen: de zwakke schakels vallen regelmatig door de mand én er zijn weinig jongens die opstaan. Tegen Ajax waren Malen en Zahavi een dodelijk duo. In sommige andere wedstrijden viel hun inbreng heel erg tegen. Dumfries en Malen zijn inderdaad jongens waarvan je hoopt dat ze opstaan en het team bij de hand nemen op moeilijke momenten. Maar dan kom je weer precies terug op het stukje kwaliteit: Dumfries heeft een goede fysiek, een grote drive en is onverzettelijk, maar voetballend behoort hij niet tot de beteren van de selectie. Malen is een explosieve speler met een goede actie en een goed schot, maar is geen speler die het spel naar zich toetrekt (iets wat Depay in zijn laatste seizoen bij ons juist teveel had). Bij ons moet het totaalplaatje kloppen om individuen eruit te laten springen.

Ik vind het dus niet heel gek dat juist zij het nu niet laten zien. Dumfries wilde, net als het hele elftal, overcompenseren. Ze verloren het geduld en gingen nog meer ruimte weggeven. Malen is geen speler die de lijnen uitzet. Die kan een beslissende actie voor je maken als hij met wat ruimte aan de bal kan komen of als hij met een loopactie kan vrijkomen.

In de speelwijze van Schmidt gaat het om het collectief. Het collectief dat elkaar moet helpen om het beste uit zichzelf te halen. Alleen is "het beste" voor de helft van onze basisopstelling niet voldoende. En zolang daar geen extra kwaliteit bij komt, door bijv. de terugkeer van een onze 3 G's (Van Ginkel, Gakpo of Götze), zul je niet zomaar van Feyenoord, Twente, Olympiakos of Heerenveen winnen. De serie voor de winterstop, waar we van Granada en Utrecht wonnen, en daarna eenvoudige overwinningen boekten op De Graafschap, RKC en VVV, daar snak ik naar terug.

 

+1/-1

Er is vrees ik weinig om PSV nog verder te helpen. Want zoals hierboven al een paar keer wordt aangegeven draait het om gebrek aan kwaliteit.
Wat Schmidt ook bedenkt of wil, deze selectie kent geen winnaarsmentaliteit. Geen type Luuk de Jong die het team op sleeptouw neemt in moeilijke fases.
En als we niet op een of andere manier er in slagen toch nog kampioen te worden dit seizoen, ziet de toekomst van PSV er zeer duister uit.
En die van de hele Eredivisie op eén na ook.
Dan kijken we aan de Frederiklaan voortaan naar een soort handelshuis dat elk jaar afgeroomd wordt en slechts strijdt om hooguit de tweede plaats.

 

+2/-3

Ik vind dat wel een beetje negatieve gedachte. Je zou ook kunnen zeggen dat Schmidt vorig jaar aan een reis is begonnen die, door een aantal aanwijsbare oorzaken, met horten en stoten gaat dit seizoen. Mocht PSV er in slagen om voor volgend jaar de juiste kwaliteit toe te voegen aan de selectie, dan kán er wel degelijk een kampioensploeg komen te staan als het mee zit.

Maar ja, dan moet je niet in de categorie Doan, Luckassen, Baumgartl en Thomas vissen. Maar in de categorie Moreno, Wijnaldum, Guardado, Alex, Luuk de Jong. En het lastige is....je weet niet altijd van te voren of de speler die je haalt kan aanpikken bij het gewenste niveau én de laatste categorie spelers is over het algemeen onbetaalbaar en onhaalbaar.

Maar stel dat je er op één of andere manier toch in slaagt om volgend seizoen een fitte Van Ginkel, Luuk de Jong, Alderweireld en die Zuid-Koreaanse verdediger vast te leggen. En dat Malen onverhoopt nog een jaartje blijft. Dan hoeft er toch helemaal geen sprake te zijn van een competitie die bij voorbaat beslist is? Je hebt gewoon een hoop creativiteit en een beetje geluk nodig in de zomerse transferperiode.

 

+2/-0

Dat het negatief overkomt realiseer ik mij .
Maar ik vrees dat het de realiteit is als Ajax voor de derde keer op rij de CL miljoenen in de schoot geworpen krijgt.

Als ik het goed begrijp moet PSV ook aan het eind van dit seizoen weer een of meerdere spelers verkopen.
Buiten Gotze is er niemand rijp voor het buitenland maar spelers met potentie zullen dus toch verdwijnen voordat we rendement van ze hebben.
Ihattaren, Malen en dergelijke, waar waren ze b.v. in de Kuip?

En welke versterkingen zie jij komen? Voor toppers is geen geld terwijl de concurrent , die nu al Haller aanschaft om ons voor te kunnen blijven dan nog meer financiéle mogelijkheden heeft dan nu.

ELK jaar vertrekken tegenwoordig de paar toppers die we hebben, dus neen, ik deel niet je optimistische verwachting uit je laatste alinea.
Ik hoop dat je gelijk krijgt, ik vrees dat het ijdele hoop is omdat , als we de titel dit jaar weer mislopen er een Bayern Munchen situatie is ontstaan in de Eredivisie.

Gigantisch - voor Nederlandse begrippen althans - wat er aan CL geld bij Ajax beland is en niet bij PSV of AZ de laatste seizoenen.
Tel uit je verlies als dat dit jaar weer gebeurt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 februari 2021 om 19:02:
[...]
Je hebt gewoon een hoop creativiteit en een beetje geluk nodig in de zomerse transferperiode.


Hebben we afgelopen zomer niet juist heel veel creativiteit laten zien door Max, Zahavi, Van Ginkel en Götze binnen te halen? Dat genoemde spelers (op Max na) nog niet gebracht hadden wat we ervan gehoopt hadden is vers twee.

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 04 februari 2021 om 22:24:

[...]
ELK jaar vertrekken tegenwoordig de paar toppers die we hebben, dus neen, ik deel niet je optimistische verwachting uit je laatste alinea.
[...]


Dat is al decennialang zo en geldt ook voor onze concurrenten. Dus dat is in mijn ogen zinloos om nu aan te halen. Het gaat erom wat je ervoor terughaalt. En in dat opzicht kan ik het wel met BasArnhem eens zijn dat je daarvoor creativiteit en geluk nodig hebt.

 

+2/-0

Ik vind dat PSV van de top 3 het beste technische beleid voert als je kijkt naar de mogelijkheden en resultaat. We blinken juist uit in goede scouting en meestal als we flink wat betalen voor een speler is het wel een goede of is het een wonder dat het een teleurstelling is geworden. Maher is dan de eerste die in me op komt qua negatief voorbeeld, maar Strootman Mertens Lozano Pereiro Propper en Wijnaldum waren bv een rits topaankopen van Brands.

Voordat ik 3 draaien om mijn oren krijg, natuurlijk is het vorig jaar helemaal in de soep gelopen, maar mbt de grote aankopen is het dit jaar weer kassa in mijn ogen met Max en Sangare. Dat we op Doan eventueel quite spelen is dan een gelukje maar Baumgartl en Bruma waren 2 dure missers waar we het over 10 jaar nog over hebben.

Voor volgend seizoen heb ik eigenlijk wel vertrouwen, dus als je vraagt wat er nodig is om PSV verder te helpen dan denk ik dat we 1 a 2 key pieces moeten halen aankomende zomer. Daarnaast zou er geld moeten zijn om nog wat jonge talenten voor Jong PSV aan te kunnen kopen want daar valt mijn inziens nog veel winst te behalen. Als je zelf geen backs of centrale verdedigers op kunt leiden koop dan een stuk of 5 spelers voor 1 a 2 miljoen die zich in de JL kunnen ontwikkelen zoals een Malen, Rosario, Madueke etc etc.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 05 februari 2021 om 08:55:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 februari 2021 om 19:02:
[...]
Je hebt gewoon een hoop creativiteit en een beetje geluk nodig in de zomerse transferperiode.


Hebben we afgelopen zomer niet juist heel veel creativiteit laten zien door Max, Zahavi, Van Ginkel en Götze binnen te halen? Dat genoemde spelers (op Max na) nog niet gebracht hadden wat we ervan gehoopt hadden is vers twee.



Ik ben ook zeker niet ontevreden over de laatste transferperiode. Je vergeet Sangaré nog, maar ondanks dat sommige aankopen door blessures nog niet voldoende hebben kunnen brengen, denk ik dat ze allen voldoende kwaliteit hebben.

Nog zo'n zomer, en er staat verwacht ik wél een kampioenswaardig elftal. Het is alleen niet eenvoudig, want je moet minstens 8 teleurstellende en dure spelers kwijtraken om wat geld binnen te halen en ruimte te creëren in het salarishuis.

 

+1/-0

Het aankoopbeleid was dit jaar beter dan vorig jaar, maar dat was ook niet zo moeilijk. Maar zoals meerdere mensen hebben aangegeven zijn de meeste spelers vooral door de trainer gekomen. Gotze en Zahavi in ieder geval.

Maar bij elke speler zijn kanttekeningen te plaatsen.

- Mvogo vind ik overbodig. Niet substantieel beter dan Unnerstall. Had je beter dat geld in de huur van een goede CV kunnen steken.
- Max is de beste aankoop gebleken. Aanvallend prima, maar verdedigend een stuk minder. Daar had dus een sterke CV bij gemoeten om te compenseren, want Boscagli is ook al geen verdedigende hoogvlieger.
- Sangare. Redelijke aankoop. Sommige wedstrijden goed, andere valt hij door de mand. Geen echt goede voetballer. Wel wat beter dan Rosario.
- Gotze. Uiteraard uitstekende speler. Alleen was er een reden waarom andere clubs hem niet wilden. Amper fit. Weinig rendement tot nu toe.
- Van Ginkel. Hetzelfde verhaal. Tot nu toe dure gok.
- Zahavi. Ook nog niet erg gelukkig. Is denk ik beter dan tot nu toe laten zien. Moet in de spits spelen.

En zoals gezegd, het elftal is nog steeds niet in balans. Een echt goede CV had veel uitgemaakt. Tegenvallend dat er in de winterstop niets op verdedigend vlak is gebeurd.

Nu wil ik niet te pessimistisch doen. Het is zeker mogelijk om in de zomer het elftal goed te versterken, als bijv. Dumfries wordt verkocht. Echter heb ik in De Jong nog steeds niet veel vertrouwen. Eerst maar eens miskopen als Bruma en Baumgartl zien te verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 februari 2021 om 14:44:

Het aankoopbeleid was dit jaar beter dan vorig jaar, maar dat was ook niet zo moeilijk. Maar zoals meerdere mensen hebben aangegeven zijn de meeste spelers vooral door de trainer gekomen. Gotze en Zahavi in ieder geval.

Maar bij elke speler zijn kanttekeningen te plaatsen.

- Mvogo vind ik overbodig. Niet substantieel beter dan Unnerstall. Had je beter dat geld in de huur van een goede CV kunnen steken.
- Max is de beste aankoop gebleken. Aanvallend prima, maar verdedigend een stuk minder. Daar had dus een sterke CV bij gemoeten om te compenseren, want Boscagli is ook al geen verdedigende hoogvlieger.
- Sangare. Redelijke aankoop. Sommige wedstrijden goed, andere valt hij door de mand. Geen echt goede voetballer. Wel wat beter dan Rosario.
- Gotze. Uiteraard uitstekende speler. Alleen was er een reden waarom andere clubs hem niet wilden. Amper fit. Weinig rendement tot nu toe.
- Van Ginkel. Hetzelfde verhaal. Tot nu toe dure gok.
- Zahavi. Ook nog niet erg gelukkig. Is denk ik beter dan tot nu toe laten zien. Moet in de spits spelen.

En zoals gezegd, het elftal is nog steeds niet in balans. Een echt goede CV had veel uitgemaakt. Tegenvallend dat er in de winterstop niets op verdedigend vlak is gebeurd.

Nu wil ik niet te pessimistisch doen. Het is zeker mogelijk om in de zomer het elftal goed te versterken, als bijv. Dumfries wordt verkocht. Echter heb ik in De Jong nog steeds niet veel vertrouwen. Eerst maar eens miskopen als Bruma en Baumgartl zien te verkopen.




open/sluit de onderstaande quote:

- Van Ginkel. Hetzelfde verhaal. Tot nu toe dure gok.



Ik had begrepen dat er niets of zo goed als niks betaald hoefde te worden voor de huur van Van Ginkel.

open/sluit de onderstaande quote:

Het is zeker mogelijk om in de zomer het elftal goed te versterken, als bijv. Dumfries wordt verkocht.



Ik denk niet dat we daar rijk van gaan worden. Daarbij moet er nog een behoorlijk gat worden gevuld. (15 milj.?) Blijft weinig van over voor versterkingen. Contract is ook nog niet verlengd.

 

+1/-0

De oplossing op korte termijn is erg te hopen dat PSV iedereen fit / op niveau kan krijgen. Lijkt niet erg waarschijnlijk - en zou natuurlijk tijd kosten om dat ingespeeld te krijgen - maar een elftal zoals hieronder met iedereen in goede doen is gewoon een meer dan prima team. Zou in potentie een van de betere zijn van de laatste jaren wat mij betreft.

Veel snelheid voorin, scorend en voetballend vermogen op het middenveld + twee backs met veel diepgang een centrum dat voetballend meekan en een keeper die punten kan pakken.

———- Malen —— Madueke ——-

—Gakpo—- Sangare — Van Ginkel — Gotze—

-- Max —- Boscagli— —- Teze —- Dumfries —

——————-—- Unnerstal ————

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 februari 2021 om 14:44:

Het aankoopbeleid was dit jaar beter dan vorig jaar, maar dat was ook niet zo moeilijk. Maar zoals meerdere mensen hebben aangegeven zijn de meeste spelers vooral door de trainer gekomen. Gotze en Zahavi in ieder geval.

Maar bij elke speler zijn kanttekeningen te plaatsen.

- Mvogo vind ik overbodig. Niet substantieel beter dan Unnerstall. Had je beter dat geld in de huur van een goede CV kunnen steken.
- Max is de beste aankoop gebleken. Aanvallend prima, maar verdedigend een stuk minder. Daar had dus een sterke CV bij gemoeten om te compenseren, want Boscagli is ook al geen verdedigende hoogvlieger.
- Sangare. Redelijke aankoop. Sommige wedstrijden goed, andere valt hij door de mand. Geen echt goede voetballer. Wel wat beter dan Rosario.
- Gotze. Uiteraard uitstekende speler. Alleen was er een reden waarom andere clubs hem niet wilden. Amper fit. Weinig rendement tot nu toe.
- Van Ginkel. Hetzelfde verhaal. Tot nu toe dure gok.
- Zahavi. Ook nog niet erg gelukkig. Is denk ik beter dan tot nu toe laten zien. Moet in de spits spelen.

En zoals gezegd, het elftal is nog steeds niet in balans. Een echt goede CV had veel uitgemaakt. Tegenvallend dat er in de winterstop niets op verdedigend vlak is gebeurd.

Nu wil ik niet te pessimistisch doen. Het is zeker mogelijk om in de zomer het elftal goed te versterken, als bijv. Dumfries wordt verkocht. Echter heb ik in De Jong nog steeds niet veel vertrouwen. Eerst maar eens miskopen als Bruma en Baumgartl zien te verkopen.



- Mvogo op zich geen gekke transfer maar ik zie ook liever unnerstal. Zonder hem zou psv wel risico lopen op 2de keeper.

- Max is een meerwaarde maar het is idd geen goede verdediger - zelfs een vrij zwakke. In de Nl competitie kan PSV er echter wel mee wegkomen en zijn trap en loopvermogen zijn onderscheidend. LB is ook een zeer lastige positie dus geen gekke oplossing en kan doorverkocht worden

- Sangare: ik ben positiever dan velen hier denk ik. Zolang hij voetballend niet teveel hoeft te doen een speler die er fysiek echt staat en blijft gaan. Met een betere voetballer ernaast een aanwinst. Ook nog jong. Kan doorverkocht worden.

- Gotze: tja - als hij fit kan blijven voetballend een meerwaarde maar wel met een enorm salaris. Als hij 50% van de wedstrijden speelt en je er dus niet echt op kan bouwen had het geld allicht anders kunnen worden besteed

- van Ginkel: wat mij betreft een prima transfer. Had hem eigenlijk nog niet terug verwacht maar als dit de manier was om hem er volgend seizoen vanaf het begin bij te hebben - prima. Ook een goede ervaren jongen die buiten het geld ook kan sturen

- Zahavi: snapte de transfer wel maar kan mij absoluut niet bekoren. Vind hem voetballend ongelooflijk zwak en heeft ook de snelheid niet om diepte te maken. Hij komt in de bal maar doet vrijwel niets in de voorzetting en kan geen bal vasthouden met een man in de rug. Heeft ook moeite om zelfs vrij simpele vallen strak in te speken. Heeft wel goede looplijnen in de 16 dus daar ligt duidelijk zijn kracht. Komt in dit systeem echter op dit moment niet in zijn kracht - zeker zonder aanvoer vanaf het middenveld. Had veel liever Lammers nog gehad.

- Fein: vond het een interessante transfer en denk nogsteeds dat hij veel potentie heeft. Heeft het vermogen om simpel te spelen en het spel te versnellen. Lijkt nu echter in zijn schulp te kruipen hetgeen geen goed teken is. Psv hoeft optie niet te lichten dus weinig downside.

Tenslotte als ik een enigszins realistische transfer zou mogen kiezen dan graag Propper of een speler als Propper. Maakt het spel zo veel makkelijker voor iedereen.

Dit bericht is gewijzigd op 6 februari 2021, 20:51:50.

 

+1/-0

Ik verwacht dat we niet zullen moeten gaan scouten en vervolgens kopen van goede jeugdspelers. Leeftijd 16/18 en deze vroeg contracteren om zo meerwaarde te creëren. Zie madueke

 

+1/-0

Het antwoord op dit topic is heel simpel en wat mij betreft pijnlijk; als we onze ziel niet verkopen aan een miljardair, moeten we accepteren dat we Vitesse 2.0 worden en hooguit een keer in de 10 jaar meedoen om de titel. En dit meen ik oprecht, want zo beroerd staan we er momenteel echt voor!

 

+2/-1

Harde maatregelen zijn er nodig. Misschien dat Gerbrands in een van zijn boekjes het antwoord vindt. Alvast een tegelwijsheid:

Je bent zo sterk als je zwakste schakel.

PSV heeft er op dit moment zelfs twee. En dan heb ik het niet over de spelers (want dat zijn er nog veel meer).

 

+1/-0

Bullshit; we hebben rust en resultaten nodig.

 

+3/-0

We moeten gewoon ervaring halen. Vooral achterin. Een type v Bommel lijkt nodig. Zuigen, smerig en ook een beetje kwaliteit.
Er hoeft denk ik niet veel geïnvesteerd te worden, want mocht eens iedereen fit zijn dat staat er een redelijke selectie. (mits een goede verdediger komt)

 

+2/-0

HAHA, wat een schande zeg! waar gaat het fout? Heel eerlijk? Club zit verrot in elkaar.
Er heerst een soort van 'Aai over de bol' mentaliteit. Het is duidelijk dat er geen leiders in het TEAM zitten. Echter zou je dit toch wel verwachten van de STAF. Waarom zie ik in alle video's van PSV op youtube dat ze 'alleen maar lol hebben'. Wat doen hun tijdens trainingen? ik zie alleen baal balletjes hoog houden, overkoppen, tikkertje?. Kom is op. Dat is toch geen topsport mentaliteit?


Topsport is jezelf en je team elke dag verbeteren. Hoe doe je dit? door herhaling!
Laat ik als voorbeeld de passing nemen, want mijn god. Wat. is. dit. Slecht. bij psv zeg...

Voorbeeld: Men moet een oefening doen waarbij de pass accuracy het belangrijkst is. Stel men moet krijg 35 ballen per persoon. Hiervan moeten ze op verschillende targets mikken. Raken ze deze targets niet met zeg zo'n 85-90%? OPNIEUW DOEN DIE OEFENING. Uithuilen en opnieuw beginnen. opnieuw 35 ballen, totdat het WEL lukt!

Dit is een simpel voorbeeld hoe je beter kan worden en dus ECHT iets kan trainen. STOP aub met tikkertje, overkoppen en al die onzin. Alsof pass accuracy te belastend is om te trainen voor een wedstrijd dag? 35 ballen passen?

Ander voorbeeld(en dan stop ik, haha)
WAAROM wordt een speler niet getest op verschillende elementen van het voetbal als ze worden gekocht of als men begint? Bijv: Sprintsneelheid, acceleratie, schotkracht, behendigheid etc etc. Sidenote: Wil je een speler kopen van 10 miljoen ala baumgartl, moet hij eerst bepaalde waardes halen voordat we hem kopen (had hij duidelijk niet gehaald zoals we kunnen zien in wedstrijden, had ons 10 miljoen minder gekost!). Afijn: Deze waardes kan je gewoon TRAINEN! kijk naar bv de NFL en hun NFL Combine. Uiteraard een totaal andere sport. Maar daar worden ze toch echt eerst op Fysiek beoordeeld, getest en bekenen op verbetering in de loop van de tijd.

ik vind het zo amateuristisch allemaal, en dit is ook terug te zien in het veld naar mijn menig.

Samengevat: STOP met die aai over de bol, en ga echt trainen en oefenen! :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 10:59:

Bullshit; we hebben rust en resultaten nodig.



Tinus, ik vind dit veel te makkelijk. Natuurlijk hebben we rust en resultaten nodig. Maar heb jij ook maar een sprankje vertrouwen dat deze ploeg, waar Gakpo en Madueke voorlopig nog niet terug zijn, in staat is om resultaten te halen in de komende 6 wedstrijden en de rust te laten terugkeren?

Ik ben bang dat de tent nog veel erger in de hens komt te staan de komende weken. Elke tegenstander krijgt de goals cadeau. Olympiakos zakte gisteren in de 2e helft wat in, anders hadden ze er 6 gemaakt.

Zondag spelen we tegen Vitesse. Wij hebben een zware Europese uitwedstrijd in de benen, een krappe selectie met een aantal blessures en Vitesse heeft lekker een week kunnen trainen en voorbereiden. Oké, ze zitten in de hoek waar de klappen vallen. Maar PSV is voor hun de ideale tegenstander om de boel om te draaien. Niemand verwacht iets van ze, ze kunnen inzakken en van daaruit profiteren van de ruimte die we sowieso gaan weggeven.

Ik vind het schrijnend hoe onze - op papier - beste spelers het week na week laten afweten. Met Malen was ik gisteren na 20 minuten al klaar. Een kansloos schot hoog over van 35 meter en het verprutsen van een uitbraak door een pass over 5 meter richting Thomas in de loop van de verdediger te spelen. Hartstikke leuk dat ie er 4 maakt tegen Twente en ADO, maar 2 van die goals waren kadootjes en eigenlijk had ie in die 2 wedstrijden bij minstens 7 goals betrokken moeten zijn (op basis van gemiste kansen of verprutste aanvallen).

Ik vraag me ook wel eens af wat die gasten allemaal doen op de training als je ziet hoeveel onnodige elementaire fouten er gemaakt worden. Deze ploeg heeft 0 vertrouwen en 0 winnaarsmentaliteit. We krijgen tik na tik en ontberen (door blessures) voorin de klasse die we nodig hebben om tikken terug uit te delen. Dit wordt alleen maar erger de komende weken.

Ik twijfel of je het systeem nu moet gaan omgooien. Of je met Sangaré, Guti en Van Ginkel moet gaan starten op het middenveld. Aan de ene kant vind ik dat je iets moet doen als coach om te voorkomen dat we steeds op dezelfde manier de boot in blijven gaan. Van de andere kant denk ik dat het gewoon in de kopjes van de spelers zit, dat ze teveel denken dat het vanzelf wel komt. Dan lost een systeemwijziging helemaal niks op, behalve dat je als trainer ook een signaal afgeeft dat je het niet meer weet.

 

+1/-0

Je moet gewoon terug naar de basis.
Een back zijn eerste taak is verdedigen en die moet zijn momenten zien en pakken om mee naar voren te gaan.
Als Max zo'n goede voorzet heeft,stel hem dan eens als linksbuiten op.
Verders lijkt het alsof de tactiek die Roger wil zien van zijn elftal tot oververmoeid leidt.
Een Malen of Zahavi moeten toch samen makkelijk 45 a 50 goals maken per seizoen.
Uit dit elftal is veel meer rendement te halen.
We hebben gewoon een trainer nodig die zijn tactiek aanpast aan de kwaliteit van de spelers die je hebt en dan weet ik zeker dat je een veel stabieler geheel kan creëren.
Sangare,max,dumfries,rosario speelden beter in het begin van het seizoen.
Dit psv wordt slechter en spelers presteren onder hun kunne.
Dan staat er gewoon een verkeerde trainer voor de groep.

 

+2/-0

@Poekelaar: wat betreft wat er op de training gebeurt, denk ik dat je, en wij allemaal, te weinig zicht hebben op wat er gebeurt.

Wat betreft het antwoord op de vraag: dat bestaat m.i. uit 2 delen: 1) dit seizoen en 2) het volgende seizoen (en daarna).

Dit seizoen:
Schmidt heeft een bepaalde filosofie voor ogen met alle teams waar hij mee speelt. Aanvallend, druk zetten en snel naar voren. Dat vergt van voor tot achter veel oefening en discipline. De tijd is daarvoor niet aanwezig geweest. De voorbereiding was amper 4 weken, en vanaf begin september tot kerst zijn er in 15 weken 23 wedstrijden (en anderhalve week interlands) geweest. Door al die Engelse weken en de afwezigheid van veel spelers door eerst corona en daarna blessures is de speelstijl niet goed uit te voeren. Bovendien zijn er verschillende spelers niet in staat 90 minuten lang geconcentreerd hun taken uit te voeren. Schmidt moet dus concessies doen, anders gaat het fout. Schmidt ontslaan is echter tijdens het seizoen zeker geen optie gezien de financiele situatie van de club en de kosten die dat met zich meebrengt.

Daarom: vanaf nu 20-30 meter verder inzakken, tegenstander pas bij de middellijn oppakken en minder ruimte achter de te langzame verdediging. Dan is ook het "bezwaar" tegen het niet mee kunnen voetballen van Unnerstall van tafel en kan hij keepen, want hij geeft meer rust en vertrouwen aan de verdedigers. Met de ruimte om de omschakeling te maken, moet je slim omgaan, dus voorin creativiteit (Ihattaren en Gotze samen!) en snelheid (Gakpo, Madueke en Malen indien fit alledrie opstellen), de rest van de opstelling vult zich dan vanzelf in.

Volgend seizoen:
uitgaande dat :psv 2e, 3e of 4e wordt en Ajakkes de beker pakt, spelen we altijd 3e voorronde (CL, EL of ECL, respectievelijk). Dat betekent ALTIJD dat 1 augustus de selectie helemaal op orde moet zijn. Malen en Dumfries zullen wel vertrekken als we de pers mogen geloven, met dit geld (ik ga uit van 50M samen) moeten 2 dingen gebeuren: het financiële gat van dit seizoen dichten en aankopen doen. Ik schat dat er dan zeker 30-35M over blijft om te herinvesteren.

Weg wegens voldoet niet: Doan, Bruma, Luckassen (allen verhuurd), Baumgartl, Boscagli, Viergever, Rosario, Thomas, Gutierrez en Piroe. Opbrengsten zullen niet veel zijn, maar wat het opbrengt, brengt het op. Ik verwacht dat van dat geld niet veel geherinvesteerd kan worden. Verder mag iedereen weg, als de vraagprijs maar betaald wordt. Diegenen moeten dan 1-op-1 vervangen worden en die opbrengsten kunnen wel geherinvesteerd worden.

Terughalen: Sadilek (nu verhuurd, doet het goed bij Liberec als VM)

Verder aankopen: Rechtsback 2x, RCV, LCV, linksback, VM, Van Ginkel of Fein (1e optie: Van Ginkel indien fit genoeg. 2e optie: Fein bij voldoende progressie de komende maanden. 3e optie: extra VM)
Hiervan 1 RB, de LCV en de VM als ervaren krachten, die dus best wat mogen kosten (6-10M pp), de overigen kunnen talentvolle jonge "onbekende" jongens zijn die liefst al bekend zijn met de Schmidt-filosofie.

Dan wordt het
Basis: Unnerstall; RB, Teze, LCV, Max; Sangare, VM; Gotze, Ihattaren; Gakpo, Madueke
Reserves: Mvogo; RB, RCV, Obispo, LB; Van Ginkel/Fein, Sadilek ; Mauro, Ledezma; Zahavi, Romero
Verder: Muller/Delanghe en Vertessen

Met een langere voorbereiding, een minder op elkaar gepropt seizoen en spelers die beter in staat zijn de concentratie en discipline op te brengen, kun je dan weer vollgas gaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.