Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 19 februari 2021 om 12:26:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 10:59:

Bullshit; we hebben rust en resultaten nodig.



Tinus, ik vind dit veel te makkelijk. Natuurlijk hebben we rust en resultaten nodig. Maar heb jij ook maar een sprankje vertrouwen dat deze ploeg, waar Gakpo en Madueke voorlopig nog niet terug zijn, in staat is om resultaten te halen in de komende 6 wedstrijden en de rust te laten terugkeren?

Ik ben bang dat de tent nog veel erger in de hens komt te staan de komende weken. Elke tegenstander krijgt de goals cadeau. Olympiakos zakte gisteren in de 2e helft wat in, anders hadden ze er 6 gemaakt.

Zondag spelen we tegen Vitesse. Wij hebben een zware Europese uitwedstrijd in de benen, een krappe selectie met een aantal blessures en Vitesse heeft lekker een week kunnen trainen en voorbereiden. Oké, ze zitten in de hoek waar de klappen vallen. Maar PSV is voor hun de ideale tegenstander om de boel om te draaien. Niemand verwacht iets van ze, ze kunnen inzakken en van daaruit profiteren van de ruimte die we sowieso gaan weggeven.

Ik vind het schrijnend hoe onze - op papier - beste spelers het week na week laten afweten. Met Malen was ik gisteren na 20 minuten al klaar. Een kansloos schot hoog over van 35 meter en het verprutsen van een uitbraak door een pass over 5 meter richting Thomas in de loop van de verdediger te spelen. Hartstikke leuk dat ie er 4 maakt tegen Twente en ADO, maar 2 van die goals waren kadootjes en eigenlijk had ie in die 2 wedstrijden bij minstens 7 goals betrokken moeten zijn (op basis van gemiste kansen of verprutste aanvallen).

Ik vraag me ook wel eens af wat die gasten allemaal doen op de training als je ziet hoeveel onnodige elementaire fouten er gemaakt worden. Deze ploeg heeft 0 vertrouwen en 0 winnaarsmentaliteit. We krijgen tik na tik en ontberen (door blessures) voorin de klasse die we nodig hebben om tikken terug uit te delen. Dit wordt alleen maar erger de komende weken.

Ik twijfel of je het systeem nu moet gaan omgooien. Of je met Sangaré, Guti en Van Ginkel moet gaan starten op het middenveld. Aan de ene kant vind ik dat je iets moet doen als coach om te voorkomen dat we steeds op dezelfde manier de boot in blijven gaan. Van de andere kant denk ik dat het gewoon in de kopjes van de spelers zit, dat ze teveel denken dat het vanzelf wel komt. Dan lost een systeemwijziging helemaal niks op, behalve dat je als trainer ook een signaal afgeeft dat je het niet meer weet.



Ik houd me vast aan de resultaten van de afgelopen 10 jaar, waar we ook veel pieken en dalen hebben gehad maar waar we thuis sterker zijn dan uit. We hebben nu in die dramatische reeks wedstrijd Ajax Feyenoord Ajax Olympiakos uit gehad en niet thuis. Normaal pakken we thuis juist de punten verliezen we ze uit ook maar nu zijn ze geclusterd in een bizar lastig en ongekend programma. Vergeet niet dat we de makkelijke wedstrijden al tijden wel gewoon winnen (ADO uit is nog steeds bizar) maar thuis enkel punten verspeeld tegen AZ en Granada en 0x gelijk gespeeld. We zijn over de afgelopen 10 jaar waar we slechts 3x kampioen zijn geworden by far de meest succesvolle thuisploeg geweest. En dit jaar LIJKT het niet anders te zijn op basis van de resultaten. Genoeg om aan vast te houden.

Daarnaast is het spel aanvallend eigenlijk wel op orde. Het is niet dat we niet genoeg creeeren of zelfs scoren, maar we spelen met de poort open. En zelfs dat heeft in veel wedstrijden ons niet de kop gekost want tegen ADO Twente en Heerenveen hadden we in 270 minuten 20 goals moeten maken. En omdat we dat niet doen blijven ze erin geloven en kom je met oppertunistisch spel altijd wel tot kansen en die vliegen er allemaal in.

Vitesse heeft Excelsior uitgeschakeld in blessuretijd en daarnaast 1 uit 5 behaald. Scoren moeilijk en daar rommelt het ook. Ik maak me echt 0 zorgen dit weekend. Het enige wat kan zorgen voor complicaties is dat als we niet met 9 van de 11 beschikbare basisspeler kunnen starten.

Wat je zegt over dat goede spelers niet presteren ben ik 100% met je eens. Elke week valt er weer een zekerheidje door de mand. Gisteren had Sangare rood moeten/kunnen hebben, Max was weer niet goed, Malen niet goed maar nu was Zahavi weer goed en Teze weer goed. En de volgende wedstrijd is Rosario en Malen weer goed. We hebben genoeg kwaliteit in de selectie maar we moeten terug naar de basis waarbij er geen verwijten zijn naar elkaar en waar je samen sterker uit kunt komen.

Wat ze op de training doen is vooral herstellen, dat is heel het probleem wat je volgens mij zelf vorige week nog zei. Hoe vaak kunnen we uberhaupt trainen om dingen te verbeteren? We spelen niet alleen uit, we moeten ook nog reizen maken met extra overnachtingen. In de voorbereiding, EL poulefase en knock out al naar Noorwegen, 2x Griekenland, Granada, Cyprus en Slovenie gevlogen. Daarnaast voor de beker naar Volendam Amsterdam en Doetichem en qua uitwedstrijden Heerenveen Groningen Emmen en Ajax al gehad. Alleen AZ mist nog in het lijstje.

Het systeem omgooien heeft nu 0 effect. We moeten beter worden in dit systeem en als dat niet met de spelers kan die er nu staan dan moeten anderen die kans krijgen. Guti verdient een kans naast Sangare en van Ginkel een serieuze kans als halftien. Daarnaast kun je in een wedstrijd wel eens een extra middenvelder erbij zetten of juist een extra verdediger zodat je met Max en Dumfries kunt schuiven maar de basis is 4-2-2-2 en dat blijft het tot Schmidt weg is.

Heb geduld, wees niet te negatief en praat jezelf geen crisis aan. Dan zijn we er het snelst uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jakoetsk1 schreef op 19 februari 2021 om 13:04:

@Poekelaar: wat betreft wat er op de training gebeurt, denk ik dat je, en wij allemaal, te weinig zicht hebben op wat er gebeurt.

Wat betreft het antwoord op de vraag: dat bestaat m.i. uit 2 delen: 1) dit seizoen en 2) het volgende seizoen (en daarna).

Dit seizoen:
Schmidt heeft een bepaalde filosofie voor ogen met alle teams waar hij mee speelt. Aanvallend, druk zetten en snel naar voren. Dat vergt van voor tot achter veel oefening en discipline. De tijd is daarvoor niet aanwezig geweest. De voorbereiding was amper 4 weken, en vanaf begin september tot kerst zijn er in 15 weken 23 wedstrijden (en anderhalve week interlands) geweest. Door al die Engelse weken en de afwezigheid van veel spelers door eerst corona en daarna blessures is de speelstijl niet goed uit te voeren. Bovendien zijn er verschillende spelers niet in staat 90 minuten lang geconcentreerd hun taken uit te voeren. Schmidt moet dus concessies doen, anders gaat het fout. Schmidt ontslaan is echter tijdens het seizoen zeker geen optie gezien de financiele situatie van de club en de kosten die dat met zich meebrengt.

Daarom: vanaf nu 20-30 meter verder inzakken, tegenstander pas bij de middellijn oppakken en minder ruimte achter de te langzame verdediging. Dan is ook het "bezwaar" tegen het niet mee kunnen voetballen van Unnerstall van tafel en kan hij keepen, want hij geeft meer rust en vertrouwen aan de verdedigers. Met de ruimte om de omschakeling te maken, moet je slim omgaan, dus voorin creativiteit (Ihattaren en Gotze samen!) en snelheid (Gakpo, Madueke en Malen indien fit alledrie opstellen), de rest van de opstelling vult zich dan vanzelf in.

Volgend seizoen:
uitgaande dat :psv 2e, 3e of 4e wordt en Ajakkes de beker pakt, spelen we altijd 3e voorronde (CL, EL of ECL, respectievelijk). Dat betekent ALTIJD dat 1 augustus de selectie helemaal op orde moet zijn. Malen en Dumfries zullen wel vertrekken als we de pers mogen geloven, met dit geld (ik ga uit van 50M samen) moeten 2 dingen gebeuren: het financiële gat van dit seizoen dichten en aankopen doen. Ik schat dat er dan zeker 30-35M over blijft om te herinvesteren.

Weg wegens voldoet niet: Doan, Bruma, Luckassen (allen verhuurd), Baumgartl, Boscagli, Viergever, Rosario, Thomas, Gutierrez en Piroe. Opbrengsten zullen niet veel zijn, maar wat het opbrengt, brengt het op. Ik verwacht dat van dat geld niet veel geherinvesteerd kan worden. Verder mag iedereen weg, als de vraagprijs maar betaald wordt. Diegenen moeten dan 1-op-1 vervangen worden en die opbrengsten kunnen wel geherinvesteerd worden.

Terughalen: Sadilek (nu verhuurd, doet het goed bij Liberec als VM)

Verder aankopen: Rechtsback 2x, RCV, LCV, linksback, VM, Van Ginkel of Fein (1e optie: Van Ginkel indien fit genoeg. 2e optie: Fein bij voldoende progressie de komende maanden. 3e optie: extra VM)
Hiervan 1 RB, de LCV en de VM als ervaren krachten, die dus best wat mogen kosten (6-10M pp), de overigen kunnen talentvolle jonge "onbekende" jongens zijn die liefst al bekend zijn met de Schmidt-filosofie.

Dan wordt het
Basis: Unnerstall; RB, Teze, LCV, Max; Sangare, VM; Gotze, Ihattaren; Gakpo, Madueke
Reserves: Mvogo; RB, RCV, Obispo, LB; Van Ginkel/Fein, Sadilek ; Mauro, Ledezma; Zahavi, Romero
Verder: Muller/Delanghe en Vertessen

Met een langere voorbereiding, een minder op elkaar gepropt seizoen en spelers die beter in staat zijn de concentratie en discipline op te brengen, kun je dan weer vollgas gaan.



Volkomen onrealistisch om te verwachten dat je 2 weken na het EK je selectie volkomen op orde kan hebben op moment als je volledig afhankelijk bent van aankopen. Als je verwacht dat Malen en Dumfries samen 50 miljoen opleveren en je daarvan vervolgens 35 miljoen kan gebruiken om aankopen te doen heb je wel een heel positief beeld van de huidige financiële situatie.

 

+2/-0

Het probleem is duidelijk: we krijgen de goals veels te makkelijk tegen. Een gebrek aan agressiviteit en individuele kwaliteit in verdedigend opzicht ligt daarin ten grondslag.

Onze huidige trainer is een trainer die in diverse landen succes heeft behaald en over de nodige ervaring beschikt. Voor een club als PSV een toptrainer. Die moeten we de kans blijven geven. Enige kritiek die ik op hem heb is dat hij wel erg veel doorwisselt, gek genoeg is dat ook niet iets wat hij eerder deed.

Aanvallend hebben we veel talent en kwaliteit. We scoren ruim voldoende goals en creëren veel kansen.

Tegen individuele fouten als gisteren en in eerdere wedstrijden is echter niet op te boksen. Baumgartl heeft het niveau gewoon niet, dat is gewoon duidelijk. Maar het blok op het middenveld maakt in balbezit onder druk ook veels teveel fouten. We verliezen enorm vaak de bal op eigen helft en meestal komt dat door ons middenveld, zelden door het onervaren duo Teze-Boscagli. Tel daarbij op dat onze backs beiden hoog staan bij balbezit waardoor je bij balverlies vanaf ons middenveld direct helemaal open staat. Slimme ploegen als Olympiakos, Ajax en AZ straffen dit af.

Schmidt zal m.i. van zijn geloof af moeten stappen en ons middenveld anders in moeten richten. Van het duo Sangaré-Rosario kan er maar een spelen, kort voor de verdediging. Zoals Simons in zijn tijd bij PSV. Iemand die niks anders doet dan ballen afpakken, de ruimtes voor de centrale verdedigers afschermt en de bal simpel inlevert. Op dit moment zou ik Rosario prefereren boven Sangaré.

Het middenveld moet verder bestaan uit een balvaste en creatieve speler: Götze. Veruit de intelligentste speler die we hebben. Hij moet zo snel mogelijk de bal hebben, eerder op het veld dus dan tot nu toe. Naast Rosario en Götze idealiter een diepgaande speler met gif: Van Ginkel. Thomas als back up.

Voorin drie aanvallers waar ik op dit moment Malen en Gakpo zou later zwerven om targetman Zahavi.

Aldus:

-----------------------Mvogo

Dumfries(c)-----Teze----------Boscagli------Max

----------------------Rosario
-----VanGinkel----------------------Götze

Gakpo-----------------Zahavi----------------Malen

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 10:59:

Bullshit; we hebben rust en resultaten nodig.



De onrust zal de komende tijd alleen maar toenemen en hopen(!) op resultaten slaat nergens op.
Ik hoop dat ik de staatloterij win, slaat ook nergens op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvsupottie.com schreef op 19 februari 2021 om 14:31:


Aldus:

-----------------------Mvogo

Dumfries(c)-----Teze----------Boscagli------Max

----------------------Rosario
-----VanGinkel----------------------Götze

Gakpo-----------------Zahavi----------------Malen



In mijn beleving is dit precies hetzelfde systeem als wat we spelen maar dan met onze beste verdedigende middenvelder op de bank en een iemand die in 3 jaar niet langer dan 20 minuten heeft gespeeld in zijn plaats.

Voor al die mensen die hopeloos verlangen naar een 4-3-3 zou ik willen zeggen kijk aub de wedstrijd tegen Twente terug, al is het maar de highlights als een korte samenvatting te lang is.

Compact halfcourt pressing om defensief minder ruimte weg te geven, veel meer controle en minder dan 5 onnodige fouten in 90 minuten voetbal.

Tegen ADO gaven we ook niets weg dus je kunt niet zeggen dat het totaal niet staat. En een 4-3-3 systeem versterkt de verdediging niet maar de invulling daarvan wel. Sangare is onze beste defensieve middenvelder en als je passing en loopvermogen nodig hebt zet je er Thomas langs, heb je duelkracht en defensief denken nodig zet je Guti ernaast en als je een dynamische middenvelder wilt die vooruit speelt zet je er Rosy neer.
Speel je iets meer op controle dan heb je nooit zo'n grote gaten op het veld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 februari 2021 om 13:43:


Volkomen onrealistisch om te verwachten dat je 2 weken na het EK je selectie volkomen op orde kan hebben op moment als je volledig afhankelijk bent van aankopen. Als je verwacht dat Malen en Dumfries samen 50 miljoen opleveren en je daarvan vervolgens 35 miljoen kan gebruiken om aankopen te doen heb je wel een heel positief beeld van de huidige financiële situatie.




Daar is niks onrealistisch aan. Tijdens het EK gaat de transferhandel gewoon door. De meeste spelers die voor PSV interessant zijn, spelen niet eens op het EK. En wat betreft de financiële situatie: ik heb gehoord dat het tekort dit jaar 15M zou kunnen worden. 50-15 = 35M. Meer dan 15M zou onrealistisch zijn, op een begroting van 65M. Maar als jij andere bronnen hebt, zie ik die graag.

 

+1/-0

Je vergeet alleen dat PSV eerst Malen en Dumfries (en de rest) eerst moet verkopen voordat het zelf pas in actie komt. Malen en Dumfries zijn afhankelijk van het EK om een goede transfer te kunnen doen. Die zullen na het EK pas vertrekken en eerder zul je niet in actie kunnen komen. Of je moet uiteraard spelers transfervrij binnen kunnen halen.

VI had vorige week nog een groot artikel waarin stond dat er een operationeel tekort dreigt tussen de 20 en 25 miljoen. Iets wat in oktober al zou zijn aangegeven bij de presentatie van de jaarcijfers van PSV. Daarnaast zijn de transfers ook nodig om in de zwarte cijfers te belanden, aangezien de afschrijvingen op spelers ook aan de hoge kant zijn. Zelfs al zou het tekort 20 miljoen euro bedragen en ontvang je 50 miljoen voor Dumfries en Malen, zul je echt geen 30 miljoen kunnen investeren in nieuwe spelers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 14:59:

open/sluit de onderstaande quote:

psvsupottie.com schreef op 19 februari 2021 om 14:31:


Aldus:

-----------------------Mvogo

Dumfries(c)-----Teze----------Boscagli------Max

----------------------Rosario
-----VanGinkel----------------------Götze

Gakpo-----------------Zahavi----------------Malen



In mijn beleving is dit precies hetzelfde systeem als wat we spelen maar dan met onze beste verdedigende middenvelder op de bank en een iemand die in 3 jaar niet langer dan 20 minuten heeft gespeeld in zijn plaats.

Voor al die mensen die hopeloos verlangen naar een 4-3-3 zou ik willen zeggen kijk aub de wedstrijd tegen Twente terug, al is het maar de highlights als een korte samenvatting te lang is.

Compact halfcourt pressing om defensief minder ruimte weg te geven, veel meer controle en minder dan 5 onnodige fouten in 90 minuten voetbal.

Tegen ADO gaven we ook niets weg dus je kunt niet zeggen dat het totaal niet staat.



Maximaal 5 onnodige fouten tegen Twente? Misschien als je de fase tussen de 30e en 65e minuut bekijkt... Maar zowel voor de 1-0 als na de 3-0 zag je toch dezelfde kwetsbaarheden als in de wedstrijden waar het wél fout ging. Verschil: Twente scoorde niet de 0-1 toen het daar 2x de kans voor kreeg. En toen het 3-0 was, was de wedstrijd beslist.

En tegen ADO geven 2 goals weg, dus je kan niet zeggen dat we niets weggeven. Dat ADO niet in staat was om zelf al te veel te creëren, dat klopt wel. Als we die wedstrijd iets meer kansen hadden benut, was de wedstrijd tegen ADO inderdaad prima geweest. Vergeet alleen niet dat ADO naar alle waarschijnlijkheid gewoon gaat degraderen als ze zo blijven spelen als tegen ons...

In mijn optiek maakt het ook niet zo heel veel uit hoe je de opstelling noemt, 4-3-3 of 4-2-2-2 maakt qua invulling niet zo heel veel verschil. Je moet zorgen dat de veldbezetting in orde is. Aanvallend gezien zit dat meestal wel goed, maar in de omschakeling gaat het keer op keer fout. In mijn optiek komt dat toch doordat de backs te vaak allebei te offensief staan.

Nu heb je in de omschakeling een blok van 4 in het centrum. Bestaande uit de 2 CV's en de 2 controlerende middenvelders. Die worden bij een uitbraak over de flank naar één kant gelokt waardoor er in het centrum en aan de andere flank teveel ruimte ontstaat bij de lopende mensen. Aangezien PSV in die situatie vaak 6 mensen voor de bal heeft (de 4 aanvallers en de 2 backs) sta je steeds in een enorme ruimte 1-op-1 (of erger).

In een betere veldbezetting zou ten alle tijden één van de backs bij omschakeling al in de verdediging moeten staan. Dan kan Sangaré of Rosario de ruimte op de andere flank verdedigen en dan heb je de andere middenvelders nog om het centraal compact te houden. De buitenspelers moeten mee terug als de back van de tegenstander erover heen gaat.

Gisteren stond Max bij de 4-2 in zijn eentje tegen 3 Grieken in zijn zone. Als hij die bal goed wegwerkt, is er niks aan de hand, maar zodra die Grieken in balbezit komen is het een grote kans en die werd goed binnengeschoten. Als naast Max daar nog Rosario, Thomas of Mauro had gestaan, had er nooit zo vrij geschoten kunnen worden. Als je in een Europese uitwedstrijd al 2 goals hebt gemaakt en het verschil 1 is, mag je nooit zo aanvallend staan op dat moment.

 

+1/-0

Nu we een nagenoeg verloren seizoen spelen kunnen we alvast rustig gaan denken aan het volgende seizoen. PSV draait dit seizoen zo matig omdat we in de verdediging louter spelers hebben die weinig tot geen Europese/Internationale ervaring hebben. Waar Teze en Boscagli vorig seizoen nog op de bank zaten, vormen zij nu het centrale duo. Ze doen dit naar behoren, maar het is niet goed genoeg om het kampioenschap na te streven of laat staan ver te komen in Europa. Waar Teze oorspronkelijk rechtsback is, is het een bijkomstigheid dat hij zich zo manifesteert op de CV positie. Max doet het top, maar heeft bij Augsburg ook nooit meegespeeld om de prijzen. Hetzelfde geldt voor Dumfries. Hier missen we gewoon de Internationale ervaring en de absolute drang van "echte" CVs om ten koste van alles de 0 te houden.

Centraal op het middenveld komen we voetbalkwaliteit te kort. Met Sangare en Rosario hebben we teveel verdedigend middenveld. Op die positie ook 2 middenvelders zonder Internationale ervaring en qua leeftijd nog vrij jong. Waar PSV met van Ginkel al een deel van dit probleem zou kunnen oplossen, kiest Schmidt niet voor deze optie. Op beide halve nummers 10, voelt Gakpo zich zo vrij als een vogel en hebben we met Gotze een topspeler in onze gelederen.

Voorin draait het ook nog alles behalve, waar Malen zich teveel bezig houdt met het worden van topscoorder in de Eredivisie/Europa League, lijkt Zahavi steeds meer zijn draai te vinden. Maar is Zahavi een speler die ons PSV ook daadwerkelijk verder gaat helpen?

Wat betreft Mvogo en Unnerstall, verwacht ik dat Unnerstall gaat vertrekken bij PSV zodra er geen verandering komt in zijn situatie. Aangezien Mvogo gehaald is door Schmidt zal hij de voorkeur blijven behouden, als hij maar presteert. Dit laatste blijkt steeds moeilijker te worden voor Mvogo.


Wat te doen om PSV weer een internationale speler te maken, althans dat het weer mee kan doen om de prijzen en in Europa verder kan geraken. Mijn inziens ontbeert het bij PSV aan ervaring, spelers die de wetten van het voetbal al een aantal jaar hebben meegemaakt. Spelers die mee strijden om het kampioenschap met hun vorige clubs.

Vertrekkende spelers:
Malen, Dumfries, Doan (optie tot koop), Bruma (optie tot koop), Unnerstall (aflopend contract), Fein (gehuurd), Van Ginkel (gehuurd)

Mogen vertrekken:
Rosario (al aantal jaar bij PSV), Thomas, Baumgartl, Mauro jr., Viergever, Piroe, Rigo, Lucassen.


Waar de corona crisis bij iedere club als een bom inslaat, zullen we toch creatief moeten zijn met versterkingen welke nodig zijn om PSV weer op niveau te krijgen:

Keeper i.p.v. Unnerstall:

- Drommel (aflopend contract) of Bijlow (wordt moeilijk los te weken, maar Feyenoord zit in financiële nood)


Verdediging:

Reserve rechtsback: Heitor (internacional, marktwaarde 3 mil)

Centrale verdedigers: 2 spelers aantrekken

- Kim Min-Jae (goedkoper, want contract eindigt dec. 2021)

- Antonio Rudiger: speelt bijna niet meer bij Chelsea, wilt naar het EK & WK, heeft nog maar een 1 jarig contract

Reserve linskback:
- Wittek (Vitesse, bord op schoot scouting)


Middenveld:

Centrale middenvelder: 2 spelers aantrekken

- Marco van Ginkel, huren of aantrekken (zal niet meer duur zijn)

- Kevin Kampl, speelt niet alle wedstrijden bij RB Leipzig, kent Schmidt goed.. prijs onbekend

Aanvallende middenvelder:

- Tzolis (ruilen met Bruma???)


Aanval:

Spits:

- Luuk de Jong (speelt niet/nauwelijks bij Sevilla, dreigt buiten NL elftal te vallen met EK/WK in aantocht)



Hoe ziet het basis elftal er dan uit?

Mvogo

Teze ------ Kim Min-Jae ---------- Rudiger --------- Max

Kampl ------------------ van Ginkel

Gotze -------------------------------------Gakpo

Madueke --------- Luuk de Jong


Het schaduwelftal:

Drommel

Heitor/Sambo --- Obispo ------------ Boscagli --------- Wittek/Oppegard

Sangare ------------------ Gutierrez

Ihattaren ----------------------------------Tzolis/Ledezma

Zahavi --------- Romero



Met de verkoop van de bovengenoemde spelers en de benoemde versterkingen lijkt mij dat PSV weer mee zou moeten kunnen doen om de prijzen.

Als men kijkt naar de benoemde versterkingen, zal alleen de prijs van Kampl rond de 10 mil of hoger liggen.

Tzolis is alleen interessant als een ruil mogelijk is (bv. Bruma), anders een te hoge prijs.

Luuk de Jong heeft weinig uitzicht op een basisplaats bij Sevilla en loopt hierdoor mogelijk het EK en anders het WK mis. Speler van 30, die geen hoge waarde meer vertegenwoordigd.

Wittek, is een speler van een subtopper in Nederland, met de corona crisis die bij elke club in slaat, zullen ook zij spelers moeten verkopen om zwarte cijfers te draaien. Hierdoor zal de prijs niet buiten proportioneel zijn.

De contracten van Kim Min-Jae, Rudiger, van Ginkel, Heitor, Drommel lopen dit jaar of of hebben na dit seizoen nog maar een duur van 1 jaar en zijn wellicht stukken goedkoper.


Met deze aanwinsten zal PSV weer mee kunnen doen om de prijzen en is het schaduwelftal waardig genoeg om op iedere positie een speler te vervangen waardoor de kwaliteit niet ver achteruit gaat, waar dat dit seizoen wel gebeurd zodra Mauro jr. / Thomas / Baumgartl / Piroe / Rosario in het veld staan.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

 

+1/-0

Drommel zou een uitstekende aanwinst zijn, maar is niet transfervrij. Zijn contract loopt weliswaar af, maar FC Twente heeft een optie om zijn contract met een jaar te verlengen en heeft al aangegeven deze te zullen lichten.

Rudiger is totaal niet realistisch. Zowel qua transfersom als salaris zal hij veel te duur zijn. Krijgt nu naar verluidt 6 miljoen per jaar in Londen en heeft bovendien sinds de komst van Tuchel als trainer een vaste basisplaats.

Heitor ken ik niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Kim Min-Jae ken ik ook alleen maar van een paar YouTube-filmpjes, dus vind het lastig om daar iets over te zeggen. Van Ginkel heb je alleen iets aan op moment als hij echt weer helemaal fit wordt en op het niveau komt van 2,5 jaar geleden. Geen idee of Kampl haalbaar is.

Ik zou overigens al direct tekenen voor de opstelling die jij hierboven aangeeft met Sangaré ipv vGinkel en Boscagli ipv Rudiger. Al zou ik Drommel dan in het doel zetten. Die heeft zich de afgelopen jaren echt geweldig ontwikkeld en zou in mijn ogen ook bij de selectie van het Nederlands elftal horen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 februari 2021 om 21:20:

Rudiger is totaal niet realistisch. Zowel qua transfersom als salaris zal hij veel te duur zijn. Krijgt nu naar verluidt 6 miljoen per jaar in Londen en heeft bovendien sinds de komst van Tuchel als trainer een vaste basisplaats.

Ik zou overigens al direct tekenen voor de opstelling die jij hierboven aangeeft met Sangaré ipv vGinkel en Boscagli ipv Rudiger. Al zou ik Drommel dan in het doel zetten. Die heeft zich de afgelopen jaren echt geweldig ontwikkeld en zou in mijn ogen ook bij de selectie van het Nederlands elftal horen.



Ik snap wat je zegt, al denk ik dat heel Nederland ook niet had verwacht dat Gotze, die ook zo'n salaris verdiende bij Dortmund, nu bij PSV zou spelen. Rudiger zou natuurlijk fantastisch zijn, maar het gaat er meer om dat er 2 spelers centraal komen te staan, die internationaal / Europees de ervaring hebben om het team de killer mentaliteit weer terug te geven. Boscagli is een leuke speler, maar doordat de backs niet overlopen van ervaring en Boscagli met zijn 22 jaar ook het team niet gaan dragen, zie ik graag een type Rudiger. Een speler die voor kampioenschappen speelt, Europees zijn ervaring heeft en er meteen staat. Door Rudiger/Min-Jae / Kampl en Luuk de Jong toe te voegen, komt er in de as zoveel leeftijd/ervaring/kwaliteit bij dat PSV weer mee telt, zowel nationaal als internationaal.

Eens dat van Ginkel eerst maar weer eens fit moet worden en tot die tijd kan het goed met Sangare. Van Ginkel in de vorm als in het laatste kampioensjaar is een topspeler op die positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 februari 2021 om 13:13:


Ik houd me vast aan de resultaten van de afgelopen 10 jaar, waar we ook veel pieken en dalen hebben gehad maar waar we thuis sterker zijn dan uit.



Graag wil ik hopen dat je verhaal over pieken en dalen ons binnenkort weer wat betere tijden oplevert.
Maar ik vrees dat eerder geldt dat resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor succes in de toekomst.

Het hele seizoen heb ik hier al gezegd dat het dit seizoen moet gebeuren. Want als Ajax dadelijk voor het derde jaar op rij de CL miljoenen mag bijschrijven, kunnen we het voortaan schudden vrees ik.

Dan kunnen wij hier wel dromen van een sterker team voor Schmidt volgend jaar, maar Ajax zal zich dan nog veel makkelijker kunnen versterken.

In de CL is vanaf 2024 plaats voor hooguit 1 Nederlandse club. Die dan jaarlijks het verschil met de concurrentie nog idioter gaat maken dan het nu al is.

Zijn we de slag om het grote geld niet al aan het verliezen?

 

+1/-0

De tactiek van De Jong klopt ook niet. Mislukte spelers van naam die op de bank zitten of van gedegradeerde clubs uit de grote competities proberen te halen. We hebben daar een enkele keer geluk mee gehad, met Guardado en De Jong, maar het gaat net zo vaak niet goed, zie Bruma, Baumgartl. Ook Sangare vind ik te veel betaald. Er is een reden waarom ze niet speelden of degradeerden. En zeker bij die eerste twee krijgen we nog niet eens de helft van wat we betaald hebben terug. En deze spelers zijn al grote salarissen gewend. Wat extra veel geld kost.

Vroeger was vooral de tactiek om talentvolle spelers uit kleinere competities te halen. Een paar jaar bij PSV laten ontwikkelen en met flinke winst doorverkopen. Het voordeel is ook dat deze spelers zich graag willen bewijzen op een hoger nivo en minder salaris gewend zijn. En zijn vaak trots om bij een club als PSV te mogen voetballen. Wat PSV nodig heeft zijn spelers die er echt voor willen gaan. Er moet toch nog steeds voldoende talent zijn in Scandinavie, Oost-Europa? En ook de Zuid-Amerikaanse connectie wordt steeds minder. En als we er een halen blijkt het een slappe speler te zijn als Guti. Dit zal ook met de kwaliteit van de scouting te maken hebben. Die moet beter.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 21 februari 2021 om 11:34:
Ook Sangare vind ik te veel betaald. Er is een reden waarom ze niet speelden of degradeerden. En zeker bij die eerste twee krijgen we nog niet eens de helft van wat we betaald hebben terug. En deze spelers zijn al grote salarissen gewend. Wat extra veel geld kost.



Sangarè is een harstikke goede aankoop. Maar je hebt een aantal analisten op de Nederlandse televisie die maar wat in de wilde weg lullen. En helaas gaan mensen dat overnemen.

Ik vorm mijn eigen mening. En zie een speler met heel veel potentie. Groot, sterk, en prima pass in de benen. Speelt in zijn eerste seizoen bij een nieuwe club al heel behoorlijk als VM. Enige vraagteken wat je kan hebben is of het samen met Rosario niet teveel van hetzelfde is op het middenveld. Maar dat is een andere discussie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 22 februari 2021 om 09:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 21 februari 2021 om 11:34:
Ook Sangare vind ik te veel betaald. Er is een reden waarom ze niet speelden of degradeerden. En zeker bij die eerste twee krijgen we nog niet eens de helft van wat we betaald hebben terug. En deze spelers zijn al grote salarissen gewend. Wat extra veel geld kost.



Sangarè is een harstikke goede aankoop. Maar je hebt een aantal analisten op de Nederlandse televisie die maar wat in de wilde weg lullen. En helaas gaan mensen dat overnemen.

Ik vorm mijn eigen mening. En zie een speler met heel veel potentie. Groot, sterk, en prima pass in de benen. Speelt in zijn eerste seizoen bij een nieuwe club al heel behoorlijk als VM. Enige vraagteken wat je kan hebben is of het samen met Rosario niet teveel van hetzelfde is op het middenveld. Maar dat is een andere discussie.



De meeste analisten zijn anders ook niet gek. Ik vind het geen echte topper. Maar heeft wel weer een topprijs gekost. Je hebt wel gelijk dat het ook aan de opstelling ligt. Het moet of Sangare of Rosario zijn, niet beiden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 februari 2021, 22:26:46.

 

+1/-0

Zoals eerder gezegd denk ik dat PSV vooral gebaat is bij een aantal ervaren -bij voorkeur nederlandse - spelers erbij. Met name een goede CV. Een optie zou misschien Wesley Hoedt zijn. Geen idee hoe goed hij nu is, maar een paar jaar geleden deed hij het niet slecht, en was hij zeker beter dan wat we nu achterin hebben. Wordt nu al een paar jaar door Southampton uitgeleend, zit nu op de bank bij Lazio en heeft nog maar eenjarig contract. Moet dus zeker haalbaar zijn. Vraag is natuurlijk of hij wil en voldoende salaris wil inleveren.

Maar dat is denk ik wel wat dit elftal nodig heeft, een aantal ervaren spelers. Alleen Van Ginkel is niet genoeg. Die moet sowieso eerst eens echt fit worden.

 

+1/-1

We hebben genoeg net niet topspelers dus die hebben we niet nodig. We hebben 2 topspelers nodig en of die Nederlands Braziliaans of Japans zijn maakt me niet uit. Ik zou Fer zo inruilen voor Rosario maar dat lost ons probleem niet op. We hoeven er niet perse voor te kiezen om een hoge transfersom te betalen voor spelers, we kunnen er ook voor kiezen om het salarishuis te gebruiken voor ervaren en goede spelers en dat aan te vullen met 'goedkope' spelers uit eigen jeugd.

In principe hoeven we geen cashcows te kopen want die hebben we genoeg in de selectie. We moeten investeren in pure kwaliteit die onze parels beter doen laten ontwikkelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 23 februari 2021 om 22:24:

Zoals eerder gezegd denk ik dat PSV vooral gebaat is bij een aantal ervaren -bij voorkeur nederlandse - spelers erbij. Met name een goede CV. Een optie zou misschien Wesley Hoedt zijn. Geen idee hoe goed hij nu is, maar een paar jaar geleden deed hij het niet slecht, en was hij zeker beter dan wat we nu achterin hebben. Wordt nu al een paar jaar door Southampton uitgeleend, zit nu op de bank bij Lazio en heeft nog maar eenjarig contract. Moet dus zeker haalbaar zijn. Vraag is natuurlijk of hij wil en voldoende salaris wil inleveren.

Maar dat is denk ik wel wat dit elftal nodig heeft, een aantal ervaren spelers. Alleen Van Ginkel is niet genoeg. Die moet sowieso eerst eens echt fit worden.



Dumfries ruilen voor Hoedt + 10 miljoen en Teze naar rechtsback.
Je moet in de as gewoon voldoende ervaring hebben en dat mist achterin nu. Daar moet gewoon iemand staan die de lijnen gaat uitzetten. Evenals op het middenveld, maar daar ligt een mooie rol weggelegd voor v Ginkel.

 

+1/-0

Al eerder aangegeven maar het belangrijkste is dat de schoonmaak van de selectie doorgaat. Vervolgens hoeft er nog geeneens zoveel (extra) te gebeuren.

GK: Mvogo, Drommel, Müller.
Delanghe verhuren aan FC Twente voor 2 jaar.

RB: Teze, Sambo
CVr: Alderweireld/Kim, aankoop jonge verdediger
CVl:Boscagli, Obispo
LB: Max, Oppegård
Dumfries, Baumgartl, Viergever verkopen.

CMr: Sangaré, van Ginkel (mits fit)
CMl: Gutierrez, Fein, Sadilek, Mauro jr
RH: Götze, aankoop
LH: Ihattaren*, Vertessen, Ledezma
Rosario, Thomas, Bruma, Doan verkopen. * Indien Ihattaren niet wil bijtekenen ook verkopen.

SP: Gakpo*, Zahavi, Madueke*, Romero, Fofana
Piroe verhuren.
Malen verkopen voor nieuw PSV transferrecord.
* bij verkoop Ihattaren kunnen zowel Gakpo als Madueke vanaf links komen.

Dan heb je van alles wat in je selectie. Talent, ervaring én "body" in de verdediging.
Fysieke kracht (Sangaré) én voetbal (Gutierrez/vanGinkel/Fein) centraal in de as.
Techniek, scorend vermogen en snelheid op de flanken en in de spits.

Dan heeft Schmidt 2 zomers de tijd gehad om het systeem erin te krijgen en een "normale" indeling qua voetbaldagen. Tevens is je verdediging uitgebalanceerder én breder.
Kortom geen excuses om niet te presteren.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 24 februari 2021 om 13:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 23 februari 2021 om 22:24:

Zoals eerder gezegd denk ik dat PSV vooral gebaat is bij een aantal ervaren -bij voorkeur nederlandse - spelers erbij. Met name een goede CV. Een optie zou misschien Wesley Hoedt zijn. Geen idee hoe goed hij nu is, maar een paar jaar geleden deed hij het niet slecht, en was hij zeker beter dan wat we nu achterin hebben. Wordt nu al een paar jaar door Southampton uitgeleend, zit nu op de bank bij Lazio en heeft nog maar eenjarig contract. Moet dus zeker haalbaar zijn. Vraag is natuurlijk of hij wil en voldoende salaris wil inleveren.

Maar dat is denk ik wel wat dit elftal nodig heeft, een aantal ervaren spelers. Alleen Van Ginkel is niet genoeg. Die moet sowieso eerst eens echt fit worden.



Dumfries ruilen voor Hoedt + 10 miljoen en Teze naar rechtsback.
Je moet in de as gewoon voldoende ervaring hebben en dat mist achterin nu. Daar moet gewoon iemand staan die de lijnen gaat uitzetten. Evenals op het middenveld, maar daar ligt een mooie rol weggelegd voor v Ginkel.



Hoedt is niet goed genoeg meer, zit de meeste tijd op de bank bij Lazio. Dat is natuurlijk ook niet voor niks, waar Lazio subtop Europa is. Hij is dan niet goed genoeg om leiding te geven aan onze verdediging. We moeten terug naar Centrale verdedigers die Internationaal/Europees leiding geven. Denk hierbij terug aan Moreno (Mexico), Salcido (Mexico). Wat dat betreft zou Alderweireld natuurlijk wel een uitstekende keus zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Wat is de oplossing om psv verder te helpen.