Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Spits

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Misschien moet ik je even herinneren aan hoeveel minuten je van Luuk de Jong zou kunnen maken in 1 seizoen? Je weet wel, dat seizoen waarin hij geen deuk in een pakje boter schopte en meerdere penalty's heeft gemist.

Puur opportunisme. Marseille is een complete slangenkuil en dat geldt net zo zeer voor Galatasaray. Bij een wat stabielere club als Benfica maar ook in een heksenketel als Olympiakos heeft Mitroglou top gepresteerd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Godfather schreef op 21 augustus 2019 om 22:07:

Misschien moet ik je even herinneren aan hoeveel minuten je van Luuk de Jong zou kunnen maken in 1 seizoen? Je weet wel, dat seizoen waarin hij geen deuk in een pakje boter schopte en meerdere penalty's heeft gemist.

Puur opportunisme. Marseille is een complete slangenkuil en dat geldt net zo zeer voor Galatasaray. Bij een wat stabielere club als Benfica maar ook in een heksenketel als Olympiakos heeft Mitroglou top gepresteerd.



Precies. Wat een gefrusteerde vent moet de maker van dat filmpje zijn.

Overigens is z'n gebrek aan speeltijd bij Gala goed te verklaren. Hij werd in januari voor 1,5 jaar gehuurd na de verbanning van Derdiyok. In diezelfde periode legde Gala 13 miljoen (!) neer voor Diagne van Kasimpasa, boomlange, sterke spits. Dat is gewoon een prima spits die het aardig heeft gedaan. Mitroglou is nog een aantal keer in de basis mogen starten, maar verloor z'n plek en eindigde het seizoen met een blessure. Nu mocht hij weg omdat Gala bezig is/rond is met Falcao.

Hij heeft overigens nog vier van de vijf oefenwedstrijden van Gala meegedaan dit seizoen, waarvan de laatste op 11 augustus was. Eenmaal basis, driemaal invaller. Mocht die deze week worden vastgelegd, dan kan die uit tegen RKC zo maar eens op de bank starten.

 

+1/-0

Luuk kom maar fijn terug naar huis, want ik kan het ondertussen niet meer aanzien. Dit systeem met vier man op een kluitje en dan maar hopen dat een bal goed valt. Er wordt niks gecreerd, zelfs niet individueel.

Luuk in de spits, Malen en Gakpo op de vleugels en Gotze erachter. Mauro en Madueke als back-up op de vleugels, Mo als back-up op 10 en die over het paard getilde Israelier als back-up voor Luuk. En dan maar fijn die bal de 16 in pompen.

 

+1/-0

PSV moet sowieso nog een spits halen. Bij blessures zoals de laatse weken heb je weinig meer om in te brengen aan spelers die aanvallend wat extra kunnen brengen. Ik vrees voor een lange absentie van Gakpo. Dan mogen er geen andere aanvallers uitvallen. Want dan heeft PSV een probleem. Stel dat Malen er voor een tijd uitvalt? Piroe is nog niet goed genoeg. Hopelijk komt Luuk terug.

 

+1/-0

Een eventuele terugkeer van Luuk heeft alleen zin als we ons systeem omgooien en dat gaat (helaas) niet gebeuren. Daar doelde ik ook op in mijn eerdere post. Ik moet niet denken om Luuk in dit 4-2-2-2 systeem te zien stuntelen in de kleine ruimte, dat wordt nog pijnlijker dan Zahavi.. En hem puur als pinchhitter te halen past natuurlijk niet bij de status die Luuk heeft.

 

+1/-0

Ik denk dat Luuk best blij zou zijn met de voorzetten van Max. Met een kleine aanpassing in het systeem zou dat moeten kunnen. Zahavi ligt nog wel 1,5 jaar vast, dus ik vraag me af of de komst van Luuk nu logisch is. Misschien komende zomer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 17 januari 2021 om 10:17:

Een eventuele terugkeer van Luuk heeft alleen zin als we ons systeem omgooien en dat gaat (helaas) niet gebeuren. Daar doelde ik ook op in mijn eerdere post. Ik moet niet denken om Luuk in dit 4-2-2-2 systeem te zien stuntelen in de kleine ruimte, dat wordt nog pijnlijker dan Zahavi.. En hem puur als pinchhitter te halen past natuurlijk niet bij de status die Luuk heeft.




Op dit moment is Madueke voor Zahavi een vrij makkelijke en logische oplossing. Veel meer snelheid en bewegelijkheid. Als Gotze en Gakpo dan ook fit zijn heeft PSV gewoon een goed elftal. Mocht van Ginkel ook nog eens op niveau terug komen dan mag hij ipv Rosario spelen en zou het zelfs een erg goed elftal kunnen zijn

 

+1/-0

N.a.v. het Alirezah topic misschien interessant om te kijken wie er op dit moment transfervrij zijn.

https://www.transfermarkt.com/statistik/vertragslosespielerlink

Alex Teixeira vind ik een zeer interessante speler, al zal hij ook wel een vorstelijk salaris verlangen. Per 1 januari vertrokken uit China en wordt in verband gebracht met o.a. Aston Villa.
Voormalig Duits international Max Meyer is pas 25 en mislukt in Engeland, denk dat hij terug naar Schalke wil/gaat, maar misschien een poging waard, dan hebben we Max en Max. Wel weer een aanvallende middenvelder dan spits.

En nog wat bekende namen die denk ik niet zo interessant (meer) zijn: Diego Costa, Sturridge, El Shaarawy, Bony, Musa

 

+1/-0

Heeft geen zin om dat soort gasten aan te trekken. Tegen de tijd dat ze er zijn en fit zijn bevonden, heb je er weer een aantal terug.
Het is wat het is. Gewoon wat extra jeugd meenemen. Kun je ze niet uit Jong halen, dan maar een elftal lager.

 

+1/-0

Teixeira is gewoon fit en in Europa, heeft tot november daar competitie gespeeld en nu in gesprek met Aston Villa, Benfica en zijn oude club Shakhtar.

 

+1/-0

Hier hebben we het laten liggen, en de backs zijn ook niet best. Mijn hemel, je kunt gewoon niet van de spits op aan dat 'ie grote kansen maakt, je kunt geen lange bal op hem spelen en over de grond is hij matig. Volgens mij wisten we dit al voor de zomer. Eeuwig zonde, kost je de CL en punten in de competitie.

 

+1/-0

Spits en backs zijn geen PSV niveau. Titel kunnen we vergeten. Tenzij Maxi Romero en die verdediger uit Portugal ineens een opleving krijgen.

 

+1/-0

Kunnen we die Brobbey niet ophalen in Leipzig? Huren met optie tot koop, desnoods. Vond het wel een geinige spits, en je kunt er altijd van op aan dat hij oorlog maakt in de 16, zoals dat zo "mooi" heet.

 

+1/-0

Brobbey, die in Leipzig het dubbele verdient van wat Ajax hem wilde bieden. Ja, ik denk ook dat PSV hem wel even kan ophalen.

Daarnaast heeft ie, op wat potentie na, ook nog helemaal niks gepresteerd.

PSV gaat geen spits halen. PSV heeft met Vinicius al een dure huurspits die nog geen echte kans heeft gekregen en met Fofana straks weer een aanstormend talent beschikbaar.

Dat Zahavi ontzettend matig speelt en dat Vinicius het in zijn invalbeurten ook nog niet kan laten zien, is bijzonder jammer voor PSV. Hopelijk gaat dat veranderen in de komende wedstrijden, waarin we naar verwachting wat meer ruimte krijgen. En anders is het zaak om afscheid te nemen van de huidige dure jongens en iets nieuws te gaan proberen volgend jaar.

 

+1/-0

Mike Breaking Verweij heeft intiem contact met Brobbey en hij blijft zeggen dat Ajax en/of Brobbey hem terug wil bij Ajax. Van mij mogen ze want ik zie het niet in Brobbey overigens.

Ik heb het tijdens de transferperiode ook 100 keer gezegd maar zolang Schmidt in Zahavi zijn 1e spits ziet maakt die 2e spits geen reet uit, want die gaat toch enkel ondankbare minuten spelen. Als Zahavi stopt (bij PSV) en er komt een vacature vrij dan mag je wel verwachten dat PSV echt de beurs gaat trekken en een onomstreden 1e spits haalt en niet aan komt kakken met Luuk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 oktober 2021 om 11:39:

Mike Breaking Verweij heeft intiem contact met Brobbey en hij blijft zeggen dat Ajax en/of Brobbey hem terug wil bij Ajax. Van mij mogen ze want ik zie het niet in Brobbey overigens.

Ik heb het tijdens de transferperiode ook 100 keer gezegd maar zolang Schmidt in Zahavi zijn 1e spits ziet maakt die 2e spits geen reet uit, want die gaat toch enkel ondankbare minuten spelen. Als Zahavi stopt (bij PSV) en er komt een vacature vrij dan mag je wel verwachten dat PSV echt de beurs gaat trekken en een onomstreden 1e spits haalt en niet aan komt kakken met Luuk.



Het is toch extra treurig dat onze coach zich vast blijft houden aan een spits die niet rendeert. Juist met de gedachte in het achterhoofd dat het contract van Zahavi (hopelijk) niet wordt verlengd, moet je toch de twee andere spitsen nu gaan gebruiken. Ja, zowel Vinicius en Romero (en komt zelfs terug van zware blessure) hebben nog niks gepresteerd, maar dat doet Zahavi ook niet.

 

+1/-0

Je kunt het ook omdraaien, waarom zien wij niet genoeg in Zahavi wat Schmidt wel doet nadat hij hem bijna een jaar lang elke dag heeft zien spelen/trainen. Ik verlang ook naar een spits die buiten elke discussie staat qua niveau/productie maar ik denk dat de waarheid wel een beetje in het midden ligt met betrekking tot wat Roger in Zahavi ziet en wat de 'gemiddelde' supporter in hem ziet.

Als je bv kijkt naar druk zetten is dat iets wat een 'gemiddelde' supporter niet ziet want die kijkt naar goals/assists. Sommige supporters kijken alleen samenvattingen en daar komt echt niet in terug dat Zahavi ervoor zorgt dat de tegenstander de bal naar voren moet schieten. Het kan ook om de connectie Gotze/Zahavi gaan wat in het begin van het seizoen echt een gouden duo leek te worden maar sinds pakweg Groningen thuis nergens meer op lijkt.

Er komen nu een reeks wedstrijden aan waar Zahavi zomaar weer zou kunnen shinen, maar als hij dat niet doet denk ik dat het geuld bij Roger ook wel op raakt.

 

+1/-0

Welkom terug. ;)

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1004834/barcelona-wil-na-komst-van-xavi-meteen-weer-van-luuk-de-jong-af.htmllink

Vinicius terug naar Benfica.

Al zou hij niet meer goed genoeg zijn voor de basis, bij PSV zal hij zeker nog bruikbaar zijn als invaller. Handig om zo iemand te hebben, zie je ook bij Feyenoord.

 

+1/-1

Zeg dan niks...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 09 november 2021 om 14:07:

Welkom terug. ;)

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1004834/barcelona-wil-na-komst-van-xavi-meteen-weer-van-luuk-de-jong-af.htmllink

Vinicius terug naar Benfica.

Al zou hij niet meer goed genoeg zijn voor de basis, bij PSV zal hij zeker nog bruikbaar zijn als invaller. Handig om zo iemand te hebben, zie je ook bij Feyenoord.



Nein, nein, nein!

Te duur voor op de bank, uitstraling van een lampenkap, voetballend minstens zo zwak als Zahavi en veel te traag.
We hebben ook helemaal niet iemand nodig om de bal voorin vast te houden, want we redden het prima om met een man of 6/7 tegelijk voor/rond de 16 van de tegenstander te komen, vanaf daar heb je helemaal niks aan Luuk.
Enige plus is dat hij aardig kan koppen, maar daar hebben we er al genoeg van en de corners/vrije trappen zijn toch meestal te slecht om daar speciaal Luuk De Jong voor te gaan halen. Hoge voorzetten vanaf de zijkanten doen we al een tijdje niet meer aan.

Dan 3 keer liever Vinicius.
Als Zahavi vertrekt op zoek naar een snelle technische spits. Zoiets als Vertessen maar dan 15/20 cm langer.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 11 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Spits