Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 20 21 22 23 24

Nu het seizoen op zijn einde loopt, tenzij Schmidt nog een enorm konijn uit de hoge hoed tovert, is het langzaam aan tijd om de focus op het nieuwe jaar te zetten. Zoals we van vorige zomer weten, begint het nieuwe seizoen vroeg, en dan moeten we er weer staan.

Volgens mij hebben we twee overduidelijke vacatures:
- keeper
- spits

Ook hebben we door de blessure van Boscagli wel een extra CV nodig.

Dan hangt de rest af van de transfers. Wat ik niet wil, maar wel verwacht:
- Sangare
- Gakpo
- mogelijk Madueke

Wat ik verwacht en niet erg vind:
- Zahavi

Nu zie ik alle bovenste drie spelers genoeg geld opleveren, dus vervanging moet daarmee te halen zijn, maar dan zou je volgend jaar dus wel tegen een nieuwe voorhoede aan kijken.

Götze zie ik ook vertrekken, waar je dan weer weinig voor zal vangen, waardoor je dus alleen Veerman en Guti hebt, waar je direct mee vooruit kunt. Van Ginkel zie ik niet als kandidaat meer voor de basiself.
Dan zou je eigenlijk ook naar een ander middenveld toe moeten gaan.

Achterin heb je dankzij Mauro de backs ineens best goed voor elkaar. Links heb je Max en Oppergard en rechts Mauro en Mwene. Dat is gewoon dikke prima. Centraal kun je best starten met Ramalho en Teze, Obispo erachter, maar ik zou er toch graag eentje bij zien komen.

Al met al de volgende transfers:
- spits
- keeper
- vervanger Gakpo
- vervanger Sangare
- vervanger Götze
- vervanger Boscagli

Een eventueel vertrek van Madueke zou ik dan opvangen door Bakayoko. Madueke was ook niet zo bepalend als Gakpo, dus daar verlies je in termen van prestaties niet zoveel aan (wel in termen van potentie).

 

+1/-0

Ik verwacht dat er nog wel meer zullen vertrekken en dat Mauro weer terug zal keren naar de linkerkant als iedereen weer fit is.

Doelmannen:
- Drommel
- Nieuwe keeper
- Nieuwe keeper

Verdedigers:
- Teze
- Obispo
- Ramalho
- Mauro
- Oppegard
- Boscagli
- Mwene
- Nieuwe rechtsback
- Nieuwe centrale verdediger

Middenvelders:
- Van Ginkel
- Gutierrez
- Veerman
- Doan
- Nieuwe middenvelder
- Nieuwe middenvelder
- Nieuwe middenvelder

Aanvallers:
- Vinicius
- Madueke
- Bruma
- Vertessen
- Ledezma
- Bakayoko
- Nieuwe spits
- Nieuwe spits
- Nieuwe linksbuiten



Van de overige spelers uit de selectie verwacht ik eigenlijk dat ze gaan vertrekken. Sangaré en Gakpo zijn niet te houden. Zahavi, Thomas en Mvogo hebben een aflopend contract. Ik vrees dat Götze en Max ook weg zullen willen en het bekende doorselecteren zal ook wel plaats gaan vinden. Wellicht dat een Bruma ook nog zal vertrekken bijvoorbeeld. Ik denk dat Delanghe verhuurd zal worden zodat hij een seizoen lang op het hoogste niveau zijn minuten kan maken.

Van de verhuurde spelers zou Sadilek nog een optie kunnen zijn voor de selectie, al ben je dan ook afhankelijk van FC Twente en of ze de koopoptie willen lichten.

Het is daarbij de vraag of Van Nistelrooij in dezelfde formatie wil blijven spelen of dat hij meer een 'klassiek' 4-3-3 wil spelen.

Voor de basis kom je al snel uit bij vijf/zes nieuwe spelers. Het is overigens ook wat de verschillende clubwatchers aangeven dat ze verwachten dat er komende zomer een flinke reorganisatie aan zit te komen. Al wordt dat volgens mij bijna ieder seizoen verwacht en vaak is het een stuk rustiger op de transfermarkt.

 

+1/-0

Ik zie Gotze en Max best blijven. Zeker die laatste, die kan toch niet echt hogerop?

 

+1/-0

Ik denk ook dat Max wel zal blijven. Hoewel "hogerop" natuurlijk een begrip is waar je meerdere kanten mee uit kunt. Götze zal wel vertrekken. Wellicht dat Schmidt hem bij Benfica binnen probeert te loodsen?

Ik verwacht een vertrek van:

- Mvogo
- Müller
- Thomas
- Götze
- Zahavi
- Vinicius
- Gakpo

En Sangaré zal op menig scoutingslijstje voor komen.

Ik ben vooral benieuwd naar onze nieuwe spits.

 

+1/-0

Op dit moment krijgen we Baumgartl en Sadilek er nog bij ipv Thomas en de geblesseerde Boscagli dus de enige vacatures op dit moment zijn een nieuwe eerste keeper en een nieuwe eerste spits. Voor de rest hoef je pas iets te doen als er iemand weg gaat.

Ik zou bij een vertrek van Sangaré gewoon tekenen voor een middenvelder met Guti, Veerman en Gotze. Götze als 2e spits vind ik toch net niet en ik denk dat hij op het middenveld veel meer waarde heeft dan achter een spits. Als je met de punt naar achteren speelt kan hij samen met Veerman die ruimte tussen de linies prima bespelen. Dat middenveld heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt. En ik denk dat Mauro-Teze-Ramalho-Max zelfs goed genoeg is om het seizoen mee te beginnen. Aanvallend moet er gewoon echt geinvesteerd worden in top kwaliteit als Gakpo en Madueke gaan en voor de rest is er in de breedte nog wel wat nodig.


code:


X X X

Veerman Götze
Guti

Max Ramalho Teze Mauro

x

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 april 2022 om 11:12:

Op dit moment krijgen we Baumgartl en Sadilek er nog bij ipv Thomas en de geblesseerde Boscagli dus de enige vacatures op dit moment zijn een nieuwe eerste keeper en een nieuwe eerste spits. Voor de rest hoef je pas iets te doen als er iemand weg gaat.

Ik zou bij een vertrek van Sangaré gewoon tekenen voor een middenvelder met Guti, Veerman en Gotze. Götze als 2e spits vind ik toch net niet en ik denk dat hij op het middenveld veel meer waarde heeft dan achter een spits. Als je met de punt naar achteren speelt kan hij samen met Veerman die ruimte tussen de linies prima bespelen. Dat middenveld heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt. En ik denk dat Mauro-Teze-Ramalho-Max zelfs goed genoeg is om het seizoen mee te beginnen. Aanvallend moet er gewoon echt geinvesteerd worden in top kwaliteit als Gakpo en Madueke gaan en voor de rest is er in de breedte nog wel wat nodig.


code:


X X X

Veerman Götze
Guti

Max Ramalho Teze Mauro

x




Een middenveld met Veerman, Guti en Gotze heeft natuurlijk lekker veel voetbal in zich maar wel iets minder controle. Ze moeten dan niet hele wedstrijden heel hoog op het veld staan anders wordt je overlopen. Overigens zie ik Gotze ook nog wel vertrekken: wellicht zelfs met Schmidt mee.

 

+1/-0

Als ik Roger was stond Mauro op nummer 1 als kandidaat om mee te gaan. Een back die op beide posities minimaal Europese subtop is, jong, spreekt de taal en kan makkelijk 2 jaar bij Benfica mee. Götze zou ook een logische kunnen zijn en voor de rest zie ik hem niemand meenemen.

 

+1/-0

Ik zou Mauro, als hij blijft, sowieso op links in plaats van Max zetten. Max is dit seizoen regelmatig een zwakke plek in de verdediging gebleken en Mauro deed het daar duidelijk beter en is ook linksbenig. Een goede nieuwe rechtsback zou dan gewenst zijn. Mwene doet het wel ok, maar voor PSV mag het wel een niveautje hoger dan Max en Mwene.

 

+1/-0

Mauro moet inderdaad weer terug naar linksback, maar ik zou het wel aandurven met Mwene op rechtsback, die werd duidelijk sterker (3 goals in december) voor zijn blessure. Sowieso hebben nieuwe spelers vaak een jaar nodig om te wennen en zijn ze vanaf jaar 2 een stuk verder.

 

+1/-0

Ik heb nog een beetje hoop dat Gotze wil blijven al lijkt dat tegen beter weten. Da's toch gewoon genieten als je hem volgt.
Het kennelijke gemak waarmee hij ballen controleert en goed weg legt....Natuurlijk is hij ook wel eens een potje niet thuis maar wie heeft dat niet. Voor mij is het een stylist en gewoon genieten.
Min of meer hetzelfde geldt voor Gakpo al moet die wel MEER spelen.
Die 2 zou ik proberen te houden.
Over het verliezen van Sangare maak ik me minder druk, in 2 seizoenen speelde hij een half jaar goed en nu de laatste weken weer prima, maar vergeet niet zijn beginperiode als kampioen balverlies en zijn periode na de africa-cup. Dit afwegende tegen een genoemd bod van Leicester van 35 milj is het voor mij niet moeilijk.
Ook over Madueke maak ik me niet druk; man van glas die op een 6 prima weken aan het begin van het seizoen na, voornamelijk excelleerde in uitzichtloze dribbels en balverlies. Weliswaar nog jong maar als daar ook 30 milj voor komt....laat lekker gaan.
Wat echt beter moet zijn de keeper, de linksback en de spits. Misschien zelfs ook een kanjer van een CV erbij zodat de trage Ramalho wat wordt ontzien of Boscagli evt op het middenveld kan bijspringen? Met de bedragen voor Madueke en Sangare moet je toch iets kunnen doen?
Een keeper en back zul je moeten kopen. Een spits ook al zul je toch ook de spits van jong PSV een keer de kans moeten geven, of moet die straks ook weer weglopen? Bovendien hebben we ook Romero nog, die zeker talentvol is en als hij langere tijd heel blijft wat mij betreft ook zijn kans verdient.

 

+1/-1

Ik denk dat we met een enorme onzekerheid zitten met betrekking tot wie er wel en niet gaan vertrekken.

Jongens als Gakpo, Madueke en Sangaré zullen bij concrete interesse en een goed bod weg zijn. Maar wordt er iemand echt concreet?

Spelers als Götze, Max en Mwene hebben overduidelijk een link met onze Duitse trainer. Staan zij open voor iets nieuws en komt er een club? Dan zullen ze ook weg zijn.

Jongens als Mauro, Doan en Guti hebben zich dit seizoen bewezen als waardevolle krachten, maar zullen niet vergeten zijn dat ze door PSV gedurende langere tijd niet als volwaardige spelers zijn behandeld. Dit zou ertoe kunnen leiden dat ook deze jongens open staan voor avonturen die langs komen (zeker in het geval van Guti met een contract voor 1 jaar).

En dan hebben we nog de jongens die we al een paar jaar aan de straatstenen niet (definitief) kwijtraken: Baumgartl en Bruma. Als ze blijven, dan kunnen zij eigenlijk geen rol spelen in het elftal, daar zijn ze gewoon niet goed genoeg voor. Van Ginkel zie ik helaas ook niet meer als serieuze optie. Daar heeft PSV verkeerd gegokt, hij is helaas niet meer geschikt gebleken voor ons niveau.

Wat moet er dus bij? Natuurlijk moet er 1 doelman bij. Er zal ook 1 CV gehaald moeten worden, nu Boscagli er een jaar uit ligt. Obispo is namelijk ook te blessuregevoelig om écht op te kunnen vertrouwen. Vanuit de jeugd zullen Oppegard en wellicht ook Sambo een rol kunnen gaan spelen, maar zolang Mwene en Max niet vertrekken hebben we sowieso eigenlijk wel voldoende bezetting op de flanken. Op het middenveld heb je een fysiek sterke breker als Sangaré eigenlijk wel nodig. Natuurlijk was hij de afgelopen 2 jaar ook regelmatig wat klunzig, maar het is een speler met een hele hoge upside en dat is voor ons echt noodzakelijk als we voor de prijzen willen gaan spelen. Als Götze vertrekt, moet je óf Doan het vertrouwen geven op zijn positie óf ook een goede vervanger halen. Ik ben niet ontevreden over wat Doan dit seizoen liet zien, maar Doan is wel een speler die goed combinerende mensen om zich heen nodig heeft. Ik ben bang dat hij verzuipt als hij het spel moet gaan maken. Voorin ligt het meeste werk. Iedereen (op Vertessen na) zou daar wel eens kunnen vertrekken. Yorbe vind ik een prima supersub, maar als basisspeler heeft hij mij nog niet voldoende overtuigd. Dus nieuwe spitsen en vleugelspelers zijn noodzakelijk als er spelers vertrekken. Die moeten eigenlijk 1 op 1 vervangen worden.

Het wordt een interessante transferzomer, waar naast ons ook Ajax flink zal moeten gaan inkopen. Ik durf nog niet echt te voorspellen hoe het er volgend seizoen uit gaat zien, en met alle onzekerheid vraag ik me ook af of we er opnieuw in gaan slagen om met een nieuwe coach in de eerste voorronde CL al zo goed te zijn als vorig jaar.

 

+1/-0

Nou er zijn in ieder geval genoeg geruchten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 28 april 2022 om 17:04:


Het wordt een interessante transferzomer, waar naast ons ook Ajax flink zal moeten gaan inkopen. Ik durf nog niet echt te voorspellen hoe het er volgend seizoen uit gaat zien, en met alle onzekerheid vraag ik me ook af of we er opnieuw in gaan slagen om met een nieuwe coach in de eerste voorronde CL al zo goed te zijn als vorig jaar.



Word idd een lastig verhaal met de weer zeer vroege start. Meer dan 50% van de basis staat op de nominatie om te vertrekken.

 

+1/-0

Doan persoonlijk akkoord, vermoedelijk vertrekken Guti , Gotze en Sangare ook nog. Heb je in het middenrif v Ginkel en Veerman nog over.
Vanuit Jong gaat er geen middenvelder volgend seizoen die stap maken, dus hier zal flink geinvesteerd moeten worden.
Timber zou ik een geweldige aankoop vinden.

 

+1/-0

Timber lijkt me inderdaad op het lijstje te staan. En ik heb het idee dat met Bazoer ook afspraken zijn gemaakt afgelopen winter. Anders was ie wel naar Feijenoord gegaan. Als Doan vertrekt, zou Veerman Götze moeten/kunnen opvolgen?

 

+1/-0

Hoe had hij naar Feyenoord moeten gaan dan als zij niet wilden betalen wat Vitesse wilde hebben?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 mei 2022 om 11:20:

Hoe had hij naar Feyenoord moeten gaan dan als zij niet wilden betalen wat Vitesse wilde hebben?



Ik meen me te herinneren dat daar het probleem niet meer lag en dat Bazoer zelf de boot heeft afgehouden. Zie ook deze clip https://www.espn.nl/video/clip/_/id/9783972link. Maar kan me uiteraard daarin vergissen. We gaan het merken de komende maanden :)

 

+1/-0

Jan Vennegoor of Hesselink is onze hoofd scouting. Kan iemand mij vertellen waar deze man heel de dag mee bezig is? In mijn veronderstelling zou hij een netwerk op moeten bouwen met scouts in binnen- en vooral ook buitenland. In zuid-Amerika en Scandinavië lijken we voorbij gestreefd door andere clubs en ik zie alleen nog maar namens zoals Bazoer, Krul etc voorbij komen en daarnaast spelers uit de koker van de trainer komen (m.u.v. bijv een Sangare, die gewoon goed is gescout door John de Jong en consorten). Er is budget, er lopen talenten genoeg rond maar binnen onze club, toch bekend om innovatie en netwerk in zuid-Amerika, zien we er te weinig van terug.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Guardado84 schreef op 11 mei 2022 om 09:25:

Jan Vennegoor of Hesselink is onze hoofd scouting. Kan iemand mij vertellen waar deze man heel de dag mee bezig is? In mijn veronderstelling zou hij een netwerk op moeten bouwen met scouts in binnen- en vooral ook buitenland. In zuid-Amerika en Scandinavië lijken we voorbij gestreefd door andere clubs en ik zie alleen nog maar namens zoals Bazoer, Krul etc voorbij komen en daarnaast spelers uit de koker van de trainer komen (m.u.v. bijv een Sangare, die gewoon goed is gescout door John de Jong en consorten). Er is budget, er lopen talenten genoeg rond maar binnen onze club, toch bekend om innovatie en netwerk in zuid-Amerika, zien we er te weinig van terug.



Behalve dat Vennegoor helemaal niet (meer) de hoofd scouting is, hebben jij en ieder ander op deze site geen enkel inzicht in wat de scouts wel of niet doen. Afgelopen seizoenen is al meerdere keren bewezen dat een speler aangetrokken werd zonder dat er iets in de media over verscheen.

Het eerste gerucht over Sangaré kwam via een vage Franse site. Toen was hij echter al medisch gekeurd bij PSV. Het verhaal over Götze is uiteraard bekend. De terugkeer van Van Ginkel vorig jaar verscheen volledig uit het niets en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23