Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24

Ik vind Madueke weliswaar getalenteerd, maar geen teamplayer. Denk dat zijn gemis makkelijker op te vangen is dan dat van Cody. Ben het er mee eens dat er iets voor terug moet komen wat er gelijk staat. Daarnaast hoop ik dat we gaan investeren in een speler met een goede voorzet ( wellicht een back?) zodat Luuk wat beter gaat renderen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 13 januari 2023 om 23:38:

De eerste vraag is inderdaad of er wel vervangers komen voor Gakpo en Madueke. We hebben al vaker gezien dat er allerlei namen genoemd worden in de winter, het stil blijft en we op deadline day te horen krijgen dat er geen geschikte opties beschikbaar waren, ze geen overhaaste beslissingen wilden nemen en de selectie sterk genoeg is om mee te doen om het kampioenschap.

De tweede vraag is of eventuele vervangers goed genoeg zijn om Gakpo en Madueke te vervangen. Ga er maar aan staan. De beste speler van PSV vervangen en de nummer 4? 5?

De derde vraag is of eventuele vervangers er meteen staan. Vaak zie je toch dat spelers een flinke tijd nodig hebben om te wennen aan het land, aan de competitie, de stad, de speelwijze, medespelers, etc. Nu hebben we het voordeel dat we een relatief eenvoudig programma hebben in januari, maar het moge duidelijk zijn dat er op dit moment weinig tot geen marge is om ook maar iets in te leveren op kwaliteit.

Dus er is genoeg reden om ons grote zorgen te maken als ook Madueke vertrekt.



Precies dat. Het is inderdaad nog te voeg om te panikeren maar "ervaringen uit het verleden" maken me wel sceptisch. Inmiddels ken ik de tactiek wel dat direct na de verkoop dan een topper er diverse namen van topspelers gelanceerd worden waarin met interesse heeft, en zoals boven geschetst is het dan vaak toch niet haalbaar, zoeken we een niveau lager, is er uiteindelijk niemand te vinden en modderen we door met 2e keus spelers en grijpen net overal naast. Beweren dat de huidige selectie titelwaardig is, lijkt me niet realistisch met een El Ghazi die nog geen moment kan imponeren als vervanger van Gakpo. En als straks Madueke ook gaat komen we met Saibari? Vertessen? Ook weer niet goed genoeg.
Maar inderdaad we gaan zien, er is nog volop tijd maar vooralsnog lees ik alleen over een verdediger welke bij Burnley er al niet aan te pas komt en niets over een topvleugelspeler. Ik vraag me oprecht af of men beide veluegels wil vervangen; Eind Augustus hallelujah "Gakpo blijft" en na 14 wedstrijden is hij pleite. Dan niet gelijk actie en een vervanger, nee dan gaat men 'zoeken', ik ben hopelijk te negatief maar ik vind het weinig vertrouwenwekkend.

 

+1/-0

Antony 100
Mudryk 100
Gakpo 35-40

Hmm

 

+1/-0

Tja wat moet je er nog van zeggen? We komen structureel tekort. Dat heeft alles te maken met een armetierige selectie en een slappe instelling. Ik word er moedeloos van.

 

+1/-0

Beleid is er gewoon niet. We gaan zo vierde worden, als je niet oppast.

 

+1/-0

Natuurlijk heb ik ook twijfels omtrent kwaliteit. Het seizoen beginnen met een ondermaatse verdediging is al zwak management.
Maar ik vind overall het beleid bij PSV ook gewoon té lief. Niet nu ineens, maar structureel.
De hele staf is bij voorkeur allemaal ex-PSV, ons kent ons, wie gaat daar eens een keer helemaal uit zijn stekker om te zeggen dat iets niet deugd ? Vreemde ogen dwingen!
Alle talentvolle jeugd wordt zo obtzettend behoedzaam gebracht dat ze al zijn vertrokken voordat ze aan het eerste toekomen.
Voor spelers die niet leveren geldt aanvankelijk het excuus dat ze er al even uit zijn (logisch als je vaak bankzitters koopt), dat ze toch in het verleden hebben laten zien wel te kunnen voetballen enz.
Iedere speler die langer dan een paar jaar bij PSV speelt wordt een mooie transfer "gegund".
Zomaar een paar voorbeelden, en het zal mogelijk helemaal geen steekhouden, maar mij geeft dat de indruk van lief zijn voor elkaar, pamperen, goedpraten en gemoedelijkheid waar ik zakelijkheid, winnaarsmentaliteit en alles voor het resultaat wil, ook als dat soms hard is ten opzichte van je spelers of staf.

 

+1/-0

Dat ik het durf te opperen maar wat dachten jullie van Noa Lang?

 

+1/-0

Noa Lang, weer zo'n gastje die zichzelf de beste van de wereld vindt terwijl hij nog niks heeft laten zien. Ik mag hopen dat die gozer niet als redding voor PSV wordt gezien.

Wat is wel de redding voor PSV? Dat is een goeie vraag. In 2 wedstrijden tegen makkelijke tegenstanders had je 4 punten kunnen uitlopen op Ajax. Maar je dompelt jezelf in een crisis door thuis tegen Sparta helemaal niks af te dwingen en daarna gelijk te spelen tegen het grootste stel kneuzen uit de eredivisie.

Als ik PSV gisteren zie spelen, dan bevalt me eigenlijk heel erg weinig. Ik mis gif, ik mis daadkracht, ik mis de uitstraling van een titelkandidaat. Ik zie iedereen kansen missen zonder te balen. Ik zie een Luuk de Jong, die als Messias werd binnengehaald, maar die er net zo onbeholpen bij loopt als die oude Burak Yilmaz. Slechts één aanvallende speler had gisteren wel de drive om er alles aan te doen, maar ook bij hem ging er meer dan genoeg fout. En het is erg genoeg dat een jochie van 19 nu al onze belangrijke speler is. Als Xavi Simons wegvalt, hebben we echt een heel middelmatig team over. Want natuurlijk doen Guti en Sangaré voldoende goede dingen, en had onze verdediging de boel 90 minuten lang op 2 momentjes na onder controle, maar het is verre van top-top-niveau.

Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of je met 2 gerichte versterkingen de boel opeens op de rit kunt krijgen, maar aangezien we met nagenoeg dezelfde ploeg in de eerste seizoenshelft ook best wel goede dingen hebben gezien, zie ik het nu misschien iets te pessimistisch. Ik ben benieuwd waar Brandts mee gaat komen, want als er niks komt, dan zijn we eind februari op 3 fronten afgehaakt en moeten we met een prima AZ en Twente zelfs vrezen dat we in de play-offs gaan belanden.

 

+2/-0

Josip Brekalo - Wolfsburg
Keito Nakamura - LASK
Viktor Tsygankov - Kiev
Alexis Vega - Guadalajara

Er zijn echt wel jongens die dit of voorgaande seizoenen prima statistieken hebben neergelegd die een versterking zouden kunnen zijn voor PSV. Volgens mij is dat ook niet het probleem een versterking vinden, maar ik heb het gevoel dat er niet veel bestedingsruimte is en dat we daardoor niet door kunnen pakken. We lopen Tsygankov al zo goed als mis. Dit zijn alleen nog maar de aanvallende versterkingen. PSV heeft ook een groot probleem achterin, er loopt echt zware middelmaat tussen.

 

+1/-0

Nu Madueke ook vertrekt zou ik zeggen huur Danjuma met optie tot koop en huur ook Myron Boadu met een optie tot koop. Dan kun je zien wat ze toe kunnen voegen en kun je daarna kiezen wat ermee te doen. Is die Noor ook nog in beeld?
Vertessen mag ook wel vertrekken. Voegt niks toe...

 

+1/-0

Wat moet je met een optie tot koop voor Danjuma? Alsof PSV 35 tot 40 miljoen voor een speler gaat betalen

 

+1/-0

Marcel mag wel aan de bak. En Ruud ook. Wie gooit er even een gifje van Al-Sahaf in?

 

+1/-0

Ik las van de week ergens in een forumdraadje dat PSV in vergevorderde onderhandeling zou zijn met Dario Osario. Chileens megatalent. Dat is de categorie die voor ons nog wel eens interessant kan zijn. Moet 8mln kosten

 

+2/-0

Is het geen idee om het seizoen af te maken met een 4-1-2-1-2 formatie? Daar hebben we wel de spelers voor. Dan zou je best een leuke voorhoede kunnen maken met De Jong, Simons en Til/Silva/Vertessen. Twee vleugelspelers halen die er direct staan wordt wel een opgave, al heb ik het volste vertrouwen in Brands en co.

 

+1/-0

De gaten in de selectie zijn volgens mij super duidelijk, en nu er geld is mag er wat mij betreft ook eens wat actie komen. Brands verschuilt zich altijd achter het niet perse hoeven te versterken maar het is gewoon duidelijk dat het nu wel moet én kan én er is sowieso een complete markt beter dan dat wat we hebben dus heel mogelijk is het ook weer niet.


code:

Benitez

Vacature 1/Mwene Ramalho/Jarred/Teze Obispo/Boscagli/Jarred Mauro/Max

Sangaré/Guti Veerman/Guti

Vacature 2/Xavi Xavi/Veerman/Til Vacature 3/El Ghazi

Luuk/Vertessen/El Ghazi



Met 20 miljoen moet je toch die 3 problemen kunnen fixen zou je zeggen. Tenminste als je alles op orde hebt binnen je scouting.

 

+1/-0

Ik ben het met je eens, maar ik denk dat in het beeld van PSV vacature 1 niet bestaat. Teze krijgt minimaal tot het einde van dit seizoen de kans.
Verder zou ik graag een betere stand in voor luuk zien dan Vertessen.

 

+1/-0

Vacature 1 is dan ook zeker in prioriteit niet de 1e vacature. Dat zijn de 2 vacatures in de voorhoede. Ik ben ervan overtuigd dat we met Mwene en Mauro Jr. 2 backs in de gelederen hebben waarmee we kampioen kunnen worden. Het zijn geen Dumfries en Angelino, maar gewoon prima spelers voor PSV en echt niet onze grootste bronnen van onrust. Het probleem zit hem erin dat we met Ramalho, Teze, Brantwaithe, Obispo en Boscagli 5 "basiswaardige spelers" hebben die allemaal mwah-mwah zijn. Zeker geen slechte verdedigers, maar er gaat gewoon te vaak dingen mis. Zet er 1 topper neer en die 5 jongens kunnen allemaal aan zijn zijde uitblinken, maar die topper, die missen we nou juist.

Zonder goede invulling van de 2 vacatures voorin, is ons seizoen afgelopen. We hebben reeds punten verspeeld tegen Sparta en Fortuna. Op dit moment is geen enkele wedstrijd meer een zekerheidje. Zeker in de zwaardere potten zullen we gewoon gaan merken dat we voorin kwaliteit tekort komen. De zware reeks die er in februari aankomt, kan met het huidige elftal niet tot een goed einde worden gebracht. En ik heb sterke twijfels of een 20-jarig Portugees gastje daar verandering in kan brengen.

Dan hebben we misschien mooie jaarcijfers, en waarschijnlijk een fors lagere salarisdruk (omdat ook Zahavi, Götze en Vinicius al weg zijn). Maar voetballend hebben we, op Simons na, niemand meer rondlopen die iets kan creëren. Gaat PSV nu reeds bouwen aan een elftal voor volgend jaar, en moeten we nu alleen maar hopen dat we Europees voetbal veilig stellen? Of gaat PSV toch proberen om mee te blijven doen in de titelstrijd, waar we zeker nog niet kansloos zijn en waar het niet ondenkbaar is dat iedereen na dit weekend binnen 2 punten van elkaar staat.

Ik ben benieuwd, maar ik ben op dit moment niet heel erg hoopvol.

 

+1/-0

En nu is Bruma ook definitief weg. We houden echt niets over zo ;)

 

+1/-0

Als iedereen uit de Eredivisie vervolgens zwaar tegenvalt snap ik ook wel dat we nog even iedereen verkopen totdat de prijs in elkaar klapt. Wie is de laatste grote uitgaande transfer geweest die positief verraste?

Zelfs De Ligt, die van Juve naar Bayern ging, werd met verlies verkocht. Lozano is een prima speler voor Napoli, maar ook niet de wereldtopper, die ze misschien verwachtten voor 45 miljoen. Frenkie de Jong is misschien okayish geweest, maar niet voor dat geld. Dumfries was wel ruim zijn geld waard, in zoverre dat een grote transfer was.

 

+1/-0

Deze Georgier zou een goede vervanger van Gakpo kunnen zijn. Talentvol, goede dribbel, goed schot vanaf links en doorzetter. Speelt bij Bordeaux en zou betaalbaar zijn (mw op transfermarkt 2 miljoen Euro).

Bron: zuriko davitashvili

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23