Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24

open/sluit de onderstaande quote:

CharlyB70 schreef op 03 januari 2023 om 23:17:

Vanuit het Belgische wordt de naam Noa Lang geopperd als vervanger van Gakpo in het geruchtencircuit.

Mag toch hopen dat dat niet waar is. Wat een irritante overschatte speler is dat zeg !



Ik vind het anders helemaal niet verkeerd zo'n speler erbij te hebben. Natuurlijk heeft hij af en toe bijzonder gedrag, maar met 20 koorknapen ga je het niet redden.
Een beetje pit en bravoure ontbreekt wel, dus ik zou Lang echt een prima optie vinden. Een actie, scorend vermogen, assists. Hij kan echt wel wat hoor

 

+1/-0

Ik vind de overgang van keurige Cody naar dit mannetje met zijn maniertjes wel erg groot …

Ik heb het ook niet over zijn voetballende kwaliteiten, maar vindt het gewoon een heel naar mannetje. En heeft zich eigenlijk ook bij al zijn clubs (na een goede beginperiode) misdragen.

 

+2/-0

Niet getreurd hoor. Afgelopen maand werd hij al gelinkt aan Engelse clubs en verschenen er berichten dat hij minstens 30 miljoen moet kosten. Die komt in ieder geval niet deze kant op.

 

+1/-0

Lang van z’n leven niet.. 😂
Dit is toch geen speler die je graag in je selectie wilt?
Die gozer spoort niet in z’n kop.. vind zichzelf beter dan dat Zlatan zichzelf vindt (Zlatan mag dat dan ook).. echt niet aan beginnen gewoon.

 

+1/-0

Pfoeh, we missen wel wat in aanvallend opzicht, nu Cody weg is.

 

+1/-0

Kijkend naar de stand (met 5 clubs binnen 4 punten verschil), en de perikelen die er bij al deze clubs spelen (Ajaks loopt voor geen meter en die gaan over enkele wedstrijden misschien toch de trainer ontslaan, en Fnoord met z’n blessures), maken we nog steeds heel veel kans om kampioen te worden dit jaar.

Daar we waarschijnlijk in financieel opzicht niet veel kunnen doen, zou ik proberen om zo veel mogelijk spelers te huren (tot einde seizoen), en de selectie zo breed mogelijk te maken (om eventuele blessures etc. op te kunnen vangen). En dan bedoel ik veel spelers, niet een of twee, maar ga gewoon voor 4-5 spelers!

Dan in de komende maanden een nieuwe TD aannemen die een plan kan schrijven voor het volgend seizoen, met hopelijk CL voetbal, en iets meer geld te besteden voor lange termijn investeringen.

En natuurlijk de huidige selectie ervan overtuigen dat we gewoon meedoen in het kampioenschap, en dat ze best een tandje erbij mogen zetten. ;)

 

+1/-0

@Kleine1 Die laatste zin is toch eigenlijk al te triest voor woorden he? Dat wij als fans denken dat er soms meer in had gezeten als ze hun stinkende best hadden gedaan.
Zegt dat vooral iets over ons of over ons verwachtingspatroon of laten we hier als "topclub" steken vallen doordat de beleving in de spelersgroep niet optimaal is?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 13 januari 2023 om 08:01:

...

Daar we waarschijnlijk in financieel opzicht niet veel kunnen doen, zou ik proberen om zo veel mogelijk spelers te huren (tot einde seizoen), en de selectie zo breed mogelijk te maken (om eventuele blessures etc. op te kunnen vangen). En dan bedoel ik veel spelers, niet een of twee, maar ga gewoon voor 4-5 spelers!

Dan in de komende maanden een nieuwe TD aannemen die een plan kan schrijven voor het volgend seizoen, met hopelijk CL voetbal, en iets meer geld te besteden voor lange termijn investeringen.

En natuurlijk de huidige selectie ervan overtuigen dat we gewoon meedoen in het kampioenschap, en dat ze best een tandje erbij mogen zetten. ;)



Vind je dat onze selectie nu te smal is? We hebben 10 verdedigers (Hoever, Mwene, Teze, Ramalho, Brantwaithe, Obispo, Boscagli, Max, Mauro Junior en Oppegard). Op het middenveld hebben we met Guti, Sangaré, Simons, Veerman en Til 5 basiswaardige spelers en voorin hebben we kwantitatief ook voldoende opties met El-Ghazi, Madueke, De Jong, Bakayoko, Vertessen, Saibari en Savio. Dat er van die 7 eigenlijk 4 niet basiswaardig zijn, is daarbij een kanttekening.

Ik vind het daarom een heel slecht idee om voor 4-5 spelers te gaan. We zijn al heel goed in staat blessures op te vangen. Wat we juist nodig hebben, is topkwaliteit. Iemand die in staat is om de (matige) spelers die we hebben beter te laten spelen. Iemand die het elftal over een dood punt kan helpen. Ik zou dus veel liever in 1 of 2 spelers investeren (desnoods huur) die ons direct en aantoonbaar sterker maken. Eén van die 2 moet een voorhoedespeler zijn, en als je daarnaast nog iemand kan halen van die kan bijdragen wat jongens als Moreno/Guardado/Van Ginkel brachten (3 spelers die in de periode 2015-2018 mede verantwoordelijk waren voor het binnenhalen van de kampioenschappen), dan kun je in mijn ogen een serieuze gooi doen naar de titel.

Blijf je aanmodderen met de huidige groep, dan is het een kwestie van tijd voordat één van onze concurrenten wél een goede serie gaat neerzetten en wij afhaken in de strijd om de titel.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 13 januari 2023 om 10:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 13 januari 2023 om 08:01:

...

Daar we waarschijnlijk in financieel opzicht niet veel kunnen doen, zou ik proberen om zo veel mogelijk spelers te huren (tot einde seizoen), en de selectie zo breed mogelijk te maken (om eventuele blessures etc. op te kunnen vangen). En dan bedoel ik veel spelers, niet een of twee, maar ga gewoon voor 4-5 spelers!

Dan in de komende maanden een nieuwe TD aannemen die een plan kan schrijven voor het volgend seizoen, met hopelijk CL voetbal, en iets meer geld te besteden voor lange termijn investeringen.

En natuurlijk de huidige selectie ervan overtuigen dat we gewoon meedoen in het kampioenschap, en dat ze best een tandje erbij mogen zetten. ;)



Vind je dat onze selectie nu te smal is? We hebben 10 verdedigers (Hoever, Mwene, Teze, Ramalho, Brantwaithe, Obispo, Boscagli, Max, Mauro Junior en Oppegard). Op het middenveld hebben we met Guti, Sangaré, Simons, Veerman en Til 5 basiswaardige spelers en voorin hebben we kwantitatief ook voldoende opties met El-Ghazi, Madueke, De Jong, Bakayoko, Vertessen, Saibari en Savio. Dat er van die 7 eigenlijk 4 niet basiswaardig zijn, is daarbij een kanttekening.

Ik vind het daarom een heel slecht idee om voor 4-5 spelers te gaan. We zijn al heel goed in staat blessures op te vangen. Wat we juist nodig hebben, is topkwaliteit. Iemand die in staat is om de (matige) spelers die we hebben beter te laten spelen. Iemand die het elftal over een dood punt kan helpen. Ik zou dus veel liever in 1 of 2 spelers investeren (desnoods huur) die ons direct en aantoonbaar sterker maken. Eén van die 2 moet een voorhoedespeler zijn, en als je daarnaast nog iemand kan halen van die kan bijdragen wat jongens als Moreno/Guardado/Van Ginkel brachten (3 spelers die in de periode 2015-2018 mede verantwoordelijk waren voor het binnenhalen van de kampioenschappen), dan kun je in mijn ogen een serieuze gooi doen naar de titel.

Blijf je aanmodderen met de huidige groep, dan is het een kwestie van tijd voordat één van onze concurrenten wél een goede serie gaat neerzetten en wij afhaken in de strijd om de titel.



Ik bedoelde ook 4-5 spelers van topkwaliteit, om zoals je aangeeft de zwakkere spelers te vervangen. Middenveld zit wel goed, maar kijk toch eens naar al die namen in de verdediging en aanval …. daarvan is toch 60-70% niet genoeg voor een PSV of ze hebben zich tot nu toe nog helemaal niet bewezen!

Wat zou het kosten om een speler van topkwaliteit voor een half jaar te huren? Misschien 2 miljoen Max.? Nou, dan ben je met een 6-10 miljoen klaar, maar heb je wel een reële kans op de titel en CL. Ik geloof echt dat de club nu gewoon ervan moet profiteren dat die andere clubs niet top zijn, en dan kan alleen met een kwaliteitsimpuls.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 13 januari 2023 om 09:11:

@Kleine1 Die laatste zin is toch eigenlijk al te triest voor woorden he? Dat wij als fans denken dat er soms meer in had gezeten als ze hun stinkende best hadden gedaan.
Zegt dat vooral iets over ons of over ons verwachtingspatroon of laten we hier als "topclub" steken vallen doordat de beleving in de spelersgroep niet optimaal is?



Tja, dat is inderdaad triest … maar heb jij dat gevoel niet dan?
En ik durf echt niet te zeggen waar het aan ligt, maar ik zie onze spelers gewoon niet “door het vuur gaan”, niet voor elkaar en niet voor een goed resultaat. Misschien zit het wel in de technische staf … ik denk dat een speler echt wel harder gaat lopen voor een Jürgen Klopp of een Guardiola, maar ja die hebben wij niet ;)
Trouwens, een uitzondering hierop is Guti .. je ziet toch afgelopen wedstrijd dat hij echt vol gaat, en wordt niet voor niets de beste van ons … misschien stukje mentaliteit ook hè (je ziet/zag dat ook bij de Zuid-Amerikanen van Ajaks hè). En een Guti hoor/zie je niet klagen (zoals een Veerman).

 

+1/-0

Oh maar ik vind dat ook wel hoor, vreselijke flaters als tegen Cambuur en Groningen dat gaat er bij mij echt niet in. En ik snap wel dat een individu niet altijd even gemotiveerd zou zijn. Maar soms lijkt het hele team niet optimaal gemotiveerd. Nou heb ik natuurlijk makkelijk lullen op de bank met wat drinken en een zak chips maar toch😊

 

+2/-0

Ik vraag me ook wel eens af waar dat aan ligt. Ook Guti hebben we in de afgelopen jaren wel eens verguisd omdat hij er wat verloren bij liep en bij lange na niet bracht wat we van te voren gehoopt hadden. Het is denk ik ook lang niet altijd een kwestie van "niet willen", maar volgens mij ook van "niet kunnen", of "niet weten hoe".

Een tegenstander als Sparta had het afgelopen zaterdag gewoon goed staan. Als het dan even niet zo lekker loopt bij PSV, dan is het voor ons lastig om zo'n tegenstander toch te breken. Dan moet je eigenlijk het geluk hebben dat je regelmatig een "gratis goal" maakt, bijv. uit een dood spelmoment. Of dat je met een individuele bevlieging toch op 1-0 komt. Maar kwam het nu echt door instelling / motivatie, dat dat zaterdag niet lukte? Ik zag eigenlijk gewoon een ploeg die niet bij machte was een oplossing te verzinnen. Waarbij basale, simpele voetbaltechnische handelingen mislukten.

Volgens mij zit het toch vooral in het stukje kwaliteit. Het lukt gewoon af en toe niet. Zo'n situatie als in de laatste minuut tegen Sparta in de beker, waar je nog een 100% kans weggeeft, dat gebeurt ons te vaak in die situaties. En dat is niet omdat we niet hard werken, maar wel omdat we verdedigend niet goed genoeg staan of niet genoeg duels winnen om die situaties te voorkomen. Net zoals we vaak te slordig zijn om het uit te spelen en 1-3 te maken in de situaties dat Simons en Til dat zouden kunnen doen.

Enkel in de wedstrijd tegen Cambuur heb ik echt een gebrek aan motivatie gezien. Daar zag ik een elftal dat dacht dat het vanzelf wel goed zou komen. Tegen Groningen mag je natuurlijk nooit 3 goals in 5 minuten tegenkrijgen, maar daar was PSV in de overige 85 minuten wel gewoon heer en meester.

Ik pleit daarom ook voor topkwaliteit. Ik denk alleen niet dat 4-5 spelers haalbaar is, zoals kleine suggereert. Ik denk dat het gewoon lastig is om topspelers te vinden die voor PSV willen komen spelen én die ook direct echt wat kunnen toevoegen. Want spelers die goed bezig zijn, blijven gewoon bij hun club. En er zijn ook geen spelers die per sé aan spelen toe moeten komen omdat er in de zomer een eindtoernooi aan komt.

 

+2/-0

Als ook Madueke nog wordt verkocht dan valt er helemaal geen eer meer aan te behalen voor RvN.

Leuk die 80 miljoen die je binnen haalt, maar tweede worden zou dan al een wereldprestatie zijn. Speel je waarschijnlijk weer geen CL en mag je volgend seizoen het laatste beetje zilverwaar verkopen in de vorm van Sangaré.

 

+2/-0

Precies. Er komen dan natuurlijk ook helemaal geen vervangers voor

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 13 januari 2023 om 21:49:

Precies. Er komen dan natuurlijk ook helemaal geen vervangers voor



Je bent je MVP kwijt die verantwoordelijk was voor een shitload aan goals en assists en nu ga je ook zijn "vervanger" verkopen. Vergeef me als ik een plaatje schets dat er niet al te rooskleurig uit ziet.

Dit bericht is gewijzigd op 14 januari 2023, 07:40:31.

 

+3/-0

Het slaat alleen helemaal nergens op om nu al te stellen dat 'er geen eer meer te halen is' en 'tweede worden al een wereldprestatie is'. Je hebt nog geen flauw idee wat voor spelers er gaan komen. Zulke uitspraken zou je wellicht kunnen doen als over 2 1/2 week de transferwindow gesloten is en je dan pas weet met welke spelers je de tweede seizoenshelft gaat spelen.

 

+1/-0

De eerste vraag is inderdaad of er wel vervangers komen voor Gakpo en Madueke. We hebben al vaker gezien dat er allerlei namen genoemd worden in de winter, het stil blijft en we op deadline day te horen krijgen dat er geen geschikte opties beschikbaar waren, ze geen overhaaste beslissingen wilden nemen en de selectie sterk genoeg is om mee te doen om het kampioenschap.

De tweede vraag is of eventuele vervangers goed genoeg zijn om Gakpo en Madueke te vervangen. Ga er maar aan staan. De beste speler van PSV vervangen en de nummer 4? 5?

De derde vraag is of eventuele vervangers er meteen staan. Vaak zie je toch dat spelers een flinke tijd nodig hebben om te wennen aan het land, aan de competitie, de stad, de speelwijze, medespelers, etc. Nu hebben we het voordeel dat we een relatief eenvoudig programma hebben in januari, maar het moge duidelijk zijn dat er op dit moment weinig tot geen marge is om ook maar iets in te leveren op kwaliteit.

Dus er is genoeg reden om ons grote zorgen te maken als ook Madueke vertrekt.

 

+1/-0

En veel te voorbarig om nu al te roepen dat er geen eer meer te halen is en dat tweede worden al een wereldprestatie zal zijn

 

+1/-0

Doe ik ze na afloop van de transferperiode nog een keer.

 

+1/-0

Als Madueke vertrekt moet je echt bewezen assists en goals halen. De jonkies in de aanval bij PSV zijn veel te licht (Bakayoko, Saibari, Savio, Vertessen). Die moeten elders vlieguren maken. Daarbij overtuigt El Ghazi mij ook nog niet. Hou je alleen Luuk de Jong over en die is al aardig op leeftijd. Nee we zijn nu het zilverwerk aan het verkopen en we houden de B-categorie over. PSV onwaardig. Ik hoop dat mijn mening over een week of 2, als de transfermarkt weer sluit, bijgesteld kan worden. Maar ook ik vrees ervoor.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 24 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie seizoen 22/23