Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Erick Gutierrez

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Man hij valt me best wel tegen. Bij Pachuca zag ik hem regelmatig spelen, en dan leverde hij elke wedstrijd een prima pot af op het veld.Hij was degene die de lijnen uitzette.
Pereiro is nu nog mijn favoriet op 10, maar mocht hij alsnog vertrekken dan zou ik Guti eens op die positie zetten.

 

+2/-0

Ik was in het stadion zaterdagavond en toen vond ik het wel meevallen, maar na alle reacties toch de gehele wedstrijd terug gekeken op een later moment, maar zo slecht was het helemaal niet. Natuurlijk hij heeft 2 a 3 ballen ingeleverd, 1x die Japanner een meter teveel ruimte gegeven en hier en daar een duel verloren.... maar hij heeft 80% van de ballen naar voren gespeeld. En dat is toch meer dan fijn met ons centraal duo achterin.

Op zich heb ik nog geloof in een middenveld Rosario en Guti. Ik zie duelkracht, agressie, voetballend vermogen, bereidheid maar met z'n tweeën leggen ze het af tegen elk middenveld dat wel met 3 man speelt. Voeg een goede degelijke nummer 10 (die niet enkel offensief is zoals Lammers/Bergwijn/Pereiro) en ik denk dat ons middenveld prima in balans is. En als we die nummer 10 niet kunnen vinden dan moeten we overwegen om met de punt naar achteren te spelen ipv naar voren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sir tinus schreef op 06 augustus 2019 om 15:04:

Ik was in het stadion zaterdagavond en toen vond ik het wel meevallen, maar na alle reacties toch de gehele wedstrijd terug gekeken op een later moment, maar zo slecht was het helemaal niet. Natuurlijk hij heeft 2 a 3 ballen ingeleverd, 1x die Japanner een meter teveel ruimte gegeven en hier en daar een duel verloren.... maar hij heeft 80% van de ballen naar voren gespeeld. En dat is toch meer dan fijn met ons centraal duo achterin.

Op zich heb ik nog geloof in een middenveld Rosario en Guti. Ik zie duelkracht, agressie, voetballend vermogen, bereidheid maar met z'n tweeën leggen ze het af tegen elk middenveld dat wel met 3 man speelt. Voeg een goede degelijke nummer 10 (die niet enkel offensief is zoals Lammers/Bergwijn/Pereiro) en ik denk dat ons middenveld prima in balans is. En als we die nummer 10 niet kunnen vinden dan moeten we overwegen om met de punt naar achteren te spelen ipv naar voren.



Is Ihattaren in jouw ogen dan ook te aanvallend op "10"?

Hebben we überhaupt wel zo'n "10" in de selectie?

En zo niet: hoe zou jij spelen mdpna?

 

+1/-0

Ihattaren is toch teveel spelmaker om dichtbij Guti te spelen vind ik. We missen een dynamische middenvelder die het duo Guti-Rosario compleet maakt. Eigenlijk hebben we die wel in Afellay en Thomas, maar die zijn chronisch geblesseerd.

Uiteindelijk vind ik van Van Bommels' experimenten Bergwijn op '10' nog de beste, maar ik ben het ermee eens dat we gewoon met 3 echte middenvelders moeten gaan spelen.

 

+2/-0

Jemig, hij speelt wel slordig. Al een paar slechte passes gezien, van de man die er hoort te staan om het spel te maken.

 

+1/-0

Guti heeft ook nog geen een keer kunnen overtuigen. Vraag me af of hij wel het PSV niveau heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 11 augustus 2019 om 20:22:

Jemig, hij speelt wel slordig. Al een paar slechte passes gezien, van de man die er hoort te staan om het spel te maken.


Het is wisselend. Had ook een paar goede (steek)passes en slidings waarmee hij de bal veroverde cq de tegenaanval onschadelijk maakte. In vergelijking met Rosario brengt hij opbouwend wel beduidend meer, maar het gaat helaas ook nog iets te vaak fout.

 

+1/-0

Vond hem bij de 0-1 niet overtuigend..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

neva schreef op 11 augustus 2019 om 21:02:

Vond hem bij de 0-1 niet overtuigend..



Vaker bij tegengoals betrokken. Kunnen we niet omheen.

 

+1/-0

Hij brengt risico in zijn spel en dat is nodig als je naast Rosario staat. Misschien toch weer een keer proberen om hem op 10 de kans te geven? Met onze aanvalslinie, die anders is dan vorig jaar ivm Malen ipv Luuk, zou hij het misschien toch wel kunnen. Sadilek of Hendrix in zijn rug voor het defensieve werk en dan kan hij nog steeds inzakken om de bal op te komen halen.

 

+1/-0

Ik snap het negatieve sentiment over Guti niet zo. Hij is een speler die graag wil voetballen. Die vooruit speelt, de combinatie zoekt als het kan, een crosspass over 50 meter kan geven, die in scoringspositie kan komen... Als ik trainer was, zou hij onomstreden zijn.

En inderdaad, beide tegendoelpunten in de eredivisie dit seizoen komen voort uit situaties waarbij Gutierrez een rol speelt. Ik zie dat echter eerder als 'ongelukkig' als dat hij echt schuldig is aan die tegengoals. Gisteren probeert hij voor Necid te dringen en raakt hij uit balans, en vorige week moet hij na een rush van 40 meter opeens die naar binnen komende Japanner blokken. En dan maakt die Necid een wereldgoal en had die bal van Twente nooit binnen mogen vallen.

Kwalijker vind ik dat hij soms ook teveel risico in zijn spel legt en gevaarlijk balverlies lijdt. Die momenten moet hij leren herkennen en dan soms ook maar voor de simpele oplossing kiezen.

 

+1/-0

Vond hem tegen ADO heel goed spelen. Hij is een erg dynamische speler met een goede steekpass. Even een paar wedstrijden warm worden en vertrouwen opkrikken en hij zou zomaar ons beste speler van het seizoen kunnen worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

elmoro89 schreef op 13 augustus 2019 om 15:03:

Vond hem tegen ADO heel goed spelen. Hij is een erg dynamische speler met een goede steekpass. Even een paar wedstrijden warm worden en vertrouwen opkrikken en hij zou zomaar ons beste speler van het seizoen kunnen worden.



Tegen ADO vond ik hem voor het eerst sinds lange tijd ook goed spelen. Denk wel dat hij nog steeds veel beter kan. Maar hij had aantal goede passes en was fel.

Hoop ook dat hij door meer te spelen, beter zijn draai gaat vinden in het elftal. Maar eerlijk gezegd begin ik wel een beetje twijfles te krijgen.

 

+1/-0

Ik ben blij met de positieve agressie en beleving die hij momenteel laat zien. Het is allemaal wat minder vrijblijvend en er zit meer dynamiek in. Dat hij kan voetballen wist ik al wel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 18 augustus 2019 om 23:37:

Ik ben blij met de positieve agressie en beleving die hij momenteel laat zien. Het is allemaal wat minder vrijblijvend en er zit meer dynamiek in. Dat hij kan voetballen wist ik al wel.




Was gisteren weer één van de beste. Maar er zit nog zeker rek in, met wat meer wedstrijdritme zal hij nog beter gaan worden...

 

+2/-0

Vond hem zeker niet tegenvallen. Een stabiele factor op het middenveld die veel werk opknapt.

 

+1/-0

Zit zeker een stijgende lijn in, wint veel meer duels veel onderscheppingen.
Ook voor hem gewoon vertrouwen geven dan moet het goed komen.
We hebben gezien dat hij kan scoren (toen hij net bij PSV kwam), we hebben prachtige passes gezien en nu beginnen we duelkracht en onderscheppingen te zien.
Dat is precies wat we willen zien op zijn positie, nu moet het allemaal nog samen vallen.
Er zitten nu nog iets te veel domme ballen tussen en we missen de diepgang en het scorende vermogen van zn eerste wedstrijden maar dat zit er wel in.
Ook hier denk ik dat een andere man naast hem wonderen kan doen.....ik zag dat Guardado niet gespeeld heeft bij Betis afgelopen weekend.....geblesseerd of zijn er hier mogelijkheden?

 

+1/-0

Ik ben opgelucht dat hij de weg omhoog lijkt te hebben gevonden. Hij draait bijna altijd naar voren open, wat echt een verademing is. Die slordigheidjes die hij ook regelmatig laat zien zijn natuurlijk wat zorgelijk, maar ik zie hem echt groeien op het moment. Speelt ook met wat meer agressie en pit, laat zich meer gelden in de duels en heeft een goede pass in de benen. Brengt zeker wat elan op het middenveld wat eerst ontbrak. Ik hoop dat Mark hem laat staan voorlopig en dat hij de opwaardse lijn doorzet.

 

+2/-0

Ik vind het onbegrijpelijk dat anlisten en commentatoren zo negatief zijn over Guti. Natuurlijk er gaat wel eens wat verkeerd omdat hij risico in zijn spel legt, maar ik kan me toch niet voorstellen dat van Bommel ook maar 1 moment twijfelt om hem te wisselen voor Hendrix/Sadilek. Ik vind overigens dat het blok met Rosario ook gewoon beter rendeert met Guti tov die andere spelers omdat ze beter bij elkaar passen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Spelers » Erick Gutierrez