Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Eredivisie: Feyenoord - PSV (editie jaargang 22-23)

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

De wedstrijd waarbij je bij voorbaat een 1 in kan vullen, en dan doorgaans goed zit. In de zogenaamd kolkende Kuip, waar Kuipvrees een begrip is (vrees dat het bouwval instort?) en waar scheidsrechters steevast in ons nadeel fluiten. En is het niet een scheidsrechter, dan wel een toeschouwer als Rommedahl alleen op de keeper af gaat (of afgaat) en zijn actie daardoor eindigt met een ongeïnspireerd en kansloos lobje (stonden al wel een nulletje of twee achter, maar toch).

Met andere woorden: dit gaat hem worden. In dit seizoen waar de logica ver te zoeken is, het voetbal niet om aan te gluren en de coaches ideeënloos lijken, is de tijd daar om op te staan en hup, naar die titel te marcheren. Onder aanvoering van "Thor" Hazard en een ontketende Jordan Teze laten we zien de enige en echte titelkandidaat te zijn.

Al die maanden slecht voetbal was puur zand in de ogen van de concurrentie, pas nu zetten we de motor vol open, te laat voor hen om nog te kunnen reageren en wordt vandaag een mooie stap gezet richting een glorieuze titel!





Of niet, dat kan ook natuurlijk.

 

+1/-0

Hahaha mooi stukje!

Maar: “een ontketende Jordan Teze”?? Zelfs als dat kan gebeuren … wat zou dan het resultaat zijn? Gaat hij dan 2x (in een hele wedstrijd) over de rechtsbuiten heen?? Of doet hij dan nog gekkere dingen, die we nog nooit hebben gezien?

Om eerlijk te zijn geloof ik zelf ook best in een resultaat, maar dat moet het volgens mij toch wel grotendeels van de nieuwelingen komen …

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 05 februari 2023 om 08:33:

De wedstrijd waarbij je bij voorbaat een 1 in kan vullen, en dan doorgaans goed zit. In de zogenaamd kolkende Kuip, waar Kuipvrees een begrip is (vrees dat het bouwval instort?) en waar scheidsrechters steevast in ons nadeel fluiten. En is het niet een scheidsrechter, dan wel een toeschouwer als Rommedahl alleen op de keeper af gaat (of afgaat) en zijn actie daardoor eindigt met een ongeïnspireerd en kansloos lobje (stonden al wel een nulletje of twee achter, maar toch).

Met andere woorden: dit gaat hem worden. In dit seizoen waar de logica ver te zoeken is, het voetbal niet om aan te gluren en de coaches ideeënloos lijken, is de tijd daar om op te staan en hup, naar die titel te marcheren. Onder aanvoering van "Thor" Hazard en een ontketende Jordan Teze laten we zien de enige en echte titelkandidaat te zijn.

Al die maanden slecht voetbal was puur zand in de ogen van de concurrentie, pas nu zetten we de motor vol open, te laat voor hen om nog te kunnen reageren en wordt vandaag een mooie stap gezet richting een glorieuze titel!





Of niet, dat kan ook natuurlijk.



Het zou fantastisch zijn als PSV deze pot kan winnen om vervolgens de komende 9 ook te winnen als gevolg van een goed resultaat hier. Dan ben je waarschijnlijk ook kampioen dit jaar. Laten we het hopen.

 

+1/-0

Hartman ontbreekt ook!

Je zou haast zeggen dat vandaag de uitgelezen kans is om daar weer eens te winnen.....

 

+1/-0

Als je de opstelling ziet lijkt het niet alsof Ruud wilt winnen maar ik hoop op een wonder zoals in Eindhoven

 

+1/-0

Ik zou zelf sowieso met Guti spelen. Thor kan het in de tweede helft laten zien.

 

+1/-0

Goed begin is het halve werk

 

+1/-0

Gelukkig hadden we een Ajacied in het team, die presteren bijna altijd in de Kuip.

 

+2/-0

Die Makkelie fluit ook weer als een drol zeg

 

+1/-0

Wisselen!

 

+1/-0

tja terecht toch?
Weer zo'n olie domme overtreding!

 

+1/-0

Waardeloze wedstrijd. Obispo heeft de boel verpest, met zijn debiele actie en Ruud heeft weer eens niets neergezet dat op voetbal leek.

 

+2/-0

Same old same old.

 

+1/-0

Ik zal die Obispo nooit snappen.

PSV was op, je kon er gewoon (weer) op wachten.

Edit: maar 9 min extra? Heb ik wat gemist??

 

+1/-0

Heel de wedstrijd zie je al dat elk momentje gepakt geworden om een PSVer te naaien. Als je dan als Obispo zijnde zoiets doet is gewoon oliedom. Een tegenstander van PSV zal hier niet rood voor krijgen, want geen intensiteit, maar PSV krijgt hem uiteraard gelijk tegen.

Je zag al aan de rotkop van makkelie dat hij mooi een rood kaartje kon trekken..

Wat ik ook niet begrijp is dat PSV niet gewoon een beetje van de goal af voetbalt en dan overtredinkjes maken op het middenveld. Haalt heel het tempo uit de wedstrijd en maakt het makkelijker om het over de streep te trekken.

 

+1/-0

PSV onvoldoende, Makkelie onvoldoende. Obispo idiote rode kaart. Benitez en Xavi (alweer) wel goed gespeeld. Van Aanholt goed ingevallen en Hazard gelijk met een goal. Lichtpuntjes zijn er zeker, maar ook veel spelers waarvoor het gewenste niveau voor PSV te hoog is.

 

+1/-0

Op basis van het spel en het aantal kansen komt PSV hier gewoon goed weg met een gelijkspel. Maar als je tien minuten voor tijd nog op 0-2 staat voelt het natuurlijk wel heel zuur. Al met al verbaast het me ook niks dat PSV dit niet over de streep trekt, want daarvoor is de verdediging gewoon te matig. Als het elf tegen elf was gebleven, was het waarschijnlijk wel gelukt en hadden we misschien nog wel een goaltje erbij gecounterd, maar in ondertal is het gewoon (te) lastig. Uitblinkers waren inderdaad Xavi en Benitez, aardige invalbeurten van Van Aanholt en Hazard, maar verder was het toch wel aardig pet, met Til en Bakayoko als negatieve uitschieters.

 

+1/-0

35 doelpogingen van Feyenoord, volgens Flashscore. En zij hadden aan het einde van de wedstrijd nog energie om te blijven drukken.

 

+1/-0

PSV speelde een prima eerste helft en stond terecht op voorsprong. Feyenoord begon beter aan de tweede helft, maar de rode kaart was toch echt het kantelpunt, ook alviel de 0-2 erna pas.

Ondanks dat we met 10 man stonden, denk ik dat het zowel het team als de trainersstaf het slecht gedaan heeft na de rode kaart. Wissels waren matig maar er werd met name extreem veel achteruit gelopen. Als de bal bij Feyenoord nog gewoon op het middenveld was, stonden onze verdedigers al bij het keepersgebied voor de neus van Benitez (die een uitstekende wedstrijd keepte). Door achteruit te lopen zet je jezelf onder druk, niet per sé door Feyenoord zelf. Ik durf zelfs te stellen dat de tegengoals vielen omdat we met zijn alleen te veel achteruit gingen lopen, met name onze middenvelders. Daardoor lieten we gewoon tegenstanders vrij: bewijsstuk 1, bewijsstuk 2 (beeld stopzetten bij start videos).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 05 februari 2023 om 17:08:

Heel de wedstrijd zie je al dat elk momentje gepakt geworden om een PSVer te naaien. Als je dan als Obispo zijnde zoiets doet is gewoon oliedom. Een tegenstander van PSV zal hier niet rood voor krijgen, want geen intensiteit, maar PSV krijgt hem uiteraard gelijk tegen.

Je zag al aan de rotkop van makkelie dat hij mooi een rood kaartje kon trekken..

Wat ik ook niet begrijp is dat PSV niet gewoon een beetje van de goal af voetbalt en dan overtredinkjes maken op het middenveld. Haalt heel het tempo uit de wedstrijd en maakt het makkelijker om het over de streep te trekken.


Ja precies. Die 2e goal van Jahanbaks, je denkt leg ff op het middenveld al een tackle of zo. Later hield Silva wel even vast om spel te stoppen. Geel, maar swa. Daarvoor lieten ze alles tot de 16 doorlopen. Beetje overspelen kan prima, hebben we best de spelers voor

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Eredivisie: Feyenoord - PSV (editie jaargang 22-23)