Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Bekerfinale] Ajax - PSV (30 april 2023)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

NMGN PSV schreef op 14 april 2023 om 13:18:

komen 2 kaarten vrij voor de auto. Ik haak voor het eerst af voor de bekerfinale van PSV. Vanaf 1996 alle finales van PSV meegemaakt. Tussendoor nog een keer NEC. Nu ook kaarten, maar helaas. Ga het risico niet lopen dat mijn kinderen geen kaart krijgen met omwisselen.
Gr een teleurgestelde PSV supporter uit Nijmegen.




Ik zou de fandesk bellen en het voorleggen, vraag eens of ze je kunnen helpen!

 

+1/-0

Welke zijde/vakken/tribunes zijn gereserveerd voor de PSV supporters? Is het overigens mogelijk om binnen te raken met tickets die ik via reselling gekocht heb? (Andere naam vermeld)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Louisgohard schreef op 26 april 2023 om 00:48:

Welke zijde/vakken/tribunes zijn gereserveerd voor de PSV supporters? Is het overigens mogelijk om binnen te raken met tickets die ik via reselling gekocht heb? (Andere naam vermeld)



P, Q, R, S, T, U
PP, QQ, RR, TT, UU
en vak X.

Zelfde kant als vorig jaar.

 

+1/-0

Wat is dit nou weer.......

"Geen toegang tot PSV FANzone in Rotterdam"
De PSV FANzone is gelegen aan de korte zijde van De Kuip. Alle supporters van de autocombi ontvangen een kaart op de lange zijde. Op last van de veiligheidsinstanties dient de sectorscheiding tussen lange en korte zijde gesloten te blijven, waardoor jij dus helaas geen toegang kunt krijgen tot de PSV FANzone.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wally schreef op 26 april 2023 om 15:06:

Wat is dit nou weer.......

"Geen toegang tot PSV FANzone in Rotterdam"
De PSV FANzone is gelegen aan de korte zijde van De Kuip. Alle supporters van de autocombi ontvangen een kaart op de lange zijde. Op last van de veiligheidsinstanties dient de sectorscheiding tussen lange en korte zijde gesloten te blijven, waardoor jij dus helaas geen toegang kunt krijgen tot de PSV FANzone.


Ik las het inderdaad. Vorig jaar had je met een auto combi nog wel gewoon toegang tot de fanzone. Erg jammer dat dat nu niet meer mogelijk is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 26 april 2023 om 16:19:

open/sluit de onderstaande quote:

wally schreef op 26 april 2023 om 15:06:

Wat is dit nou weer.......

"Geen toegang tot PSV FANzone in Rotterdam"
De PSV FANzone is gelegen aan de korte zijde van De Kuip. Alle supporters van de autocombi ontvangen een kaart op de lange zijde. Op last van de veiligheidsinstanties dient de sectorscheiding tussen lange en korte zijde gesloten te blijven, waardoor jij dus helaas geen toegang kunt krijgen tot de PSV FANzone.


Ik las het inderdaad. Vorig jaar had je met een auto combi nog wel gewoon toegang tot de fanzone. Erg jammer dat dat nu niet meer mogelijk is.



Mooi klote ja. Mogen wij dan in de mixed zone met Amsterdammers en Rotterdammers drinken. Dus wel vanuit de omwissellocatie meteen door het vak op. Lekker dan

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wally schreef op 26 april 2023 om 15:06:

Wat is dit nou weer.......

"Geen toegang tot PSV FANzone in Rotterdam"
De PSV FANzone is gelegen aan de korte zijde van De Kuip. Alle supporters van de autocombi ontvangen een kaart op de lange zijde. Op last van de veiligheidsinstanties dient de sectorscheiding tussen lange en korte zijde gesloten te blijven, waardoor jij dus helaas geen toegang kunt krijgen tot de PSV FANzone.



Dit stond al vanaf het begin in de verkoopvoorwaarden gemeld dat alleen degenen die met de bus gaan naar dat fanplein kunnen gaan

 

+1/-0

Puur om ze een tweede tik te geven zou winst leuk zijn. Maar die beker kan me gestolen worden. 2e worden is veel maar dan ook veel belangrijker.

 

+1/-0

Zondag winnen geeft het team natuurlijk ook een flinke boost voor de rest v/h seizoen! Dan krijgen we misschien toch nog het geloof en spirit terug dit seizoen.

 

+1/-0

Ik heb 3 weken geleden een ticket gekocht voor de bekerfinale en kan vanwege onvoorziene privé omstandigheden niet gaan.

Ik weet dat er in de verkoopvoorwaarden staat dat tickets persoonsgebonden en niet overdraagbaar zijn. M.a.w. ik wist dit risico vantevoren. Maar toch vind ik het wrang dat ik mijn ticket nu niet aan een vriend kan geven (en op andere naam zetten) of aan kan bieden via resale.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 april 2023 om 08:17:

Ik heb 3 weken geleden een ticket gekocht voor de bekerfinale en kan vanwege onvoorziene privé omstandigheden niet gaan.

Ik weet dat er in de verkoopvoorwaarden staat dat tickets persoonsgebonden en niet overdraagbaar zijn. M.a.w. ik wist dit risico vantevoren. Maar toch vind ik het wrang dat ik mijn ticket nu niet aan een vriend kan geven (en op andere naam zetten) of aan kan bieden via resale.



Vervelend voor je!
Kun je de kaartverkoop niet bellen? Volgens mij zijn die aanwezig op stadion nu.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 30 april 2023 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 april 2023 om 08:17:

Ik heb 3 weken geleden een ticket gekocht voor de bekerfinale en kan vanwege onvoorziene privé omstandigheden niet gaan.

Ik weet dat er in de verkoopvoorwaarden staat dat tickets persoonsgebonden en niet overdraagbaar zijn. M.a.w. ik wist dit risico vantevoren. Maar toch vind ik het wrang dat ik mijn ticket nu niet aan een vriend kan geven (en op andere naam zetten) of aan kan bieden via resale.



Vervelend voor je!
Kun je de kaartverkoop niet bellen? Volgens mij zijn die aanwezig op stadion nu.


Ik heb kaartverkoop al gemaild. Die vonden het ook vervelend voor mij, maar konden niks doen.

Het is vooral een gemiste kans dat resale niet mogelijk is. Maar misschien is dat lastig omdat de kaartverkoop via de KNVB loopt.

 

+1/-0

Gewoon standaard procedure bij iedere uitwedstrijd. Hoe vervelend de reden ook is, als je niet kunt gaan is het bot gezegd vette pech, geld weg.

 

+1/-0

wat een DRAAK van een wedstrijd.

 

+1/-0

Niks gezien, want in het buitenland maar toch lekker om die prijs te pakken.. zeker tegen deze tegenstander. Nu de 2e plaats nog.

 

+1/-0

Ik lees veel commentaar op Higler, maar ik vind dat de beste man een prima wedstrijd heeft gefloten. In het begin wilde hij veel laten gaan, maar vanaf ca. minuut 35 voelde hij aan dat hij het korter moest houden. Dan zie je hem af en toe fluiten voor situaties waarbij er (te) weinig aan de hand was, maar dat zie ik voornamelijk als de schuld van de spelers met hun theater. Natuurlijk moet je als scheidsrechter proberen te voorkomen om flauwe rode kaarten te geven in een bekerfinale. En ja, regels zijn regels, maar de wedstrijd van gisteren had geen rode kaarten nodig. Maar 11 gele kaarten geeft aan dat het geen fijne wedstrijd was.

Verder is het in een finale natuurlijk vooral van belang dat je hem winnend afsluit. Dat heeft PSV gedaan. De beker is mee naar Eindhoven, het Europa League ticket is gereserveerd voor als het nog falikant mis gaat in de competitie. Gedurende de wedstrijd heb ik altijd het gevoel gehad dat PSV niet zou gaan verliezen. Ondanks dat Ajax met Brobbey de beste kansen van de wedstrijd kreeg, vond ik dat wij de baas op het veld waren. En had ik steeds het idee dat PSV, als het even aan zou zetten, de beslissing zou kunnen afdwingen. Helaas lukte dat een aantal keer nét niet. In de verlenging zat het er niet meer in. En dan ben je overgeleverd aan de loterij van de pingels, die gelukkig voor ons een goede afloop kende.

Maakt dit het seizoen goed? Nee, voor mij niet. De tegenstand die wij in 2 jaar hebben gehad op weg naar de finale is lachwekkend. Maakt natuurlijk niet uit, maar het zou een schande zijn geweest als we niet 2x achter elkaar de finale hadden gehaald. En natuurlijk is het dan heerlijk om een finale te winnen en zeker als dat tegen Ajax gebeurt, maar bij mij overheerst toch nog steeds het vervelende gevoel dat je dit jaar totaal onnodig en door eigen onkunde de titelkansen hebt weggegooid door 13 punten te verliezen tegen de onderste 6 ploegen.

Als we dit seizoen als tweede afsluiten, dan hebben we de schade beperkt en hebben we, mede door onze goede prestaties in de topwedstrijden, ook voldoende uit het jaar gehaald om van te genieten. Waaronder dan ook de JCS en de beker. Maar de enige prijs die écht telt, en belangrijker nog, het spel wat te vaak niet om aan te zien was, zorgen er toch echt voor dat ik niet juichend op het afgelopen seizoen ga terugkijken.

 

+2/-0

Godsgruwelijk lelijke wedstrijd, weer, maar zolang je hem wint kijk je er met een lach op terug. Het is niet een wedstrijd om trots op te zijn maar wel een reeks met finales die gewonnen zijn (2x JCS en 2x Beker) waardoor je nu ook weer naar de Kuip mag voor de JCS volgend jaar en dus een kans om er 5 op rij te winnen. Die alle 4 'prijzen' komen in een periode waar we geen kampioen zijn geworden en ik denk dat er niemand is die de 4 prijzen niet zou willen inruilen voor een titel aankomend (of dit) jaar. PSV wil een top 2 club zijn en dan kun je best een keer buiten de top 2 vallen maar je moet wel structureel titels blijven winnen. Na de lange reeks onder oa Rutten en Advocaat staan we weer een tijdje droog mbt de prijs waar het echt om gaat.

Zo'n dag als gisteren is als een flip of a coin en niet enkel qua pingels maar ook met balletje paal, niet afleggen van Bergwijn op Berghuis, voetje net wel op de lijn of niet bij pingel Alvarez of nog een paar van die momenten. PSV was echt de gelukkigste gisteren en dat is fijn in de reeks waarin we zitten en het zegt eigenlijk meer over Ajax dan over ons. Daar moet de spreekwoordelijke gifbeker echt leeg.

PSV had het gisteren moeilijk met Brobbey omdat dat natuurlijk wel onze zwakte is. Een snelle fysiek sterke spits die makkelijk kan scoren in de omschakeling als de ruimtes groot zijn. Maar ik vond ook dat ze Xavi best goed uit de wedstrijd konden houden en ondanks dat Hato geen schim was van de speler van vorige week kon Bakayoko/El Ghazi daar ook niet zoveel tegenover zetten. Eigenlijk was alleen Veerman echt goed en de andere 15 van PSV hmmwa. Bij Ajax was Timber wel goed en die keeper lijkt ook een voltreffer te zijn. Bij de pingels zat hij er overal goed bij maar hij is ook snel zijn doel uit, goed in de 1 op 1 en kan met de voeten genoeg voor een Ajax keeper. Voor de voetballiefhebbers was het zeker geen wedstrijd om te blijven zitten. Maarja als je hem wint dan moet je daar ook niet meer over piekeren. De sfeer in de bus bij Ajax zal een stukje minder zijn dan die bij PSV.

Het publiek heeft zich goed gedragen ondanks dat de spelers er alles aan deden om het lontje aan te steken. Al met al een hele vervelende middag/avond met happy end voor PSV en vooral Ruud, Veerman en Drommel.

 

+4/-0

Naar mijn mening kun je echt niet zeggen dat Higler het goed gedaan heeft. Het was nota bene de vorige bekerronde met dezelfde club waar het totaal uit de hand liep. Nu mocht alles tot de 30e minuut. Zelfs de commentator was verbaasd dat Tadic geen geel heeft. Hoe Brobbey schreeuwend aan komt rennen, dat soort gedrag kun je niet tolereren. Een speler van Ajax gooit ongestraft met een scheenbeschermer. Dat heeft niets met voetbal te maken. Een speler van PSV wordt met twee handen vastgehouden -> niets.

Voetballers zijn net kinderen. Geef je ze de ruimte om zich te misdragen dan doen ze dat. Stel je duidelijke grenzen dan houdt het op.

Jammer genoeg geilen de scheidsrechters erop om het zonder kaarten af te kunnen. Dat het intussen een gruwel van een wedstrijd wordt dat boeit verder niemand. Klaarblijkelijk zijn ook sommige supporters gewend aan deze onzin en valt het niet meer op.

Op voorhand was ik blij dat het geen Nijhuis of Nijhuis2 was, maar dit was niet veel beter. Tijd dat de KNVB eens scheidsrechters gaat aanstellen die gewoon de regels volgen in plaats van hun eigen boekje hanteren.

 

+1/-0

Deze scheidsrechter heeft 11 gele kaarten getrokken. Als hij de maatstaven had gehanteerd die her en der op het forum genoemd worden, dan had hij minstens 20 keer geel moeten trekken en hadden waarschijnlijk beide teams niet met 11 man het einde gehaald. Luuk de Jong maakte in de 2e helft ook een overtreding waarbij ik blij was dat de scheidsrechter niet kinderachtig was. Net zoals Teze op het randje van rood zat toen hij Bergwijn probeerde te tacklen in die situatie waar Brobbey uiteindelijk op de paal schoot.

Luuk kreeg overigens geen geel omdat hij bij de scheidsrechter wilde aangeven dat PSV een corner had moeten hebben. Hij kreeg geel omdat hij dat herhaaldelijk bleef doen. Brobbey schreeuwt inderdaad moord en brand, maar wordt wel 2x in een duel hard en lomp op zijn achterhoofd geraakt door Ramalho. Wat Tadic en Klaassen deden qua protesteren, bleef blijkbaar binnen de perken volgens Higler.

Ik wil hiermee aangeven dat een scheidsrechter het in zo'n wedstrijd maar heel lastig goed kan doen. En gezien de omstandigheden, vind ik dat Higler het er prima vanaf gebracht heeft. Ik verwacht overigens dat hij het gooien met die scheenbeschermer niet eens heeft gezien. Het was weliswaar opvallend wat daar gebeurde, maar dat is toch geen rood of geel? Gewoon weer een kinderachtige actie en reactie.

Er is één - achteraf kapitale - fout gemaakt, en dat is het niet toekennen van een corner na de vrije trap van PSV die door Alvarez achter werd gekopt. Daardoor viel in de tegenaanval het doelpunt wat niet had mogen vallen. Maar aangezien ik zelf ook 3 herhalingen en een slow nodig had om dat goed te kunnen zien, kun je dat de arbitrage niet echt kwalijk nemen.

Het punt is dat er rondom toppers achteraf altijd over de scheidsrechters wordt gezeurd. Of het nou Bjorn Kuipers, Makkelie, Nijhuis of Higler is die fluit. En of we nou gewonnen of verloren hebben. Ik vind gewoon dat als je de wedstrijd als geheel bekijkt, Higler het gewoon goed heeft afgehandeld, los van het feit of elke gele kaart nou wel terecht was. Hij wilde er in eerste instantie graag een wedstrijd van maken zonder veel te fluiten, maar toen het na een half uur opeens veel vaker onvriendelijk werd, heeft hij het een stuk korter gehouden.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Bekerfinale] Ajax - PSV (30 april 2023)