De sponsordeal tussen PSV en Philips is per direct verhoogd en verlengd tot 2031. Dat weet het Eindhovens Dagblad te melden. Het bedrijf zal nu voor de komende 10 jaar jaarlijks minimaal 2,5 miljoen euro in de club stoppen. Aanvankelijk leek Philips juist steeds jaarlijks minder in de club te gaan stoppen, maar beide partijen hebben de samenwerking weer geïntensiveerd.
Alle handtekeningen zijn dinsdag al gezet, zodat de inmiddels 107-jarige samenwerking nog minstens 10 jaar voortgezet gaat worden.
Helden als Cocu, van Bommel, Romario, Nilis, Ronaldo mogen ten alle tijden genoemd worden al is het topic de nieuwe gloeilamp in ons stadion of Pamela Anderson het nieuwe uithangbord van de Pressing Sturm Verein
@Paulinho: ik las over zijn vertrek in Turkije en dacht iets dergelijks als jij schrijft. Zijn recente open sollicitaties zijn geen gehoor aan gegeven. Je zou bijna denken dat er ooit iets is voorgevallen waardoor hij (moest??) vertrok bij PSV maar dat is speculeren.
Dit valt ontzettend tegen. Kan net het salaris van Toon van worden betaald. En dat voor een multinational waarvan PSV de naam gewoon draagt. Welke multinational kan dat zeggen? Wat een uithangbord! en dan 2,5 miljoen pfff
Philips is geen consumentengericht bedrijf meer. Is vooral gericht op de medische markt. Hebben dus eigenlijk niets te winnen met het sponsoren van PSV. Dan is 2,5 miljoen per jaar voor de komende 11 jaren een heel mooi bedrag....
Philips doet geen consumenten producten meer zelf produceren.
De naam mag de producerende vooralsnog gebruiken, dat is zo afgesproken toen de onderdelen verkocht zijn.
Philips richt zich dus inderdaad enkel en alleen nog zelf op medische apparatuur.
2,5 is echt niet slecht!
Pff, anders vraagt u uw baas toch om er nog een miljoentje bij te doen. We moeten niet doen of elk groot bedrijf goude bomen heeft. Ook Philips moet concurreren op zijn plaats. En die werknemers die vorig jaar zijn wegbezuinigd zullen het vast niet waarderen als elke bespaarde euro in PSV wordt gestopt. 2,5 miljoen voor 10 jaar lang is ook voor Philips gewoon een serieuze deal. Geen idee of het de max is, maar in ieder geval weer een mooi basis.
Eens het ligt eraan hoe je alles belicht tuurlijk. Ik probeer het te vergelijken met de grote concurrent en dan zie ik daar mooiere bedragen heen gaan. Iets is beter als niets is ook waar. Een paard in de bek kijken etc etc
In deze tijden een, flink, hoger bedrag jaarlijks ontvangen is gewoon netjes. En let wel je hebt 6 partners als hoofdsponsor wat wel degelijk per jaar een mooi bedrag op gaat leveren.
Neem hierbij het nieuws dit seizoen van bv Toto en onlangs nog Univé en dan mag je best tevreden zijn hoe het er financieel dit seizoen aan toe gaat.
Dat hoeft ook niet. Net als bij Unilever, Proctor & Gamble, Sare Lee e.d. gebruiken ze hun bedrijfsnaam niet om producten in de markt te zetten. Het gaat bij Signify om bijvoorbeeld Philips Hue.
Naar ik begrijp verhoogt Philips de bijdrage van 2 milj. naar 2,5 milj. per jaar en wordt de brainport sponsordeal met philips met 5 jaar verlengt. Als alle andere deelnemers dit voorbeeld volgen en hun bijdrage verhogen, leidt dit tot structurele hogere inkomsten. Nog beter zou zijn dat een DAF of Campina nog aansluiten met Brainport of een andere partij.
Heel mooi. Jammer dat meneer Frits er niet meer is . Ik mis het kranig kereltje nog steeds en zeker zoals indertijd in het stadion. Maar ja , alles hat ein ende nur die wurst hat zwei.
Waarom niet de voornamen van de oprichters erbij (Gerard, Frederik en Anton, hoewel de laatste geen oprichter was, maar wel degene is geweest, die het bedrijf een boost gaf)?
Waarom? Historisch besef en Philips krijgt toch zijn exposure, omdatdeze naam wel gebruikt mag worden tijdens Europese duels, want Philips is dan in de naam van personen gebruikt. Gottlieb Daimler stadion in Stuttgart is een ander voorbeeld, waarbij de FIFA en KIA een rechtzaak verloor.
Frits Phillips en Frans Otten hebben grote betekenis gehad voor de club PSV, maar er is eigenlijk maar 1 naam die de sport legende icm met PSV het best vertegenwoordigd en dat is natuurlijk Willy van der Kuijlen. Het lijkt me een ultiem gebaar - en ik hoop dat het nog minimaal 10 jaar duurt - als hij overleden is, de naamgever wordt van het PSV stadion...
Voor een groot deel dankzij hem kon PSV de aansluiting vinden met Feyenoord en Ajax en ook uitgroeien tot een Europese topclub, aanvoerdervan het gouden PSV in 1978.
Een topsporter, de meest pure voetballer van onze club, gentleman, voor altijd topscorer aller tijden in Nederland en tevens voor eeuwig mister PSV.
Wat heb je liever 1x 10 miljoen (van 1 sponsor) of 5x 2miljoen (van 5 sponsoren).Denk er maar eens over na. Ik hoef dat niet meer want ik vind het sponsorprincipe van "Brainport Eindhoven een fantastische constructie.