PSV heeft na een sterk begin van FC Twente toch relatief eenvoudig afgerekend met de Tukkers. Nadat Sem Steijn na tien minuten de score opende door een vrije trap op magistrale wijze in de kruising te schieten, vereffende PSV nog voor de rust de score via goals van Noa Lang, Malik Tillman en Ismael Saibari. In de tweede helft liep PSV uit naar een ruime 5-1 overwinning op FC Twente via goals van opnieuw Saibari en Richard Ledezma.
FC Twente begon opvallend sterk in Eindhoven en na de vroege openingsgoal van Steijn kreeg PSV de vrije man niet of nauwelijks gevonden doordat de Tukkers met elf man achter de bal verdedigden. Dat veranderde bijna halverwege de tweede helft. Nadat Noa Lang werd weggestuurd door Ismael Saibari, draaide de vleugelaanvaller naar binnen om vervolgens vernietigend hard in de korte hoek uit te halen. Doordat Mees Hilgers op het laatste moment zijn been optilde, zag oud-PSV'doelman Przemyslaw Tyton de bal te laat op zich af komen waardoor de Poolse keeper niet tijdig meer in kon grijpen.
Een kwartier na de gelijkmaker was het opnieuw raak voor PSV. Malik Tillman kon uiteindelijk met een gelukje via de binnenkant van de paal afronden om PSV zo op voorsprong te schieten. In de laatste seconde van de extra tijd van de eerste helft mocht Saibari het nu zelf afmaken. Na de eerste twee goals als assistgever te zijn genoteerd, schoot de Marokkaanse international nu zelf binnen op aangeven van Noa Lang. Zijn schot werd nog iets van richting veranderd, waardoor Tyton er ietwat ongelukkig uitzag.
Het bleek direct ook het laatste wapenfeit van de eerste helft, waar beide ploegen vervolgens gingen rusten met een 3-1 stand. Matteo Dams werd in de rust in de kleedkamer gelaten door trainer Peter Bosz. De linksback werd vervangen door Joey Veerman, waardoor Mauro Junior naar de positie van de Belgische jeugdinternational schoof. Het betekende voor Veerman een volgende stap in zijn herstel. Na zondag al een kwartier mee te hebben gedaan tegen FC Utrecht, mocht de geboren Volendammer vandaag dus een helft meedoen, in opbouw naar zijn basisrentree bij PSV.
In de tweede helft had PSV vervolgens weinig meer te duchten van de tegenstander en leek de vraag vooral met hoeveel PSV vanavond zou gaan winnen. Via een flitsende combinatie tussen Ricardo Pepi en Ismael Saibari verschalkte laatstgenoemde Tyton voor de tweede keer vanavond door onberispelijk binnen te schieten.
De mooiste treffer van de avond kwam echter verrassend genoeg op naam van Richard Ledezma. Noa Lang zag de Amerikaanse gelegenheidsback vanaf de middenlijn aan komen stormen. De vleugelaanvaller speelde hem vervolgens op onnavolgbare wijze met een bal door de lucht in de diepte aan. De aanname van Ledezma was nagenoeg perfect waarna hij met een gigantische kanonskogel via de binnenkant van de paal in de kruising afrondde. Een weergaloos doelpunt en bovendien het eerste doelpunt sinds hij in de seizoensafsluiter en bovendien laatste duel onder Roger Schmidt tegen PEC Zwolle scoorde op 15 mei 2022.
Vervolgens begon Peter Bosz aan het rust geven aan spelers voor het Champions League-duel met Stade Brest van aanstaande dinsdag. Zo haalde de trainer Ismael Saibari, Mauro Junior, Noa Lang en Johan Bakayoko naar de kant voor respectievelijk Guus Til, Fredrik Oppegard, Hirving Lozano en Ivan Perisic.
De wedstrijd was definitief beslist, PSV leek de 5-1 eindstand prima te vinden en ook FC Twente deed nauwelijks nog iets om de eindstand iets dragelijker te maken. Toch was het wachten nog altijd op een goal van Ricardo Pepi. De Amerikaanse spits begon vandaag opnieuw in de basis ten faveure van Luuk de Jong, die vandaag de gehele wedstrijd op de bank bleef.
Nadat Pepi er al een aantal keer gevaarlijk dichtbij was, bepaalde de geboren Texaan de eindstand vijf minuten voor tijd met een kunstzinnig stiftje over Przemyslaw Tyton heen op 6-1.
Daarmee rekende PSV wellicht eenvoudiger dan verwacht af met het FC Twente van Joseph Oosting, dat afgelopen seizoen nog afsloot als de nummer drie van de Eredivisie en daarmee de voorronde van de Champions League haalde. Er lijkt, net als vorig seizoen, geen enkele maat op dit PSV te staan. De Eindhovenaren stevenen dan ook in rap tempo af op de volgende landstitel in de clubhistorie. De zesentwintigste wel te verstaan. De voorsprong op nummer twee Ajax bedraagt nu negen punten, al komt die ploeg zondag nog in actie op bezoek bij AZ.
Voor PSV gaat het vizier nu op Stade Brest. Aanstaande dinsdag wordt er in het Franse Guingamp afgetrapt tegen de huidige nummer elf van de Ligue 1. Die ploeg kwam ook vanavond in actie en verloor met 3-1 op bezoek bij OSC Lille.
Foto: Noël van de Laar
Bosz: "We scoorden op de juiste momenten"
Na afloop van de met 6-1 gewonnen wedstrijd tegen FC Twente verscheen ook Peter Bosz na afloop in de perszaal van het Philips Stadion om daar, samen met het nog aanwezige journaille, terug te blikken op de wedstrijd.
Hoe kijkt Peter Bosz terug op het duel met FC Twente? “Ik vond dat we aanvankelijk wel goed begonnen, maar dat duurde slechts enkele minuten. Ze hielden het in de eerste helft wel heel compact, de tweede helft kregen we meer ruimte. Goed om de bevestiging te zien dat we tegen beide speelstijlen goed kunnen voetballen. Want uiteindelijk wisten we het verschil in de eerste helft al te maken.”
Over het niet inbrengen van Jerdy Schouten, die vandaag zijn rentree maakte in de wedstrijdselectie van PSV: “Jammer dat het niet zo uitkwam om Jerdy Schouten vandaag ook minuten te laten maken. De wissel van Matteo was niet ingecalculeerd, anders had ik Jerdy ook nog minuten kunnen geven. Hij kwam in de eerste helft al naar de kant met pijnklachten. Gelukkig hield hij het tot de rust vol, waardoor ik Joey Veerman in de rust in kon brengen.”
Is PSV nu in topvorm? “ESPN vroeg of we in topvorm waren. Als je naar onze laatste wedstrijden kijkt. Ik vind het heel moeilijk om het over vorm te hebben, want als we dinsdag verliezen bij Brest is die vorm ineens weg. Ik zie het op de trainingen al de laatste weken. Daar halen we continu dat hoge niveau. Maar dat straalt nu ook in de wedstrijden weer af. Als je kijkt naar de individuele spelers en klasse bij Twente. Maar als wij dit op weten te brengen, en met deze intensiteit kunnen spelen. Dan zijn we echt heel moeilijk te bespelen. Misschien laten we Twente er vandaag minder goed uitzien, maar het is echt wel een heel sterk team met veel sterke spelers. Maar we scoorden ook op de juiste momenten, waardoor hun ban ook eenvoudiger brak.”
Hoe verklaart de trainer de verandering in intensiteit op zowel de trainingen van PSV als in zijn wedstrijden: “Na het sluiten van de transfermarkt. Vier weken lang, dat de competitie al bezig was en dat er hoofdzakelijk gesproken werd over spelers die weg konden of weg wilden. Als je er als speler niet volledig gefocust en geconcentreerd bent, wordt het lastig. Dan heeft het tijd nodig om te kunnen brengen wat we vanavond kunnen brengen.”
Raakt de trainer al gewend aan de grote zeges van de afgelopen weken? “De overwinning vandaag, 6-1, is geen vanzelfsprekendheid. Dat zei ik ook in de kleedkamer zojuist. Hier moeten we gewoon keihard voor werken, negentig minuten lang. We moeten er keihard voor blijven werken om dit niveau te kunnen halen.”
Over een uitstekend bezette bank: “Nee, daar moet ik wel een nuance in aanbrengen. De jongens die je nu noemt, komen veelal terug van blessures. Joey kon maar drie kwartier spelen vandaag, Jerdy maar twintig. En zo zijn er meer jongens. Spelers die terugkomen van blessures, jongens als Luuk en Rick, wilde ik niet in laten vallen vandaag. Maar er zit wel een verhaal bij.”
De concurrentie die daarbij komt kijken: “Ik denk niet dat mensen jongens als Richard Ledezma voorafgaand dit seizoen bij ons in de basis hadden voorzien. Maar door dit soort verrassingen is de concurrentie natuurlijk ook toegenomen in de selectie. Dat is logisch.” Over de reservebeurt van aanvoerder Luuk de Jong: “Fysieke reden dat ik Luuk de Jong niet heb laten spelen vandaag. Had de stand erom gevraagd had ik hem kunnen brengen. Ik ben blij dat ik hem deze rust even heb kunnen geven.”
Over Richard Ledezma, die vandaag met een wereldgoal de 5-1 op het scorebord zette: “Ik vond hem echt geweldig spelen vanavond. Natuurlijk, ik wil iedereen er graag bij houden maar een ideale wereld bestaat niet in het voetbal. Maar als het aan mij ligt, blijft hij er voorlopig gewoon bij.”
In hoeverre coacht Peter Bosz zijn spelers actief: “Ik praat altijd zo min mogelijk met jongens die het gewoon goed doen. Ik wil niet de reden zijn dat mijn praatje iets verandert in hun spel of vorm. En ik heb dus ook heel weinig gesproken met Ryan Flamingo. Eigenlijk alleen in het begin van dit seizoen heel even. Hij is een ontzettend snelle leerling. Op de training spelen ze standaard een-op-een. In mijn ogen leren ze daar het meeste van. Want als er rugdekking is, geef je verdedigers het gevoel dat er een backup is en een fout dus minder ernstig.”
Hoe verklaart Bosz het hoge aantal doelpunten in de eerste vijftien wedstrijden dit seizoen: “We hebben gewoon heel veel scorend vermogen in ons team. Richard speelt als back, maar is van nature gewoon een tien en scoort dus gemakkelijk. Dan hebben we Ismael, Malik, Guus. Ze scoren allemaal gemakkelijk. Dus je wil ze zoveel mogelijk voor de goal en in kansrijke positie brengen. Daar slagen we aardig in.”
Wat was het hoogtepunt van de avond van trainer Bosz: “Ik keek in de blessuretijd om me heen en ik zag eigenlijk overal nog volle stoeltjes. Ik vond dat wel bijzonder. Ik ben gewend dat het stadion grotendeels leegloopt in de laatste paar minuten, mensen willen op tijd thuis zijn en files ontwijken. Ik vond dat heel mooi om te zien, dat ze vandaag allemaal tot het einde zijn gebleven.”
Foto: Noël van de Laar
Ledezma: "Geweldig en emotioneel moment"
Ook Richard Ledezma verscheen na afloop van de 6-1 overwinning op de persconferentie in het Philips Stadion. De tot rechtsback omgeturnde Amerikaan maakte met een wereldgoal de 5-1 vanavond en vierde zijn doelpunt met ogenschijnlijk de nodige emotie: “Eerlijk, het was een geweldig moment vanavond. En een emotioneel moment ook voor mij om zo’n doelpunt te maken. Mijn opa heeft kanker en keek de wedstrijd vanavond en ook een vriend van me is geopereerd vandaag. Het heeft veel invloed op mij. Mijn opa is ontzettend belangrijk voor mij. Hij is geopereerd aan zijn kanker, dat ging goed. Maar er is gebleken dat er nog een tumor in zijn rug zit. De komende weken gaan we zien hoe dat proces er verder uit gaat zien.”
Of de ruime overwinning op de nummer drie van afgelopen seizoen FC Twente was verwacht: “Nee, we hadden niet verwacht met zulke ruime cijfers te winnen maar het ging goed vanavond. Nu gaan we op naar Stade Brest en de Champions League dinsdag.”
Over zijn nieuwe positie als rechtsback, die hij elke week steeds beter lijkt te beheersen: “Het gaat wel goed, natuurlijk is het een proces om mezelf om te turnen naar de rechtsbackpositie. Maar ik voel me elke wedstrijd comfortabeler op die positie, dus dat gaat wel goed. Ik moet gewoon doorgaan op deze manier.”
Verwacht de Amerikaan het seizoen in Eindhoven af te maken? Behoort een nieuwe contractverlenging nog tot de mogelijkheden? “Ik kan je daar nu nog geen antwoord op geven. Natuurlijk hoop ik het seizoen hier af te maken, ik speel veel en krijg veel minuten. Maar ik weet niet wat er de komende weken gaat gebeuren.”
Foto: Noël van de Laar
Oosting: "Terecht verloren, maar de uitslag vind ik lelijk"
Na afloop van de 6-1 nederlaag tegen PSV verschenen Joseph Oosting en Sem Steijn op de persconferentie in het Philips Stadion, om samen met het aanwezige journaille terug te blikken op het Eredivisieduel tegen de regerend landskampioen en huidig koploper. Heeft FC Twente volgens Joseph Oosting voetballes gekregen van PSV vanavond? “Ja, ik denk dat je het wel voetballes kunt noemen. We zijn in alle facetten eigenlijk overklast, we hebben na de 0-1 niet meer gevoetbald. PSV was alerter, was beter. Maar de uitslag vind ik wel heel lelijk uiteindelijk.”
Heeft Oosting een verklaring voor de ruime nederlaag en “lelijke uitslag”? “We hebben het aan de voorkant gehad over lef, ze voetbalden door naar de rechterkant. We weten dat ze een-op-een spelen en dat je je soms onder de druk uit kunt voetballen. Dat lukte vandaag niet. We hadden het lastig om de drukmomenten te vinden. Uiteindelijk gingen we laag, maar ook laag hadden we het heel lastig. Deze ploeg heeft zoveel voetballend vermogen. Na de 2-1 hadden we misschien recht op een pingel, dan kan de wedstrijd nog omgedraaid worden, maar ik wil me absoluut niet verschuilen achter de arbitrage want we brachten vanavond gewoon echt te weinig.”
Over Saibari: “Ja, hij is een hele complete speler, fysiek sterk. Als je die 3-1 zag, wij mogen hem nooit open laten draaien, want dan weet je dat hij hem binnenschiet. Tien seconden voor de rust, dat mag ons echt niet overkomen. Dat gebeurt echter wel. Iedereen bij ons wist van de kwaliteiten van Saibari, dan mag je hem gewoon niet die ruimte geven.”
b>Terugblikkend op de ruime nederlaag: “PSV was gewoon beter, op alle fronten. Maar de uitslag mag gewoon niet zo groot zijn. Dit mag ons simpelweg niet overkomen. Maar goed, ook hier moeten we doorheen. We spelen donderdag weer. We moeten hier goed naar kijken en het er goed over hebben, want ja, 6-1 is gewoon veel te groot. We hebben terecht verloren. Maar die 3-1 voor de rust was wel echt het breekpunt bij ons. In ons geloof. Met 2-1 of 3-1 de rust in is een groot verschil.”
De trainer had lovende woorden voor de kwaliteiten in de selectie van PSV: “Het is heel simpel. Ze hebben middenvelders, als je het hebt over een blok van vijf voorin, dan zijn ze ontzettend balvast met spelers met uitstekende individuele acties. De voorste vijf kunnen allemaal uitstekend scoren. En voila, dan heb je dus een 6-1 nederlaag aan de broek. Boscagli verdedigt zo ver door. Daar hebben we ook op getraind. Maar wil je daarvan profiteren, moet je wel eerst de bal krijgen, dat lukte ons niet vanavond. In de praktijk is het altijd lastiger dan wanneer je de videobeelden bestudeert en er specifiek op traint.”
Foto: Noël van de Laar
Steijn: "Niet eerder zo kansloos gevoeld als vanavond"
Sem Steijn was het eens met zijn trainer over het breekpunt bij de Tukkers; de 3-1 op slag van rust: “Ja, dat was wel een heel lelijk moment, zo vlak voor de rust. We hebben nog wel wat geprobeerd om te zetten voor de tweede helft maar het lukte niet en het is ook niet te zien in de eindstand. Ik denk niet dat ik me eerder zo kansloos heb gevoeld op een veld als vanavond tegen dit PSV. Wij deden het ook gewoon niet goed. Gewoon echt een klote-avond voor ons.”
Foto: Pro Shots
Lang: "Geen houden aan in Nederland"
Wat vond de aanvaller mooier? Zijn assist op het doelpunt van Saibari of zijn eigen goal? "Mijn assist op Saibari. Omdat ik denk dat bijna niemand die geeft. Als ik scoor geeft hij vaak de assist en andersom ook. Ik denk dat daar wel een connectie is, ja. Zaalvoetbal, pleintjesvoetbal, zeg maar hoe je het wil noemen. Dit zie je niet vaak in Nederland, he? Een mooie goal, gelukkig maakte hij hem ook af. Gelukkig werd hij aangeraakt, anders was hij er misschien niet in gegaan. Dan hadden we er niks meer over gehoord.”
Over zijn gelijkmaker: ”Ik schiet hem vaak in de korte hoek, ik moet misschien een beetje variëren. Maar hij zat er goed in.”
Over het bijzondere juichen na zijn goal: “Mijn chef was gisteren bij ons, die heet Bolle van de Keuken. Hij zei: Wat wordt de celebration als je morgen scoort? Hij is een echte PSV’er uit Amsterdam. Ik dacht: Ik ga bollen, buikdoen en dan koken gewoon. Deze was gewoon eenmalig voor hem, ik had het hem beloofd, dus dat vergeet ik dan niet.”
Of dit PSV nu zijn topvorm heeft bereikt: “Wat is topvorm? We scoren elf keer in de laatste twee wedstrijden maar we krijgen ook wel veel tegengoals. Dus dat moet wel beter. Ik denk dat iedereen wel weet, dat als wij het op ons heupen hebben, er geen houden aan in Nederland, sowieso niet. In de Champions League maken we het ook iedereen lastig. We hebben al acht punten, dus we zijn goed op weg.”
Foto: Pro Shots
Saibari: "Iedereen kan bij ons Man of the Match worden"
Na afloop van de met 6-1 gewonnen wedstrijd verscheen uitblinker Ismael Saibari voor de camera van ESPN op het veld om samen met Milan van Dongen terug te blikken op zijn duel: “Ja, we hebben een hele goede wedstrijd gespeeld. Alleen het begin waren we wat slordig. Daarna werd het goed weer opgepakt en ja, met 6-1 gewonnen dus alleen maar blij. Ja, heerlijk. Je ziet het allemaal goed verlopen, iedereen weet wat zijn taak is en iedereen voert het gewoon goed uit. Dus we zijn op de goede weg, ja.”
Over de diversiteit aan doelpuntenmakers: “Ja, dat ook. Iedereen heeft zijn goaltje meegepakt dus daar ben ik blij om. Ik heb een goede connectie met Noa. Ook buiten het veld. Ik wist dat hij dat hakje zou maken, dus ja, top.”
Over de afwisselende uitblinkers bij dit PSV, waar het elke week moeilijker wordt een beste speler van de wedstrijd aan te wijzen: “Dat is het mooie aan onze ploeg. Iedereen heeft de kwaliteiten om de Man of the Match te worden, daar zitten onze kwaliteiten ook dus dat is top.”
Foto: Pro Shots
[VIDEO] Bekijk hier de mooiste goals nog eens terug:
Bekijk de mooiste goals van vrijdagavond tegen FC Twente nog eens terug via onderstaande tweets. Dat doe je door op de tekst van de tweet te klikken:
'46 Joey Veerman voor Matteo Dams '65 Ivan Perišić voor Noa Lang '65 Hirving Lozano voor Johan Bakayoko '70 Guus Til voor Ismael Saibari '70 Fredrik Oppegård voor Mauro Júnior
Opstelling FC Twente
Mitchell van Bergen
Michel Vlap
Sam Lammers
Sem Steijn
Youri Regeer
Michal Sadilek
Mees Hilgers
Max Bruns
Anass Salah-Eddine
Bart van Rooij
Przemyslaw Tyton
Wissels:
'59 Gustaf Lagerbielke voor Mees Hilgers '59 Daan Rots voor Michel Vlap '59 Sayfallah Ltaief voor Mitchell van Bergen '78 Carel Eiting voor Michal Sadilek '78 Bas Kuipers voor Anass Salah-Eddine
Pool
De ruststand en uitslag van deze wedstrijd is door geen van de deelnemers aan de Pool goed voorspeld.
De wedstrijd als geheel werd door de fans gewaardeerd met een 8.71. Hieronder is de uitslag van de Man of the Match verkiezing van deze wedstrijd weergegeven. Achter elke spelersnaam staat tussen haakjes het aantal stemmen en de daarmee behaalde score voor het Man van de Wedstrijd klassement.
Spannend, ik ben benieuwd welke spelers er mee kunnen doen dit potje. Eerst maar eens kijken wie we beschikbaar hebben voor ik wat over de wedstrijd kan zeggen. Al moet Twente thuis gewoon 3 punten opleveren.
Moet toch eerlijk zeggen dat het ontbreken van Mauro en Karsdorp bij mij als een grote verassing kwam, net zoals eerder Noa Lang weer, Schouten na zijn herstel, Veerman na zijn herstel, Luuk zomaar op de tribune, Tilman oververmoeid.... Het is toch wel echt extreem al een langere periode. We mogen heel blij zijn dat we op het middenveld en voorin een selectie hebben met spelers die allemaal inclusief de reserves beter zijn dan welke andere aanvaller of middenvelder in de Eredivisie.
Vorig jaar was het een spannende pot met een prachtige ontknoping aan het eind. Waar Mitchell van Bergen een aantal kansen verkwistte, was het een persoonlijke blunder van een Twente verdediger waar PSV uiteindelijk via Pepi van profiteerde, nadat Lozano luttele seconden daarvoor de enorme kans nog onbenut liet.
Twente is een van de betere ploegen in de eredivisie, maar moet het op pure kwaliteit natuurlijk gewoon afleggen tegen PSV. Als ze goed naar Shakthar gekeken hebben, en ze hun strijdplan tot in de puntjes hebben voorbereid, kunnen ze het ons best moeilijk maken. Maar als PSV gewoon swingt zoals het kan, dan zie ik ons dit jaar een makkelijkere overwinning boeken dan vorig jaar.
Qua opstelling is het eerst natuurlijk afwachten of er nog weer negatieve verrassingen zijn in de vorm van onverwachte afwezigen, maar anders zou ik kiezen voor de terugkeer van Veerman op het middenveld ten faveure van Guus Til (ook al gun ik hem persoonlijk na deze week en zijn 2 goals ook wel een basisplaats, PSV wordt er wel beter van als Veerman speelt ipv Til).
Leuk om Sem Steijn eens een keer een hele wedstrijd te kunnen volgen op het veld. Ik vermoed dat PSV hem ook in de gaten houdt. Een speler die de gehele as van het veld bestrijkt, daar zie je er niet veel van, zeker als ze scorend vermogen hebben.
En Saibari en Tillman eventueel. Babadi ook nog voor de toekomst. Twente heeft bedragen van €15 miljoen in gedachten als je de media moet geloven. NEXT
Lijkt me ook niet aan de orde dit seizoen, daar hij bij Twente onder contract staat. Hoogstwaarschijnlijk zullen er meerdere middenvelders eind dit seizoen vertrekken bij ons. En waarom zou hij niet bij PSV passen?? Ik denk dat hij in dit PSV juist wèl goed past. PSV speelt met veel pressie, dat is deze speler op het lijf geschreven, het is een intelligente speler die een neus heeft voor op de goede plek te staan. Zijn opvallend goed scorend vermogen als middenvelder krijg je er gratis bij en kan gezien zijn leeftijd later ook nog eens een financieel aantrekkelijke transfer opleveren.
Ik vind Sem Steijn ook al een tijd zeer interessant. Hij heeft iets dat Klaassen van Ajax ook heeft in zijn doelgerichtheid en op de juiste plaatst staan.
Ik zie geen enkele reden waarom hij niet bij PSV zou passen. Als er deze zomer een flink aantal speler wordt verkocht zou hij best een aanwinst voor PSV kunnen zijn. Eerst maar kijken wat de grotere clubs tov onze spelers willen gaan doen.
Bij PSV houden ze hem wel in de gaten. In vergelijk met Klaassen schat ik hem hoger in omdat hij agressiever op de bal is en verdedigend ook erg veel werk verricht. Deze zomer is hij transfervrij.
Zie nu idd dat hij in juni uit zijn contract loopt, bijzonder wel, niks van gehoord ook niet. Je mag 6 maanden van tevoren al in gesprek toch? Dan wordt het opeens een hele interessante optie. Maar ik vermoed dat ze nog een eenzijdige optie hebben bij Twente om het te verlengen, anders was dit toch al veel vaker ter sprake gekomen overal zou je zeggen?
Dit staat i de link van Tony: De middenvelder heeft een aflopend contract, maar de onderhandelingen over een verlenging gaan de goede kant op. Op die manier kan hij voor een hoger bedrag verkocht worden dan bij het lichten van de optie in zijn contract, waardoor hij maar één seizoen langer onder contract zou staan.
Volgens mij worden er bovenstaand best veel onjuistheden geschreven. Er is inderdaad een 1-zijdige optie bij Twente. Daarnaast heeft Steijn eerder aangegeven graag bij te tekenen (kan het zo 1,2,3 even niet vinden) en heeft Twente bedragen van boven €10 miljoen in gedachten. En dat er een paar middenvelders bij PSV vertrekken moet ik nog maar zien. Zowel Saibari en Tillman hebben langlopende contracten en PSV kan de hoofdprijs voor beiden vragen.
klopt, maar als de grotere clubs willen gaan investeren is er voor PSV geen houden aan. Daarvoor is het bedrag dat ze bv in Engeland met gemak kunnen betalen gewoon te groot.
Natuurlijk @woutererik, als een aantal spelers hun niveau houden die ze nu tonen, is er geen houden aan. Zoals @tony zelf altijd zegt, 'money rules'. Nou, laten clubs in Engeland bv zwemmen in het geld, als die bv. persé een Tillman, Sabari of een Schouten willen hebben wordt de 'hoofdprijs' gevraagd en wordt vervolgens de portemonnee getrokken en verkassen ze. Zo ging het, zo gaat het, en zo zal het wederom gaan.
Vooropgesteld: money rules is inderdaad wat ik vaak zeg. Je zou dat echter in een veel breder perspectief moeten zien dan even wat spelers halen. Mijn visie is al jaren dat clubs in grotere landen (lees meer kijkers) steeds belangrijker zullen gaan worden financieel gezien. En dat gebeurt ook. Ik moet nog maar zien dat Saibari en/ of Tillman verkassen zoals eerder geschreven. Baka zou ook wel even gaan. Yeah right..... Situatie bij Tillman en Saibari is zelfs positiever voor PSV: de looptijd van de contracten verschilt enorm. Maar mocht 1 van beiden vertrekken: ik zie PSV de slag om Steijn om financiele redenen gaan verliezen. Brands / Stewart willen de binnenlandse transfermarkt niet opblazen. Sommen van meer dan €10 miljoen zijn er voor binnenlandse transfers (voor zover ik kan nagaan) nog nooit betaald door PSV. Ook voor Flamingo volgens mij niet. Mocht Steijn niet verlengen (eerder heeft hij aangegeven dat normaliter wel te gaan doen) dan zou het een andere situatie kunnen worden.
Enige wat ik zeg is dat Sem Steijn een goede aankoop zou zijn voor PSV, of hij ooit PSV'er wordt weet ik niet, dat hangt van vele factoren af. Dat grote clubs in Europa financieel steeds sterker zullen worden is een no-brainer, dat weet iedereen die het voetbal volgt, en is al 25 jaar aan de gang. Elk jaar vertrekken en komen er spelers dus waarom zouden Tillman en Saibari, en meerderen, niet vertrekken als er een mooie kans komt? Als er opvolgers klaar staan is het zeer aannemelijk dat dit ook gaat gebeuren. Tillman is zich aan het ontwikkelen tot een echte topper, hij is vrees ik niet meer te houden na dit seizoen.
Ik denk dat Sem Steijn een hoger niveau in Nederland zeker nog aan zou kunnen. Net als Joey Veerman is dat een speler met inzicht en kwaliteiten, die ook beslissend is met goals en assists. Maar 15 miljoen is heel veel geld, teveel in mijn ogen. We hebben nu voor 10 à 12 miljoen Tillman gekocht van Bayern, en die is toch wel een aantal klassen beter dan Steijn.
Alhoewel ik altijd vanuit ga dat wedstrijden soms een totaal andere wending kunnen krijgen dan je hoopt ga ook ik ervanuit dat PSV onder normale omstandigheden met minimaal 2a3 doelpunten verschil gaat winnen.
Twente thuis is vaak een moeilije pot. Gedreven en gemotiveerd vanaf minuut een mag deze wedstrijd geen probleem zijn echter instelling als "het komt wel weer goed" kan deze westrijd de bekende bananenschil worden. Ben ook wel weer (zoals bijna elke wedstrijd) benieuwd naar de basis 11.
Ik heb alleen maar reclames van Voetbal schoenen en sneakers op de site. Omdat ik daar recent naar gezocht hebt.
Dus denk dat de reclame meer naar voren komt op basis van je eigen ziek geschiedenis.
Kunnen we het op deze supporters site over voetbal hebben ipv een nutteloze discussie over het RIVM.Daar zijn andere sites voor die ik gelukkig niet volg.
Haha mooi is dat he. Je krijgt alleen op basis van je eigen zoekgedrag en algoritmes advertenties te zien, dan moet je niet vervolgens op de supporters site mopperen.
Ik krijg bijvoorbeeld alleen maar advertenties met schaars geklede dames, maar daar hoor je mij toch ook niet over🙈
Totdat er een speler van PSV plotseling in elkaar zakt... niet dat ik daar naar uitzie overigens, natuurlijk niet, laat dat duidelijk zijn, dat gun ik niemand!
Echter het wordt doodleuk genegeerd dat er bosjes jonge (top)sporters omvallen, er worden geen vragen over gesteld... bizar. Hoop dat Kennedy jr voorverandering gaat zorgen!
Dit gebeurde altijd maar kreeg alleen aandacht als het een grootheid of bekende sporter betrof, nu word het duidelijk onder aandacht gebracht met andere bedoelingen,
Zeker tweeledig zodat je het kan vertalen naar eigen wil en vermogen.
Nee @sosa, je zit er niet naast, je hebt volkomen gelijk. Die Kenndey jr. is een gestoord persoon, zoek even op in wat voor compleet waanzinnige complottheoriën hij gelooft. Die Edward Dowd is geen wetenschapper en zijn publicaties worden op alle fronten in de wetenschap met de grond gelijk gemaakt. Maar dit is toch een voetbalsite, lijkt me beter zoals @Estudiantes al zei het bij voetbal te houden. Er zijn genoeg sites waar complotties zich kunnen uitleven lijkt me.
OMG nog even en we beginnen hier ook over the great reset, het WEF en chemtrails. Er zijn meer dan genoeg Wappie sites waar je je hart kunt ophalen tot en met bloed drinkende minister presidenten aan toe. Maar laat mij daar buiten aub. Ik wil lezen hoet het met Schouten is, wat onze tactiek is en allerlei ander geneuzel als het maar met PSV voetbal te maken heeft
Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd om Sem in deze wedstrijd bezig te zien. In mijn ogen misschien toch wel de moeite waard voor ons. Toegegeven, niet voor 15 m.
Even realistisch, Schouten staat echt open voor een transfer, en terecht, hij heeft nu 2 jaar in zichzelf geïnvesteerd en wil ''hogerop'', het EK heeft laten zien dat hij dat aan moet kunnen. Veerman had eigenlijk ook al weg willen zijn, maar PSV vroeg te veel. Nu heeft hij een nieuw contract en waarschijnlijk een afkoopsom. Dus ook niet onmogelijk dat hij ook vertrekt. Saibari heeft de aandacht van Engeland getrokken en als hij zo doorgaat is hij niet te houden voor ons vrees ik, tenzij hij zelf echt wil blijven, tegen Engelsen kan je niet op. Voor Tillman kunnen we nu nog vragen wat we willen, volgend jaar vast bedrag, dus financieel beter om hem dan dit jaar te verkopen. Nog een paar wedstrijden in de CL en die aanbiedingen komen wel denk ik.
In principe kan dus ons hele middenveld (op Til na) vertrekken deze zomer. Nu zal dat niet gebeuren neem ik aan, maar we hebben wel (meerdere) opvolgers nodig, liefst die er vrij snel al staan. Babadi en Land schijnen tegen te vallen als ik de berichten zo volg.
En jij denkt dat PSV zo dom is om in 1 transferzomer een heel middenveld (behalve Till) ook daadwerkelijk te laten vertrekken. Als er al sprake van zou zijn, zijn ze bij PSV heus wel slim genoeg om dit over 2 a 3 seizoenen te spreiden zodat er een geleidelijke wisseling van de wacht plaatsvindt. Bovendien, er schijnt maar een handjevol clubs te zijn die onze middenvelders ook daadwerkelijk kan betalen. Zo makkelijk zoals jij het schetst gaat het allemaal niet. Laten we even inzoomen. Hoe goed spelers als Veerman, Schouten, Saibari en Tillman ook presteren en in de markt liggen, ze hebben stuk voor stuk nog lang lopende contracten. Denk niet dat er een cub hoeft aan te kloppen die minder dan 40 miljoen biedt voor 1 van deze spelers. Dan blijven er maar een handjevol clubs over die dit kunnen betalen, laat staan willen betalen. Dan hebben we het vandaag de dag enkel nog over Bayern, PSG, Real (hoewel die de strategie kiezen om gearriveerde transfervrije spelers binnen te halen) en de gehele Premier League. In de premier League kun je vervolgens weer 50% van de clubs wegstrepen die voor onze spelers niet interessant genoeg zijn om naartoe over te stappen (de Bournmouths en Brendforts). En dan moet er bij de rest maar net de interesse, ruimte, budget, etc. zijn om alle 4 onze middenvelder binnen te willen hengelen. Om al deze redenen zie ik dat in de praktijk (in 1 transferperiode) niet gebeuren
Ik ga er ook echt niet vanuit dat ze alle 4 gaan, ik vermoed zelf 2. En ik ga wel uit van een vertrek van Benitez en Ollie, dus je bent dan sowieso al 2 spelers uit je as kwijt. En dus is het interessant om Steyn eens aan het werk te zien.
Ok. Fair enough. Persoonlijk vermoed ik eigenlijk niemand om bovengenoemde redenen. Veerman heeft net verlengd, Tillman en Saibari gewoon nog te vroeg in hun ontwikkeling voor wat ze kosten (nog niks bewezen) Hooguit Schouten, maarja, welke van de bovengenoemde clubs heeft echt de noodzaak voor een Schouten op hun middenveld en legt even doodleuk 50 miljoen+ neer voor hem (clubs als Barca, Dortmund, Athletico, Juventus, etc. kunnen dat echt niet verantwoorden)
Ok. Fair enough. Persoonlijk vermoed ik eigenlijk niemand om bovengenoemde redenen. Veerman heeft net verlengd, Tillman en Saibari gewoon nog te vroeg in hun ontwikkeling voor wat ze kosten (nog niks bewezen) Hooguit Schouten, maarja, welke van de bovengenoemde clubs heeft echt de noodzaak voor een Schouten op hun middenveld en legt even doodleuk 50 miljoen+ neer voor hem (clubs als Barca, Dortmund, Athletico, Juventus, etc. kunnen dat echt niet verantwoorden)
En misschien is die keeper wat voor ons, die Unnerstall
Geintje dus, maar die verdediger schijnt wel goed te zijn, kijken hoe die zich houdt tegen Luuk en Pepi.
Ik verwacht een leuke pot, met goed voetbal en redelijk wat doelpunten, wedstrijden thuis tegen Twente zijn meestal wel de moeite waard.
Ben geen ESPN fan trouwens, maar ik vind die reclame die ze nu hebben (ze blijven het weekend slapen) dan wel weer grappig. Met name Vink in zijn bedje.
Ik denk dat niemand nerveus wordt. Denk wel dat velen blij zijn als je het bij voetbal zou laten. Ik inn ieder geval wel. Daar is dit platform volgens mij namelijk ook voor.
Even off topic maar waar blijft de aanklager nu na het gooien van een notitieboekje en overduidelijk roepen van "stelletje aso's" door Ron Jans? Is dat veel minder erg dan "ik vind het helemaal niks"??
En voor mij hoeft het niet he, maar ik wil graag de criteria begrijpen.
De opstelling... Tsja ik zou altijd beginnen met Luuk, zeker thuis, maar goed, Pepi doet het ook zeker niet onaardig. Til op de bank oogt wat sneu, maar ja, voor sentimenten geen plaats nu.
Persoonlijk zou ik Perisic laten spelen omdat die dinsdag niet eens mee kan. Ledezma snap ik dan weer wel, Karsdorp heel houden en die speelde prima tegen utreg, al zijn de aanvallers van twente wel weer een ander kaliber.
Aan de andere kant, is dinsdag dan belangrijker dan vandaag ?
Dit PSV is zoveel sterker dan alle andere teams in Nederland dat ik ook nu een probleemloze avond verwacht, welke opstelling Bosz ook de wei in stuurt. Twente heeft een heel aardig team, maar ook niet meer dan dat. Het zal een heel vroeg kampioensfeest worden dit jaar.
100% Schwalbe van onze voormalige vriend, hij wordt niet eens bijna geraakt. Vreemd dat bij ieder doelpunt terug wordt gekeken en of er geen overtreding aan voorafgaat, maar als die overtreding een Schwalbe is mag de VAR er niets mee.
Ja, hij maakte een mooie goal en was ook nog zo vriendelijk bij 6-1 voor open goal expres over te schieten. Maar alle gekheid op een stokje: ik heb hem deze wedstrijd intensief gevolgd in het stadion, maar hij voldoet in alles wat ik hoopte te zien bij hem. 90 minuten lang beweegt hij, loopt gaten dicht, stoort vaak de vrije man waardoor deze de bal niet kan ontvangen, is praktisch altijd in de buurt van de bal, gaf tot 3 keer een heel goede voorzet van de zijkant naar de 5meter lijn. Kortom, zeer dynamische speler, die over de hele as van het veld te vinden is. Hij was vanavond veruit de beste Twente-speler vond ik.... alleen moeilijk op te vallen als je tegen zo'n ontketend PSV speelt.
Ik heb geen idee. Zal mede afhangen van de interesse die er is. Zou me niet verbazen als er deze winterstop al aan hem getrokken gaat worden internationaal. PSV heeft momenteel geen behoefte aan hem, we zwemmen in de goede middenvelders.
Manmanman, wat een scheidsrechter. Lachwekkend. Weet in 10 minuten een wedstrijd al te laten ontsporen. Was natuurlijk nooit een overtreding bij dat doelpunt. Sadilek stond zelf als de brandweer al op om weer terug te verdedigen. Was nog eerder een schwalbe dan een overtreding. Lulletje rozenwater, pff.
EDIT; na herhaling dus een duidelijke schwalbe. Pfff.
Schijt aan de minnen, sowieso dom systeem, want creëert irritatie...
Dams is wel centrum verdediger hè, die het niet verkeerd, moet nog wel veel leren en mist start snelheid als back imo.
Wordt heel interessant als straks Dest ook terug is, mits fit kan dit PSV zelfs in CL ver komen imo...
Oh maar daar ben ik heet wel mee eens hoor, ik ben ook een van degenen die het voor hem heeft opgenomen een tijdje terug toen er zo'n gedoe was en hij zgn. naar een G team moest.
Vind zijn voorzetten alleen niet best en hij maakt toch te vaak rare overtredingen vandaar mijn uitspraak dat het fijn zou zijn als Dest terug was. Vind Dams een prima jongen die heel goed weet wat hij wel en wat hij niet kan, en zou hem zeker graag bij de selectie houden. Maar Dest is gewoon twee of drie stappen verder.
Klopt wel wat je zegt met die minnetjes. Nu het heel goed gaat levert elke vorm van bedenkingen of kritiek minnetjes op en als we dadelijk een keer verliezen komt er een heel arsenaal aan negativo's te voorschijn die je anders amper ziet hier om de zaak aan het schijten te brengen.
Baggerscheids, twente rekt continu tijd, meneer geeft aan dat het bijtelt en dan 2 minuutjes.. Goal twente uit vrije trap die er geen was. Maar dat met Baka leek mij dan wel weer een penalty voor twente, zag ook de VAR niet eens checken.
Pepi laat nu toch even zien dat het lastig is om in dit soort wedstrijden de spits van PSV te zijn, maar die kopbal had erin gemoeten.
Verder echt wel een lekkere pot. En Sem valt afgezien van zijn goal een beetje tegen. Van die afstand mag zo n trap er trouwens nooit in.
Die Noa. Hele goeie goal, puntgave assist en tig gepruts + slechte corners. Zit me geregeld aan hem te ergeren en dan doet ie weer wat geniaals. Dus maar van genieten dan he..
Dit is misschien wel de beste wedstrijd die ik PSV ooit heb zien spelen. Twente is toch niet de minste, maar ze worden compleet zoek gespeeld. Ik weet niet eens meer wat PSV A of PSV B is iedereen is gewoon goed. Peter Bosz mag nooit meer weg, wat een bizar goede trainer hebben wij.
Ik weet niet hoe lang hij al meeloopt, maar die pot vorig jaar uit bij Heerenveen (0-8) komt bij mij direct naar boven, dat niveau tikken ze zeker aan, geweldig genoten gister!
Andere onvergetelijke wedstrijden imo:
2010: PSV - Feyenoord 10-0
2007: PSV - Vitesse 5-1
PSV - ajakkes 6-2 weet ff niet niet welk jaar dat was, volgens 2 x met Edtröm/Van der Kuijlen in jaren 1974 (?) en in 2014 (?) met Dzsudzsak/Bakkal dacht ik
1989 PSV - Porto 5-0
1988 PSV - Steau Bukarest 5-1
Ik denk dan ook aan PSV-Ajax 6-2 & 4-3 binnen paar maanden tijd in 2009 tijdens helaas het begin van de net-niet-jaren.
Persoonlijk vond ik de 5-0 & 6-0, alsmede de (eerste) 4-3 tegen Feyenoord mooier qua wedstrijd en ontlading, al hoort die 10-0 uiteraard wel in het rijtje thuis. Hoewel vaak een hinderlijke sta-in-de-weg in Ejndhoven, figureerde Feyenoord ook regelmatig in alltime classics: naast de voornoemde som ik zo maar nog even op een 5-1, een 3-1, een 7-2, die andere 4-3 en nog enige wedstrijden met 4 door PSV gescoorde treffers.
Nu 10-0 is gevallen, horen die tegen Eagles & Volendam er ook bij. Bij die eerste was ik niet aanwezig, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door moeder der kampioenschapswedstrijden in 1986: 8-2. Met louter mooie goals, zelfs die 2 van de opponent mochten er wezen.
En vorig seizoen waren er ook de nodige wedstrijden die ik niet gauw zal vergeten... in Bosz we trust.
Exact hetzelfde met die wedstrijen die je genoemd, bij die 7-2 tegen Feyenoord die 3 band-bilartgoal van Vink?
Na die 8-2 tegen Go Ahead konden we nog slidings maken op het veld nadat de poort open ging (vanaf de L-side)... hahaha goude tijden. Frans van Rooy 2x, 2 x Gullit oa uit mijn hoofd en 2x Boerebach ook.
Ik weet nog heel goed dat bij moeder alle zeges - wat mij betreft ten minste - tegen Feyenoord, wij vlak na rust toen de 4-0 viel (Toivonen meen ik) een beetje jennerig begonnen te roepen 10, 10, 10... en toen gebeurde het ook echt, onwerkelijk en niet eens geflatteerd, want ze hadden er ook 15 kunnen maken die dag... ongekend!
Ik sprak een maat van mij die nog niet zo lang bij PSV komt en zei, zo genieten dat heb jij nog niet echt langdurig (speciale wedstrijden zijn er altijd wel) en refereerde aan Nilis en Romario (scoorde die niet 4 x bij die door jouw genoemde 6-0 zege?
Bij die 5-0 herinner ik me Rene vd Gijp nog met die klaphandjes op zijn kop... prachtige herinneringen.
Wat is het toch genieten deze jaren als PSV supporter... Sta je 5-1 voor na een uur tegen de nummer 5 in de drukste periode van het seizoen, breng je nog even Perisic en Lozano in, om de Jong nog even achter de hand te houden als pinch hitter.. Da's pas genieten met een grote G.
We hebben dit seizoen een aantal wedstrijden gehad waarin niemand zijn niveau haalde. Dit is een wedstrijd waarin iedereen zijn niveau haalde. Wauw, wat kunnen wij toch vreselijk goed zijn. Valse start met toch wel een heel mooi doelpunt van Sem Steijn (complimenten waar complimenten gegeven moeten worden), maar we waren heer en meester. Twente heeft niets in te brengen gehad en we hadden nog wel paar keer meer kunnen scoren. Voor mij Saibari man of the match trouwens, die speelde weer een dijk van een wedstrijd.
Bosz verdiend echt een standbeeld (en Stewart allicht een mooi bordje ernaast).
Wat hij in korte tijd heeft neergezet is echt ongelofelijk. Het voetbal is meer dan een verademing, het is bij vlagen gewoon echt heel erg goed.
PSV speelde vanavond zonder Schouten, Dest, de Jong, Karsdorp, en gedeeltelijk Veerman - en vaagt Twente weg. Ongelooflijk knap.
Voor zijn tijd was PSV alang de weg kwijt geweest met jongens als Ledezma en Dams als 2 van 4 achterin maar hij heeft er zoveel voetbal en duidelijkheid ingekregen. Echt ongelooflijk knap.
We hebben nog een aantal wedstrijden te spelen, dus deze uitspraak is gewaagd en wellicht voorbarig. Maar het lijkt op een kopie van vorig seizoen. Geleidelijk aan toe groeien naar een heel hoog niveau. Kan me vorig seizoen nog die wedstrijd herinneren tegen AZ. Dat was ook heel erg goed. Na de winterstop werd het echter allemaal wat minder. Laten we hopen dat we dit niveau vast kunnen houden. En dan kijk ik nu vooral naar die wedstrijd tegen Brest. Als je daar een resultaat kunt halen, dan ga je wel erg lekker richting de winterstop.
Even off topic, wat duurt het toch weer lang voor er een nieuw topic geplaatst wordt. Gisterenmiddag al hebben de dames in Amsterdam van Ajax gewonnen, waar blijft dat bericht mensen? Geen wonder dat er hier nog amper mensen actief zijn🤔
Is het omdat ik in het westen woon...dat ik dit een bijzonder bescheiden titel vind van de nabeschouwing. Het was veelvuldig mega genieten! Zondag zal 072 even haar best doen om dit weekend nog mooier te maken 😉
Het leek wel bijna achteloos zoals we Twente weer op aarde doen landen.
Zij probeerden ons onder druk te zetten maar dat lukte totaal niet. We waren erg zuinig op de bal en hebben op dit moment een zodanig goed strijdplan, duidelijke teamafspraken die ook nageleefd worden, en individuele klasse dat het genieten is met een grote G.
En niks consolideren , nee gewoon tot het einde toe meer goals willen maken.
Wat een start van het weekend, wow !!
En dan is Twente een goed team, Oosting heeft er voetbal in gekregen met veel beweging, prima werk. Maar als je tegen dit PSV vanavond speelt, dan sneeuwt dit onder. Als je ziet dat regelmatig de bal binnen 3 seconden over 3 schijven 60 meter in de breedte verplaatst, is dat echt genieten. Men is zo ontzettend goed op elkaar ingespeeld, dat het ook geen moeite meer kost elkaar te vinden. Bosz antwoordde een paar weken geleden op de vraag of PSV in vorm was met: "Als ik zie hoe goed het gaat op de training in een rondo in een kleine ruimte, denk ik wel dat we de vorm hebben". Ik vond dat PSV precies dàt vanavond liet zien. Perfect game!
Hulde aan onze geweldige TS. Gewoon stoïcijns voortbordurend op wat zij denken wat de juiste koers is. Vooral geen paniek oplossingen als het na , pak hem beet 27 overwinningen, eens een keer tegen zit. Ik ben van mening dat deze geweldige technische zwaar wordt onderschat.
Zo eerst ff eea laten bezinken in enkele biertjes, maar wat was dit een demonstratie zeg, heerlijk, ik heb hier zo van genoten!
Op de tribune realiseerde ik me opeens dat de tijden van Romario, Nilis en Ronaldo terugkomen in mijn herinnering. Alleen is het nu zo dat het hele team een bijzonder hoog niveau haalt en niet alleen enkele vedetten. Dat is echt de verdienste van Bosz, petje diep af!
PSV maakt deze week ff een statement, wauw, zoiets als vorig jaar in Heerenveen!
PSV speelde Twente totaal kleurenblind
Saibari verdiende een 10
Speciale vermelding voor Ledezma, gaat doodleuk mee in het topniveau ♥️
Ik ben nog beduusd.
Ook nu, nu volgens de kenners ging het seizoen pas beginnen. Nou, het gas zit erop nou. Wat een wedstrijd man.
Nog even los van de uitslag, ik denk vooral de manier waarop doet de rest sidderen.
Iedereen heeft het over onze bank.
Maar wie gaat eruit nou? Oprecht, ik zou het niet weten.
Over die bank, bosz heeft nooit geklaagd over het gemis van spelers, maar aan de slag gegaan met wat er wel was. Met als gevolg dat er nu nog meer geweldenaars zijn. Een godsgeschenk die man, samen met ernie en marcel. Glimlach de rest van het weekend!
Wij lopen al jaren mee, maar ieder woord is raak. Heb bijna 1.000 wedstrijden gezien van ONS PSV nu, maar kan me niet herinneren dat er een PSV-team zo goed was als dit team. Het team van koning Guus was met name defensief sterk, maar dit team swingt echt aan alle kanten. De balvastheid is ook het geheim samen met het collectief druk zetten.
We moeten ervan genieten zolang dit duurt, maar dit team gaat echt voor eeuwig in de herinnering blijven als we zo door gaan. Ik denk zelfs dat we Liverpool thuis kunnen hebben!
Mee eens. Loop zelf ook al ruim 40 rond in het stadion dus dan heb je aardig vergelijkingsmateriaal.
Puur qua voetbal, is misschien de tijd onder Rijvers vanaf halverwege de jaren 70 vergelijkbaar (op 2 x halve finale Europa cup 1 en 2, winst Uefa cup 78, 3 x kampioen, 2 x beker. Dat was ook een heerlijk voetballend team als geheel.
Dus nu graag doorpakken in CL, want als je in Frankrijk en in Belgrado wint komt zelfs de top 8 in beeld...
Niet bang zijn en volle bak vooruit, die laatste 24 is een zekerheidje imo.
Liverpool thuis kun je dan jezelf belonen en indruk maken op heel Europa...
Kijk naar Dortmund vorig jaar, in mijn ogen kan PSV dat ook (met beetje geluk)!
Deze pot doet me een beetje denken aan vorig seizoen toen de kritiek op het begin ook was; 'ja maar ze zijn nog niet getest!'. En toen wonnen we uit bij Twente, Feyenoord en AZ. Kleurenblind werden ze gespeeld. Net als gisteren. Wellicht kunnen we dat spandoek van vorig jaar tijdens de kampioenswedstrijd nog een keer gebruiken !
Er was storm voorspeld deze week en dat bleek; er trok een Oosting wind over het stadion met flinke windstoten, soms een rustig briesje en uiteindelijk een ontnuchterende, bittere realiteit voor Twente dat dit PSV simpelweg niet te stoppen is als de wind in zeilen zitten.
Wat moeten wij er nog van zeggen, de flow lijkt er weer écht in te komen. Door een schwalbe, die de scheidsrechter had moeten zien, komt Twente door een mooi schot op voorsprong, maar ik vind dat zo'n bal (van die avond) er nooit in mag gaan. Daarvoor was er nog een geblokt schot en in de laatste minuut een gemiste dot van Steijn en daarmee hebben wij de pot van Twente in aanvallend opzicht wel samengevat.
Zo langzamerhand begint mij wel op te vallen dat ONS PSV specifiek lijkt te trainen op afwerken in de korte hoek. Dit was ook weer het geval bij de 1-0 van Noa Lang, tot dat moment vrij onzorgvuldig spelend, en de nekschot-goal van Saibari kort voor rust. De 2-1 was ook weer exemplarisch voor de laatste weken, want wederom was de binnenkant van de paal onze vriend. Bizar dat alle ballen er dan in vliegen in een flow periode en dat ze er niet in gaan als je in zwaar weer zit.
Na rust had Pepi de match al snel kunnen beslissen. Waar een geplaatste bal in de korte hoek met rechts de beste oplossing leek koos hij voor een stift. Kan een keertje mislukken. De 4-1 van Saibari was weer van grote schoonheid. Ook omdat hij de goal nooit gezien heeft en wist waar het doel was. Met wederom een goal in de korte hoek. Dat de 5-1, wederom een banger, wederom binnenkant paal, viel is compleet in de lijn met het hierboven geschreven en de 6-1 van Pepi was een prima finish.
Na de 5-1 was de voet al behoorlijk van het gas gegaan en Twente had nog veel ruimer kunnen verliezen dan gisteren gebeurde. Hier moeten wij wel van genieten met z'n allen. Bosz is bezig een legacy achter te laten. Gisteren sneuvelde weer een oud clubrecord: meeste goals in een kalenderjaar uit 1987 (110) werd aangescherpt tot 111 en dan mogen wij nog 4 potjes spelen. Komen nog wel wat goaltjes bij zou je zeggen.
Nu prepareren voor de belangrijke pot in Guingamp. Wat zou het mooi zijn als we dan al de benodigde 11 punten aan kunnen tikken. En door!
Het ging vanavond bij ESPN over die zogenaamde niet gegeven penalty aan FCT.De nadruk wordt op dat moment gelegd ipv. op het goede spel van PSV. Als Ajax van PSV wint dan is het bij ESPN super en als PSV wint ligt het altijd wel aan een of andere bijzaak.Ik blijft me eraan ergeren terwijl ik weet dat het nooit zal veranderen en altijd zo is geweest.Het enige antwoord is met grote overmacht kampioen worden.
Dat is de hoofdzakelijk westerse pers eigen, down playen van PSV, maar dat gaat echt niet meer werken, want PSV betovert steeds meer mensen, juist ook aanhangers van andere clubs... dat is belangrijk voor ons imago en dasr gaan wij ook profijt van trekken!
Schijt aan die minkukels van de pers en ze zijn niet allemaal zo... komt helemaal goed ♥️⚽️♥️⚽️♥️
correctie, landelijk zijn ze allemaal zo
Er is onevenredig weing aandacht voor succesverhalen van PSV alleen als er wat aan de hand is of lijkt dan komen we in de headlines.
Vorige week, terugkomen van 0-2 achter, Ik noem maar iets , Vandaag Inside, De dag ervoor nog alle lof voor Fey nu GEEN woord over PSV, gewoon negeren. En als er al ooit iets besproken wordt is het negatief, Die vd Gijp, minkukel eerste klas, is alleen maar negatief over ons. En doet zich voor al een kenner maar gooit ook alleen maar open deuren in.
En dat ESPN is ook al zo erg. Wij breken record op record. Als dat bij ajaks was geweest hadden ze dat al in meerdere columns en talkshows besproken. Nu heerst er nagenoeg alleen stilte. Inderdaad , kampioen worden ,daarmee snoer je ze de mond maar dat wil nog niet zeggen dat ik me er niet kapot aan erger.
Zo, dat is er ook weer uit.
Ik snap je gevoel zeker, dat is ook frustrerend, je wil erkenning voor grote prestaties, maar ik weet niet beter sinds de jaren 70 (toen PSVers opstonden tegen jopie)... het doet teveel pijn denk ik dan, dat PSV uit het relatieve kleine Eindhoven de baas is, hahaha.
Het zijn wel echt sneuneuzen die dat zo bewust doen, maar echte liefhebbers zien het echt wel. Media is (vaak) giftig en absoluut niet objectief, belangen zijn belangrijker. Ik lees al jaren geen krant meer...
Superlatieven schieten tekort. Op vakkie U Upper, CoH*, stonden wij elkaar bij vlagen met open mond aan te kijken. Deze wedstrijd is de 2e in korte tijd die door mij met een 9,5 is gehonoreerd. Die tegen Shachtar had meer te maken met de bizarre slotfase, de uniciteit en de waan van het moment. Gisteravond was superb, bijna perfect, gallery play. Genieten met zachte én harde G!
Ik heb met name genoten van Saibari, Lang & Tilman - dûh! - maar ook van bijvoorbeeld Dams, Ledezma, Mauro en Pepi die vergat zichzelf te belonen met een hattrick en FC Twente te bestraffen met een ongekende 8-1. Auf Wiedersehen!
Dan FC Twente? Het werd wellicht een strafschop onthouden, maar dat kunnen we zo 1-op-1 wegstrepen tegen de onterechte vrijetrap waaruit de, overigens prachtige, 0-1 viel. Tja Sem lacht, Sem huilt (na die misser vlak voor tijd om des konings sik**). Lacht hij met name volgend seizoen in een PSV-shirt???
Moet ik nou nog gaan uitweiden over prima, drank gedreven, treinreizen en de gezelligheid van een iets te drukke stamkroeg in Eindhoven en de wat minder drukke maar niet minder gezellige gelegenheden in de thuishaven? Deze keer maar niet... oh heb ik het toch gedaan? Goedenacht en tot wederzien. Wiedersehen?
Studio Sport deze avond, met altijd alleen de doelpunten van de vrijdagavond. Nu ook met het penalty moment met Bakayoko. Waarom?? Niet de schwalbe van Sadilek. Twente ernstig benadeeld in de slotfase van de eerste helft is ook nog het commentaar bij de 3-1. Wat is dit?!??
Ik maak me niet druk over de verslaglegging.
We hebben er geen invloed op, en we hoeven niet bang te zijn dat onze spelers er last van hebben. Sterker, het geeft wellicht extra motivatie.
Off topic; geen aandacht voor de glansrijke prestatie van de PSV dames?
Daar wilde ik ook al over beginnen, Obi, paar weken geleden eindelijk weer present op deze voorpagina en vervolgens... NIETS!
Na de nederlaag in Utrecht - de mannen en de vrouwen lopen zowel egaal als contradictionair - werd het weer genegeerd.
Ik heb daar btw, offtopic uiteraard, gewag van gemaakt, maar zulks teleurstellend tevergeefs.
Ik denk dat de vrouwen - dames vind je in de salon - nu toch wel eindelijk hun, stevige, titelkandidatuur hebben gesteld en, therefor, ook hier de aandacht meer dan dubbel en dwars hebben verdiend.
(edit: wat vond je van mijn eigenlijke bijdrage m.b.t. de wedstrijd hier vlak boven? I'm dying for an awknowledgement* oftewel een plus c.q. like!)**
*triple word value
** dit is uiteraard ironie, but be free to do so
PS Voer de vrouwen/dames/meiden/moppies weer op, redaktie, zij verdienen het (vooralsnog).
Maat; ik herken jouw sarcasme cq humor wel een beetje ondertussen. Jouw bijdrages zijn mij een lust voor het oog en hetgeen waar ik voor leef. 1 plusje is daarbij veel te karig.
Aangaande de PSV vrouwen. De winst en de manier waarop, deed ze elegant voor komen. Daarmee dus dames. Net zoals de overwinning van de mannen afgelopen vrijdag HEERlijk was...
Over die laaste opmerking gesproken de PSV vrouwen winnenin A'dam en zijn er koploper, heel vreemd inderdaad, ik heb mail gestuurd, maar er generierte niets...
Teleurstellend!
Wat de actualiteit betreft is het de laatste tijd flink minder geworden op deze supporters site.Natuurlijk is PSV1 leidende maar waar er eerst ook aandacht was voor PSV vrouwen,JPSV en u19 in de jeugd CL gebeurd dit nog maar mondjesmaat.Overigens een prima resultaat van een sterk PSV vrouwen in de Arena.Jammer van de nederlaag tegen Utreg van 2 weken geleden.Volgens ESPN lag het aan een zwak Ajax.Wederom bekeken vanuit het Amsterdamse perspectief.Heel jammer dat de prestatie van PSV weer ondergewaardeerd wordt.
Is van alle tijden! Laten wij het als motivatie gebruiken. De gemiddelde voetbal liefhebber begint wel steeds meer bewondering te krijgen voor dit team en volkomen terecht!
Alleen nog jammer van Feyenoord anders was het helemaal top geweest.
En over de hier benoemde benadering van de pers gesproken ik hoorde gisteren een verslaggever na de wedstrijd van Feyenoord enthousiast reppen over een ongekende serie van 20 uitwedstrijden zonder nederlaag. Man je wint met mazzel van een degradatie kandidaat en je staat een straatlengte achter, ga je mond spoelen zeg.
Wat is er lekkerder dan zodanig te blijven spelen dat de pers straks 180 graden moet draaien. Boeien wat de pers schrijft. Het E.D. bijvoorbeeld is mega positief en had het er recent al over dat de opvolger van Bosz t.z.t. een enorm risico loopt. Gewoon winnen en de platte kar in maart naar buiten zien rijden.
Haha het heeft die Leone Stentler zoveel moeite gekost om positief te zijn over PSV dat ze vandaag ontbrak i.v.m. ziekte.🙈
Ja Leone dat gaat je niet in de koude kleren zitten he.
van hanegem kan het in zijn column in het AD ook niet opbrengen iets over ons te melden. Die is ook alleen van de partij als hij iets over ons te zeiken heeft. Het is toch echt opvallend. Benieuwd hoe lang ze het vanavond bij studio voetbal over de vermeende penalty gaan hebben.
Geweldig, wat een prachtige wedstrijd van PSV. Nadat de scheidsrechter in de openingsfase een aantal missers in ons nadeel had (er was namelijk wél een overtreding op Lang, geen overtreding op Sadilek, wél een corner voor PSV), was het niveau van PSV in de rest van de wedstrijd dermate hoog dat 'het journaille' blijkbaar vooral heeft onthouden dat Twente een glaszuivere penalty onthouden is. Waar ik het persoonlijk ook nog mee oneens ben. Als hij hem geeft, is het vooral dom van Bakayoko dat hij die zet daar geeft, maar dit was nooit van z'n leven een 100% strafschop.
Natuurlijk zat het ons mee dat Unnerstall er niet bij was (ik denk dat hij misschien iets meer ballen had tegengehouden dan Tyton), en hadden we bij de cruciale 2-1 en 3-1 niet te klagen over wat geluk. Maar los van die momenten was PSV zoveel sterker dat Twente vrijdag met historische cijfers terug naar Enschede gestuurd had kunnen worden.
In deze vorm is dit PSV tot heel veel in staat. Moet je indenken dat in februari sowieso Schouten en hopelijk ook Dest weer beschikbaar zijn... met een beetje mazzel kun je dan, bij een goede loting, ook in Europa nog leuke dingen laten zien!