PSV komt twee razendsnelle goals niet te boven en vliegt uit de beker
PSV is er woensdagavond niet in geslaagd als eerste halve finalist de finale van de KNVB Beker te bereiken. De Go Ahead Eagles speelden een ijzersterke eerste helft, waarin ze PSV al op een uiteindelijk onoverbrugbare achterstand zetten. Gerrit Nauber sloeg bij de tweede paal toe uit een corner, terwijl Victor Edvardsen nog geen twee minuten later een perfect uitgevoerde counter afrondde, nadat zowel Boscagli als Veerman te laat terug waren om mee te verdedigen.
Na rust kwam PSV via een door Ivan Perisic benutte strafschop nog terug tot 1-2, maar daar bleef het bij voor de ploeg van Peter Bosz, die zo een uitgelezen mogelijkheid de finale in De Kuip te bereiken laat schieten en nu alleen nog de Eredivisie en de Champions League heeft om voor te spelen. Daarin neemt het zaterdag opnieuw op tegen de Eagles, terwijl dinsdag de heenwedstrijd tegen Arsenal wacht.
Een behoorlijke wanprestatie van PSV dus woensdagavond, nadat de ploeg vorige week nog ontzettend knap wist af te rekenen met de Italiaanse topclub Juventus. De trainer van PSV wist als trainer nog nooit een nationale beker te winnen en daar komt ook dit seizoen geen verandering in, nadat de Eagles met een dikverdiende finaleplek huiswaarts keren vanavond. Zaterdag wacht PSV dus deel twee in het tweeluik met de Deventenaren, dan in Overijssel in het kader van de Eredivisie.
Foto: Noël van de Laar
Ontgoochelde Til heeft geen verklaring voor uitschakeling
Een ontgoochelde Guus Til verscheen na afloop van de pijnlijke 1-2 bekernederlaag tegen Go Ahead Eagles in de perskamer van het Philips Stadion, om samen met het aanwezige journaille terug te blikken op zijn wedstrijd. De middenvelder had daar, zo kort na de wedstrijd, geen verklaring voor opnieuw een ontzettend slechte wedstrijd van zijn ploeg: "Dit was gewoon echt heel slecht. Zij wilden het liever dan wij. Dat zou zeker niet mogen. Ik trek die conclusie omdat we elk duel verloren, het was gewoon ontzettend slap. Ik vind het dan ook moeilijk er iets over te zeggen, dan kom je daarop uit omdat het normaal niet het geval is."
Of het geen repeterend verhaal wordt, waarin PSV de ene week Juventus uitschakelt in de Champions League om vervolgens weer een wanprestatie te leveren. "Het is een beetje het verhaal van dit seizoen. Ik weet het ook niet, ik vind het ook heel moeilijk. We waren verdedigend niet scherp. Elke mislukte aanval leverden hen een countermogelijkheid op. Er zit niks anders op dan ons te herpakken en door te gaan."
Was de middenvelder van PSV verrast door het tactisch plan van Go Ahead Eagles? "Het was wel onze verwachting dat ze zo zouden gaan spelen, omdat ze zo zondag ook in de ArenA tegen Ajax voetbalden. Dat zou je zeggen, maar we waren vandaag gewoon niet de betere partij, dat waren zij. Ik denk dat iedereen probeert om er voor te zorgen dat iedereen erin gelooft dat we het om kunnen zetten. Dat geloof was er ook. Dan moet je soms een beetje mazzel hebben, maar dat we in deze positie kwamen is van onze kant al niet goed natuurlijk."
Vraagt de speler zich wel eens af hoe het verschil in niveau zo verschrikkelijk groot is in sommige wedstrijden? "Niet in het veld. Maar wel nu bijvoorbeeld. Dan ben je vooral op zoek naar hoe we het om kunnen draaien, hoe we het beter kunnen doen. Dan ben je niet bezig met hoe het kan maar hoe je het op gaat lossen. Daarna vraag je je wel af hoe het kan natuurlijk."
Een pijnlijke constatering, dat zij het liever wilden dan PSV:/b> "Ik weet niet of het zo is dat zij het liever wilden dan wij, maar ik gis een beetje. Daar leek het namelijk wel op. Nee, ik heb hier geen verklaring voor. Het is echt ongelofelijk. Ik vind het moeilijk er woorden aan te geven. Ik weet het gewoon echt niet. Anders hadden we de oplossing wel al gevonden. Het ligt niet aan onze kwaliteit, daar ben ik wel zeker van. Maar waar aan dan wel? Ik weet het echt niet."
Foto: Noël van de Laar
Ook trainer Bosz staat voor een raadsel met zijn ploeg
Niet alleen Guus Til verscheen ontgoocheld op de persconferentie, datzelfde gold ook voor trainer Peter Bosz: "Dat geldt eigenlijk voor iedereen die PSV een warm hart toedraagt. Na zo'n slechte eerste helft, als je er niet in slaagt de finale te bereiken. Dan is de ontgoocheling heel groot. Niet alleen bij Guus maar echt bij iedereen in de kleedkamer en op de tribunes was het ook zo."
Trainer Paul Simonis gaf voorafgaand aan de wedstrijd al aan waarin hij dacht PSV pijn te kunnen doen. Precies op die manier scoorden de Eagles beide goals, de eerste uit een corner en de tweede uit een snelle counter: "Ze scoren twee goals uit exact de aangegeven punten waar ze een kans tegen ons dachten te hebben. Dode spelmomenten en snelle counters. Het is doodzonde dat je weer een achterstand nodig hebt om het in jezelf naar boven te roepen. Nu stonden we met 0-2 achter en kwamen we hem niet te boven."
Denkt Bosz nu het seizoen te gaan eindigen zonder prijs? "Ik ben nu alleen maar met het bekertoernooi bezig. Ik wilde heel graag deze finale halen. Je speelt thuis. Dat was een enorme kans, die we hebben laten liggen. Die kans komt ook niet meer terug dit seizoen, dus die teleurstelling is groot. Graag willen is niet genoeg. Je moet het laten zien. Dat is vandaag niet gebeurd. Over negentig minuten gezien gaat Go Ahead Eagles verdiend naar de finale."
De trainer gaf aan dat een betere selectie nooit een garantie is op een gewonnen wedstrijd: "We wisten wat we konden verwachten. We hebben op iedere positie betere spelers. Maar dat is nog geen garantie dat je dan op het veld ook beter bent. Dat moet je laten zien en dat hebben we in de eerste helft niet laten zien."
Had de trainer eigenlijk niet al in de eerste helft willen wisselen, nadat zijn ploeg binnen twee minuten twee goals te verwerken kreeg? "Het schoot wel door mijn hoofd in de eerste helft al te wisselen, ja. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan. Ik heb in de rust aangegeven dat de tweede helft nog voldoende was de wedstrijd te keren. We hebben ook nog een aantal enorme kansen gehad. We gaven ze geen adem, ze konden alleen nog maar wegschieten. Maar dat wil je over negentig minuten zien, niet maar over één helft."
Kan de trainer zijn ploeg nog volgen of begrijpen? "Mijn ploeg is op sommige momenten wel echt een raadsel voor me, ja. Absoluut. Zo'n groot verval als vandaag. Dat kan gewoon niet in de top. Dat is niet stabiel genoeg. Ik ben eindverantwoordelijk, ik stel de jongens op. Per definitie gaat het erom dat het uit jezelf komt. Je mag niet tegen je verlies kunnen als je een topsporter bent. Je staat in een halve finale. Dan kun je niet zo'n eerste helft laten zien, want je ziet in onze tweede helft dat we het wél kunnen. Wij hebben niet gebracht wat nodig is om die finale te mogen spelen. In ons eigen stadion. Dat kan gewoon niet, kom op."
Desalniettemin had de trainer van PSV ook nog complimenten voor Go Ahead Eagles: "Ze hebben alles gedaan wat je nodig hebt in een bekerwedstrijd. Dan dwing je het resultaat ook gewoon af en plaats je je verdiend voor de finale. Je kunt altijd met lege handen achterblijven in sport. Ik was alleen maar bezig om deze wedstrijd te winnen. Er zijn nog twee prijzen over om voor te spelen, daar moeten we nu voor gaan. Ik denk altijd in wat je kunt winnen, niet in wat je kunt verliezen."
Wat voor gevolg heeft dit resultaat nog voor de competitiewedstrijd in Deventer zaterdag? "Voor mij in ieder geval revanchegevoelens. En gewoon weer belangrijk omdat het de eerstvolgende wedstrijd is. We mogen geen punten meer verspelen, dat kunnen we ons simpelweg niet meer veroorloven na onze eerdere miskleunen."
Foto: Pro Shots
Verschillende ongeslagen reeksen abrupt gestopt
PSV ziet door de 1-2 nederlaag tegen Go Ahead Eagles in de halve finale van de KNVB Beker verschillende ongeslagen reeksen abrupt tot een einde komen. Zo is het de eerste nederlaag in het Philips Stadion sinds november 2022, toen nog onder leiding van Ruud van Nistelrooij. AZ was in de laatste wedstrijd voor het Wereldkampioenschap in Qatar plaatsvond met 0-1 te sterk. Sindsdien bleef de ploeg in eigen huis 58 wedstrijden ongeslagen, op ieder niveau.
Daarnaast zijn het de eerste thuisnederlaag tegen Go Ahead Eagles sinds 1968. De laatste keer dat er van de Deventenaren werd verloren dateerde van 1982. Beide ongeslagen reeksen zijn ook tot een eind gekomen.
Foto: Pro Shots
Teleurgestelde De Jong baalt van gemiste kans op finale
Een teleurgestelde Luuk de Jong verscheen na afloop van de 1-2 bekernederlaag tegen Go Ahead Eagles voor de camera van ESPN om daar terug te blikken op de gemiste kans op de finale in De Kuip op Paasmaandag: "Ik vind het heel moeilijk verklaarbaar. Voor de wedstrijd zeiden zij zelf nog dat ze ons pijn konden doen in standaardsituaties en de omschakeling en dat doen ze vervolgens ook."
De aanvoerder weet niet waar het aan ligt, dat ze in de eerste helft niet de intensiteit brachten die ze in de tweede helft wel op de mat legden: "Ik merk aan iedereen dat ze wel willen, maar het komt er dan niet uit. De eerste helft waren ook de afvallende ballen voor hen. De tweede helft ging het veel beter. Natuurlijk stonden zij met 0-2 voor en namen ze minder risico, maar toen hadden ze niks meer in te brengen. Zo moet je de hele wedstrijd spelen en dat hebben we niet gedaan."
De aanvoerder baalt van de gemiste kans op een plek in de finaleL "Dit was een heel mooie kans om in de finale van de beker te komen. Ook die wil je gewoon winnen, je wil alle prijzen pakken. Complimenten voor Go Ahead, maar wij moeten deze wedstrijd gewoon winnen. Maakt niet uit tegen wie."
De wedstrijd als geheel werd door de fans gewaardeerd met een 3.00. Hieronder is de uitslag van de Man of the Match verkiezing van deze wedstrijd weergegeven. Achter elke spelersnaam staat tussen haakjes het aantal stemmen en de daarmee behaalde score voor het Man van de Wedstrijd klassement.
Het worden 2 belangrijke wedstrijden tegen GAE.Verliest PSV Woensdag wat niet ondenkbaar is en laat het punten liggen in Deventer dan is het seizoen over.Dan is overigens de 2e plaats ook nog niet zeker.Het zit in Amsterdam in alle opzichten mee zowel in de competitie als Europees.Ajax speelt bagger voetbal maar daar zullen ze in Amsterdam weinig om geven.Dit is het resultaat van falen van PSV en een schande met deze selectie.Een lesje hoe geef je een kampioenschap weg.Misschien is het ietwat voorbarig maar ik heb er weinig vertrouwen in.Daarom moet PSV er in ieder geval echt alles aan doen om de finale te halen.Beter een troostprijs dan helemaal geen prijs.Er zijn overigens nog bijna 2000 kaarten te koop.
Dat klinkt wel heel pessimistisch. Ik heb wat hoop dat na de wedstrijden van vorige week en het vrije weekend PSV weinig moeite gaat krijgen met Go Ahead. Tegen Utrecht was overigens ook prima, ondanks de achterstand. WII was beschamend, maar desondanks zijn we dit tijdperk nog altijd ongeslagen thuis.
Als je die wedstrijd met de zelfde intentie aangaat zoals tegen Juventus gaan we die winnen.
Lijkt er op dat de wedstrijden waar het om gaat zoals cl en de toppers in de eredivisie we wel het Bosz spel willen spelen en daar de energie voor hebben.
Woensdag is belangrijk maar as zaterdag ook.
Ik zie weer als een uitglijder en punten verspelen in Deventer.
Zou fijn zijn voor de carnaval om 3p anders moet ik nog meer bier drinken om dit te kunnen vergeten.
Tegen Utrecht speel je goed, maar heb je ongelofelijk veel pech (En toch weer geluk in de laatste minuut) en beloon je jezelf niet. Tegen Juventus speel je een degelijke eerste helft en een waanzinnige tweede helft en beloon je jezelf wel met een dik verdiende volgende ronde CL, dus waarom zouden we bang zijn voor GA Eagles uit of thuis? Als we kunnen starten met Mauro, Flamingo, Boscagli en Malacia in de achterste linie staan we er al 30x beter voor dan in de laatste paar weken en dan hebben we afgelopen week ook nog eens kunnen zien dat die jongens het voetballen echt nog niet verleerd zijn. En dan hebben voorin nog ene Perisic lopen, die is in zijn eentje beter dan heel GA bij elkaar. Worden gewoon twee mooie overwinningen en dan staat de druk in Amsterdam er ook weer vol, als ze na een thuisnederlaag tgen AZ hier de eerste plaats komen verdedigen (Als ze dan nog eerste staan, want ook daar houdt het een keer op natuurlijk) Alle vertrouwen in een mooi seizoen met de laatste 16 CL, beker en als kers op de taart de schaal!
Ik heb het interview van Lucas met PSV gezien en die man komt heel goed op me over.
Lijkt me een zeer volwassen speler, en beetje zoals Perisic.
Die ervaring en volwassenheid kunnen we goed gebruiken om de laatste maanden weer een hoog niveau te halen.
Gunstig dat deze wedstrijd een knock-out wedstrijd is, het MOET dus, Winnen! Een goede mogelijkheid om verder aan het mentale herstel van de selectie te werken. Het zal nodig zijn willen we kampioen worden.
Week rust gehad dus ik mag toch verwachten dat het een "gewone" overwinning wordt en dan zit je, met de wedstrijd tegen Juventus in het achterhoofd, weer wat in een flow.
Gelukkig heeft de wedstrijd tegen Juve geen nieuwe blessures opgeleverd. Deze halve finale moet je gewoon winnen, kom op zeg halve finale KNVB beker thuis tegen GAE. Komend weekend uit tegen alweer GAE is een ander verhaal. Punten verliezen is kampioenschap verliezen, dus enorm gemotiveerd en gedreven deze wedstrijd spelen en druk op ajax houden. Gezien het resterende programma zal het moeilijk worden om kampioen e worden maar zoalng er nog kansen zijn er vol voor gaan.
Deze week het 1e van 2 belangrijke 2-luiken mbt de rest van het seizoen. Komende weken het 2e, met verder 2 "moetjes" (Heerenveen & RKC) om blok af en bij de concurrent aan te sluiten. Meteen daarna volgt dan het cruciale onderlinge treffen waarin wij geen kampioen kunnen worden maar wel definitief kunnen afhaken. Het is niet anders, daar hebben wij het zelf naar gemaakt. Wij doen dus nog volop mee op alle 3 de fronten, hoelang nog?
De ervaring uit het verleden leert ons dat twee keer in een week tegen eenzelfde tegenstander vaak niet lekker uit pakt. De beker is de kortste weg naar succes en de eerstvolgende pot is altijd de belangrijkste. ONS PSV heeft een week rust gehad, daar waar de Eagles toch met een katertje uit Abcoude-Noord vertrokken zijn. Dit biedt geen garanties, maar het is een onze club om vooral nu iedere match wedstrijd voor wedstrijd te bekijken en dan gaan wij gezamenlijk zien of het een legendarisch seizoen wordt of een van de zo vele....
Vorig jaar was het niet de vraag of PSV ging winnen tegen clubs zoals GAE maar met hoeveel.Vreemd dat het in een paar maanden tijd zo kan veranderen.Zou toch wel een schande zijn mocht PSV de finale niet halen.
Vorig jaar wonnen we uit ook maar net met 0-1 bij GAE, ik meen toen goal van Dest. Maar uit of thuis wereld van verschil. Om vanavond maak ik me echt geen zorgen, zaterdag zal lastiger worden.
Maar goed, ik had ook 6-1 als eindstand in de pool tegen Excelsior in januari, dus ik zit er nog wel eens flink naast.
Mauro blijkbaar vandaag ergens iets fout gegaan. Wel balen, hoop dat meevalt. Neem niet aan dat Malicia 3 topwedstrijden in 7 dagen compleet kan uitspelen.
Verbaasd dat Lang niet speelt. Ook voor hem drie wedstrijden misschien wat veel, maar is het dan niet logischer om wedstrijd 1 en 3 te spelen ipv 2 en 3?
We gaan het zo allemaal zien, hoop wel op speeltijd voor Lucas, wil hem graag even aan het werk zien. (Wel graag bij een voorsprong lol)
Ik hoop dat de wedstrijd tegen Juve een echte ommekeer zal zijn met niet alleen een overwinning maar ook weer met de suprematie die we anderhalf jaar gezien hebben. An sich boeit die beker mij niet zoveel, de landstitel des te meer.
PSV presteert alleen in de Champions League en in eigen land is het helemaal niks meer. Wat is dit toch met onze spelers. Werkelijk waar om doodziek van te worden.
En wij moeten de eerste kans nog bij elkaar zien te voetballen… Dit was niet eens slecht verdedigen maar gewoon te bescheten om te verdedigen. Misschien krijgen onze volgevreten ‘vedetten’ nu wel een beetje motivatie. Wat een schandelijke vertoning weer.
Nou haal die Veerman er maar af Peter... Als je ziet hoe hij terug sjokt en zijn mannetje laat lopen bij die tweede goal, da's precies waar het iedere keer verkeerd gaat. Het feit dat Boscagli eerst boos naar Joey gaat lopen kijken in plaats van een poging doet om het schot te blokkeren komt GAE ook niet slecht uit..
Die heeft me nog nooit aangestaan. Waarom fluit hij af bij die mislukte doeltrap? Als je het beeld stil zet zie je duidelijk dat er niemand te vroeg inloopt. Waarom niet eerst de kans afmaken en dan terugkijken indien nodig?
Maar het kan gewoon nog. Waarom spelen we niet gewoon met onze sterkste 11 ? lang en Saibari erin aub.
Beroerde eerste helft weer gehad, nu wachten op de goede tweede.
Vandaag winnen en je speelt om een prijs. Stel je wint zaterdag blijf je misschien tweede. De mentaliteit is zo verrot dat een halve finale thuis tegen GA niet eens motiveerd. We moeten in de competitie een voorsprong van 9 punten verdedigen. Enkel CL motiveert deze jongens nog.
Leuk voor GA, en verdient voor. Blijkbaar is een halve finale voor PSV ook niet echt motiverend, slappe hap op een tempo waar mijn oma nog bijhoudt, en die leeft niet meer. Beschamende eerste goal, gozer kan een corner op de doellijn inkoppen. Gelukkig werden ze na de 0-2 een beetje wakker. Kijken of we de tweede helft wel kunnen brengen wat we kunnen anders is het seizoen klaar, tenzij we plek 2 ook nog echt op het spel gaan zetten. Deze ploeg heeft niet de mentaliteit om kampioen te worden. Zelfs 100% geven in een halve finale beker is teveel gevraagd. Tweede goal nog idioter zie ik net, gozer sprint drie wandelaars voorbij..hoe dan?
Ik heb het alweer gezien jongens, dit jaar wordt echt helemaal niks meer. Ik klaag niet eens over inzet want die is er echt wel. Ik klaag niet eens over dat we gemiddeld 2 goals per wedstrijd tegen krijgen want ik ben er inmiddels al aan gewend dat we minstens 3x moeten scoren om wedstrijden te winnen. Maar wij krijgen het aanvallend gewoon niet meer voor elkaar om gevaarlijk te worden. Tegenstanders weten hoe ze ons moeten aanpakken en we worden gewoon niet meer gevaarlijk waar we voorheen de kansen aaneen regen. Schouten en Veerman, je hebt er op dit moment helemaal niks aan. Lopen er verloren bij en zijn in dit spel niet in staat om iets onderscheidends te doen
Ik heb ook inzet gezien, maar helaas niet bij PSV. Ik snap ook echt niet wat Bakayoko bij PSV doet want die brengt het hele seizoen al 0,00. Tel daar een uitbluste spits bij op en scoren wordt vanzelf een groot probleen. Lang zal ons misschien kunnen redden.
PSV is het lachertje van Nederland
aan het worden.Met 0-2 achter tegen een modale eredivisieclub terwijl PSV de bekerfinale kan halen.Ik had het wel verwacht want er is maar een club die wil winnen.Bakayoko en Ledezma aan de rechterkant is ook een slechte combinatie. Ik denk dat het 0-4 wordt.
Thuis niet meer kunnen winnen van Willem II, Utrecht, Go Ahead. Maar wél tegen een topploeg de intensiteit kunnen opbrengen. Schiet mij maar lek. Nog nooit vertoond dit.
En peter….. haal die Til eens van dat veld, wat een drama is dat vandaag, hij doet zijn best hoor, maar raakt geen knikker, ruimtes worden klein, en kleiner, breng dan Babadi maar, heb je meer aan dan meneer ren je rot…..
Jazeker, het ligt allemaal aan de scheids. Vanavond, en ALLE competitiewedstrijden na de winterstop zijn we keihard van achteren genomen door de scheidsrechters, de grensrechters, de VAR, de gehele pers en alle terreinknechten. Daar is echt niet tegenaan te voetballen. De hele wereld is tegen ons. Piep piep hallo, piep piep hallo…
Dat je over een scheidsrechter durft te klagen als je eigen ploeg gewoon compleet verzuimd om de benodigde intensiteit op de mat te leggen die nodig is in een halve finale van de beker. Je krijgt nog een goedkope pingel en 5 minuten extra. Deze uitschakeling ligt maar aan 1 ding en dat is de mentaliteit van dit PSV, nou ja eigenlijk het totale gebrek aan mentaliteit.
Je mag toch hopen dat ze er elke wedstrijd voor gaan om de laatste mogelijke prijs wel te behalen he. Er even gemakshalve vanuit gaan dat je de CL niet wint. 🫢
PSV begint weer arrogant, een niet kloppende tactiek, weer vele kansen voor de tegenstander. Je zou toch zeggen dat ze met alle kennis en knowhow iets kunnen verzinnen om wat meer cement in de verdediging aan te brengen. Elke wedstrijd hetzelfde.
Dit ligt aan Bosz zijn eigenwijsheid vrees ik.
Dit ligt niet aan Bosz zijn eigenwijsheid, want die jongens kunnen allemaal heel goed voetballen, dat hebben we vorige week nog gezien, toen we Juventus gewoon van de mat hebben gespeeld met de tactiek van Bosz. Een deel van de spelers kan het simpelweg niet meer opbrengen om zich maximaal in te zetten, die willen bij grotere clubs spelen. Je speelt een halve finale thuis tegen Go Ahead, een cadeautje, gratis finale en dan leg je zo'n eerste helft op de mat in een tempo dat je met een rollator bij kan houden. Dan houdt alles gewoon op. Hard werken is de basis en als je dat dit niet doet ga je het heel moeilijk krijgen tegen elke ploeg die wel hard werkt. En laat iedere tegenstander nu op en top gemotiveerd zijn tegen PSV. Als je niet minimaal dezelfde intensiteit brengt als je tegenstander krijg je dus zo'n eerste helft, en meestal komt het dan nog goed, maar vandaag eens een keer niet.
Maar zie jij Bosz kwaad worden over dat slakken tempo?
Zie jij Bosz iemand duidelijk corrigeren, zoals vorig jaar met Dest?
Zie jij Bosz vroegtijdig ingrijpen, wat hij vorig jaar wel deed?
Daarmee zeg ik niet dat het alleen aan Bosz ligt, maar waarom begin je aan je begin van het seizoen dat veel moeilijker wordt... daarmee zeg je eigenlijk: ik accepteer dat het minder wordt...
Waarom in godsnaam, ik vind dat tactisch en qua motivatie gezien een onbegrijpelijke uitspraak. Dat je het denkt oké, maar daarmee geef je ze eigenlijk al een excuus om minder te presteren.
En dan nog als je dat ziet aankomen, dan doe je daar wat aan, maar ik zie ook bij Bosz gelatenheid... en dat is geen goed voorbeeld!
Ik zie Bosz niet zo veel, kijk meestal TV, dus geen idee. Hoe kan je tegen Juve zo'n pot op de mat leggen en tegen GA zo beginnen in een halve finale nota bene? Dat soort zaken valt haast niet te coachen, die motivatie moet uit de spelers zelf komen. En daar zit misschien wel het verschil. Voor veel spelers van GA is dit een unieke kans en veel spelers van PSV hadden liever al ergens anders gespeeld.
Snel schoon schip maken, veel spelers willen weg…. Laat maar gaan, TD en trainer ook tegen het licht houden…. Want het klopt gewoon niet….
Gifbeker nog niet leeg…..
In dit tempo gaat de tweede, maar ook de derde en vierde plaats er hard aan vrees ik. Zou niet weten van wie we nationaal nog kunnen winnen. Tegen Arsenal maken we een betere kans, want dan is de inzet er ineens wel.
Laten we Go Ahead Eagles maar gewoon feliciteren met deze verdiende overwinning. Zij hebben spelers die bereid zijn om te vechten voor wat ze waard zijn. PSV? Nogmaals voor de zoveelste keer gefaald.
Tis echt om misselijk van te worden, wel tegen Juve, maar het niet kunnen opbrengen tegen Eagles, schande!
Wie geeft die heertjes eens echt op de flikker?
Prijzen ophalen in eindje:
- Fruitschaal
- Beker
- ...
Ik schaam me kapot, wat slecht dit, wat een mentaliteit 🤮
Ik heb de eerste helft gemist, maar dat is wel waar je deze wedstrijd weggeeft. Gebaseerd op de 2e helft was het voetbal niet best, maar creëren we toch wel wat kansen. GAE hele tweede helft niets gecreëerd, maar ze zijn ook niet heel erg in de problemen gekomen. Vanuit onze kant was het gewoon net te slordig voor een goed resultaat. We krijgen nog een cadeautje (was in mijn ogen echt geen penalty) en dan hoop je op meer, maar het zat er vandaag gewoon niet in.
Willem II 25 jaar achter elkaar van gewonnen.
FC Utrecht al 25 jaar geen punt gepakt.
Eagles al 18 jaar op rij verloren.
Thuis al jaren ongeslagen.
In drie weken tijd alles verkloot.😪
Nou, ze zijn gekomen hoor. De tijden van veel tegenslag. Van wel heeeeel veel tegenslag. Spelers die alleen nog maar kunnen knallen als er een flinke premie te wachten staat zoals tegen Liverpool en Juventus. Het team wat nu rondloopt zouden we kunnen omdopen tot Premiejagers Sport Vereniging.... Sterkte allemaal morgen op school of op je werk.
Redelijk gespeeld de tweede helft. Zoals na de winter gebruikelijk is zit het grootste probleem hem in de tegendoelpunten. de 1e uit een corner kan ik nog wel behappen, maar die tweede....
En daar gaan we weer … de hele klaagzang van de laatste weken komt hier weer tevoorschijn … kom jongens, even je gal weer spugen …. en iedereen verrot schelden.
Het was eigenlijk weer als de meeste wedstrijden dit jaar …. een paar spelers die weer (ver) onder hun kunnen spelen, en dan alles weer tegenzitten (ballen van de lijn worden gehaald etc.).
Het verschil in inzet/kwaliteit van de spelers is echt heel groot, maar met name ons middenveld is echt zwaar klote! Ik zou graag eens wat meer jeugd op die posities zien …
Het probleem lijkt me na vandaag wel overduidelijk. Ze kúnnen de intensiteit wel opbrengen, maar ze doen het niet. Tijdens CL wedstrijden weten ze dat heel Europa mee zit te kijken en geeft iedereen 200% om zichzelf in de kijker te spelen. Maar dit soort potjes boeit ze simpelweg niet. Ik zie het merendeel van de selectie slechts 20% inzet tonen. Er is geen teamgeest meer, geen chemie meer. Absoluut nachtmerrie seizoen. Enige wat resteert is grote schoonmaak doorvoeren de komende zomer, en uithuilen nu...
En peter, onze trainer, is zooooo eigenwijs ……. Als het niet wil, pas je voetbal aan, ga 4-4-2 of behoudender spelen, hou op met die waanzin met het spel willen maken etc, op dit moment lukt dat totaal niet, wil je dan wel punten blijven halen, doe dat op een andere manier….. rome is ook niet in een dag gemaakt!
Je gaat toch niet thuis tegen Go Ahead Eagels behoudend lopen spelen? Die pak je vanaf minuut 1 bij de strot beet en laat je niet over de middellijn komen man. We zijn 10x beter. Peter moet eens wat peper in de reten van die spelers douwen, maar ik denk dat het een onomkeerbaar proces is. Mentaliteit valt niet te managen, als je het hele jaar al nauwelijks wedstrijden wint en je legt zo'n eerste helft op de mat ben je gewoon ongeschikt als prof. Elke wedstrijd 100% geven en je had dik bovenaan gestaan en in de finale. Bij die 2-0 staan er 4 te wandelen en 1 trekt er een sprint, het zegt toch alles dat enkel die gozer van GA sprint.
Wat zou een 4-4-2 uitmaken, als je middenveld bij een tegencounter toch niet meeverdedigd? Het zit niet in het systeem, maar in de inzet (of fitheid) van een paar spelers.
Laten we eerst GO Ahead maar feliciteren met de knappe overwinning, zeker niet gestolen. Het arrogante PSV dacht het wel weer op 70% procent te kunnen en GA heeft dat gewoon keihard afgestraft. Ik kan hier ook geen traan om laten om eerlijk te zijn. Speel je de wedstrijd vanaf minuut 1 zoals de tweede helft kom je hier geen seconde in de problemen, maar onze juffertjes kunnen het al het hele jaar niet opbrengen om 100% te geven in elke wedstrijd. Na Osijek toch echt wel de grootse vernedering die ik als supporter heb meegemaakt. Een finale voor het oprapen en gewoon niet thuis geven. Het is schande!! Wat baal ik dat zo'n Perisic dit mee moet maken, die vent moet toch smachten naar een club waar hij kan spelen met jongens die gewoon elke week voor elke meter willen knokken. Dat is tenminste een prof. Dat zwakke Ajax won van het weekend gewoon met 2-0 he, die krijgen er niet minimaal 2 per wedstrijd om de oren. Ons seizoen zit er helaas nog niet op, want wij gaan echt niet veel meer winnen dit jaar. 2 potjes tegen Arsenal waar je de potentie van de club gaat zien, maar tegen Almere City verspeel je gewoon weer punten. Helaas staan Utrecht, Feyenoord, Az en Twente dicht bij elkaar en zal het een wonder zijn als we deze allemaal onder ons houden, dan mag je hopen dat je play-offs ontloopt, want dan kun je zomaar weer tegen Go Ahead aanlopen. Vandaag vooral blij voor Go Ahead, leuk voor die club en spelers en gewoon verdiend gewonnen. PSv verdiende helemaal niets vandaag en heeft ook terecht niets gekregen, behalve een goedkope strafschop.
Jaaahaaa
Laat het nou
Sterkte psv supporters in deze moeilijke tijd.
Zaterdag nieuwe kans.
Scheelt dat die Nauber niet mee doet ivm 2x geel misschien dat Luuk nu wel de bal in kan koppen
Helemaal met je eens … is een van de grootste verzakers in dit team.
Als je voor hem een speler met de inzet van een Perisic zou hebben, dan zou het hele team veel beter spelen.
Hij heeft ook vandaag weer helemaal niets laten zien.
Vandaag gezakt voor het examen 'geconcenteerd aan een wedstrijd beginnen, en je helemaal kapot werken in het veld door veel te bewegen'.
Ziet er niet goed uit voor het vervolg in de competitie.
Een weekendje rust is duidelijk niet de oplossing.
Verliezen van GAE in de beker thuis is een afgang ja. Eerste helft was bagger. Maar waarom speel je ook niet meteen met Lang en Saibari? iedere keer zwak beginnen is ergens ook wel de trainer aan te rekenen.
Tweede helft was wel heel redelijk. Saibari had gewoon minstens 2 keer kunnen scoren, op dat schot van Perisic een wereldredding, Luuk twee keer net niet, Til net te laat. Eagles eigenlijk geen kans meer gehad. Snapte alleen niet waarom Drommel steeds zoveel tijd pakte. Strafschop vond ik overigens gewoon terecht hoor, hij tikt die bal gewoon weg met zijn arm.
Het lag niet aan hem, maar higler werkte ook niet mee, deed niks aan het tijdrekken (5 minuten was al min of meer de tijd voor al die wissels). En Luuk en de anderen kregen zo ongeveer niks mee. Vergelijk dat eens met brobbey, die krijgt tig vrije trappen per wedstrijd.
De trainer van GAE staat langs de lijn te coachen, geeft aanwijzingen in woord en gebaar. En die van ons kijkt voornamelijk mismoedig langs de lijn. Ziet hij het zelf nog wel zitten ?
Lucas tsja, hij deed 10 minuten mee maar werd niet echt gezocht dus weinig was te zeggen.
Complimenten echt voor het publiek, die bleven echt achter het team staan.
Er zit totaal niks meer in dit PSV omdat aanvallend alles en iedereen op zoek gaat naar die zogenaamde beste kopper van Europa.
Met een uitspatinkje van lang daargelaten.
We spelen al weken... maanden zonder spits, er is totaal geen verassing of voetbal meer in de aanval.
Spot on. We zijn zo ontiegelijk voorspelbaar. Alle ballen hoog op Luuk, en die heeft zijn beste tijd echt wel gehad. Laten we eens verrassen en Luuk niet verlengen. Gewoon Pepi als onbetwiste nummer 1 en een nieuwe jonge frisse spits erbij als opvolger.
Ik geef meteen toe dat Luuk niet levert momenteel, maar om het nu allemaal op hem te gooien. Perisic (die waarschijnlijk volgend jaar weg is) is de enige die constant presteert. iedereen is onder de maat. (Normaal heb je dan ook Mauro ook nog maar die is nu ook weer weg).
Je hebt gelijk over de andere matig presterende spelers, vooral ons middenveld is na de blessure van Tillman echt uit balans.
Echter…. Luuk is inmiddels zo traag geworden dat het er soms op lijkt of hij in slow-motion speelt. Je kan hem echt alleen nog met hoge ballen bereiken, en dat is gewoon te weinig.
Ik denk inderdaad dat dat ons grootste probleem is. Wij zagen altijd Schouten en Veerman als onmisbaar op het middenveld. Nu blijkt gewoon dat dat Tillman was.
Nogmaals ik zie ook dat Luuk het zwaar heeft, maar hij trekt wel steeds zeker twee verdedigers naar zich toe, daar moeten anderen ook van profiteren.
Om je kapot te schamen tegen de nmr 7 van de eredivisie.De eerste helft was zo verschrikkelijk slecht.Het is duidelijk te merken dat Veerman niet van verdedigen houdt.De houdbaarheidsdatum van Bosz begint aardig op zijn eind te lopen.Bij elke club waar hij trainer was zie je hetzelfde gebeuren.Sterk beginnen en dan is het na een jaar klaar.Starten met Baka en Ledezma oprechts is vragen om problemen.Kampioen wordt PSV niet meer want verdedigend krijg ze elke wedstrijd minimaal 2 doelpunten tegen.Dit seizoen is gewoon klaar en dan moet je nog oppassen dat PSV niet wordt ingehaald voor de 2e plaats.Geen supercup, geen beker en terecht ook geen kampioenschap.Beschamend hoe weinig wedstrijden PSV dit jaar gewonnen heeft.Ik ben er goed ziek van en dit seizoen zit ik verder wel uit.Zwaar teleurgesteld.
Het is inmiddels overduidelijk en klip en klaar, en meerdere spelers geven het toe, ze kunnen zich niet voldoende opladen tegen de mindere tegenstanders.
De urgentie ontbreekt duidelijk behalve tegen de grotere opponenten.
Een zichzelf noemende topclub die in nog geen 2 maanden het hele seizoen zowat naar de verdommenis helpt.
Hoe kan dit in godsnaam gebeuren zonder dat onze technische staf adequaat ingrijpt of reageert.
Vandaag Obispo brengen als stormram terwijl je Babadi en Land op de bank hebt zitten.
HOE DAN PETER BOSZ............
Nou Obispo kopt er nog wel eens een balletje in uit een corner, dus als je dan alles of niets gaat spelen en de ballen de 16 in gaat pompen vind ik Obispo eigenlijk wel de meest logische keuze. Daarnaast had je bij het eventueel afdwingen van een verlenging Obispo centraal achterin kunnen zetten en Schouten weer op het middenveld.
Oh ja, die was eruit, sorry. Ben ook helemaal van slag. Maar goed. Bagger eerste helft afgestraft tweede helft geprobeerd, maar het balletje valt nu eenmaal niet elke keer goed. We hebben met Shaktar en Excelsior onze escapes verbruikt vrees ik.
Er wordt wel een beetje overdreven hoe ''goed'' GAE in de eerste helft nu was. Ik zit ff te denken, maar volgens mij heeft Drommel ook geen noemenswaardige redding gemaakt.
Op zich mee eens. Maar ik hoor overal dat het verdiend was. dat vond ik wel meevallen. Verdienen zij het meer omdat ze het liever willen ? Dus kwaliteit heeft er niks mee te maken, als je maar wil?
Eerste helft was voor hun, de tweede duidelijk voor ons. En wij hadden veel meer kansen in de tweede helft dat zij in de eerste. kijk ook maar naar de expected goals.
Had perisic met iets meer geluk die bal erin geschoten of saibari een van die 2 megakansen was het gelijk geweest en dan hadden we gewonnen, waarschijnlijk nog voor de verlenging.
Ik heb hier boven ergens al geschreven, dat wanneer je echt wil, het balletje goed valt. Dan dwing je dat geluk af.
Wat ik ook niet snap; dat gebrei de hele tijd. Er liggen bij ons na de wedstrijd hele stapels gebreide truien. Schiet toch eens man. Zoek je geluk.
Dus nee, verdiend op basis van kansen zeker niet. Maar als een ploeg aantoonbaar over een hele wedstrijd meer inzet toont, ook in combinatie met dat zij vele malen minder kwaliteit hebben, dan hebben zij dat misschien wel verdiend.
Het punt is meer dat PSV in de eerste helft gewoon niet thuis gaf in nota bene een halve finale beker, gewoon een herhaling van Excelsior eigenlijk. Speel je vanaf minuut 1 met de intensiteit van de tweede helft win je 3-0. Vergeet ook niet dat wij gewoon 10x meer kwaliteit hebben dan GA. Als je dan op 0-2 voor staat en eigenlijk ook weinig heb weggegeven is dat gewoon enorm knap. GA heeft gedaan wat het moest doen om te winnen hier. PSV simpelweg niet en het was geen pech de eerste helft, GA leidde gewoon terecht.
Daar heb je een punt.Als Bosz Land en Babadi gewoon negeert en Ledezma onbeperkt krediet krijgt klopt er iets niet.Deze 2 spelers kunnen iets creëren wat bijvoorbeeld Til niet kan.
Wat zijn dit nu weer voor interviews na afloop ???
Eerst Til die roept dat GAE het ''grager'' wil dan PSV. Misschien is dat wel zo, maar dat zeg je toch niet. Nu blijft het weer over motivatie gaan.
Dan Peter die antwoordt op de vraag waarom Noa niet startte : "Daar heb ik mijn redenen voor"" en die vervolgens niet willen toelichten. De pers heeft weer iets om op te duiken.
Als je echt wilt winnen Peter en echt serieus met de beker bezig bent begin je gewoon met je sterkste 11, dus met Lang en Saibari.
Ik snap al die eerdere clubs van Bosz steeds beter die hem na 1,5 jaar de laan hadden uitgestuurd. Dit komt niet meer goed. Uithuilen, selectie en staf totaal reorganiseren en volgend seizoen opnieuw beginnen. Ten Hag terug bij PSV?
Zucht.
Deze komt hard aan. Die beker kan me gestolen worden, maar uitspraken als "zij wilden het meer als wij" en "na rust hebben ze geen kans meer gehad" hangen me behoorlijk de keel uit.
Ik heb me de longen uit het lijf geschreeuwd, en met mij velen. Maar het is een regelrechte wanprestatie.
Ik ben Bosz enorm dankbaar voor vorig seizoen. Maar hoe kan het toch dat wij zoveel wedstrijden weggeven. Op inzet en tactiek. Het is voor tegenstanders relatief makkelijk om ons te bestrijden. Er is maar 1 plan. Werkt dat niet moeten we het hebben van een opvlieging van Lang, de power van Saibari en de klasse van Perisic. De rest was zwaar ondermaats.
Dan kunnen we het nog hebben over die drol van een Higler, maar dat verdiend hij niet en zou getuigen van veel armoede.
Ik vind steeds meer dat het probleem begint bij Bosz.
PSV is niet het eerste team van Bosz waarbij zijn droomvoetbal met allemaal naar voren rennen in elkaar stort.
Als het maar een beetje fout staat hebben tegenstanders een zee van ruimte om een bal aan te nemen en op het doel te schieten.
Bosz moet beginnen met het spelen met twee echte verdedigers, nu is Flamingo de enge
Onzin. Als je de eerste helft begint zoals je de tweede speelt win je met 2 vingers in de neus met 3-0 van Go Ahead. Bosz heeft de spelers echt niet het veld ingestuurd met de boodschap ga maar een beetje in een laag tempo onnauwkeurig rondtikken in de eerste helft en als ze bij GA gaan sprinten kun je gewoon blijven wandelen. Een deel van de groep denkt blijkbaar nog steeds dat we zo goed zijn dat we toch wel winnen. Dan heb je na de afgelopen twee maanden toch wel een enorme plaat voor je kop. Als spelers niet 100% geven krijg je het tegen iedereen moeilijk, zelfs Almere City versla je niet met de mentaliteit uit de eerste helft. Als spelers niet uit zichzelf gemotiveerd zijn om thuis een halve finale beker te spelen tegen GA, dan is er geen trainer in de wereld die de motivatie er wel in gaat krijgen. En daarom werkt het niet meer. We werken er niet hard genoeg voor en dat is te verwijten aan een deel van de jongens die in het veld staan, zeker niet allemaal.
Over het ingrijpen bij het 2e doelpunt ben ik ook zeer ontevreden.
Maar je gaat wel voorbij aan het gegeven dat geen enkele speler steeds in vorm kan zijn en steeds 100% kan geven. Spelers zijn soms ook wat uit vorm, of kunnen maar net die 90% leveren.
Bij een stabiel spelsysteem valt dan niet het team uit elkaar, en wordt het verdedigend zo zwak. Bij dit spelsysteem van Bosz wel, en PSV is niet de eerste club.
Ik ben voor milde aanpassing, met de back niet vaak over de buitenspelers heen, en centraal twee echte verdedigers die echt in kunnen grijpen.
Ik krijg de indruk dat Boscagli dat niet meer durf ivm een overstap naar een volgende club.
Sorry, maar wij zijn PSV en thuis tegen Go Ahead, of Willem II, of Excelsior of NAC moeten wij de tegenstander gewoon onze wil op kunnen leggen. Waar hebben we het over. Bij de tegenstander is ook niet altijd iedereen in vorm. Zo'n eerste helft heeft niets met tactiek te maken maar puur met instelling. Een halve finale KNVB beker thuis tegen Eagels is gewoon zo goed als de finale cadeau krijgen. Klap je er vanaf minuut 1 bovenop en laat je die jongens gelijk weten dat er hier niets te halen valt ben je voor rust klaar man. Maar als je in een truttig tempo halfslachtig rond gaat tikken gaan die gasten er ook in geloven en als je eenmaal op 0-2 staat wordt je niet snel meer moe hoor als je de underdog bent. Of Go Ahead is natuurlijk een sterkere ploeg dan Juventus, want tegen Juventus konden we het wel.
Die beker boeit mij wel degelijk! Itt 1 & 2 decennia geleden toen PSV er met de pet naar gooide en 'm eenmalig, succesvol, inruilde voor competitiepunten (FCU, 2016). Zo hadden wij er inmiddels zo al 5-6 meer kunnen cq moeten hebben! Een grove schande en minachting tegenover de Nederlandse voetbalhistorie en met name de PSV-supporter. Dit gaat m.i. helemaal nergens meer over en nu ook het ongeslagen thuisrecord weer kwijt. Tegen Go Ahead Eagles, met alle respect, waartegen wij thuis in mijn tijd nooot hebben verloren... maar dat had ook al eerder tegen Excelsior kunnen gebeuren. Maar dan hadden wij Malik er nog bij gehad.
Loopt inderdaad pedant over het veld. Ik bedoel ermee dat hij meermaals werd toegezongen 'Serdar hoerenjong". Als de 4e man aangeeft 5 minuten, denkt hij nooit "ach, nog efkes dan voor die leuke thuissupporters".
We kunnen allerlei spelers benoemen maar mi is het gewoon een feit dat we heel slecht verdedigen. We hebben 1 echte verdediger, Flamingo, en verder spelers die dat niet kinnen. Als je toch het verschil ziet in de ruimtes die wij weggeven en de ruimtes die we van GAE niet kregen. Die zaten er zo fel op. Bij ons loopt iedereen op meters afstand van zijn tegenstander, die mag alles doen, ballen voorgeven etc en we verzaken in het collectief druk zetten( zie ik niet meer)en met je man meelopen. Overigens snap ik er ook niks van dat Ledezma corners moet verdedigen tegen iemand die 2 koppen groter is. Maar ook in de hele uitstraling van iedereen, Er zit iets verkeerd in dit team. De reacties achteraf van Til en Bosz spreken boekdelen wat dat betreft. Bosz doet geheimzinnig over waarom hij niet met Lang en Saibari start en Til benoemt gewoon een gebrek aan 'willen". En bv Schouten is toch echt wel een speler die wil maar is geen schim meer van vorig jaar. Veerman zit aan zijn top. Bakayoko verrast al lang niet meer en zo kunnen we doorgaan. Dit team is geen team meer.
Gelukkig hebben we dit seizoen nog een paar uitschieters gehad ( Juve bv ) maar ik vrees dat het daar bij blijft. Vechtvoetbal zit er ook niet in in dit team en de urgentie mis ik al lang. Dat is toch wel iets om je als club voor te schamen.
"Bij ons loopt iedereen op meters afstand van zijn tegenstander, die mag alles doen,"
Hier snap ik ook niks van.
PSV heeft grote moeite om te scoren ivm alle speler die er voor de bal duiken en staan. Speler van GAE heeft alle ruimte om te schieten.
Ik ken Bosz als trainer niet zo goed. Vorig jaar was fantastisch. Het valt me wel op dat hij echt maar met een stuk of 14 spelers speelt. Anderen krijgen in mijn ogen niet echt een kans, hoe slecht de rest ook presteert.
Obispo speelde prima, Nagalo ook. Maar goed die maken nog wat minuten.
Spelers als Land en Babadi komen amper aan bod. Een speler als driouech(even voor de duidelijkheid, die vind ik geen PSV materiaal, maar daar denkt PSV blijkbaar anders over) speelt ook zelden, amper invalbeurten. Toen Chucky er nog was zat die ook meestal op de bank.
Zolang Bosz weigert om met de sterkste opstelling te starten, neemt hij het gewoon niet serieus en sta je al met 2-0 achter. Baka die steevast gewisseld moet worden omdat hij er geen reet van bakt, zet hem gewoon op de tribune. Saibari op de bank… mag niet in vorm zijn, maar daar gaat nog altijd veel meer dreiging van uit dan welke andere middenvelder ook.
Mauro mis je… waarom eigenlijk? Ziek? Blessure? Rust?
Bosz geeft continue de verkeerde signalen af met zijn opstellingen en moet vrijwel iedere wedstrijd in de rust repareren wat hij eigenlijk bij de start al had moeten doen.
Er is maar 1 remedie. Aanstaande zondag met 0-6 winnen. Voor minder doe ik het niet
En daarom dus "ever change a winning team". De honger is weg, driekwart zit met hun gedachten al in Engeland of Spanje. Lang, Bakayoko, Veerman, Schouten, Boscagli, Saibari, daar hadden er minstens 3 van verkocht moeten zijn zodat er weer honger in de ploeg komt. Te weinig jongens met een echte winnaarsmentaliteit, die willen wel vlammen voor het grote publiek, maar het hoeft zeker niet iedere week. Wat zal Tilman er ziek van zijn dat zijn ploeggenoten in die twee maanden dat hij er niet bij is alles verkloot hebben..
Ik zag in het interview na de wedstrijd en in de presco een trainer die uitstraalt dat hij er zelf ook geen vertrouwen meer in heeft. Hij kent zichzelf én zijn carrière natuurlijk als geen ander. Dit is wat deze trainer doet, als een komeet uit de startblokken, geweldig voetbal én prestaties totdat het tij onvermijdelijk een keer keert. En dan is het over. Hij heeft ons een onvergetelijk seizoen 2023/2024 gebracht met een mooie uitloop in dit seizoen. Maar nu is het op. Op, uit en over. Ik zal dit nooit vergeten en nog vaak met trots en weemoed aan deze mooie 18 maanden terug denken. En PSV moet vooruit dus zouden de verantwoordelijken nu al moeten voorsorteren op een nieuwe trainer voor het volgend seizoen. Wat mij betreft toch een Nederlandse trainer met een duidelijk visie, in de top van de eredivisie én in Europa uitstekend gepresteerd, een achtergrond bij PSV én beschikbaar. Ik denk dat Brands en Stewart snel aan het werk moeten.
Ik zie echt niet in waarom we hier de trainer de schuld van moeten geven. Tegen Juventus kunnen we er wel vol voor knokken en tegen GA spelen we op z'n elfendertigste een plichtmatige eerste helft. Als dan eenmaal het besef indaalt dat we gaan verliezen kan er in de tweede helft ineens wel met volle intentie gespeeld worden. Ik heb genoten van Boszbal en hoop dat we het nog jaren kunnen zien. Deze groep is verzadigt, heeft de titel gewonnen, heeft de beker gewonnen, heeft de JC schaal gewonnen heeft de groepsfase CL overleefd. Er zijn geen uitdagingen meer bij PSV en de meeste spelers vinden zichzelf zo goed dat ze denken dat ze de kantjes er vanaf kunnen lopen. Wel op professioneel niveau kan dat dus niet en dat is het manco van deze groep. Niemand gaat de top halen want niemand kan tegen GA brengen wat bijvoorbeeld een Perisic wel kan. Daar kan een trainer ook niets aan veranderen. Laten we eerlijk zijn, als je een trainer nodig hebt om je te motiveren voor een halve finale in de beker thuis tegen GA, dan zit het in je koppie gewoon niet goed. Lekker door selecteren volgend jaar. Met minder kwaliteit en meer inzet waren we namelijk wel kampioen geworden dit jaar. Sterker nog met minder kwaliteit door alle blessures wonnen we wel gewoon de wedstrijden die we moesten winnen.
Helemaal met je eens!
En ik zie ook spelers die er echt goed ziek van zijn (bv Luuk na de wedstrijd) ... die willen wel alles winnen.
En ik geloof ook dat de trainer voor het blok wordt gezet door de TD ... want komende zomer moeten er een paar worden verkocht, dus die moeten minuten maken ... en dan zijn nu juist die spelers die denken dat ze voor 70% kunnen gaan ... helaas!
Voor onze tegenstanders is het spelen tegen PSV als het spelen van CL wedstrijden voor ons. Motivatie is niet nodig en ze kunnen net ff wat meer.
Dat iedereen inmiddels weet dat er wat te halen valt bij PSV werkt ook niet echt in ons voordeel. Overigens vind ik dat onze wedstrijden in de CL nu wat overdreven worden, het is nu ook niet dat we daar iedere keer en altijd top zijn.
Maar goed, zoals eerder al zei, die hele beker interesseert me geen moer. Als we gewoon kampioen worden vergeef ik ze de uitglijder meteen. En als je dan moet verliezen, dan deze maar.
Ik heb het alweer gezien jongens, dit jaar wordt echt helemaal niks meer. Ik klaag niet eens over inzet want die is er echt wel. Ik klaag niet eens over dat we gemiddeld 2 goals per wedstrijd tegen krijgen want ik ben er inmiddels al aan gewend dat we minstens 3x moeten scoren om wedstrijden te winnen. Maar wij krijgen het aanvallend gewoon niet meer voor elkaar om gevaarlijk te worden. Tegenstanders weten hoe ze ons moeten aanpakken en we worden gewoon niet meer gevaarlijk waar we voorheen de kansen aaneen regen. Schouten en Veerman, je hebt er op dit moment helemaal niks aan. Lopen er verloren bij en zijn in dit spel niet in staat om iets onderscheidends te doen
Ik denk dat we Mauro het meest hebben gemist. Zijn inzet en gif is er wat er ontbrak. Als ik dan een Veerman niet zie mee verdedigen bij de 0-2 en hem zie balen als een klein kind als hij de inworp niet meekrijgt in de 94e minuut...alsof het daar dan nog van moet komen.
Stevige kritiek op Bosz, mag aannemen dat hij hier niet echt ter discussie staat. Probleem is overduidelijk mentaal van aard, want op Til na kan iedereen voetballen. Eerlijk is eerlijk: lijkt mij ook erg lastig op te lossen. Miss toch wat meer jonge honden zoals Babadi een kans geven
Overigens, PSV had vandaag gewoon moeten winnen zien spelbeeld (met name tweede helft), kansen, statistieken, eigk alles. Go Ahead 2x in ons strafschopgebied geweest. Verwacht zaterdag een 0-3/4 zege.
Idem, Hendrikus, herkenbaar, of "nou ja volgende keer winnen ze weer", "ze kunnen niet altijd winnen" of "anders is er voor de rest ook niks meer aan".
Ja, helaas staan die spelers (waarschijnlijk) niet stil bij wat ze doen met de gevoelens van de fans.
Ik was vroeger ook zo erg hoor ... maar ik heb me aangeleerd om zulke gevoelens, te relativeren, en er me niet meer te druk over te maken.
Neemt niet weg dat ik wel ontzettend baal (en soms ook boos word) als ik deze wedstrijden kijk hoor ... maar ik probeer het zo snel mogelijk van me af te zetten.
Nou gelukkiger ben ik dus niet de enige.
Ik vind het een raar fenomeen dat supporter zijn.
Je weet dat er in het leven veel meer dingen belangrijker zijn, maar toch..
Het gaat niet uit je onderbuik dat gevoel
Ik ben geen psycholoog maar mijn idee is dat de chemie weg is op alle vlakken: tussen de spelers onderling, tussen de technische staf en de spelers, tussen de fans en de spelers en ga zo maar door. De gelatenheid in en rondom het stadion zei wat mij betreft alles. op een enkele malloot na die het nodig vond om maar te blijven schreeuwen Ad.lf tegen de scheids werd het verlies gepakt en dropen we af. Het kan verkeren. Van het PSV onder Peter Bosz waarvan we allemaal zo genoten hebben is niks maar dan ook helemaal niks meer over. Misschien is het meest opvalende nog wel de vorm waarin de grote tenoren De Jong, Lang, Baka, Schouten, Veerman en Boscagli op dit moment verkeren. Niemand maar dan ook niemand neemt de ploeg bij de hand en Bosz roept na afloot dat motivatie vanuit de spelers zelf moet komen. Er is dit seizoen veel te vaak gebleken Peter dat dat bij PSV niet lukt.
exact dat zie ik als mede psycholoog van de koude grond ook.
Ik zie geen plezier en geen opofferingsgezindheid. Ik denk, maar ja wie ben ik, dat er een paar stoorzenders in de groep zitten die een ,te, grote invloed hebben op het team. En juist het TEAM moesten we het vorig jaar van hebben en moet het voetbal van Bosz het van hebben.
Ik ben persoonlijk totaal geen fan van Lang. Laat op een paar, echt een paar, uitschieters na, niks zien en ik heb het gevoel dat zo iemand een team of een aantal spelers enorm negatief kan beïnvloeden. Saibari, Bakayoko ?? Waarom starten die eerste 2 niet, geheimzinnig gedoe hierover van Bosz en een Bakayoko die er met zijn hoofd al lang niet meer bij is. Voor Lang is Lang belangrijk, de rest is bijzaak. Vergelijk dat eens met hoe die van GAE en (ik durf het bijna niet te zeggen) die van ajaks met veel minder kwaliteit zich de longen uit het lijf lopen en samen [plezier uitstralen in wat ze doen. Zo ook Bakayoko, dat hobbelt maar wat mee. Tel daar bij op dat de Jong het op dit moment ook niet meer heeft, idem Schouten, idem Boscagli, Til nog labieler oogt dan het al was en er blijft niet veel meer over.
Ik denk dat je een groot deel van de kern raakt.
Als ik voor mezelf spreek; mijn teleurstelling zit vooral dat je het potentieel wel herkent, maar dat het er op dit moment schrikbarend weinig uitkomt.
Noa had best een punt aangaande de sfeer. Ik vond die sfeer gisteren overigens best ok. Ook werd er weinig gefloten, en daar was met de rust alle reden toe. Ik irriteer me aan Baka, met zijn slappe hap spel, aan Boscagli die bij een tikje gaat rollen alsof hij zijn been kwijt is, aan Drommel die als een wijf bij de 0-1 staat te kijken, aan Veerman die alles goed doet wanneer een bal dicht bij hem is, maar als een verwend kind staat te kijken wanneer het even niet loopt. Laat ik Til en Ledezma even buiten beschouwing, want die kunnen niet beter denk ik.
Het is zaak grondig door te selecteren.
Dus;
2 nieuwe keepers, want diegene die Drommel als nummer 1 zien, die hebben er écht geen kijk op.
Een nieuwe linker CV; met Flamingo en Koné kun je rechts best vooruit, maar Obispo is niet goed genoeg voor de plek van Ollie. Waar we echt niet rouwig om hoeven zijn dat die weg gaat. (ambitie voor les bleus my ass).
Een fitte Dest, Malacia en Mauro (hopende dat hij blijft) voor de backs is meer dan prima.
Karsdorp heel rap weer afscheid van nemen, net als Ledezma.
Schouten (die van vorig seizoen wel te verstaan), Tillman, Saibari is een prima middenveld, van Veerman weet ik het zo net nog niet. Wat de toekomst van Land en Babadi is, kan ik niet inschatten. Zolang Bosz trainer is, denk ik niet dat die bij ons ligt.
Til is echt een lieve jongen, op een goeie dag meer dan waardevol, maar ook heel vaak niet.
Op de flanken moet je hopen dat er een goed bod komt op Baka en Lang, en dan zou ik zeggen; houdoe en bedankt. Al vraag ik me af of Driouech en/of Bajraktarevic de kwaliteiten hebben. Ik hoop op blote knieen dat Ivan wil verlengen, en dan met 2 nieuwe buitenspelers erbij, ben je voorin op de flanken aardig bezet. Met Luuk en Pepi heb je uitstekende spitsen.
Wat ik Bosz kwalijk neem, hij heeft geen alternatief. Ik ga niet meehuilen met uitspraken als "one trick pony" of "houdbaarheidsdatum" maar het is voor tegenstanders te makkelijk om ons te bespelen. Stevig blok, en dan die ballen erover heen.
Ik zeg niet dat hij zijn speelwijze aan moet passen. Maar kies dan voor een Babadi, ipv van Til. Tegen zon gesloten tegenstander moet je iets verrassends doen. En niet dat gebrei. Loop acties tegen een blok beton hebben geen zin. En, in de omschakeling ben je daardoor kwetsbaar, want met diepte loopjes laat je ruimte in je rug.
Enfin, deze wedstrijd verdiende geen uitgebreide analyse, maar ik kon het niet laten.
Na hoeveel nederlagen op rij moest clubicoon van Bommel vertrekken..?
Die gelijke spelen thuis tegen "normalitaire" middenmoters beschouw ik ook als een nederlaag..
Wat hebben we nu gepresenteerd na de winter in de competitie inclusief gisteren.
Iemand zin om de resultaten van v Bommel naast die van Bosz te leggen op het moment van totale ineenstorting?
Mark van Bommel werd op 16 december 2019 ontslagen als trainer van PSV na een reeks slechte resultaten. Om precies te bepalen hoeveel wedstrijden op rij hij punten verspeelde voordat hij werd ontslagen, kijken we naar de wedstrijden vóór zijn laatste duel, dat op 15 december 2019 plaatsvond (Feyenoord-PSV, 3-1 verlies). Bij "punten verspelen" in dit verband bedoelen we wedstrijden waarin PSV niet won, dus nederlagen en gelijke spelen in alle competities (Eredivisie, Europa League, KNVB Beker, etc.).
Uit de beschikbare informatie weten we dat PSV onder Van Bommel in de laatste fase van zijn trainerschap een dramatische reeks doormaakte: van de laatste 12 wedstrijden werden er slechts 2 gewonnen, wat betekent dat er in 10 wedstrijden punten werden verspeeld (6 nederlagen en 4 gelijke spelen). Echter, de vraag richt zich specifiek op het aantal wedstrijden *op rij* waarin punten werden verspeeld direct vóór zijn ontslag.
Laten we de laatste wedstrijden voor zijn ontslag reconstrueren op basis van de context:
- **15 december 2019: Feyenoord - PSV (3-1)** - Nederlaag, punten verspeeld.
- **12 december 2019: PSV - Rosenborg (1-1)** - Gelijkspel in de Europa League, punten verspeeld.
- **7 december 2019: PSV - Fortuna Sittard (5-0)** - Overwinning, geen punten verspeeld.
- **1 december 2019: FC Emmen - PSV (1-1)** - Gelijkspel, punten verspeeld.
- **28 november 2019: Sporting CP - PSV (4-0)** - Nederlaag in de Europa League, punten verspeeld.
- **24 november 2019: PSV - sc Heerenveen (2-1)** - Overwinning, geen punten verspeeld.
- **10 november 2019: Willem II - PSV (2-1)** - Nederlaag, punten verspeeld.
- **7 november 2019: LASK Linz - PSV (4-1)** - Nederlaag in de Europa League, punten verspeeld.
- **3 november 2019: Sparta Rotterdam - PSV (2-2)** - Gelijkspel, punten verspeeld.
- **27 oktober 2019: PSV - AZ (0-4)** - Nederlaag, punten verspeeld.
Vanaf de laatste wedstrijd (15 december) terugtellend zien we dat PSV in de twee wedstrijden direct voorafgaand aan zijn ontslag punten verspeelde: de nederlaag tegen Feyenoord en het gelijkspel tegen Rosenborg. Daarvoor werd gewonnen van Fortuna Sittard, wat de reeks onderbreekt. Als we verder terugkijken, zien we dat PSV tussen 27 oktober en 1 december een langere reeks had van vijf wedstrijden op rij waarin punten werden verspeeld (AZ, Sparta, LASK Linz, Willem II en Emmen), maar deze werd onderbroken door de overwinning op Heerenveen op 24 november.
Omdat de vraag specifiek lijkt te gaan om de reeks direct vóór zijn ontslag, en de overwinning op Fortuna Sittard (7 december) een eerdere reeks onderbrak, is het antwoord gebaseerd op de laatste twee wedstrijden:
**Mark van Bommel verspeelde in 2 wedstrijden op rij punten direct voordat hij werd ontslagen als trainer van PSV.**
Als de vraag echter bedoelt de langste reeks in aanloop naar zijn ontslag, dan zou het antwoord 5 wedstrijden zijn (27 oktober - 1 december). Gezien de formulering en de context van het ontslag na Feyenoord, ga ik uit van de directe reeks.
Waarschijnlijk had hij kritiek op de vrijblijvendheid die door de hele club doorsijpelt.
Wat een schaamteloze wanvertoning!!
Als er in de CL prestatiebonussen te verdelen zijn kunnen de juffertjes het wel opbrengen maar bij de kortste weg naar een beker hebben ze motivatieproblemen.
Salaris inhouden met deze werkweigering.
Mark wist beter hoe je een meniscus behandelde dan de clubarts, bij wijze van. Dat was het grootste probleem van Mark. Vind hem persoonlijk overigens wel een sympathieke vent en zou hem weleens terug willen zien, maar dat waren de geluiden.
Mark van Bommel verzuimde wél om het seizoen ervoor kanpioen te worden itt Peter Bosz, die het ook Europees een stuk beter doet. En hij had zelf al zijn eigen "RKC'tje" gedurende nota bene zijn enige goede seizoenshelft (eredivisie). Daarnaast staat PSV nog immer 2e door de goede 1e seizoenshelft en zal dit waarschijnlijk ook blijven. Ofschoon ik momenteel vraagtekens plaats bij zijn opstelling- & wisselbeleid én zijn (gebrek aan) tactische aanpassingen, heeft de trainer bij mij nog alle credits. Het zijn de, volgevreten(?), spelers die hem én ons momenteel danig in de steek laten.
Ik ben er klaar mee jongens, na de zoveelste wanprestatie. En het is niet eens het verliezen wat ik het probleem vind, het is de gelatenheid waarmee alles gebeurt. De manier waarop we in de 1e helft twee goals weggeven. De 0-1 is al een schandalig doelpunt, maar de 0-2 slaat werkelijk alles. Meelopen om het meelopen. En natuurlijk begint alles bij een verongelijkte Til die voor de zoveelste keer slachtoffer wordt van zijn eigen gebrek aan handelingssnelheid.
Ik hou ermee op dit seizoen. Het seizoen van een aantal last-minute ontsnappingen, waardoor we een aantal mooie CL-avonden hebben gezien met de uitschakeling van Juventus tot gevolg. Ik hoop dat we genoeg voorsprong hebben om de 2e plek vast te houden, en dan hoop ik dat er volgend jaar een team staat dat én beter in balans is én weer de honger heeft die omgezet kan worden in werklust waardoor de kaas op ons brood blijft.
helemaal eens. Je ziet totaal geen plezier bij ons. Ik heb het hierboven ook al gezegd. Er zit iets mis in dit team
Maar Bosz doet ook veel te moeilijk over het spelletje. Leer je verdedigers eerst eens te verdedigen en dat begint al met gewoon positionering. Als je toch ziet dat er bij ons soms drie man tegelijk op een man af stormen, zich geen idee meer hebbend wat er om hen heen gebeurt met als gevolg dat een tegenstander er zo doorheen loopt. Alleen maar oog voor de bal hebben, niet de ruimte om je heen scannen. Slim lopen. Ik zie het allemaal niet. Ik weet niet wat ze de hele week doen maar besteed daar eens aandacht aan. Al is het natuurlijk van de gekke dat je dat nu nog moet leren op dit nivo.
Bij mij is het glas altijd halfvol maar ik zie nu toch echt geen enkel aanknopingspunt meer voor een succesvol seizoen
Ze kunnen er nu weer niks van... Het gaat snel in het voetbal. Van Juventus winnen tot Go Ahead Eagles verliezen. Kut is het zeker. Zeker gezien het feit dat je één wedstrijd verwijderd bent van het winnen van een hoofdprijs...
Misschien is de Eredivisie wel veel sterker dan veel mensen altijd denken.
Benieuwd wat er gebeurt als we zaterdag niet winnen. Dat kan niet zonder consequenties lijkt mij. De spelersgroep vervangen is in deze fase niet mogelijk, hoeveel vertrouwen is er dan nog in Bosz voor de toekomst?
Het lijkt mij dat dat besef er inmiddels wel is. Dit ga je niet meer omdraaien dit jaar. Daarnaast zit Ajax helemaal in de flow en misschien nog wel belangrijker, het zit daar goed dicht achterin, dus met 1 of 2 goaltjes winnen zij, terwijl wij met 1 of 2 goals gegarandeerd punten verspelen. Het zal eerder spannend worden om plek 2 dan om plek 1 vrees ik. 9 punten zou genoeg moeten zijn, maar in het tempo van de laatste weken en vooral het spel zou ik niet weten tegen wie we nog 3 punten kunnen gaan halen. Ik denk een aantal spelers verkopen en vers bloed erin. Een verzadigd elftal (wat eigenlijk bizar is na 1 titel) krijg je niet meer aan de praat. De meeste zitten met hun hoofd bij het salarisstrookje van volgend jaar.
Je hoeft geen hele groep te vervangen, alleen die paar dissidenten zou al genoeg moeten zijn. Als je er een paar spelers bijzet/vervangt, die wel 100% (of meer) willen geven, dan is het lek snel boven!
Tsja, geen idee waar ik moet beginnen. Vorige week veegde je de vloer aan met Juventus. En een week later verlies je op hetzelfde veld van Go Ahead Eagles.
Nou zit ik al meer dan 50 jaar bij PSV op de tribune. En heb ik in die 50 jaar zo’n beetje alles wel gezien. Alles meegemaakt. En elke emotie gevoeld. Ik heb ze kampioen zien worden, bekers zien winnen, Europa Cups zien winnen. Jaren niks zien winnen. Ik ben kwaad geweest, uitzinnig, euforisch, diep bedroefd, verliefd, buikpijn gehad, koppijn gehad, ben er ziek van geweest, op een roze wolk gezeten, er weer vanaf geflikkerd, duizenden kilometers voor gereden in auto’s en treinen, gevlogen, begrafenissen, verjaardagen en bruiloften gemist, ik heb me op laten sluiten in treinen, als een varken in hokken gezeten, door heel Europa geweest, heb me onder laten spugen, ben gearresteerd, heb voor moeten komen, dr zijn bekers met pis naar me gegooid, vuurwerk, rijksdaalders, golfballen, werpsterren, ben op mn gezicht geslagen, heb me in allerlei bochten gewrongen om aan kaartjes te komen, veel te veel betaald voor kaartjes op tribune waar je niet mag zitten. Heb me onveilig gevoeld, ben bedreigd. Ik heb me doodgelachen, kapot geërgerd, gehuild, vriendschappen voor het leven gesloten.
Maar hetgeen wat ik nog nooit gevoeld heb is schaamte. Ik schaam me voor dit team. Ik schaam me kapot.
Spelers die over het veld lopen die er geen zin in hebben. Die denken een ander knapt het wel voor me op. Die elkaar staan aan te kijken. Die denken nadat ze 2 ballen rechtdoor naar dezelfde kleur hebben gespeeld dat ze naar het buitenland kunnen. Diezelfde spelers die straks weer niet snappen dat ze mislukken in het buitenland. Waarom ze op de bank zitten. En er is maar 1 reden waarom ze mislukken in het buitenland. Omdat ze te lam zijn om te werken. Ze willen het gras niet opvreten. Iedereen die betaald voetbal speelt heeft talent. 100% talent. Daarmee ga je het verschil niet maken. Je maakt het verschil met inzet. Je werkt je helemaal kapot. Als niks lukt, kan je nog altijd je benen onder je reet vandaan lopen. Maar dat is de heertjes allemaal te veel gevraagd. Ik ga ze allemaal niet noemen. Want ze zijn het tikken van hun namen niet waard. Maar voor 2 wil ik een uitzondering maken.
Er waren er gisteren precies 2 die bereid waren om hun benen onder hun gat vandaan te lopen. Nee, ze speelden ook allebei niet geweldig. Maar waren wel bereid om alles te geven. Die twee zijn bij elkaar 8 keer kampioen geworden, hebben 6 bekers gewonnen, 8 supercups en 2 Europa Cups. Die hebben meer gewonnen met zn tweeën dan dat al die andere pseudo vedettes op het veld ooit met elkaar zullen winnen. Die 2 zijn 34 en 36 jaar oud. En al die anderen hebben er (nog) niks van geleerd.
Die twee gaan niks toevoegen aan hun erelijst. Spelen bij de beste selectie van Nederland. Winnen geen Super Cup, winnen geen beker, worden geen kampioen. Want we kunnen het niet opbrengen om te winnen van Zwolle, NEC, Willem II of Go Ahead Eagles.
En ja, we zullen komende dinsdag wel van Arsenal winnen. Nog een keer een reden om me nog meer kapot te schamen. Voor alle duidelijkheid. Ik hou van PSV. Van de club PSV. PSV zit al meer dan 50 jaar in mn hart. Dat krijgen ze er nooit meer uit. Maar voor dit team van PSV schaam ik me kapot.
Wat jij wil Killer. Selectie, elftal, geef het een naampje. PSV blijft voor mij PSV. Daar gaat dit team/elftal/selectie niks aan veranderen. Maar voor dit seizoen ben ik er redelijk klaar mee...
Een team zie ik als een samenhangend geheel dat bereid is om voor elkaar, de trainers en de supporters te werken, er alles aan te doen om wedstrijden te winnen en zodoende succes(sen) te behalen.
Heel treffend verhaal hoor, dat moeten ze printen en in de kleedkamer hangen! En dat die lapzwansjes dan ook nog openlijk klagen over het gebrek aan steun van het publiek, dan weet je toch precies waar je aan toe bent.
Heb jij Femke Bol of Lieke Klaver ooit horen klagen over het publiek als hun wedstrijd tegenviel. Klagen de schaatsers als het publiek niet duidelijk hoorbaar is. Nee natuurlijk niet want DAT zijn topsporters die bij tegenslag altijd eerst bij zich zelf zoeken wat ze beter hadden moeten doen. Maar onze verwende snotjong hebben nul komma nul zelfkritiek.
Er is er maar een tevreden na dit seizoen en dat is de penningmeester want er komen bakken met geld binnen en we hoeven waarschijnlijk niets aan prestatiebonussen uit te betalen.
goed verhaal Almere. Herkenbaar, al tel ik nog maar 45 jaar als seizoenkaarthouder 😉 ik voel hetzelfde. En idd wat Killer bedoelt met team. Ik heb het tot vervelens toe ook al vaak gehad over een TEAM, het ontbreken daarvan wel te verstaan. Ben benieuwd wie er binnen de spelersgroep ook allemaal schaamte voelt. Excuses en loze praatjes als we moeten dit omdraaien, ervan leren etc heb ik iig geen behoefte aan. Zonder TEAM gedachte is dit een heel matige ploeg blijkt nu die te afhankelijk is van incidentele oprispingen van een paar spelers. Als je je laat betalen als een topvoetballer gedraag je er dan ook naar.
Verdorie dat ik nu al het zoveelste stukje hierover tik in de baas zijn tijd zegt alles over mijn frustratie vrees ik.
Heel goed stuk Almere! Het zou inderdaad wel eens goed zijn als Peter Bosz dit stuk eens voorleest ipv van zinloze zgn inspirerende wedstrijd besprekingen waar toch niet naar geluisterd wordt. Alleen hij leest geen social media, zou hij misschien weleens moeten doen om te weten wat er onder de echte supporters leeft.
Ik ben ook 50 jaar PSV supporter, maar niet zo heftig als jij. Ik heb me nog nooit voor PSV geschaamd, ben ook nooit 'trots' geweest, want ik had nooit een bijdrage aan de prestaties. Wel blij geweest, of gebaald. Jouw slechte ervaringen die je hier oplepelt lijken mij het gevolg van je eigen gedrag. Schaam je daar maar voor - op zijn Brabants: Schaamt oe eigen.
@Almere: ik heb er ruim 40 jaar opzitten en voel exact hetzelfde: schaamte dat je met dit materiaal zulke wanprestaties durft neer te zetten, spelers en coach... stil van!
Ro van O zal wel zo'n eretribune-mummie zijn, zo'n opgewarmd lijk dat 8 minuten voor tijd gaat om de files voor te zijn en dan vervolgens thuis zich verveeld op de bank...
Nee hoor, het is fantastisch om PSV supporter te zijn. Zo'n zinderende kraker als tegen Juventus zie je maar eens in de 5 jaar, maar ik teer er wel 10 jaar op. Nog mooier zijn de herinneringen aan zulke wedstrijden die ik in het stadion meemaakte: FC Magdenburg 1978, Real Madrid 1988. De spanning, de hartstocht, de sfeer, de ontlading, én: de schoonheid van het spel. Alleen: bij mij roept dat geen gevoelens van trots op, ook al ben ik een geboren en getogen Eindhovenaar. Ik ben trots op iets waar ik zelf aan bijgedragen heb. Het positieve hieraan is: ik raak niet gefrustreerd, misdraag me niet, ga niet zaniken als het niet goed gaat. Moet je ook eens proberen, zijnde oud en wijs genoeg.
Rare post... en ik zou bijvoorbeeld nooit naar het buitenland kunnen verhuizen. Het leven draait nou eenmaal om PSV. En daar kan helemaal niets aan tippen. Relaties, verjaardagen, bruiloften, uitvaarten - Almere zei het al - eea zal altijd ondergeschikt zijn of moeten wijken voor PSV. Sad but true. Geen flauw idee waarom Almere zich zou moeten schamen. Ja, net als ik, voor de, nationale, wanprestaties deze 2 maanden. Blij dat zaterdag maart begint. Nieuwe maand nieuwe kansen. Alleen dan zal het Europees wel weer mis gaan.
Iedereen heeft zijn emoties en ratio missen sommigen. Ik noem het het rood-witte hart en baal van een nederlaag tot het moment dat de volgende wedstrijd begint. Al zou ik soms hopen dat dat minder wordt…
Voor wie denkt dat Lang de stoorzender in de selectie is die heeft het mis.Noa is een van de sociale spelers in de selectie.Gaat met Perisic op Zondagavond nog extra trainen.Dat heb ik liever dan die spelers die het wel prima vinden.Ik vraag me wel af waarom Bosz vast blijft houden aan Ledezma.Was samen met Drommel schuldig aan het eerste doelpunt.Was een kopie van het eerste doelpunt van utrecht van van de Hoorn waarbij Ledezma ook toen weer alleen maar toekeek.
ik dacht dat bijvoorbeeld. Wat jij zegt is mooi als het waar is, dat had ik dan niet achter hem gezocht. maar goed, zijn praatjes zijn nog steeds niet in lijn met zijn prestatie. Met zo'n types heb ik dus niks.
Heel veel doelpunten tegen uit standaard situaties. Zag gisteren bij de corner Ledezma van 168cmm die nr.9 Smit van Go Anead dekken. Die man is 190cm!! Krijgt hij dat opgedragen of doen ze maar wat? Echt lachwekkend.
ALs je dat ziet, dan vraag je je inderdaad af wie zo'n keuze maakt he? Gebeurt dat gewoon in het veld, of is dat vooraf al bepaalt door de trainer(s)??
Psv begin eens met de sterkste spelers. Zo'n Drommel is zeer slecht. Bij de eerste goal moet hij ingrijpen en de hoge bal opeisen. Verder de backs zijn ondermaats.
Eens, gisteren had gewoon gestart moeten worden met Saibari en Lang. Het komt een beetje arrogant over, alsof we het eerst even zonder deze 2 willen proberen, om vervolgens in de rust het met die 2 proberen recht te zetten. Drommel vs. Benitez heb ik iets minder een mening over, maar ik kan je wel volgen dat je in feite gewoon je beste man op wilt stellen.
Ik weet het ook even niet meer. Ik geloof niet dat de jongens niet ''echt willen''. dat ze zich alleen kunnen opladen voor de CL. Bovendien vind ik het spel in de CL ook niet denderend hoor, al zijn de resultaten prima. (Juventus was niks, Lissabon zeer goed, Girona goed maar rode kaart, Brest drama, Shaktar drama tot slotfase met rood toen prima, Rode ster helft prima, helft minder, Liverpool C goede pot maar...., uit juve niet bijzonder, thuis juve eerste helft matig, tweede prima.
Je ziet bij Luuk gewoon de wanhoop in zijn ogen/houding, hij probeert overal te helpen, maar komt daarna (daardoor?) te kort in de 16 waar hij het meest nodig is. Perisic rende ook hele veld over, schouten oogde wanhopig. En zo kan ik doorgaan. Lijken meer behoefte te hebben aan een goede psycholoog. Klik onderling en de klik met Bosz lijkt weg.
Nu ook flinke kritiek op Bosz, maar vergeet dan ook Stewart niet he. Die heeft vorig jaar prima dingen gedaan, maar dit jaar nog weinig. (Verlengen Pepi hooguit). Bosz heeft geen (fitte) backs gekregen en wat hij kreeg was op het laatste moment. Geen waardig vervanger van Lozano (Bajraktarevic kan groeien, maar lijkt niet meteen inpasbaar). Veel te lang gewacht met vervanger Pepi (zal best moeilijk zijn maar das je werk!) Mauro nog niet bijgetekend, Luuk nog niet, perisic nog niet (ook dat soort zaken geven onrust).
Blijkbaar zijn de grote spelers te angstig om te zeggen wat het op staat, dus zal ik het maar doen:
- waar is de drive?
- waar is de intensiteit?
- waar is het collectief drukzetten?
- waar is de organisatie in het midden?
- waar is de killing modus?
- waar is de over mijn lijk mentaliteit?
- waar is het eergevoel?
Zo maar wat vragen over eigenschappen en gedrag die PSV en dezelfde spelers vorig jaar en dit jaar soms in de CL wel opgebracht konden worden...
Wanneer wordt daar eens de vinger opgeleid?
Iedere supporter met beetje inzicht ziet dit... wanneer is het genoeg geweest???
Het is jammer dat de dubbel-wedstrijd tegen Juventus geen blijvende mentale schwung naar boven heeft opgeleverd. De spelers willen wel, maar onbewust ontbreekt momenteel de absolute wil tot het gaatje te gaan, Til was daar heel eerlijk in. Misschien is het goed een schok-reactie te overwegen, bv 3 vrije dagen na de wedstrijd van zaterdag bij winst, of 3 straftrainingsdagen bij verlies. Spreek ze aan op hun trots, daag ze uit. Het zou zo maar kunnen helpen.
In tegenstelling tot velen zag ik gisteren wel gewoon de inzet waarmee wij ook Juventus hebben verslagen. Mijn conclusie is gewoon:’ we zijn op dit moment simpelweg niet goed genoeg’. Enkel Noa Lang en Saibari zijn in staat om individueel iets te forceren en dat is gewoon te weinig. Tegenstanders weten inmiddels precies hoe ze ons pijn moeten doen en hoe ze onze aanvalsdrang onschadelijk moeten maken als teveel van onze spelers niet in topvorm verkeren en de dynamiek ontbreekt. Dit lijkt echter wel vereist om Bosz-ball succesvol op de mat te leggen. Agressieve druk naar voren en centraal de boel dichtzetten met middenvelders die er flink op klappen. Dat is op dit moment voldoende om ons spel te ontregelen want een plan B is er niet. Durf geen voorspelling te doen voor Eagles uit en Arsenal thuis want met dit PSV kan het alle kanten op. Maar als ik Bosz was zou ik maar eens beginnen met het opstellen van je sterkste 11. Dat wil zeggen, die paar spelers opstellen die we nog hebben binnen onze selectie die in staat zijn om individueel iets te forceren
Ik durf wel een voorspelling te doen hoor. Eagels uit verliezen we met 3-1. Tegen Arsenal vechten we ons naar een knap gelijk spel. Overigens kan ik het onnauwkeurige bejaardentempo van de eerste helft gisteren, of het terug wandelen bij de 0-2 nu niet echt volle inzet noemen. Dat is meer tot het uiterste gaan om die tegengoal te voorkomen, door er op de doellijn voor te springen of zo. De eerste helft was gewoon lamlendig en in de tweede helft moest het ineens, toen wou men wel, maar in tegenstelling tot eerdere wedstrijden werd een veel te slappe eerste helft nu wel een x afgestraft. PSV gaat er gewoon te slap in omdat ze op de een of andere manier nog steeds denken dat het wel goed komt. Bizar eigenlijk na deze 2 maanden waarin alles is verspeeld, behalve CL, maar die winnen we vrees ik ook niet.
Ik heb er een bloedhekel aan om ajax als voorbeeld te stellen, maar gezien de huidige situatie doe ik het toch even.
Bij ajax lopen ze zich wel de tering. Balverlies en iedereen sprint terug (ok bobbey hobbelt terug). Ook spelers als berghuis, die normaal gesproken alleen maar stond te drammen en mopperen bij balverlies.
Komt dit nu echt opeens uit de spelers zelf ? Of komt dat door die huppelende halve zool langs de lijn die overigens ook gewoon wisselt en duidelijk maakt dat al zijn spelers gewoon inwisselbare pionnen zijn.
Nogmaals, ik wil echt niet dat we dat k.tvoetbal van hun gaan kopieren, maar hun inzet, daar kunnen we wel wat van opsteken. En het lijkt mij dat hun coach (hoe erg ik hem ook vind) daar grotendeels verantwoordelijk voor is.
Ik heb dit al een paar keer eerder gezegd, maar als je een coach nodig hebt om je te motiveren voor een halve finale in de KNVB beker thuis dan heb je gewoon het verkeerde beroep gekozen. Kom op zeg, 1 wedstrijd bij een prijs vandaan. Ik denk ook niet dat Bosz iets anders heeft gezegd tegen Perisic of Malacia, die zeg wel kapot werken. Men dacht dit klusje wel even simpel te klaren en toen stond het ineens 0-2. Maar daar zijn we ook al een paar keer mee wegkomen. Pas in de tweede helft was er wat urgentie. Speel je de hele wedstrijd als de tweede helft win je met 3-0. Doodzonde zeg voor Heracles, had ze ook gegund. Matchpoint gemist.
Ik ben wel blij met AZ eerlijk gezegd. Ik gun GAE of Heracles best de beker, maar de winnaar gaat ook Europa in. En onze ''kleinere'' ploegen liggen er dan vaak meteen uit. (zoals GAE dit jaar). Waardoor geen conference league en geen punten.
Precies dat dus. Als AZ niet de beker wint hadden we niet alleen onszelf voor lul gezet maar ook het Nederlands voetbal een hele slechte dienst bewezen. Deze wanprestatie zou je dan zelfs over vijf jaar nog kunnen achtervolgen door de coeffiecienten stand.
En "het zou kunnen" he, het hoeft niet perse zo te zijn als Eagles of Heracles genoeg punten zouden halen in Europa.
Het is een absolute must dat een club uit de top 6 de KNVB beker wint. Heracles en GAE halen 0 punten in de Europa League (oke, misschien een verdwaald gelijkspel of overwinning als ze tegen RFS loten). Ik ben dus blij met de ontsnapping van AZ en hoop ook dat ze de finale winnen.
Vooropgesteld, ik heb genoten van Bosz zijn team en heb Peter echt hoog zitten en wat mij betreft hoeft hij niet weg maar ik zie hem ertoe in staat zelf te vertrekken. Ik zou voorstander zijn van het verversen/ vernieuwen van het team door nieuwe spelers te halen. Maar stel dat, wat zouden jullie vinden van het terughalen van van Bommel als trainer mocht die uberhaupt terug naar PSV willen?
Van mij hoeft Bosz echt nog niet weg, maar ik ben een enorme fan en hoop echt dat Mark terugkeert als hoofdtrainer bij ons. Hij heeft fouten gemaakt toendertijd, maar wie niet. Zo zou ik ook graag nog ergens een rol zien binnen PSV voor Cocu. (liever niet de functie hoofdtrainer trouwens).
Van mij hoeft Bosz zeker niet weg. Het is een vakman, een prima uithangbord en hij heeft een duidelijke (en goede) voetbalvisie. Echter, ik loop niet dagelijks rond op de Herdgang en heb geen idee of Bosz nu wellicht ook steken laat vallen.
Mijns inziens kunnen we onze energie beter steken in het neerzetten van een goede, uitgebalanceerde selectie voor het volgende seizoen, waar Bosz dan weer zijn geliefde spelletje mee kan gaan spelen.
Iedereen die niet mee wil of mee kan, moet vertrekken, wat best tot een flinke verschuiving zou kunnen leiden in de selectie. Daarnaast hebben we nog een groot aantal aflopende contracten die nog altijd niet verlengd zijn (Mauro, Ledezma, Perisic en Luuk).
Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo simpel om spelers te verkopen. Zo'n Driouech bijvoorbeeld, daar zitten wij voor de contractduur aan vast. Laat niks zien, verdient (voor NL-begrippen) een topsalaris en er zal (net als bij Drommel de afgelopen jaren) niemand interesse hebben die hem dat wil betalen.
Oftewel, Stewart zal het niet makkelijk krijgen, maar moet wél echt flink aan de bak.
Eens hoor, denk dat probleem meer selectie betreft dan Bosz, maar ook Bosz is niet zonder schuld. Stewart ook zeker niet.
En dat Stewart het moeilijk gaat krijgen tsja, das zijn werk. In tegenstelling tot vorige jaren heeft hij wel een goed gevulde portemonnee en kan hij spelers echt perspectief (normaal gesproken goed spel, kampioenskandidaat, CL) bieden. Das jaren lang wel anders geweest.
Begrijp trouwens uit je stuk dat ik niet de enige ben met zware twijfels over Driouech. Maar goed, maximaal 1 jaar aanpassen maar dan echt presteren. We gaan zien.
Ik vond dat we het eerste jaar onder van Bommel ook echt goed voetbal speelden, tot we in de beslissende fase kwamen. Daarna ging het echt heel erg snel bergafwaarts. Ik zie op zich wel potentie in van Bommel terug maar niet nu. Een club die mee wil voor de titel en in de CL wil spelen heeft een ervaren trainer met een staat van dienst. Het door Overmars bij elkaar gekochte kampioenschap van België zie ik nu niet echt als een topprestatie, al is het Mark enorm gegund. Het is een beetje hetzelfde als van Nistelrooy. Jongen die veel te vroeg voor de leeuwen zijn gegooid. Volg de Bosz Route of Ten Hag en je staat veel sterker in je schoenen als trainer. Ook Cocu vond ik geen geweldige trainer overigens, maar hij heeft wel hele knappe resultaten gehaald. Maar ik vind dat aantrekkelijk voetbal ook wel een eis mag zijn bij PSV. Dus zowel Mark als Ruud zie ik graag nog eens terug als ze de nodige ervaring, bagage en prestaties hebben geleverd die je bij een PSV coach mag verwachten. Ten Hag is ook een goede optie, maar ik ga liever door met Bosz. Misschien is zijn derde jaar wel beter als zijn eerste. Niemand heeft hem ooit die kans gegeven volgens mij. Europees draaien we natuurlijk wel 2 uitstekende seizoenen, ongeacht wat we tegen Arsenal doen.