Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 185 186 187 188 189

Vraag me wel af waarom Maurice zo moppert eigenlijk.. hij heeft wat hij altijd al had.. een selectie waarmee hij kan strijden tegen degradatie 😂
(Niet serieus natuurlijk)

 

+1/-0

Ik vind het wel opvallend hoe snel Ajax afgeschreven wordt (na een paar slechte wedstrijden) en hoe groot Feyenoord gemaakt wordt (na één seizoen waarin alles meezit en PSV en Ajax niet thuisgeven).

Ik kijk toch liever iets verder terug en verwacht dat PSV en Ajax weer ouderwets gaan strijden om het kampioenschap en AZ en Feyenoord om de derde plaats. Bij de klassieker hoop ik dan ook op iedere uitslag behalve een overwinning voor Ajax. Het gaat sowieso tegen je gevoel in om te hopen op een overwinning voor Ajax, tegen wie ze ook spelen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 05 september 2023 om 17:28:

Ik vind het wel opvallend hoe snel Ajax afgeschreven wordt (na een paar slechte wedstrijden) en hoe groot Feyenoord gemaakt wordt (na één seizoen waarin alles meezit en PSV en Ajax niet thuisgeven).

Ik kijk toch liever iets verder terug en verwacht dat PSV en Ajax weer ouderwets gaan strijden om het kampioenschap en AZ en Feyenoord om de derde plaats. Bij de klassieker hoop ik dan ook op iedere uitslag behalve een overwinning voor Ajax. Het gaat sowieso tegen je gevoel in om te hopen op een overwinning voor Ajax, tegen wie ze ook spelen.



Ik geniet van de puinhoop die er is ontstaat in Amsterdam en ze zullen heus wel in de top 2 tot 5 eindigen maar ik zie ze daar echt geen kampioen worden dit seizoen.. ik moet echt zeggen dat ik dat echt heel erg knap zou vinden maar ik denk dat het meer tussen Feyenoord en PSV zal gaan waarbij PSV dit seizoen aan het langste eind zal trekken.

 

+1/-0

Speculeren blijft altijd leuk, ik doe er zelf ook aan mee. Maar in the end blijft er op dit moment nog helemaal niks over te zeggen. Had precies een jaar geleden 100 voorbijgangers op straat gevraagd wie er kampioen gaat worden en er zou er geen een Feyenoord hebben gezegd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 05 september 2023 om 22:55:

Speculeren blijft altijd leuk, ik doe er zelf ook aan mee. Maar in the end blijft er op dit moment nog helemaal niks over te zeggen. Had precies een jaar geleden 100 voorbijgangers op straat gevraagd wie er kampioen gaat worden en er zou er geen een Feyenoord hebben gezegd.



Behalve Feyenoord supporters dan ;) Ik begrijp echter goed wat je bedoelt hoor. We gaan het zien en Ajax is en blijft natuurlijk Ajax.

 

+1/-0

Als je uit gaat van 84 punten om kampioen te worden, zijn Feyenoord en Ajax nu al op 4 van de 18 verliespunten. Dan hebben ze nog geen lastige tegenstander gehad op Sparta uit na misschien. Je krijgt in deze Eredivisie geen heel veel kansen om terug te komen.

Dat bedoel ik in de zin dat er weinig lastige middenmoters zijn naast de subtop, als AZ, Twente en misschien Sparta en Heerenveen. Als je makkelijk scoort, mag de rest geen probleem zijn.

Wat Mislintat zegt van nog een paar maanden prutsen om vervolgens kampioen te worden bestaat niet in de Eredivisie. Dan verlies je punten tegen Twente, Feyenoord en AZ en moet je nog naar Eindhoven in oktober. Maar als je tegen Fortuna al niet voorbij de 0,54 xG komt, hoef je niet eens te kijken naar het programma.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

XaviSimons schreef op 06 september 2023 om 09:17:

Behalve Feyenoord supporters dan ;) Ik begrijp echter goed wat je bedoelt hoor. We gaan het zien en Ajax is en blijft natuurlijk Ajax.


Van de 12 ESPN analisten dachten er vorige zomer 8 dat Ajax kampioen zou worden en 4 PSV. En daar zitten ook Feyenoord supporters bij ;)

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 06 september 2023 om 09:23:

Als je uit gaat van 84 punten om kampioen te worden, zijn Feyenoord en Ajax nu al op 4 van de 18 verliespunten.


84 punten is wel heel veel. De afgelopen 10 jaar zat de kampioen inderdaad meestal boven de 80 punten, maar sinds de invoering van het 3-puntensysteem heeft de kampioen gemiddeld 79 punten.

Hoe dan ook, die 4 verliespunten krijgen ze niet meer terug. Toch ga ik wel een beetje mee met Mislintat. Ajax heeft zo veel uitgegeven, ik ga ervan uit dat dat niet alleen maar miskopen zijn. Als het daar op een of andere manier gaat lopen kunnen zij vrij eenvoudig een goede serie neer zitten. Waarschijnlijk makkelijker dan een PSV of Feyenoord. En dan is 4 verliespunten niks.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 06 september 2023 om 09:23:

Wat Mislintat zegt van nog een paar maanden prutsen om vervolgens kampioen te worden bestaat niet in de Eredivisie. Dan verlies je punten tegen Twente, Feyenoord en AZ en moet je nog naar Eindhoven in oktober. Maar als je tegen Fortuna al niet voorbij de 0,54 xG komt, hoef je niet eens te kijken naar het programma.



Helemaal eens: het gaat ongetwijfeld ergens dit seizoen wel weer lopen bij Ajax. Voor PSV de taak om ze al voor die tijd op een onoverbrugbare achterstand te hebben.

De volgende 5 competitiewedstrijden van Ajax zijn, zoals je al zei, tegen Twente (U), Feyenoord (T), Volendam (T), RKC (U) en AZ (T): daar gaat in de huidige vorm ongetwijfeld puntverlies tussen zitten. Aan PSV zaak om daar 15 punten tegenover te zetten, wat zeker niet onmogelijk is met NEC (T), Almere (U), GA Eagles (T), Volendam (T) en Sparta (U).

 

+2/-0

Het is te vroeg om Ajax nu al af te schrijven. Dus verlies tegen Twente zou mooi zijn. En dan een gelijkspelletje tegen Feyenoord. Als wij daar 15 punten tegenover kunnen zetten. Wat moet kunnen. Dan staat Feyenoord op -6 en Ajax op -8. Lijkt mij helemaal prima!!

 

+2/-0

In the end speel je allemaal 2x tegen elke tegenstander. Timing kan daarin wel van essentieel belang zijn. PSV begint doorgaans goed en heeft een dipje na de winter, Ajax begint vaak minder en is dan de rest van het seizoen heel consistent.
Dit jaar hopen op een consistent PSV, dan maakt het niet uit wat de anderen doen. Onze selectie is zo sterk, dat we zeker in de eredivisie van iedereen zouden moeten kunnen winnen.

 

+1/-0

Het is onzin om Ajax nu al compleet af te schrijven. Het lijkt nu een puinhoop, maar dat komt ook omdat de media overal bovenop duiken als het om de Amsterdamse club gaat. Op elke slak wordt een kilo zout gelegd. En dat het na de prachtige jaren met een topselectie nu niet direct loopt met 9 nieuwe namen in het elftal, is natuurlijk niet heel vreemd. De verwachtingen zijn nu all-time low, terwijl men aan het begin van de zomer, na het aantrekken van VD Boomen, nog heel veel goede hoop had op de start van een nieuwe succesperiode.

Bij PSV liep het juist heel lekker, we wonnen van Feyenoord, plaatsten ons voor de CL en hebben geen averij opgelopen in de eerste drie wedstrijden. Toch hebben we in elke wedstrijd onze kwetsbaarheden laten zien. Letterlijk in élke gespeelde wedstrijd hadden we (of zijn we) op achterstand kunnen komen. De verwachtingen bij ons zijn op dit moment wellicht iets hoger dan zou moeten op basis van de werkelijke situatie.

Ook wij kunnen in wedstrijden als Sparta-uit tegen een zeperd aanlopen. Ook wij hebben straks een dubbel en rete-zwaar programma.

Natuurlijk: gezien het spel wat de topclubs tot nu toe hebben laten zien, lijkt een goede reeks voor Ajax mijlenver weg. Maar als het team op één of andere manier wel een beetje gaat draaien, dan is de weg omhoog ook weer zo ingeslagen. Zeker in de Nederlandse competitie waar, afgezien van de top 5, de andere clubs er werkelijk geen ene fuck van kunnen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Almere vak V schreef op 06 september 2023 om 11:37:

Het is te vroeg om Ajax nu al af te schrijven. Dus verlies tegen Twente zou mooi zijn. En dan een gelijkspelletje tegen Feyenoord. Als wij daar 15 punten tegenover kunnen zetten. Wat moet kunnen. Dan staat Feyenoord op -6 en Ajax op -8. Lijkt mij helemaal prima!!



Wanneer duivendrecht verliest van Twente en gelijk speelt tegen feyenoord dan hebben ze -9. Staan nu al op -4. Gelijkspel zou prachtig zijn.

 

+3/-0

Zo, Hansi Flick kan naar Ajax over een paar weken.

 

+1/-0

Ik denk dat ajax wel een verloren seizoen gaat spelen.
Ik kan ook geen 1 speler noemen die ik zou willen ruilen met een speler van Psv op die positie.
Ze hebben een onervaren trainer die in de top nog niets gepresteerd heeft die met een slechte reeks straks weinig tot geen krediet heeft.
12 nieuwe aankopen die ingepast moeten worden in een team waar geen natuurlijke hiërarchie is.
Het zou me heel erg verbazen als Maurice hier op korte termijn een team van kan maken.

 

+2/-0

Josip Šutalo zou misschien een versterking kunnen zijn (maar dat puur op basis van het feit dat hij Kroatisch international is, kan hem zelf nog niet beoordelen). Verder kan ik ook zo 1-2-3 niemand noemen.

 

+1/-0

Dit zooitje heeft serieus meer dan 110 miljoen gekost en Twente walst er zonder moeite overheen.

Wel heerlijk om naar te kijken, haha.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ehv040 schreef op 17 september 2023 om 14:50:

Dit zooitje heeft serieus meer dan 110 miljoen gekost en Twente walst er zonder moeite overheen.

Wel heerlijk om naar te kijken, haha.



Inderdaad genieten :D :D

 

+1/-0

Het is toch wel een prestatie. De hele selectie heeft veel meer gekost dan de selecties van PSV en Feyenoord bij elkaar. Toch hebben die teams op letterlijk iedere positie een betere speler staan :D

 

+2/-0

De eerste wedstrijden zaten ze op de radio te soppen over Vd Boomen 'die met passjes strooide'. Zit nu op de bank.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax