Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 185 186 187 188 189

Wat gaat het vanavond worden.. is er al wat lijn te ontdekken, of zijn het nog 11 bij elkaar geraapte spelers die toevallig hetzelfde tenue dragen... wie oh wie durft de voorspelling aan? :)

Ik ga voor de 0-2 omdat ik denk dat Ajax toch wel voldoende individuele kwaliteit heeft om dit over de streep te trekken.

 

+1/-0

Dat denk ik ook wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 24 augustus 2023 om 18:26:

Wat gaat het vanavond worden.. is er al wat lijn te ontdekken, of zijn het nog 11 bij elkaar geraapte spelers die toevallig hetzelfde tenue dragen... wie oh wie durft de voorspelling aan? :)

Ik ga voor de 0-2 omdat ik denk dat Ajax toch wel voldoende individuele kwaliteit heeft om dit over de streep te trekken.



Die 0-2 staat het al, maar niet echt vanwege fantastisch voetbal.

 

+1/-0

Hahaha die kwal van een presentator in de studio vraagt zich af “of Brobbey de beste kopper van Europa is” na zijn kopgoal 😂

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

manolev schreef op 24 augustus 2023 om 21:00:

Hahaha die kwal van een presentator in de studio vraagt zich af “of Brobbey de beste kopper van Europa is” na zijn kopgoal 😂



Dit is een grap, toch?

 

+1/-0

idd, welke hans worst was dat dan??

 

+1/-0

oh heerlijk he, al die onrust in het opleiding walhalla van Nederland?
Jeugdspelers die op insta en andere social media posten dat ze geen perspectief meer zien.
Mislintat is lekker bezig...

 

+2/-0

Die kopen idd wel heul veul...

 

+1/-0

Josip Sutalo 20,50 mln. €
Georges Mikautadze 16,00 mln. €
Carlos Forbs 14,00 mln. €
Gastón Ávila 12,50 mln. €
Chuba Akpom 12,30 mln. €
Benjamin Tahirovic 7,50 mln. €
Anton Gaaei 4,50 mln. €
Diant Ramaj 4,00 mln. €
Jakov Medic 3,00 mln. €
Branco van den Boomen transfervrij

Dikke 92 miljoen uitgegeven, en meer dan de helft van de selectie is niet Nederlands.

Doet me een beetje denken aan dat jaar dat wij dat hadden, met aankopen als Oyen, manoel, Xavier en Paulista.

 

+2/-0

Dit kan alle kanten op vallen. Vd Boomen had ik graag bij ons gezien, maar misschien is dat teveel overlap met Veerman. Vooral Ramaj, Avilla lijken me wat overprijst.
Maar gaat zo'n dure aankoop vrolijk op de bank zitten en invallen als een totale nobody voor de groep staat? Gezien de hoeveelheid dure spelers lijkt me dat overmijdelijk. De salarislast zal ook niet mals zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Rickardoko schreef op 22 augustus 2023 om 18:13:


Ik vind Steijn overigens een prima trainer. Er valt best wel iets te maken van de selectie die hij nu tot zijn beschikking heeft. Wie gaat verrassen en wie gaat flink tegenvallen? Bij Ajax kan het dit seizoen denk ik alle kanten opgaan.



Vind ik ook. Ben benieuwd of hij de tijd krijgt. Heeft in het verleden al zijn teams naar kunnen goed laten presteren. Twee vragen, waar ik nu geen antwoord op durf te geven is: 1) wat is het kunnen van het ajax van dit jaar (lijkt vooralsnog niet erg veel). 2) hoeveel tijd krijgt Steijn en hoeveel krediet geeft de achterban. Ben benieuwd.
Steijn mag van mij best (op gepaste afstand) tweede worden dit jaar. :D

 

+1/-0

Ajax gokt dit jaar heel erg op spelers die het nog nooit op het Ajax-niveau hebben laten zien, waar ze in het verleden spelers haalden die bijna zekerheidjes waren. Dit kan 2 kanten op gaan, maar zo'n samengeraapt vreemdelingenlegioen is natuurlijk verre van een garantie op succes.

Ik ken al die spelers niet, maar ik verwacht dat Ajax ongeveer het volgende plan zal hebben, ervan uitgaande dat ze ook alle posities dubbel bezet willen hebben:


--------------------------------Rulli/Gorter/Ramaj---------------------------------
--Rensch/Gaaei--------Sutalo/Aertssen----------Hato/Medic----------Avila/Wijndal---
--------------------------Boomen/Taylor--------Tahirovic/Mannsverk(?)--------------
------------------------------Berghuis/Klaassen------------------------------------
----Mikhautadze/Conceicao---------Brobbey/Akpom ----------- Bergwijn/Forbs---------

Persoonlijk verwacht ik veel van Sutalo. Dat is volgens mij een goede, rustige verdediger die ook bij Ajax goed zal presteren. Avila is denk ik afwachten, maar zal er ook wel wat van kunnen. Echter, ook Wijndal was (bij AZ) toch altijd een prima back en het is vreemd dat dat er in Amsterdam helemaal nog niet uit komt. Van Rensch heb ik geen hoge pet op, en die Deen zal ook geen zekerheidje zijn verwacht ik. Hato is erg jong en van Medic word ik niet bang.

In de aanval zijn er ook heel veel mutaties geweest. Hoe goed die Akpom, Forbs en Mikhautadze gaan zijn, is echt koffiedik kijken. Een speler die enkel jeugdwedstrijden heeft gespeeld en 2x de topscorer van een lagere divisie in Engeland en Frankrijk. In mijn ogen geen zekerheidjes, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet van waarde kunnen zijn voor Ajax.

Al met al lijkt het me heel erg afwachten hoe dit allemaal in elkaar gaat vallen. Steijn heeft een helse klus om allemaal onbekende spelers te leren kennen, heel veel jongens tevreden te moeten houden en dan tegelijk ook nog te moeten presteren, want dat wordt bij Ajax altijd geëist. Ik ben zeer benieuwd hoe het Ajax zal vergaan als ze straks een keer echte tegenstand gaan krijgen in de Europa League of tegen AZ, Feyenoord of PSV.

In mijn ogen kunnen ze compleet door het ijs zakken, maar zou het ook zomaar eens wel kunnen gaan lopen en dan doen ze met veel nieuw elan (en groeipotentieel) mee voor de titel.

Ze hebben veel geld uitgegeven, maar de transferbalans is nog steeds dik positief gegeven de (belachelijk) hoge transfersommen voor Alvarez, Kudus en Timber.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Yonci schreef op 30 augustus 2023 om 11:48:

Josip Sutalo 20,50 mln. €
Georges Mikautadze 16,00 mln. €
Carlos Forbs 14,00 mln. €
Gastón Ávila 12,50 mln. €
Chuba Akpom 12,30 mln. €
Benjamin Tahirovic 7,50 mln. €
Anton Gaaei 4,50 mln. €
Diant Ramaj 4,00 mln. €
Jakov Medic 3,00 mln. €
Branco van den Boomen transfervrij

Dikke 92 miljoen uitgegeven, en meer dan de helft van de selectie is niet Nederlands.

Doet me een beetje denken aan dat jaar dat wij dat hadden, met aankopen als Oyen, manoel, Xavier en Paulista.



Tel daar de salarissen van iedereen nog bij op, hebben ze dan geen groot probleem als ze komend seizoen geen kampioen of 2e worden? Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan daar.

 

+1/-0

Vorig jaar kochten ze ook voor een 100 miljoen … en “resultaten uit het verleden ….” ;)
Maar dit jaar hebben ze voor flink wat geld een hoop 2e divisie spelers gehaald …

 

+2/-0

Haha die arme arme Maurice… was gisteren volgens mij al in staat om stil huilend in een donker hoekje te gaan zitten..
0-1
Niets positiefs heeft ie gezien.. vond zelfs de felicitatie voor de plaatsing in ontvangst nemen voor de plaatsing misplaatst 😂

Dat hij er naar komende zondag een paar ging vervangen (als ze hun werkvergunning binnen hebben), was wel duidelijk..

Haha
Genieten toch ? 😂😜😁🤣

 

+1/-0

En dan moet een dozijn aan nieuwe spelers daar ineens verandering in gaan brengen? Ook dat zal een hele opgave voor Maurice gaan worden …
Maar ja, laat het zo nog maar even doorgaan … 😉😀

 

+1/-0

Het kan...
Het kan zomaar allemaal goed vallen, dat zagen we bij Feyenoord vorig jaar. Dus ik sluit ze nog steeds niet uit als titelkandidaat.
Maar man man man... wat geniet ik van deze chaos :)

Klaassen vertrekt ook nog... vraag je je toch af wie dan moet gaan scoren tegen Fortuna :D

Dit bericht is gewijzigd op 1 september 2023, 09:50:37.

 

+1/-0

Feyenoord had met Kökcu wel een speler die al jaren goed speelde en een stabiele factor was in het team. Die wordt nu ook gemist. PSV heeft met De Jong, Sangaré en Veerman een basis met ervaren en goede spelers waar makkelijk spelers ingepast kunnen worden.

Ajax is nu juist één grote chaos al sinds Tadic liep te muiten. Wie is de baas op het veld straks, behalve de tegenpartij?

Weet Mislintat eigenlijk hoeveel spelers er op het veld staan bij voetbal? Hij blijft kopen alsof het er 30 zijn. Het enige jammere is dat ze spelers die compleet door de mand vallen en niets spelen nog aan de volgende gek kunnen verkopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 01 september 2023 om 09:55:

Ajax is nu juist één grote chaos al sinds Tadic liep te muiten. Wie is de baas op het veld straks, behalve de tegenpartij?

Weet Mislintat eigenlijk hoeveel spelers er op het veld staan bij voetbal? Hij blijft kopen alsof het er 30 zijn..



:D

Wat een heerlijke om zo het weekend mee te beginnen.. haha

 

+1/-0

Fraaie EL loting, daar hebben ze hun handen in ieder geval ook aan vol. :cool

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 189 pagina's: 1 2 3 4 ... 142 143 144 145 146 147 148 149 150 ... 185 186 187 188 189

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax