Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 243 pagina's: 1 2 3 4 ... 239 240 241 242 243

Het is ongekend slecht wat Ajax presteert. Ik zie ze de play offs ook niet winnen. Hoeveel kans hebben zij dan om echte topspelers te halen? Voordeel is dat zij wel kunnen bouwen aan een nieuwe ploeg en zich volledig focussen op de competitie.
Maar ik hoop dat ze wel Conference League halen. Ajax is normaliter beter dan de andere ploegen en kan meer punten halen die nodig zijn voor het Nederlandse voetbal.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 17 mei 2026 om 20:34:

Ik ben er ergens bang voor dat ze tegen FC Groningen direct uitgeschakeld gaan worden, en daardoor Europees voetbal helemaal mislopen. Dat gaat ze volgend jaar in de competitie namelijk echt helpen.

Beetje tweeledig denk ik.
Enerzijds zal het ze helpen doordat ze geen verre reizen hoeven maken naar clubs waar je sowieso liever niet tegen speelt.
Anderzijds zal het ze minder aantrekkelijk maken voor spelers en hoor je toch vaak dat europees voetbal voor ontwikkeling van talenten heel belangrijk is.

Daarnaast natuurlijk een financieel tikkie als ze helemaal niets hebben.
Ben benieuwd hoe de play-offs gaan verlopen.
Groningen heeft vorig jaar gevoeld hoe fijn het is om Ajax pijn te doen :)

+2/-0

Laat ze die playoffs maar lekker winnen. Nul aantrekkingskracht en op donderdagavond uit in Oezbekistan om op zondag in de Eredivisie weer punten te laten liggen. Prima scenario!

+2/-0

Almere vak V schreef op 18 mei 2026 om 10:56:

Laat ze die playoffs maar lekker winnen. Nul aantrekkingskracht en op donderdagavond uit in Oezbekistan om op zondag in de Eredivisie weer punten te laten liggen. Prima scenario!

Ik heb zelden zoveel ratio-verstand strijd ervaren. Ik gun ze werkelijk 0,0, maar voor een fooitje lekker in Dnipro Dnipropetrovsk voetballen met amper hersteltijd en vervolgens wederom een seizoen lang één grote braspartij afleveren klinkt ook wel lekker :D
Kleine kanttekening: zou wel ook mooi staan als PSV eens niet 2x een puntje cadeau doet aan onze Amsterdamse vrienden, oh wacht concurrenten, nee ook niet, 'competitiegenoten' dan ;)

+1/-0

Kleine kanttekening: zou wel ook mooi staan als PSV eens niet 2x een puntje cadeau doet aan onze Amsterdamse vrienden, oh wacht concurrenten, nee ook niet, 'competitiegenoten' dan ;)

Dat zou inderdaad heel fijn zijn, maar aan de andere kant, 2x tegen hun gelijk (of tegen de complete top3), en de rest winnen (ook van Telstar ;) ), levert je hoogst waarschijnlijk wel weer een kampioenschap op! :)

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 243 pagina's: 1 2 3 4 ... 239 240 241 242 243

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax