Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 164 165 166 167 168 169 170 171

open/sluit de onderstaande quote:

Woffolmans schreef op 19 april 2022 om 19:49:

Ik heb de discussie ook een keer willen aangaan, maar het haalt niets uit. Je ziet het pas als je het door hebt.


Dat is straf!
Je hebt nog geen enkel woord aan deze discussie gewijd behalve deze zin.

 

+1/-0

Jawel, maar die reacties werden zelfs verwijderd, daarom ben ik ermee gestopt.

 

+2/-0

Kun je kernachtig en zonder regels te overtreden zeggen wat dan je mening was?

 

+2/-1

Grofweg hetzelfde als jij. Ik ben een wakker iemand en weet wat er speelt. Alleen het heeft geen zin anderen te overtuigen. Een maat zat ook in die tunnel en doet zelf geen onderzoek. Overtreed ik nu een regel ?Ik was al wakker na 3 maanden door zelfonderzoek.

Men geeft de schuld van de oversterfte aan andere zaken dan de olifant in de kamer.

Een voorbeeld. De qr code is afgeschaft (in de ijskast) maar we hebben wel 29 miljoen, meen ik, nodig om het verder te ontwikkelen. Kan iemand dat uitleggen ?

 

+5/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Woffolmans schreef op 19 april 2022 om 20:39:
Men geeft de schuld van de oversterfte aan andere zaken dan de olifant in de kamer.


Wat bedoel je precies? Aan wat geeft men de oversterfte de schuld, en wat is precies dan de olifant in de kamer?

 

+2/-1

Men geeft aan alles de schuld, behalve aan de vaccins, want ooo die zijn zooo veilig ... We weten dat die niet (zo) veilig zijn. Ga meer eens kijken in het Vaers.

 

+3/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Woffolmans schreef op 19 april 2022 om 21:02:

Men geeft aan alles de schuld, behalve aan de vaccins, want ooo die zijn zooo veilig ...


Vaccins hebben inderdaad hun waarde bewezen. Maar jij vindt van niet dus. Waarom denk je dat dan? Alleen een zinnetje zoals dit zegt natuurlijk helemaal niks.

Jij zegt hier dus: vaccins zijn de schuld van de oversterfte. Laat maar zien dan?
Echter weten we ook beiden dat jij dat niet gaat doen ;)

 

+5/-4

Ik heb je gezegd waar je het zelf kunt vinden. Vaccins hebben inderdaad hun waarde bewezen. Maar dan spreek ik over de klassieke vaccins. Waar jij op doelt zijn niet eens vaccins. Als je dat zelf onderzocht had oa dan hoefde je het niet eens te vragen. Verder ga ik geen discussie meer aan.

Los daarvan. Ik heb zelf kanker, mijn immuunsysteem is naar de knoppen. Ik heb geen coronaprik gehad, ondanks dat ik een uitnodiging van het ziekenhuis kreeg omdat ik zogezegd hoog risico patient ben. Ik ben er niet aan begonnen. Ik heb zogezegd corona gehad, omdat ik bij een positief geteste in de buurt ben geweest, 2 dagen minder eetlust heb gehad, en that's it. Ik ben niet getest, begin ik niet aan, ik laat me niet vernederen. Ik leef nog, ben niet dood. Hou me aan geen enkele maatregel en krijg niets????

Dan ga je toch zelf wel nadenken wat hier speelt...

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Woffolmans schreef op 19 april 2022 om 21:09:

Ik heb je gezegd waar je het zelf kunt vinden. Vaccins hebben inderdaad hun waarde bewezen. Maar dan spreek ik over de klassieke vaccins. Waar jij op doelt zijn niet eens vaccins.

Als je dat zelf onderzocht had oa dan hoefde je het niet eens te vragen.

Verder ga ik geen discussie meer aan.



:)

open/sluit de onderstaande quote:

Woffolmans schreef op 19 april 2022 om 21:09:
Los daarvan. Ik heb zelf kanker, mijn immuunsysteem is naar de knoppen. Ik heb geen coronaprik gehad, ondanks dat ik een uitnodiging van het ziekenhuis kreeg omdat ik zogezegd hoog risico patient ben. Ik ben er niet aan begonnen. Ik heb zogezegd corona gehad, omdat ik bij een positief geteste in de buurt ben geweest, 2 dagen minder eetlust heb gehad, en that's it. Ik ben niet getest, begin ik niet aan, ik laat me niet vernederen. Ik leef nog, ben niet dood. Hou me aan geen enkele maatregel en krijg niets????

Dan ga je toch zelf wel nadenken wat hier speelt...


Balen voor je dat je kanker hebt, ik hoop dat je het overwint. Maar je hebt je dus niet getest op corona en dan weet je ook geeneens of je corona had. Maar dan wel suggeren voor het verhaal dat jij het wel had en dat jij representatief bent? Tja. Waarom kregen sommige gezonde artsen/IC/zorg medewerkers wel corona (met soms ernstige gevolgen en zelfs de dood) en hadden andere zorgmedewerkers haast geen klachten?

Jouw eigen voorbeeld is N=1. Ik heb ook zo'n verhaal:
Mijn vader was nooit ziek, had zo goed als nooit de griep. Begin vorig jaar kreeg hij corona (dus voor de vaccins) en werd hij ernstig ziek, superhoge koorts, pijn in heel zijn lichaam en moeite met ademhalen. Met spoed naar het ziekenhuis en heeft daar tijdlang aan de zuurstof moeten liggen. Maanden later ging ie naar huis en hij is tot op de dag van vandaag nog steeds bezig met revalideren.
En als je een beetje onderzoek (een heel klein beetje maar) dan zijn er honderden, duizenden, tienduizenden van dit soort verhalen. En dat zijn dan de mensen die het overleefd hebben.
En laten we het maar niet over de doden hebben. Doden die vanwege zuurstof tekort of vanwege hartklachten overlijden. IC medewerkers hebben vele van dit soort verhalen voor jou. Ook hier geldt weer, als je écht wakker was geweest en onderzoek had gedaan, had je dit ook zelf kunnen ontdekken.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 april 2022, 21:49:00.

 

+4/-4

Waar jij vanuit gaat is dat die mensen geen comorbiditeiten hebben. Daarnaast moest je, als je symptomen had in quarantaine, totdat het zo erg was dat je op de IC terecht kwam. Vroeger nam je direct een virusremmer of iets dergelijks voordat het uit de hand gelopen zou zijn. Maar dat mag ineens allemaal niet meer.

Men laat moedwillig je thuis in quarantaine, zonder behandeling te geven in de vroege fase. Daardoor loopt het wss uit de hand en kom je op de ic terecht. Door profylaxe te geven kon je erger wss voorkomen.

 

+4/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Woffolmans schreef op 19 april 2022 om 21:48:

Waar jij vanuit gaat is dat die mensen geen comorbiditeiten hebben. Daarnaast moest je, als je symptomen had in quarantaine, totdat het zo erg was dat je op de IC terecht kwam. Vroeger nam je direct een virusremmer of iets dergelijks voordat het uit de hand gelopen zou zijn. Maar dat mag ineens allemaal niet meer.

Men laat moedwillig je thuis in quarantaine, zonder behandeling te geven in de vroege fase. Daardoor loopt het wss uit de hand en kom je op de ic terecht. Door profylaxe te geven kon je erger wss voorkomen.


Ongelooflijk. Een hele post vol met aannames en suggesties. En dat na een post waarin je aangeeft dat je het verhaal van corona (en oversterfte) niet gelooft. En dan ook nog eens een aantal berichten hierboven (je eerste op dit forum) zeggen dat je 'wakker' bent en dat je 'onderzoek' hebt gedaan. Je hebt zelf niet door hoe dom dit allemaal overkomt (én is..) he?

 

+6/-6

Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar nu ontstaat hier een vervelende discussie, terwijl het in feite nergens over gaat. Je zou kunnen overwegen dit topic te sluiten tot er weer een variant komt die ertoe doet. Romario en co gebruiken de democratie topic ook al om corona-onderwerpen te bespreken.

Bovenstaande discussies waren al niet leuk toen corona hot was, nu is het echt vervelend (in mijn ogen, als ik hierin alleen sta, ga dan vooral door).

 

+4/-3

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 20 april 2022 om 07:16:

Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar nu ontstaat hier een vervelende discussie, terwijl het in feite nergens over gaat. Je zou kunnen overwegen dit topic te sluiten tot er weer een variant komt die ertoe doet. Romario en co gebruiken de democratie topic ook al om corona-onderwerpen te bespreken.

Bovenstaande discussies waren al niet leuk toen corona hot was, nu is het echt vervelend (in mijn ogen, als ik hierin alleen sta, ga dan vooral door).



Ik deel je mening. Gooi er een slotje op.


Ga lekker genieten, mensen!

 

+2/-3

Volgens mij is de normale gang van zaken dat wanneer je een discussie niet wilt, je deze simpel links laat liggen.
Het is een uiterst onprettig onderwerp. Had het niet zo enorm veel impact gehad, en nog, alles prima.
Maar helaas is dat niet het geval. En is het ook nog allerminst klaar.
Hoe graag ik dat zou wensen en hoezeer ik ook vind dat het dat eigenlijk wel zou moeten zijn is het dat zeker niet.

 

+3/-0

Er is geen discussie hier. Lees de postings maar door. Je kunt je ook afvragen of dit soort onderwerpen überhaupt prominent in beeld moeten, op een voetbalforum, maar los daarvan is de toon niet altijd zo prettig, terwijl dat verder op het forum nauwelijks een probleem is.

 

+4/-3

Ik denk dat dit soort postings van jou in ieder geval niet bijdraagt aan constructieve discussie noch sfeerverhogend werkt.
Is het topic laten liggen een optie voor je?
Dan wil ik graag weer ontopic!

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 19 april 2022 om 19:36:

Als je dan juist in dat jaar op grote oversterfte duidt, is daarmee dus al aangetoond dat de vaccins totaal niet leveren!

Maar goed, jij gaat dat vast weer spinnen.

Toch bijzonder dat als je anderen iets zo stellig verwijt, maar duidelijk niet weet hoe de effectiviteit van vaccins gemeten worden.

1. Niemand heeft gezegd dat vaccins 100% van de sterfte voorkomen. Er zijn mensen die pech hebben en het vaccin niet goed werkt. Die kans is hoger bij bepaalde aandoeningen en als je bepaalde medicijnen slikt. Zeker als je ouder bent, werken ze minder goed en daarom zijn er herhaalprikken nodig. Netzoals dat met de griepprik gebeurt.
2. Als je geen informatie levert of de oversterfte voornamelijk zit bij de gevaccineerden of ongevaccineerden, zegt de oversterfte ook niks.

De werking van vaccins wordt bepaald door twee groepen met elkaar te vergelijken: gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Als blijkt dat bij de gevaccineerden er 95% minder overlijdens zijn dan bij de ongevaccineerden, is dat de effectiviteit tegen overlijden. De effectiviteit tegen besmetting ligt lager, zeker bij Omicron.

 

+6/-2

Wat ik heel typisch en uitermate storend vind?
Mensen aan jouw kant van het spectrum (ja zo noem ik het voor de verduidelijking) kunnen ongestraft stellingen als feiten poneren.
De bewijslast ligt altijd aan de andere kant. Jullie hebben blijkbaar een claim op onvoorwaardelijk waarheid omdat jullie schijnbaar aan de goede kant van de zaak zitten vind je.
Dat moest ik om te beginnen toch even kwijt, zo voel ik het en ik ervaar dat als bijzonder onrechtvaardig en onjuist.

Komen we to the point

open/sluit de onderstaande quote:

Toch bijzonder dat als je anderen iets zo stellig verwijt, maar duidelijk niet weet hoe de effectiviteit van vaccins gemeten worden.


Hierop, en je punten daarna beantwoord ik als volgt:

open/sluit de onderstaande quote:

Het RIVM heeft daarom geen gegevens over de vaccinatiestatus van mensen die zijn overleden aan corona, zegt de woordvoerder. "Daarvoor zou een andere koppeling gemaakt moeten worden. Maar daar zijn privacybezwaren tegen, dat is niet zo makkelijk geregeld."

Kortom: een deel van de coronadoden wordt überhaupt niet bijgehouden, en van de sterfgevallen die wél bekend zijn, is vaak niets te zeggen over de vaccinatiestatus. Daarom blijft het voorlopig een mysterie hoeveel mensen die aan corona zijn overleden wel of niet gevaccineerd waren.


Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5269694/hoeveel-coronadoden-gevaccineerd-onbekend-niet-bijgehouden-rivm

Toch bijzonder dat jij mij iets zo stellig verwijt, maar duidelijk zelf je feiten niet op een rijtje hebt!

 

+3/-5

Met dat argument heb je tegelijkertijd ook je eigen stelling onderuit gehaald. Jij kan namelijk nu ook niet meer beargumenteren dat vaccins niet leveren, want ook dat kan je niet bewijzen.

 

+3/-1

Ik haal een onderzoek aan wat stelt dat de vaccins niet leveren.
Jij noemt dat nonsens.
Dat doe je oa door te stellen dat er vorig jaar forse oversterfte was.
Dat is een feit.
De hoge vaccinatiegraad en lockdowns van vorig jaar zijn echter ook feiten.
Leg mij nou eens uit dan op welke basis het is dat jij bij een dergelijke hoge vaccinatiegraad maar tegelijk hoge oversterfte toch bewijs zou zien dat de vaccins wel leveren?! En waar jij dus mijn ongelijk aantoont.

Daarbij dan ook nog eens in acht nemende het feit dat ik al heb laten zien dat het rivm helemaal geen registratie bij (mag houden) van oorzaken en aantallen!!

Dit neigt ernstig naar gewoon een bewering doen en die dan zonder onderbouwing als feit de media en het volk in blazen. Dat zijn bijna Trump-tactieken, in dit geval gehanteerd door onze gezichtsbepalende figuren.

En wanneer mensen dan kritisch worden op dit soort mechanismen dan worden vervolgens deze mensen aangepakt.

En ja, dat is ook gebeurd, de bewijzen daarvoor zijn geleverd.

Vind jij het bovendien ook niet opvallend dat inmiddels er nog maar heel weinig promotie is voor vaccineren en boosteren?
En het feit dat slechts iets meer dan de helft van de mensen in NL afgelopen winter de booster haalden maar we ondanks skyhigh besmettingen afgelopen maanden, we de ziekenhuizen en IC's leeg zien stromen?
Dan kun je dus eigenlijk al zeggen dat mensen die niet gevaccineerd of niet geboosterd zijn, evenmin erg ziek worden dan mensen die wel gevaccineerd-geboosterd zijn.

Helemaal interessant wordt het als je de cijfers van landen met een extreem lage vaccinatiegraad naast die met een hele hoge legt.
Zuid Afrika was daar een prachtig voorbeeld van.
Het hoofd RIVM daar werd echter vanuit Europa te kennen gegeven haar mond te houden over het feit dat toen Omicron daar dominant was geworden er in het land met een heel lage vaccinatiegraad er toch nauwelijks wat gebeurde in de ziekenhuizen.

Of lees dit
https://www.amnesty.nl/wordt-vervolgd/in-senegal-worden-vooral-de-rijken-ziek-van-corona
En nee, het feit dat de bevolking relatief jong is, is niet het magische antwoord.
Gewoon zelf ook eens kritisch denken en analyseren!

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 april 2022, 06:35:54.

 

+3/-4

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 164 165 166 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona