Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 163 164 165 166 167 168 169 170 171

Mooi voorbeeld zo een artikel en hoe dat een leven gaat leven.
Misschien eens luisteren wat Gommers er over zegt
https://www.bnr.nl/podcast/vraag-het-gommers/10470891/kan-je-hersenschade-krijgen-door-corona
Vanaf minuut 33

 

+2/-0

Gommers betwijfelt of de hersenschade wel tot functionele schade leidt. Nou Gommers, lees je literatuur eens:

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(21)00324-2/fulltext

open/sluit de onderstaande quote:


The scale of the observed deficit was not insubstantial; the 0.47 SD global composite score reduction for the hospitalized with ventilator sub-group was greater than the average 10-year decline in global performance between the ages of 20 to 70 within this dataset. It was larger than the mean deficit of 480 people who indicated they had previously suffered a stroke (−0.24SDs) and the 998 who reported learning disabilities (−0.38SDs). For comparison, in a classic intelligence test, 0.47 SDs equates to a 7-point difference in IQ.



open/sluit de onderstaande quote:

In terms of cognitive profile, the assessment battery applied comprised tests that were designed to enable variance in different aspects of cognition to be examined at very large scale within the general population. The deficits affected multiple tests but to different degrees. When examining the entire population, the deficits were most pronounced for paradigms that tapped cognitive functions such as reasoning, problem solving, spatial planning and target detection whilst sparing tests of simpler functions such as working-memory span as well as emotional processing




Overigens is Gommers van het beleid: laat het virus maar lekker rondgaan, dan bouwen de immuniteit op. Wat de schade hiervan is, dat weten we niet. Dat hij het dus aan het downplayen is, verbaast me niks.

 

+4/-1

Jij wijst weer terug naar een onderzoek afgerond juli vorig jaar.
Volstrekt andere situatie.
Los van de nuancerende woorden die Gommers spreekt, heb je verder ook nergens ter wereld grote alarmerende berichten gelezen over dit punt. Dat zegt genoeg.

Ik bemerk bij jou nog steeds een hele grote angst. Dat is natuurlijk en uiteraard een privé mening.
Maar kijk naar de cijfers, kijk naar de mensen om je heen....de overgrote meerderheid heeft die angst niet meer. En als je de feiten in de actualiteit ziet is daar naar mijn grote overtuiging ook geen enkele reden meer voor.

 

+4/-4

open/sluit de onderstaande quote:

Jij wijst weer terug naar een onderzoek afgerond juli vorig jaar.
Volstrekt andere situatie.
Los van de nuancerende woorden die Gommers spreekt, heb je verder ook nergens ter wereld grote alarmerende berichten gelezen over dit punt. Dat zegt genoeg.

Lol, een paar posts terug een link naar een recent meta onderzoek, over veel onderzoeken.


open/sluit de onderstaande quote:

Ik bemerk bij jou nog steeds een hele grote angst. Dat is natuurlijk en uiteraard een privé mening.


Je mag noemen hoe je het wil, wel knap dat jij zonder mij te kennen en te zien een psychologisch oordeel kunt vellen. Niemand kent de exacte langetermijn gevolgen van dit virus. Daar ben ik liever geen proefkonijn van.

Vroeger dacht men ook dat polio mild was, een paar jaar later kwam men daarop terug. De eerste reactie van het lichaam op het HIV-virus is een mild griepje, daarna richt het (zonder medicijnen) jaren later veel schade aan. Niemand weet hoe mild covid is voor onze lichamen op de langetermijn. Omicron wordt mild genoemd, omdat de meesten thuis uitzieken. Als er morgen een nieuw virus komt, wat op de lange termijn HIV kenmerken blijkt te hebben, dan zou onze regering zeggen: geen probleem: slechts een mild griepje, je belandt toch niet in het ziekenhuis, we sturen alleen op ziekenhuisbedden.

We weten pas net dat de kans op hart- en vaatziekten twee keer groter is. We weten dat een behoorlijk deel van de mensen langdurige klachten houdt.

Dat mensen longcovid oplopen na de tweede/derde besmetting. Dat de kans op ziekenhuisopname na een derde besmetting veel groter is dan de eerste en tweede keer, suggereert dat het virus het immuunsysteem uitmat. Misschien valt het mee, maar je hebt maar een lichaam en als anderen proefkonijn willen zijn: be my guest. Ik ga niet naar drukke plekken binnen wanneer de prevalentie hoog is. Dat mag je angst noemen. Ik noem het voorzichtigheid met een virus waar niemand de langetermijngevolgen van kent.

Dit bericht is gewijzigd op 25 maart 2022, 22:29:20.

 

+4/-2

Lol nog maar een tijdje door
Published: 06 September 2021
Published:July 22, 2021
December 17, 2020

Dat zijn de publicatiedata van de onderzoeken waar jij naar refereert.
Allemaal ver voor omicron.
En hey, kijk een recente datum! Het artikel van Hasseltine in Forbes.
Maar als je dat leest blijkt dat hij dus ook terug grijpt naar oudere bronnen.

Wat jij en hij dus nu aan het doen zijn, het spijt me als je weer beledigd bent maar het is helaas zo, is nu de angst voor corona te paard vertrokken is, toch proberen het vuurtje weer op te stoken!

Maar wat ik al schreef; als er echt serieus stront aan de knikker was hadden er ergens in de wereld of overal in de wereld allang de alarmklokken hard geluid.
Er zijn genoeg wetenschappers die daar de kat de bel mee aangebonden hadden.

open/sluit de onderstaande quote:

Je mag noemen hoe je het wil, wel knap dat jij zonder mij te kennen en te zien een psychologisch oordeel kunt vellen.


Schei nou toch uit man, lees je eigen postings incluis je laatste dan zelf nog eens terug. Ik vel geen psychisch oordeel over jou als persoon.
Ik geef een oordeel over jouw posts over een specifiek onderwerp op een discussie forum.

Maar tja, als je SARS virussen al met Polio wilt gaan vergelijken....

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 maart 2022, 05:46:12.

 

+3/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Maar wat ik al schreef; als er echt serieus stront aan de knikker was hadden er ergens in de wereld of overal in de wereld allang de alarmklokken hard geluid.

Politici hebben geen belang dat mensen voorzichtig worden. Dan is niet goed voor de economie (ze gaan minder naar musea/horeca/theater). En met een slechte economie worden ze minder snel herkozen.

Geen alarmklokken? Nou, dan je hoeft alleen maar te luisteren wat ze 50 km oostelijk zeggen. In Duitsland wordt gesproken over een: Long Covid ist ein „Krankheits-Tsunami.
https://www.bild.de/video/clip/politik-inland/lauterbach-warnt-vor-depressionsrisiko-long-covid-ist-ein-krankheits-tsunami-75793718.bild.html


open/sluit de onderstaande quote:

Maar tja, als je SARS virussen al met Polio wilt gaan vergelijken....

Lees aub eens goed. Ik vergelijk de ziekte covid niet met polio. Ik vergelijk het feit dat men later nieuwe inzichten kan krijgen over een virus, die een nieuw beeld geven hoe ziekmakend op langetermijn een virus is. Hopelijk valt het mee, maar niemand kan dit nu met zekerheid zeggen. Een aantal signalen vind ik niet geruststellend. En ja, sommige signalen zijn gebaseerd op eerdere varianten. Maar er is geen zekerheid dat Omicron op dat gebied milder is. Het is nog steeds hetzelfde virus, in een andere verpakking. Ook na de Omicron golf in Engeland en de VS van begin januari zijn er velen die nog klachten houden, die longcovid kunnen betekenen.

 

+4/-2

Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Als ik moet kiezen tussen weer 5 jaar normaal kunnen leven en daarna weet ik wat te krijgen door covid, of 5 jaar binnen zitten kniezen dan is de keuze zo gemaakt. Een discussie als deze kan dus snel klaar zijn, jij moet doen wat jij wilt en een ander wat diegene wilt doen. Ik bene r in ieder geval niet bang voor, en nooit geweest ook. :B

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Politici hebben geen belang dat mensen voorzichtig worden. Dan is niet goed voor de economie (ze gaan minder naar musea/horeca/theater). En met een slechte economie worden ze minder snel herkozen.


Politici varen over het algemeen wel in crisissituaties. Kiezers neigen dan de gevestigde orde extra te omarmen.
Het aanhouden van de crisis en het fors ingrijpen was een hele tijd politiek bevorderlijk.
Opvallend is dat met het komen van bijvoorbeeld de gemeenteraadsverkiezingen hier
en de algemene verkiezingen in Frankrijk op die plekken het roer om ging.
Duitsland is er nog geen verkiezing in zicht. Die blijven dus nog even langer in angst gevangen.
De situatie bij ons en een groot aantal andere landen toont echter het tegendeel aan.

Misschien is China wel een beter voorbeeld voor je! Daar gaat nu Omicron komt weer alles in totale lockdown.
Wie heeft nou gelijk?
Als ik de situatie bij ons in DK, UK, Zweden etc bekijk zeg ik: wij!
open/sluit de onderstaande quote:

Geen alarmklokken? Nou, dan je hoeft alleen maar te luisteren wat ze 50 km oostelijk zeggen. In Duitsland wordt gesproken over een: Long Covid ist ein „Krankheits-Tsunami


De mening van een "expert".
Ik kan dat filmpje niet openen dus weet niet wat hij te zeggen heeft. Maar ik durf met jou te wedden dat ik legio "expert"oordelen hier voor kan leggen die er lichter over denken.
Gommers heb ik al ten berde gebracht met dat filmpje. Maar die visie serveerde jij af.
Hij had zich slecht ingelezen vond je.
Zo kunnen we nog weken doorgaan.
open/sluit de onderstaande quote:

Lees aub eens goed. Ik vergelijk de ziekte covid niet met polio. Ik vergelijk het feit dat men later nieuwe inzichten kan krijgen over een virus, die een nieuw beeld geven hoe ziekmakend op langetermijn een virus is


Volstrekt andere grootheden. Daarnaast is er bijvoorbeeld met de spaanse griep echt wel historisch materiaal voorhanden.
En (b)lijkt op dit moment totaal uit niets dat wij ons met Omicron grote zorgen hoeven maken.

Maar wat stel je voor?
Nu de zaak de komende jaren in lockdown houden om af te wachten hoe over een paar jaar de zaak eruit ziet met MOGELIJKE lange termijn effecten?

Hoe stel je voor dat we met vaccineren om gaan, daar we op dit moment ook nog niet weten wat voor lange termijn effecten daar aan kleven?

Of, misschien intussen door gaan met normaal leven, tot er echt reden komt om in te grijpen?
ik stel dat laatste voor! Gewoon weer doorgaan met normaal leven!

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 26 maart 2022 om 10:51:

Maar wat stel je voor?
Nu de zaak de komende jaren in lockdown houden om af te wachten hoe over een paar jaar de zaak eruit ziet met MOGELIJKE lange termijn effecten?

Dat is zo flauw. Er wordt door de 'het is maar een griepje groep' gedaan alsof er alleen maar twee uitersten zijn: een totale lockdown of helemaal geen maatregelen. Daartussen zit zoveel ruimte. Bijvoorbeeld: stel minimale vereisten aan goede ventilatie en luchtreiniging. Goede ventilatie helpt enorm (82%) tegen virusverspreiding, gaf dit onderzoek onlangs aan:
https://www.reuters.com/world/europe/italian-study-shows-ventilation-can-cut-school-covid-cases-by-82-2022-03-22/

Als je dat bijvoorbeeld regelt, ook in het openbaar vervoer, hoef je daar ook
geen goede FFP2 mondneusmaskers te dragen (zoals in Duitsland).

In Nederland en buitenlands onderzoek zegt het OMT nu dat FFP2 goed helpen tegen ziekteverspreiding. Waarom wordt er geen campagne gegeven over de voordelen en hoe je zo'n masker goed draagt?

Verder is het wel zo eerlijk als de overheid, netzoals in Duitsland, eerlijk communiceert over de langetermijngevolgen. Iedereen in Nederland verwacht covid te krijgen, maar niemand verwacht maanden ziek te zijn of zijn baan te verliezen (wat nu de realiteit is voor de eerste langdurige zieken uit de eerste golf).

Wees eerlijk dat als je een besmetting hebt gehad, de tweede of derde mogelijk meer ziekmakend is. Wees eerlijk dat we gewoon heel veel nog niet weten over de lanbgetermijn en voer campagne dat voorzichtigheid (bijvoorbeeld blijf thuis bij klachten en besmetting), op zijn plaats is. Totdat we meer weten over de langetemijngevolgen en er medicijnen zijn tegen langdurige ziekte / complicaties.

 

+4/-2

Wat flauw dat jij mij nu in een "het is maar een griepje"groep wilt plaatsen.
Wil je dat soort flauwigheid svp achterwege laten als je zelf steeds de nuance preekt.

open/sluit de onderstaande quote:

: stel minimale vereisten aan goede ventilatie en luchtreiniging. Goede ventilatie helpt enorm


Hier ben ik het VOLKOMEN mee eens!
Dat zijn namelijk maatregelen die er WEL toe doen! Niet alleen voor covid!
open/sluit de onderstaande quote:

Wees eerlijk dat als je een besmetting hebt gehad, de tweede of derde mogelijk meer ziekmakend is. Wees eerlijk dat we gewoon heel veel nog niet weten over de lanbgetermijn en voer campagne dat voorzichtigheid (bijvoorbeeld blijf thuis bij klachten en besmetting), op zijn plaats is. Totdat we meer weten over de langetemijngevolgen en er medicijnen zijn tegen langdurige ziekte / complicaties.


Wees eerlijk er is heel veel in het leven wat we nog niet weten maar ons niet belet toch te leven.

Wees eerlijk, we weten niet wat de lange termijn effecten zijn van vaccineren maar toch hebben we die vaccins afgedwongen en als veilig bestempeld
(Note: ik ben in de kern niet tegen vaccineren maar het punt is omgekeerd even waar als het punt wat jij maakt, waarbij jij wel vind dat vaccineren veilig kan maar anderzijds wel voor langen termijn effecten waarschuwt. Dan moet je consequent zijn)

Wees eerlijk, die medicijnen zijn er inmiddels. Maar op de een of andere manier is er kennelijk weinig incentive die breed in te zetten.
leg jij mij eens uit hoe dat zit?!

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Coronazelftests nauwkeuriger bij monsterafname uit zowel neus als keel
25 maart 2022 12:50

Een coronazelftest levert het betrouwbaarste resultaat wanneer er zowel uit de neus als uit de keel een monster wordt afgenomen. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid gezamenlijk is uitgevoerd door enkele Nederlandse ziekenhuizen, GGD's, bloedbank Sanquin en het RIVM.

"We ontdekten inderdaad dat de toevoeging van een keelmonster de betrouwbaarheid van de onderzochte zelftests vergroot", zegt hoofdonderzoeker Carl Moons van het UMC Utrecht. "We adviseren mensen nog niet om dit zelf te gaan doen, omdat deze tests daarvoor nog niet geregistreerd zijn."



Het is toch ongelofelijk. Iedereen wist dit in januari al. En nou komt dit pas naar buiten. Na 2 jaar corona lopen we nog steeds achter de feiten aan. Gelukkig heeft corona er zelf niet veel zin meer in.

En dan die laatste zin. Je kunt bijna niet geloven dat het er echt staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Wees eerlijk er is heel veel in het leven wat we nog niet weten maar ons niet belet toch te leven.

Ik heb het over nieuwe virussen waar we mee te maken hebben. Je spreekt in hyperbolen, ik zeg nergens dat je moet beletten om te leven. Dat is een eigen keuze. Ik zou graag gezien dat de overheid ons eerlijk voorlicht (zoals in Duitsland) en maatregelen op het gebied van ventilatie instelt.

open/sluit de onderstaande quote:

Wees eerlijk, we weten niet wat de lange termijn effecten zijn van vaccineren maar toch hebben we die vaccins afgedwongen en als veilig bestempeld

Langetermijn gevolgen van vaccins zijn zeer zeldzaam. We vaccineren al 200 jaar. Ook de mRNA vaccins zijn al velen jaren in onderzoek. Ze zijn alleen wat getweaked specifiek op het covid-spike. De ingrediënten zijn al veel langer als veilig bestempeld en niet aangepast. Uitsluiten kan je niet, maar het vaccin is maar een paar weken in je lichaam. Daar geeft je immuunsysteem een reactie en dat zijn de bijwerkingen. Als het uit je lichaam is, volgt er geen immuunreactie meer. Het vaccin valt geen cellen en organen aan. Wat het virus wel doet en daarom zijn juist daar wel langetermijngevolgen te verwachten.


open/sluit de onderstaande quote:

Wees eerlijk, die medicijnen zijn er inmiddels. Maar op de een of andere manier is er kennelijk weinig incentive die breed in te zetten.
leg jij mij eens uit hoe dat zit?!

Er zijn medicijnen tegen ziekenenhuisopname en overlijden, maar niet tegen langdurige klachten die mensen ervaren ook na mild verloop. Gezien mijn leeftijd, gezondheid, vaccinatiestatus, is ziekenhuisopname overigens wel het minste waar ik me zorgen om maak. Die kans is heel klein.

 

+5/-4

We worden het niet eens.
Ik zie niet waarom ik Duitsland als modelland moet zien nu.
Ik vind jouw wegwuiven van het feit dat er geen langetermijn gevolgen aan vaccineren met mRNA vaccin niet onderbouwd.
Vooropgesteld, ik ben daar persoonlijk niet zo bang voor.
Maar dat ben ik evenmin voor Omicron.
En voor mij staat ook allerminst vast dat er lange termijn gevolgen zijn aan omicronbesmetting.
En als die er zijn, dan is de zaak toch al reddeloos verloren.
Hele bevolkingsstammen hebben het inmiddels gehad. Gevaccineerden, ongevaccineerden, geboosterden, ongeboosterden.
Maar zoals gezegd, ik persoonlijk zie niks wat wijst op grote problemen.
Ik zie wel tal van andere problemen die met coronamaatregelen samenhangen met langetermijn effect.
Ontwikkeling van jeugdigen, leerachterstanden, socialeontwikkelingsachterstanden en last but not least, natuurlijke werking van immuunsystemen met name bij kinderen die veel te weinig getraind zijn geweest

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 26 maart 2022 om 18:44:

En als die er zijn, dan is de zaak toch al reddeloos verloren.
Hele bevolkingsstammen hebben het inmiddels gehad. Gevaccineerden, ongevaccineerden, geboosterden, ongeboosterden.

Een besmetting hoeft niet betekenen dat dit dramatisch is. Maar wat doet het met iemand als die meerdere keren per jaar een besmetting doormaakt? Er is genoeg aanleiding, zie hieronder, dat dit risico's mee blijft brengen.


open/sluit de onderstaande quote:

Maar zoals gezegd, ik persoonlijk zie niks wat wijst op grote problemen.

Hmmm, dan zou ik toch aanraden om te kijken dat het virus wel een paar opvallende eigenschappen bevat, die je niet ziet bij ongevaarlijke virussen:

1. Doorbreken van de blood brain barrier en 25% bewezen hersenschade/krimp. https://www.forbes.com/sites/williamhaseltine/2022/03/14/covid-19-long-term-brain-injury/
2. 40% verhoogde kans op diabetes https://www.webmd.com/lung/news/20220324/covid-19-ups-diabetes-risk-year-later
3. 72% increased risk of heart failure, 63% increased risk of heart attack, and 52% increased risk of stroke compared with controls https://www.bmj.com/content/376/bmj.o378
4. Extreem weinig t-cellen (belangrijk voor je werking immuunsysteem) bij mensen met langdurige klachten https://www.nature.com/articles/s41590-021-01113-x
5. Normaal worden herinfecties met een virus steeds milder, maar bij covid lijkt dit net omgedraaid. Dit suggereert dat covid je immuunsysteem uitput (zie ook punt 4). https://threadreaderapp.com/thread/1507144359690571779.html
6. Enorm veel mensen met langdurige klachten. Er zitten 1000 leraren langdurig ziek thuis. In Engeland hadden in juni 2 mln mensen longcovid. https://www.bbc.com/news/health-57584295 Dat was nog voor de Delta en Omicron golf. Omgerekend naar NL zou dat om 500.000 mensen gaan. In november hadden zich ruim 150.000 bv bij de fysio gemeld met langdurige klachten (dus zonder Delta en Omicron) https://www.ad.nl/binnenland/verdubbeling-patienten-bij-fysiotherapeut-door-klachten-na-coronabesmetting~a481b7e8/


Hopelijk valt het mee. Hopelijk is het milder bij Omicron. Jij zal zeggen dat het daar nog niet bij bewezen is. Dat klopt, maar met alle ellende, neem ik dat risico liever niet. En ja, velen hebben het al gehad. Zoals het er nu uitziet, is elke herinfectie een nieuwe kans op een dergelijke ellende (zie punt 4 en 5, waarom dat logisch is).

En nee, ik denk niet in lockdowns. Eerder, hoe we zouden kunnen leven met dit virus. Dus goede ventilatie, goede voorlichting over belang quarantaine/isolatie. Dat is iets anders zoals de regering doet: vrijwel niks meer doen en hopen dat het meevalt en ondertussen herinfectie, op herinfectie doorlopen.

 

+8/-1

Ik geloof persoonlijk juist in het feit dat het opbouwen van natuurlijke immuniteit bij eventuele herinfectie steeds minder schadelijke gevolgen teweeg gaat brengen.
Maar de toekomst zal het leren.
Voorlopig is onze realiteit dat we piekbesmettingen hebben gehad de voorbije maanden maar dit absoluut niet tot grote gevolgen heeft geleid mbt ziekenhuis- of IC opnames.
Voor mij is de trend dus positief!

Maatregelen die je neemt zouden wat mij betreft dus meer algemeen op mogelijke nieuwe pandemieen gericht moeten zijn en niet meer specifiek nu op Covid.
En ja, met name ventilatie en luchtciculatiesystemen zijn daarin van belang.
Maar de techniek kan ons ook helpen met bijvoorbeeld het doorontwikkelen van ultravioletsystemen en wie weet wat er straks nog meer mogelijk wordt onder impuls van inmiddels een goed verdienmodel!
Vwb Covid specifiek geloof ik daarnaast dat wanneer het prik-verdienmodel achterhaald wordt, er nog veel meer incentive is om geneesmiddelen verder door te ontwikkelen.
Daar zitten heel hoopgevende kandidaten tussen.

 

+3/-6

https://nos.nl/index.php/artikel/2422629-alternatieve-corona-aanpak-shanghai-onder-druk-door-opmars-omikron

open/sluit de onderstaande quote:

Volgens deskundigen lijkt de kans erg klein dat er een grote verandering in de Chinese coronastrategie ophanden is, omdat er nog steeds grote vrees is dat de ziekenhuizen overbelast zullen raken. Ze wijzen naar Hongkong, dat grote moeite heeft met het beteugelen van het virus: ziekenhuisbedden zijn massaal bezet en de mortuaria liggen overvol.


Zet dit nu eens af tegen, bijvoorbeeld ons, waar we het virus veel meer rond hebben laten gaan.
Dan staan wij er toch tig keer beter voor dan dit soort landen waar geprobeerd is een zero-covid beleid te voeren.
Je zou de stelling kunnen poneren dat het rond laten gaan van omicron bij ons idd de natuurlijke immuniteitsmuur gebouwd heeft waar wij nu de vruchten van plukken.

EDIT
Past in het verhaal.
Ook een interessante change of attitude daar
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/coronakoploper-zuid-korea-ziet-aantal-infecties-exploderen-crematoria-onder-druk/ar-AAVylAC?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=41491bd0857b4d749a5dbd3f9bddf115

Dit bericht is gewijzigd op 27 maart 2022, 19:32:01.

 

+3/-1

Beste mensen, neem de vaccins want daarmee bescherm je transmissie van het virus, dus je het dus niet voor jezelf, doe je het voor een ander.
(Mijn argument om ze te nemen)

Niet waar weten we inmiddels

Beste mensen, neem de vaccins want het voorkomt dat jezelf ziek wordt

Niet waar weten we inmiddels.


Beste mensen, neem de vaccins want ok je geeft het virus gewoon door en ok klopt..je wordt zelf evenzeer ziek...maaaaar...het voorkomt dat je ernstig ziek wordt.

https://www.wnd.com/2022/04/long-term-lancet-study-shows-vaccines-dont-prevent-death/

Enfin, nog even en we zijn bij: Mensen, als jullie niet best en braaf je vaccin neemt, tja dan wordt je ingeperkt in je persoonlijke vrijheid.
Dus...als jij op reis wilt....wel even je vaccin nemen he! :kots

 

+3/-5

Tja, als dit je bronnen zijn, dan snap ik waarom je het vaak niet met de medeforumleden eens bent en je in een tunnelvisie zit.

Weer een overduidelijk slecht geschreven artikel van een bron met overduidelijke bias (mini-Fox news). En opnieuw is het een artikel die met name copy/paste van een ander artikel van een andere site (The Blaze in dit geval), zoals je dat eerder ook had met de MSN-artikelen. En dat artikel uit The Blaze 'verwijst' zogenaamd naar een voorgepubliceerd Deens onderzoek, maar doet dat zo amateuristisch dat de zogenaamde hyperlink naar het onderzoek een verwijzing is naar de harde schijf van de auteur: file:///C:/Users/daniel/Downloads/SSRN-id4072489 (1).pdf :dood
Zie je zelf dat soort dingen niet?

Verder nog andere belangrijke context voor dit topic:
- Bijna 40.000 Corona-doden in Nederland in de afgelopen 2 jaar.
- 10% meer oversterfte in 2021. Oversterfte in alle leeftijdsgroepen.
Met daarbij de opmerking van het CBS:
"Ook een griepepidemie zorgt vaak voor oversterfte, maar die wordt meestal gevolgd door een periode met minder sterfte, waardoor de oversterfte op jaarbasis lager uitkomt. In 2020 en 2021 was er gedurende meerdere perioden oversterfte, en geen ondersterfte."

 

+5/-3

Selectief bepalen welke experts - expert zijn en welke niet dus?
Jij stelt voor om blind in het tunneltje achter van Dissel cs aan te kruipen.
Want oh wat hebben zij het allemaal wetenschappelijk onderbouwd en goed gezien.
NOT

Misschien ook eens tijd je eigen logica en gezonde boerenverstand te gebruiken?

Om dan even je eigen voorbeeld aan te halen

open/sluit de onderstaande quote:

- 10% meer oversterfte in 2021. Oversterfte in alle leeftijdsgroepen.



In 2021 hadden we de eerste maanden zware lockdowns en begonnen we al vroeg met vaccineren van kwetsbare groepen.
In de zomer zaten we al op een vaccinatiegraad van ruim over de 80% dubbel gevaccineerden.

Als je dan juist in dat jaar op grote oversterfte duidt, is daarmee dus al aangetoond dat de vaccins totaal niet leveren!

Maar goed, jij gaat dat vast weer spinnen.

 

+4/-3

Ik heb de discussie ook een keer willen aangaan, maar het haalt niets uit. Je ziet het pas als je het door hebt.

 

+1/-2

Deze normale topic is gesloten en bestaat uit 171 pagina's: 1 2 3 4 ... 163 164 165 166 167 168 169 170 171

PSV Forum » Maatschappelijke discussies » Corona