Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Deze man verdient een eigen topic.
Vandaag opnieuw een sterke tactische zet waarbij de trainer van de tegenpartij(slot)duidelijk aangedaan was en het antwoord schuldig bleef.

Al veertien wedstrijden in de ere-divisie ongeslagen.

 

+3/-0

Hij doet het toch maar, ontzettende goede coach met inzicht en eerlijk. Laat zich niet gek maken en nog humor ook. Zie ook op het veld dat spelers begrijpen wat hij wil en graag voor hem werken.

 

+2/-0

De wedstrijd gister tegen Feyenoord is een perfect voorbeeld van het verschil dat een ervaren tov een net gestarte trainer maakt. Vorig seizoen speelde bij ons ook: Benitez, Teze, Veerman, Til, Saibari, Bakayoko, de Jong en Vertessen.

Tegenover vorig jaar waren er "slechts" 3 andere spelers (Boscagli was geblesseerd vorig jaar, Dest en Schouten zijn nieuw). Maar het leek wel of er een compleet nieuw elftal staat. Spelers als Til, Saibari, Teze, De Jong leven helemaal op. En in mijn ogen heeft dat te maken met goede leiding.

Wie had dat voor dit seizoen gedacht:
- JC schaal winnen
- Overwinteren in de CL
- 14 wedstrijden ongeslagen in de Eredivisie.

Dikke prima tot dusver!

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Passievrucht schreef op 04 december 2023 om 14:05:

De wedstrijd gister tegen Feyenoord is een perfect voorbeeld van het verschil dat een ervaren tov een net gestarte trainer maakt. Vorig seizoen speelde bij ons ook: Benitez, Teze, Veerman, Til, Saibari, Bakayoko, de Jong en Vertessen.

Tegenover vorig jaar waren er "slechts" 3 andere spelers (Boscagli was geblesseerd vorig jaar, Dest en Schouten zijn nieuw). Maar het leek wel of er een compleet nieuw elftal staat. Spelers als Til, Saibari, Teze, De Jong leven helemaal op. En in mijn ogen heeft dat te maken met goede leiding.

Wie had dat voor dit seizoen gedacht:
- JC schaal winnen
- Overwinteren in de CL
- 14 wedstrijden ongeslagen in de Eredivisie.

Dikke prima tot dusver!



Ook de keus om met Schouten centraal achterin te beginnen om onder de druk van Feyenoord uit te kunnen voetballen getuigt van een goede visie en kijk op het spel. Hierdoor kom je niet onder constante druk van Feyenoord en kan het publiek ze verder opzwepen.

 

+2/-0

Na eerder midweeks met Van Aanholt op zes vandaag weer een wedstrijd in Alkmaar een wedstrijd met een duidelijke signatuur van Bosz.
Dit maal Schouten en Boscagli centraal en veel aanvallende intenties,een topper die zelfs geen wedstrijd werd en waarin de thuisploeg pas in de 63e minuut zijn eerste kansje kreeg.
Uiteindelijk een 0-4 eindstand waar het makkelijk een 0-7 of meer had kunnen worden.
Wat een topper onze trainer(met staf).

 

+1/-0

Als straks iedereen weer fit is ben ik benieuwd welke keuzes hij gaat maken. Eigenlijk mag je niet meer om Saibari heen, maar ik was vergeten dat je die rond de Afrika Cup wel even kwijt bent. Anders denk ik dat het experiment Schouten achterin wel eens een blijvend dingetje zou kunnen worden. En wie gaan er op de vleugels staan? Lang was bij aanvang van het seizoen je blikvanger, maar die andere twee doen het ook prima. En dan heb je ook nog Tillman.

 

+1/-0

Gezien de afwezigheid van Saibari verwacht ik dat Tillman de vacature op het middenveld in zal gaan vullen. Malik heeft zich in de eerste seizoenshelft heel goed laten zien en ik denk dat hij het loopvermogen heeft om naast Veerman te spelen in plaats van op 10.

Verder heel veel complimenten voor Bosz. Het elftal swingt, er is duidelijkheid, spelers hebben het naar hun zin en ze komen bijna allemaal uitstekend tot hun recht. Het lijkt wel alsof Bosz erin slaagt alle sterke punten tot uiting te laten komen, waar we vorig jaar vooral met ieders tekortkomingen werden geconfronteerd.

Laat dit een les zijn voor de leiding van PSV dat een ervaren trainer écht iets extra's brengt ten opzichte van jonge, onervaren 'club-iconen'.

Ruud van Nistelrooij had het over een gebrek aan steun. Als je ziet wat er met dit materiaal mogelijk is, dan kun je achteraf concluderen dat het niet onterecht zou zijn geweest als de steun voor Ruud binnen de directie wellicht wat aan het afbrokkelen was.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 januari 2024 om 14:36:

Gezien de afwezigheid van Saibari verwacht ik dat Tillman de vacature op het middenveld in zal gaan vullen. Malik heeft zich in de eerste seizoenshelft heel goed laten zien en ik denk dat hij het loopvermogen heeft om naast Veerman te spelen in plaats van op 10.

Verder heel veel complimenten voor Bosz. Het elftal swingt, er is duidelijkheid, spelers hebben het naar hun zin en ze komen bijna allemaal uitstekend tot hun recht. Het lijkt wel alsof Bosz erin slaagt alle sterke punten tot uiting te laten komen, waar we vorig jaar vooral met ieders tekortkomingen werden geconfronteerd.

Laat dit een les zijn voor de leiding van PSV dat een ervaren trainer écht iets extra's brengt ten opzichte van jonge, onervaren 'club-iconen'.

Ruud van Nistelrooij had het over een gebrek aan steun. Als je ziet wat er met dit materiaal mogelijk is, dan kun je achteraf concluderen dat het niet onterecht zou zijn geweest als de steun voor Ruud binnen de directie wellicht wat aan het afbrokkelen was.



Ik denk dat het plan gewoon Veerman-Schouten en Til/Tillman wordt en niet Tillman als 8. Wellicht dat het kan in sommige wedstrijden maar ik denk dat het uitgangspunt Veerman-Schouten moet zijn. Dat is een motorblok, kun je niet vast zetten, Veerman kan ook makkelijk scoren vanuit de 2e lijn en als het niet loopt kun je het altijd nog repareren.

Maar volledig eens met Roger en Bosz hebben we 2 nagenoeg perfecte trainers gehad na 2x een volledig mislukt experiment om PSV een opleidingsclub voor jonge trainers te laten zijn. En als Bosz weg gaat zou ik niet weten wie ze zouden moeten halen, net als Feyenoord met Slot heeft, maar dat het in ieder geval een aanvallend ingestelde trainer moet zijn met ervaring lijkt me zo klaar als een klontje.

Hopelijk krijgt Bosz de ploeg op een goede manier uit de winterstop. Die eerste weken overleven en we zitten gebakken. Uit bij Utrecht (12.15) en uit bij Ajax is en blijft lastig. Ofja lastig... het kan een lastige middag worden want beide hadden ons in de eerste helft pijn kunnen doen in de thuiswedstrijd eerder dit jaar.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz