Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Inderdaad.. valt bij ons genoeg te verbeteren om plekje 2 veilig te stellen. Over de titel hoeven we het niet meer te hebben, of er moet een gods wonder gebeuren (en daar geloof ik niet in).

+1/-0

Voor mij is het over en uit met deze trainer. 020 dat weer eens met een baggerelftal kampioen wordt zoals onder Frank de Boer (4x) en ook aan het begin van het millenium (Wamberto, Sikora, Van Halst). En dat omdat je je team niet fatsoenlijk kunt neerzetten. Om je kapot te schamen.

+5/-0

Het is vaker gezegd maar uit de geschiedenis van Bos als trainer blijkt dat als het Bosbal om de eoa niet meer lukt hij niet in staat is door tactische of personele omzettingen de zaak weer op de rit te krijgen.Daarom is hij terecht gedurende het seizoen door verschillende clubs ontslagen Dortmund,Leverkusen,Lyon.Als het zo doorgaat belandt PSV in de nacompetitie voor de conference league en zullen daar opnieuw de Eagles ontmoeten naar alle waarschijnlijkheid.Het resultaat van deze ontmoeting laat zich raden.
Wellicht verstandig om Philip Cocu te vragen het seizoen af te maken

+1/-2

Laten we eerst eens beginnen om Stewart te ontslaan. Geen fatsoenlijke verdediger bijgekomen. spelers doorselecteren door mooie bedragen te pakken op Lang en Bakayoko dat je nu niet meer zult krijgen.
Contracten die aflopen en totaal geen verlenging inzit. die kerel voegt totaal niets toe.

+4/-0

Ik weet ook dat er wat moet gebeuren, maar ik denk niet dat het gaat helpen om Peter Bosz te ontslaan. Wat er wel moet gebeuren, ik weet het ook niet... je speelt 1.5 jaar de pannen van het dak en in 2 maanden tijd zakt het zo in elkaar (met dezelfde spelers).

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dundee10 schreef op 02 maart 2025 om 21:14:

Laten we eerst eens beginnen om Stewart te ontslaan. Geen fatsoenlijke verdediger bijgekomen. spelers doorselecteren door mooie bedragen te pakken op Lang en Bakayoko dat je nu niet meer zult krijgen.
Contracten die aflopen en totaal geen verlenging inzit. die kerel voegt totaal niets toe.

Laten we hem in ieder geval een flinke reprimande geven bij het functioneringsgesprek. Zal dan wel vanuit de RvC moeten komen want de Algemeen Directeur voerde hetzelfde beleid, die verwaarloosde de verdediging ook.

+1/-0

cabriet schreef op 02 maart 2025 om 20:50:

Het is vaker gezegd maar uit de geschiedenis van Bos als trainer blijkt dat als het Bosbal om de eoa niet meer lukt hij niet in staat is door tactische of personele omzettingen de zaak weer op de rit te krijgen.Daarom is hij terecht gedurende het seizoen door verschillende clubs ontslagen Dortmund,Leverkusen,Lyon.Als het zo doorgaat belandt PSV in de nacompetitie voor de conference league en zullen daar opnieuw de Eagles ontmoeten naar alle waarschijnlijkheid.Het resultaat van deze ontmoeting laat zich raden.

Serieus?
Ik ben ook (zwaar) teleurgesteld over hoe het nu gaat, maar;
- Dezelfde Stewart heeft ons vorig jaar een selectie gegeven waarmee fluitend kampioen werden, en ook nog eens met schitterend voetbal.
- Dezelfde selectie stond tot een aantal weken geleden een straatlengte voor in de eredivisie. Er werd zelfs al gesproken over sneeuwkettingen onder de platte kar.
- Hij heeft Ramalho ingewisseld voor Flamingo. Die, hoe je het went of keert, een redelijk tot goed eerste seizoen speelt, en nog (veel) beter kan worden.

De geluiden dat hij Baka en Lang had moeten verkopen is achteraf praten. Wat als hij dat gedaan had, en we hadden er nu voorgestaan zoals we staan. Dan was de wereld te klein geweest en had hij het kampioenschap verkocht. Idem aan Boscagli en Benitez. Het is te makkelijk daar nu op af te geven.

Hij heeft met de "Dest kaart" gegokt en verloren. Al was er in de winterstop nog helemaal niks aan de hand, met 6 punten voorsprong en Dest (althans dat waren de geluiden) op komst. De komst van Karsdorp is geen gelukkige geweest, Malacia moeten we afwachten.

Wat ik nu heb gezien van Nagalo (Koné) vind ik veelbelovend.
Ik had, maar dan aan het begin van het seizoen, wel een extra back gehaald. Maar ook dat is achteraf.

Wel heeft de beste man een enorme uitdaging deze zomer. Want er gaan er een hoop weg, en misschien moeten er wel een hoop weg. Vers bloed, en dan bouwen op Malacia, Dest, Flamingo, Nagalo, Schouten (die van vorig jaar), Tillman, Saibari, Pepi en de Jong, en wellicht Veerman en hopelijk Perisic. Kijken of Driouech, Bajraktarevic, Babadi en Land aan kunnen pikken.

Waar het mij onbegrijpelijk fout gaat zit dus niet bij het technisch hart. Maar in de selectie en technische staf. Al heeft Peter bij voor nog steeds het voordeel van de twijfel.

+7/-0

Obelix schreef op 03 maart 2025 om 10:51:

Serieus?
- Dezelfde Stewart heeft ons vorig jaar een selectie gegeven waarmee fluitend kampioen werden, en ook nog eens met schitterend voetbal.
- Dezelfde selectie stond tot een aantal weken geleden een straatlengte voor in de eredivisie. Er werd zelfs al gesproken over sneeuwkettingen onder de platte kar.
- Hij heeft Ramalho ingewisseld voor Flamingo. Die, hoe je het went of keert, een redelijk tot goed eerste seizoen speelt, en nog (veel) beter kan worden.

De geluiden dat hij Baka en Lang had moeten verkopen is achteraf praten. Wat als hij dat gedaan had, en we hadden er nu voorgestaan zoals we staan. Dan was de wereld te klein geweest en had hij het kampioenschap verkocht. Idem aan Boscagli en Benitez. Het is te makkelijk daar nu op af te geven.

Hij heeft met de "Dest kaart" gegokt en verloren. Al was er in de winterstop nog helemaal niks aan de hand, met 6 punten voorsprong en Dest (althans dat waren de geluiden) op komst. De komst van Karsdorp is geen gelukkige geweest, Malacia moeten we afwachten.

Ik had, maar dan aan het begin van het seizoen, wel een extra back gehaald. Maar ook dat is achteraf.

Wel heeft de beste man een enorme uitdaging deze zomer. Want er gaan er een hoop weg, en misschien moeten er wel een hoop weg. Vers bloed, en dan bouwen op Malacia, Dest, Flamingo, Nagalo, Schouten (die van vorig jaar), Tillman, Saibari, Pepi en de Jong, en wellicht Veerman en hopelijk Perisic. Kijken of Driouech, Bajraktarevic, Babadi en Land aan kunnen pikken.

Waar het mij onbegrijpelijk fout gaat zit dus niet bij het technisch hart. Maar in de selectie en technische staf. Al heeft Peter bij voor nog steeds het voordeel van de twijfel.

100% eens!

+3/-0

Ik vind Stewart zeker dingen aan te rekenen.
Geen fitte Psv waardige rechtsback in de selectie.
Spelers willen behouden terwijl ze aangeven weg te willen(Boscagli).
Daarin moet je ook beetje geluk hebben, Bakayoko die voor 50 miljoen verkocht kan worden maar wil blijven.
Geen club die zich meld voor Veerman.
En Peter Bosz is gewoon een hele eigenwijze man.
Ook tegen Go Ahead na een 1-2 voorsprong, het blijft maar naar voren rennen.
Help je team en beetje en ga dan wat compacter staan.
Dit is een repeterend verhaal bij Bosz in zijn trainerscarriere.
Ik zie dan ook niet snel een ommekeer.
Vraag me trouwens af of er spelers in de selectie zitten die naar de trainer stappen en dingen aangeven.
Eigenlijk moet dat in het veld al gebeuren, besef en inzicht van spelers om af en toe wat minder met zijn allen naar voren te rennen.

Dit bericht is gewijzigd op 3 maart 2025, 11:20:19.

+2/-0

Boszballetje schreef op 03 maart 2025 om 11:14:

Ik vind Stewart zeker dingen aan te rekenen.
Geen fitte Psv waardige rechtsback in de selectie.
Spelers willen behouden terwijl ze aangeven weg te willen(Boscagli).
Daarin moet je ook beetje geluk hebben, Bakayoko die voor 50 miljoen verkocht kan worden maar wil blijven.
Geen club die zich meld voor Veerman.
En Peter Bosz is gewoon een hele eigenwijze man.
Ook tegen Go Ahead na een 1-2 voorsprong, het blijft maar naar voren rennen.
Help je team en beetje en ga dan wat compacter staan.
Dit is een repeterend verhaal bij Bosz in zijn trainerscarriere.
Ik zie dan ook niet snel een ommekeer.
Vraag me trouwens af of er spelers in de selectie zitten die naar de trainer stappen en dingen aangeven.
Eigenlijk moet dat in het veld al gebeuren, besef en inzicht van spelers om af en toe wat minder met zijn allen naar voren te rennen.

Dus als een speler weg wil, laat jij hem gaan? Dan waren er meer weg geweest, en hadden we wellicht het destijds zekere kampioenschap verkocht. Boscagli was een vertrek actueel in de zomer. Tot de winter was het toch niet zo dramatisch. Of wel?

Wat ik zeg, die rechtsback is gegokt en verloren (dest langer eruit, mauro geblesseerd, karsdorp valt tegen). Dat kun je hem verwijten.

Het puntverlies niet. Vind ik. Dat zit echt in de selectie en technische staf.

+6/-0

Haha geen club die zich meldt voor Veerman en dat wil je Stewart aanrekenen, haha.

+3/-0

Passievrucht schreef op 03 maart 2025 om 11:31:

Haha geen club die zich meldt voor Veerman en dat wil je Stewart aanrekenen, haha.

Waar staat dat dan?
Ik zeg je moet ook een beetje geluk hebben als Psv dat er een club was gekomen voor Veerman.
Of dat Bakayoko wel ja had gezegd en voor 50 miljoen was verkocht.

+1/-0

Boszballetje schreef op 03 maart 2025 om 11:34:

Passievrucht schreef op 03 maart 2025 om 11:31:

Waar staat dat dan?
Ik zeg je moet ook een beetje geluk hebben als Psv dat er een club was gekomen voor Veerman.
Of dat Bakayoko wel ja had gezegd en voor 50 miljoen was verkocht.

Ohzo. Ik las het dan verkeerd. Ja je moet gewoon geluk hebben. Bij de aankoop/ verkoop van een speler zitten 7 of 8 partijen die er wat van willen vinden. Ze hebben afgelopen zomer wel geprobeerd vd Berg of Itakura maar die transfers gingen niet door. Zo moet je ook wat geluk hebben wie er komt.

+1/-0

Geen woord aan gelogen, toch? Wij hebben een compleet ander type spelers dan Ajax. Waar Ajax al het hele seizoen traint op verdedigen, opruimen en zo min mogelijk goals tegen krijgen, speelt Bosz al twee seizoenen aanvallend voetbal, met de focus op veel scoren en de wedstrijd snel beslissen.

Je kunt dan niet ineens verwachten dat onze spelers op dezelfde manier een verdedigende muur vormen als Ajax, dat hier dagelijks op traint. Dat is een speelstijl die in je systeem moet zitten, en dat is bij ons simpelweg niet het geval.

+1/-0

Een extra verdediger erin is teveel gevraagd? Lijkt me niet toch. Zitten er toch 2 op de bank.

+1/-0

Ik ben ook echt met stomheid geslagen....

+1/-0

Passievrucht schreef op 03 maart 2025 om 16:06:

Geen woord aan gelogen, toch? Wij hebben een compleet ander type spelers dan Ajax. Waar Ajax al het hele seizoen traint op verdedigen, opruimen en zo min mogelijk goals tegen krijgen, speelt Bosz al twee seizoenen aanvallend voetbal, met de focus op veel scoren en de wedstrijd snel beslissen.

Je kunt dan niet ineens verwachten dat onze spelers op dezelfde manier een verdedigende muur vormen als Ajax, dat hier dagelijks op traint. Dat is een speelstijl die in je systeem moet zitten, en dat is bij ons simpelweg niet het geval.

Verdedigen begint met je aanvallers. Met afspraken nakomen. Daar hoef je geen catencaccio voor te spelen.

+3/-0

Serieus?

Deels eens. Primaire verantwoordelijkheid ligt bij selectie en technische staf.
Die selectie is echter wel samengesteld door Stewart dus ook daar is e.e.a. fout gegaan, primair in de samenstelling van de achterhoede. Het vertrek van Teze lijkt door iedereen erg te zijn onderschat. We hadden een rechtsback die met snelheid en fysiek ook centraal achterin dingen kon rechtzetten en moeten het nu noodgedwongen doen met een middenvelder die al jaren tekort komt en een fysiek gemankeerde back op zijn retour. Tel daarbij op dat ze ook nauwelijks een goede voorzet leveren na de ballen die Teze vorig jaar bij Luuk op de kop heeft gelegd.
Het is natuurlijk makkelijk scoren maar na het succesverhaal Dest wordt er voor de verdedigin wellicht iets te makkelijk gegokt op ervaren buitenkansjes die elders buiten de boot vallen. Dat geldt voor Karsdorp en ook Malacia vind ik vooralsnog alles behalve een goede indruk maken.

Het ´waarom´ van deze terugval blijft dan nog steeds een raadsel. Zeg het maar:
- is het vormverlies bij het motorblok Schouten, Veerman, Boscagli.
- zijn het de blessures van Tillman en Pepi;
- is het de terugkeer van Veerman en Schouten na de succesvolle reeks met Mauro en Saibari op het middenveld;
- zijn het de mislukte transfers van een aantal spelers.
Iets zegt mij echter ook dat het in de spelersgroep totaal niet goed meer zit qua groepsdynamiek en mede daardoor de echte wil om te winnen veelal ontbreekt.
Het echte verhaal gaan we vroeg of laat horen als deze ellende verder doorzet.
Laten we hopen dat ze het om weten te keren. Voor nu ontbreekt daarvoor m.i. ieder aanknopingspunt.

Is dat alles genoeg om Stewart af te serveren. Uiteraard niet. Al is het maar omdat er sinds jaren weer een enorme transferwaarde in Eindhoven rondloopt waar we nog jaren plezier van kunnen hebben.

Voor Bosz wordt het ondertussen wel penibel. Met name gezien het repeterende karakter van deze terugvallen in zijn carrière en de volhardende weigering om iets in zijn spelwijze en wisselbeleid te wijzingen.

+3/-0

Serieus?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz