psvdebeste23
Mister PSV
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.411
Reg.: 6 augustus 2005
Favoriete opstelling: geen
Rickardoko
Fan van PSV
Legende
Uit: Wezep
Forumreacties: 6.068
Reg.: 9 juli 2006
Hij wil ook niet zijn tactiek wijzigen. Snap ik wel want Bosz weet niet een andere tactiek. We gaan van een historisch goed seizoen naar een historische ineenstorting en nu ook een historisch slecht resultaat in de Champions League. Brands en Stewart falen ook als ze nu niet ingrijpen. Je moet gewoon minimaal 2e worden.
Armada Sur
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Vak: -
Forumreacties: 106
Reg.: 14 oktober 2017
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.106
Reg.: 30 augustus 2005
the alchemist
Fan van PSV
Sterspeler WK
Derde plek PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2014/2015
Winnaar Europees Klassement PSV Netwerk VoVo 2015/2016
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo Algemeen Klassement 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Winnaar PSV.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Derde plaats PSV.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: Vlissingen
Forumreacties: 2.543
Reg.: 23 juni 2013
Favoriete opstelling: 4-3-3
DieKaleMan
Fan van PSV
Vedette
Uit: Wist ik het maar
Forumreacties: 108
Reg.: 18 augustus 2011
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.309
Reg.: 30 november 2007
Het zou raar zijn om een trainer weg te sturen die je net twee seizoenen achter elkaar kampioen heeft gemaakt. Het is wel zo dat dit kampioenschap een klein wonder is, nadat je het zelf na de winterstop helemaal weg gooit. Dat zou worden geanalyseerd en dat moet nog steeds gebeuren. Maar ik zie niet zo snel een trainer waar ik meer vertrouwen in heb, ook met het oog op het voetbal dat ik wil zien van PSV. Ten Hag is iemand die ik het wel zou toe vertrouwen, maar dat is misschien meer iets voor tijdperk NA Bosz. Als 'ie dan al niet bij Ajax zit.
forza vessem
Fan van PSV
Legende
Uit: vessem
Vak: West - K
Forumreacties: 661
Reg.: 22 juli 2006
Het zelf weggegooid inderdaad. En hulp gehad van andere ploegen (in dit geval Ajax).
Maar uiteindelijk heeft Bosz de machine ook weer aan de gang gekregen. Zo'n 2e helft bij Feyenoord en ook de kampioenswedstrijd gisteren (die normaal toch erg matig zijn), waren weer echt van heel hoog niveau.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Bosz verdient de credits dat hij na tijden van veel tegenslag het elftal weer goed aan de praat heeft gekregen met 7 uitstekende overwinningen na de zeer teleurstellende thuisnederlaag tegen Ajax. Daarnaast moet er wel goed geëvalueerd worden waarom we zo vaak door de ondergrens zijn gezakt. En dan heb ik het niet enkel over de periode jan-maart waarin we bijna niks wonnen. Ook wedstrijden als Heerenveen, Brest, Ajax, Shakthar-thuis (tot de rode kaart) moeten daarin worden meegenomen.
Mijns inziens kun je Bosz daar niet als de hoofdschuldige aanwijzen. Hij moest het heel lang doen zonder fatsoenlijke backs, waardoor het voetbal veel minder was dan vorig jaar met Teze en Dest. Toen ook nog een aantal sleutelspelers in de as geblesseerd raakte, waren we aangeschoten wild. Echter, het gebrek aan bereidheid om hard te werken, wat ik ook soms heb gezien, is wel zorgwekkend. Dat mag eigenlijk nooit gebeuren bij een topclub.
Hopelijk slaagt Stewart erin om voor volgend seizoen een meer uitgebalanceerde selectie op de been te brengen, en hebben we wat minder pech met cruciale blessures. Dan hebben we met Bosz echt wel een trainer die het elftal weer tot grote hoogte kan laten stijgen.
Frisky.Dingo
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - TT
Forumreacties: 8.766
Reg.: 18 oktober 2003
Ik ben heel kritisch geweest op Bosz, maar... je ziet het elftal met backs een stuk beter voetballen. Karsdorp, Ledezma, Malacia en in mindere mate Dams hebben negatieve invloed gehad op ons spel t.o.v. vorig seizoen. Daarnaast helpen aflopende contracten niet mee in duels.
Dus... Hopelijk volgend seizoen beter.
Ik vind dat we het eerste seizoen onder Bosz echt hebben kunnnen genieten.
2de seizoen was al veel minder met een flinke dip na de winterstop en toch kampioen.
Maar vind het Bosz nu toch echt aan te rekenen dat het elftal als los zand aan elkaar hangt.
Vind dat we met deze selectie een veel stabieler geheel moeten kunnen creëren.
10 tegendoelpunten in 6 wedstrijden is zorgwekkend.
Bosz heeft een goede voorbereiding met zijn team gehad.
Nieuwe spelers waren er al vroeg bij.
Dit heeft niets te maken met de kwaliteit van onze spelers maar wel met de tactiek van het team.
Transfer88
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Forumreacties: 10
Reg.: 29 september 2022
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
Uit: Stein
Forumreacties: 1.442
Reg.: 31 augustus 2003
Ik deel de mening om Bosz te ontslaan niet. Ik zal proberen uit te leggen waarom, in het licht van de wedstrijd van gisteren.
Laat ik vooropstellen dat ik een aantal zaken ook verwijtbaar vind. Tegelijkertijd besef ik me ook dat het vaak ook met vorm te maken heeft. Hetgeen we op het veld zien hoeft geen afspiegeling te zijn van wat de trainer wil zien. Maar kritisch ben ik wel, ook op Bosz. Ik denk alleen niet dat Bosz ontslaan onze problemen oplost.
Wisselingen
Op de eerste plaats zijn er de wisselingen in de selectie. Je kunt zeggen wat je wilt, maar dat zijn er behoorlijk wat. Vorig jaar hadden we de luxe dat we de selectie zo goed als intact konden houden. Toen wist je al dat we dit jaar een aantal sterkhouders zouden verliezen. Het is niet realistisch te denken dat je de kwaliteit die vertrekt één op één kunt vervangen met eenzelfde kwaliteit. Wel met potentieel. Immers, als de transferwaarde iets zegt over kwaliteit hadden we voor Tillman een vervanger van 35 miljoen moeten halen. De rest van de voorbeelden kunnen jullie zelf invullen. Zo werkt het niet. De vele wijzigingen – ook nog eens in de as – helpen natuurlijk niet mee. Dat moet geen excuus zijn, de vaste waardes die zijn gebleven moeten dit normaliter kunnen rechttrekken. En daar zijn ze op dit moment niet toe in staan. Schouten, Perisic, Veerman, Saibari en Flamingo zijn niet in goeden doen en dat merk je in het voetbal. Dest is misschien wel de enige uitzondering. Gisteren brachten we na de verschrikkelijke blessure van van Bommel Bajraktarevic, vorig jaar had Bosz Bakayoko gebracht. Die speelt nu in de basis bij Leipzich. Dat is gewoon kwaliteitsverschil of we willen of niet. Ik vind dat onze selectie echt wel minder is dan vorig jaar. Los van het feit dat het team van vorig jaar langer op elkaar ingespeeld was, missen we de specifieke kwaliteiten van Lang, de Jong, Boscagli, Tillman en ook Bakayoko.
Opbouwkeuzes
Ik zei het vorige week al en ik zeg het nu weer. We speler in de opbouw vanuit Kovar op een manier zoals we vorig jaar – zeker toen het wat minder ging – vaker hadden moeten spelen. Toen nam Benitez soms te veel risico in de opbouw in plaats van de bal lang op de Jong te spelen. Nu we de Jong niet meer hebben gaan we vanuit onze keeper wél lange ballen spelen op Pepi. Kovar is een veel betere lijnkeeper dan Benitez, dat zie ik ook. Maar ik werd gisteren helemaal gek van die lange ballen op een spits die geen aanspeelpunt is. Dat is inderdaad ook Bosz wel enigszins verwijtbaar, hoewel ik verwacht dat Bosz dit zelf liever ook anders zien. Als we worden vastgezet met hoge druk komen we niet meer aan het voetballen. Ajax zette gisteren het eerste half uur helemaal geen hoge druk waardoor we van achteruit konden voetballen. Maar er zit veel te weinig beweging in (vooral zonder bal) om ruimtes te creëren. De lange ballen van Kovar leggen overigens nog iets bloot. We hebben namelijk geen middenvelders die voor de tweede bal gaan. Ik doel dan met name op Schouten en Veerman. Clasie kan dat bij AZ bijvoorbeeld goed. Schouten en Veerman missen duelkracht en gif om die tweede ballen ten koste van alles te veroveren. Ik begrijp dit soort keuzes in het veld of langs de lijn dan ook niet. Te veel spelers komen zo totaal niet in hun kracht te spelen. Toen van Bommel vervolgens uitviel was al onze diepte weg. Ik had Til eerder gebracht want die gaat wel diep. Ook dat kun je de trainer/staf verwijten.
Veranderingen
Ik verwacht nu toch echt wel wat wijzigingen. Ik vond Salah Edinne als hij aan de binnenkant kwam te spelen (als extra middenvelder) vrij aardig. Mauro viel goed in en brengt gif. Die kan wél voor die tweede ballen gaan. We kunnen daarnaast allemaal roepen dat Wanner erin moet en zus en zo. Maar ik weiger te geloven dat Bosz een speler op de bank houdt in zo een topper als hij dagelijks op de training de beste is. Dat zal allemaal nog wel meevallen. Ik ken hem niet maar las wel dat hij vooral in intensiteit en duelkracht stappen moet zetten. Dat was al bij Bayern. In dat geval begrijp ik bast dat je hem niet in de opstelling zet met Schouten en Veerman. Je hebt dan geen enkele duelkracht en dan moet je verdomd goed aan de bal zijn wil je daar geen last van krijgen.
Ik hoop op Mauro op het middenveld komend weekend. En voorin moeten we een speler met diepgang hebben en niet eentje die alleen in de bal komt. Driouch is denk ik de enige die we hebben. Ik word daar niet meteen blij van. Des te meer reden voor mij om te vinden dat we kwaliteit hebben ingeleverd t.o.v. vorig jaar. Van mij mag Schouten even banken, ik vind hem vlak en slap. De keuze voor aanvoerder verwijt ik Bosz ook, iedereen ziet dat Jerdy geen aanvoerder is. We hebben op de 6 positie gewoon te weinig smaak. Zeker als de voetbalmachine PSV onder Bosz even niet loopt kunnen we niet terugvallen op een type Clasie. Mauro kan dat in onze selectie het beste maar het is mijn inziens toch fijner om een echte middenvelder (een 6) achter de hand te hebben dan een speler die op een andere positie speelt maar ook op 6 kan. Je kunt dan ook veel specifieker trainen op zaken.
We hadden gisteren vrij veel kansen tegen Ajax. Maar we geven er ook veel te veel weg. Het verval na een half uur was tenenkrommend. Ook daarin mis je leiderschap. Ajax wijzigt hun manier van druk zetten na een half uur en we zijn het kwijt. De penalty komt dan ongelukkig en daarna lopen we achter hun aan. Terwijl we aan de bal slordig zijn en zonder bal niet de bereidheid hebben om met sprintjes ruimtes te creëren. Saibari is veel te wild, maar dat is hij altijd al geweest. Positief is dat hij er staat, maar je kunt er wel staan maar die bal moet tegen de touwen of in ieder geval tussen de palen. Dit is te trainen en ik mag hopen dat hier aandacht voor is. Want ik weet zeker dat menig amateurvoetballen 2 van de 3 ballen wél op doel had geschoten.
Ik wil als laatste ook een wisseling in de staf niet onbenoemd laten. Dat is meer gevoelsmatig overigens. Ik hoor signalen dat Schaars echt een goede trainer is/kan worden en ook tactisch een goede inbreng had vorig jaar. Ik denk dat zijn vertrek ook voelbaar is. Met alle respect voor het verleden van Ooijer, dat is geen tactisch wonder. Daar geloof ik niet in. Misschien is het onzin, maar ik geloof best dat Schaars tactisch meer kon spiegelen aan Bosz.
Bosz ontslaan vind ik te ver gaan omdat het geen oplossing is. We hebben in de CL de zwaarste ‘poule’ getroffen en hebben simpelweg nog geen ingespeeld team. Roepen om Cocu, daar vind ik ook iets van. Velen waren blij toen ie weg was. We hebben in twee jaar Bosz bijna anderhalf jaar kunnen genieten. We zijn geen Amsterdammers die vervolgens na een mindere periode meteen om het ontslag moeten roepen. Dat betekent niet dat ik hem geen dingen verwijt, dat lees je ook. Maar ik zie ook verzachtende omstandigheden. Ik hoop dat hij het team snel beter op elkaar ingespeeld krijgt. Dat begint van achteruit want daar maken we mijn inziens te vaak de verkeerde keuzes. Ik denk dat hij nu wat minder voor het voetbal moet kiezen en wat meer (door bijv. twee posities al dan niet noodgedwongen te wijzigen) voor duelkracht/diepgang. Of hij dat doet is twijfelachtig. Eigenwijs is ook wijs. Dus heel kritisch op Bosz/staf: JA! Ontslag? NEE!
Transfer88
Fan van PSV
Sterspeler PSV
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Transfer88 schreef op 22 september 2025 om 12:31:
Lees je laatste zin. Is niet altijd wijs....ieder recht op zijn/haar mening. Deze trainer is TE eigenwijs en verandert niets. Tactisch te beperkt helaas.
Transfer88
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Zie mijn suggestie na een heel lang verhaal van SFl_Stein_city.Ik heb er net zoveel verstand van als jij. Daarom worden wij niet gevraagd om advies te geven. Echter Waar was Peter Bosz succesvol? Met Ajax finale El. Daarna wat wat in Duitsland, Frankrijk. Prijzen? Bij ons 1e seizoen, erg fijn!! Vorig jaar meer geluk dan wijsheid. Terugval die te lang duurde niet kunnen stoppen. Als ik lees, ´we zijn in gesprek met Bosz over contractverlenging´word ik nerveus...Luiter je de roodwit podcast wekelijks? Daar werd recent een opmerking gemaakt door de persoon die altijd rechts aan de tafel zit over Roger Schmidt. O My G>od toen hij kwam en startte en er snel een potje van maakte. Velen positief. De man in de podcast interpreteerde OMG zoals ik, negatief. Vond je Ruud van Nistelrooy ook een goede trainer?
PFL_STEIN_CITY
Mister PSV
open/sluit de onderstaande quote:Transfer88 schreef op 22 september 2025 om 14:24:
Zie mijn suggestie na een heel lang verhaal van SFl_Stein_city.Ik heb er net zoveel verstand van als jij. Daarom worden wij niet gevraagd om advies te geven. Echter Waar was Peter Bosz succesvol? Met Ajax finale El. Daarna wat wat in Duitsland, Frankrijk. Prijzen? Bij ons 1e seizoen, erg fijn!! Vorig jaar meer geluk dan wijsheid. Terugval die te lang duurde niet kunnen stoppen. Als ik lees, ´we zijn in gesprek met Bosz over contractverlenging´word ik nerveus...Luiter je de roodwit podcast wekelijks? Daar werd recent een opmerking gemaakt door de persoon die altijd rechts aan de tafel zit over Roger Schmidt. O My G>od toen hij kwam en startte en er snel een potje van maakte. Velen positief. De man in de podcast interpreteerde OMG zoals ik, negatief. Vond je Ruud van Nistelrooy ook een goede trainer?
Bosz moet nu maar eens laten zien dat hij ook een speelwijze erin kan zetten naar de kwaliteit van de spelers.
Dus laat je spelers in hun kracht spelen.
Dat bosz voetbal heeft nog nergens een lange adem gehad.
Peter Bosz is ervoor om in dienst van Psv te handelen en niet zijn voetbal visie uit te voeren en er een verloren seizoen van te maken.
Ik vind nog steeds dat Psv de beste selectie heeft van Nederland.
Maar ben bang dat hij er te eigenwijs voor is,ook met het verlies van Schaars geen feedback krijgt in de staf.
En nu hij 2 keer kampioen is geworden en financieel onafhankelijk, hij liever met zijn visie ten onder gaat.
En stop aub de gesprekken voor contractverlenging, want dan worden het 2 verloren seizoenen.
Transfer88
Fan van PSV
Sterspeler PSV
PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Peter Bosz