James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 14.420
Reg.: 30 november 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Nikiforov 3
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Vak: Oost - X
Forumreacties: 665
Reg.: 27 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op [
Zeg alleen,nu hebben we dat geld ,maar paar jaar geen cl en geen 50 miljoen winst op 1 speler en dan kan ook Psv deze bedragen van 15 miljoen niet meer uitgeven voor spelers die je bij een betere scouting voor veel minder had kunnen kopen.
Gaat goed hoor de laatste jaren met de sportieve succesen bij Psv,maar de scouting mag best eens wat creatiever zijn en ook eens een paar voltreffers scouten voordat ze bij Nec of andere subtop club voor 15 miljoen alsnog worden gekocht.
Wanner heeft ook tijd nodig,yarek heeft tijd nodig bijv..dus is niet zo dat je bij aankopen van boven de 10 miljoen wel meteen spelers koopt die leveren vanaf dag 1.
shevchenko
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.718
Reg.: 13 april 2006
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 14:14:
[...]
Zeg alleen,nu hebben we dat geld ,maar paar jaar geen cl en geen 50 miljoen winst op 1 speler en dan kan ook Psv deze bedragen van 15 miljoen niet meer uitgeven voor spelers die je bij een betere scouting voor veel minder had kunnen kopen.
Gaat goed hoor de laatste jaren met de sportieve succesen bij Psv,maar de scouting mag best eens wat creatiever zijn en ook eens een paar voltreffers scouten voordat ze bij Nec of andere subtop club voor 15 miljoen alsnog worden gekocht.
Wanner heeft ook tijd nodig,yarek heeft tijd nodig bijv..dus is niet zo dat je bij aankopen van boven de 10 miljoen wel meteen spelers koopt die leveren vanaf dag 1.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Het lijkt me verstandig ook om in de jeugdelftallen te investeren. Juist om voorbereid te zijn als het weer wat minder gaat.
Koop 5 jeugdige talenten á 2 miljoen per stuk. Haalt één talent het, dan ben je al spekkoper. Als PSV het écht ziet zitten in zo'n Deense spits, tel dan gewoon 2/3 miljoen neer. Laat hem wennen in Jong en dan kan 'ie als 'ie goed presteert volgend seizoen aansluiten tijdens de voorbereiding. For God's sake, we zijn juist mager bezet op die positie.
open/sluit de onderstaande quote:Barman schreef op 21 augustus 2026 om 13:40:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 12:48:
open/sluit de onderstaande quote:Barman schreef op 21 augustus 2026 om 12:34:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 12:16:
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 21 augustus 2026 om 11:43:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 11:10:
Geertruida is rond en dat is een flinke som geld voor 1 jaar.
6 miljoen euro had je bij beter scouting werk Sano(4 ton)nejasmic(transfervrij)Mijnans (2.5 miljoen) voor gehad en nog helft over.
Leuk dat Psv met al die miljoenen gooit nu het kan.
Maar 1 jaar geen cl voetbal en geen tientallen miljoenen aan uitgaande transfers en dan zal ook Psv uit ander scouting vaatje moeten tappen.
Sondre Ørjasæter bijvoorbeeld voor 6 miljoen naar Twente,psv had ook interesse maar koos voor van Bommel.
Vind hem misschien wel beter als Ruben.
Ook de namen die nu weer passeren met Lammers,Danjuma..
Ik denk dat de scouting veel beter kan en we zo tientallen miljoenen kunnen uitsparen.
De spelers die je nu noemt, waren toen veelal nog niet goed genoeg. Wij hebben de luxe niet om spelers klaar te stomen, ze moeten klaar zijn als ze aansluiten. Daarmee vis je in een andere vijver.
Ik ben het wel eens met al diegene die de creativiteit van onze scouting missen. Dat was vroeger wel een van onze krachten. Anderzijds heeft dat ook wel de nodige flops opgeleverd (voor soms ook veel geld).
Sano was in Japan echt niet een hele andere Sano,had half jaar aanpassingen nodig bij Nec om te wennen aan Europees voetbal en dat had ook gekunnen bij Psv met invalbeurten.
Mijnans heeft me nog niet kunnen overtuigen en van Bommel zonder de pasjes van Veerman dus op eigen kracht moet ik ook nog maar zien.
En in dit geval voor 4 ton Sano kun je als Psv wel een gokje wagen of 2.5 miljoen Mijnans.
De nieuwe Sano of de nieuwe Itakura lopen ook wel weer keer rond in Japan en dan is het de kunst om dat te zien en ze dan te kopen.
Ook komt er weinig van onze Braziliaanse ambassadeurs kwa spelers deze kant.
Maar goed ,dit is mijn bescheiden mening.
Haha volgens jouw beredenering hebben wij dus gefaald bij elke speler die in de Eredivisie goed wordt bij een andere club?
We hebben gefaald bij Godts, want die hadden we moeten weghalen bij Genk.
We hebben gefaald bij Nejašmić, want die hadden we moeten weghalen bij Sharjah FC.
We hebben gefaald bij Valente, want die hadden we uit de jeugd van Groningen moeten oppikken.
Maar ik hoor je niet over bijvoorbeeld Madueke (transfervrij opgepikt), Saibari (5 miljoen) en Bakayoko (transfervrij opgepikt). Allemaal vroegtijdig opgepikt en dik op gecasht.
Je ziet dus alleen wat je wil zien.
Ik heb het over spelers die nu voor veel geld zijn gekocht en bij psv spelen en je voor minder had kunnen kopen.
Spelers die jij noemt spelen niet bij psv.
Tuurlijk zijn er in het verleden goede spelers voor weinig aangetrokken en voor veel geld gekocht.
Maar onder Stewart eigenlijk niet meer.
De tijden zijn zo goed als voorbij dat je nog onder 10 miljoen spelers kan weghalen van de subtop in Nederland.
Dus dan moet je anders gaan scouten in de toekomst zoals Az,Nec etc dat doen.
En dan kun je altijd nog spelers kopen van 15 miljoen.
Mis gewoon de creativiteit laatste jaren in de scouting.
Oké laat ik het dan anders stellen; per definitie faalt PSV in jouw ogen wanneer wij een speler halen voor 'veel' geld?
Kežman, 14 miljoen -> te laat gehaald.
Schouten, 15 miljoen -> te laat gehaald.
Wanner, 15 miljoen -> te laat gehaald.
Wijnaldum, 8 miljoen -> te laat gehaald.
Etc. etc. etc.
Wat jij wil is dat we elk jaar een of andere onontdekte parel van 16 halen die 3 jaar later 30 miljoen waard is. Dat is delusional.
Daarbij moeten spelers rijpen en ervaring opdoen. Je kunt niet 60 spelers gaan halen die nog moeten wennen en vlieguren maken, terwijl je de CL in moet.
romario35
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Utrecht
Vak: Zuid - CC
Forumreacties: 255
Reg.: 1 januari 2006
open/sluit de onderstaande quote:Zizou schreef op 21 augustus 2026 om 20:40:
open/sluit de onderstaande quote:Barman schreef op 21 augustus 2026 om 13:40:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 12:48:
open/sluit de onderstaande quote:Barman schreef op 21 augustus 2026 om 12:34:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 12:16:
open/sluit de onderstaande quote:Boszballetje schreef op 21 augustus 2026 om 11:10:
6 miljoen euro had je bij beter scouting werk Sano(4 ton)nejasmic(transfervrij)Mijnans (2.5 miljoen) voor gehad en nog helft over.
Maar 1 jaar geen cl voetbal en geen tientallen miljoenen aan uitgaande transfers en dan zal ook Psv uit ander scouting vaatje moeten tappen.
Sondre Ørjasæter bijvoorbeeld voor 6 miljoen naar Twente,psv had ook interesse maar koos voor van Bommel.
Ik denk dat de scouting veel beter kan en we zo tientallen miljoenen kunnen uitsparen.
De spelers die je nu noemt, waren toen veelal nog niet goed genoeg. Wij hebben de luxe niet om spelers klaar te stomen, ze moeten klaar zijn als ze aansluiten. Daarmee vis je in een andere vijver.
Ik ben het wel eens met al diegene die de creativiteit van onze scouting missen. Dat was vroeger wel een van onze krachten. Anderzijds heeft dat ook wel de nodige flops opgeleverd (voor soms ook veel geld).
Sano was in Japan echt niet een hele andere Sano,had half jaar aanpassingen nodig bij Nec om te wennen aan Europees voetbal en dat had ook gekunnen bij Psv met invalbeurten.
Mijnans heeft me nog niet kunnen overtuigen en van Bommel zonder de pasjes van Veerman dus op eigen kracht moet ik ook nog maar zien.
En in dit geval voor 4 ton Sano kun je als Psv wel een gokje wagen of 2.5 miljoen Mijnans.
De nieuwe Sano of de nieuwe Itakura lopen ook wel weer keer rond in Japan en dan is het de kunst om dat te zien en ze dan te kopen.
Ook komt er weinig van onze Braziliaanse ambassadeurs kwa spelers deze kant.
Maar goed ,dit is mijn bescheiden mening.
Haha volgens jouw beredenering hebben wij dus gefaald bij elke speler die in de Eredivisie goed wordt bij een andere club?
We hebben gefaald bij Godts, want die hadden we moeten weghalen bij Genk.
We hebben gefaald bij Nejašmić, want die hadden we moeten weghalen bij Sharjah FC.
We hebben gefaald bij Valente, want die hadden we uit de jeugd van Groningen moeten oppikken.
Maar ik hoor je niet over bijvoorbeeld Madueke (transfervrij opgepikt), Saibari (5 miljoen) en Bakayoko (transfervrij opgepikt). Allemaal vroegtijdig opgepikt en dik op gecasht.
Je ziet dus alleen wat je wil zien.
Ik heb het over spelers die nu voor veel geld zijn gekocht en bij psv spelen en je voor minder had kunnen kopen.
Spelers die jij noemt spelen niet bij psv.
Tuurlijk zijn er in het verleden goede spelers voor weinig aangetrokken en voor veel geld gekocht.
Maar onder Stewart eigenlijk niet meer.
De tijden zijn zo goed als voorbij dat je nog onder 10 miljoen spelers kan weghalen van de subtop in Nederland.
Dus dan moet je anders gaan scouten in de toekomst zoals Az,Nec etc dat doen.
En dan kun je altijd nog spelers kopen van 15 miljoen.
Mis gewoon de creativiteit laatste jaren in de scouting.
Oké laat ik het dan anders stellen; per definitie faalt PSV in jouw ogen wanneer wij een speler halen voor 'veel' geld?
Kežman, 14 miljoen -> te laat gehaald.
Schouten, 15 miljoen -> te laat gehaald.
Wanner, 15 miljoen -> te laat gehaald.
Wijnaldum, 8 miljoen -> te laat gehaald.
Etc. etc. etc.
Wat jij wil is dat we elk jaar een of andere onontdekte parel van 16 halen die 3 jaar later 30 miljoen waard is. Dat is delusional.
Daarbij moeten spelers rijpen en ervaring opdoen. Je kunt niet 60 spelers gaan halen die nog moeten wennen en vlieguren maken, terwijl je de CL in moet.
Ik zie wel een patroon waarin PSV nalaat spelers vanuit bodem eredivisie aan te trekken en vervolgens de hoofdprijs betaald: Strootman, Schouten, Mijnans, Van Bommel, Wellicht bewust beleid. Verder past Savio waarvoor blijkbaar 70 miljoen betaald wordt ook weer in het rijtje Brazilianen die PSV makkelijk laat gaan (Fagner, Cassio Ramos, Vampeta, Tardelli).
Vak: -
Forumreacties: 69
Reg.: 16 september 2025
open/sluit de onderstaande quote:James Sonny Crockett schreef op 21 augustus 2026 om 18:51:
Het lijkt me verstandig ook om in de jeugdelftallen te investeren. Juist om voorbereid te zijn als het weer wat minder gaat.
Koop 5 jeugdige talenten á 2 miljoen per stuk. Haalt één talent het, dan ben je al spekkoper. Als PSV het écht ziet zitten in zo'n Deense spits, tel dan gewoon 2/3 miljoen neer. Laat hem wennen in Jong en dan kan 'ie als 'ie goed presteert volgend seizoen aansluiten tijdens de voorbereiding. For God's sake, we zijn juist mager bezet op die positie.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
open/sluit de onderstaande quote:Jaybee schreef op 22 augustus 2026 om 16:12:
open/sluit de onderstaande quote:James Sonny Crockett schreef op 21 augustus 2026 om 18:51:
Gebeurd ook. Verder is er flink geïnvesteerd in de Herdgang als geheel. Er is net een tribune gekomen bijvoorbeeld
Rickardoko
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Wezep
Forumreacties: 6.098
Reg.: 9 juli 2006
open/sluit de onderstaande quote:
romario35
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Utrecht
Vak: Zuid - CC
Forumreacties: 255
Reg.: 1 januari 2006
open/sluit de onderstaande quote:Rickardoko schreef op 23 augustus 2026 om 00:03:
Lammers hoeft echt niet terug te keren. Die wilde heel graag PSV verlaten en heeft daarna nergens gepresteerd. Boadu is een veel betere speler of je had Dallinga moeten huren van Bologna. Danjuma wordt ook nog genoemd. Mits fit een prima speler.
Deze Deense spits van Bødo Glimt is een heel groot talent. Een andere speler die ik ook een mooie optie vindt is Arthur Vermeeren. Die heeft talent maar het kwam er niet uit bij Marseille en Atletico Madrid. Hij mag weg bij Leipzig.
open/sluit de onderstaande quote:romario35 schreef op 23 augustus 2026 om 04:50:
open/sluit de onderstaande quote:Rickardoko schreef op 23 augustus 2026 om 00:03:
Lammers hoeft echt niet terug te keren. Die wilde heel graag PSV verlaten en heeft daarna nergens gepresteerd. Boadu is een veel betere speler of je had Dallinga moeten huren van Bologna. Danjuma wordt ook nog genoemd. Mits fit een prima speler.
Deze Deense spits van Bødo Glimt is een heel groot talent. Een andere speler die ik ook een mooie optie vindt is Arthur Vermeeren. Die heeft talent maar het kwam er niet uit bij Marseille en Atletico Madrid. Hij mag weg bij Leipzig.
Vermeeren was zeker een talent, maar als ik het goed heb is Vermeeren echt een middenvelder. Hij heeft in zijn carrière welgeteld 2 keer gescoord en dat was voor Antwerp.
Forumreacties: 69
Reg.: 16 september 2025
open/sluit de onderstaande quote:James Sonny Crockett schreef op 22 augustus 2026 om 22:15:
open/sluit de onderstaande quote:Jaybee schreef op 22 augustus 2026 om 16:12:
Gebeurd ook. Verder is er flink geïnvesteerd in de Herdgang als geheel. Er is net een tribune gekomen bijvoorbeeld
Die tribune kunnen we straks niet voor 20 miljoen verkopen.
Boszballetje
Fan van PSV
Basisspeler Jong PSV
Forumreacties: 53
Reg.: 9 februari 2025
Marciano_Vink
Fan van PSV
Sterspeler WK
Uit: Etten-Leur
Forumreacties: 370
Reg.: 16 juni 2013
PSV hanteert de afgelopen transferperiodes steeds het principe van 1-op 1 vervangingen. Ook deze keer:
Veerman - Sano
Saibari - Mijnans
Salah-Eddine - Kostic
Blessure Schouten - Geertruida
Bij vertrek van Driouech verwacht ik eigenlijk dat Bouhamdi zijn plaats inneemt en dat er geen vervanger komt. Ik zie eerder een extra spits komen dan een extra vleugelspeler.
Spelers waarover recent nog geruchten over een vertrek in de media zijn verschenen:
Man / Bajraktarovic; van Bergen zou ik een mooie vervanger vinden
Flamingo / Sildillia; Marvin Young van Sparta zou ik een prima optie vinden
Ik vind zelf dat er in de selectie nog een aanvallende verschilmaker ontbreekt. Iemand die makkelijk een mannetje uitspeelt….
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.265
Reg.: 8 oktober 2005
en van Bommel zonder de pasjes van Veerman dus op eigen kracht moet ik ook nog maar zien.
Tot dusverre is het best wel bord op schoot scouting. De beste spelers weghalen bij de subtop, waar je relatief gezien best veel voor betaalt. Ik hoop alleen nog wel op 1 of 2 verrassingen richting de transferdeadline.
PSV zoekt het liefst Nederlandse spelers die een aantal jaar ervaring hebben in de Eredivisie en liefst aangevuld met buitenland ervaring. Ik vind ook dat je geraamte daaruit zou moeten bestaan; de beste Nederlandse spelers in je elftal. Toch mis ik soms de creativiteit in het transferbeleid de laatste jaren. Is dat echt zo moeilijk om een groot talent te scouten waarbij het risico op falen laag is tov een meer gevestigde (Nederlandse) speler?
Ouaissa hoor ik nu ook weer. Prima speler hoor, maar bij NEC bekruipt mij ook wel het gevoel dat het vooral de trainer is die de spelers in zijn filosofie beter laat zijn dan ze daadwerkelijk zijn. Razend knap van Schreuder natuurlijk. Is Ouaissa nu echt beter dan Man of Esmir? Volgens mij niet hoor.
Het moet voor PSV toch mogelijk zijn een groot talent als bijv. rechtsbuiten te scouten die er direct staat en het niveau omhoog stuwt?
Je kunt ook de Robben constructie toepassen. Dat vind ik bijvoorbeeld interessant voor een Martes van Sparta. Nu al kopen en direct terugverhuren aan Sparta. Dan heb je volgend jaar zomer een prima rechtsback met aardig wat Eredivisie ervaring en op termijn de rechtsback van het Nederlands elftal.
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.693
Reg.: 18 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 21 augustus 2026 om 14:51:
open/sluit de onderstaande quote:Rickardoko schreef op 21 augustus 2026 om 12:38:
Schouten - Geertruida
Saibari- Mijnans
Salah-Edinne- Kostic
Veerman - Sano
Dit zijn toch allemaal gerichte versterkingen. Ik vind PSV er op het eerste gezicht minder op geworden omdat Veerman, Saibari en Schouten simpelweg wel erg goed waren.
[...]
Valt mij altijd op dat vaak één op één vergeleken wordt wie er is vertrokken en wie er bij is gekomen om te zien of we er op vooruit of achteruit gegaan zijn. Daarbij wordt eigenlijk altijd voorbijgegaan aan het feit dat jonge jongens als Gasiorowski, Flamingo, Wanner, Van Bommel, Pepi en Bajraktarevic ook een jaar verder zijn. Die doorontwikkeling moet je ook meenemen.
Ik denk dat je vaak puur op de transferbalans (in & uit) inlevert, omdat je altijd wel een paar toppers verkoopt, die niet direct te vervangen zijn met nieuwkomers. Maar dat je over de hele linie best gegroeid kan zijn, als een aantal jonge jongens weer een stap gezet hebben.
Boszballetje
Fan van PSV
Basisspeler Jong PSV
Forumreacties: 53
Reg.: 9 februari 2025
Ik vraag me toch af of er nog een vervanger voor Veerman wordt aangetrokken.
Middenveld met Sano en Fernandez is toch erg jong.
En wat te doen met Mauro Jr?
Stel Kostic gaat linksback spelen en Sano lijkt me een zekerheidje op middenveld.
Fernández vind ik ook beter als Mauro jr.
Eigenlijk mis ik een echte spelbepaler op het middenveld een echt zwaargewicht vind Wanner en Mijnans toch te licht momenteel.
En zou een spits aantrekken want Pepi kan meevoetballend niet mee momenteel.
Plea zou veel beter passen maar of die nog ooit voor een langere periode fit blijft is nog maar de vraag.
Dit bericht is gewijzigd op 24 augustus 2026, 12:36:44.
PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027