Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14

Uit de categorie "bord op schoot" scouting, ik lees dat Youri Baas mag vertrekken bij Ajax. Of zeg ik nu iets heel doms.

+1/-0

Nee, dat klopt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Haha scherp. Oke stel ik het anders, iets voor ons?

+1/-0

Je moet Pepi niet beoordelen op zijn mee voetballen, want dat kan ie niet. Pepi is doelpuntenmaker van beroep en dat kan ie vrij aardig. Zet hem 34 wedstrijden in de basis en hij maakt 25 doelpunten. Dat is ook wat waard.

+2/-0

shevchenko schreef op 24 augustus 2026 om 20:21:

Je moet Pepi niet beoordelen op zijn mee voetballen, want dat kan ie niet. Pepi is doelpuntenmaker van beroep en dat kan ie vrij aardig. Zet hem 34 wedstrijden in de basis en hij maakt 25 doelpunten. Dat is ook wat waard.

Als ie zn 1 op 75 gaat halen dan komt ie op 30 plus uit.

+1/-0

Hendrikus schreef op 24 augustus 2026 om 19:43:

Nee. Zeker niet op het moment. Je hebt nu 4 centrale verdedigers. Er moet er eerst eentje vertrekken voordat je een nieuwe centrale verdediger aan zou moeten trekken.
Daarbij komt ook nog dat ik Baas geen topper vind en dat Cruijff PSV het vel over de oren zou trekken.

+2/-0

shevchenko schreef op 24 augustus 2026 om 20:21:

Zeker. Wat dat betreft hoop ik ook dat 'ie heel blijft. Dan denk ik inderdaad ook dat 'ie er 25 maakt. En dan gaat 'ie alsnog een mooie transfersom opleveren.
Probleem is echter dat je op het moment geen opvolger hebt en je 2 spitsen zou moeten halen. Stewart MOET hier nog iets aan doen. En dat betekent niet Lammers halen maar bijvoorbeeld wel zo'n Deen (als 'ie echt zo goed is).

+1/-0

James Sonny Crockett schreef op 25 augustus 2026 om 00:37:

Hendrikus schreef op 24 augustus 2026 om 19:43:

Nee. Zeker niet op het moment. Je hebt nu 4 centrale verdedigers. Er moet er eerst eentje vertrekken voordat je een nieuwe centrale verdediger aan zou moeten trekken.
Daarbij komt ook nog dat ik Baas geen topper vind en dat Cruijff PSV het vel over de oren zou trekken.

Spelers van Ajax zijn veel te duur voor PSV.

Als het een beetje meezit kun je spelers als Steur en Baas volgend jaar voor een schijntje halen (kopen of huren).

+1/-0

Ik denk zelf dat de vele tegengoals meer liggen aan de speelstyle dan aan de verdedigers.
Als je ook weer zag hoe makkelijk Groningen erdoor heen voetbalde.
Middenveld lag helemaal open en dan komt elke verdediging in de problemen.
Zoals Cruijf eens zei in een perskamer.
'Als ik deze tafel moet verdedigen ben ik een goede verdediger, moet ik deze zaal verdedigen dan ben ik een slechte'

+1/-0

Daar ben ik het niet mee eens. Dat heeft vooral met de verdedigende kwaliteiten te maken, al wordt dat deels veroorzaakt door:
1. Het feit dat we vaak jonge, onervaren verdedigers op het veld hebben staan.
2. Het feit dat er bij verdedigers bij PSV, en eigenlijk in heel Nederland, veel aandacht wordt besteed aan kwaliteiten in balbezit, waardoor pure verdedigers minder snel een kans krijgen.

Dest is aanvallend belangrijk en verdedigend degelijk. Mauro is eigenlijk een middenvelder die sterk is in 1-op-1-duels, wat een belangrijke kwaliteit is voor een verdediger. Maar als verdediger moet je vooral de zone en de ruimte achter je verdedigen, zeker bij PSV waar tegenstanders veel countervoetbal spelen. Dat betekent dat je soms juist moet wachten met het duel aangaan. Hier bij de 0-1 van Groningen gaat dat mis omdat Mauro uitstapt naar de speler met de bal, terwijl hij eigenlijk met zijn man moet meelopen. Ik vind dat Flamingo de man aan de bal eerder moet afstoppen of vertragen, maar hij doet dat te laat en bovendien niet overtuigend genoeg. Daardoor gaat Mauro twijfelen en maakt hij uiteindelijk de verkeerde keuze.

Flamingo maakt dit seizoen sowieso een zwakke indruk in duels, maar ook positioneel verdedigend. Zoals wanneer hier PSV balverlies lijdt en Groningen weer aan een snelle counter begint. Het is 3 tegen 2 en in eerste instantie doen Obispo en Flamingo het juiste door hun zone te verdedigen en mee terug te lopen, terwijl Mauro probeert de man aan de bal onder druk te zetten. Ik begrijp alleen totaal niet waarom Flamingo vervolgens op twee meter afstand blijft verdedigen en zijn tegenstander gewoon laat schieten. Dat ziet er behoorlijk vreemd uit en hij heeft geluk dat Kovar nog goed redding brengt.

Natuurlijk is de opbouw van achteruit belangrijk in het spel van Bosz, maar het aantal tegengoals dat we krijgen, en dan vooral in de Champions League, is echt een probleem. De ideale verdediger heeft ervaring, kan goed zijn zone verdedigen, is sterk in duels, kopsterk en kan ook nog voetballen. Maar als hij dat allemaal zou kunnen, speelde hij waarschijnlijk niet bij PSV.

Ik vind dat Obispo dit seizoen een goede indruk maakt: sterk in de duels, goed in het verdedigen van zijn zone en rustig aan de bal. Bij Flamingo vind ik het juist allemaal nét niet. Met name in de duels komt hij regelmatig te slap, zoals hier tegen Excelsior of hier twee keer tegen Fortuna.

Gąsiorowski hebben we nog niet veel gezien dit seizoen, maar ik hoop dat we het met Kostic en Geertruida achterin beter op orde hebben. Misschien dat Mauro dan nog net voor de verdediging kan spelen om, waar nodig te helpen met de opbouw, al heeft Sano dat de afgelopen twee wedstrijden ook al prima gedaan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 25 augustus 2026, 16:04:32.

+2/-0

Scherpe en goede analyse, mar88vdv! Ben het er helemaal mee eens, ook met de kritiek op Flamingo. Maar dat probleem gaan we in ieder geval niet oplossen door Youri Baas aan te trekken. Ik weet dat het inhoudelijk een minder sterk argument is, maar ik vind hem de uitstraling hebben van een enorme slapzak.

Uiteindelijk denk ik dat in mijn ideale opstelling Yarek het centrum gaat vormen met Geertruida. Obispo doet het inderdaad vrij aardig deze fase, maar bij Armando weet je dat hij óf op een gegeven moment weer geblesseerd raakt óf onder meer druk weer regelmatig de fout in gaat.

Punt is in ieder geval dat Bosz nog voldoende werk aan de winkel heeft om hier een geoliede machine van te maken. Ik ga het proces met veel interesse volgende komende periode. Hopelijk is de basis stabiel genoeg om een gooi te gaan doen naar de vierde titel op rij!

+2/-0

Het blijft wel heel jammer dat Flamingo zo terug is gevallen. Het kan er ook mee te maken hebben dat hij een echte leider naast zich mist. Hij is nog steeds erg jong. Ik kan me die wedstrijd van hem tegen Gyökeres nog herinneren. Fantastisch was hij toen.

+2/-0

PSV wil dus Lammers als aanvulling in de selectie voor de spitspositie. Persoonlijk heb ik Lammers altijd een heel sierlijke voetballer gevonden. Heeft de meest schitterende goals gemaakt en is voetballend echt behoorlijk goed, maar op een of andere manier is hij nergens onomstreden geweest.

Prima als achtervang voor Pepi en Plea, en past qua spel denk ik beter dan Boadu

+1/-0

Zoals eerder gezegd: armoedig. Ik mag toch hopen dat dit niet je spits is voor 2027-2028.

+1/-0

Lammers vond ik altijd wel een goede, sierlijke voetballer die zeker van waarde kan zijn voor PSV. Qua balvastheid en passing is hij beter dan Pepi en hij zal zeker ook wel de nodige doelpunten meepikken. Voor de eredivisie is Lammers goed genoeg of hij ook voor de Champions League goed genoeg zal zijn is nog zeer de vraag.

Pepi nu weer degraderen tot tweede spits betekent kapitaalvernietiging. Je zal dus een jong talent binnen moeten halen als tweede spits of een speler die net iets minder is dan Pepi en die ook genoegen neemt met een plaats op de bank.

+1/-0

Marciano_Vink schreef op 25 augustus 2026 om 17:25:

PSV wil dus Lammers als aanvulling in de selectie voor de spitspositie. Persoonlijk heb ik Lammers altijd een heel sierlijke voetballer gevonden. Heeft de meest schitterende goals gemaakt en is voetballend echt behoorlijk goed, maar op een of andere manier is hij nergens onomstreden geweest.

Prima als achtervang voor Pepi en Plea, en past qua spel denk ik beter dan Boadu

Heeft bij Twente natuurlijk ook lopen klooien met een blessure maar was daarvoor toch gewoon eerste keuze? Bij Heerenveen trouwens ook kan ik me herinneren.

+1/-0

Sam is vervelend weggegaan kan ik me herinneren.. ja woord gegeven op een verlenging en toen vervolgens stampij staan maken omdat hij naar Italië kon. Dat was niet chique van ‘m.

Voetballend geen verkeerde speler. En als de Nederlandse quote voor de CL belangrijk is en we niet al teveel uit willen geven kan ik de keuze zomaar begrijpen..

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027