Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Winterstop aankopen seizoen 2021-2022

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Nee hoor, zeker geen domme opmerking!
De meeste trainers geven een voorkeur aan een rechtspoot op RCV en een linkspoot LCV, maar bij Schmidt kan in die zin alles: die zie ik ook nog wel rustig zonder blikken of blozen Boscagli en Obispo centraal zetten. Al verwacht ik dat hij wellicht ook Obispo en Teze 'gewoon' centraal zet en Boscagli op de plek van Sangaré zet zolang hij naar de Afrikacup is. Ook dat zou ik nogal een gok vinden met 2 spelers die het bijna hele seizoen wissel zijn. Maar nogmaals: bij Schmidt kan alles. :)

 

+1/-0

Op de een of andere manier zat ik met Obispo in mijn hoofd maar Teze is logischer ja.

Het is wat jij zegt. Hoe je ook met spelers schuift je blijft toch iedere keer met kanttekeningen zitten.

Dit bericht is gewijzigd op 12 januari 2022, 10:14:41.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 11 januari 2022 om 10:41:

Wat een onzin. Als je nu iemand koopt door de blessure van Ramalho betekent dat of Ramalho of die nieuwe verdediger op de bank komt te zitten als hij over een paar maanden weer inzetbaar is terwijl je ook nog Teze en Obispo in de selectie hebt.

Bazoer in de verdediging? Geweldig plan ja. Staat bij Vitesse in een vijfmansverdediging waarbij de andere twee centrale verdedigers constant zijn vuile werk moeten opknappen omdat hij steeds zijn man laat lopen. Zo'n speler wil je inderdaad in een viermans verdediging hebben staan. Dan hebben we het nog niet over zijn verrotte mentaliteit waar hij bij iedere club meermaals problemen mee heeft gehad.



In een ideale situatie heb je iedere positie dubbel bezet. Nu begrijp ik best dat dit voor PSV niet te doen is. Maar een aantal sleutel posities moet je gewoon dubbel bezet hebben. Ik zou zeggen de as van het veld. En het is dan aan Ramalho of die nieuwe verdediger om uit te maken wie er in de basis mag staan.

En klopt Bazoer in de verdediging. Een tijdelijke, en goedkope, oplossing. Als Ramalho weer terug is kan Bazoer ook op de plek van Sangare (waarvan ik verwacht dat hij in de zomer PSV gaat verlaten). Het is ook niet de vraag hoe Bazoer nu speelt , in wat voor systeem, maar eerder of hij als centrale verdediger kan spelen. En in mijn ogen kan hij dat, de vraag is echter of hij het wil. Maar het zou moeten kunnen. Bij Vitesse krijgt hij de ruimte om te gaan daar waar hij naartoe wil gaan. Bij PSV zou hij meer vanuit de dicipline moeten voetballen. Nogmaals vanuit voetballend oogpunt zou hij dat moeten kunnen. De vraag is echter of hij het mentaal kan opbrengen. Ik denk van wel ,omdat het voor hem toch ook zal voelen als een laatste kans bij een topclub.
Daarnaast is hij snel inpasbaar. Een huurling van een topclub zal ritme missen (anders hoeft zo iemand niet weg) en zal moeten wennen aan de omgeving/taal. Kost ook tijd, tijd die je in mijn ogen niet echt hebt.
Ik hoop dat Teze het goed gaat doen, maar de spoeling is dun. Te dun voor een topclub.

 

+1/-0

We hadden elke positie meer dan dubbel bezet de afgelopen maanden indien iedereen fit was en we missen nu eigenlijk maar 1 speler om dat weer te hebben voor de rest van het seizoen. De vraag is alleen wat je met je beschikbaar geld doet en op welke manier je jezelf kunt versterken. Stel je hebt 5 posities waar je net een 6je hebt als beste speler en je hebt 2 posities waar je een 8 hebt, ga je dan de 6jes upgraden of de 8? Ajax doet nu precies hetzelfde door veel geld te betalen voor een oplossing waar ze geen probleem hebben.

PSV gaat toch ook geen 8 miljoen betalen voor een vervanger van Götze? Of voor een toekomstig vervanger van Gakpo? Dat zou super onlogisch zijn op dit moment. Nu zitten we met een kut blessure, na Sangaré de minst vervangbare speler in een periode van 11 weken waar je 22 wedstrijden speelt, die je volgend jaar als mogelijke aanvoerder in het veld wilt hebben staan. Ik kan er echt met mijn pet niet bij en ben bang dat we dezelfde fout maken als Ajax. Stel je betaalt nu 8 miljoen voor een tijdelijke vervanger van Ramalho dan kost dat meer dan alleen die 8 miljoen. De miljoenen die Boscagli en/of Obispo minder waard worden of waarvan hun potentie niet wordt benut ben je óók kwijt.

Doan Mauro en Guti hebben bewezen dat onze spelers echt niet zo slecht zijn als ze door supporters worden weggezet. Geef die jongens als Obispo en Teze een kans en je zult zien dat ze gewoon prima spelers zijn. En in het slechtste geval laten ze zien dat ze het niet aan kunnen en dan kun je in de zomer doorselecteren. Als je nu Bazoer haalt wilt het niet zeggen dat je Bazoer moet opstellen als CV de komende maanden maar je hebt in ieder geval iemand die je achter de hand hebt als optie. Als we straks tegen RKC of Sparta spelen kun je prima met Bazoer in een 2 mans verdediging spelen. Als Ramalho terug is schuif je hem weer door naar het middenveld als vervanger van Sangaré en nu kun je hem zelfs tegen Ajax en Groningen gebruiken als vervanger van Sangaré.

Het grote voordeel; het kost je amper iets. Stel het valt allemaal goed dan kun je bouwen op Bazoer en als het niet goed valt dan kun je in de zomer weer door met een ander plan A.

 

+1/-0

Drie miljoen betalen voor een speler die vanwege zijn gedrag en mentaliteit bij al zijn clubs problemen heeft gehad. Het is maar wat je 'amper iets' noemt

 

+1/-0

Nee joh geen 3 miljoen. Dat geloof je toch zelf niet?

Dat de vraagprijs 3 miljoen is kan wel zo zijn maar voor 1,5 verkopen ze hem ook wel over 2 weken.

 

+1/-0

Over 2 weken? Is het hele idee niet om vóór de wedstrijd tegen ajax de selectie zo veel mogelijk op orde te hebben? En dat wil zeggen eigenlijk voor de wedstrijd tegen groningen zodat ze minimaal een week samen kunnen trainen en aan elkaar kunnen wennen.

 

+1/-0

Dat lijkt me niet nee want tegen Ajax kun je gewoon Obispo opstellen. Het gaat mij persoonlijk erom dat je vanaf de herstart tot Ramalho terug is een extra optie hebt als back-up van Teze en/of Obispo. En ik zeg niet dat PSV nog 2 weken moet wachten om Bazoer te halen maar dat je nu in ieder geval geen 2,5 a 3 miljoen gaat betalen.

 

+1/-0

Kunnen we aub nog een scorende aanvaller halen??

Zahavi nog een tijd eruit, en scoort ook niet voldoende ... Vertessen laat nog teveel kansen liggen, nog steeds leuk voor reserve ... en Romero daar geloof ik eigenlijk wel in, maar is altijd nog afwachten of hij fit blijft. Die Vinicius die tel ik niets eens mee ... prutser 1e klas!

1e helft van dit seizoen is gewoon gebleken dat we niet genoeg scorend vermogen hebben, en het kan niet allemaal van de buitenspelers (of andere posities) afkomen! We hebben geluk gehad dat (bijna) iedere speler z'n goaltje meepikte tot nu toe (bv Mwene), maar als dat ook nog veranderd, dan komen we gewoon zwaar tekort in doelpunten voor de 2e helft v/h seizoen!

 

+1/-0

Dus er is niet genoeg scorend vermogen. Dan blijkt (bijna) iedere speler zijn goaltjes mee te pakken, maar dat is dan geluk :huh

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 12 januari 2022 om 13:19:

Kunnen we aub nog een scorende aanvaller halen??

Zahavi nog een tijd eruit, en scoort ook niet voldoende ... Vertessen laat nog teveel kansen liggen, nog steeds leuk voor reserve ... en Romero daar geloof ik eigenlijk wel in, maar is altijd nog afwachten of hij fit blijft. Die Vinicius die tel ik niets eens mee ... prutser 1e klas!

1e helft van dit seizoen is gewoon gebleken dat we niet genoeg scorend vermogen hebben, en het kan niet allemaal van de buitenspelers (of andere posities) afkomen! We hebben geluk gehad dat (bijna) iedere speler z'n goaltje meepikte tot nu toe (bv Mwene), maar als dat ook nog veranderd, dan komen we gewoon zwaar tekort in doelpunten voor de 2e helft v/h seizoen!



Het lijkt me vreselijk om spits bij PSV te zijn. Je krijgt namelijk nauwelijks bruikbare ballen en wordt alleen gebruikt als kaatser in een overvol strafschopgebied. We hebben twee buitenspelers die werkelijk altijd de actie naar binnen maken en zelf schieten. Spitsen hebben aanvoer nodig, en die krijgen ze bij ons simpelweg niet.

Als je naar de goals van bijvoorbeeld Haller kijkt, die komen vrijwel altijd voort uit een actie buitenom van een buitenspeler die vervolgens teruglegt op de spits. Wanneer is bij ons een buitenspeler voor het laatst een keer buitenom gegaan om een voorzet te geven? Ik kan het me niet herinneren.......

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 12 januari 2022 om 14:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kleine1 schreef op 12 januari 2022 om 13:19:

Kunnen we aub nog een scorende aanvaller halen??

Zahavi nog een tijd eruit, en scoort ook niet voldoende ... Vertessen laat nog teveel kansen liggen, nog steeds leuk voor reserve ... en Romero daar geloof ik eigenlijk wel in, maar is altijd nog afwachten of hij fit blijft. Die Vinicius die tel ik niets eens mee ... prutser 1e klas!

1e helft van dit seizoen is gewoon gebleken dat we niet genoeg scorend vermogen hebben, en het kan niet allemaal van de buitenspelers (of andere posities) afkomen! We hebben geluk gehad dat (bijna) iedere speler z'n goaltje meepikte tot nu toe (bv Mwene), maar als dat ook nog veranderd, dan komen we gewoon zwaar tekort in doelpunten voor de 2e helft v/h seizoen!



Het lijkt me vreselijk om spits bij PSV te zijn. Je krijgt namelijk nauwelijks bruikbare ballen en wordt alleen gebruikt als kaatser in een overvol strafschopgebied. We hebben twee buitenspelers die werkelijk altijd de actie naar binnen maken en zelf schieten. Spitsen hebben aanvoer nodig, en die krijgen ze bij ons simpelweg niet.

Als je naar de goals van bijvoorbeeld Haller kijkt, die komen vrijwel altijd voort uit een actie buitenom van een buitenspeler die vervolgens teruglegt op de spits. Wanneer is bij ons een buitenspeler voor het laatst een keer buitenom gegaan om een voorzet te geven? Ik kan het me niet herinneren.......



Ben ik wel met je eens ... maar ga eens kijken welke kansen onze spitsen verprutst hebben ... die zijn volgens mij niet op 2 handen te tellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 januari 2022 om 10:39:

We hadden elke positie meer dan dubbel bezet de afgelopen maanden indien iedereen fit was en we missen nu eigenlijk maar 1 speler om dat weer te hebben voor de rest van het seizoen. De vraag is alleen wat je met je beschikbaar geld doet en op welke manier je jezelf kunt versterken. Stel je hebt 5 posities waar je net een 6je hebt als beste speler en je hebt 2 posities waar je een 8 hebt, ga je dan de 6jes upgraden of de 8? Ajax doet nu precies hetzelfde door veel geld te betalen voor een oplossing waar ze geen probleem hebben.

PSV gaat toch ook geen 8 miljoen betalen voor een vervanger van Götze? Of voor een toekomstig vervanger van Gakpo? Dat zou super onlogisch zijn op dit moment. Nu zitten we met een kut blessure, na Sangaré de minst vervangbare speler in een periode van 11 weken waar je 22 wedstrijden speelt, die je volgend jaar als mogelijke aanvoerder in het veld wilt hebben staan. Ik kan er echt met mijn pet niet bij en ben bang dat we dezelfde fout maken als Ajax. Stel je betaalt nu 8 miljoen voor een tijdelijke vervanger van Ramalho dan kost dat meer dan alleen die 8 miljoen. De miljoenen die Boscagli en/of Obispo minder waard worden of waarvan hun potentie niet wordt benut ben je óók kwijt.

Doan Mauro en Guti hebben bewezen dat onze spelers echt niet zo slecht zijn als ze door supporters worden weggezet. Geef die jongens als Obispo en Teze een kans en je zult zien dat ze gewoon prima spelers zijn. En in het slechtste geval laten ze zien dat ze het niet aan kunnen en dan kun je in de zomer doorselecteren. Als je nu Bazoer haalt wilt het niet zeggen dat je Bazoer moet opstellen als CV de komende maanden maar je hebt in ieder geval iemand die je achter de hand hebt als optie. Als we straks tegen RKC of Sparta spelen kun je prima met Bazoer in een 2 mans verdediging spelen. Als Ramalho terug is schuif je hem weer door naar het middenveld als vervanger van Sangaré en nu kun je hem zelfs tegen Ajax en Groningen gebruiken als vervanger van Sangaré.

Het grote voordeel; het kost je amper iets. Stel het valt allemaal goed dan kun je bouwen op Bazoer en als het niet goed valt dan kun je in de zomer weer door met een ander plan A.



Er was/is geen vervanger voor Ramalho binnen de selectie. Met Mwene/Teze en Ramalho heb je drie spelers voor twee posities. Nu heb je er dus twee.
Ik reken Obispu niet mee omdat die in mijn ogen enkel voor de positie van Boscagli/Max in aanmerking komt. Ik begrijp best dat PSV niet iedereen kan kopen maar iets meer ambitie zou de club wel mogen uitstralen. Ze weten al een tijdje dat Ramalho er maanden uitligt. Pak dan door op die positie.
Ik vind die plek op het veld belangrijker dan een vervanger voor Propper. Maar goed,we gaan het meemaken.

 

+1/-0

Osbipo heeft precies 0 wedstrijden als linksback gespeeld maar daar mag hij wel back-up zijn maar hij heeft inmiddels al flink wat wedstrijden gespeeld als RCV of Boscagli die op RCV staat en Obispo op LCV maar daar is hij dan geen back-up.

Als PSV geen 6 miljoen voor Veerman had betaald was nu meer mogelijk geweest qua verdediger/spits.

 

+1/-0

Teze is dan dus toch gewoon de vervanger van Ramalho? Ik kan me niet voorstellen dat al het geld aan Veerman is uitgegeven en er vervolgens geen reserve is voor twee posities.

Vooral als Schmidt nog af en toe Mwene en/of Boscagli op het middenveld wil spelen, worden de mogelijkheden flink beperkt zonder reserves. Straks moeten we echt met Obispo op RCV of een jeugdspeler, die geen minuten heeft.

We hebben in de zomer gigantisch verkocht met oa Rosario, Malen, Ihattaren en Dumfries. Is dat geld allemaal in de grote coronapot gegooid? Dan hebben we daarnaast ook nog de leenruimte van 50 miljoen. Ik zou het zeer zwaar tegenvallen als dit alles was voor de winter.

 

+1/-0

Tuurlijk gaat PSV roepen in de media dat ze miljoenen nog hebben van de transfers van de zomerperiode en dat er een reservepotje van 50 miljoen er is :huh

Dan zou ik als verkopende partij het wel weten -> ow, je wilt een verdediger, die maar 5 miljoen waard is, maar je betaalt er 20 miljoen voor.

Oftewel: PSV maakt niets bekend over budgetten om dit soort situaties te voorkomen.

 

+1/-0

Daarnaast kun je toch wel bedenken dat als je 50 miljoen binnen krijgt uit 3 Mino transfers dat je geen 30 miljoen opnieuw kan investeren.

Er komt echt wel een verdediger en indien Zahavi niet terugkeert ook nog een aanvaller. Maar verwacht maar niet dat PSV nog 10 miljoen te investeren heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 januari 2022 om 12:17:

Daarnaast kun je toch wel bedenken dat als je 50 miljoen binnen krijgt uit 3 Mino transfers dat je geen 30 miljoen opnieuw kan investeren.

Er komt echt wel een verdediger en indien Zahavi niet terugkeert ook nog een aanvaller. Maar verwacht maar niet dat PSV nog 10 miljoen te investeren heeft.



Dat wat jij en Peejay zeggen snap ik uiteraard, maar ik bedoelde meer dat het geld voor Veerman waarschijnlijk niet ten koste gaat van wat we voor een centrale verdediger of rechtsback kunnen betalen. Mocht dat wel zo zijn, dan zou ik dat wel heel slecht beleid vinden. Sowieso verwacht ik geen dergelijke bedragen voor een breedtespeler, of we nou 1 of 100 miljoen te besteden zouden hebben.

Ramalho, Vinicius, Drommel en Veerman waren zo'n 14,5 miljoen bij elkaar. Is dat dan alles?

 

+1/-0

Arnold Bruggink is toch een beetje mijn held, oppert ook voor Teze gewoon centraal en een breedtespeler halen voor erachter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 13 januari 2022 om 13:11:

Arnold Bruggink is toch een beetje mijn held, oppert ook voor Teze gewoon centraal en een breedtespeler halen voor erachter.



Vind persoonlijk dat Bruggink altijd wel goede dingen zegt. Lijkt mij ook meer dan logisch dat Teze de ovpolger is. Kleine kans dat je een topper kan huren en zodra Ramalho weer terug is weer je geen onnodig hoge kosten hebben. Ik heb liever dat er gezocht wordt naar een goede RB voor zowel nu als de toekomst. Zowel Teze als Mwene zijn gewoon niet goed genoeg.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Winterstop aankopen seizoen 2021-2022