Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Groep B Champions League

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Natuurlijk is verliezen niet leuk. Zeker niet met 4-0. Niet vergeten, het gaat hier om Arsenal. Die hebben de afgelopen jaren meer dan een miljard in deze ploeg geïnvesteerd.

Toch even terughalen in de herinnering...

1 oktober 2022. Kansloos met 0-3 op je gezicht gaan bij Cambuur.
23 oktober 2022. In 6 minuten tijd 3 goals tegenkrijgen bij Groningen.

1 geluk! Die komen we deze competitie niet tegen...

 

+1/-0

Was ook meteen de zwaarste wedstrijd. Sevilla thuis wordt veel belangrijker.

 

+1/-0

Net de wedstrijd nog eens terug gekeken. Ik ben minder negatief dan de algemene tendens. Het kwaliteitsverschil is simpelweg te groot, maar de eerste 25 minuten vond ik ons gewoon goed. Het zat ook niet echt mee. Verkeerde aannames van Arsenal kwamen toevallig toch steeds bij een medespeler terecht en bij ons was dat niet zo.

Wat wel een probleem is, is dat spelers vanaf 20 meter steeds teveel ruimte krijgen om te schieten. Daar is de afstemming op het middenveld niet goed

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 22 september 2023 om 11:27:
We hebben genoeg mogelijkheden gehad om te schieten van net buiten of binnen de zestien. Dat leverde uitsluitend rollertjes op, terwijl Arsenal juist effectief was met hun schoten.

Natuurlijk, het heeft met verschil in kwaliteit te maken, maar dat is het niet alleen. PSV heeft ook wel eens tegen mindere tegenstanders gespeeld, die toevallig alle kansen erin schoten. Soms is het ook gewoon zo'n dag.


En dan vandaag is het zo'n dag dat zo'n schot er wel in valt. Natuurlijk krijg je nu meer ruimte. Maar soms gaan de ballen er nu eenmaal wel in en soms niet. Dat geldt ook voor Arsenal.

 

+1/-0

Nou, na de oorwassing tegen Arsenal is het moment om te gaan reageren als PSV bijna aangebroken. Als je iets wilt in Europa dit jaar, dan zijn Lens en Sevilla 2 ploegen waartegen je het moet laten zien. Ik ben heel benieuwd of wij hier als ploeg morgenavond al klaar voor zijn.

Iedereen is het er wel over eens dat Arsenal een maatje te groot is. Een topclub uit de Premier League met een enorm budget en simpelweg een heel goed elftal met een goede voetbalfilosofie. Maar Sevilla komt ook uit een competitie die veel sterker is dan de Nederlandse. Sevilla stond vorig jaar lang in de onderste regionen van de Primera Division, maar wint wel gewoon de Europa League. Ook dit jaar zijn ze niet enorm sterk begonnen, maar het zal mij benieuwen hoe wij morgen voor de dag komen. Sevilla is dan misschien geen Arsenal, ze zijn wel 5 klasses beter dan Almere, Volendam en NEC.

Waar we in de eredivisie 7x (ruim) winnen en over het algemeen volledig dominant zijn, zullen we morgen een tegenstander hebben die de kwaliteiten heeft om ons pijn te doen. Die foutjes wél kan afstraffen. Die ons wel onder druk zou kunnen zetten. Als we tegen Sevilla, net als tegen Arsenal, in situaties komen waarin onze verdedigers 1 op 1 komen met hun klasse-aanvallers, zullen ook zij gaan scoren.

Bij de goals van Arsenal viel het op hoeveel ruimte de aanvallers hadden om in te schieten. Dat komt omdat wij zo aanvallend stonden dat wij in die situaties 1 verdediger per Arsenal-speler hadden. Dan hebben zij de kwaliteit om een perfecte pass te geven en om met kleine slimmigheden (zoals lichaamsschijnbewegingen) net even wat ruimte te creëren. Vervolgens pegelen ze dan in 1x raak. Als je ervoor kiest om iets meer controle in te bouwen, kun je voorkomen dat je in die 1 tegen 1 situaties komt. Dan kan Ødegaard niet direct schieten, want dan loopt er wel iemand voor zijn voeten. Dan heeft Teze steun van een ploeggenoot en komt Jesus niet zo ontzettend vrij door enkel wat eerder te stoppen met lopen.

Natuurlijk is daarvan de consequentie dat je niet je normale systeem kunt spelen met 2 buitenspelers, een aanvallende middenvelder en een passende middenvelder. Maar ik denk dat je in Londen prima 1 buitenspeler kunt opofferen en nog steeds kunt proberen om met Saibari, Lang en De Jong het voetbal te spelen dat je voor ogen hebt. Natuurlijk is de kans ook dan ontzettend groot dat je met een nederlaag naar huis gaat, maar je geeft het dan niet op een presenteerblaadje weg zoals 2 weken geleden gebeurde.

Mijn gedachten gaan de laatste dagen nog wel eens terug naar de seizoenen begin van deze eeuw, waar we dik van Arsenal en Dortmund verloren door eigen stommiteiten. Dat scenario moeten we zien te voorkomen tegen Sevilla en Lens. Maar kan een ploeg die tot nu toe slechts 1x een betere tegenstander is tegengekomen, zich hier goed tegen wapenen? Ik ben zeer benieuwd. Ik kijk heel erg uit naar de pot van morgen, maar ik heb niet zoveel vertrouwen als sommigen hier die zeggen dat we Lens en Sevilla wel even gaan pakken.

 

+1/-0

Dat lijkt me ook wel heel erg naïef. Morgen zal blijken hoe we ons verhouden tot de Europese subtop.

 

+1/-0

Wie beweert hier dan dat we Sevilla morgen even gaan pakken dan?

 

+1/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

Matchday! Dju, het duurt nog lang voor we aftrappen, maar wat heb ik hier een zin in!!!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 oktober 2023 om 19:07:

Wie beweert hier dan dat we Sevilla morgen even gaan pakken dan?



Oké, die uitspraak was wat gechargeerd. Maar je proeft dat de algemene tendens (niet alleen op dit forum) een beetje is dat Arsenal te goed is, maar dat we die andere twee wel kunnen hebben.

Ik denk dat PSV een wereldprestatie moet leveren om in deze poule zowel Sevilla als Lens achter zich te houden. Een Spaanse ploeg die recent 5x de Europa League won en de nummer 2 van Frankrijk van vorig seizoen.

PSV heeft voor mij nog bijna alles te bewijzen. In de eredivisie gaat het zeer aardig. Voor de examens tegen Sturm Graz en Rangers zijn we (glansrijk) geslaagd. Maar tegen Arsenal werden we, ondanks aardig veldspel, overlopen. Het niveau van Sevilla en Lens ligt in mijn beleving dichter bij Arsenal dan bij de andere ploegen waar we tegen gespeeld hebben.

En ja, PSV won natuurlijk ook voor de JCS van Feyenoord. Maar zowel PSV als Feyenoord waren nog verre van compleet op dat moment, en aangezien we in die pot ook zomaar op achterstand hadden kunnen komen, wil ik op basis van die wedstrijd ook niet zomaar concluderen dat we klaar zijn voor de wedstrijd van vanavond.

Ik ben zelf vooral heel benieuwd hoe PSV er voor staat in wedstrijden als vanavond. Een CL-wedstrijd tegen een "subtop"-tegenstander, in eigen huis, waarbij we zelf lekker draaien en daardoor met meer vertrouwen dan de tegenstander het duel aan kunnen gaan. Maar ik ben zeker niet overtuigd dat we gaan winnen. Als wij, net als in Londen, "blind" naar voren gaan voetballen, dan gaan we veel kansen weggeven. Hopelijk heeft Bosz een manier gevonden om zijn speelwijze te nuanceren waarbij we wél van eigen kracht en balbezit uit gaan, maar waarbij er minder momenten komen waarin we in ondertal staan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 oktober 2023 om 09:02:

Oké, die uitspraak was wat gechargeerd. Maar je proeft dat de algemene tendens (niet alleen op dit forum) een beetje is dat Arsenal te goed is, maar dat we die andere twee wel kunnen hebben.

Ik denk dat PSV een wereldprestatie moet leveren om in deze poule zowel Sevilla als Lens achter zich te houden.


Ik heb die indruk ook. 'Arsenal is een maatje te groot, maar Lens moeten we sowieso 2x winnen en Sevilla thuis ook.' Van Lens weet ik weinig, maar een tweede plaats in de Ligue 1 zegt natuurlijk een hoop. Sevilla is een heel geslepen ploeg, die met name in Europa lastig te verslaan is.

Natuurlijk, om tweede te worden moeten die potten gewonnen worden, maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Alles moet dan meezitten.

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 oktober 2023 om 09:02:

Als wij, net als in Londen, "blind" naar voren gaan voetballen, dan gaan we veel kansen weggeven. Hopelijk heeft Bosz een manier gevonden om zijn speelwijze te nuanceren waarbij we wél van eigen kracht en balbezit uit gaan, maar waarbij er minder momenten komen waarin we in ondertal staan.


Hier ben ik dus vooral heel bang voor. Ik verwacht dat Bosz zijn spelstrategie niet gaat aanpassen op de tegenstander. En ik denk dat je het tegen tegenstanders van dit kaliber dan heel moeilijk krijgt. Die geven achterin sowieso weinig weg en maken vervolgens dankbaar gebruik van de ruimte die wij achterlaten.

Verder las ik in de analyse van VI dat Sevilla zeer fel en hoog op het veld druk zet. Ik ben benieuwd of PSV daar steeds onderuit gaat proberen te voetballen (met alle risico's van dien) of dat ze geleerd hebben van de blunders eerder dit seizoen en vaker voor de lange bal richting de Jong kiezen.

 

+1/-0

En ook voor jou de vraag: als je dan met een zogenaamde quote komt, wie heeft dat hier gezegd?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 oktober 2023 om 09:39:

En ook voor jou de vraag: als je dan met een zogenaamde quote komt, wie heeft dat hier gezegd?


Het was bedoeld als gefingeerd citaat, vandaar ook dat het niet tussen dubbele aanhalingstekens staat maar enkele.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 03 oktober 2023 om 11:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 03 oktober 2023 om 09:39:

En ook voor jou de vraag: als je dan met een zogenaamde quote komt, wie heeft dat hier gezegd?


Het was bedoeld als gefingeerd citaat, vandaar ook dat het niet tussen dubbele aanhalingstekens staat maar enkele.



Ben het wel met je eens dat dit wel een beetje het sentiment is dat leeft onder veel supporters; Arsenal was een maatje te groot, maar Sevilla en zeker Lens: 'moet lukken'.

We gaan het zien!

 

+1/-0

Gaat toch wel moeilijk worden, gok ik.
Thuis geef ik ons wel meer kans op een resultaat tegen Sevilla en Lens.
Uit..tja.. we gaan het meemaken.

 

+1/-0

Het is ook dit jaar weer moeilijk in de CL - bij vlagen leuk maar ook zeer naïef.

Met spelers als Ramalho kan je en mag je ook niets verwachten. Wat doet die jongen nog in ons shirt?

 

+1/-0

Zo gigantisch veel mogelijkheden missen kost ons de overwinning, niets anders. Je scoort nog uit een penalty en een frommelbal*, maar alle schoten leveren niets op. Internationaal moet je gewoon de kansen die je hebt maken. 24 schoten en geen goals is funest.

*Knappe goal van Teze uiteraard.

Wat heeft Arsenal gedaan? Hoe kan zo'n ploeg nou zo weinig creëeren tegen Lens?

 

+1/-0

Groot deel van de pot echt wel prima voetbal gespeeld, maar daar heb je geen reet aan als je ze niet in het netje legt. Als je zelf dan stelselmatig een paar giga kansen cadeau doet, dan wordt het niet gemakkelijk.

Ik denk dat die verdedigers van Sevilla vanavond nog wel even wakker schrikken van een voorbijschietende Lang. Wat speelde die een goede pot alleen helaas niet bekroond met een doelpunt.

Devies voor PSV is om op voorsprong te komen in dit soort wedstrijden waardoor je vanzelf ook meer ruimte gaat krijgen om te voetballen.

Ook uit bij Lens en Sevilla acht ik ons niet kansloos en zullen het vergelijkbare wedstrijden worden als vandaag. Enige wat we dan moeten doen is de kansen afmaken!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 03 oktober 2023 om 22:57:

Zo gigantisch veel mogelijkheden missen kost ons de overwinning, niets anders. Je scoort nog uit een penalty en een frommelbal*, maar alle schoten leveren niets op. Internationaal moet je gewoon de kansen die je hebt maken. 24 schoten en geen goals is funest.

*Knappe goal van Teze uiteraard.

Wat heeft Arsenal gedaan? Hoe kan zo'n ploeg nou zo weinig creëeren tegen Lens?


Volgens Flashscore zelfs 29 schoten met een xG van 2.18 tegen 10 & 1.17.

 

+2/-0

Na vanavond lijkt gaat het toch echt de kant op van exit Europa na 6 wedstrijden in de CL.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Groep B Champions League