Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Groep B Champions League

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 04 oktober 2023 om 02:54:

Na vanavond lijkt gaat het toch echt de kant op van exit Europa na 6 wedstrijden in de CL.



Klopt inderdaad. Zonde, maar dat is het risico van CL spelen. PSV speelde grotendeels best goed, maar helaas ging hij er niet in.

Uiteraard hoop je dat je kunt overwinteren, maar ik weet niet zo goed waar dat op gebaseerd is, we doen al 5 jaar niet mee in de CL, dus denken dat we wel even 2e worden in de poule is ook niet realistisch.

Beide benen op de grond. De spelers leren er veel van. Wellicht valt er nog ergens te stunten in Spanje of Frankrijk. Wie weet.

 

+1/-0

Ik hoop vooral dat Ramalho nu echt zijn laatste kans heeft gehad. Voor je gevoel speelde hij goed, maar hij geeft altijd in elke wedstrijd 2 grote kansen weg. En op dit niveau worden die fouten afgestraft.

 

+1/-0

Verschil is psv oefende tegen Volendam en Sevilla tegen Barcelona afgelopen weekend.
En dan is het even omschakelen.
Hopelijk hebben ze nu geleerd ervan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 04 oktober 2023 om 08:46:

Ik hoop vooral dat Ramalho nu echt zijn laatste kans heeft gehad. Voor je gevoel speelde hij goed, maar hij geeft altijd in elke wedstrijd 2 grote kansen weg. En op dit niveau worden die fouten afgestraft.




Dat gevoel heb ik ook. En dit maal kwamen we nog beter weg, dat die spanjaard de bal met zijn nagel van zijn pink raakte....

Echter, het is wel zo dat Ramalho weer niet betrokken was bij een tegendoelpunt. En hij puur verdedigend echt goed zijn werk doet.

Die kans op de lat mi stond hij ook goed en stond Boscali niet goed en was een hele goede pas.

Maw ik ben ook geen fan van Boscalgi, die zorgt ook voor veel onrust, verkeerde pases en is verdedigend veel minder. Ik wil ook zeggen dat we er voor moeten waken dat we van Ramalho een kop van jut maken. Want nogmaals hij is zeer weinig bij tegendoelpunten betrokken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johntejong schreef op 04 oktober 2023 om 09:00:

Verschil is psv oefende tegen Volendam en Sevilla tegen Barcelona afgelopen weekend.
En dan is het even omschakelen.
Hopelijk hebben ze nu geleerd ervan.


Dan moet je in zo'n "oefenwedstrijd" proberen om secuur met de mogelijkheden om te gaan, zodat je dat ook tegen Sevilla doet. In het geval van Volendam win je dan met 14-1 in plaats van 3-1.

 

+2/-0

PSV komt vooralsnog tekort. Dat is geen schande maar meer realisme. Schouten en Lang waren goed gisteren, maar dat is te weinig. Ramalho is vreselijk, maar dat we 2-2 tegen Sevilla spelen ligt niet aan alleen aan hem. Ik vind Veerman een grote mond hebben, maar in dit soort wedstrijden schiet hij tekort. Bakayoko blaft wel, maar bijt niet. Tillman krijgt een reuzenkans, die moet er gewoon in. Dest was niet in zijn beste vorm. Boscagli doet wat ie kan, maar voelt zich onzeker met Ramalho naast hem. Teze deed het best aardig. Benitez stopt nooit ogenschijnlijk onhoudbare ballen. Lozano is nog ver verwijderd van goede vorm. Luuk de Jong werkt hard, maar heeft amper een kans gehad. Saibari doet leuk mee, maar mist rendement.
Er is echt meer voor nodig om op dit podium het verschil te maken. Dan heb je toch te weinig spelers die het verschil maken. Het valt me niet tegen, ik had dit wel verwacht. Mensen die denken dat PSV in deze poule wel ff 2e zou worden moeten realistisch zijn. Wat hebben we nou gepresteerd in Europa de afgelopen jaren? Sevilla is gewoon een slimme ervaren ploeg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSV Oisterwijk schreef op 04 oktober 2023 om 09:07:

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 04 oktober 2023 om 08:46:

Ik hoop vooral dat Ramalho nu echt zijn laatste kans heeft gehad. Voor je gevoel speelde hij goed, maar hij geeft altijd in elke wedstrijd 2 grote kansen weg. En op dit niveau worden die fouten afgestraft.




Dat gevoel heb ik ook. En dit maal kwamen we nog beter weg, dat die spanjaard de bal met zijn nagel van zijn pink raakte....

Echter, het is wel zo dat Ramalho weer niet betrokken was bij een tegendoelpunt. En hij puur verdedigend echt goed zijn werk doet.

Die kans op de lat mi stond hij ook goed en stond Boscali niet goed en was een hele goede pas.

Maw ik ben ook geen fan van Boscalgi, die zorgt ook voor veel onrust, verkeerde pases en is verdedigend veel minder. Ik wil ook zeggen dat we er voor moeten waken dat we van Ramalho een kop van jut maken. Want nogmaals hij is zeer weinig bij tegendoelpunten betrokken.



Je zegt dat Ramalho niet bij een doelpunt betrokken was, maar dat is geen graadmeter. Hij veroorzaakt twee (op dit niveau) 100% kansen. Éen door zijn foute pass door het midden en één door slecht wegwerken en die goal werd met geluk afgekeurd.

Ik vond hem echt goed spelen, maar je weet dat er één of twee van deze momenten komen.

Ik heb nog niet genoeg gezien van Bella-Kotchap maar hij zal wel beter zijn als Ramalho hoop ik.

Ik heb wel genoten van Lang, Teze, Bakayoko en Schouten (wat is die goed zeg!)

Veerman en Lozano vielen tegen.

 

+1/-0

Enerverende wedstrijd gisteren. Zoals al vaak genoeg gezegd eentje met mixed feelings. Gevoelsmatig ben je beter en heb je meer mogelijkheden, maar uiteindelijk moet je blij zijn met een punt. Een aantal zaken wil ik graag even eruit lichten.

1. Verdediging
Ramalho krijgt wederom van veel supporters de volle laag. Wat mij betreft is het voor een groot deel een vertrouwenskwestie. Ik vond hem helemaal niet zo slecht spelen in het begin. Echter, toen hij in de eerste helft die foute inspeelpass met links gaf het middenveld in was het gevoelsmatig gedaan met hem. Die bal was niet eens zo slecht en als ie wel aankomt is het gewoon een goede bal. Nu komt ie een meter naast de middenvelder terecht en krijg je meteen een kans tegen. Daarna daalde zijn zelfvertrouwen opzichtig. Ik las echter ook hier iets over Boscagli. Die mening deel ik volledig. Zowel Ramalho en Boscagli zijn heel goede verdedigers als ze kort kunnen zitten en in de duels komen. Dat is ook de reden dat ze nu redelijk functioneren, met het druk zetten zitten ze eigenlijk continu kort. Je ziet dat ze in de problemen komen als de aanvaller ‘’op hen afkomt’’ of ‘’met ze gaat lopen’’. Dan zijn ze niet wendbaar genoeg en te traag. En hoe makkelijk het ook is om Ramalho dat aan te rekenen geldt dit net zo goed voor Boscagli. Ik zie overigens bij die laatste wat vervelende trekjes. Een beetje zoals van Dijk dat soms heeft. Ik zie hem veel wijzen en misbaren, met als hoogtepunt zijn wissel. Zijn houding vond ik vrij stuitend.

2. Middenveld
Voetballend is ons middenveld - zeker nu met Tillman erbij - aardig sterk. Ook tegen Sevilla. Je ziet echter wel dat ook Schouten niet een type Sangaré zomaar kan vervangen. De duelkracht, positionering en het loopvermogen van Sangaré wordt denk ik soms wat onderschat. Schouten speelde overigens een prima pot, al mag hij bij de 1-2 die voorzet nooit zo makkelijk laten geven. Veerman had een goede fase, maar ook mindere fases. Het lukt me niet om 100& overtuigd te raken, ondanks dat ik hem wel onmisbaar vind voor dit team. Er hangt wat over Veerman dat ik niet precies kan duiden.

3. Verwachtingspatroon
Als je alles in de eredivisie wint dan krijg je toch een bepaalde verwachting t.o.v. Sevilla. Ik weet echter niet of die verwachting helemaal realistisch is. We hebben jarenlang vrij prut gepresteerd in de Europa League en nu zouden we even tweede worden? Ik denk dat we ons daarin wat overschatten, mede dankzij de goede nationale prestaties. We moeten de komende wedstrijden eigenlijk 6 punten halen tegen Lens, ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren. We doen voetballend niet onder, maar er lijkt alsof we de perfecte wedstrijd nodig hebben om dit soort wedstrijden te winnen. En tot nu toe hebben we de perfecte wedstrijd nog niet gespeeld denk ik, dat is dus vrij lastig.

4. Negativisme
Voor het eerst sinds lange tijd heb ik me in de rust zitten opvreten over de analisten. Ik hoop van ganser harte dat we weer eens inhoudelijk goede analisten krijgen. Ik vond Boskamp en Janssen erg negatief en makkelijk scorend. Je speelt niet tegen fc Bal op het dak 5. Je speelt daarnaast ook met een vrij nieuw elftal. Dat het goed loopt nationaal doet daar niets aan af. Dat negativisme is onlosmakelijk verbonden aan het verwachtingspatroon dat op zijn beurt weer niet los staat van onze goede reeks in de Eredivisie. Maar we moeten ook niet doen alsof PSV in de groepsfase van de CL wel even tweede gaat worden. Voetballend vind ik het keer op keer vrij aardig, maar verdedigend laten we steken vallen. En voor de goede orde, verdedigend beter staan en beter zijn zegt niet alleen iets over de verdediging. Dat doe je namelijk met het hele team.
Tevens begreep ik de wissel van Ramalho en Boscagli wel i.t.t. Boskamp. Je hebt iemand op de bank die prima 1 tegen 1 tegen hun spits moet kunnen spelen. We stonden achter en wilden een extra spits erbij zetten. Op deze wijze ga je één tegen één spelen en doe je dat met de speler die dat ogenschijnlijk het beste kan. Helaas bleek dat gisteren bij 1 moment niet, namelijk bij de 1-2. Echter, bij de grote kans die op de paal geschoten wordt bleek wel dat Kotchap de juiste persoon was door nog net het schot te blokken. Zowel Ramalho en Boscagli hadden dat nooit meer gered. Ik begreep het dus wel. Maar ik geloofde Bosz ook gewoon toen hij zei dat hij nog geen momenten teruggezien heeft. Waarom zou hij daar in godsnaam over liegen. Het analistenniveau was vrij beperkt. Wat dat betreft luister(de) ik liever naar Perez, Bruggink of in iets mindere mate Vink.

5. Aanvallend
Ik heb genoten van Noa Lang. Wat een energie. Als je aan de andere kant eenzelfde soort energie kunt opstellen scheelt dat heel veel. Je hebt zo een speler wel in de persoon van Lozano, maar die valt tot nu toe erg tegen. Tuurlijk, hij maakt niet veel minuten en mist ritme, maar ik twijfel of dit een succesverhaal gaat worden. Bakayoko krijgt ook geregeld kritiek, maar ik vind dat hij best veel goed doet. Ook in het uitvoeren van zijn verdedigende taken. Hij mist echter net die extra aanvallende energie zoals Lang dat heeft. Tevens vond ik gisteren dat we te weinig naar Luuk zochten toen dat wel kon. Met name Bakayoko had de ruimte om de bal erin te lepelen, maar deed dat te weinig.
Grootste probleem blijft de effectiviteit. Als Noa het rechterbeen van Mertens had dan was het een wereldtopper. Hij moet daar wel echt op gaan trainen, iets wat ie ook vast en zeker doet. Het heeft ook - zoals ie zelf zegt - met energie en kracht te maken. Hij deed gisteren zoveel dat hij soms gewoon geen goed schot kan produceren. Ik vind het wel een taak van de trainer om hem soms te laten doseren. Van de andere kant, gisteren begreep ik de uitleg dan weer wel dat ze vooral via Lang moesten spelen vanwege de gele kaart van Navas.

Al met al heb ik bij vlagen wel genoten van het spel, maar zie ik ook steeds dezelfde dingen fout gaan. Zoals we er druk op hebben zodat de centrale verdedigers op de hakken van de aanvallers kunnen staan is er weinig aan de hand. Maar worden de afstanden te groot - bijvoorbeeld na balverlies in de omschakeling - zijn we enorm kwetsbaar met Ramalho en Boscagli. Voorin moeten we vooral efficiënter zijn. Lang mist een aantal kansen, maar de grootste was wat mij betreft voor Tillman op aangeven van Lang. Die bal MOET tussen de palen. Als we dat kunnen verbeteren is dat goed genoeg voor de eredivisie en kan dat zelfs Europees - al is het in de Europa League - tot iets moois leiden.

 

+6/-0

Zojuist nog even de samenvatting gekeken van de wedstrijd en het is gewoon zo ontzettend zonde dat we niet op een voorsprong zijn gekomen gisteren, terwijl er maar 1 ploeg was die daar recht op had. Het heeft gewoon allemaal te maken met dat kleine beetje geluk wat je nodig hebt.

Verder over Ramalho wil ik zeggen dat ik hem prima vond spelen. Als hij nou toch eens die paar momentjes van onachtzaamheid eruit kan halen.

Verder voelen Ramalho en Boscagli elkaar niet perfect aan, want bij die bal op de lat van die Marrokkaanse spits (lastige naam) stapt Boscagli en Ramalho niet. Daardoor ziet het er allemaal zo klungelig uit.

 

+1/-0

Het is voor mij evident dat PSV dit jaar qua puntenaantal vrij roemloos de aftocht uit de CL zal blazen. Dit PSV, vooral met deze verdediging, gaat geen 8 of meer punten halen. Ook Lens lijkt een maatje te groot. De vraag is of dat erg is. Ik zie dit eerste CL-jaar onder Bosz als een jaar waarin je leergeld betaalt. Belangrijkste vind ik zelf dat we proberen attractief en "naar eigen kwaliteit" en signatuur te spelen, en dat Bosz de tijd krijgt automatismen in te slijpen. De bak geld die je binnen krijgt, zeker met een CL-plek aan het eind van dit seizoen (wat toch moet lukken), slim herinvesteren en bouwen aan een beter elftal. Dan kom je volgend jaar al beter voor de dag.

Ik verlies liever met attractief voetbal dan het hang-en-wurg-voetbal dat we jarenlang hebben moeten aankijken. Met deze speelstijl zie je tekorten eerder, maar valt talent ook eerder op. Reken maar dat Lang al in wat meer scoutboekjes staat na gisteravond. Dat maakt je als club aantrekkelijk, ook voor talent.

Ik zie het dus op de iets langere termijn niet somber in, positief zelfs. Denk alleen dat dit seizoen, in deze poule, te vroeg komt om echt mee te doen.

 

+2/-0

Nu alles op de Nederlandse competitie zetten, cl is voorbij helaas wat geen schande in deze zware poule. Hadden we de poule van feyenoord maar, die treffen teams met veel geblesseerde spelers en teams die uit vorm zijn maar helaas een loting is ook geluk hebben.

Wel wordt het tijd om vd winter of zomer afscheid te nemen van spelers als ramalho, benitez, teze, Boscagli en daar goede vervangers voor halen. Psv moet toch ook in staat zijn een type hanchco of trauner te kunnen scouten.

Het is gewoon ook pech dat sanchez niet is gekomen en dat sangare verkocht moest worden. Had veel gescheeld.

Het is niet anders. Psv moet nu kampioen worden en daarop concentreren.

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Psvfan1982 schreef op 04 oktober 2023 om 11:40:

Nu alles op de Nederlandse competitie zetten, cl is voorbij helaas wat geen schande in deze zware poule. Hadden we de poule van feyenoord maar, die treffen teams met veel geblesseerde spelers en teams die uit vorm zijn maar helaas een loting is ook geluk hebben.

Wel wordt het tijd om vd winter of zomer afscheid te nemen van spelers als ramalho, benitez, teze, Boscagli en daar goede vervangers voor halen. Psv moet toch ook in staat zijn een type hanchco of trauner te kunnen scouten.

Het is gewoon ook pech dat sanchez niet is gekomen en dat sangare verkocht moest worden. Had veel gescheeld.

Het is niet anders. Psv moet nu kampioen worden en daarop concentreren.



Sorry hoor, maar wat een onzin. Sevilla en Lens zijn net als Lazio slecht aan het seizoen begonnen. Maar Atletico is gewoon een heel lastige opponent en dat gaat Feyenoord vanavond meemaken. Feyenoord heeft gewoon geluk gehad dat het Celtic uit pot 4 lootte.

En dan heb ik het nog niet over je opmerking over het afscheid nemen van spelers. Dat PSV moet doorselecteren in de verdediging, is duidelijk. Dat wil PSV ook graag. Als er serieuze interesse was geweest in Ramalho, Boscagli of Teze, dan had PSV denk ik maar al te graag meegewerkt. Je kunt spelers simpelweg niet op commando lozen.

PSV is gisteren gewogen op het 'grote mannen podium' en is wat mij betreft opnieuw te licht bevonden. Dat is geen schande, want wij zijn in Nederland nu eenmaal slechts bij hoge uitzondering in staat om ons tussen de 'grote mannen teams' te mengen. Het PSV van 2004-2005 was één van die uitzonderingen, alsook het Ajax van 2017-2021.

Na een weifelende eerste 8 minuten, was PSV voetballend gezien minstens gelijkwaardig aan Sevilla. Als je naar het aantal schoten kijkt, dan lijkt het alsof we oppermachtig waren. Maar al die schotjes van Lang of Bakayoko waren nooit echt gevaarlijk. Het dichtst waren we bij een doelpunt toen een schotje van Lang via een verdediger tegen de paal kwam. De echte kansen van PSV waren het geblokte schot van Luuk in de eerste helft en in de tweede helft Tillman die over knalde.

Sevilla had in de slotfase van de eerste helft drie levensgevaarlijke momenten, die je niet in de xG terugziet. Het harde schot van Lukebakio na het balverlies van Ramalho en 2 gevaarlijke voorzetten vanaf de zijkant die net niet aan kwamen.

In de tweede helft mag je het, ondanks het spelbeeld, gerust een wonder noemen dat we een punt hebben gehaald. We hadden geluk met die waanzinnige handsregel. Deze speler had 0,0 voordeel van de bal tegen de hand, het was volkomen onopzettelijk, maar puur omdat die bal de onderkant van zijn vinger toucheert, moet die goal volgens de regels afgekeurd worden. Sevilla raakt lat en paal bij open kansen. Wij krijgen een penalty voor een lichte overtreding en maken vlak voor tijd een frommelgoal. Waarna we in de laatste seconde opnieuw door het oog van de naald kruipen omdat die Sevilla-speler 10 cm te kort kwam om die bal in te glijden.

Op dit niveau heb je heldendaden nodig van je spelers als je wilt winnen. Gisteren heb ik Noa Lang als een held zien strijden. Ik zag Schouten (op een paar momentjes na) geweldig spelen. En ik zag Teze en Boscagli er positief bovenuit steken. Maar het was onvoldoende om deze pot te winnen. Dan hadden we ook nog heldendaden nodig gehad van Bakayoko, van Veerman, van Luuk, van Tillman, van Benitez. En die kwamen er niet. Ze waren niet slecht, maar ze waren niet van CL-niveau.

Nogmaals, dat is geen schande, maar dat is wel de realiteit. Als je met dit team in de Europa League speelt, en tegenstanders treft van het niveau Sturm Graz en Rangers, dan had je wellicht wel een rol van betekenis kunnen spelen in de poule. Nu sta je na 2 wedstrijden onderaan en heb je de komende 3 wedstrijden eigenlijk 6 of 7 punten nodig als je nog iets wil. Dan moet het dus allemaal goed zitten.

Het meest belachelijke van je post vind ik nog dat PSV zich vol op de competitie moet storten. Wat wil je doen? Een B-elftal het veld insturen tegen Lens? Het is een 'eer' om CL te mogen spelen. Elke speler wil zich op dit podium laten zien. PSV moet alles op alles zetten om zich in de resterende 4 wedstrijden zo goed mogelijk te presenteren. En hopelijk gaat het tegen Lens dan wel lukken om rendement te koppelen aan onze voetballende capaciteiten.

 

+6/-0

Ik snap niet dat er supporters zijn die PSV nu al Europees afschrijven. Natuurlijk, het zal heel lastig worden om te overwinteren in de Champions League, maar er zijn pas 2 wedstrijden gespeeld en het staat allemaal dicht bij elkaar.

Laten we hopen dat we minimaal 3e worden en verder kunnen in de Europa League. De zak geld is binnen en dan kunnen we daar misschien volgend jaar nog wat leuke potjes spelen. Maar vooralsnog weiger ik de handdoek in de ring te gooien. Dat kan op z'n vroegst pas na de thuiswedstrijd tegen Lens.

 

+5/-0

Gemengde gevoelens toch wel na deze wedstrijd tegen Sevilla. Aan de ene kant het gevoel dat er meer in zat, vooral in een periode in de 2e helft dat PSV flink aan het aanzetten was. Aan de andere kant mogen we van geluk spreken dat we hier nog een gelijkspel eruit halen met 2 zéér gelukkige doelpunten. En dan heb ik het nog niet over de afgekeurde goal van Sevilla.

Noa Lang was echt fantastisch en ongrijpbaar, maar een groot punt van kritiek is toch wel dat hij enorm slecht afwerkte gisteren. Een paar keer stond hij na een geweldige actie op een mega kansrijke positie. Misschien miste Noa op dat moment de kracht maar dat maakt het niet minder jammer.

En Lozano, ik was heel blij met zijn terugkeer. Ik was namelijk van mening dat hij nog veel beter zou zijn dan tijdens z'n 1e periode bij PSV. Vooralsnog lijkt het erop alsof we z'n broer hebben gekocht. Die ene sliding was ook op het randje.

 

+3/-0

Ik vind Teze en Boscagli helemaal geen zwakke schakels, ook niet vergeleken met die Feyenoorders. Je moet juist eerder zeggen dat de aanval de zwakke plek is als je uit zoveel aanvallen zo weinig gevaar sticht. Dat geldt zelfs voor Lang. Dat je dan een goal tegen krijgt eerst doordat een middenvelder een kopduel verliest en daarna Ramalho zijn man kwijt is kunnen zij niets aan doen. Na het wisselen van beide CV's is het ook niet gek om een goal tegen te krijgen. Die aanvallende wissels snap ik uiteraard als je achter staat.

Ik sluit me verder aan dat het te vroeg is om de handdoek te gooien. Als je 4 punten haalt tegen Lens heb je een goede kans op EL. Mocht het 6 punten zijn mag je zelfs nog verder omhoog kijken. Voor de goede orde, ik ga niet uit van 2e ronde CL, maar tot het theoretisch onmogelijk is moet er wel voor gestreden worden. We hoeven maar twee punten goed te maken in 4 wedstrijden.

Dit bericht is gewijzigd op 4 oktober 2023, 16:32:15.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 04 oktober 2023 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Psvfan1982 schreef op 04 oktober 2023 om 11:40:

Nu alles op de Nederlandse competitie zetten, cl is voorbij helaas wat geen schande in deze zware poule. Hadden we de poule van feyenoord maar, die treffen teams met veel geblesseerde spelers en teams die uit vorm zijn maar helaas een loting is ook geluk hebben.

Wel wordt het tijd om vd winter of zomer afscheid te nemen van spelers als ramalho, benitez, teze, Boscagli en daar goede vervangers voor halen. Psv moet toch ook in staat zijn een type hanchco of trauner te kunnen scouten.

Het is gewoon ook pech dat sanchez niet is gekomen en dat sangare verkocht moest worden. Had veel gescheeld.

Het is niet anders. Psv moet nu kampioen worden en daarop concentreren.



Sorry hoor, maar wat een onzin. Sevilla en Lens zijn net als Lazio slecht aan het seizoen begonnen. Maar Atletico is gewoon een heel lastige opponent en dat gaat Feyenoord vanavond meemaken. Feyenoord heeft gewoon geluk gehad dat het Celtic uit pot 4 lootte.

En dan heb ik het nog niet over je opmerking over het afscheid nemen van spelers. Dat PSV moet doorselecteren in de verdediging, is duidelijk. Dat wil PSV ook graag. Als er serieuze interesse was geweest in Ramalho, Boscagli of Teze, dan had PSV denk ik maar al te graag meegewerkt. Je kunt spelers simpelweg niet op commando lozen.

PSV is gisteren gewogen op het 'grote mannen podium' en is wat mij betreft opnieuw te licht bevonden. Dat is geen schande, want wij zijn in Nederland nu eenmaal slechts bij hoge uitzondering in staat om ons tussen de 'grote mannen teams' te mengen. Het PSV van 2004-2005 was één van die uitzonderingen, alsook het Ajax van 2017-2021.

Na een weifelende eerste 8 minuten, was PSV voetballend gezien minstens gelijkwaardig aan Sevilla. Als je naar het aantal schoten kijkt, dan lijkt het alsof we oppermachtig waren. Maar al die schotjes van Lang of Bakayoko waren nooit echt gevaarlijk. Het dichtst waren we bij een doelpunt toen een schotje van Lang via een verdediger tegen de paal kwam. De echte kansen van PSV waren het geblokte schot van Luuk in de eerste helft en in de tweede helft Tillman die over knalde.

Sevilla had in de slotfase van de eerste helft drie levensgevaarlijke momenten, die je niet in de xG terugziet. Het harde schot van Lukebakio na het balverlies van Ramalho en 2 gevaarlijke voorzetten vanaf de zijkant die net niet aan kwamen.

In de tweede helft mag je het, ondanks het spelbeeld, gerust een wonder noemen dat we een punt hebben gehaald. We hadden geluk met die waanzinnige handsregel. Deze speler had 0,0 voordeel van de bal tegen de hand, het was volkomen onopzettelijk, maar puur omdat die bal de onderkant van zijn vinger toucheert, moet die goal volgens de regels afgekeurd worden. Sevilla raakt lat en paal bij open kansen. Wij krijgen een penalty voor een lichte overtreding en maken vlak voor tijd een frommelgoal. Waarna we in de laatste seconde opnieuw door het oog van de naald kruipen omdat die Sevilla-speler 10 cm te kort kwam om die bal in te glijden.

Op dit niveau heb je heldendaden nodig van je spelers als je wilt winnen. Gisteren heb ik Noa Lang als een held zien strijden. Ik zag Schouten (op een paar momentjes na) geweldig spelen. En ik zag Teze en Boscagli er positief bovenuit steken. Maar het was onvoldoende om deze pot te winnen. Dan hadden we ook nog heldendaden nodig gehad van Bakayoko, van Veerman, van Luuk, van Tillman, van Benitez. En die kwamen er niet. Ze waren niet slecht, maar ze waren niet van CL-niveau.

Nogmaals, dat is geen schande, maar dat is wel de realiteit. Als je met dit team in de Europa League speelt, en tegenstanders treft van het niveau Sturm Graz en Rangers, dan had je wellicht wel een rol van betekenis kunnen spelen in de poule. Nu sta je na 2 wedstrijden onderaan en heb je de komende 3 wedstrijden eigenlijk 6 of 7 punten nodig als je nog iets wil. Dan moet het dus allemaal goed zitten.

Het meest belachelijke van je post vind ik nog dat PSV zich vol op de competitie moet storten. Wat wil je doen? Een B-elftal het veld insturen tegen Lens? Het is een 'eer' om CL te mogen spelen. Elke speler wil zich op dit podium laten zien. PSV moet alles op alles zetten om zich in de resterende 4 wedstrijden zo goed mogelijk te presenteren. En hopelijk gaat het tegen Lens dan wel lukken om rendement te koppelen aan onze voetballende capaciteiten.



Kijk de herhaling eens terug met betrekking tot die handsbal. Ik denk dat hij er echt wel voordeel aan had omdat hij via zijn hand tegen zijn been valt en mee in de loop gaat. Desalniettemin heb je geluk, want legt hij hem af dan telt hij wel weer volgens mij.

Aan de andere kant zou ik willen dat Ramalho daar niet zo laconiek doet, want was natuurlijk nergens voor nodig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Psvfan1982 schreef op 04 oktober 2023 om 11:40:

Nu alles op de Nederlandse competitie zetten, cl is voorbij helaas wat geen schande in deze zware poule. Hadden we de poule van feyenoord maar, die treffen teams met veel geblesseerde spelers en teams die uit vorm zijn maar helaas een loting is ook geluk hebben.

Wel wordt het tijd om vd winter of zomer afscheid te nemen van spelers als ramalho, benitez, teze, Boscagli en daar goede vervangers voor halen. Psv moet toch ook in staat zijn een type hanchco of trauner te kunnen scouten.

Het is gewoon ook pech dat sanchez niet is gekomen en dat sangare verkocht moest worden. Had veel gescheeld.

Het is niet anders. Psv moet nu kampioen worden en daarop concentreren.



Wtf is dit voor onzin :D

 

+1/-0

Liever kampioen worden dan 2e ronde cl en dan eruit geknikkerd worden door bijv een manchester city, real Madrid, psg of Barcelona.

Maar psv wordt geen kampioen met deze verdedigers. Zo simpel is dat en ziet iedereen lijkt me.

Vd winter snel 2 goede verdedigers halen en een controlerende middenvelder.

Er zullen heus wel clubs zijn die teze, Boscagli en ramalho willen. Bijv Franse, Braziliaanse en Duitse clubs of engelse championship clubs.

 

+1/-0

Een maand geleden zei je nog dat iedereen kon zien dat Ajax er veel beter voorstond dan PSV

 

+3/-0

IN europa voelt zich het gemis van die extra verdedigende optie op het middenveld.
Hopelijk komt daar in de winter nog iets bij.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Groep B Champions League