Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 179 180 181 182 183

Ze hebben niets te zoeken in de Super League. Met uitzondering van Milan zijn alle andere teams kwalitatief beter. Ja je kunt natuurlijk incidenteel een resultaat boeken, maar in principe spelen ze mee om de onderste plaatsen. Ik begrijp wel dat ze liever de CL in stand houden in dat opzicht, want dan kunnen ze zich nog enigszins profileren. Maar het gaat om centen, dat is duidelijk. Een minder aantrekkelijke CL kost Ajax natuurlijk het nodige geld in de portefeuille.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 april 2021 om 13:37:

Er is dus dringend behoefte aan transparante evaluaties; bij voorbeeld hoeveel positieve en/of negatieve uitkomsten van VAR ingrepen de rivalen Ajax en PSV afgelopen drie jaar gehad hebben.



Het vinden van die transparantie is wel heel lastig. Jij geeft aan dat je zou willen weten hoeveel positieve en/of negatieve uitkomsten van VAR ingrepen de rivalen Ajax en PSV afgelopen drie jaar gehad hebben. Op zich is dat aardig om te weten, maar dat maakt het verhaal verre van compleet.

Ajax heeft in 2021 namelijk vooral voordeel gehad van een VAR die niet ingreep. Enkele voorbeelden: duw van Haller tegen Willem II vlak voor winnende goal, de zware overtredingen van Rensch, Tagliafico en Martinez tegen PSV, de handsbal van Gravenberch in de 16 tegen PSV, het slaan van Alvarez. Die momenten worden in jouw onderzoek dan niet meegenomen?

In 2019 heeft Voetbalprimeur een onderzoek naar de VAR gedaan. Ajax werd dat jaar kampioen en de conclusie van Voetbalprimeur was dat PSV kampioen was geworden zonder VAR.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/878586/var-kost-psv-titel-excelsior-twee-plekken-te-laag-emmen-ontsnapt-aan-play-offs.htmllink

Maar wat ik weer lastig vind aan dat onderzoek van Voetbalprimeur is dat ze niet uitgezocht hebben of die beslissingen terecht waren. Zolang alle VAR beslissingen terecht zijn, heb ik er geen moeite mee, positief of negatief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 20 april 2021 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 april 2021 om 13:37:

Er is dus dringend behoefte aan transparante evaluaties; bij voorbeeld hoeveel positieve en/of negatieve uitkomsten van VAR ingrepen de rivalen Ajax en PSV afgelopen drie jaar gehad hebben.



Het vinden van die transparantie is wel heel lastig. Jij geeft aan dat je zou willen weten hoeveel positieve en/of negatieve uitkomsten van VAR ingrepen de rivalen Ajax en PSV afgelopen drie jaar gehad hebben. Op zich is dat aardig om te weten, maar dat maakt het verhaal verre van compleet.

Ajax heeft in 2021 namelijk vooral voordeel gehad van een VAR die niet ingreep. Enkele voorbeelden: duw van Haller tegen Willem II vlak voor winnende goal, de zware overtredingen van Rensch, Tagliafico en Martinez tegen PSV, de handsbal van Gravenberch in de 16 tegen PSV, het slaan van Alvarez. Die momenten worden in jouw onderzoek dan niet meegenomen?

In 2019 heeft Voetbalprimeur een onderzoek naar de VAR gedaan. Ajax werd dat jaar kampioen en de conclusie van Voetbalprimeur was dat PSV kampioen was geworden zonder VAR.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/878586/var-kost-psv-titel-excelsior-twee-plekken-te-laag-emmen-ontsnapt-aan-play-offs.htmllink

Maar wat ik weer lastig vind aan dat onderzoek van Voetbalprimeur is dat ze niet uitgezocht hebben of die beslissingen terecht waren. Zolang alle VAR beslissingen terecht zijn, heb ik er geen moeite mee, positief of negatief.



Het klopt wat je zegt in je eerste alinea dat dat beeld verre van compleet is, maar het zou toch al iets duidelijk maken over de voorkeursbehandeling die Ajax krijgt.

Maar je hebt zeker gelijk dat ook de voorbeelden uit je tweede alinea in het onderzoek betrokken moeten worden.

Niemand zal het met je slotzin oneens zijn dat een terechte VAR beslissing gewoon geaccepteerd moet worden en een bijdrage is voor eerlijker voetbal.

Maar pas bij vergelijking van meerdere beslissingen genomen door dezelfde mensen in vergelijkbare situaties komt de voorkeursbehandeling van Ajax aan het licht.

Wat nu gebeurt is b.v. dat de penalty bij Neres/Schwaab als correct wordt beoordeeld omdat er kontakt was.
Neem je in de beoordeling van deze beslissing mee dat bij Blind/Lozano er geen penalty is gegeven dan blijkt meteen dat Ajax hier enorm gematst is.

En rode kaarten voor Rasmussen onlangs en Hendrix, Viergever en Thomas vorig jaar werden terecht genoemd. Vergelijk je ze met - door dezelfde paar scheidsrechters en VAR - niet gegeven rood aan Ajacieden Huntelaar, Tadic, Martinez, Alvarez, Rensch enzovoorts dan wordt dat oordeel ineens heel erg "merkwaardig"

Helaas, shevchenko, klopt je openingszin "het vinden van die transparantie is wel heel lastig".
Is dat omdat KNVB en media de schijn willen ophouden dat de opsomming van al het Ajax voordeel dit seizoen gekleurde supporters praat is en dat er geen sprake zou zijn van dat voordeel?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 21 april 2021 om 12:17:

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 20 april 2021 om 17:09:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 april 2021 om 13:37:

Er is dus dringend behoefte aan transparante evaluaties; bij voorbeeld hoeveel positieve en/of negatieve uitkomsten van VAR ingrepen de rivalen Ajax en PSV afgelopen drie jaar gehad hebben.



Het vinden van die transparantie is wel heel lastig. Jij geeft aan dat je zou willen weten hoeveel positieve en/of negatieve uitkomsten van VAR ingrepen de rivalen Ajax en PSV afgelopen drie jaar gehad hebben. Op zich is dat aardig om te weten, maar dat maakt het verhaal verre van compleet.

Ajax heeft in 2021 namelijk vooral voordeel gehad van een VAR die niet ingreep. Enkele voorbeelden: duw van Haller tegen Willem II vlak voor winnende goal, de zware overtredingen van Rensch, Tagliafico en Martinez tegen PSV, de handsbal van Gravenberch in de 16 tegen PSV, het slaan van Alvarez. Die momenten worden in jouw onderzoek dan niet meegenomen?

In 2019 heeft Voetbalprimeur een onderzoek naar de VAR gedaan. Ajax werd dat jaar kampioen en de conclusie van Voetbalprimeur was dat PSV kampioen was geworden zonder VAR.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/878586/var-kost-psv-titel-excelsior-twee-plekken-te-laag-emmen-ontsnapt-aan-play-offs.htmllink

Maar wat ik weer lastig vind aan dat onderzoek van Voetbalprimeur is dat ze niet uitgezocht hebben of die beslissingen terecht waren. Zolang alle VAR beslissingen terecht zijn, heb ik er geen moeite mee, positief of negatief.



Het klopt wat je zegt in je eerste alinea dat dat beeld verre van compleet is, maar het zou toch al iets duidelijk maken over de voorkeursbehandeling die Ajax krijgt.

Maar je hebt zeker gelijk dat ook de voorbeelden uit je tweede alinea in het onderzoek betrokken moeten worden.

Niemand zal het met je slotzin oneens zijn dat een terechte VAR beslissing gewoon geaccepteerd moet worden en een bijdrage is voor eerlijker voetbal.

Maar pas bij vergelijking van meerdere beslissingen genomen door dezelfde mensen in vergelijkbare situaties komt de voorkeursbehandeling van Ajax aan het licht.

Wat nu gebeurt is b.v. dat de penalty bij Neres/Schwaab als correct wordt beoordeeld omdat er kontakt was.
Neem je in de beoordeling van deze beslissing mee dat bij Blind/Lozano er geen penalty is gegeven dan blijkt meteen dat Ajax hier enorm gematst is.

En rode kaarten voor Rasmussen onlangs en Hendrix, Viergever en Thomas vorig jaar werden terecht genoemd. Vergelijk je ze met - door dezelfde paar scheidsrechters en VAR - niet gegeven rood aan Ajacieden Huntelaar, Tadic, Martinez, Alvarez, Rensch enzovoorts dan wordt dat oordeel ineens heel erg "merkwaardig"

Helaas, shevchenko, klopt je openingszin "het vinden van die transparantie is wel heel lastig".
Is dat omdat KNVB en media de schijn willen ophouden dat de opsomming van al het Ajax voordeel dit seizoen gekleurde supporters praat is en dat er geen sprake zou zijn van dat voordeel?


Ajax is momenteel de meest constante ploeg ook in de Europese wedstrijden qua Nederlandse ploegen. Ik denk dat Ajax nu de hand boven het hoofd wordt gehouden. De KNVB heeft er belangen bij dat Ajax kampioen gaat worden gezien de Europese resultaten . Dat blijkt uit alle misstanden die de club mag maken . Elke overtreding wordt gesust, natrappen en slaan gaat onder een vergrootglas gelegd worden en afgezwakt. Dat kan niemand ontgaan zijn. Ajax moet en zal kampioen worden en dat zal voorlopig wel niet veranderen. Wij moeten zorgen dat we beter gaan presteren van net niet naar overtuigend.

 

+2/-0

De toon die je in je post gebruikt Baretta weerspiegelt enig begrip of berusting in het feit dat het zo is. Ik vind het eigenlijk schandalig wat er gebeurt. Er wordt op cruciale momenten met 2 maten gemeten. En heus niet alleen maar pro-Ajax en anti-PSV, maar je ziet onbegrijpelijke (VAR-)beslissingen in talloze wedstrijden. En het gebeurt in 2021 wel heel erg vaak in het voordeel van Ajax...

Ondertussen blijft de KNVB zichzelf op de borst kloppen hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben. "Slechts 14" VAR-foutjes, nog "geen enkele cruciale fout" met buitenspel. Ik word er soms gewoon niet goed van hoe commentatoren, analisten, scheidsrechters en scheidsrechtersbazen zich in allerlei bochten wringen om alles goed te praten.

Als je een willekeurige voetballiefhebber al het beeldmateriaal van het hele seizoen geeft, kun je per speelronde waarschijnlijk gemiddeld meer dan 3 beslissingen vinden waar op cruciale momenten niet de beste beslissing is genomen door de arbitrage. En dan krijg je dat het geven van penalty A wordt goedgepraat, evenals het niet geven van penalty B, terwijl - objectief beschouwd - het moment bij penalty B misschien wel ernstiger was.

Hier op het forum gaat het natuurlijk vooral over zaken die voor ons nadelig zijn geweest. Dat zijn momenten waar wij niet krijgen waar we recht op hebben (handsbal Gravenberch, overduidelijke rode kaarten Martinez, Tagliafico, Rensch, Kökcu) en waar Ajax dingen krijgt waar ze geen recht op hebben (goedkeuren goal tegen Willem 2, diverse duidelijke rode kaarten niet gegeven). De rest van de zaken is voor ons niet zo relevant. Maar als RKC nog nacompetitie gaat spelen, dan zal die penalty tegen Utrecht nog even de revue passeren, en in Tilburg denken ze nog wel even aan de wedstrijd tegen Zwolle, waar ze met 0-3 afgedroogd werden na een merkwaardige rode kaart voor Wriedt...

En natuurlijk, wij kregen ook wel eens het voordeel van de twijfel. Tegen Vitesse zwijnden we dat Guti niet met rood werd weggestuurd en dat de penalty een vrije trap werd. Als het daar 0-2 achter kwamen met 10 man, hadden we nu 3 punten minder gehad. En tegen VVV leek de 0-2 toch echt vanuit buitenspelpositie gescoord te worden. En Ajax kan zich beklagen over een rode kaart in het begin van het seizoen die wel erg makkelijk gegeven was.

Maar als je op een objectieve manier probeert de balans op te maken, dan is het beeld inderdaad een beetje conform jouw uitleg. Ajax wordt de hand boven het hoofd gehouden. En dat is mijns inziens in geen enkele situatie goed te praten. Arbitrage moet gewoon te allen tijden fair en onpartijdig zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 april 2021 om 13:22:

De toon die je in je post gebruikt Baretta weerspiegelt enig begrip of berusting in het feit dat het zo is. Ik vind het eigenlijk schandalig wat er gebeurt. Er wordt op cruciale momenten met 2 maten gemeten. En heus niet alleen maar pro-Ajax en anti-PSV, maar je ziet onbegrijpelijke (VAR-)beslissingen in talloze wedstrijden. En het gebeurt in 2021 wel heel erg vaak in het voordeel van Ajax...

Ondertussen blijft de KNVB zichzelf op de borst kloppen hoe goed ze het wel niet voor elkaar hebben. "Slechts 14" VAR-foutjes, nog "geen enkele cruciale fout" met buitenspel. Ik word er soms gewoon niet goed van hoe commentatoren, analisten, scheidsrechters en scheidsrechtersbazen zich in allerlei bochten wringen om alles goed te praten.

Als je een willekeurige voetballiefhebber al het beeldmateriaal van het hele seizoen geeft, kun je per speelronde waarschijnlijk gemiddeld meer dan 3 beslissingen vinden waar op cruciale momenten niet de beste beslissing is genomen door de arbitrage. En dan krijg je dat het geven van penalty A wordt goedgepraat, evenals het niet geven van penalty B, terwijl - objectief beschouwd - het moment bij penalty B misschien wel ernstiger was.

Hier op het forum gaat het natuurlijk vooral over zaken die voor ons nadelig zijn geweest. Dat zijn momenten waar wij niet krijgen waar we recht op hebben (handsbal Gravenberch, overduidelijke rode kaarten Martinez, Tagliafico, Rensch, Kökcu) en waar Ajax dingen krijgt waar ze geen recht op hebben (goedkeuren goal tegen Willem 2, diverse duidelijke rode kaarten niet gegeven). De rest van de zaken is voor ons niet zo relevant. Maar als RKC nog nacompetitie gaat spelen, dan zal die penalty tegen Utrecht nog even de revue passeren, en in Tilburg denken ze nog wel even aan de wedstrijd tegen Zwolle, waar ze met 0-3 afgedroogd werden na een merkwaardige rode kaart voor Wriedt...

En natuurlijk, wij kregen ook wel eens het voordeel van de twijfel. Tegen Vitesse zwijnden we dat Guti niet met rood werd weggestuurd en dat de penalty een vrije trap werd. Als het daar 0-2 achter kwamen met 10 man, hadden we nu 3 punten minder gehad. En tegen VVV leek de 0-2 toch echt vanuit buitenspelpositie gescoord te worden. En Ajax kan zich beklagen over een rode kaart in het begin van het seizoen die wel erg makkelijk gegeven was.

Maar als je op een objectieve manier probeert de balans op te maken, dan is het beeld inderdaad een beetje conform jouw uitleg. Ajax wordt de hand boven het hoofd gehouden. En dat is mijns inziens in geen enkele situatie goed te praten. Arbitrage moet gewoon te allen tijden fair en onpartijdig zijn.



Even terugdenkend aan de rode kaart aan het begin van het seizoen bij Ajax. Was volgens mij Alvarez die op het been ging staan van een speler van Vitesse.

Hier is heel de klerezooi begonnen. Alvarez staat gewoon overduidelijk op zijn been en wordt ten laste gelegd dat hij een gewelddadige handeling heeft verricht. Ze huren een bewegingsdeskundige in die roept dat niet geconcludeerd kan worden dat hij een gewelddadige handeling heeft verricht en de kaart wordt geseponeerd. Nu vind ik dat hier op zich niet onterecht, omdat het inderdaad best wel eens onbewust kon gaan omdat het slachtoffer ook zijn benen beweegt.

Helaas heeft de KNVB dit vervolgens als mooi ijkpunt genomen om acties als die van Martinez ook gewoon lekker door te laten gaan, terwijl je hier overduidelijk ziet dat het natrappen is. Hij gaat overduidelijk en doelbewust op het been van Zahavi staan.

Eigenlijk zou gewoon een PSV-speler dit zelf ook nog gewoon eens een keer moeten doen, kijken wat er dan gebeurt.

 

+2/-0

Uit het AD verslag van Ajax - Utrecht :

''Ajax kreeg als laatste team dit seizoen een strafschop tegen. Alle andere eredivisieploegen hebben al minstens 3 strafschoppen geïncasseerd.''

Dit zegt toch genoeg.... Ook even kijken wie de meeste mee gekregen heeft ?

 

+2/-1

Laatste strafschop die ze tegen kregen was in december 2019 zelfs. Alle andere clubs hebben in die periode al minstens vier keer een strafschop tegen zich gekregen.

Heel veel zegt het alleen verder niet. Buiten die handsbal tegen ons zou ik zo geen moment kunnen opnoemen waar ze een strafschop tegen hadden moeten krijgen.

 

+2/-1

Nee, dat begrijp ik. Maar kijk je alle wedstrijden van hun?
Ook studio sport heeft er een handje van penalty momenten gewoon niet uit te zenden in de samenvatting, of
zoals tegen ons niet eens een herhaling geven van duidelijke penalt momenten

Over alleen al het Europese programma gekeken tov psv, is gewoon pure willekeur.
Alleen maar tegen kleine ploegen, terwijl wij alle toppers krijgen na een europese wedstrijd

Maargoed met een eerlijke ref en die belachelijke wedstrijd tegen ADO van psv, had het nog enigszins spannend geweest

Verder is 1-1 niet ongunstig. Ze zijn nog geen kampioen als ze mochten verliezen van AZ, de volgende thuiswedstrijd (mocht psv blijven winnen, moet ook nog maar gebeuren) tegen Emmen nog geen kampioen zijn. Is toch ergens vervelend, want daarna Fey uit is ook geen zekerheidje

Maargoed psv heeft meeeer dan genoeg aan zichzelf, toch zoals gezegd voor psv niet ongunstig dit puntenverlies

 

+2/-0

Ik ga er vanuit dat psv zaterdag wint, en ajax zondag van AZ. Dan is die 2e plaats toch bijna niet meer te missen. Kampioen worden ze toch wel.

 

+1/-0

Een ajacied die zich beklaagd over de VAR.... zelden zo gelachen!

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 23 april 2021 om 07:48:

Een ajacied die zich beklaagd over de VAR.... zelden zo gelachen!



Volgens mij doet de VAR het volgens de regels goed.
Heb overigens alleen de foto gezien waarbij ze gelijk kijken te staan, maar op die foto zie je de bal niet. Je kan dus onmogelijk bepalen wanneer de bal de voet verlaat. In principe blijft dan de situatie in het veld bestaan, zijnde afgevlagd voor buitenspel.

Al blijft het natuurlijk onzin dat dit soort doelpunten niet tellen.

Verder gaan ze een nieuwe topkeeper aantrekken, zijnde Remko Pasveer. Ze staan er echt niet goed op dit seizoen zo te zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 23 april 2021 om 08:39:

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 23 april 2021 om 07:48:

Een ajacied die zich beklaagd over de VAR.... zelden zo gelachen!



Volgens mij doet de VAR het volgens de regels goed.
Heb overigens alleen de foto gezien waarbij ze gelijk kijken te staan, maar op die foto zie je de bal niet. Je kan dus onmogelijk bepalen wanneer de bal de voet verlaat. In principe blijft dan de situatie in het veld bestaan, zijnde afgevlagd voor buitenspel.

Al blijft het natuurlijk onzin dat dit soort doelpunten niet tellen.

Verder gaan ze een nieuwe topkeeper aantrekken, zijnde Remko Pasveer. Ze staan er echt niet goed op dit seizoen zo te zien.



Ik denk ook dat hier een geldig doelpunt onterecht afgekeurd wordt, maar ik had precies dezelfde gedachte bij het plaatje dat de NOS gisteren liet zien: je ziet niet eens waar de bal is, laat staan dat dit het moment is waarop de bal gespeeld wordt. In die zin klopt het dat de VAR niet meer kan overrrulen, maar het blijft toch wel vreemd dat er niet 1 camerabeeld is waarbij het wel goed te zien is?

Over Pasveer: prima tweede keeper, maar ook niet meer dan dat. Draaide nu een goed seizoen bij Vitesse, maar had ook nog wel wat slippertjes (teveel voor een topclub). Kan nu in Amsterdam op de deur kloppen. ;)

 

+1/-0

Tja, ergens is het wel een mooi toeval dat op de dag waar ik een betoog hou over het feit dat alle arbitrale beslissingen in 2021 in het voordeel van Ajax uitvallen, er een doelpunt ten onrechte afgekeurd lijkt te zijn.

In het VAR-topic heb ik me er al eerder over beklaagd. Hoe kan het zijn dat het oordeel van een grensrechter die in een split second moet bepalen wat het moment is dat de bal de voet verlaat en hoe de positie van de aanvaller t.o.v. de verdediger is, blijft staan terwijl er 2 man vanuit alle hoeken en standen het beeld kunnen bekijken, stop kunnen zetten, lijntjes kunnen trekken en op geen enkele wijze buitenspel kunnen constateren?

Wederom minpunten voor de huidige manier waarop gebruik wordt gemaakt van de VAR.

Verder denk ik dat het niet gunstig is dat Ajax gisteren niet heeft gewonnen. Als ze wisten dat zondag het kampioenschap te behalen was in een wedstrijd tegen rivaal AZ, dan had dat in mijn ogen toch voor wat extra motivatie gezorgd. Natuurlijk zullen ze ook nu gemotiveerd zijn om te winnen, en op basis van kwaliteit is de kans nog steeds groot dat ze gaan winnen, maar een wedstrijdverloop kan ook tegenvallen en dan missen ze misschien net dat procentje extra kracht om het om te draaien.

Ik maak me geen illusies meer over onze kans op de titel. Die is door een combinatie van blessures, VAR-beslissingen en vooral ook ons eigen matige spel tot 0,001% gereduceerd.

Wie de 2e keeper van Ajax is, boeit me eigenlijk geen reet. Pasveer is een aardige keeper en niks meer, en daarnaast gaat hij natuurlijk nauwelijks voor Ajax spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perzik009 schreef op 22 april 2021 om 21:00:

Nee, dat begrijp ik. Maar kijk je alle wedstrijden van hun?
Ook studio sport heeft er een handje van penalty momenten gewoon niet uit te zenden in de samenvatting, of
zoals tegen ons niet eens een herhaling geven van duidelijke penalt momenten

Over alleen al het Europese programma gekeken tov psv, is gewoon pure willekeur.
Alleen maar tegen kleine ploegen, terwijl wij alle toppers krijgen na een europese wedstrijd

Maargoed met een eerlijke ref en die belachelijke wedstrijd tegen ADO van psv, had het nog enigszins spannend geweest

Verder is 1-1 niet ongunstig. Ze zijn nog geen kampioen als ze mochten verliezen van AZ, de volgende thuiswedstrijd (mocht psv blijven winnen, moet ook nog maar gebeuren) tegen Emmen nog geen kampioen zijn. Is toch ergens vervelend, want daarna Fey uit is ook geen zekerheidje

Maargoed psv heeft meeeer dan genoeg aan zichzelf, toch zoals gezegd voor psv niet ongunstig dit puntenverlies



Ik mis even waarom dit voor PSV niet ongunstig is. Of denk je serieus dat we nog kampioen kunnen worden nu met nog vijf wedstrijden te gaan de achterstand 12 punten is? Één keer winnen is voor ze al genoeg gezien het veel betere doelsaldo.

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 23 april 2021 om 10:21:

Tja, ergens is het wel een mooi toeval dat op de dag waar ik een betoog hou over het feit dat alle arbitrale beslissingen in 2021 in het voordeel van Ajax uitvallen, er een doelpunt ten onrechte afgekeurd lijkt te zijn.

In het VAR-topic heb ik me er al eerder over beklaagd. Hoe kan het zijn dat het oordeel van een grensrechter die in een split second moet bepalen wat het moment is dat de bal de voet verlaat en hoe de positie van de aanvaller t.o.v. de verdediger is, blijft staan terwijl er 2 man vanuit alle hoeken en standen het beeld kunnen bekijken, stop kunnen zetten, lijntjes kunnen trekken en op geen enkele wijze buitenspel kunnen constateren?

Wederom minpunten voor de huidige manier waarop gebruik wordt gemaakt van de VAR.




Schijnbaar werkte het systeem met die lijntjes gisteren niet. Omdat ze vervolgens zo dicht op elkaar stonden kon de VAR daarom niet met zekerheid constateren dat het geen buitenspel was en bleef de beslissing die op het veld genomen was staan. Indien de assistent niet gevlagd had, zou het dus wel een doelpunt zijn geweest aangezien de VAR vervolgens niet kon constateren dat het wel buitenspel zou zijn.

 

+1/-0

Ja precies, dus dan wordt er gekeken naar het oordeel van iemand die dat helemaal niet als beste kan beoordelen, omdat zijn oordeel gebaseerd is op 1 enkele real-time weergave waar hij op 1 moment 2 situaties moet inschatten. Dat is toch krom?

 

+1/-0

Uiteraard. Het zoveelste bewijs dat de VAR an-sich een goed systeem is (of kan zijn), maar dat het niet werkt als een stel idioten het moet gebruiken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 23 april 2021 om 11:26:

Uiteraard. Het zoveelste bewijs dat de VAR an-sich een goed systeem is (of kan zijn), maar dat het niet werkt als een stel idioten het moet gebruiken.



Het is niet zo zeer de schuld van de VAR zelf, maar meer van de regels waar de VAR mee te maken heeft.

Je kan in deze situatie heel lastig bepalen of het nu wel of geen buitenspel is. Dat het er de schijn van heeft klopt. Maar na de bewegende beelden gezien te hebben, ben ik wel van mening dat de bal de voet nog niet verlaten heeft op het moment dat het beeld wordt stilgezet. Wellicht is het zo dat als je het juiste moment pakt hij misschien toch net wél buitenspel staat.

Ze moeten gewoon de regels veranderen en de aanvallende ploeg hier voordeel van de twijfel geven. Als het namelijk al zo minimaal zou zijn, zou je hier echt niet zo heel veel voordeel van hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Koen073 schreef op 23 april 2021 om 11:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 23 april 2021 om 11:26:

Uiteraard. Het zoveelste bewijs dat de VAR an-sich een goed systeem is (of kan zijn), maar dat het niet werkt als een stel idioten het moet gebruiken.



Het is niet zo zeer de schuld van de VAR zelf, maar meer van de regels waar de VAR mee te maken heeft.

Je kan in deze situatie heel lastig bepalen of het nu wel of geen buitenspel is. Dat het er de schijn van heeft klopt. Maar na de bewegende beelden gezien te hebben, ben ik wel van mening dat de bal de voet nog niet verlaten heeft op het moment dat het beeld wordt stilgezet. Wellicht is het zo dat als je het juiste moment pakt hij misschien toch net wél buitenspel staat.




Je kunt toch buitenspel staan met elk lichaamsdeel waarmee je mag scoren?
Is het hoofd van Klaassen niet dichter bij de achterlijn dan dat van die Utrechtenaar?
Het blijft sowieso moeilijk te zien, al kan ik me voorstellen dat men bij Ajax er een geldig doelpunt in wil zien.

Wel vreemd dat de media zich nu ineens heel druk maken nu Ajax eén keertje de VAR niet meekrijgt.
En dat scheidsrechter Lindhout een zware onvoldoende krijgt van VI - een 4 - terwijl hij niet eens de eerste penalty tegen Ajax sinds jaren durfde fluiten, voordat de VAR hem riep.En hij aan de buitenspel beslissing reglementair niets kon doen.

Blijft overeind wat we in het VAR topic met velen hier al menigmaal zeiden; ABSURD dat in dit soort twijfelgevallen de eindverantwoording niet ligt bij de man met de moderne hulpmiddelen, maar bij degene die in een flits de situatie moest beoordelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 23 april 2021 om 18:03:

Wel vreemd dat de media zich nu ineens heel druk maken nu Ajax eén keertje de VAR niet meekrijgt.
En dat scheidsrechter Lindhout een zware onvoldoende krijgt van VI - een 4 - terwijl hij niet eens de eerste penalty tegen Ajax sinds jaren durfde fluiten, voordat de VAR hem riep. En hij aan de buitenspel beslissing reglementair niets kon doen.


Mij verbaast het niet. De media zijn al sinds jaar en dag pro-Ajax. Ajax heeft dit seizoen de scheids/VAR verschrikkelijk mee gehad. Als er dan een keer normaal gefloten wordt zoals gisteren of tegen AS Roma, dan zijn ze helemaal overstuur. Ze zijn het simpelweg niet gewend.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax