Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Big Paul Castellano schreef op 03 oktober 2019 om 09:42:

Ik lees hier, op twitter en op sites als voetbalzone. Ik overdrijf alles behalve.



Je hebt het over calimerogedoe "hier", maar ik lees hier geen calimerogedoe. Sterker nog, Ajax was/is nauwelijks een onderwerp van gesprek.

 

+3/-1

De Ligt en Blind, pannenkoeken. De Ligt gaat echt vaak in de fout. Snap die hype niet zo.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Big Paul Castellano schreef op 10 oktober 2019 om 22:22:

De Ligt en Blind, pannenkoeken. De Ligt gaat echt vaak in de fout. Snap die hype niet zo.


Dat is Amsterdamse humor , hoef je ook niet te snappen want het is een hype. Bij Juve zijn ze er inmiddels achter , de bank lonkt.

 

+3/-0

Eeuwig zonde, waarschijnlijk zal de Ligt nu ook weer via een tussenstap op een niveau lager pas bij een goede club terecht komen. Ik had van hem meer verwacht qua goede keuze maken.

Overigens was het gisteren niet best met alle (ex)Ajacieden behalve Donny die wel sterk in viel.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JaPo schreef op 10 oktober 2019 om 23:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Big Paul Castellano schreef op 10 oktober 2019 om 22:22:

De Ligt en Blind, pannenkoeken. De Ligt gaat echt vaak in de fout. Snap die hype niet zo.


Dat is Amsterdamse humor , hoef je ook niet te snappen want het is een hype. Bij Juve zijn ze er inmiddels achter , de bank lonkt.



Ik snap die hype ook niet. De ligt en F de Jong zijn niet echt zo goed . Als je ze eens goed bekijkt zijn het best aardige spelers , meer niet. Beiden zijn misbruikt in de media om het hoogst haalbare eruit te halen. De Ligt gaat een bankzitter worden bij Juve als het zo doorgaat en Frenkie voert een show op als er geen tegenspelers zijn ook bij Barca . Kwestie van tijd . Jammer het zijn goede spelers maar worden verziekt door de media .

Dit bericht is gewijzigd op 11 oktober 2019, 23:47:05.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romaba schreef op 11 oktober 2019 om 23:40:

open/sluit de onderstaande quote:

JaPo schreef op 10 oktober 2019 om 23:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Big Paul Castellano schreef op 10 oktober 2019 om 22:22:

De Ligt en Blind, pannenkoeken. De Ligt gaat echt vaak in de fout. Snap die hype niet zo.


Dat is Amsterdamse humor , hoef je ook niet te snappen want het is een hype. Bij Juve zijn ze er inmiddels achter , de bank lonkt.



Ik snap die hype ook niet. De ligt en F de Jong zijn niet echt zo goed . Als je ze eens goed bekijkt zijn het best aardige spelers , meer niet. Beiden zijn misbruikt in de media om het hoogst haalbare eruit te halen. De Ligt gaat een bankzitter worden bij Juve als het zo doorgaat en Frenkie voert een show op als er geen tegenspelers zijn ook bij Barca . Kwestie van tijd . Jammer het zijn goede spelers maar worden verziekt door de media .



Daar ben ik het wel mee eens. Dat is ook het grote probleem. Waarom zouden we een hekel moeten hebben aan twee aardige jongens die best goed kunnen voetballen?
Maar dat ze buiten hun schuld om helemaal gehypt worden in dat gekke media circus is erg irritant. En soms fataal, als ze zelf gaan geloven dat ze zo geweldig zijn als door sommige media wordt rondgebazuind.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 12 oktober 2019 om 12:48:

En soms fataal, als ze zelf gaan geloven dat ze zo geweldig zijn als door sommige media wordt rondgebazuind.


Prachtig toch? Zo gaat het altijd in Amsterdam.

 

+3/-0

Veltman donder op man. Grootste rat op de Europese velden en voetballen kan hij ook niet. Is toch geen haar beter dan Dumfries man.......

 

+5/-1

Wat een verschil met PSV. Zijn echt 10 keer beter :schrik

Het is dat ze die dwaas van een Veltman hebben anders hadden ze gewoon weer gewonnen. Die gaan gewoon weer overwinteren in de CL hoor.

En wij kloten maar aan. Toon met zijn beste 32 van Europa :D

Donderdagavond verliezen en wij overwinteren zelfs niet in de EL :slaap

De boel afjagen, voetbal van achteruit, smerige overtredingen als de wedstrijd er om vraagt en vooral een goede keeper. Alles wat wij niet hebben.

 

+2/-0

Momenteel ligt Ajax ver vooruit op Psv.
Maar blijf het zeggen dat Psv dit makkelijk kan inlopen mits er juiste beslissingen worden genomen in een nieuwe trainer en aankoopbeleid.
Wissel jeugdigheid af met ervaren krachten en betaal die wat meer.
Voor Bruma hadden en Doan is 25 miljoen en misschien wel Baumgartl had je betere spelers kunnen halen.
Aankoopbeleid is ruk of Mark van B presteert gewoon ondermaats met de selectie.
Zal wel beetje van allebei wat zijn.

 

+2/-0

Toch bizar dat Ziyech en Onana daar nog spelen. Als je gewend bent aan de "intentional grounding" van onze spelers en de "onhoudbare" ballen bij Zoet, dan lijkt dit wel een andere sport. Die redding op het schot van die Belg van zo dichtbij was fenomenaal. Een aantal van dat soort momentjes maken het verschil tussen kansloos 4e en overwinteren.

Misschien wel beter dat PSV dit jaar matig presteert. Nu hoeven we in ieder geval geen illusies te maken over de titel. Uiteraard moeten we nog wel even in de top 2 eindigen

 

+2/-0

Nja als het nou enkel Onana Ziyech vd Beek Promes en Tadic waren.... maar het is ook Tagliafico Martinez Neres Blind.... en dan komen jongens als Alvarez (die eigenlijk ook gewoon goed is) en Schuurs nog erin en dat zijn dan de minste. En dan Ten Hag, je kunt heel veel over hem zeggen maar hij krijgt het wel voor elkaar daar en het is niet makkelijk werken in Amsterdam. Wat is er dan met hem gebeurd sinds hij hier als schoothondje van Rutten helemaal niets voor elkaar kreeg?

Ik heb echt genoten, jammer dat het geen 5-4 werd op het laatst want dat had het nog beter gemaakt. Maar het feit dat wedstrijden van Ajax nu structureel een genot zijn om naar te kijken is een groot compliment voor hen en een pijnlijke voor ons. Ze gaan zeker door na de winter en als ze geluk hebben komen ze niet tegen een top 4 team en dan kunnen ze gewoon weer door, en weer door.

Financieel lopen ze gigantisch voor en dat is echt niet in te halen. Wij zullen heel veel dingen heel goed moeten doen, een paar gouden haantjes opleiden en zij moeten tegelijk er één grote puinhoop van maken met een salarishuis wat compleet buiten proporties is. Zolang zij de dikke contracten en transfersommen aan de juiste spelers geven kunnen we over 5 jaar blij zijn als we 2x CL hebben gespeeld en 1x kampioen zijn geworden.

 

+3/-0

Owja, de discussie was natuurlijk de vraag of ze genaaid waren met 2 rode kaarten en penalty, ik denk dat ze pech hadden, maar er was geen sprake van onrecht. Als de scheids eerder had bedacht dat Blind zijn 2e geel zou krijgen dan had hij volgens mij meteen afgefloten voordat er een kans ontstond. Dat Veltman geel krijgt is ook logisch want het is een opzichtige handsbal in de 16 die een doelpoging tegen houdt.

2e gele kaart Blind = Terecht
2e gele kaart Veltman = Terecht
Penalty = Terecht

Als ze boos willen zijn moeten ze zich richten op beide 1e gele kaarten van zowel Blind als Veltman.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 november 2019 om 12:51:

Owja, de discussie was natuurlijk de vraag of ze genaaid waren met 2 rode kaarten en penalty, ik denk dat ze pech hadden, maar er was geen sprake van onrecht. Als de scheids eerder had bedacht dat Blind zijn 2e geel zou krijgen dan had hij volgens mij meteen afgefloten voordat er een kans ontstond. Dat Veltman geel krijgt is ook logisch want het is een opzichtige handsbal in de 16 die een doelpoging tegen houdt.

2e gele kaart Blind = Terecht
2e gele kaart Veltman = Terecht
Penalty = Terecht

Als ze boos willen zijn moeten ze zich richten op beide 1e gele kaarten van zowel Blind als Veltman.


Ze hebben goed gespeeld maar hadden ook meer kaarten kunnen krijgen . Tagliafico kwam ook goed weg , die gaat nog veel kaarten pakken , als het even niet loopt gaat hij schoppen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Big Paul Castellano schreef op 06 november 2019 om 02:21:

Wat een verschil met PSV. Zijn echt 10 keer beter :schrik

Het is dat ze die dwaas van een Veltman hebben anders hadden ze gewoon weer gewonnen. Die gaan gewoon weer overwinteren in de CL hoor.

En wij kloten maar aan. Toon met zijn beste 32 van Europa :D

Donderdagavond verliezen en wij overwinteren zelfs niet in de EL :slaap

De boel afjagen, voetbal van achteruit, smerige overtredingen als de wedstrijd er om vraagt en vooral een goede keeper. Alles wat wij niet hebben.



Die gaan gewoon overwinteren in de CL en terecht, wat je zegt . Spelen beter en hebben een goed team. Het gene waar wij op achterlopen is het kapitaal. Dan had je goede aankopen kunnen doen en niet hoeven wachten tot er eerst een speler vertrekt. Daar hebben we steken laten vallen, we waren te laat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 november 2019 om 12:51:

Owja, de discussie was natuurlijk de vraag of ze genaaid waren met 2 rode kaarten en penalty, ik denk dat ze pech hadden, maar er was geen sprake van onrecht. Als de scheids eerder had bedacht dat Blind zijn 2e geel zou krijgen dan had hij volgens mij meteen afgefloten voordat er een kans ontstond. Dat Veltman geel krijgt is ook logisch want het is een opzichtige handsbal in de 16 die een doelpoging tegen houdt.

2e gele kaart Blind = Terecht
2e gele kaart Veltman = Terecht
Penalty = Terecht

Als ze boos willen zijn moeten ze zich richten op beide 1e gele kaarten van zowel Blind als Veltman.



Wij worden wel eens beticht van Calimero-gedrag, maar wat ze in Amsterdam (gesteund door Hilversum) doen spant toch wel de kroon. Blind, Veltman, Ten Hag, allemaal voelen ze zich zwaar genaaid. Alleen maar zeuren over de scheidsrechter die twee terechte rode kaarten en een terechte penalty geeft. En zelfkritiek, over hoe het kan dat ze een gewonnen wedstrijd met 1-4 stand nog uit handen geven, heb ik niks over gehoord. Wat zwak.

2e gele kaart Blind
Te laat en vol op de enkel. Dus geel. Veel Ajacieden zeggen dat er een overtreding op Blind aan de situatie vooraf ging en dat de scheids daarvoor had moeten fluiten. Laat die 'overtreding' nu een exacte kopie zijn van wat Blind een half jaar geleden bij Lozano deed in de 6e minuut van Ajax - PSV. Toen was er niks aan de hand toch?! https://www.voetbalprimeur.nl/videos/872155/ajax-ontsnapte-na-zes-minuten-aan-penalty-blind-landt-op-achillespees-van-lozano.html

2e gele kaart Veltman
Hard schot tussen de balen komt op de hand van Veltman, die niet tegen het lichaam aan zit. Als zijn hand daar niet zit kan het zomaar een goal betekenen. Oftewel hij ontneemt met zijn hand een scoringskans. Geel en penalty is dus terecht. Ik vond dit eerder ongelukkig dan een fout van Veltman, maar ja daar kijken de regels niet naar. We hoeven ook geen medelijden te hebben want zijn eerste gele kaart was oliedom en totaal onnodig.

Het aardige is dat niet alleen Ajax teleurgesteld is. Chelsea geeft twee ongelukkige eigen doelpunten weg en ziet twee eigen goals afgekeurd worden. Daarbij komt dat de scheidsrechter tot de twee rode kaarten absoluut niet op de hand van de Engelsen was. Lampard was er zichtbaar geïrriteerd door. En wat te denken van 4 minuten blessuretijd, hoe kan dat?

Een en ander heeft natuurlijk te maken met de verschillen van het scheidsrechterskorps in Europa en in eigen land. Ajax is gewend de scheidsrechter en VAR mee te hebben in twijfelachtige situaties. Chelsea is gewend de tegenstander door midden te kunnen/mogen zagen. In Europa werkt dat anders en dat valt dan vies tegen.

 

+5/-0

Haha inderdaad ja, die 4 minuten was lachwekkend en die 2 eigen goals plus die lucky van Ziyech waren ook gelukkig. Ziyech kan goed gedacht hebben om hem bij de 2e paal neer te leggen met ook nog een kans op een assist en als ie valt er direct in zit, maar van die positie proberen om hem in die hoek binnen te schieten geloof ik niet.

 

+2/-0

Helemaal eens Sir Tinus en shevchenko.

De rode kaarten waren allebei terecht. Ik meende zelfs een reflex-beweging bij Veltman te zien waarbij de hand naar de bal ging. En dan achteraf zeggen dat hij zijn hand langs het lichaam had. Da's wel een hele ruime definitie van "langs".

Als de scheidsrechter voor de overtreding op Daley Blind had gefloten, dan was dat niet verkeerd geweest. Wel makkelijk gefloten. Alleen fluit hij nu niet, en dat geeft Blind natuurlijk niet het recht om die late tackle in te zetten met al geel op zak. Niet heel slim van hem. Als je met 11 tegen 11 blijft staan, is er niks aan de hand, dan had Ajax nog wel een 5e en 6e goal gemaakt.

Ik heb alleen wel meerdere mensen horen zeggen dat de 2-4 van Chelsea buitenspel was. Dat heb ik zelf niet opgemerkt, maar dat zou natuurlijk wel een kwalijke zaak zijn met de VAR erbij. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

De 4 minuten blessuretijd waren een lachertje en misschien ook wel voorkomen uit het feit dat de scheidsrechter de samenloop van alle omstandigheden wat ongelukkig vond voor Ajax, anders kan ik dat niet verklaren.

Ik kan me nog herinneren dat Griekse spelers en media de scheidsrechter waardeloos vonden nadat Ajax in de voorronde meerdere penalties had gekregen tegen PAOK. Daar werd toen, in mijn ogen ook terecht, lacherig op gereageerd vanuit de Nederlandse media. De scheidsrechter had daar ook gewoon gelijk. Maar nu gedragen de Nederlandse media én de Ajacieden zich precies hetzelfde.

En inderdaad, nergens een greintje zelfkritiek hoe je een wedstrijd waarin je met 1-4 voor staat nog weg kan geven.


Los daarvan:
Het was weer een leuke wedstrijd om naar te kijken en de kwaliteit is zichtbaar aanwezig. In Eindhoven mogen we daar alleen maar van dromen op dit moment. Toch hadden we ze in Eindhoven kunnen verslaan, niet eens heel lang geleden. Zo zie je maar weer dat voetbal niet altijd voorspelbaar is. Toch is het verschil in punten nu al heel duidelijk en ik denk dat dat de huidige krachtsverhoudingen prima weergeeft.

 

+2/-0

De reacties achteraf in de media zijn ook zwaar om te kotsen :kots

Voetbal International die contact op neemt met Dick van Egmond, het AD die Mario van den Ende vraagt, Bas Nijhuis die op de radio gebeld wordt. Want oh oh de machtige godenzonen hebben een keer de arbitrage niet op hun hand en direct is iedereen in paniek. Toch heel andere reacties bij deze op z'n hoogst discutabele beslissingen in vergelijking met PSV-Inter vorig jaar, waarbij de arbitrage zeer opzichtig fout zat. Maar geen haan achteraf die er naar kraaide.

 

+4/-0

En nog maar te zwijgen over hoe dom ze druk gingen zetten en gingen proberen de 4-5 nog te maken met 2 man minder. Als de scheids er nog een minuut had bijgeteld vanwege tijdrekken Onana en ze kregen in de 95e minuut hem weer om de oren in een counter omdat je met 9 man druk probeert te zetten op de helft van de tegenstander dan had je mij weg kunnen dragen. Gemiste kans van de scheids :)

Maar ik heb nou een paar dingen gelezen van wat scheidsrechters vonden en die gaan er ook allemaal in mee. Volgens mij zei Mario van den Ende dat het een onterechte strafschop was terwijl (zoals Bas hierboven zegt) de hand nog eerder naar de bal ging dan andersom.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax