Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 september 2021 om 22:43:

Het verschil zijn ze pas gaan maken toen ze vol geld in de selectie gingen pompen en met Blind en Tadic voor veel geld ervaring toevoegden aan de selectie in plaats van alleen maar talenten te halen en een paar transfervrije oudjes die niet meer mee konden.



En laat die Blind en Tadic nu net eens hun nadagen van hun carriere zijn gestart ...
Die Blind presteert toch helemaal niets meer (zat niet voor niets op de bank afgelopen wedstrijd) ... en Tadic is ook niet meer echt top, toch?! Die Tadic ligt niets anders dan te klagen en janken, zelfs al hij zelf de overtreding begaat!

 

+1/-0

Tadic is dit seizoen gemiddeld bij iedere 72 minuten direct betrokken bij een doelpunt. Dat Blind op de bank zat is ook vooral omdat Ten Hag ook rouleert. Als Schmidt het doet ontploft de media, bij Ten Hag kraait er geen hond naar.

 

+1/-0

Tadic en Blind zijn twee belangrijke redenen van hun successen, die zou ik niet downplayen.

Afijn, benieuwd wat Ajax nog met Onana gaat doen. Op papier de beste keeper, al heeft hij al een halfjaar niet meer gevoetbald. En benieuwd of de zogenaamde "irritaties" nog enige rol van betekenis kunnen spelen. Ik hoop het wel, want Ajax moet een relatief matig seizoen draaien, als ze de titelstrijd gaan verliezen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 oktober 2021 om 23:24:

Tadic is dit seizoen gemiddeld bij iedere 72 minuten direct betrokken bij een doelpunt. Dat Blind op de bank zat is ook vooral omdat Ten Hag ook rouleert. Als Schmidt het doet ontploft de media, bij Ten Hag kraait er geen hond naar.



Volgens mij zag ik ook ergens een artikel langskomen waarin Valentijntje claimde dat Ten Hag het signaal gaf de tegenstander te onderschatten door Blind op de bank te zetten, maar goed...de ophef was een stuk kleiner dan wat Schmidt doorgaans ten deel valt. Ook al heeft Ajax natuurlijk prima back-up materiaal en maakt Schmidt het doorgaans nog wat bonter als hij gaat rouleren.

Overigens had Blind samen met De Ligt en F. De Jong afgelopen jaargang de meeste wedstrijden gespeeld. Valt wat mij betreft nog wel mee met dat aftakelen van hem. Dat hij zijn kwetsbare kanten heeft, is niks nieuws (die had hij als jonge twintiger ook al). Vooralsnog zal hij bij Ajax altijd spelen als het écht belangrijk wordt.

 

+1/-0

Dat Tadic bij zoveel goals betrokken is mag geen verrassing zijn. Die clubs komen naar de Arena met poep in de broek, het maakt echt geen zak uit wie er links of rechtsbuiten staan want die leven in een paradijs thuis tegen Cambuur of NEC. Net als dat de goals van Haller ook nog niet zoveel zeggen en de assists van Berghuis helemaal niet.

Veel interessanter is het vraagstuk waarom ze de 0 niet kunnen houden tegen teams waar ze niet vrijuit kunnen scoren. Zowel Twente en Utrecht konden het Ajax wel lastiger maken dan op de rug liggen met de pootjes omhoog en zij scoren dan ook meteen zelf. Net in die wedstrijden waar Ajax geen tegengoal kon overleven kregen ze die wel. En eigenlijk was het in Portugal niet veel anders want Sporting had gewoon op 2-2 moeten staan en de goals die Ajax daar kreeg (net als Besiktas) waren ook vrij gelukkig met rebounds etc.

Ajax heeft gewoon de meeste kwaliteiten en die hoeven straks niet bang te zijn als Mazraoui weg is voor de Afrika cup of Kudus of weet ik veel wie. Maar dat probleem met Neres/Anthony/Berghuis lost zich niet vanzelf op als Klaassen ook weer op 10 moet spelen. En als ze straks uit bij Heerenveen of Groningen aan de bak moeten met Berghuis op 10 dan moet ik het ook nog maar zien.

Met een beetje pech gaan Onana, Tagliafico, Mazraoui en Neres samen voor minder dan 15 miljoen weg terwijl ze volgens de Telegraaf wel 120 hadden kunnen en moeten ophalen. Moraal van het verhaal, het is niet leuk om goede spelers te verkopen maar als je zorgt dat je het op het juiste moment doet dan kun je echt vooruit.

 

+1/-0

Hoe is het toch mogelijk dat werkelijk iedere tegenstander van Ajax (Europees gezien) net voor de wedstrijd tegen hun met veel blessures van zijn sterspelers zit.

 

+2/-0

Dat heet geluk. Maar laat ze lekker die tweede ronde halen, we kunnen de punten goed gebruiken en ze hebben de kwaliteiten om ook zonder geluk te overwinteren (de poule is immers niet bepaald de poule des doods). Als ze daarna tegenstanders zonder blessuregolven treffen, kan het ook weer snel klaar zijn, natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 15 oktober 2021 om 07:15:

Dat heet geluk. Maar laat ze lekker die tweede ronde halen, we kunnen de punten goed gebruiken en ze hebben de kwaliteiten om ook zonder geluk te overwinteren (de poule is immers niet bepaald de poule des doods). Als ze daarna tegenstanders zonder blessuregolven treffen, kan het ook weer snel klaar zijn, natuurlijk.



Die tweede ronde halen ze met 2 vingers in de neus, zelfs als ze van Dortmund zouden verliezen. Maar dat mag ook wel met 2 tegenstanders van het niveau EL in de poule.
Als ze dan na de winterstop een tegenstander uit de poules PSG/ManCity of Liverpool/Atletico treffen is dan weer snel klaar.

 

+1/-0

Toch is het ongelofelijk dat het steeds weer gebeurt dat de tegenstander verzwakt is of niet in goede doen. Ik zit wel te wachten op een sprintduel Haaland-Blind :B

 

+1/-0

Ajax stond er gewoon in de belangrijkste wedstrijd vanaf de 1e minuut uit in Lissabon. Waar PSV na 15 minuten al 2-0 achter stond toen we daar speelden. Door die wedstrijd te winnen hebben ze grotendeels met 1 tegenstander afgerekend en kan het enkel fout door 2x van Dortmund te verliezen (de Ajax tegen Chelsea 2019 methode) of zich stuk te bijten op Besiktas. Maar als je even oplijst wie er niet bij zijn dan wordt je daar toch bijna verdrietig van.

Dus al met al logisch dat ze door gaan en dat is ook best knap. Want ze winnen gewoon dat wat ze moeten winnen zodat ze straks ook nog 1 a 2 wedstrijden verlof kunnen opnemen.

Wat me wel tegen staat is dat de KNVB ervoor kiest om Ajax-PSV te doen in een weekend na Europees voetbal waarbij de KNVB wist dat Ajax en PSV (99%) zouden spelen en waar de kans 90% is dat PSV op een dag, of 2, speelt dan het al gekwalificeerde Ajax. Waarom laat je dan Ajax sowieso thuis spelen? Nu speelt PSV 2 dagen later en moet het ook al een dag eerder naar Amsterdam. Dat gezegd te hebben, mag dit straks niet als excuus gebruikt worden als we verliezen.

Ik tegen voor een 1-1 in de ArenA in ieder geval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 15 oktober 2021 om 17:23:

Ajax stond er gewoon in de belangrijkste wedstrijd vanaf de 1e minuut uit in Lissabon. Waar PSV na 15 minuten al 2-0 achter stond toen we daar speelden. Door die wedstrijd te winnen hebben ze grotendeels met 1 tegenstander afgerekend en kan het enkel fout door 2x van Dortmund te verliezen (de Ajax tegen Chelsea 2019 methode) of zich stuk te bijten op Besiktas. Maar als je even oplijst wie er niet bij zijn dan wordt je daar toch bijna verdrietig van.

Dus al met al logisch dat ze door gaan en dat is ook best knap. Want ze winnen gewoon dat wat ze moeten winnen zodat ze straks ook nog 1 a 2 wedstrijden verlof kunnen opnemen.

Wat me wel tegen staat is dat de KNVB ervoor kiest om Ajax-PSV te doen in een weekend na Europees voetbal waarbij de KNVB wist dat Ajax en PSV (99%) zouden spelen en waar de kans 90% is dat PSV op een dag, of 2, speelt dan het al gekwalificeerde Ajax. Waarom laat je dan Ajax sowieso thuis spelen? Nu speelt PSV 2 dagen later en moet het ook al een dag eerder naar Amsterdam. Dat gezegd te hebben, mag dit straks niet als excuus gebruikt worden als we verliezen.

Ik tegen voor een 1-1 in de ArenA in ieder geval.


Überhaupt toppers in Europese weken, ieder seizoen weer.

 

+1/-0

Wanneer wil je ze dan spelen?

 

+1/-0

De voetbalkalender is gewoon te vol. Je hebt óf net Europees gespeeld, óf moet een paar dagen later Europees aantreden, óf iedereen is pas 1-2 dagen terug van de interlands. Natuurlijk zijn wij in het nadeel omdat we op donderdag tegen Monaco spelen en Ajax al op dinsdag tegen Dortmund. We zullen niet 2x in 3 dagen vól kunnen gaan, wat in beide wedstrijden nodig is om de punten te behalen. Daarbij is Ajax gebrand op revanche na de 0-4 in de JCS. Ik zie die wedstrijd dus ook niet met heel veel vertrouwen tegemoet.

Maar wie weet... goede resultaten kunnen voor een flow zorgen en als het dan ook nog een beetje mee zit, dan kun je nét dat beetje extra wat nodig is. Voordeel is dat we tegen Ajax in ieder geval niet het spel hoeven maken zoals tegen Feyenoord.

 

+1/-0

Ajax heeft wel iets van ons uit betere tijden. Ze spelen niet bepaald briljant, vind ik, maar worden ook niet overlopen. In mindere tijden kregen ze best wat kansen tegen, maar nu blijven ze vrij simpel uit de problemen. En dan valt dat goaltje vanzelf wel en win je zonder te veel moeite.

Dat betekent dus dat we, als we willen winnen - en dat willen we! - net zo scherp moeten zijn als voor de JCS, en vorig jaar in de ArenA. Als we erin slagen het tempo laag te houden, dan komt het op momenten aan en dan geef ik ons niet minder kansen dan hun. Zeker als ze in hun overtuiging beter te zijn, tegen de middenlijn aan gaan voetballen.

 

+1/-0

En nu weer een eigen goal, het zit ze ook nooit tegen he

 

+1/-0

Helaas niet nee.

 

+1/-0

Spelen toch gewoon goed? Voor die 1-0 ook al een dikke kans. Ere wie ere toekomt, ze spelen vooralsnog zowel Sporting in Portugal als Dortmund in eigen huis weg. Dat is wel het betere werk.

 

+1/-0

Wij speelden ook goed tegen Benfica, maar ons bij gaat de bal via de lat over en bij hun via de paal erin. Das frustrerend,

 

+1/-0

Zaak voor ons om voor te komen. Daar kunnen ze gewoon niet (zo) goed mee omgaan, omdat ze het gewoonweg niet kennen.

Ook vandaag weer tegen Dortmund. De eerste acht minuten is het Dortmund aan de bal en op zoek naar kansen. Ajax gaat één keer naar voren en na enkele opeenvolgende kansen ligt ie erin en zetten ze de wedstrijd naar hun hand.

 

+1/-0

Ajax voetbalt gewoon heel erg goed. Ze dwingen de goals ook echt af. Ajax is veel beter dan de rest van Nederland.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax