Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 199 pagina's: 1 2 3 4 ... 195 196 197 198 199

Wat een onrustige manier van druk zetten bij Ajax. Het was rennen, rennen rennen, en de helft van de tijd vergeten ze de bal. Niet om aan te zien.

Het was geen beste wedstrijd van Ajax, maar met een beetje mazzel in de afronding hadden ze zomaar kunnen winnen. En kwaliteit voorin.

+1/-0

Het gaat nog prima daar. Ze waren weer tevreden na een nederlaag, Woutje was weer betrokken bij een opstootje en Brobbey mist weer kans op kans.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 10 december 2024 om 18:32:

Kleine1 schreef op 10 december 2024 om 10:18:

Uitleg van Nijhuis over handsbal Weghorst:
Nijhuis legt vervolgens uit hoe de regels in elkaar zitten. "Volgens mij schampt hij de bal met het hoofd. Dan is het via het hoofd op de bal. Dan kan het nooit opzet zijn. Dus ik vind dit absoluut geen tweede gele kaart."

Onbegrijpelijk toch hoe die scheidsrechters er een verhaal omheen lullen, om het gelijk aan hun zijde te krijgen, en om Ajax te helpen ....

Maar is het dan nog wel hands, als de bal via een lichaamsdeel op je hand komt?

Die hele handsregel is een gedrocht van jewelste geworden. Als je, geheel per ongeluk, de bal een milliseconde met je hand beroert in de aanval, wordt een goal zonder pardon afgekeurd. Wij hebben als PSV daar inmiddels ook een paar keer van geprofiteerd (ik herinner me Sevilla-thuis voor de CL), maar ik kan me nog een pot tegen Ajax herinneren waar de 2-0 van Vertessen hierdoor werd afgekeurd en we later alsnog gelijkspeelden.

Ik heb de afgekeurde goal van Weghorst niet gezien, dus ik kan niet oordelen hoe de vork daar precies in de steel zit, maar ik erger me dood aan de huidige interpretatie van hands. Vroeger was het bij onopzettelijk (ofwel "aangeschoten";) hands gewoon doorvoetballen. Nu heb je termen als "voorwaardelijke opzet" en zelfs dat is in bepaalde situaties niet eens meer nodig om af te fluiten.

+1/-0

Ben trouwens wel benieuwd naar de boete voor het vuurwerk.

+1/-0

Grof schandaal dat deze goal van Almere wordt afgekeurd. Is wel duidelijk dat men een ''spannende competitie'' wil hebben in Zeist.

+1/-0

Ja het begint weer een beetje op te vallen he. Ze zullen waarschijnlijk toch wel van Almere winnen maar zo`n extra cadeau is natuurlijk nooit weg.
Bij Utrecht ook al zo`n twijfelachtige rode kaart en 5 minuten blessure tijd die er 7 werden. En bij ons gisteren na negen wissels en nadrukkelijk tijdrekken maar 4 minuten. En dan die rare ingooi die overduidelijk voor ons was maar die Basje ineens aan Heerenveen geeft?? Niet dat we ook maar ergens aanspraak op maakten maar toch.
Maar goed als wij gewoon onze plicht doen dan kan geen Basje of rare ingooi daar iets aan doen, en praten we er niet eens over.

+1/-0

Almere thuis. Daar hebben ze geen hulp voor nodig hoor.

+1/-0

Hendrikus schreef op 15 december 2024 om 18:07:

Ja het begint weer een beetje op te vallen he. Ze zullen waarschijnlijk toch wel van Almere winnen maar zo`n extra cadeau is natuurlijk nooit weg.
Bij Utrecht ook al zo`n twijfelachtige rode kaart en 5 minuten blessure tijd die er 7 werden. En bij ons gisteren na negen wissels en nadrukkelijk tijdrekken maar 4 minuten. En dan die rare ingooi die overduidelijk voor ons was maar die Basje ineens aan Heerenveen geeft?? Niet dat we ook maar ergens aanspraak op maakten maar toch.
Maar goed als wij gewoon onze plicht doen dan kan geen Basje of rare ingooi daar iets aan doen, en praten we er niet eens over.

Ja ze hadden waarschijnlijk gewonnen, maar zo n doelp[unt geeft Almere vleugels en bij ajax slaat de twijfel toe en kan het publiek zich weer tegen ze keren en dan weet je nooit.

Die rode kaart bij Utrecht was echt belachelijk, volgens mij speelt hij ook nog eens de bal. En die andere verdediger stond er ook nog, dus nooit rood. Niet eens geel naar mijn mening. En die blessuretijd is echt een drama. Bij Heerenveen hadden we ook veel meer moeten hebben. Niet dat het daaraan lag, maar iedere minuut extra is er een. Je ziet de laatste weken wel hoe weinig tijd er nodig is om een wedstrijd totaal om te keren.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 199 pagina's: 1 2 3 4 ... 195 196 197 198 199

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax