Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 214 pagina's: 1 2 3 4 ... 207 208 209 210 211 212 213 214

Ik denk dat de antwoorden op bovenstaande opmerkingen en vragen niet zo heel moeilijk is.

Farioli heeft van het Ajax-bestuur de opdracht gekregen om er alles aan te doen om derde te worden. Zodat ze zich kwalificeren voor de voorronde van de CL. Zolang Ajax de CL blijft missen kunnen zijn hun dure huishouding niet betalen en teren ze in op hun eigen vermogen voor zover dat er nog is.

Als hij een beetje een goede zaakwaarnemer heeft zal deze er voor gezorgd hebben dat daar een flinke bonus aan zou hangen bij het bereiken van dat resultaat. Dan kan je ook bedenken wat de bonus zal zijn voor het bereiken van de 2e plaats. En er zal (kei)hard gelachen zijn om de bonus die Farioli (en dus zijn zaakwaarnemer...) zullen krijgen bij een eventueel kampioenschap. Ene Hiddink schijnt ook ooit zo'n contractje getekend te hebben in een ver land vlak voor een WK.

Die man doet er alles aan om kampioen te worden. Die doet alles wat die hemelbestormers in Amsterdam ooit verboden hebben, als hij maar kampioen wordt. Als je weet dat AZ in London een zware wedstrijd speelt. Jij thuis al verloren hebt tegen Frankfurt met je "beste" elf. Waarom zou je die dan nog een keer in de gordijnen jagen op een kansloze missie in Frankfurt als je zondag tegen datzelfde AZ moet? Is gewoon een realistische trainer die niks heeft met dat idiote gezwijmel in Amsterdam en daar alleen maar zit om wedstrijden te winnen. En hoe interesseert m helemaal geen reet. En een helebooel van die zogenaamde romantische supporters ook niet. Of het moet zijn dat die allemaal niet op de tribune zitten als ik ze weer hysterisch zie gillen nadat ze weer een enorme klotenwedstrijd totaal onverdiend winnen...

+1/-0

Toch is het wel tegenstrijdig met wat hij (en de rest van Ajax) roepen: hun doel is om bij de eerste 2 te eindigen.
Als je dan met 9 wedstrijden te gaan 14 punten voor staat op de nummer 3, dan kun je toch ook wel je best doen om te proberen de kwartfinale Europaleague te halen?
En zelfs al zou je ervoor kiezen om de twijfelgevallen te sparen, zoals een Brobbey, dan kun je toch wel een iets normaler elftal het veld op sturen?
Ik kan me voorstellen dat de trouwe supporters die afgereisd zijn naar Frankfurt niet bepaald blij zijn met dit soort keuzes.

+2/-0

Ik hoop dat zondag die Goes nog veel harder aan de lul van Brobbey trekt! :)

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 14 maart 2025 om 12:21:

Toch is het wel tegenstrijdig met wat hij (en de rest van Ajax) roepen: hun doel is om bij de eerste 2 te eindigen.
Als je dan met 9 wedstrijden te gaan 14 punten voor staat op de nummer 3, dan kun je toch ook wel je best doen om te proberen de kwartfinale Europaleague te halen?
En zelfs al zou je ervoor kiezen om de twijfelgevallen te sparen, zoals een Brobbey, dan kun je toch wel een iets normaler elftal het veld op sturen?
Ik kan me voorstellen dat de trouwe supporters die afgereisd zijn naar Frankfurt niet bepaald blij zijn met dit soort keuzes.

Ik vind alles tegenstrijdig wat ze in Amsterdam roepen. Mensen worden in de maling genomen, mensen worden graag in de maling genomen, mensen nemen zichzelf in de maling en ga zo maar door.

Ik denk dat het donders fragiel in elkaar steekt. En het kwartje zo maar voor ze de verkeerde kant op kan vallen. Ze winnen er nu 11 op een rij. En als ze er van die 11 10 niet hadden gewonnen had ook niemand het raar gevonden.

Niet dat het bij ons beter in elkaar steekt. Je wint van de eerste 15 wedstrijden er 4. En van de laatste 11 wedstrijden nog 2 of 3. Ook klinkt niet erg hoopvol.

Maar als voor beide dadelijk het kwartje de andere kant uitvalt. Dan kan PSV zo maar met 7 punten voorsprong alsnog kampioen worden.

En Farioli laat zien dat zekerheid voor alles gaat. Alle creativiteit wordt eruit geslagen Het doel heiligt alle middelen. Dit is de verbeterde versie van Frank de Boer.

+1/-0

Ik ben ergens gewoon klaar met die Fabiola, Gister ook weer zo verantwaardigd, verslaggever had geen respect omdat hij het een B-team noemde... Het was zogenaamd geen Bteam..... Mooi, stel dit team dan ook op tegen ons aub.
Dat je besluit dat AZ veel belangrijker is (onbegrijpelijke keuze, maar ok) prima, maar geef dat gewoon toe. Doe niet of iedereen gek is behalve jij.
Ik was het voor het eerst van mijn leven met Sneijder eens, das echt een mijlpaal :)

En dat gezeur dat door de weeks spelen te zwaar is pffff, moet je vooral CL halen.
Voetbal is gewoon niks onder die Italiaanse dominee, ergens is het misschien ook wel een voordeel als hij er volgend jaar nog steeds zit.

+1/-0

Voorlopig staan ze wel 8 punten los. Soms met geluk, soms met kunst- en vliegwerk, maar ook wel vanuit een strakke organisatie. Het voetbal ziet er vaak niet uit en is niet des Ajax. Maar ze staan wel 8 punten voor. En dat is gewoon knap gezien waar ze vandaan komen.

PSV heeft het 100% aan zichzelf te danken dat ze hoogstwaarschijnlijk dit jaar geen kampioen worden. Plus Peter Bosz had gewoon wat meer verdedigende nuances moeten maken, maar helaas Peter past liever een kamikaze tactiek toe, waardoor het bij vlagen open huis is. Ook de spelersgroep heeft het schaamteloos laten liggen de afgelopen maanden.

Ik vind het logisch dat Ajax koos voor een B-keus tegen Frankfurt. Het landskampioenschap is heilig. Er worden gewoon harde keuzes gemaakt. En terecht. De slappe hap van PSV van de eerste paar maanden van 2025 is gewoon genadeloos afgestraft.

+2/-0

Retteketet az az .... :) (Wat een strijdkreet pfff)

+1/-0

Als je nog iets wil, dan MOET Ajax hier punten verspelen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 16 maart 2025 om 14:27:

Als je nog iets wil, dan MOET Ajax hier punten verspelen.

Voetbal blijft gelukkig onvoorspelbaar. Kijk Feyenoord, die staan opeens 0-3 bij twente terwijl ze naast al hun blessures ook Hancko missen. Ueda raakt hele jaar geen pepernoot en knalt er opeens twee binnen, utrecht verliest thuis opeens van NEC... Druk doet gewoon rare dingen met een ploeg.

Als wij ze verslaan over twee weken kan er nog vanalles gebeuren. Tuurlijk hoop ik op AZ, maar het is geen noodzaak dat AZ wint.

+1/-0

0-0 bij rust zie ik. Zal dus wel weer 1-0 worden in het laatste kwartier. Geen penalty deze keer.

+1/-0

Het is vooral tegenhouden van AZ, gaat nooit lang goed zo voor ze. Die Brobbey begint elke zelf met zo'n fel duel en als hij dan gestopt wordt krijgt hij een vrije trap mee🤔

+2/-0

Hm, 0-1.

Probeer ik het nog een keer.

Dan zal het zometeen wel gelijk worden.

+1/-0

Moet ik nog zenuwachtig worden ook nog deze zondagavond...
Zal nog wel een penalty komen zometeen...

+1/-0

Wat een hond die Higler.

+2/-0

ONGELOOFLIJK

+1/-0

Nou, start de discussie maar weer … hoezo niet geholpen door de arbitrage??
Goal van Ajax wordt een overtreding aan vooraf gemaakt, en rode kaart van AZ totaal onterecht!

+2/-0

Dan wordt het nu wel tijd voor de penalty van de week.

+1/-0

Veel te makkelijk weer gelijk.

+1/-0

Kut…

+1/-0

Gaan gewoon winnen. Komt nog een minuut of 10 bij.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 214 pagina's: 1 2 3 4 ... 207 208 209 210 211 212 213 214

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax