Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 215 pagina's: 1 2 3 4 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215

Wat worden ze weer (zwaar) geholpen door de arbitrage…
En die van Ajax maken bewust hands, en houden vast etc. etc. en niet 1x geel voor hun.
En die 2e goal was notabene een slecht schot op goal van die Gaaei …

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hendrikus schreef op 23 februari 2025 om 16:27:

Oké dus:
2 makkelijke gele kaarten dus rood.
Gelijkmaker afgekeurd.
Strafschop teruggedraaid.
Tsja🤔

Onze vriend Kooij heeft toch een relatie met de dochter van oer-ajacied De Boer ?
Zal wel een gezellige familieavond hebben nu.

+3/-0

Kleine1 schreef op 23 februari 2025 om 16:29:

En die van Ajax maken bewust hands, en houden vast etc. etc. en niet 1x geel voor hun.

We moeten gewoon naar onszelf kijken. Wij hebben het laten liggen tegen heerenveen, Zwolle, NEC en Willem deux. En in mindere mate tegen AZ en Utrecht. En in de hoofdstad.

Ik heb voornamelijk frustratie daarover. Zorgen dat we niks meer laten liggen, iig tot de 30e maart, en ze dan ongenadig hard op de ballen geven. En dan zien we wel.

+3/-0

Obelix schreef op 23 februari 2025 om 17:11:

We moeten gewoon naar onszelf kijken. Wij hebben het laten liggen tegen heerenveen, Zwolle, NEC en Willem deux. En in mindere mate tegen AZ en Utrecht. En in de hoofdstad.

Ik heb voornamelijk frustratie daarover. Zorgen dat we niks meer laten liggen, iig tot de 30e maart, en ze dan ongenadig hard op de ballen geven. En dan zien we wel.

Gedeeltelijk met je eens, maar blijft een feit dat zij nu voor staan op ons. En een hoop onterechte punten hebben. Straks worden zij kampioen met 1 punt verschil, dan ga je nog wel eens terugdenken aan alle meevallers die ze gehad hebben.

Tuurlijk ligt het vooral aan onszelf, maar als alles ''eerlijk'' was gegaan hadden we nu gewoon bovenaan gestaan. Dit baggerspel van ajax hoeft ook nog niet eens beloond te worden door de arbitrage.

+2/-0

PSVRijnwoude schreef op 23 februari 2025 om 18:02:

Obelix schreef op 23 februari 2025 om 17:11:

Gedeeltelijk met je eens, maar blijft een feit dat zij nu voor staan op ons. En een hoop onterechte punten hebben. Straks worden zij kampioen met 1 punt verschil, dan ga je nog wel eens terugdenken aan alle meevallers die ze gehad hebben.

Tuurlijk ligt het vooral aan onszelf, maar als alles ''eerlijk'' was gegaan hadden we nu gewoon bovenaan gestaan. Dit baggerspel van ajax hoeft ook nog niet eens beloond te worden door de arbitrage.

Zijn voor mij 2 totaal verschillende zaken. Als wij onze wedstrijden gewoon hadden gewonnen, had we het niet over arbitrale meevallers in de grachtengordel. Dat die meevallers er bovenmatig zijn, zal best.

Ik meen me te herinneren dat het ons niet tegenzat tegen twente (penalty moment tegen met Baka), zwolle uit (geen buitenspel tegengoal), geen rood perisic tegen NAC. Dan hebben we ook wel eens pech, en "zij" bovenmatig veel geluk. Als we piepen omdat we geen kampioen zijn geworden ligt dat echt aan onszelf en niet aan arbitrale dwalingen elders.

Nogmaals, los van dat die dwalingen er echt wel zijn.

+4/-0

Laten we eerst zorgen dat we onze eigen wedstrijden weer gaan winnen. Ondanks dat we slechte wedstrijden hebben gespeeld zie ik toch wel wat lichtpuntjes

- Het spel was tegen Utrecht en tegen Juventus, positioneel echt een stuk beter.
- De terugkomst van Boscagli in de verdediging
- Malacia kan waarschijnlijk steeds meer minuten maken
- Dest staat op de rand van terugkomst en kan hopelijk snel aanhaken
- We hebben een extra spits voor de overige wedstrijden. Als Luuk niet in vorm is, dat er gewisseld kan worden. Ook voor de concurrentie om Luuk scherp te houden gewoon goed.

Echter, als Ajax al haar wedstrijden gewoon (al is het nipt en met de hakken over de sloot) blijft winnen, dan blijft het lastig. Al heb je redelijk recent ook gezien tegen Rigas FC en tegen Union dat ze ook zomaar tegen laagvliegers kunnen verliezen.

Dit bericht is gewijzigd op 24 februari 2025, 10:17:32.

+1/-0

Het is simpel, wij moeten onze wedstrijden weer gaan winnen en we moeten hopen dat Ajax onderweg meer averij op loopt dan wij. Ajax heeft 1 voordeel: hun organisatie staat (doorgaans) als een huis. In de Nederlandse competitie moet je van goede huizen komen om Ajax te verslaan. Zo'n 5-2 als vorig seizoen in Eindhoven, dat gaat hun nu niet meer overkomen. Je zag dat in de Arena al een beetje. We maken daar 2 fantastische goals, maar helaas gaven we er ook 2 wel heel makkelijk weg.

De wedstrijd tegen Union was veelzeggend. Het is los zand, ze lijken het in 25 minuten helemaal weg te gooien, maar uiteindelijk komt er een soort onverzettelijkheid in de ploeg die ervoor zorgt dat Union niet meer kan scoren in de resterende 60 minuten plus verlenging. Dat ze er dan zelfs nog een strafschop uitslepen, mag je ook wel weer lucky Ajax noemen natuurlijk, zeker omdat om onbegrijpelijke redenen de VAR geen penalty wilde toekennen na die vuistslag van Pasveer.

Als Ajax kampioen wordt dit jaar, dan hebben ze een knappe prestatie geleverd, zeker in vergelijking met vorig seizoen. Dat ze pas 12 verliespunten hebben na 23 wedstrijden is gewoon knap. Het slechte wedstrijden winnen, is structureel. Wij moeten ons schamen hoe we ons in diverse wedstrijden hebben gepresenteerd. Die off-day in Heerenveen, de off-day in Zwolle met de gemiste penalty, het weggeven van de zekere overwinning in Nijmegen... daar zakten we 3x keihard door de ondergrens heen. En als je met een gebrek aan vertrouwen ook nog gelijkspeelt tegen Willem 2 en Utrecht in eigen huis, waarbij je in die laatste wedstrijd ook nog heel veel geluk nodig hebt... dan sta je waar je nu staat.

Hopelijk kunnen we met Malacia en Boscagli er weer bij de stabiliteit in de achterhoede weer terugvinden en onze competitiewedstrijden weer gewoon gaan winnen.

+1/-0

BasArnhem schreef op 24 februari 2025 om 11:00:
Als Ajax kampioen wordt dit jaar, dan hebben ze een knappe prestatie geleverd, zeker in vergelijking met vorig seizoen. Dat ze pas 12 verliespunten hebben na 23 wedstrijden is gewoon knap. Het slechte wedstrijden winnen, is structureel. Wij moeten ons schamen hoe we ons in diverse wedstrijden hebben gepresenteerd. Die off-day in Heerenveen, de off-day in Zwolle met de gemiste penalty, het weggeven van de zekere overwinning in Nijmegen... daar zakten we 3x keihard door de ondergrens heen. En als je met een gebrek aan vertrouwen ook nog gelijkspeelt tegen Willem 2 en Utrecht in eigen huis, waarbij je in die laatste wedstrijd ook nog heel veel geluk nodig hebt... dan sta je waar je nu staat.

Dit is natuurlijk niet helemaal waar Bas. Utrecht moet geluk hebben dat we niet eerder de kansen afmaken. Je schiet 34x, waarvan 19x op goal. Bal tegen de paal, etc. Je verdient die wedstrijd eigenlijk gewoon te winnen.

Ik vind niet dat je dan mag zeggen dat wij maar met heel veel geluk gelijk gespeeld hebben... Uiteraard heb je in de slotminuten geluk dat ze de winnende niet maken, maar in de basis ben je die wedstrijd verreweg de sterkste.

+1/-0

Wout Weghorst met de schaal is wel de overtreffende trap van gruwel. Nu kijk ik niet naar feestjes van andere clubs, maar als het zover komt zorg ik ervoor dat ik echt niks zie.

+2/-0

Red Bastard schreef op 24 februari 2025 om 11:40:

Wout Weghorst met de schaal is wel de overtreffende trap van gruwel. Nu kijk ik niet naar feestjes van andere clubs, maar als het zover komt zorg ik ervoor dat ik echt niks zie.

Ik ook, gooi mijn socials van mijn telefoon voor een weekend of ga ergens in een hutje op de hei zitten zonder bereik...

+2/-0

Passievrucht schreef op 24 februari 2025 om 11:55:

Ik ook, gooi mijn socials van mijn telefoon voor een weekend of ga ergens in een hutje op de hei zitten zonder bereik...

Jij denkt dat de media klaar is met ''het wonder van Amsterdam"' en hun Italiaanse Halfgodtrainer na een weekend ? Ik zou maar voor minimaal twee weekjes boeken.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 25 februari 2025 om 11:50:

Jij denkt dat de media klaar is met ''het wonder van Amsterdam"' en hun Italiaanse Halfgodtrainer na een weekend ? Ik zou maar voor minimaal twee weekjes boeken.

Ik vrees dat je gelijk hebt, mocht het zover komen dan kwijlt Hilversum daar een week lang over, met talkshow tafels vol wannabees die ineens zo nodig hun voorliefde voor die club mogen komen toelichten. :kots Laten we hopen dat de schaal alsnog in Eindje blijft.

+1/-0

EHVDGXT schreef op 25 februari 2025 om 18:30:

Ik vrees dat je gelijk hebt, mocht het zover komen dan kwijlt Hilversum daar een week lang over, met talkshow tafels vol wannabees die ineens zo nodig hun voorliefde voor die club mogen komen toelichten. :kots Laten we hopen dat de schaal alsnog in Eindje blijft.

Dan is het wel na een weekend klaar.

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 25 februari 2025 om 18:32:

EHVDGXT schreef op 25 februari 2025 om 18:30:

Dan is het wel na een weekend klaar.

En dat is ook prima, laat ons hier maar feestvieren, terwijl ze daar in hun sop gaar koken. Fingers crossed dat het zover komt!

+1/-0

Kijk...er zijn nog 11! Wedstrijden te spelen en die gaat Ajax nooit allemaal winnen.
Ik weet het, dit zeggen we al weken/maanden,maar nog 11x winnen na de 8 opeenvolgende die ze al hebben gaat nooit gebeuren.
Als wij kampioen willen worden moeten we ook presteren als een kampioen.
Dus winnen in Enschede en in de Kuip. Dat is kampioen waardig en dat gaat ook gewoon gebeuren....BAM!!

+2/-0

Corinthians schreef op 26 februari 2025 om 10:15:

Kijk...er zijn nog 11! Wedstrijden te spelen en die gaat Ajax nooit allemaal winnen.

En waarom denk jij dat PSV die 11 wedstrijden wel gaat winnen??

We spelen geweldige wedstrijden in de CL. Maar tot op heden lijken de heertjes wedstrijdjes tegen WIllem II, NEC, PEC en ga zo nog maar even door iets te min te vinden. Zolang dat de houding is, ga ik je vertellen dat PSV nog niet de helft van de resterende wedstrijden wint. Eerste testcase aankomende zaterdag. Ik hoop dat ik ongelijk heb. Maar ik ben er bang voor...

+1/-0

Ander leuk feitje. Van de 11 wedstrijden die er nog gespeeld moeten worden. Speelt Ajax er 6 na PSV. Hoeven ze dus alleen maar te reageren. Spelen ze er 3 tegelijk met PSV. Waarvan 1 tegen PSV waar ze bij een gelijkspelletje natuurlijk al spekkoper zijn. En speelt PSV er 2 later. Dus jij zult steeds een resultaat neer moeten zetten. Waar Ajax dan weer op kan reageren.

+1/-0

Almere vak V schreef op 26 februari 2025 om 10:44:

Ander leuk feitje. Van de 11 wedstrijden die er nog gespeeld moeten worden. Speelt Ajax er 6 na PSV. Hoeven ze dus alleen maar te reageren. Spelen ze er 3 tegelijk met PSV. Waarvan 1 tegen PSV waar ze bij een gelijkspelletje natuurlijk al spekkoper zijn. En speelt PSV er 2 later. Dus jij zult steeds een resultaat neer moeten zetten. Waar Ajax dan weer op kan reageren.

Ik weet nooit zo goed of later spelen nu een voordeel is. Als de ploeg die het eerste speelt wint, ligt de druk bij de tweede ploeg. Als de eerste ploeg punten laat liggen kan de tweede ploeg extra gemotiveerd zijn, maar er zijn ook voorbeelden genoeg dat het juist verlammend kan werken. PSV zal het wedstrijd voor wedstrijd aan moeten vliegen en proberen zelf alles te winnen. De bovenkant van het niveau is daar hoog genoeg voor, maar helaas hebben we in Jan/Feb ze ook vaak genoeg door de ondergrens zien zakken.
Deze ploeg is in staat om een reeks neer te zetten, maar of de wil/honger er echt is, gaan we zien.

+1/-0

Dit Ajax heeft nog niet eerder bovenaan gestaan.. ook daar zal de druk om het MOETEN prestereren om kampioen te worden ook vast nog wel een rol gaan spelen.

We shall see..
Wij MOETEN die van ons in elk geval wel allemaal gaan winnen om uberhaupt nog aanspraak te kunnen maken.
En anders vind ik oprecht dat we een mislukt seizoen hebben t.o.v. de competitie.

+2/-0

Almere vak V schreef op 26 februari 2025 om 10:39:

Corinthians schreef op 26 februari 2025 om 10:15:

En waarom denk jij dat PSV die 11 wedstrijden wel gaat winnen??

We spelen geweldige wedstrijden in de CL. Maar tot op heden lijken de heertjes wedstrijdjes tegen WIllem II, NEC, PEC en ga zo nog maar even door iets te min te vinden. Zolang dat de houding is, ga ik je vertellen dat PSV nog niet de helft van de resterende wedstrijden wint. Eerste testcase aankomende zaterdag. Ik hoop dat ik ongelijk heb. Maar ik ben er bang voor...

Ik denk ook niet dat ze ze gaan winnen.
Maar dat eis ik gewoon...
Als je kampioen wilt worden moet je ook een prestatie verrichten. Zoals Ajax in een week wint van Feyenoord en van Ons, moeten wij winnen van Twente en Feyenoord uit.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 215 pagina's: 1 2 3 4 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax