Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 214 pagina's: 1 2 3 4 ... 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214

open/sluit de onderstaande quote:

Corinthians schreef op 09 maart 2025 om 16:07:

We kunnen lullen wat we willen..maar ik zou willen dat PSV de laatste weken zo had verdedigd en sprankeloos had gespeeld als ajax

Nou ik niet, ik vind het een grove schande hoe deze #*@$ club aan de titel geholpen wordt. Ik zou me kapot schamen als supporter. Het is echt niet normaal.

+2/-0

10e wedstrijd op rij gewonnen en weer met dramatisch voetbal, maar ja wel gewoon acht punten voor.
En wij elke week maar zeggen dat dat nooit goed blijft gaan.
#de wens is de vader van de gedachte#

+1/-0

Ik word ook een beetje moe van het ''we moeten naar onszelf kijken''. Onze tegenstander wordt voor de zoveelste keer beslissend geholpen door de arbitrage.

Ze krijgen veruit de meeste strafschoppen mee terwijl ze het minst in het vijandelijk strafschopgebied komen. Het verschil is 8 punten, maar hoeveel zou het geweest zijn zonder die penalties ? De VAR grijpt alleen in bij enorme blunders pffff.

Handsregel is inmiddels wel duidelijk, het is alleen maar hands als ajax er vordeel bij heeft.

KNVB en ajax Schaam je kapot !!!!

En in praatprogramma's blijft het maar gaan over die goedkope pingel tegen AZ van PSV. Bespreek deze 8 pingels ook eens, of zet ze alle 8 achter elkaar vanavond in studio voetbal.

+6/-0

SouBavaria schreef op 09 maart 2025 om 16:24:

Corinthians schreef op 09 maart 2025 om 16:07:

We kunnen lullen wat we willen..maar ik zou willen dat PSV de laatste weken zo had verdedigd en sprankeloos had gespeeld als ajax

Nou ik niet, ik vind het een grove schande hoe deze #*@$ club aan de titel geholpen wordt. Ik zou me kapot schamen als supporter. Het is echt niet normaal.

Inderdaad ... onze supporters roepen vaak dat "we ons moeten schamen", maar als ik Ajax supporter was, dan zou ik dat echt wel doen ... Geef mij dan maar ons spel, al verliezen we (te)veel!

En trouwens, wat een goedkope strafschop weer zeg ...

+1/-0

Hendrikus schreef op 09 maart 2025 om 16:26:

10e wedstrijd op rij gewonnen en weer met dramatisch voetbal, maar ja wel gewoon acht punten voor.
En wij elke week maar zeggen dat dat nooit goed blijft gaan.
#de wens is de vader van de gedachte#

Het gaat ook niet goed, maar op het moment dat het niet goed gaat worden ze geholpen door de arbitrage. Kijk nu maar eens hoeveel punten die 8 pingels hebben opgeleverd. (en dan kijken we nog niet naar andere dubieuze beslissingen)

+1/-0

Het zijn niet alleen de penalties die ze goedkoop meekrijgen maar ook de gevallen waarin ze zelf niet tegenkrijgen. Ik kan me zo handsballen van Klaassen en Hato voor de geest halen die om onduidelijke redenen ineens geen penaltie waren.

En ja dat blijft goed gaan voor ze tot ze kampioen zijn en daarna zal er vast nog wel iets tegen zitten zodat ze kunnen zeggen dat het over een heel seizoen wel tegen elkaar wegvalt. Als zelfs Nijhuis zich al laat beïnvloeden weten we wel hoe de hazen lopen.

+1/-0

Het gaat ook niet goed, maar op het moment dat het niet goed gaat worden ze geholpen door de arbitrage. Kijk nu maar eens hoeveel punten die 8 pingels hebben opgeleverd. (en dan kijken we nog niet naar andere dubieuze beslissingen)

Bijna allemaal bij een gelijke stand 😱

+1/-0

PSVRijnwoude schreef op 09 maart 2025 om 16:28:

Ik word ook een beetje moe van het ''we moeten naar onszelf kijken''. Onze tegenstander wordt voor de zoveelste keer beslissend geholpen door de arbitrage.

Ze krijgen veruit de meeste strafschoppen mee terwijl ze het minst in het vijandelijk strafschopgebied komen. Het verschil is 8 punten, maar hoeveel zou het geweest zijn zonder die penalties ? De VAR grijpt alleen in bij enorme blunders pffff.

Handsregel is inmiddels wel duidelijk, het is alleen maar hands als ajax er vordeel bij heeft.

En in praatprogramma's blijft het maar gaan over die goedkope pingel tegen AZ van PSV. Bespreek deze 8 pingels ook eens, of zet ze alle 8 achter elkaar vanavond in studio voetbal.

Als ze met een onterechte pingel winnen dan heb je helemaal gelijk, maar als scheidsrechter zelf vond ik deze helemaal niet dubieus, zeker niet zo erg als andere gevallen. Als die zijn hand niet raakt verdwijnt ie richting goal en misschien zelfs wel erin. Dan is het vrij logisch dat de VAR ingrijpt.

Lees al een tijdje mee op dit forum, maar jouw bril is niet zomaar een beetje roze maar knál roze. Tijd dat focus op PSV zelf gaat.

Wij scoren net zoals Ajax ook 1x in Zwolle, met het verschil dat zij wél een capabele verdediging hebben. Terwijl zo'n Baas of Gaaei echt 13 in een dozijn voetballers zijn..

+2/-0

Acht penalties voor een ploeg die amper aanvalt en zelden in de 16meter komt. Wij spelen (ok niet geweldig maar toch) bijna continu in de aanval en veel in de 16 en maar 4 penalties. (Weinig beslissend ook).
Of neem AZ ook veel in de aanval, snelle (buiten)spelers en maar 2 strafschoppen.

+1/-0

6x6 schreef op 09 maart 2025 om 18:17:

Als ze met een onterechte pingel winnen dan heb je helemaal gelijk, maar als scheidsrechter zelf vond ik deze helemaal niet dubieus, zeker niet zo erg als andere gevallen. Als die zijn hand niet raakt verdwijnt ie richting goal en misschien zelfs wel erin. Dan is het vrij logisch dat de VAR ingrijpt.

Lees al een tijdje mee op dit forum, maar jouw bril is niet zomaar een beetje roze maar knál roze. Tijd dat focus op PSV zelf gaat.

Wij scoren net zoals Ajax ook 1x in Zwolle, met het verschil dat zij wél een capabele verdediging hebben. Terwijl zo'n Baas of Gaaei echt 13 in een dozijn voetballers zijn..

1 Forumreactie... Heb je je serieus aangemeld om op mijn stukje te reageren ? Ik voel me vereerd :)
Uit je inlognaam kan ik niet veel opmaken, maar ik begrijp dat je scheidsrechter bent. Toch niet Ruperti hoop ik ? Ik bedoel maar Rik Elfrink duikt hier ook zomaar opeens op.

De VAR grijpt toch alleen in bij blunders ? Das de regel hoor ik steeds. Was dit dan zo n blunder? En of het hands is geen idee, ik zie iedere week weer andere beslissingen die weer anders uitgelegd worden. Ik verlang echt terug naar de tijd dat bal op hand gewoon hands was, dat was ten minste duidelijk. Bovendien is hier Nijhuis de scheids (ik heb niks tegen hem overigens) maar je moet normaal gesproken iemand neerschieten voor hij een keer fluit. Dus dat hij zich laar overrulen verbaast me zeer.

En wat betreft mijn bril heb je grotendeels gelijk hoor. Hij is alleen niet roze, maar rood-wit. En ik geef altijd meteen toe dat ik zo n afkeer heb van ajax dat ze in mijn ogen nooit iets goed kunnen doen. En in alle andere topics gaat mijn focus op PSV, alleen in het ajaxtopic op ajax.

+3/-0

PSVRijnwoude schreef op 09 maart 2025 om 18:35:

De VAR grijpt toch alleen in bij blunders ? Das de regel hoor ik steeds. Was dit dan zo n blunder? En of het hands is geen idee..

De regel is dat de VAR ingrijpt bij een grote fout. En de scheidsrechter die niet ziet dat dit een penalty moet zijn, valt toch onder een grote fout? In elke competitie wordt de scheids toch wekelijks naar de kant geroepen voor evt pingels, dus zo bijzonder is dat niet toch?

Die van PEC heeft een uitgestoken hand, en ik vermoed dat Nijhuis vooral overtuigd was omdat het ook nog eens om een schot op goal ging. Sterker nog, die bal gaat er denk ik zelfs in zonder die hand. Je zag hem ook twijfelen, want zoiets doet ie liever niet nee.

Waar ik me wel aan erger is dat de regel niet altijd goed opgevolgd wordt. Vorige week nog bij Twente - NEC ging de bal in een soortgelijke situatie juist níet op de stip. En dat had er dus wel 1 moeten zijn.

Ben overigens helaas geen prof- maar een amateurscheids ;)
Het irritante is wel dat Ajax de VAR momenten altijd goed uit buit. Wij hebben een gelukje in Zwolle met die afgekeurde goal maar dat gebeurd dan net in een wedstrijd die we al verliezen.. en met die pingel tegen AZ waar heel NL over valt 'winnen' we maar 1 puntje ipv 3 zoals Ajax telkens..

+1/-0

6x6 schreef op 09 maart 2025 om 19:32:

PSVRijnwoude schreef op 09 maart 2025 om 18:35:

De VAR grijpt toch alleen in bij blunders ? Das de regel hoor ik steeds. Was dit dan zo n blunder? En of het hands is geen idee..

De regel is dat de VAR ingrijpt bij een grote fout. En de scheidsrechter die niet ziet dat dit een penalty moet zijn, valt toch onder een grote fout? In elke competitie wordt de scheids toch wekelijks naar de kant geroepen voor evt pingels, dus zo bijzonder is dat niet toch?

Die van PEC heeft een uitgestoken hand, en ik vermoed dat Nijhuis vooral overtuigd was omdat het ook nog eens om een schot op goal ging. Sterker nog, die bal gaat er denk ik zelfs in zonder die hand. Je zag hem ook twijfelen, want zoiets doet ie liever niet nee.

Waar ik me wel aan erger is dat de regel niet altijd goed opgevolgd wordt. Vorige week nog bij Twente - NEC ging de bal in een soortgelijke situatie juist níet op de stip. En dat had er dus wel 1 moeten zijn.

Ben overigens helaas geen prof- maar een amateurscheids ;)
Het irritante is wel dat Ajax de VAR momenten altijd goed uit buit. Wij hebben een gelukje in Zwolle met die afgekeurde goal maar dat gebeurd dan net in een wedstrijd die we al verliezen.. en met die pingel tegen AZ waar heel NL over valt 'winnen' we maar 1 puntje ipv 3 zoals Ajax telkens..

Het lijkt er gewoon op dat de scheidsen zelf niet goed weten wanneer iets hands is of niet. Dus is er dan sprake van een grote fout ? Nijhuis kijkt ernaar en interpreteert het, het is niet dat hij het niet gezien heeft, dan vind ik het wat anders.
Zelfde met die hoofdblessures, de ene scheids fluit direct af, hoe de aanval ook loopt als er ook maar eentje naar zijn hoofd wijst en de ander laat spelers lekker liggen en gaat gewoon door.

En hoe je het wendt of keert, als er een club is die scheidsrechterbeslissingen in hun voordeel heeft is het ajax. Op beslissende momenten. Als het er niet meer toe doet fluiten ze ook nog wel tegen hun.

Zoals ik al zei, zet vanavond in studio voetbal nu eens die 8 penalties van ajax naast elkaar. (liefst ook de handsballen in hun strafschopgebied waar ze geen pingel tegen krijgen).

Jij bent dus sche3ids, snap jij waarom makkelie vlak voor die eerste goal van Til (bij 0-0) fluit voor een eventuele fout van Luuk ? Hij moet toch gewoon de goal afwachten en dan de VAR laten kijken ? Zo n duidelijke overtreding was het niet, was niet eens een overtreding in mijn ogen.

+1/-0

the alchemist schreef op 09 maart 2025 om 20:20:

Psv verliest zelf punten tegen Zwolle.

Precies dit. We kunnen nog allerlei penalty's en dubieuze beslissingen aanhalen, maar we verliezen zelf in Zwolle. Daar begint het mee en nergens anders.

Het voetbal van ajax lijkt helemaal nergens op, ze verdedigen echter wel als team solide en hebben inderdaad ook een behoorlijk portie geluk. Jarenlang hoorden we als PSV-supporters dat ze liever geen kampioen werden als op de manier waarop wij dat regelmatig werden; degelijk en zakelijk. Nu ervaren ze zelf hoe dat is en merken ze dat het eigenlijk geen ene reet uitmaakt hoe je kampioen wordt, als je het maar wordt! En terecht ook.

Een kampioenschap gaat over de meest behaalde punten en niet over de mooiste wedstrijden of het mooiste voetbal. Het is geen jurysport. Op dit moment hebben zij 8 punten meer en dus doen ze het een stuk beter. Het is nog niet voorbij, maar het wordt wel heel lastig.

+2/-0

Ajax verdedigt gewoon goed. Tegen Almere en Zwolle heb ik het iets meer gevolgd dan voorheen, maar dat was echt onvervalst cattenaccio; echt leunen en hopen op een uitval. Maar soms ook de bal gewoon lukraak naar voren hengsten.
Farioli mag zo kampioen worden omdat vorig jaar echt een dieptepunt was voor die club en ze daardoor het resultaat heilig hebben gemaakt. Dit kunnen de supporters voor nu accepteren. Maar als hij dit volgend seizoen ook weer doet dan wordt hij voor oktober al de Arena uitgefloten.
En die penalty; was gewoon terecht. Arm is in een L-vorm, wat wil zeggen dat er een deel uitsteekt. En dat heet dan het geluk van de kampioen. Helaas..

+2/-0

Ik heb ze de laatste tijd weinig aan het werk gezien, maar toen ik ze nog wel volgde was het weinig catenaccio hoor. Ik heb teams als NEC en NAC vooral doelrijpe kansen om zeep zien helpen. We moeten het niet gaan verheerlijken omdat wij een schandalige tweede seizoenshelft draaien. Tegelijkertijd winnen ze ondanks alles wel en verdient Farioli de credits.

+2/-0

Wij moeten vooral naar onszelf kijken. Hebben het zelf laten liggen, dat is een feit. Maar de pingels roepen toch telkens weer discussie op, zeker als je ziet hoe Buitink naar de grond wordt getrokken met 2 handen en hier niet eens naar gekeken wordt. Het is doodvermoeiend. Maar nooit anders geweest. Zet je maar vast schrap voor 30 maart. Zaak voor ons is om er volle gas op te knallen.

+1/-0

Het is toch niet of het een, of het ander?
Ik heb primair de ziekte in dat wij het zelf weggegeven hebben. Dat het in de grachtengordel mee zit of niet, was niet relevant geweest in de titelrace als;

- Wij op 0-0 in Heerenveen die bal wel binnen koppen, en niet zo droevig verdedigen bij de tegengoal.
- Wij tegen Willem 2 gewoon een overwinning over de streep trekken.
- Wij tegen NEC die tegengoals als kleuters weggeven, en zelf die 4-2 niet maken.
- Tegen Zwolle die penalty als een terugspeelbal nemen.
- Tegen Gae (uit) bij een 2-1 voorsprong maar liefst 2 waarschuwingen en vervolgens nogmaals weigeren die wedstrijd te winnen.

Dat het "hun" gigantisch mee zit, allemaal waar. Is dat irritant? Zeker. Maar ik zie ze al 35 jaar, zolang als ik actief en gepassioneerd fan ben, al meer geluk als pech hebben.

+3/-0

Zit ze Europees ook niet tegen.. mogen zomaar een ander keepertje laten meespelen die niet ingeschreven was.. uitzondering..

+1/-0

Ajax supporters doen net of wij, als PSV supporters de enige zijn die hierover spreken. Maar niet alleen de PSV-supporters vinden dit, iedereen zegt het toch: Ajax wordt ontzettend geholpen. (daarbij komt ook dat PSV het gewoon cadeau heeft gedaan, als wij "gewoon" van de kleintjes winnen hadden we nu 11 punten meer gehad).

https://www.soccernews.nl/news/nederland-ontploft-var-helpt-ajax-aan-titel/link

https://www.destentor.nl/pec-zwolle/pec-zwolle-kan-aardig-meedoen-met-ajax-maar-staat-toch-met-lege-handen~a400a436/link

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/03/var-brengt-redding-matig-ajax-zet-nieuwe-stap-naar-de-titellink

Heel media Nederland vindt dat Ajax aan alle kanten geholpen wordt, en de supporters van Ajax denken dat wij de enige zijn die dit vinden en het hierover hebben.

Wake up supporters van Ajax, jullie worden ook echt geholpen, iedereen zegt het!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 214 pagina's: 1 2 3 4 ... 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax